InodaļaVispārīgie noteikumi
1.
pants.
Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1)
transportlīdzekļa īpašnieks - transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā norādītais turētājs vai, ja turētājs nav norādīts, transportlīdzekļa īpašnieks vai valdītājs, bet transportlīdzeklim, kas nodots tirdzniecībai (tam uzstādītas tirdzniecības valsts reģistrācijas numura zīmes vai tas reģistrēts tirdzniecības reģistrā), komersants, kurš veic attiecīgā transportlīdzekļa tirdzniecību, vai ārvalstī reģistrēta transportlīdzekļa gadījumā īpašnieks, kas norādīts attiecīgās valsts reģistros vai transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentos;
2)
ceļu nodevas - visas ar ceļu lietošanu saistītās valsts nodevas – ceļu infrastruktūras nodeva un autoceļu lietošanas nodeva –, kā arī pašvaldību nodeva - ielu nodeva;
3)
ceļu infrastruktūras nodeva - valsts nodeva, kas jāmaksā par valsts autoceļu infrastruktūras izmantošanu ar transportlīdzekli atkarībā no attāluma, kuru tas nobraucis un no transportlīdzekļa veida;
4)
autoceļu lietošanas nodeva - valsts nodeva, kas dod tiesības ar transportlīdzekli konkrētu laikposmu izmantot šā likuma 1. pielikumā minētos autoceļus;
5)
ielu nodeva - pašvaldības nodeva, kas jāmaksā par ielu lietošanu;
6)
bezemisiju transportlīdzeklis – bezemisiju lielas noslodzes transportlīdzeklis, kā definēts Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulas (ES) 2019/1242 3. panta 11. punktā vai vieglais pasažieru automobilis, mikroautobuss vai vieglais komerciālais transportlīdzeklis bez iekšdedzes motora.
2.
pants.
Likuma mērķis
Likuma mērķis ir ceļu atbildīgas lietošanas, transporta radītā piesārņojuma samazināšanas un videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanas veicināšana.
3.
pants.
Informācija par iekasētajām nodevām
Līdz 2025.gada 25.martam un – pēc tam – ik pēc pieciem gadiem Satiksmes ministrija apkopojošā veidā sagatavo un savā tīmekļa vietnē publicē informāciju par ceļu nodevām, kas iekasētas Latvijas teritorijā.
IInodaļaAutoceļu lietošanas nodeva
4.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas objekts
(1)
Autoceļu lietošanas nodevu maksā par šā likuma 1. pielikumā noteikto valsts galveno un reģionālo autoceļu posmu lietošanu, izņemot to šķērsošanu krustojumos un lietošanu apdzīvotā vietā, kuras robežas apzīmētas ar citos normatīvajos aktos noteiktajām ceļa zīmēm.
(2)
Autoceļu lietošanas nodevu maksā par šādu kravas transportlīdzekli, vai kravas transportlīdzekļu sastāvu:
1)
par kravas transportlīdzekli, kuru pilna masa ir lielāka par 3000 kilogramiem un mazāka vai vienāda ar 3500 kilogramiem (kravas transportlīdzekļu sastāva gadījumā maksā tikai par velkošo kravas transportlīdzekli);
2)
par kravas transportlīdzekli, kura pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem;
3)
par kravas transportlīdzekļu sastāvu, kurā ietilpst kravas transportlīdzeklis, kura pilna masa ir lielāka par 3500 kilogramiem.
5.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas maksāšana
(1)
Par autoceļu lietošanas nodevas samaksu pirms autoceļa posma lietošanas ir atbildīgs transportlīdzekļa īpašnieks.
(2)
Ministru kabinets nosaka autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas pakalpojumu veidus un maksāšanas kārtību.
(3)
Autoceļu lietošanas nodeva tiek aprēķināta, pamatojoties uz autoceļu lietošanas nodevas maksātāja norādīto informāciju par kravas transportlīdzekli vai kravas transportlīdzekļu sastāvu.
(4)
Autoceļu lietošanas nodevas samaksu apliecina ieraksts transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā.
(5)
Par veikto autoceļu lietošanas nodevas samaksu maksājumu pakalpojumu sniedzējs sagatavo elektronisku apliecinājumu, kas ir derīgs bez paraksta. Dati par transportlīdzekli un tā īpašnieku, kas iegūti no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra, pēc elektroniska apliecinājuma sagatavošanas netiek uzglabāti pie autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojuma vai maksājumu pakalpojumu sniedzējiem.
6.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas likmes
(1)
Autoceļu lietošanas nodevu maksā atkarībā no transportlīdzekļa motora emisiju līmeņa un no transportlīdzekļa vai transportlīdzekļu sastāva asu skaita par laiku, kurā paredzēts lietot autoceļus saskaņā ar šā likuma 2. pielikumā noteiktajām likmēm. Transportlīdzekļa motora emisiju līmeni apliecina transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra dati. Ārvalstī reģistrēta transportlīdzekļa motora emisiju līmeni un tāda Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa motora emisiju līmeni, kura dati reģistrā nav norādīti, apliecina transportlīdzekļa izgatavotāja vai izgatavotāja pārstāvja izsniegts apliecinājums par transportlīdzekļa motora emisiju atbilstību noteiktam līmenim.
(2)
Autoceļu lietošanas nodevas dienas likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos un reģionālos autoceļus 24 stundas no nodevas maksātāja norādītā autoceļu lietošanas sākuma laika.
(3)
Autoceļu lietošanas nodevas nedēļas likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos un reģionālos autoceļus septiņas nepārtrauktas diennaktis, ieskaitot nodevas maksātāja norādīto autoceļu lietošanas sākuma datumu.
(4)
Autoceļu lietošanas nodevas mēneša likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos un reģionālos autoceļus 30 nepārtrauktas diennaktis, ieskaitot nodevas maksātāja norādīto autoceļu lietošanas sākuma datumu.
(5)
Autoceļu lietošanas nodevas deviņu mēnešu likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos un reģionālos autoceļus 270 nepārtrauktas diennaktis, ieskaitot nodevas maksātāja norādīto autoceļu lietošanas sākuma datumu.
(6)
Autoceļu lietošanas nodevas gada likmes samaksa dod tiesības lietot valsts galvenos un reģionālos autoceļus vienu nepārtrauktu gadu no nodevas maksātāja norādītā autoceļu lietošanas sākuma datuma.
(7)
Ja nav zināms transportlīdzekļa motora emisiju līmenis vai nav transportlīdzekļa izgatavotāja vai izgatavotāja pārstāvja izsniegta apliecinājuma transportlīdzekļa motora emisiju atbilstībai noteiktam līmenim, autoceļu lietošanas nodevu maksā atbilstoši “EURO 0” līmenim noteiktajām likmēm.
7.
pants.
Atbrīvojumi no autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas
(1)
Autoceļu lietošanas nodevu nemaksā:
1)
par Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu un šo iestāžu padotībā esošo izglītības iestāžu transportlīdzekļiem;
2)
par Aizsardzības ministrijas padotībā esošo institūciju un Nacionālo bruņoto spēku transportlīdzekļiem;
3)
par operatīvajiem transportlīdzekļiem;
4)
par pašvaldības policijas iestāžu transportlīdzekļiem;
5)
par transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti šā likuma 1. pielikumā noteikto valsts galveno un reģionālo autoceļu posmu uzturēšanai;
6)
no kārtējā gada 10. jūlija līdz 30. septembrim — izmantojot valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (turpmāk - Ceļu satiksmes drošības direkcija) e-pakalpojumā saņemto atbrīvojumu, par transportlīdzekļiem, kuru īpašnieks ir fiziskā vai juridiskā persona, kas iekļauta Lauku atbalsta dienesta maksājumu saņēmēju datubāzē:
a)
ja personas īpašumā vai turējumā reģistrēts viens transportlīdzeklis, atbrīvojumu no autoceļu lietošanas nodevas par to piemēro, ja nodokļu maksātāja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 euro (neieskaitot saņemto valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai),
b)
ja personas īpašumā vai turējumā reģistrēti vairāki transportlīdzekļi, par pirmo atbrīvojumu no autoceļu lietošanas nodevas piemēro, ja nodokļu maksātāja ieņēmumi no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā ir vismaz 5000 euro (neieskaitot saņemto valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai), un par katru nākamo transportlīdzekli atbrīvojumu no autoceļu lietošanas nodevas piemēro uz katriem 70 000 euro ieņēmumu no lauksaimnieciskās ražošanas pēdējā iesniegtajā uzņēmuma gada pārskatā vai pēdējā iesniegtajā gada ienākumu deklarācijā (neieskaitot saņemto valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai);
7)
no kārtējā gada 10. jūlija līdz 30. septembrim — kooperatīvā sabiedrība, kas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem atbilstības kritērijiem lauksaimniecības nozarē, ievērojot šādus nosacījumus:
a)
ja kooperatīvās sabiedrības īpašumā, turējumā vai valdījumā ir viens transportlīdzeklis, atbrīvojumu no autoceļu lietošanas nodevas piemēro neatkarīgi no kooperatīvās sabiedrības neto apgrozījuma pēdējā iesniegtajā sabiedrības gada pārskatā,
b)
ja kooperatīvās sabiedrības īpašumā, turējumā vai valdījumā ir vairāki transportlīdzekļi, atbrīvojumu no autoceļu lietošanas nodevas piemēro par vienu transportlīdzekli uz katriem 99 600 euro no kooperatīvās sabiedrības neto apgrozījuma pēdējā iesniegtajā sabiedrības gada pārskatā.
8.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšana
(1)
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšana ietver visas darbības, kas saistītas ar autoceļu lietošanas nodevas maksājuma pieņemšanu no autoceļu lietošanas nodevas maksātāja un ieskaitīšanu valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā Valsts kasē, izmantojot Ceļu satiksmes drošības direkcijas uzturēto nodevas maksāšanas portālu https://www.lvvignette.eu/ (turpmāk - portāls).
(2)
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojumu sniegšanu visā valsts teritorijā organizē Ceļu satiksmes drošības direkcija atbilstoši noslēgtajam deleģēšanas līgumam ar Satiksmes ministriju.
(3)
Juridiskā persona, kura vēlas sniegt autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojumu, iesniedz Ceļu satiksmes drošības direkcijai rakstisku iesniegumu, kurā apliecina atbilstību šā likuma 9. pantā minētajām prasībām.
(4)
Ceļu satiksmes drošības direkcija 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas izskata iesniegumu, izvērtē juridiskās personas atbilstību šā likuma 9. panta pirmās daļas prasībām un nosūta tai izvērtēšanai līguma projektu.
(5)
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējs vai Ceļu satiksmes drošības direkcija ir tiesīgi iekasēt maksu par sniegto pakalpojumu. Maksa par pakalpojumu nosakāma vienam autoceļu lietošanas nodevas maksājumam neatkarīgi no maksājamās autoceļu lietošanas nodevas kopējā apmēra.
(6)
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
9.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējs
(1)
Autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējs var būt juridiska persona, kurai:
1)
ir tehniskās iespējas darbam portālā atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas izstrādātajai specifikācijai (specifikācijas apraksts ir pieejams Ceļu satiksmes drošības direkcijas tīmekļa vietnē https://www.csdd.lv/autocelu-lietosanas-nodeva-vinjete/autocelu-lietosanas-nodeva), informācijas par nodevas maksājumiem pievienošanai portālā, kā arī nodevas maksājuma apliecinājuma izdrukāšanai;
2)
finanšu apgrozījums pēc pēdējā gada pārskata datiem nav mazāks par 500 000 euro;
3)
koeficients pēc pēdējā gada pārskata datiem ir vienāds ar 1 vai lielāks;
4)
pašu kapitāls pēc pēdējā gada pārskata datiem ir pozitīvs;
5)
saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" nav neizpildītas saistības nodokļu (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas) jomā.
(2)
Autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrācijai noteiktās prasības, to reģistrācijas un uzraudzības kārtību, kā arī kritērijus un kārtību, kādā pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra, nosaka Ministru kabinets.
10.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas administrēšana
(1)
Autoceļu lietošanas nodevu administrē Ceļu satiksmes drošības direkcija atbilstoši noslēgtajam deleģēšanas līgumam ar Satiksmes ministriju.
(2)
Ceļu satiksmes drošības direkcija, veicot autoceļu lietošanas nodevas administrēšanu, veic šādas darbības:
1)
uzrauga un kontrolē nodevas iekasēšanu, aprēķināšanu, maksāšanas un atbrīvojumu piemērošanu;
2)
veic valsts budžetā ieskaitāmo autoceļu lietošanas nodevas uzskaiti;
3)
nodrošina, ka informācija par veiktajiem autoceļu lietošanas nodevas maksājumiem tiek pievienota transportlīdzekļu un to vadītāju reģistram tiešsaistes režīmā;
4)
izveido un uztur portālu, nodrošinot tā nepārtrauktu darbību un pieejamību tiešsaistes režīmā autoceļu lietošanas nodevas maksātājiem, autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējiem, Valsts ieņēmumu dienestam un Valsts policijai;
5)
nodrošina e-pakalpojumu autoceļu lietošanas nodevas maksātājam, kurš maksā ar maksājumu pakalpojuma sniedzēja starpniecību;
6)
veic līguma slēgšanu ar autoceļu lietošanas nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzēju, kā arī nodrošina līguma izpildes kontroli;
7)
nodrošina maksājumu ieskaitīšanu valsts pamatbudžeta kontā Valsts kasē;
8)
nodrošina portāla klientu atbalsta dienestu (diennakts informatīvais tālrunis, oficiālā elektroniskā adrese un informatīvais e-pasts) saistībā ar autoceļu lietošanas nodevas maksāšanu.
(3)
Autoceļu lietošanas nodevas administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
11.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas atmaksāšana
(1)
Autoceļu lietošanas nodevu Valsts ieņēmumu dienests atmaksā šādos gadījumos:
1)
ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites izvešanai no Latvijas vai norakstīšanai. Šajā gadījumā tiek atmaksāta daļa no autoceļu lietošanas nodevas gada likmes summas un to aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
summa = autoceļu lietošanas nodevas gada maksājums x 1/12 x autoceļu lietošanas nodevas gada maksājuma atlikušo pilno kalendāra mēnešu skaits;
summa = autoceļu lietošanas nodevas gada maksājums x 1/12 x autoceļu lietošanas nodevas gada maksājuma atlikušo pilno kalendāra mēnešu skaits;
2)
ja transportlīdzeklis noņemts no uzskaites norakstīšanai. Šajā gadījumā atmaksā daļu no autoceļu lietošanas nodevas mēneša likmes summas un to aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
summa = autoceļu lietošanas nodevas mēneša maksājums x 1/30 x atlikušo dienu skaits no datuma, kad transportlīdzekļu valsts reģistrā izdarīta atzīme par transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites norakstīšanai, līdz datumam, kad beidzas autoceļu lietošanas nodevas samaksas termiņš;
summa = autoceļu lietošanas nodevas mēneša maksājums x 1/30 x atlikušo dienu skaits no datuma, kad transportlīdzekļu valsts reģistrā izdarīta atzīme par transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites norakstīšanai, līdz datumam, kad beidzas autoceļu lietošanas nodevas samaksas termiņš;
3)
ja dienas, nedēļas, mēneša, deviņu mēnešu vai gada autoceļu lietošanas nodevas likme par vienu un to pašu periodu un par vienu un to pašu transportlīdzekli vai transportlīdzekļu sastāvu samaksāta divas vai vairākas reizes vai samaksāta lielāka autoceļu lietošanas nodeva, nekā noteikts šajā likumā. Atmaksā summu, kas pārsniedz šajā likumā noteikto likmi konkrētajam transportlīdzeklim;
4)
ja autoceļu lietošanas nodeva ir samaksāta par transportlīdzekli, par kuru autoceļu lietošanas nodeva nav jāmaksā. Šajā gadījumā atmaksā:
a)
visu samaksāto nodevu, ja atbrīvojums no autoceļu lietošanas nodevas samaksas bija piemērojams par visu termiņu, par kuru samaksāta autoceļu lietošanas nodeva,
b)
daļu no autoceļu lietošanas nodevas mēneša likmes summas, ja atbrīvojums no autoceļu lietošanas nodevas samaksas bija piemērojams par daļu no termiņa, par kuru samaksāta autoceļu lietošanas nodeva, un atmaksājamo summu aprēķina saskaņā ar šādu formulu:
summa = autoceļu lietošanas nodevas mēneša maksājums x 1/30 x atlikušo dienu skaits no datuma, kad transportlīdzeklim sākas termiņš atbrīvojumam no autoceļu lietošanas nodevas samaksas, līdz datumam, kad transportlīdzeklim beidzas termiņš atbrīvojumam no autoceļu lietošanas nodevas samaksas, vai līdz datumam, kad beidzas autoceļu lietošanas nodevas samaksas termiņš.
summa = autoceļu lietošanas nodevas mēneša maksājums x 1/30 x atlikušo dienu skaits no datuma, kad transportlīdzeklim sākas termiņš atbrīvojumam no autoceļu lietošanas nodevas samaksas, līdz datumam, kad transportlīdzeklim beidzas termiņš atbrīvojumam no autoceļu lietošanas nodevas samaksas, vai līdz datumam, kad beidzas autoceļu lietošanas nodevas samaksas termiņš.
(2)
Ja par vienu un to pašu transportlīdzekli vai transportlīdzekļu sastāvu samaksāta autoceļu lietošanas nodevas gada likme un šajā pašā periodā ietvertā deviņu mēnešu, mēneša, nedēļas vai dienas likme par šajā transportlīdzekļu sastāvā ietilpstošo mehānisko transportlīdzekli, atmaksā summu, kas atbilst attiecīgajai deviņu mēnešu, mēneša, nedēļas vai dienas likmei.
(3)
Lai atgūtu autoceļu lietošanas nodevu, kas samaksāta par ārvalstī reģistrētu transportlīdzekli, nodevas maksātājs iesniegumam pievieno attiecīgās ārvalsts transportlīdzekļu reģistrāciju veicošās institūcijas apliecinājumu par likumā noteikto nodevas atmaksāšanai paredzēto apstākļu esību.
IIInodaļaCeļu infrastruktūras nodeva
12.
pants.
Ceļu infrastruktūras nodevas objekts
(1)
Ceļu infrastruktūras nodevu maksā par M, N, O kategorijas transportlīdzekļa un traktortehnikas nobraukto attālumu pa valsts galveno vai reģionālo autoceļu, ietverot ceļu infrastruktūras lietošanas maksājumu vai maksājumu par satiksmes sastrēgumiem vai maksājumu par ārējām izmaksām atkarībā no ieguldījuma vai būvniecības izmaksām. Ceļu infrastruktūras lietošanas maksājums - maksājums, ko iekasē, lai atgūtu izmaksas, kas rodas saistībā ar ceļu infrastruktūras būvniecību, uzturēšanu, darbību un attīstību.
(2)
Ministru kabinets nosaka valsts galveno vai reģionālo autoceļu posmus atkarībā no ceļu infrastruktūras lietošanas maksājuma vai maksājuma par satiksmes sastrēgumiem vai maksājuma par ārējām izmaksām atkarībā no ieguldījuma vai būvniecības izmaksām, par kuru lietošanu maksājama ceļu infrastruktūras nodeva. Ieguldījuma izmaksas - izmaksas, kurās iekļauj ceļu infrastruktūras būvniecības izmaksas un attīstības izmaksas, kā arī, ja nepieciešams, kapitālieguldījumu atdevi vai peļņas normu. Ieguldījuma izmaksās iekļauj arī zemes iegādes, plānošanas, projektēšanas, būvniecības līgumu pārraudzības un projekta vadības izmaksas, kā arī arheoloģiskās un zemes izpētes un citas attiecīgās saistītās izmaksas. Būvniecības izmaksas – izmaksas, kas saistītas ar jaunas ceļu infrastruktūras būvniecību vai ceļu infrastruktūras uzlabojumiem, tostarp finansēšanas izmaksas (jeb procentus par aizņēmumiem un ieņēmumi no akcionāru pašu kapitāla).
13.
pants.
Ceļu infrastruktūras nodevas maksāšana, aprēķināšana un prasības iekasēšanai
(1)
Par ceļu infrastruktūras nodevas samaksu ir atbildīgs transportlīdzekļa īpašnieks.
(2)
Ministru kabinets nosaka ceļu infrastruktūras nodevas maksāšanas pakalpojuma veidus un maksāšanas kārtību, kā arī prasības ceļu infrastruktūras nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējam.
(3)
Ministru kabinets nosaka transportlīdzekļus, atkarībā no to ietekmes uz autoceļa nolietojumu, par kuru lietošanu maksājama ceļu infrastruktūras nodeva ceļu infrastruktūras nodevas aprēķināšanas kritērijus, kārtību un apmēru, tostarp ņemot vērā ieguldījuma izmaksu atgūšanas principu, kas balstās uz ceļu infrastruktūras gaidāmo tehnisko kalpošanas laiku vai uz kādu citu amortizācijas laikposmu (ne mazāku par 20 gadiem). Nosakot ceļu infrastruktūras nodevas apmēru, Ministru kabinets izvērtē galalietotāju maksājumu apmēru, ja tādi tiek piemēroti, publisko un privāto partnerību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.
14.
pants.
Atbrīvojumi no ceļu infrastruktūras nodevas maksāšanas
Ceļu infrastruktūras nodevu nemaksā:
1)
par Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu un šo iestāžu padotībā esošo izglītības iestāžu transportlīdzekļiem;
2)
par Aizsardzības ministrijas padotībā esošo institūciju un Nacionālo bruņoto spēku transportlīdzekļiem;
3)
par operatīvajiem transportlīdzekļiem;
4)
par pašvaldības policijas iestāžu transportlīdzekļiem.
15.
pants.
Ceļu infrastruktūras nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējs
(1)
Ceļu infrastruktūras nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējs var būt juridiska persona, kurai:
1)
finanšu apgrozījums pēc pēdējā gada pārskata datiem nav mazāks par 500 000 euro;
2)
koeficients pēc pēdējā gada pārskata datiem ir vienāds ar 1 vai lielāks;
3)
pašu kapitāls pēc pēdējā gada pārskata datiem ir pozitīvs;
4)
saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" nav neizpildītas saistības nodokļu (tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas) jomā.
(2)
Ceļu infrastruktūras nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrācijai noteiktās prasības, to reģistrācijas un uzraudzības kārtību, kā arī kritērijus un kārtību, kādā pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra, nosaka Ministru kabinets.
16.
pants.
Ceļu infrastruktūras nodevas administrēšana
(1)
Ceļu infrastruktūras nodevu administrē valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” (turpmāk – Latvijas Valsts ceļi) atbilstoši noslēgtajam deleģēšanas līgumam ar Satiksmes ministriju.
(2)
Latvijas Valsts ceļi, veicot ceļu infrastruktūras nodevas administrēšanu, veic šādas darbības:
1)
kontrolē ceļu infrastruktūras nodevas aprēķināšanas vai maksāšanas vai atbrīvojumu piemērošanas pareizību;
2)
veic valsts budžetā ieskaitāmo ceļu infrastruktūras nodevas uzskaiti;
3)
nodrošina, ka informācija par veiktajiem ceļu infrastruktūras nodevas maksājumiem tiek pievienota transportlīdzekļu un to vadītāju reģistram tiešsaistes režīmā;
4)
izveido un uztur portālu, nodrošinot tā nepārtrauktu darbību un pieejamību tiešsaistes režīmā ceļu infrastruktūras nodevas maksātājiem, ceļu infrastruktūras nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzējiem, Valsts ieņēmumu dienestam un Valsts policijai;
5)
nodrošina e-pakalpojumu ceļu infrastruktūras nodevas maksātājam, kurš maksā ar maksājumu pakalpojuma sniedzēja starpniecību;
6)
veic līguma slēgšanu ar ceļu infrastruktūras nodevas iekasēšanas pakalpojuma sniedzēju, kā arī nodrošina līguma izpildes kontroli;
7)
nodrošina maksājumu ieskaitīšanu valsts pamatbudžeta kontā Valsts kasē;
8)
nodrošina portāla klientu atbalsta dienestu (diennakts informatīvais tālrunis, oficiālā elektroniskā adrese un informatīvais e-pasts) saistībā ar ceļu infrastruktūras nodevas maksāšanu.
(3)
Ceļu infrastruktūras nodevas administrēšanas nolūkam šā panta pirmajā daļā minētās iestādes ir tiesīgas piekļūt transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā ietvertajai informācijai.
(4)
Ceļu infrastruktūras nodevas iekasēšanas un administrēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
IVnodaļaIelu nodeva
17.
pants.
Ielu nodevas objekts, maksātāji un likmes
(1)
Ielu nodevu maksā par ielu (izņemot tranzīta ielas) lietošanu ar M, N, O kategorijas transportlīdzekļiem un traktortehniku.
(2)
Par ielu nodevas samaksu ir atbildīgs transportlīdzekļa īpašnieks.
(3)
Pašvaldības domei ir pienākums savā administratīvajā teritorijā uzlikt ielu nodevu, ja pašvaldības teritorijā gaisa piesārņojuma līmenis pārsniedz gaisa kvalitātes normatīvus un galvenais pārsnieguma iemesls ir transportlīdzekļu radītais gaisa piesārņojums.
(4)
Pašvaldības domei ir tiesības savā administratīvajā teritorijā uzlikt ielu nodevu, lai veicinātu ielu atbildīgu lietošanu, transporta radītā piesārņojuma samazināšanu un videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu.
(5)
Pašvaldības dome, izdodot saistošos noteikumus par ielu nodevu, nosaka ceļu nodevas apmēru, ņemot vērā transportlīdzekļa emisiju līmeni. Pašvaldības domei ir tiesības, nosakot nodevas apmēru, kā papildu kritēriju noteikt transportlīdzekļa pilno masu, kā arī noteikt atšķirīgu likmi atsevišķās diennakts stundās, piemēram, sastrēgumu laikā.
(6)
Ielu nodevas noteikšanas kritērijus pamato pašvaldības izstrādāts pašvaldības piesārņojuma (tostarp gaisa piesārņojuma) un sastrēgumu samazināšanas plāns atbilstoši normatīvo aktu prasībām, kurā minēts, ka ielu nodevas noteikšana konkrētās pašvaldības teritorijā uzlabos gaisa kvalitāti.
(7)
Pašvaldības dome izdod saistošos noteikumus par kārtību, kādā:
1)
ielu nodeva maksājama un atmaksājama;
2)
tiek noteiktas ielas, par kuru lietošanu maksājama ielu nodeva;
3)
tiek veikta transportlīdzekļu kontrole un piemērota ielu nodeva;
4)
tiek administrēta ielu nodeva;
5)
tiek noteiktas diennakts stundas, kurās tiek lietotas ielas, par kuru lietošanu maksājama ielu nodeva;
6)
tiek pārskatīta vai atcelta ielu nodeva.
(8)
Pašvaldībai šī panta piektajā un septītajā daļā un 19. panta otrajā daļā minētie saistošie noteikumi jāsaskaņo ar Satiksmes ministriju.
(9)
Ielu nodevas administrēšanas un transportlīdzekļu iebraukšanas kontroles nodrošināšanai pašvaldība var izmantot datus par transportlīdzekli un tā īpašnieku no šādām valsts informācijas sistēmām:
1)
Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra;
2)
Traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvās sistēmas.
(10)
Ielu nodevu izmanto transportlīdzekļu radītā piesārņojuma samazināšanas pasākumu veikšanai.
(11)
Līdz 2025.gada 1.martam un – pēc tam – ik pēc pieciem gadiem pašvaldības sagatavo un nosūta Satiksmes ministrijai informāciju par ielu nodevām, kas iekasētas pašvaldības teritorijā.
(12)
Ne vēlāk kā divus mēnešus pirms ielu nodevas ieviešanas attiecīgajai pašvaldībai ir pienākums veikt informatīvus pasākumus, lai informētu par nodevas ieviešanu.
(13)
Ielu nodeva var tikt pārskatīta vai atcelta, pārskatot pašvaldības piesārņojuma (tajā skaitā gaisa piesārņojuma) un sastrēgumu samazināšanas gaisa kvalitātes uzlabošanas plānu atbilstoši normatīvajiem aktiem.
18.
pants.
Ielu nodevas administrēšana
Ielu nodevu administrē pašvaldība, par kuras ielu lietošanu nodeva ir maksājama.
19.
pants.
Atbrīvojumi un atvieglojumi no ielu nodevas maksāšanas
(1)
Ielu nodevu nemaksā:
1)
par Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu un šo iestāžu padotībā esošo izglītības iestāžu transportlīdzekļiem;
2)
par Aizsardzības ministrijas padotībā esošo institūciju un Nacionālo bruņoto spēku transportlīdzekļiem;
3)
par operatīvajiem transportlīdzekļiem;
4)
par pašvaldības policijas iestāžu transportlīdzekļiem;
5)
par transportlīdzekļiem, kas tiek izmantoti ielu uzturēšanai, par kuru lietošanu maksājama ielu nodeva;
6)
par bezemisiju transportlīdzekļiem;
7)
par sabiedrisko transportu.
(2)
Pašvaldība saistošajos noteikumos var noteikt papildu atvieglojumus un atbrīvojumus no ielu nodevas samaksas papildus šā panta pirmajā daļā noteiktajiem tādiem transportlīdzekļiem, kas veicina mazāku transportlīdzekļu lietošanu pašvaldības teritorijā (piemēram, par taksometriem, koplietošanas transportlīdzekļiem).
VnodaļaCeļu nodevu kontrole
20.
pants.
Ceļu nodevu samaksas kontrole
(1)
Autoceļu lietošanas nodevas un ceļu infrastruktūras nodevas samaksas kontroli veic Valsts policija un Valsts robežsardze, un ielu nodevas samaksas kontroli veic pašvaldības policija. Autoceļu lietošanas nodevas un ceļu infrastruktūras nodevas samaksas kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets.
(2)
Ceļu nodevu maksāšanas pārkāpumu var fiksēt ar policijas, ceļu pārvaldītāja, Ceļu satiksmes drošības direkcijas vai dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja rīcībā esošiem tehniskajiem līdzekļiem, neapturot transportlīdzekli.
(3)
Kārtība, kādā apstrādājama informācija, kas par attiecīgo pārkāpumu saņemta no tehniskajiem līdzekļiem ir noteikta Ceļu satiksmes likuma 43.7 pantā.
(4)
Personai, kurai konstatēts ceļu nodevas samaksas pārkāpums, naudas soda piedziņa veicama Administratīvās atbildības likumā noteiktajā kārtībā.
(5)
Ceļu satiksmes drošības direkcija paziņo transportlīdzekļa īpašniekam, ka attiecīgajam transportlīdzeklim nav samaksāta ceļu nodeva.
(6)
Ilgstoša pārkāpuma gadījumā, kas fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem vairākkārt — autoceļa posma lietošana, ja autoceļu lietošanas nodeva vai ceļu infrastruktūras nodeva nav samaksāta vai nav samaksāta pilnā apmērā vai ielas posma lietošana, ja ielu nodeva nav samaksāta —, sodu par pārkāpumu piemēro vienu reizi 24 stundu laikā.
(7)
Ministru kabinets nosaka izdevumus, kas tiek segti Ceļu satiksmes drošības direkcijai saistībā ar šā panta piektajā daļā minēto valsts pārvaldes uzdevumu izpildi, kā arī to segšanas kārtību
(8)
Personai, kurai konstatēts ceļu nodevas samaksas pārkāpums un par to nosūtīts paziņojums, ir pienākums samaksāt nesamaksāto ceļa nodevu atbilstoši likumam “Par nodokļiem un nodevām” un maksu par paziņojuma nosūtīšanu.
21.
pants.
Ierobežojumi autoceļu lietošanas nodevas un ceļu infrastruktūras nodevas nesamaksas gadījumā
(1)
Transportlīdzekļa īpašniekam – fiziskai personai, kura nav samaksājusi autoceļu lietošanas nodevas vai ceļu infrastruktūras nodevu, kas konstatēta pārkāpuma gadījumā, kā arī izvairās no naudas soda izpildes par autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas noteikumu neievērošanu vai ceļu infrastruktūras nodevas maksāšanas noteikumu neievērošanu, ir liegts izsniegt transportlīdzekļa vadītāja apliecību, veikt personas īpašumā esoša transportlīdzekļa valsts tehnisko apskati un reģistrācijas darbības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā.
(2)
Transportlīdzekļa īpašniekam – juridiskai personai, kura nav samaksājusi autoceļu lietošanas nodevas vai ceļu infrastruktūras nodevu, kas konstatēta pārkāpuma gadījumā, kā arī izvairās no naudas soda izpildes par autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas noteikumu neievērošanu vai ceļu infrastruktūras nodevas maksāšanas noteikumu neievērošanu, ir liegts veikt personas īpašumā esoša transportlīdzekļa, par kuru, nav samaksāta valsts ceļu nodeva vai naudas sods par valsts ceļu nodevas nemaksāšanu, valsts tehnisko apskati un reģistrācijas darbības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju valsts informatīvajā sistēmā.
22.
pants.
Pārrobežu informācijas apmaiņa par ceļu nodevu maksāšanas pārkāpumiem
(1)
Lai varētu identificēt Eiropas Savienības dalībvalsts transportlīdzekli, kuram konstatēts ceļu nodevu maksāšanas pārkāpums, un transportlīdzekļa īpašnieku, kuram piemēro administratīvo sodu, tiek veikta pārrobežu informācijas apmaiņa. Pārrobežu informācijas apmaiņa veicama tikai ar citu valstu kontaktpunktiem.
(2)
Valsts kontaktpunkta funkciju datu apmaiņai par transportlīdzekli un tā īpašnieku, kuram konstatēts ceļu nodevu maksāšanas pārkāpums, pilda Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs. Ceļu satiksmes drošības direkcija ir līdzatbildīgā iestāde transportlīdzekļu reģistrācijas datu apmaiņas tehnisko jautājumu risināšanā.
(3)
Valsts policija, Valsts robežsardze un pašvaldības policija ir tiesīgas ar kontaktpunkta starpniecību pieprasīt citas Eiropas Savienības dalībvalsts transportlīdzekļu reģistrācijas datus par transportlīdzekli un tā īpašnieku, kas nepieciešami, lai pieņemtu lēmumu par administratīvo sodu.
(4)
Citā Eiropas Savienības dalībvalstī reģistrēta transportlīdzekļa īpašnieku par izdarīto ceļu nodevu maksāšanas pārkāpumu informē valodā, kas lietota transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentā vai transportlīdzekļa reģistrācijas datos, vai vienā no tās valsts oficiālajām valodām, kurā reģistrēts minētais transportlīdzeklis.
(5)
Kārtību, kādā veic informācijas apmaiņu ar citiem Eiropas Savienības dalībvalstu kontaktpunktiem par ceļu nodevu maksāšanas pārkāpumiem, kā arī apmaiņai paredzētās informācijas apjomu par transportlīdzekli, tā īpašnieku nosaka Ministru kabinets.
VInodaļaAdministratīvie pārkāpumi ceļu nodevu jomā un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā
23.
pants.
Autoceļu lietošanas nodevas nesamaksāšana
(1)
Par autoceļa posma lietošanu, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta pilnā apmērā, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam no trīsdesmit līdz piecdesmit naudas soda vienībām.
(2)
Par autoceļa posma lietošanu, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam no piecdesmit līdz simt naudas soda vienībām.
24.
pants.
Ceļu infrastruktūras nodevas nesamaksāšana
(1)
Par autoceļa posma lietošanu, ja ceļu infrastruktūras nodeva nav samaksāta pilnā apmērā, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam no trīsdesmit līdz piecdesmit naudas soda vienībām.
(2)
Par autoceļa posma lietošanu, ja ceļu infrastruktūras nodeva nav samaksāta, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam no piecdesmit līdz simt naudas soda vienībām.
25.
pants.
Ielu nodevas nesamaksāšana
Par ielas posma lietošanu, ja ielu nodeva nav samaksāta, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam no piecām līdz piecpadsmit naudas soda vienībām.
23-TA-267
Ceļu nodevu likums
Pārejas noteikumi
1.
Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Autoceļu lietošanas nodevas likuma 5.1 pants, bet Autoceļu lietošanas nodevas likums zaudē spēku 2025.gada 31.decembrī.
2.
Ministru kabinets līdz 2025.gada 31.decembrim izdod šā likuma 5. panta otrajā daļā, 7. panta otrajā daļā, 8. panta sestajā daļā, 9. panta otrajā daļā , 10. panta trešajā daļā , 20. panta pirmajā daļā (attiecībā uz autoceļu lietošanas nodevu), 22. panta piektajā daļā minētos noteikumus. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2025.gada 31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2011.gada 24.maija noteikumi Nr. 411 “Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība” (attiecībā uz Autoceļu lietošanas nodevas likuma 8.panta pirmās daļas deleģējumu), Ministru kabineta 2014.gada 26.maija noteikumi Nr.272 “Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība”, Ministru kabineta 2022.gada 22.februāra noteikumi Nr. 136 “Kārtība, kādā autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējus reģistrē, uzrauga un izslēdz no reģistra” un Ministru kabineta 2022.gada 3.maija noteikumi Nr. 267 “Kārtība, kādā tiek veikta pārrobežu informācijas apmaiņa par autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas pārkāpumiem”.
4.
Administratīvā pārkāpuma lietās, kurās attiecīgais pārkāpums ir fiksēts un administratīvā pārkāpuma process ir uzsākts līdz šā likuma 23. panta spēkā stāšanās dienai, piemēro Autoceļu lietošanas nodevas likumu.
6.
Ministru kabinets līdz 2029.gada 31.decembrim izdod šā likuma 12. panta otrajā daļā, 13. panta otrajā un trešajā daļā, 15. panta otrajā daļā , 16. panta ceturtajā daļā un 20. panta pirmajā un septītajā daļā (attiecībā uz infrastruktūras nodevu) minētos noteikumus.
7.
Autoceļu lietošanas nodevu Eiropas transporta tīkla pamattīklā kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām, piemēro ne ilgāk kā līdz 2029.gada 31.decembrim. Ja par attiecīgo transportlīdzekli attiecīgajā ceļa posmā ieviesta ceļu infrastruktūras nodeva, tad autoceļu lietošanas nodeva netiek piemērota.
Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1)
Eiropas Parlamenta un Padomes 1999.gada 17.jūnija direktīvas 1999/62/EK par ceļu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu transportlīdzekļiem;
2)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija direktīvas 2006/38/EK, ar ko groza direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem;
3)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2011.gada 27.septembra direktīvas 2011/76/ES, ar ko groza direktīvu 1999/62/EK par dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu smagajiem kravas transportlīdzekļiem (Dokuments attiecas uz EEZ);
4)
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta direktīvas (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā (pārstrādātā redakcija) (Dokuments attiecas uz EEZ);
5)
Parlamenta un Padomes 2022. gada 24. februāra direktīvas (ES) 2022/362, ar ko groza direktīvas 1999/62/EK, 1999/37/EK un (ES) 2019/520 attiecībā uz dažu infrastruktūru lietošanas maksas noteikšanu transportlīdzekļiem.
Ministrs V. Uzvārds
1.
pielikumsValsts galveno un reģionālo autoceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama autoceļu lietošanas nodeva
Nr. p.k. | Valsts galvenā un reģionālā autoceļa maršruta indekss | Valsts galvenā un reģionālā autoceļa maršruta nosaukums |
Valsts galvenā un reģionālā autoceļa posms, par kura lietošanu maksājama autoceļu lietošanas nodeva (km) |
|
no | līdz | |||
1. |
A1 | Rīga (Baltezers)—Igaunijas robeža (Ainaži) | 0,0 | 101,7 |
2. |
A2 | Rīga—Sigulda—Igaunijas robeža (Veclaicene) | 0,0 | 195,6 |
3. |
A3 | Inčukalns—Valmiera—Igaunijas robeža (Valka) | 0,0 | 123,7 |
4. |
A4 | Rīgas apvedceļš (Baltezers—Saulkalne) | 0,0 | 20,5 |
5. |
A5 | Rīgas apvedceļš (Salaspils—Babīte) | 0,0 | 40,9 |
6. |
A6 | Rīga—Daugavpils—Krāslava—Baltkrievijas robeža (Patarnieki) | 0,0 | 306,5 |
7. |
A7 | Rīga—Bauska—Lietuvas robeža (Grenctāle) | 0,0 | 85,6 |
8. |
A8 | Rīga—Jelgava—Lietuvas robeža (Meitene) | 0,0 | 76,1 |
9. |
A9 | Rīga (Skulte)—Liepāja | 0,0 | 199,3 |
10. |
A10 | Rīga—Ventspils | 0,0 | 190,1 |
11. |
A11 | Liepāja—Lietuvas robeža (Rucava) | 0,0 | 58,9 |
12. |
A12 | Jēkabpils—Rēzekne—Ludza—Krievijas robeža (Terehova) | 0,0 | 159,2 |
13. |
A13 | Krievijas robeža (Grebņeva)—Rēzekne—Daugavpils —Lietuvas robeža (Medumi) | 9,9 | 163,4 |
14. |
A14 | Daugavpils apvedceļš (Kalkūni—Tilti) | 0,0 | 15,6 |
15. |
A15 | Rēzeknes apvedceļš | 0,0 | 7,1 |
16. |
P5 | Ulbroka—Ogre | 0,0 | 19,9 |
17. |
P80 | Tīnūži—Koknese | 0,0 | 63,6 |
2.
pielikumsAutoceļu lietošanas nodevas likmes
1. Transportlīdzekļiem ar pilnu masu no 3001 līdz 3500 kg
Transportlīdzekļa motora emisiju līmenis | Autoceļu lietošanas nodevas likmes (euro) | ||||
1 dienas likme |
7 dienu likme | 30 dienu (1 mēneša) likme | 270 dienu (9 mēnešu) likme | Gada likme | |
EURO 0, I, II | 14 | 32 | 59 | 350 | 473 |
EURO III | 12 | 28 | 50 | 300 | 406 |
EURO IV, V, EEV | 10 | 23 | 42 | 250 | 338 |
EURO VI un mazāk piesārņojošs | 8 | 18 | 34 | 200 | 270 |
Bezemisiju | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2. Transportlīdzekļiem un to sastāviem ar pilnu masu no 3501 kg līdz 12 000 kg
Transportlīdzekļa motora emisiju līmenis | Autoceļu lietošanas nodevas likmes (euro) | ||||
1 dienas likme | 7 dienu likme |
30 dienu (1 mēneša) likme |
270 dienu (9 mēnešu) likme | Gada likme | |
EURO 0, I, II | 18 | 41 | 72 | 432 | 584 |
EURO III | 16 | 37 | 64 | 384 | 519 |
EURO IV, V un EEV | 14 | 32 | 56 | 336 | 454 |
EURO VI un mazāk piesārņojošs | 12 | 28 | 48 | 281 | 380 |
Bezemisiju | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3. Transportlīdzekļiem un to sastāviem ar pilnu masu no 12 001 kg
Transportlīdzekļa motora emisiju līmenis | Asu skaits | Autoceļu lietošanas nodevas likmes (euro) | ||||
1 dienas likme | 7 dienu likme | 30 dienu (1 mēneša) likme |
270 dienu (9 mēnešu) likme | Gada likme | ||
EURO 0, I, II | 2 un 3 asis | 24 | 58 | 115 | 817 | 1104 |
EURO III | 18 | 43 | 86 | 612 | 828 | |
EURO IV, V, EEV | 16 | 38 | 77 | 544 | 736 | |
EURO VI un mazāk piesārņojošs | 14 | 34 | 67 | 303 | 410 | |
EURO 0, I, II | 4 un vairāk asis | 40 | 92 | 188 | 1361 | 1840 |
EURO III | 30 | 69 | 141 | 1021 | 1380 | |
EURO IV, V, EEV | 26 | 60 | 122 | 885 | 1196 | |
EURO VI un mazāk piesārņojošs | 22 | 51 | 103 | 503 | 680 | |
Bezemisiju | Visi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |