22-TA-1239: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 25. novembra rīkojumā Nr. 808 "Par Valsts policijas apsargājamajiem objektiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis – pārtraukt Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāta, Daugavpilī, Krāslavas ielā 46 un Krievijas Federācijas Ģenerālkonsulāta, Liepājā, Liepu ielā 27 ēkas apsardzi, pamatojoties uz Ārlietu ministrijas Valsts protokola 2022.gada 12.aprīļa vēstuli Nr. 14-8160, kā arī svītrot Ministru kabineta 2009.gada 25.novembra rīkojuma Nr.808 „Par Valsts policijas apsargājamajiem objektiem” (turpmāk – rīkojums Nr.808) 1.3.apakšpunktu, kas nosaka ka Valsts policija apsargā Ģenerālprokuratūru, Rīgā, Kalpaka bulvārī 6.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Patlaban Rīkojumā Nr.808 ir noteikts pienākums Valsts policijai apsargāt:
1. ārvalstu diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības Latvijas Republikā. Fiziskās drošības pasākumu nodrošināšana balstās uz 1963.gada Vīnes konvenciju par konsulārajiem sakariem. Vieni no objektiem, kas ir iekļauti Rīkojumā Nr.808 ir Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāts Daugavpilī un Krievijas Federācijas Ģenerālkonsulāts Liepājā;
2. Ģenerālprokuratūru, Rīgā, Kalpaka bulvārī 6.
1. ārvalstu diplomātiskās un konsulārās pārstāvniecības Latvijas Republikā. Fiziskās drošības pasākumu nodrošināšana balstās uz 1963.gada Vīnes konvenciju par konsulārajiem sakariem. Vieni no objektiem, kas ir iekļauti Rīkojumā Nr.808 ir Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāts Daugavpilī un Krievijas Federācijas Ģenerālkonsulāts Liepājā;
2. Ģenerālprokuratūru, Rīgā, Kalpaka bulvārī 6.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2022. gada 5. aprīlī Latvija ir pieņēmusi lēmumu atsaukt, saskaņā ar 1963. gada Vīnes konvencijas par konsulārajiem sakariem 4. pantu, sniegto piekrišanu Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāta Daugavpilī un Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāta Liepājā darbībai Latvijas Republikā. Ņemot vērā minēto, Ārlietu ministrija informēja Valsts policiju, ka pēc 2022. gada 30. aprīļa plkst. 23.59 nebūs nepieciešams nodrošināt Valsts policijas apsardzi Krievijas Federācijas ģenerālkonsulātam Daugavpilī, Krāslavas ielā 46 un Krievijas Federācijas ģenerālkonsulātam Liepājā, Liepu ielā 27.
2. Ģenerālprokuratūras ēka jau ir iekļauta citā Ministru kabineta rīkojumā, kurā tiek uzlikts par pienākumu Valsts policijai nodrošināt tās apsardzi, līdz ar to jau ilgstoši ir bijusi situācija, ka pienākums nodrošināt Ģenerālprokuratūras apsardzi noteikts divos normatīvajos aktos vienlaikus.
2. Ģenerālprokuratūras ēka jau ir iekļauta citā Ministru kabineta rīkojumā, kurā tiek uzlikts par pienākumu Valsts policijai nodrošināt tās apsardzi, līdz ar to jau ilgstoši ir bijusi situācija, ka pienākums nodrošināt Ģenerālprokuratūras apsardzi noteikts divos normatīvajos aktos vienlaikus.
Risinājuma apraksts
No Rīkojuma Nr.808 tiks svītrotas tiesību normas, kurās noteikts Valsts policijas pienākums apsargāt:
1. Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāta, Daugavpilī, Krāslavas ielā 46 un Krievijas Federācijas Ģenerālkonsulāta, Liepājā, Liepu ielā 27 ēkas;
2. Ģenerālprokuratūru, Rīgā, Kalpaka bulvārī 6.
1. Krievijas Federācijas ģenerālkonsulāta, Daugavpilī, Krāslavas ielā 46 un Krievijas Federācijas Ģenerālkonsulāta, Liepājā, Liepu ielā 27 ēkas;
2. Ģenerālprokuratūru, Rīgā, Kalpaka bulvārī 6.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts policija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz jaunu institūciju izveidi, esošu institūciju likvidāciju vai reorganizāciju. Valsts policijas amatpersonas tiks novirzītas sabiedriskās kārtības nodrošināšanai (patrulēšanai, satiksmes uzraudzībai, reaģēšanai uz notikumiem).
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi