Anotācija

25-TA-809: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 177 "Par investīcijas 2.1.3.1.i. projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pases apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 435), ievērojot arī kontroles uzdevumu ID 25-UZ-372 "nozaru ministrijām līdz 2025. gada 30. septembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā projektu īstenotāju sagatavotos grozījumus Ministru kabineta rīkojumos par projekta īstenošanu: 3.1. Zemkopības ministrijai – grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 176 "Par 2.1.3.1.i.  investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu", Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumā Nr. 177 "Par investīcijas 2.1.3.1.i. projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pases apstiprināšanu"."
Ievērojot noteikumu Nr. 435 4. pielikumā "Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums" minēto investīcijas nolūku "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku", tiek īstenots 2.1.3.1.i. investīcijas projekts "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" (turpmāk – Projekts).
Rīkojuma projekta pamatā ir Ministru kabineta 2025. gada 25. jūnija noteikumi Nr. 391 "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumi Nr. 391), kas paredz Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma pārdali investīcijās 2.1.2.1.i un 2.1.3.1., tostarp papildlīdzekļu piešķiršanu Projektam 90 000,00 euro apmērā papildu darbībai. Rīkojuma projektā paredzēts palielināt Projekta izmaksas piešķirto papildlīdzekļu apmērā (90 000,00 euro), ar papildlīdzekļu izmantošanu saistīto pievienotās vērtības nodokli (18 900,00 euro), kā arī pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, kas rodas, ietaupītās personāla izmaksas Projekta budžetā pārdalot uz izstrādes izmaksām (20 745,00 euro).
Tādējādi Projekta izmaksas veido
a) Atveseļošanas un noturības fonda projekta līdzekļu finansējums 2 442 000 euro;
b) pievienotās vērtības nodoklis 484 173 euro;
Kopā – 2 926 173 euro.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozīt Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojumu Nr. 177 "Par investīcijas 2.1.3.1.i. projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pases apstiprināšanu", aizstājot tā pielikumu – Projekta pasi, papildinot to ar papildu darbībām, precizējot Projekta finanšu plūsmu atbilstoši faktiskajai un izmantojot ietaupījumus no personāla izmaksu pozīcijām, kā arī paredzot programmatūras izstrādes papildu darbus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot projektu, tiek pilnveidoti zemkopības nozares IKT risinājumi, lai uzlabotu informatīvo atbalstu Eiropas Savienības Zaļā kursa un Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam īstenošanai, nodrošinātu lauksaimniecībā izmantojamās zemes pārvaldību, ģeotelpiskās informācijas datu slāņu koplietošanu un nozares datu atbilstību dažādās Eiropas Parlamenta un Padomes regulās noteiktajām prasībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekta īstenošanas laikā ir identificētas vēlamās papildu darbības un informācijas sistēmu pilnveides iespējas, lai aptvertu plašāku iesaistīto personu loku, mazinātu administratīvo slogu nozares klientiem un nodrošinātu lielāku pakalpojumu pieejamību, vienlaikus izpildot Eiropas Savienībā noteiktās prasības par informācijas apkopošanu un nodošanu.
Galvenās nepieciešamās papildu darbības ir sistēmu savstarpējā integrācija, nodrošinot automatizētu datu izgūšanu par augu aizsardzības līdzekļu (turpmāk – AAL) pārdošanas datiem, kā arī ģeotelpiskās informācijas apstrādes iespēju pilnveide efektīvai un ilgtspējīgai lauku apsaimniekošanai.
Sekmīgi koordinējot Projekta vadību un īstenošanu Zemkopības ministrijā un pie sadarbības partneriem – Lauku atbalsta dienesta un Valsts augu aizsardzības dienesta, līdz šim, īstenojot Projektu, ietaupīti ievērojami finanšu līdzekļi personāla izmaksu pozīcijā, un tos plānots novirzīt papildu darbībām informācijas sistēmu izstrādei. No personāla izmaksām uz papildvajadzību apmierināšanu pārdalāmais finanšu apmērs veido 98 787 euro.
Lai rastu papildlīdzekļus nepieciešamajām darbībām, Projekta vadība izskatījusi iespējas mainīt Projektā paredzēto finansējuma savstarpējo sadali. Izvērtējot plānotos ieguvumus no Projekta, potenciālo lietotāju vēlmes un darbību izmaksas, secināts, ka nozares datu analīzes sistēmas pilnveide ir mazāk būtiska Projekta mērķu sasniegšanai: aprēķinātais provizoriskais ieguvums iestādei 13 gadu laikā ir 125 680,00 euro, un tas ir mazāk par darbībai paredzētajiem 141 328,00 euro. Ievērojot Projekta vadības sagatavoto informāciju un to, ka nozares datu analīzes sistēmas pilnveide vēl nebija uzsākta un tajā nebija īstenoti nekādi ieguldījumi, Projekta uzraudzības padome 2025. gada 12. februāra sēdē ir pieņēmusi lēmumu izslēgt no Projekta vienu IKT risinājumu, t. i., nepilnveidot nozares datu analīzes sistēmu, kā tika plānots sākotnēji. Turklāt jāņem vērā, ka iepriekšminētais risinājums sākotnēji izstrādāts saistībā ar specifiskā atbalsta mērķa 2.2.1. "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" projektu "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība 2. kārta" (Nr. 2.2.1.1/20/I/003), tādējādi, ja šī pilnveide vairs netiek plānota, Projektam vairs nav saistības ar citiem Eiropas Savienības finansētiem projektiem, un tas pilnībā novērš jebkādu dubultā finansējuma risku. Papildvajadzību nodrošināšanai pārdalāmais finanšu apmērs ir 141 328,00 euro, ieskaitot PVN.
Papildlīdzekļu pārdales izskatīšanai Projekta budžetā Zemkopības ministrija pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) aicinājuma 2025. gada 11. februārī iesniedza VARAM informāciju par visām iespējamajām papilddarbībām Projektā, kā arī to īsus aprakstus un provizoriskās izmaksas. Pamatojoties uz to, Ministru kabineta Digitālās modernizācijas tematiskā komiteja 2025. gada 25. marta sēdē Nr. 1 ir lēmusi par Atveseļošanas fonda 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma pārdalīto līdzekļu 90 000,00 euro (neieskaitot pievienotās vērtības nodokli) piešķiršanu Projekta papildu darbībai, paredzot pilnveidot lauksaimniecībā izmantojamās zemes pārvaldības sistēmu (LIZ PS), nodrošinot tās sasaisti ar AAL tirgotājiem, izstrādājot automatizētu datu izgūšanu par AAL pārdošanas datiem no tirgotājiem, izmantojot API un XML datnes importu un ieviešot AAL izlietojuma risinājumu atbilstoši Komisijas 2023. gada 10. marta Īstenošanas regulai (ES) 2023/564 par tādu augu aizsardzības līdzekļu reģistru saturu un formātu, kurus profesionālie lietotāji kārto saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1107/2009.
Risinājuma apraksts
Tiek grozīts Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojuma Nr. 177 "Par investīcijas  2.1.3.1.i. projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pases apstiprināšanu"" 1. punkts, lai palielinātu Projektam paredzēto finansējumu par 129 645,00 euro, no kura 90 000,00 euro ir Atveseļošanas fonda finansējums un 39 645,00 euro – valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai, saskaņā ar Ministru kabineta Digitālās modernizācijas tematiskā komitejas lēmumu un noteikumiem Nr. 391, ņemot vērā arī papildu programmatūras izstrādes izmaksas un Projektā ietaupīto personāla izmaksu pārdali izstrādes vajadzībām, tādējādi palielinoties arī pievienotās vērtības nodokļa izmaksām.
Rīkojuma projektam ir pievienots precizēts pielikums "2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pase", kurā sniegta informācija par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" mērķi un tā galvenajiem ieguvumiem.
Minēto darbību īstenošana nodrošinās Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.r. reformu un investīciju virziena "Tautsaimniecības datu un digitālo pakalpojumu ekonomikas attīstība"  2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" mērķa sasniegšanu. Grozījumi Projekta pasē neietekmē 2.1.3.r. reformas noteiktos mērķus un apstiprinātos rādītājus.
Pieņemot ierosinātos grozījumus, būs jāizdara arī grozījumi starp Zemkopības ministriju un VARAM noslēgtajā 2023. gada 2. oktobra līgumā "Vienošanās par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.3.1.i. "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" projekta Nr. 2.1.3.1.i.0/1/23/I/VARAM/001 "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" īstenošanu".
Papilddarbību īstenošana neietekmē Projekta ieviešanas termiņu, un to paredzēts pabeigt līdz 2026. gada 31. maijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīva ir Projektu īstenot pašreizējā apjomā, kas arī ļauj sasniegt izvirzītos mērķus, taču Projekta līdzšinējā ieviešanas gaitā ir iegūta svarīga papildu informācija no nozares klientiem un jau izstrādāto risinājumu lietošanas pieredzes, saņemot priekšlikumus Projektā ieviešamo risinājumu darbības uzlabošanai. Tāpat jānorāda, ka kopš Projekta apstiprināšanas tā sākotnējā formā valsts pārvaldē uzsāktas nozīmīgas horizontālas iniciatīvas birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanai, un Projekta paredzētās papildu darbības ļaus ievērojami samazināt klientiem pieprasāmās informācijas daudzumu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Izmaksu un ieguvumu analīzes pamatā galvenokārt ir problēmu risināšana, kā arī normatīvo prasību ievērošanas nodrošināšana un nākotnes attīstības plānošana ilgtermiņā.
Lai nodrošinātu Eiropas Savienības Zaļā kursa un Kopējās lauksaimniecības politikas īstenošanu, tostarp pilnībā izsekojamus datus visā AAL un mēslošanas līdzekļu aprites procesā, nepieciešama papildu datu uzkrāšana un īstenoto darbību kontrole. To nodrošinās pilnveidojumi nozares iestāžu IS, sniedzot vairākus ieguvumus.
Ieguvums iestādēm: dodot iespēju koplietot ģeotelpiskās informācijas sistēmas (ĢIS) datu slāņus, laika ietaupījums ģeotelpisko datu sagatavošanai un pārvaldībai ir 25 %, un 13 gadu periodā tas kopumā naudas izteiksmē veido 279 288 euro lielu ietaupījumu.
Nodrošinot IS atbalstu AAL un mēslošanas līdzekļu iegādes un izlietošanas apjoma kontrolei, laika ietaupījums iestādei ir 35 %, un 13 gadu periodā tas kopumā naudas izteiksmē veido 293 252 euro lielu ietaupījumu.
Sociālekonomiskais ieguvums: nodrošinot lauksaimniekiem uz lauka paveikto darbību uzskaiti un kontroli, tostarp AAL un mēslošanas līdzekļu daudzuma uzskaites un pārskatu sniegšanas iespējas, par 50 % tiek samazināts administratīvais slogs, un 13 gadu periodā tas naudas izteiksmē kopumā veido 4 727 531 euro.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projektā netiek sniegts komercdarbības atbalsts, bet tiek attīstīti zemkopības nozares informācijas tehnoloģiju koplietošanas risinājumi. Tādējādi atbalsta izmantotāji ir finansējuma saņēmējs Zemkopības ministrija un projekta partneri Lauku atbalsta dienests un Valsts augu aizsardzības dienests. Projekta īstenošanas periodā ir nodrošināta iekšējās kontroles sistēma, lai netiktu pieļauts interešu konflikts, korupcija un krāpšana, dubultfinansējums, kā arī komercdarbības atbalsts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Lauksaimniekiem tiks dota iespēja operatīvi apmainīties ar informāciju par novērotajiem kaitīgajiem organismiem, kā arī tiks uzlabots atbalsts lēmumu pieņemšanai par darbībām kaitīgo organismu izplatības ierobežošanai atbilstoši Eiropas Savienības Zaļā kursa un Kopējās lauksaimniecības politikas atbalsta pasākumu prasībām.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
558 679
431 984
154 980
278 783
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
558 679
431 984
154 980
278 783
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
663 679
522 676
179 508
340 200
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
663 679
522 676
179 508
340 200
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-105 000
-90 692
-24 528
-61 417
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-105 000
-90 692
-24 528
-61 417
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-90 692
-61 417
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-90 692
-61 417
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Plānotais Atveseļošanas un noturības fonda projekta līdzekļu finansējums sadalījumā pa gadiem
Finansējums 2023. gads, euro 2024. gads, euro 2025. gads, euro 2026. gads, euro Kopā projektā, euro
Kopā 379 803 637 771 990 663 433 763 2 442 000

Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta programmas 74.00.00 "Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana" apakšprogrammas 74.06.00. "Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi".
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Izdevumi un pievienotās vērtības nodoklis sadalījumā pa gadiem
Izdevumi 2023. gads, euro 2024. gads, euro 2025. gads, euro 2026. gads, euro Kopā projektā, euro
Atlīdzība 13 792 39 320 58 800 24 501 136 413
Informācijas sistēmu papildinājumu izstrāde 366 011 598 451 931 863 409 262 2 305 587
Pievienotās vērtības nodoklis 76 862 125 674 195 692 85 945 484 173

PVN nepieciešamo finansējumu ZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Lai nodrošinātu projektā paredzēto ilgtspējīgo risinājumu darbību pēc projekta termiņa beigām, sākot ar 2027. gadu, ir plānojamas izstrādāto risinājumu uzturēšanas izmaksas. Saskaņā ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas rekomendācijām informācijas sistēmu uzturēšanai ir optimāli paredzēt šādu uzturēšanas izmaksu attiecību pret izstrādes izmaksām: 20 % – sistēmām, kas īsteno koplietošanas platformas funkciju, 17 % – sistēmām ar publisko lietotāju saskarni, 15 % – sistēmām ar starpsistēmu integrācijas saskarni, 10 % – pārējām sistēmām.
Projektā paredzēts pilnveidot dažādas informācijas sistēmas, tādēļ plānotās uzturēšanas (turpmākās sistēmu darbināšanas) izmaksas aprēķinātas 10 % apmērā no izstrādes izmaksām, t. i., 230 559,00 euro gadā.
Norādītās plānotās projekta risinājumu uzturēšanas izmaksas nav saistītas ar ERAF SAM 2.2.1 Zemkopības ministrijas IKT projektu mērķarhitektūras rīkojumos paredzētajām projektu rezultātu uzturēšanas izmaksām.
Uzturēšanas izmaksas pabeigta projekta rezultātu uzturēšanai tiks pieprasītas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Detalizēts aprēķins uzturēšanas izmaksu segšanai tiks sniegts pieprasīšanas brīdī.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt projektu, kura saturs jau ir noteikts Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi". Rīkojuma projekts regulē Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju.
Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktā noteikts, ka sabiedrības līdzdalība īstenojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Tā kā rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta izstrādē netiek piemērota sabiedrības līdzdalības kārtība.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekta īstenošana pozitīvi ietekmēs Zemkopības ministrijas un projekta sadarbības partneru – Lauku atbalsta dienesta un Valsts augu aizsardzības dienesta – procesus, uzlabojot lauksaimniecības datu analīzes, apstrādes un kontroles iespējas, informācijas apmaiņu starp iestādēm un lauksaimniecības attīstības politikas plānošanu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projektā paredzēts apstiprināt Projekta pasi, kurā noteikta lauksaimniecībā izmantojamās zemes pārvaldības sistēmas ārējā integrācija ar augu aizsardzības līdzekļu tirgotāju informācijas sistēmām.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi