Anotācija (ex-ante)

22-TA-2070: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 850 "Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 850 "Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, lai svītrotu Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumu Nr. 850 "Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk – noteikumi) 12. punktu (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī), ņemot vērā tā pretrunu Kriminālprocesa likuma pārejas noteikumu 78. punktā noteiktajam. Tāpat noteikumu projekts ir izstrādāts, lai precizētu noteikumu 28. punktā noteikto termiņu noteikumu 18. punkta spēka zaudēšanai, kā arī, lai precizētu spēkā stāšanās termiņu noteikumu 6. punkta otrā teikuma, 11., 14., 15. un 16. punkta redakcijām, kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī. Izmaiņas minēto tiesību normu spēkā stāšanās termiņam nepieciešamas, lai precizētu termiņu, no kura Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (turpmāk – centrs) piešķir Kriminālprocesa informācijas sistēmas lietotājiem noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā no 2023. gada 1. janvārī) paredzētās piekļuves tiesības, ņemot vērā, ka ar noteikumu 16. punktu (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) mainās gan Kriminālprocesa informācijas sistēmas lietotāju loks, gan ziņu apjoms, kam Kriminālprocesa informācijas sistēmas lietotāji piekļūst.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir svītrot noteikumu 12. punktu (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī), precizēt noteikumu 28. punktā noteikto termiņu, kā arī mainīt noteikumu 6. punkta otrā teikuma, 11., 14., 15. un 16. punkta (redakcijā, kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) spēkā stāšanās termiņu.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Noteikumu projekta 2. punkts paredz, ka noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts par noteikumu 12. punkta svītrošanu, stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Noteikumu 12. punkts (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) paredz, ka pēc procesa virzītāja izvēles, izmeklētāja tiešā priekšnieka, uzraugošā prokurora vai amatā augstāka prokurora norādes, ja tas nepieciešams efektīvākai kriminālprocesa veikšanai, sistēmā var augšupielādēt noteikumu 11.5. apakšpunktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) norādīto dokumentu sagataves un dokumentu atvasinājumus. Savukārt Kriminālprocesa likuma pārejas noteikumu 78. punktā noteikts, ka Kriminālprocesa likuma 18.1 nodaļa stājas spēkā 2021. gada 1. decembrī. Līdz 2023. gada 30. novembrim Kriminālprocesa likuma 18.1 nodaļu piemēro atbilstoši tehniskajām iespējām. Laikā no 2021. gada 1. decembra līdz 2023. gada 30. novembrim izmeklētājs, pabeidzot izmeklēšanu un nododot lietas materiālus prokuratūrai, papīra formā iegūtos vai sagatavotos krimināllietas materiālus skenē un pievieno arī Kriminālprocesa informācijas sistēmā. Tiesa, saņemot krimināllietu papīra formā, var to izskatīt, nepārvēršot e-krimināllietā.

2. Noteikumu 28. punktā noteikts, ka noteikumu 18. punkts ir spēkā līdz 2022. gada 31. decembrim. Noteikumu 18. punktā ir noteiktas iestādes un amatpersonas, kurām piešķir piekļuvi Kriminālprocesa informācijas sistēmā uzkrātajām ziņām, kā arī noteikts, kādām konkrētām ziņām iestādēm un amatpersonām ir piekļuve.
Pašreiz spēkā esošais noteikumu 16. punkts nosaka, ka ziņas, kuras nav minētas noteikumu 14. un 15. punktā, no sistēmas var saņemt tikai ar procesa virzītāja atļauju un procesa virzītāja noteiktajā apjomā, izņemot šo noteikumu 18.punktā minētos gadījumus. Savukārt no 2023. gada 1. janvāra ir paredzēts izteikt jaunā redakcijā noteikumu 16. punktu, paredzot, ka noteikumu 16. punktā tiks noteiktas iestādes un amatpersonas, kurām papildus noteikumu 14. punktā minētajā ziņām piešķirs piekļuvi Kriminālprocesa informācijas sistēmā uzkrātajām ziņām bez procesa virzītāja atļaujas.
Noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī), salīdzinot ar pašreiz spēkā esošajā noteikumu 18. punktā noteikto, ir papildināts iestāžu loks, kam piešķir piekļuvi Kriminālprocesa informācijas sistēmā uzkrātajām ziņām. Tāpat arī noteikumu 11. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ir mainītas un precizētas ziņas, ko ievada, saņem un apstrādā Kriminālprocesa informācijas sistēmā, savukārt noteikumu 14. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ir precizētas Kriminālprocesa informācijas sistēmas ziņas, kas operatīvās darbības subjektiem un Kriminālprocesa informācijas sistēmas lietotājiem ir pieejamas bez procesa virzītāja atļaujas. Līdz ar to arī noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī), ņemot vērā tajā ietvertās atsauces uz noteikumu 11. punktu (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī), ir precizēts tas ziņu apjoms, kam Kriminālprocesa informācijas sistēmas lietotāji piekļūs.
Vienlaikus atbilstoši Ministru kabineta 2019. gada 17. septembra noteikumos Nr. 436 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 850 "Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumi"" paredzētajam no 2023. gada 1. janvāra būs spēkā noteikumu 6. punkta otrais teikums, nosakot, ka noteikumu 11.3.14. apakšpunktā minētās ziņas ievada tajā pašā dienā, kad attiecīgā persona iegūst procesuālās tiesības uz aizstāvību, savukārt ziņas par šo noteikumu 11.5.12. un 11.5.13. apakšpunktā minēto dokumentu sistēmā ievada procesuālā dokumenta pieņemšanas dienā.
Tāpat atbilstoši Ministru kabineta 2019. gada 17. septembra noteikumos Nr. 436 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 850 "Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumi"" paredzētajam no 2023. gada 1. janvāra arī noteikumu 15. punkts tiks izteikts jaunā redakcijā. Pašreiz noteikumu 15. punkts paredz, ka Kriminālprocesa informācijas sistēmas izveidotie statistiskie un informatīvie pārskati, kuri nesatur personu datus, ir pieejami bez ierobežojumiem. Savukārt noteikumu 15. punkts (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) paredz noteikt, ka elektroniski sagatavotās ziņas no sistēmas ir derīgas bez paraksta.
Izstrādājot Ministru kabineta 2019. gada 17. septembra noteikumus Nr. 436 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 14. septembra noteikumos Nr. 850 "Kriminālprocesa informācijas sistēmas noteikumi"" un attiecīgi noteikumu 16. punkta redakciju (kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī), tika plānots, ka Kriminālprocesa informācijas sistēmas piekļuves tiesību lomas tiks izstrādāts līdz 2023. gada 1. janvārim. 2021. gada 6. maijā tika izsludināts atklāts konkurss, kas noslēdzās 2021. gada 5. jūlijā. Pēc detalizētas iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, centra iepirkuma komisija 2021. gada 14. oktobrī pieņēma lēmumu par iepirkuma pārtraukšanu. Līdz ar to plānotā Kriminālprocesa informācijas sistēmas pilnveidošana, lai piešķirtu attiecīgās piekļuves tiesību lomas, nav realizēta un no 2023. gada 1. janvāra nebūs iespējams nodrošināt piekļuves tiesības noteiktām institūcijām un tādā apjomā, kā tas paredzēts noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka noteikumu 12. punkts (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) paredz noteikt, ka pēc procesa virzītāja izvēles, izmeklētāja tiešā priekšnieka, uzraugošā prokurora vai amatā augstāka prokurora norādes, ja tas nepieciešams efektīvākai kriminālprocesa veikšanai, sistēmā var augšupielādēt noteikumu 11.5. apakšpunktā norādīto dokumentu sagataves un dokumentu atvasinājumus. Savukārt Kriminālprocesa likuma pārejas noteikumu 78. punkts paredz, ka laikā no 2021. gada 1. decembra līdz 2023. gada 30. novembrim izmeklētājs, pabeidzot izmeklēšanu un nododot lietas materiālus prokuratūrai, papīra formā iegūtos vai sagatavotos krimināllietas materiālus skenē un pievieno arī Kriminālprocesa informācijas sistēmā.
Ņemot vērā minēto, atbilstoši Kriminālprocesa likuma pārejas noteikumu 78. punktā noteiktajam izmeklētājam līdz 2023. gada 30. novembrim Kriminālprocesa informācija sistēmā visi papīra formā iegūtie vai sagatavotie krimināllietas materiāli (nevis atsevišķi dokumenti) jāskenē un jāpievieno Kriminālprocesa informācijas sistēmā. Līdz ar to noteikumu 12. punkts (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ir pretrunā Kriminālprocesa likuma pārejas noteikumu 78. punktā noteiktajam un to attiecīgi ir nepieciešams svītrot, nevis precizēt, lai nedublētu Kriminālprocesa likuma pārejas noteikumu 78. punktu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts paredz svītrot noteikumu 12. punktu (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī).
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumu 28. punktā noteikts, ka noteikumu 18. punkts ir spēkā līdz 2022. gada 31. decembrim. Noteikumu 18. punktā ir noteiktas iestādes un amatpersonas, kurām piešķir piekļuvi Kriminālprocesa informācijas sistēmā uzkrātajām ziņām, kā arī noteikts kādām konkrētām ziņām iestādēm un amatpersonām ir piekļuve.
Savukārt noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ir papildināts to iestāžu loks, kurām piešķir piekļuvi Kriminālprocesa informācijas sistēmā uzkrātajām ziņām, nosakot, ka tiesības tiešsaistē saņemt ziņas no Kriminālprocesa informācijas sistēmas ir arī ekspertīžu iestādēm, Valsts probācijas dienestam, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam un apdrošināšanas sabiedrībām. Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ir ietvertas atsauces uz noteikumu 11. punktu (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī un paredz precizēt Kriminālprocesa informācijas sistēmā ievadāmo, saņemamo un apstrādājamo ziņu apjomu), attiecīgais noteikumu punkts precizē arī to ziņu apjomu, kam Juridiskās palīdzības administrācija, Nacionālais veselības dienests un Finanšu izlūkošanas dienests piekļūst Kriminālprocesa informācijas sistēmā.
Sākotnēji tika plānots, ka piekļuves tiesību lomas Kriminālprocesa informācijas sistēmai tiks izstrādātas Eiropas Reģionālās attīstības fonda 2014.-2020. gadam 2. kārtas ietvaros (IIIS2 izstrādes ietvaros) ar sākotnējo realizācijas termiņu – 2023. gada 1. janvāris. 2021. gada 6. maijā tika izsludināts atklāts konkurss "Jaunās paaudzes Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas (IIIS2) programmatūras izstrāde un uzturēšana" (Nr. IeM IC 2021/7), kas noslēdzās 2021. gada 5. jūlijā. Pēc detalizētas iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, centra iepirkuma komisija 2021. gada 14. oktobrī pieņēma lēmumu par iepirkuma pārtraukšanu, pamatojot to ar nepieciešamību precizēt un papildināt iepirkuma dokumentāciju, izvirzot detalizētākas prasības pretendentu tehnisko piedāvājumu sagatavošanai un vērtēšanas kritēriju precizēšanai, tajos iekļaujot aspektus, kas raksturo pretendenta spēju realizēt šādas sarežģītības un mēroga projektu. Līdz ar to no 2023. gada 1. janvāra nebūs iespējams nodrošināt piekļuves tiesības Kriminālprocesa informācijas sistēmai tiešsaistē visām institūcijām un tādā apjomā, kā tas paredzēts noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī).
Pašreiz centrs turpina īstenot ERAF 2014-2020 ietvaros apstiprināto ERAF projektu “Jaunās paaudzes Integrētā iekšlietu informācijas sistēma (IIIS2)”, kura kopējais finanšu budžets ir 3,8 milj. Šobrīd notiek otrais iepirkuma process, kas atrodas noslēguma fāzē (tiek vērtēti piedāvājumi) par IIIS2 izstrādi. Projekts ir ar augstu risku, ko nosaka gan projekta atlikušais īstenošanas termiņš (2023. gada nogale), gan pieejamais finansējums, kas varētu būt nepietiekams, ņemot vērā straujo izmaksu kāpumu. Lai šo risku mazinātu, izsludinātā iepirkuma struktūra ir veidota tā, lai nepieciešamās IIIS2 izstrādes varētu pasūtīt noteiktos nelielos posmos vai kārtās, pielāgojoties attiecīgajai situācijai. Ņemot vērā iesniegtos piedāvājumus, beigu termiņš izstrādei kārtās var ilgt līdz 2027. gada vidum.
Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt noteikumu 16. punkta (redakcijā, kas stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) spēkā stāšanās termiņu, lai nodrošinātu, ka līdz attiecīgās tiesību normas spēkā stāšanās dienai, ir veikta Kriminālprocesa informācijas sistēmas pielāgošana piekļuves lomu tiesību piešķiršanai.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka pašreiz noteikumu 18. punktā ir noteiktas institūcijas un amatpersonas, kam ir piekļuve Kriminālprocesa informācijas sistēmā uzkrātajām ziņām, nepieciešams mainīt noteikumu 28. punktā minēto termiņu, kad noteikumu 18. punkts zaudē spēku, tādējādi saglabājot pašreiz spēkā esošo regulējumu līdz noteikumu 16. punkta (redakcijā, kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) spēkā stāšanās dienai.
Tāpat, ņemot vērā, ka ir paredzēts, ka 2023. gada 1. janvārī jaunā redakcijā stāsies spēkā noteikumu 11. un 14. punkts, kas ir saistīts ar noteikumu 16. punktā (redakcijā, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ietverto tiesisko regulējumu, nepieciešams arī noteikt, ka noteikumu 11. un 14. punkts (redakcijās, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) stājas spēkā vienlaikus ar noteikumu 16. punktu (redakcijā, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī). Tādējādi arī pašreiz spēkā esošais noteikumu 11. un 14. punkts, kas ir saistīts ar noteikumu 18. punktā ietverto tiesisko regulējumu, būs spēkā līdz noteikumu 16. punkta (redakcijā, kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) spēkā stāšanās dienai.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka pašreiz ir paredzēts, ka no 2023. gada 1. janvāra stāsies spēkā 6. punkta otrais teikums, kurā ietvertas atsauces uz 11. punkta apakšpunktiem (redakcijā, kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) ir nepieciešams arī noteikt, ka 6. punkta otrais teikums stāsies spēkā vienlaikus ar noteikumu 11. punktu (redakcijā, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī).
Tāpat, ņemot vērā, ka tiek pārcelts 16. punkta (redakcijā, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) spēkā stāšanās termiņš un attiecīgi noteiktu laika periodu būs spēkā pašreiz spēkā esošā 16. punkta redakcija, kurā ietverta atsauce uz noteikumu 15. punktu (ko pašreiz arī ir paredzēts izteikt jaunā redakcijā no 2023. gada 1. janvāra, tādējādi mainot noteikumu 15. punkta saturu), nepieciešams arī noteikt, ka noteikumu 15. punkts (redakcijā, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) stāsies spēkā vienlaikus ar noteikumu 16. punktu (redakcijā, kas pašreiz stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī).
Līdz ar to arī pašreiz spēkā esošais noteikumu 6. punkts un 15. punkts šī brīža redakcijā būs spēkā līdz 16. punkta (redakcijā, kas pašreiz paredzēts, ka stāsies spēkā 2023. gada 1. janvārī) spēkā stāšanās dienai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts paredz izteikt jaunā redakcijā noteikumu 28. punktu un noteikt, ka noteikumu 18. punkts ir spēkā līdz 2027. gada 31. decembrim.
Savukārt noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts paredz papildināt noteikumu ar 29. punktu, kas paredz, ka grozījumi, kas paredz papildināt noteikumu 6. punktu ar otro teikumu un noteikt, ka noteikumu 11.3.14. apakšpunktā minētās ziņas ievada tajā pašā dienā, kad attiecīgā persona iegūst procesuālās tiesības uz aizstāvību, savukārt ziņas par noteikumu 11.5.12. un 11.5.13. apakšpunktā minēto dokumentu sistēmā ievada procesuālā dokumenta pieņemšanas dienā, grozījumi, kas paredz izteikt jaunā redakcijā noteikumu 11. punktu un noteikt, kādas ziņas sistēmā ievada, saņem un apstrādā, grozījumi, kas paredz izteikt jaunā redakcijā noteikumu 14. punktu un noteikt, kādas ziņas par kriminālprocesu ir pieejamas operatīvās darbības subjektiem, kā arī noteikumu 16. punktā minētajiem sistēmas lietotājiem bez procesa virzītāja atļaujas, grozījumi, kas paredz izteikt jaunā redakcijā noteikumu 15. punktu un noteikt, ka elektroniski sagatavotās ziņas no sistēmas ir derīgas bez paraksta, un grozījumi, kas paredz izteikt jaunā redakcijā noteikumu 16. punktu un noteikt, kam papildus noteikumu 14. punktā minētajām ziņām piešķir piekļuvi sistēmā uzkrātajām ziņām bez procesa virzītāja atļaujas, stājas spēkā 2028. gada 1. janvārī.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts precizē rīcības kārtību ar papīra formā iegūtiem vai sagatavotiem krimināllietas materiāliem atbilstoši Kriminālprocesa likuma Pārejas noteikumu 78.punktā noteiktajam, kā arī attiecas uz termiņu, no kura Kriminālprocesa informācijas sistēmas (KRASS) lietotājiem Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs  piešķir noteiktas piekļuves tiesības. Minētie jautājumi skar KRASS lietotājus, līdz ar to sabiedrības līdzdalības nodrošināšana nav nepieciešama.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk