24-TA-2393: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 256 "Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
1. Likumprojekts "Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā" (Saeimas likumprojektu reģistra Nr. 1127/Lp14), pirmajā lasījumā pieņemts 2025. gada 6. novembrī.
2. Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra rīkojums Nr. 743 "Par Lauksaimniecības datu centra likvidāciju" (turpmāk – rīkojums Nr. 743).
2. Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra rīkojums Nr. 743 "Par Lauksaimniecības datu centra likvidāciju" (turpmāk – rīkojums Nr. 743).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 256 "Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā"" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, lai noteiktu, ka no 2026. gada 1. janvāra par dzīvnieka reģistrāciju un dzīvniekam obligāto veselības prasību izpildei nepieciešamajiem pasākumiem maksās dzīvnieka īpašnieks vai turētājs, kā arī aktualizētu noteiktās prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Noteikumu projektam jāstājas spēkā vienlaikus ar likumprojektu "Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā" (Nr. 1127/Lp14), t. i., 2026. gada 1. janvārī.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2022. gada 19. aprīļa noteikumi Nr. 256 "Veterinārās prasības Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku ievešanai Latvijas Republikā"" (turpmāk – noteikumi Nr. 256), kuri nosaka kārtību, kādā reģistrē kopā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā ieceļojošos vai ievestos tiem piederošos suņus, kaķus, mājas (istabas) seskus un zirgus (turpmāk – dzīvnieki) un nodrošina dzīvnieku obligāto veselības prasību izpildi, kā arī kārtību, kādā samaksā par dzīvnieku obligāto veselības prasību izpildei īstenojamajiem pasākumiem un dzīvnieku reģistrāciju, un maksimālo maksas apmēru.
Vienlaikus ar likumprojektu "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" tiek virzīti grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, kas paredz, ka no 2026. gada 1. janvāra vairs netiks sniegts atbalsts ievesto mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijai un obligāto veselības prasību nodrošināšanai (apzīmēšanai, vakcinācijai) (Saeimas likumprojektu reģistra Nr. 1127/Lp14). Likumprojektu otrajā lasījumā plānots izskatīt Saeimas sēdē 2025. gada 3. decembrī.
Ukrainas civiliedzīvotāju masveida ieceļošanas posmā atbalsts ir sasniedzis savu mērķi, un pašlaik dzīvniekiem, kas Latvijā tiek ievesti cauri citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, ir nodrošināta apzīmēšana un obligāto veselības prasību izpilde. Turklāt robežkontroles punktos uz robežas ar trešajām valstīm šogad nav ievesti Ukrainas civiliedzīvotājiem piederoši dzīvnieki, tāpēc turpmāk dzīvnieku obligāto veselības prasību izpilde un dzīvnieku reģistrācija Latvijā ir uzskatāma par īpašnieku atbildību. Tādējādi, ievērojot šā atbalsta ieviešanas mērķi konkrētajā situācijā, vairs nav aktuāli turpināt šāda atbalsta sniegšanu.
Vienlaikus ar likumprojektu "Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" tiek virzīti grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā, kas paredz, ka no 2026. gada 1. janvāra vairs netiks sniegts atbalsts ievesto mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijai un obligāto veselības prasību nodrošināšanai (apzīmēšanai, vakcinācijai) (Saeimas likumprojektu reģistra Nr. 1127/Lp14). Likumprojektu otrajā lasījumā plānots izskatīt Saeimas sēdē 2025. gada 3. decembrī.
Ukrainas civiliedzīvotāju masveida ieceļošanas posmā atbalsts ir sasniedzis savu mērķi, un pašlaik dzīvniekiem, kas Latvijā tiek ievesti cauri citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, ir nodrošināta apzīmēšana un obligāto veselības prasību izpilde. Turklāt robežkontroles punktos uz robežas ar trešajām valstīm šogad nav ievesti Ukrainas civiliedzīvotājiem piederoši dzīvnieki, tāpēc turpmāk dzīvnieku obligāto veselības prasību izpilde un dzīvnieku reģistrācija Latvijā ir uzskatāma par īpašnieku atbildību. Tādējādi, ievērojot šā atbalsta ieviešanas mērķi konkrētajā situācijā, vairs nav aktuāli turpināt šāda atbalsta sniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā paredz izslēgt 7. panta pirmās daļas 7. punktu, kas līdz šim noteica, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem nodrošinātā valsts atbalsta apjomā ir ietverts arī atbalsts dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildes un reģistrēšanas izmaksu segšanai.
Līdz ar to tiks grozīts arī likuma 5.1 panta trešajā daļā dotais pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvniekus reģistrē un attiecībā uz tiem nodrošina obligāto veselības prasību izpildi, kā arī nosaka dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai veicamo pasākumu apmaksas maksimālo apmēru. Turpmāk noteikto prasību izpildei nepieciešamo izdevumu segšanai tiks noteikta kārtība, kādā samaksā par reģistrāciju un dzīvniekiem obligāto veselības prasību izpildes pasākumu īstenošanu.
Ievērojot minēto, vairākas noteikumu Nr. 256 normas neatbildīs Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam.
1. Tā kā veterinārmedicīnas prakses iestāžu (praktizējošo veterinārārstu) izmaksas noteikto prasību nodrošināšanā sākotnēji sedza Pārtikas un veterinārais dienests, noteikumu Nr. 256 25. punktā, 26.3. apakšpunktā un 29. punktā ir noteikts, kurus dokumentus veterinārmedicīnas prakses iestādes sagatavo un iesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā.
2. Noteikumu Nr. 256 27. punktā noteikts, ka veterinārmedicīniskās prakses iestāde no dzīvnieka īpašnieka vai turētāja neiekasē maksu par darbībām, kas saistītas ar veselības obligāto prasību izpildi, tostarp laboratoriskiem izmeklējumiem, ne arī maksu par dzīvnieka reģistrāciju datubāzē.
3. Noteikumu Nr. 256 28. punkts noteic, ka maksu par šajos noteikumos minētajām darbībām veterinārmedicīniskās prakses iestāde aprēķina atbilstoši iestādes izcenojumiem, bet nepārsniedzot šo noteikumu pielikumā norādīto maksimālo maksas apmēru.
4. Noteikumu Nr. 256 30., 32., 34. un 35. punktā noteikta kārtība, kādā noteikumu prasību izpildes nodrošināšanā un atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem iesaistītās iestādes pieprasa izlietoto finanšu līdzekļu segšanu no valsts budžeta.
Līdz ar to tiks grozīts arī likuma 5.1 panta trešajā daļā dotais pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvniekus reģistrē un attiecībā uz tiem nodrošina obligāto veselības prasību izpildi, kā arī nosaka dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanai veicamo pasākumu apmaksas maksimālo apmēru. Turpmāk noteikto prasību izpildei nepieciešamo izdevumu segšanai tiks noteikta kārtība, kādā samaksā par reģistrāciju un dzīvniekiem obligāto veselības prasību izpildes pasākumu īstenošanu.
Ievērojot minēto, vairākas noteikumu Nr. 256 normas neatbildīs Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajam.
1. Tā kā veterinārmedicīnas prakses iestāžu (praktizējošo veterinārārstu) izmaksas noteikto prasību nodrošināšanā sākotnēji sedza Pārtikas un veterinārais dienests, noteikumu Nr. 256 25. punktā, 26.3. apakšpunktā un 29. punktā ir noteikts, kurus dokumentus veterinārmedicīnas prakses iestādes sagatavo un iesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā.
2. Noteikumu Nr. 256 27. punktā noteikts, ka veterinārmedicīniskās prakses iestāde no dzīvnieka īpašnieka vai turētāja neiekasē maksu par darbībām, kas saistītas ar veselības obligāto prasību izpildi, tostarp laboratoriskiem izmeklējumiem, ne arī maksu par dzīvnieka reģistrāciju datubāzē.
3. Noteikumu Nr. 256 28. punkts noteic, ka maksu par šajos noteikumos minētajām darbībām veterinārmedicīniskās prakses iestāde aprēķina atbilstoši iestādes izcenojumiem, bet nepārsniedzot šo noteikumu pielikumā norādīto maksimālo maksas apmēru.
4. Noteikumu Nr. 256 30., 32., 34. un 35. punktā noteikta kārtība, kādā noteikumu prasību izpildes nodrošināšanā un atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem iesaistītās iestādes pieprasa izlietoto finanšu līdzekļu segšanu no valsts budžeta.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 256 izdarāmi šādi grozījumi:
1) atbilstoši grozījumam Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā, jaunā redakcijā jāizsaka 1. punkts, kurā noteikts noteikumu Nr. 256 saturs (noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts);
2) 27. punkts jāizsaka jaunā redakcijā, paredzot, ka turpmāk par dzīvnieka reģistrāciju un dzīvniekam obligāto veselības prasību izpildei nepieciešamajiem pasākumiem maksā dzīvnieka īpašnieks vai turētājs (noteikumu projekta 1.9. apakšpunkts);
3) 28. punktā jāsvītro atsauce uz noteikumu pielikumu, kā arī punkts jāpapildina ar atsauci uz normatīvo aktu par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību, jo tajā noteikta maksa par praktizējošā veterinārārsta sniegto pakalpojumu mājas (istabas) dzīvnieka reģistrācijas nodrošināšanai (noteikumu projekta 1.10. apakšpunkts);
4) jāsvītro ar izdevumu segšanu dokumentu iesniegšanu saistītās normas – 25. punkts, 26.3. apakšpunkts, 29., 30., 32., 34. un 35. punkts un noteikumu pielikums (noteikumu projekta 1.7., 1.8., 1.11., 1.12., 1.14., 1.16., 1.17. un 1.20. apakšpunkts).
1) atbilstoši grozījumam Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 5.1 panta trešajā daļā, jaunā redakcijā jāizsaka 1. punkts, kurā noteikts noteikumu Nr. 256 saturs (noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts);
2) 27. punkts jāizsaka jaunā redakcijā, paredzot, ka turpmāk par dzīvnieka reģistrāciju un dzīvniekam obligāto veselības prasību izpildei nepieciešamajiem pasākumiem maksā dzīvnieka īpašnieks vai turētājs (noteikumu projekta 1.9. apakšpunkts);
3) 28. punktā jāsvītro atsauce uz noteikumu pielikumu, kā arī punkts jāpapildina ar atsauci uz normatīvo aktu par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību, jo tajā noteikta maksa par praktizējošā veterinārārsta sniegto pakalpojumu mājas (istabas) dzīvnieka reģistrācijas nodrošināšanai (noteikumu projekta 1.10. apakšpunkts);
4) jāsvītro ar izdevumu segšanu dokumentu iesniegšanu saistītās normas – 25. punkts, 26.3. apakšpunkts, 29., 30., 32., 34. un 35. punkts un noteikumu pielikums (noteikumu projekta 1.7., 1.8., 1.11., 1.12., 1.14., 1.16., 1.17. un 1.20. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 256 ietvertas normas ne tikai par suņu, kaķu un mājas (istabas) sesku reģistrāciju un dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildi, bet arī par noteiktu prasību ievērošanu ievestajiem zirgiem (noteikumu IV nodaļa). Sagatavojot noteikumus Nr. 256, tika pieņemts, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas Krievijas uzsāktā kara dēļ spiesti doties prom no Ukrainas, būs nepieciešams ievest Latvijā arī zirgus. Kopš noteikumu Nr. 256 spēkā stāšanās netika ievesti zirgi, tāpēc noteikumos noteikto prasību nodrošināšanas kārtība vairs nav aktuāla.
Saistībā ar nepieciešamību nodrošināt obligātu suņu, kaķu un mājas (istabas) sesku profilaktisko vakcināciju pret trakumsērgu, noteikumos Nr. 256 tika noteikta prasība praktizējošam veterinārārstam konkrētās situācijās paņemt dzīvnieka asiņu paraugu trakumsērgas antivielu līmeņa noteikšanai un nosūtīšanai uz Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta "BIOR" laboratoriju (noteikumu 15., 16. un 17. punkts). Šis tiesību normas nav aktuālas, un lēmums par nepieciešamību noteikt antivielu titru, ja tas vajadzīgs, ir jāpieņem praktizējošam veterinārārstam kopā ar dzīvnieka īpašnieku.
Saistībā ar nepieciešamību nodrošināt obligātu suņu, kaķu un mājas (istabas) sesku profilaktisko vakcināciju pret trakumsērgu, noteikumos Nr. 256 tika noteikta prasība praktizējošam veterinārārstam konkrētās situācijās paņemt dzīvnieka asiņu paraugu trakumsērgas antivielu līmeņa noteikšanai un nosūtīšanai uz Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta "BIOR" laboratoriju (noteikumu 15., 16. un 17. punkts). Šis tiesību normas nav aktuālas, un lēmums par nepieciešamību noteikt antivielu titru, ja tas vajadzīgs, ir jāpieņem praktizējošam veterinārārstam kopā ar dzīvnieka īpašnieku.
Risinājuma apraksts
No noteikumiem Nr. 256 jāsvītro aktualitāti zaudējušās prasības, kas noteiktas 15., 16. un 17. punktā un IV nodaļā (noteikumu projekta 1.3., 1.4., 1.5. un 1.6. apakšpunkts). Vienlaikus jāsvītro arī noteikumu Nr. 256 33. punkts, kurā noteikts, ka laboratorisko izmeklējumu izmaksas sedz Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" cenrādī noteiktajā apmērā (noteikumu projekta 1.15. apakšpunkts).
Problēmas apraksts
Rīkojuma Nr. 743 1. punktā ir noteikts, ka Lauksaimniecības datu centrs tiek likvidēts un rīkojuma 2. punktā minētie valsts pārvaldes uzdevumi jānodod Lauku atbalsta dienestam, tostarp mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzes uzturēšana.
Ar 2024. gada 17. decembra grozījumiem Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 359 "Mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtība" tika noteikts, ka mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē dzīvniekus reģistrē Lauku atbalsta dienests.
Patlaban noteikumos Nr. 256 noteikts, ka mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē dzīvniekus reģistrē Lauksaimniecības datu centrs.
Ar 2024. gada 17. decembra grozījumiem Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 359 "Mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtība" tika noteikts, ka mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē dzīvniekus reģistrē Lauku atbalsta dienests.
Patlaban noteikumos Nr. 256 noteikts, ka mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē dzīvniekus reģistrē Lauksaimniecības datu centrs.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 256 6.4. apakšpunktā jānoteic, ka ievestos dzīvniekus mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzē reģistrē Lauku atbalsta dienests (noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts). Attiecīgi jāgroza arī noteikumu Nr. 256 31. punkts, nosakot, ka maksa par dzīvnieku reģistrāciju noteikta Lauku atbalsta dienesta publisko maksas pakalpojumu cenrādī (noteikumu projekta 1.13. apakšpunkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Noteikumos Nr. 256 nemainās noteiktās prasības Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri ieceļo Latvijā ar mājas (istabas) dzīvniekiem), saistībā uz dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšanu. Turpmāk izdevumi par dzīvnieku reģistrāciju un obligāto veselības prasību izpildi būs jāsedz dzīvnieku īpašniekiem un turētājiem.
Juridiskās personas
- Veterinārmedicīniskās prakses iestādes (praktizējošie veterinārārsti)
Ietekmes apraksts
Veterinārmedicīniskās prakses iestādēs strādājošie praktizējošie veterinārārsti turpinās nodrošināt noteikumos Nr. 256 noteiktos pienākumus, bet maksu par šajos noteikumos minētajām darbībām veterinārmedicīniskās prakses iestāde aprēķinās atbilstoši iestādes izcenojumiem un saskaņā ar normatīvajiem aktiem par mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtību un iekasēs to no dzīvnieku īpašnieka vai turētāja.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projektam nav tiešas ietekmes uz valsts budžetu. Pieņemot noteikumus Nr. 256, tajos noteikto prasību izpildei nepieciešamais finansējums tika plānots tikai 2022. gadam. Turpmākajos gados provizoriski nepieciešamais finansējums tika aprēķināts, sagatavojot Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā kārtējam gadam un norādot to Ministru kabineta rīkojuma anotācijas pielikumā. Ievērojot grozījumus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā (Saeimas likumprojektu reģistra Nr. 1127/Lp14), ar kuriem plānots izslēgt likuma 7. panta 7. punktu, kas paredz valsts atbalstu dzīvniekiem noteikto obligāto veselības prasību izpildes un reģistrēšanas izmaksu segšanai, Pasākumu plānā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2026. gadam netiks ietverts pasākums "Ukrainas civiliedzīvotāju dzīvnieku reģistrācijas un obligāto veselības prasību izpildes nodrošināšana atbilstoši normatīvajam regulējumam".
Pārtikas un veterinārā dienesta (veterinārmedicīnas prakses iestāžu), Lauku atbalsta dienesta un Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta BIOR izdevumus par dzīvnieka reģistrāciju un dzīvniekam obligāto veselības prasību izpildei nepieciešamajiem pasākumiem, kas īstenoti līdz 2025. gada 31. decembrim, segs noteikumos Nr. 256 noteiktajā kārtībā, kas ir spēkā līdz 2025. gada 31. decembrim. Atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmajai daļai un Ministru kabineta 2025. gada 22. jūlija rīkojuma Nr. 449 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" 3. punktam papildu finansējuma avots pasākumu plāna īstenošanai ir budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" plānotais finansējums. Pārtikas un veterinārā dienesta (veterinārmedicīnas prakses iestāžu) un Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta BIOR izdevumi kopš 2023. gada ir segti no iestādēm pieejamā finansējuma, nepieprasot papildu finanšu līdzekļus. Tā kā Lauksaimniecības datu centram un Lauku atbalsta dienestam, kas 01.01.2025. pārņēma Lauksaimniecības datu centra funkcijas un nodrošina mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzes uzturēšanu, nav pieejami finanšu avoti, no kuriem finansēt sniegto atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, izdevumu kompensēšanai par 2024. gadu nepieciešams papildu finansējums 315,00 euro apmērā un par 2025. gadu līdz 01.10.2025. tas bija 162,00 euro.
Pārtikas un veterinārā dienesta (veterinārmedicīnas prakses iestāžu), Lauku atbalsta dienesta un Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta BIOR izdevumus par dzīvnieka reģistrāciju un dzīvniekam obligāto veselības prasību izpildei nepieciešamajiem pasākumiem, kas īstenoti līdz 2025. gada 31. decembrim, segs noteikumos Nr. 256 noteiktajā kārtībā, kas ir spēkā līdz 2025. gada 31. decembrim. Atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmajai daļai un Ministru kabineta 2025. gada 22. jūlija rīkojuma Nr. 449 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" 3. punktam papildu finansējuma avots pasākumu plāna īstenošanai ir budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" plānotais finansējums. Pārtikas un veterinārā dienesta (veterinārmedicīnas prakses iestāžu) un Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta BIOR izdevumi kopš 2023. gada ir segti no iestādēm pieejamā finansējuma, nepieprasot papildu finanšu līdzekļus. Tā kā Lauksaimniecības datu centram un Lauku atbalsta dienestam, kas 01.01.2025. pārņēma Lauksaimniecības datu centra funkcijas un nodrošina mājas (istabas) dzīvnieku reģistra datubāzes uzturēšanu, nav pieejami finanšu avoti, no kuriem finansēt sniegto atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, izdevumu kompensēšanai par 2024. gadu nepieciešams papildu finansējums 315,00 euro apmērā un par 2025. gadu līdz 01.10.2025. tas bija 162,00 euro.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība noteikumu projekta izstrādē nav nepieciešama, jo noteikumos Nr. 256 noteiktās prasības Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas ieceļo Latvijā ar mājas (istabas) dzīvniekiem), nemainās. No noteikumiem Nr. 256 tiek svītrotas tiesību normas par noteikto prasību izpildei nepieciešamo izdevumu finansēšanu no valsts budžeta, kura ir noteikta ar grozījumiem Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā (Saeimas likumprojektu reģistra Nr. 1127/Lp14).
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Lauku atbalsta dienests
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
