23-TA-3032: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumos Nr. 970 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un amatpersonu amata kandidātiem nepieciešamo veselības stāvokli un psiholoģiskajām īpašībām un veselības stāvokļa un psiholoģisko īpašību pārbaudes kārtību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Praksē konstatēta nepieciešamība precizēt veselības stāvokļa atbilstības dienestam un amatam prasības Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumu Nr. 970 „Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm un amatpersonu amata kandidātu veselības stāvokļa un psiholoģisko īpašību prasības un veselības stāvokļa un psiholoģisko īpašību pārbaudes kārtība” (turpmāk – Noteikumi) 3. pielikuma 12. punktā attiecībā uz psihiskiem uzvedības traucējumiem psihoaktīvu vielu lietošanas dēļ, kā arī noteikt, ka jebkuram ārstam (šobrīd tikai psihiatram) ir tiesības informēt komisijas vadītāju par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes vai Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk – amatpersona) veselības pārbaudes laikā konstatētiem jebkādiem veselības traucējumiem (šobrīd tikai garīgās veselības), kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta mērķis ir noteikt, skaidru un nepārprotamu rīcību, gadījumos, ja amatpersonai, veselības pārbaudē tiks konstatēta narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē vai alkohola kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē, kā arī paplašināt ārstniecības personu loku, kas var informēt komisijas vadītāju par amatpersonai konstatētiem veselības traucējumiem, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 4. panta 3. punkts nosaka, ka dienestā var atrasties tikai tā amatpersona, kuras veselības stāvoklis un psiholoģiskās īpašības atbilst Ministru kabineta noteiktajām prasībām.
Savukārt prasības attiecībā uz veselības stāvokli un psiholoģiskajām īpašībām amatpersonai un personai, kura vēlas stāties dienestā, un kārtību, kādā personai veic veselības stāvokļa un psiholoģisko īpašību pārbaudi, noteiktas Noteikumos.
Tostarp noteikumu 34. punktā paredzēts, ka, ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēti garīgās veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana un kuri nav savienojami ar dienesta pienākumu izpildi, vai līdz ārstēšanās pabeigšanai vai stāvokļa stabilizācijai atzinuma sniegšana par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam ir atlikta, psihiatrs, kurš konstatējis minētos garīgās veselības traucējumus, nekavējoties informē komisijas vadītāju. Komisijas vadītājs nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi.
Savukārt noteikumu 3. pielikuma (Veselības problēmas, kas nepieļauj vai ierobežo kandidāta vai amatpersonas dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmā) 12. punktā norādīti tādi psihiski uzvedības traucējumi psihoaktīvu vielu lietošanas dēļ, kas nepieļauj vai ierobežo amatpersonas dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmā, proti:
12.1. atkarības sindroms (aktīvs vai anamnēzē), uzvedības vai psihotiski traucējumi (attiecībā uz amatpersonām, kas ir dienestā I, II vai III amatu grupā tiek sniegts atzinums, ka veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam);
12.2. psihoaktīvu vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē vai pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla) (attiecībā uz amatpersonām, kas ir dienestā I, II vai III amatu grupā atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts un sniegts pēc ārstēšanas pabeigšanas vai stāvokļa stabilizācijas, kad zināmas slimības vai traumas sekas).
Termins psihoaktīvas vielas ietver tādas vielas kā alkohols un narkotiskās vai psihotropās vielas.
Savukārt prasības attiecībā uz veselības stāvokli un psiholoģiskajām īpašībām amatpersonai un personai, kura vēlas stāties dienestā, un kārtību, kādā personai veic veselības stāvokļa un psiholoģisko īpašību pārbaudi, noteiktas Noteikumos.
Tostarp noteikumu 34. punktā paredzēts, ka, ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēti garīgās veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana un kuri nav savienojami ar dienesta pienākumu izpildi, vai līdz ārstēšanās pabeigšanai vai stāvokļa stabilizācijai atzinuma sniegšana par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam ir atlikta, psihiatrs, kurš konstatējis minētos garīgās veselības traucējumus, nekavējoties informē komisijas vadītāju. Komisijas vadītājs nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi.
Savukārt noteikumu 3. pielikuma (Veselības problēmas, kas nepieļauj vai ierobežo kandidāta vai amatpersonas dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmā) 12. punktā norādīti tādi psihiski uzvedības traucējumi psihoaktīvu vielu lietošanas dēļ, kas nepieļauj vai ierobežo amatpersonas dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmā, proti:
12.1. atkarības sindroms (aktīvs vai anamnēzē), uzvedības vai psihotiski traucējumi (attiecībā uz amatpersonām, kas ir dienestā I, II vai III amatu grupā tiek sniegts atzinums, ka veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam);
12.2. psihoaktīvu vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē vai pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla) (attiecībā uz amatpersonām, kas ir dienestā I, II vai III amatu grupā atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts un sniegts pēc ārstēšanas pabeigšanas vai stāvokļa stabilizācijas, kad zināmas slimības vai traumas sekas).
Termins psihoaktīvas vielas ietver tādas vielas kā alkohols un narkotiskās vai psihotropās vielas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu 34. punktā paredzēts, ka, ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēti garīgās veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana un kuri nav savienojami ar dienesta pienākumu izpildi, vai līdz ārstēšanās pabeigšanai vai stāvokļa stabilizācijai atzinuma sniegšana par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam ir atlikta, psihiatrs, kurš konstatējis minētos garīgās veselības traucējumus, nekavējoties informē komisijas vadītāju. Komisijas vadītājs nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi.
Tādējādi, šobrīd tikai psihiatram gadījumos, kad amatpersonai ir konstatēti garīgās veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana ir nekavējoties jāinformē komisijas vadītāju, kurš nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi.
Taču praksē ir konstatēti gadījumi, kad cits ārsts (piemēram, acu ārsts) konstatē veselības traucējumus (piemēram, acs saslimšana), kuru dēļ arī nebūtu pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana. Tādējādi, nepieciešams minēto normu precizēt, paplašinot ārstniecības personu loku, kas var informēt komisijas vadītāju par amatpersonai konstatētiem veselības traucējumiem, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana.
Tādējādi, šobrīd tikai psihiatram gadījumos, kad amatpersonai ir konstatēti garīgās veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana ir nekavējoties jāinformē komisijas vadītāju, kurš nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi.
Taču praksē ir konstatēti gadījumi, kad cits ārsts (piemēram, acu ārsts) konstatē veselības traucējumus (piemēram, acs saslimšana), kuru dēļ arī nebūtu pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana. Tādējādi, nepieciešams minēto normu precizēt, paplašinot ārstniecības personu loku, kas var informēt komisijas vadītāju par amatpersonai konstatētiem veselības traucējumiem, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz izteikt Noteikumu 34. punktu šādā redakcijā:
"34. Ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēti veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana un kuri nav savienojami ar dienesta pienākumu izpildi, vai līdz ārstēšanās pabeigšanai vai stāvokļa stabilizācijai atzinuma sniegšana par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam ir atlikta, ārsts, kurš konstatējis minētos veselības traucējumus, nekavējoties informē komisijas vadītāju. Komisijas vadītājs nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi."
"34. Ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēti veselības traucējumi, kuru dēļ nav pieļaujama dienesta ieroča nēsāšana vai paaugstinātas bīstamības avota izmantošana un kuri nav savienojami ar dienesta pienākumu izpildi, vai līdz ārstēšanās pabeigšanai vai stāvokļa stabilizācijai atzinuma sniegšana par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam ir atlikta, ārsts, kurš konstatējis minētos veselības traucējumus, nekavējoties informē komisijas vadītāju. Komisijas vadītājs nekavējoties informē iestādi, kura amatpersonu nosūtījusi uz pārbaudi."
Problēmas apraksts
Noteikumu 3. pielikuma (Veselības problēmas, kas nepieļauj vai ierobežo kandidāta vai amatpersonas dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmā) 12.2. apakšpunktā norādīti divi būtiski atšķirīgi psihiski uzvedības traucējumi psihoaktīvu vielu lietošanas dēļ, kas nepieļauj vai ierobežo amatpersonas dienestu Iekšlietu ministrijas sistēmā, proti:
1) psihoaktīvu vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē (gan alkohola, gan narkotisko vai psihotropo vielu);
2) pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla).
Konstatējot minēto, abos gadījumos attiecībā uz amatpersonām, kas ir dienestā I, II vai III amatu grupā, atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts un sniegts pēc ārstēšanas pabeigšanas vai stāvokļa stabilizācijas, kad zināmas slimības vai traumas sekas. Uz minēto punktu attiecināma 12. punktā ietvertā piezīme: Vērtējums stingri individuāls, ņemot vērā anamnēzi, narkologa un citu nepieciešamo speciālistu slēdzienus, ķīmiski toksikoloģisko izmeklējumu datus. Tādējādi jau šobrīd, gadījumos, kad tiek konstatēta, piemēram, narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē amatpersona nevar turpināt dienestu, savukārt, ja tiek konstatēta, piemēram vienreizēja epizode, kad pārmērīgi lietots alkohols, atzinums tiek atlikts. Tāpat, atzinums tiek atlikts, ja amatpersonai ir pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām.
Ņemot vērā, ka visi šie gadījumi ir ietverti vienā apakšpunktā, taču ir būtiski atšķirīgi, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, nepieciešams tos nošķirt, skaidri nosakot, ka gadījumos, kad amatpersonai ir konstatēta narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē, amatpersona nevar turpināt dienestu, jo šādu vielu lietošana nav savienojama ar dienestu.
Tādējādi nepieciešams precizēt veselības stāvokļa atbilstības dienestam un amatam prasības attiecīgajā aspektā, un Noteikumu 3. pielikuma 12.2. apakšpunktā ietvertās prasības izdalīt trīs atsevišķos apakšpunktos, paredzot, ka:
1. gadījumā, ja veselības pārbaudē tiek konstatēts, ka amatpersonai ir narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē, tad tiek sniegts atzinums, ka amatpersonas veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam;
2. gadījumā, ja veselības pārbaudē tiek konstatēts, ka amatpersonai ir alkohola kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē ir saglabājama līdzšinējā kārtība un atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts, vērtējot šo gadījumu individuāli, jo var tikt konstatēts vienreizējs akūtas intoksikācijas gadījums, kas neietekmē amatpersonas dienesta pienākumu izpildi;
3. gadījumā, ja amatpersonai ir pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla) ir saglabājama līdzšinējā kārtība un atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts.
Attiecībā uz pozitīvu testu uz narkotiskajām un psihotropajām vielām, jāņem vērā, ka Noteikumu 34.1 punkts paredz, ka, ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēta iespējama narkotisko un psihotropo vielu klātbūtne organismā, izmeklējumu paraugus nosūta ķīmiski toksikoloģiskai izmeklēšanai un pēc rezultātu saņemšanas atkārtoti izvērtē amatpersonas veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam. Tādējādi nebūtu pamata gadījumā, ja amatpersonai ir vienīgi pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla) sniegt atzinumu, ka amatpersonas veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam, jo ir nepieciešama izmeklējumu paraugu padziļināta izpēte, nosūtot tos ķīmiski toksikoloģiskai izmeklēšanai.
Vienlaikus nepieciešams redakcionāli precizēt Noteikumu 3. pielikuma nosaukumu, lai viennozīmīgi būtu skaidrs, ka tas attiecas uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes (Noteikumos lietots termins - iestāde) amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm.
1) psihoaktīvu vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē (gan alkohola, gan narkotisko vai psihotropo vielu);
2) pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla).
Konstatējot minēto, abos gadījumos attiecībā uz amatpersonām, kas ir dienestā I, II vai III amatu grupā, atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts un sniegts pēc ārstēšanas pabeigšanas vai stāvokļa stabilizācijas, kad zināmas slimības vai traumas sekas. Uz minēto punktu attiecināma 12. punktā ietvertā piezīme: Vērtējums stingri individuāls, ņemot vērā anamnēzi, narkologa un citu nepieciešamo speciālistu slēdzienus, ķīmiski toksikoloģisko izmeklējumu datus. Tādējādi jau šobrīd, gadījumos, kad tiek konstatēta, piemēram, narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē amatpersona nevar turpināt dienestu, savukārt, ja tiek konstatēta, piemēram vienreizēja epizode, kad pārmērīgi lietots alkohols, atzinums tiek atlikts. Tāpat, atzinums tiek atlikts, ja amatpersonai ir pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām.
Ņemot vērā, ka visi šie gadījumi ir ietverti vienā apakšpunktā, taču ir būtiski atšķirīgi, tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, nepieciešams tos nošķirt, skaidri nosakot, ka gadījumos, kad amatpersonai ir konstatēta narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē, amatpersona nevar turpināt dienestu, jo šādu vielu lietošana nav savienojama ar dienestu.
Tādējādi nepieciešams precizēt veselības stāvokļa atbilstības dienestam un amatam prasības attiecīgajā aspektā, un Noteikumu 3. pielikuma 12.2. apakšpunktā ietvertās prasības izdalīt trīs atsevišķos apakšpunktos, paredzot, ka:
1. gadījumā, ja veselības pārbaudē tiek konstatēts, ka amatpersonai ir narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē, tad tiek sniegts atzinums, ka amatpersonas veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam;
2. gadījumā, ja veselības pārbaudē tiek konstatēts, ka amatpersonai ir alkohola kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē ir saglabājama līdzšinējā kārtība un atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts, vērtējot šo gadījumu individuāli, jo var tikt konstatēts vienreizējs akūtas intoksikācijas gadījums, kas neietekmē amatpersonas dienesta pienākumu izpildi;
3. gadījumā, ja amatpersonai ir pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla) ir saglabājama līdzšinējā kārtība un atzinums par veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam tiek atlikts.
Attiecībā uz pozitīvu testu uz narkotiskajām un psihotropajām vielām, jāņem vērā, ka Noteikumu 34.1 punkts paredz, ka, ja amatpersonai veselības pārbaudes laikā konstatēta iespējama narkotisko un psihotropo vielu klātbūtne organismā, izmeklējumu paraugus nosūta ķīmiski toksikoloģiskai izmeklēšanai un pēc rezultātu saņemšanas atkārtoti izvērtē amatpersonas veselības stāvokļa atbilstību dienestam un amatam. Tādējādi nebūtu pamata gadījumā, ja amatpersonai ir vienīgi pozitīvs tests uz narkotiskajām un psihotropajām vielām (neatkarīgi no vielu lietošanas iemesla) sniegt atzinumu, ka amatpersonas veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam, jo ir nepieciešama izmeklējumu paraugu padziļināta izpēte, nosūtot tos ķīmiski toksikoloģiskai izmeklēšanai.
Vienlaikus nepieciešams redakcionāli precizēt Noteikumu 3. pielikuma nosaukumu, lai viennozīmīgi būtu skaidrs, ka tas attiecas uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes (Noteikumos lietots termins - iestāde) amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts paredz izteikt jaunā redakcijā Noteikumu 3. pielikumu un veikt grozījumus minētā pielikuma nosaukumā un 12. punktā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm. Saskaņā ar noteikumu projektā paredzēto, ja minētajai amatpersonai veselības stāvokļa pārbaudē tiks konstatēta narkotisko vai psihotropo vielu kaitējoši pārmērīga lietošana vai akūta intoksikācija anamnēzē, tad tiks sniegts atzinums, ka amatpersonas veselības stāvoklis neatbilst dienestam un amatam. Šāda kārtība jau atbilst pastāvošai praksei.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts policija, VSIA "Iekšlietu ministrijas poliklīnika"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/e69dac0f-24c6-4bb1-904b-93feb436a3ba
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- VSIA "Iekšlietu ministrijas poliklīnika"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi