23-TA-2051: Rīkojuma projekts (Dalība padomē, komisijā, darba grupā)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz apstiprināt Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nepieciešamība aktualizēt Latvijas Nacionālās sporta padomes (turpmāk – Padome) personālsastāvu saistībā ar Saeimas 2023. gada 15. septembra paziņojumu “Par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam” (Latvijas Vēstnesis, 2023, 180A. nr.).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Sporta likuma 9.panta pirmo daļu Padome ir sabiedriska konsultatīva institūcija, kas piedalās valsts sporta politikas izstrādē, veicina sporta attīstību un sadarbību sporta jomā, kā arī lēmumu pieņemšanu jautājumos, kas attiecas uz sportu.
Ar Saeimas 2023. gada 15. septembra paziņojumu Nr15. “Par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam” (Latvijas Vēstnesis, 2023, 180A. nr.) nepieciešams aktualizēt Padomes sastāvu.
Ar Saeimas 2023. gada 15. septembra paziņojumu Nr15. “Par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam” (Latvijas Vēstnesis, 2023, 180A. nr.) nepieciešams aktualizēt Padomes sastāvu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Sporta likuma 9. panta otro daļu Padomes sastāvā ir aizsardzības ministrs, finanšu ministrs, iekšlietu ministrs, izglītības un zinātnes ministrs, labklājības ministrs, veselības ministrs, izglītības un zinātnes ministra noteiktā par sportu atbildīgā augstākā valsts amatpersona, izglītības un zinātnes ministra noteiktā par sportu atbildīgā augstākā valsts amatpersona, biedrības "Latvijas Olimpiskā komiteja" prezidents, biedrības “Latvijas Sporta federāciju padome” prezidents, biedrības “Latvijas Sporta veterānu (senioru) savienība” prezidents, biedrības “Latvijas Tautas sporta asociācija” prezidents, biedrības “Latvijas Pašvaldību savienība” vadītājs, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas rektors un biedrības “Latvijas Augstskolu sporta savienība” prezidents.
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto, precizēts Padomes personālsastāvs saistībā ar Saeimas 2023. gada 15. septembra paziņojumu “Par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam” (Latvijas Vēstnesis, 2023, 180A. nr.), vienlaikus minētajam aktualizēta izglītības un zinātnes ministra noteiktā par sportu atbildīgā augstākā valsts amatpersona, kā arī biedrības "Latvijas Olimpiskā komiteja" prezidents.
Saskaņā ar Sporta likuma 9. panta otro daļu Ministru kabinets Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvā var iekļaut arī citus locekļus, bet ne vairāk kā trīs Ministru kabineta locekļus un trīs sporta federāciju vadītājus, ievērojot, ka papildus iekļauto Ministru kabineta locekļu skaitam un sporta federāciju vadītāju skaitam jābūt vienādam. Atbilstoši minētajam Padomes sastāvā iekļauta Ministru prezidente, Ekonomikas ministrs, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre, biedrības “Latvijas Sporta izglītības iestāžu direktoru padome” valdes priekšsēdētāja, biedrības "Latvijas Paralimpiskā komiteja" prezidente un biedrības "Latvijas veselības un fitnesa asociācija" valdes priekšsēdētājs.
Saskaņā ar Sporta likuma 9. panta otro daļu Ministru kabinets Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvā var iekļaut arī citus locekļus, bet ne vairāk kā trīs Ministru kabineta locekļus un trīs sporta federāciju vadītājus, ievērojot, ka papildus iekļauto Ministru kabineta locekļu skaitam un sporta federāciju vadītāju skaitam jābūt vienādam. Atbilstoši minētajam Padomes sastāvā iekļauta Ministru prezidente, Ekonomikas ministrs, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre, biedrības “Latvijas Sporta izglītības iestāžu direktoru padome” valdes priekšsēdētāja, biedrības "Latvijas Paralimpiskā komiteja" prezidente un biedrības "Latvijas veselības un fitnesa asociācija" valdes priekšsēdētājs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Par spēku zaudējušu tiek atzīts Ministru kabineta 2023. gada 25. janvāra rīkojums Nr. 42 "Par Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 42. nr.)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Latvijas Nacionālās sporta padomes sastāvā netiek mainīta nevalstsisko sporta organizāciju pārstāvniecība.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Finanšu ministrija
- Tieslietu ministrija
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Ekonomikas ministrija
- Labklājības ministrija
- Veselības ministrija
- Aizsardzības ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Biedrība "Latvijas Olimpiskā komiteja" Biedrība "Latvijas Sporta federāciju padome" Biedrība "Latvijas Paralimpiskā komiteja" Latvijas Pašvaldību savienība Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija Biedrība "Latvijas Tautas sporta asociācija"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi