Anotācija

24-TA-2789: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumos Nr. 325 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.1.1.3.i. investīcijas "Atbalsts sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai, lai nodrošinātu visaptverošu ilgtspējīgu integrētu veselības pakalpojumu, mazinātu infekciju slimību izplatību, epidemioloģisko prasību nodrošināšanā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pamatojoties uz 2021.gada 12. februāra Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula Nr. 2021/241) un Likuma par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts (grozījumi) izstrādāts, ņemot vērā, ka nepieciešamas izmaiņas Ministru kabineta 2023.gada 20.jūnija noteikumu Nr.325 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.1.1.3.i. investīcijas "Atbalsts sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai, lai nodrošinātu visaptverošu ilgtspējīgu integrētu veselības pakalpojumu, mazinātu infekciju slimību izplatību, epidemioloģisko prasību nodrošināšanā" īstenošanas noteikumi” 17.punktā un pielikumā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023.gada 20.jūnija Ministru kabineta noteikumu Nr.325 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.1.1.3.i. investīcijas "Atbalsts sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai, lai nodrošinātu visaptverošu ilgtspējīgu integrētu veselības pakalpojumu, mazinātu infekciju slimību izplatību, epidemioloģisko prasību nodrošināšanā" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.325) 17.punkts nosaka, ka investīcijas ietvaros kopējais attiecināmais finansējums ir 10 285 000 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums ir 8 500 000 euro un nacionālais finansējums (valsts budžets un privātais finansējums) vismaz 1 785 000 euro, tai skaitā nacionālais valsts budžeta finansējums piešķirts pievienotās vērtības nodokļa segšanai ne vairāk kā 138 530 euro apmērā (MK 14.11.2023. noteikumu Nr.651 redakcijā).
MK noteikumu Nr.325 17.punktā minētais finansējums tika noteikts uz MK noteikumu Nr.325 izstrādes brīdi, ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas attiecināmais Atveseļošanas fonda finansējums ir 8 500 000 euro un Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas projektu atlasē uzaicinātas 48 ārstniecības iestādes iesniegt savus projektus.
2023.gada 26.jūlijā notika Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas projektu atlase, kur  kopumā tika uzaicinātas 48 ārstniecības iestādes iesniegt savus Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas projektus. 2023.gada 25.septembrī noslēdzās projekta iesniegumu atlases pirmais posms Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.1.1.3.i. investīcijai, kur projektus iesniedza 43 finansējuma saņēmēji. Pieci potenciālie finansējuma saņēmēji (SIA “Zemgales veselības centrs, SIA “Daugavpils bērnu veselības centrs”, VSIA “Iekšlietu ministrijas poliklīnika”, SIA “Jaunliepājas primārās veselības aprūpes centrs” un Līvānu novada domes pašvaldības SIA “Līvānu slimnīca”) neiesniedza projektus, līdz ar to atteicās no Atveseļošanas fonda finansējuma. Rezultātā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir noslēgusi 43 līgumus ar ārstniecības iestādēm par Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas projektu īstenošanu.
Tādējādi pēc KPVIS sistēmā ievadītās informācijas uz 2024.gada oktobra beigām – ir nepieciešams precizēt Atveseļošanas fonda investīcijas 4.1.1.3.i. finansējumu, nosakot, ka investīcijas ietvaros kopējais attiecināmais finansējums ir 9 432 798 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums ir 7 795 701 euro un nacionālais finansējums (valsts budžets un privātais finansējums) vismaz 1 637 097 euro, tai skaitā nacionālais valsts budžeta finansējums piešķirts pievienotās vērtības nodokļa segšanai ne vairāk kā 124 437 euro apmērā. Nacionālais finansējums ir valsts budžeta un privātā finansējuma kopsumma, kas ir finansējums PVN segšanai (21% no Atveseļošanas fonda finansējuma), attiecīgi ir precizēta nacionālā finansējuma summa atbilstoši precizētajam Atveseļošanas fonda finansējumam. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt  MK noteikumu Nr.325 17.punktā minēto finansējuma apmēru, kā arī MK noteikumu pielikumu. MK noteikumu pielikumā no Finansējuma saņēmēju loka ir svītrotas 5 ārstniecības iestādes, kas neiesniedza Atveseļošanas fonda projektus, kā arī precizēts pārējo 43 Finansējumu saņēmēju finansējuma apjoms, atbilstoši KPVIS sistēmā ievadītajai aktuālajai informācijai.
Rezultātā, samazinot Atveseļošanas fonda investīcijas 4.1.1.3.i. finansējumu, ir pieejams ietaupītais Atveseļošanas fonda finansējums 704 299 euro. MK noteikumu projektā iekļautie grozījumi par Atveseļošanas fonda finansējuma samazinājumu neietekmē jau apstiprinātos projektus, ņemot vērā, ka Atveseļošanas fonda finansējuma samazinājumu pamatā veido 5 ārstniecības iestādes, kas sākotnēji neiesniedza Atveseļošanas fonda projektu pieteikumus, tādējādi atsakoties no projektu īstenošanas.
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 325 MK sēdes protokollēmuma 4.punktam “Ja 4.1.1.3.i. investīcijas īstenošanas ietvaros pieejamais finansējums netiek izmantots noteiktajā apjomā un termiņos, Veselības ministrijai izvērtēt un nepieciešamības gadījumā noteiktā kārtībā uz Ministru kabinetu virzīt priekšlikumu par turpmāko rīcību attiecībā uz 4.1.1.3.i. investīcijas īstenošanai paredzētā brīvā finansējuma izmantošanu Atveseļošanas fonda plāna mērķu un rādītāju sasniegšanai.” Veselības ministrija, izvērtējot esošo situāciju, un kā arī ņemot vērā, ka līdz Atveseļošanas fonda projektu īstenošanas beigām ir  atlikuši mazāk kā divi gadi, lai nezaudētu Atveseļošanas fonda ietvaros pieejamo finansējumu veselības nozares stiprināšanai, ierosina ietaupīto finansējumu novirzīt Atveseļošanas fonda 4.1.1. r. reformas projekta “Ieteikumu izstrāde integrētas veselības aprūpes attīstībai” integrētas veselības aprūpes modeļa “Slimnīca mājās” aprobēšanas īstenošanai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.komponentes “Veselība” finansējuma ietvaros.
Līdz ar to paralēli šiem MK noteikumu grozījumiem tiek virzīts informatīvais ziņojums (24-TA-2787) "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.komponentes “Veselība” 4.1.1.r. reformas “Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība” projekta ieviešanu”, kas paredz ietaupīto Atveseļošanas fonda finansējumu 1 054 299 euro apmērā un nacionālo valsts budžeta finansējumu PVN segšanai ne vairāk kā 78 751 euro apmērā novirzīt Atveseļošanas fonda 4.1.1. r. reformas “Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība” projekta “Ieteikumu izstrāde integrētas veselības aprūpes attīstībai” integrētas veselības aprūpes modeļa “Slimnīca mājās” aprobēšanas īstenošanai.
Minētais Atveseļošanas fonda ietaupījums (1 054 299 euro) veidojas no:
4.1.1.3.i. investīcijas, kur projektu atlases laikā projektus iesniedza 43 ārstniecības iestādes, kā rezultātā, līgumus noslēdzot 43 no 48 ārstniecības iestādēm, ir radies Atveseļošanas fonda finansējuma ietaupījums 704 299 euro apmērā un nacionālais valsts budžeta finansējums PVN segšanai ne vairāk kā 14 093 euro apmērā;
4.1.1.r. reformas, ņemot vērā, ka Veselības inspekcija epidemioloģiskās drošības ieteikumu izstrādi nodrošināja savas iestādes budžeta ietvaros, ir pieejams ietaupītais finansējums 414 658 euro apmērā, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums ir 350 000 euro un nacionālais valsts budžeta finansējums PVN segšanai ne vairāk kā 64 658 euro apmērā.
Veselības ministrijas Atveseļošanas fonda projekta “Ieteikumu izstrāde integrētas veselības aprūpes attīstībai” ietvaros ir izstrādāti vairāki integrētas veselības aprūpes modeļi, kurus nepieciešams aprobēt atbilstoši Atveseļošanas fonda plānam, lai izvērtētu modeļu ieviešanas efektivitāti valsts veselības aprūpes sistēmā. Līdz ar to Modeļa “Slimnīca mājās” aprobēšana tiks veikta Veselības ministrijas Atveseļošanas fonda 4.1.1.r. “Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība” finansējuma saņēmēja, īstenotā projekta “Ieteikumu izstrāde integrētas veselības aprūpes attīstībai” ietvaros, aprobējot vienu no trim projekta ietvaros izstrādātajiem integrētas veselības aprūpes modeļiem - “Pacientu ar hroniskām saslimšanām sekundārās ambulatorās aprūpes organizācija (“zilais koridors”)”. Projekta “Ieteikumu izstrāde integrētas veselības aprūpes attīstībai” ietvaros izstrādātā integrētas veselības sadarbības modeļa “Pacientu ar hroniskām saslimšanām sekundārās ambulatorās aprūpes organizācija (“zilais koridors”)” aprobēšana ir būtisks posms integrētas, koordinētas veselības aprūpes organizēšanā, veidojot to, kā pēctecīgu turpinājumu primārās veselības aprūpes posmam.
Integrēta veselības aprūpes modeļa “Slimnīca mājās” aprobēšanas ietvaros plānots samazināt hospitalizāciju skaitu un atkārtotu hospitalizāciju skaitu pacientiem ar hroniskām saslimšanām, nodrošinot veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu ārpus stacionāra. Modeļa “Slimnīca mājās” pakalpojums palīdzētu atslogot Neatliekamās medicīniskās palīdzības un uzņemšanas nodaļu (turpmāk – NMPUK), samazinātu nepamatoto hospitalizācijas skaitu, uzlabotu gultu pieejamību smagiem pacientiem, samazinātu vidējo ārstēšanās ilgumu slimnīcā, samazinātu ambulatoro konsultāciju apjomu NMPUK, samazinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukumu skaitu. Tas arī veicinātu efektīvāku resursu izmantošanu, izmaksu samazināšanu un kopējo valsts veselības aprūpes budžeta ietaupīšanu.
Grozījumiem MK noteikumos Nr.325  nav ietekmes uz Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanu:
Mērķis (Nr. 141) - līdz 2024. gada 31. decembrim – budžeta izpildes panākšana, ko mēra kā kopējo iepirkumu projektos, ar kuriem uzlabo sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju infrastruktūru un kuri sasniedz vismaz 4 250 000 euro no kopējā budžeta 8 500 000 euro apmērā;
Mērķis (Nr. 142) - līdz 2026. gada 31. augustam – to sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju skaits, kuriem ir uzlabota infrastruktūra – 40 iestādes.
Lai saskaņotu 4.1.1.3.i. investīcijas starpposma mērķi (Nr. 141) ar galīgo mērķi (Nr. 142), investīciju īstenošanas progresu ir nepieciešams izteikt atbilstoši plānotajam īstenoto projektu skaitam. Minētās izmaiņas samazinās administratīvo slogu un atvieglos procesus, veicinot 20 projektu ātrāku pilnīgu pabeigšanu un nodrošinot pakāpenisku projektu noslēguma vērtēšanu, nemazinot Atveseļošanas fonda rādītāju tvērumu.
Atbilstoši augstāk ierosinātajām izmaiņām mērķa Nr.141 nosaukumā, tiek virzīti Atveseļošanas fonda plāna grozījumi saskaņošanai ar Eiropas Komisiju. Balstoties uz Atveseļošanas plāna grozījumiem tiek veikti grozījumi MK noteikumu 8.1. apakšpunktā, kas nosaka sasniedzamo rādītāju līdz 2024.gada 31.decembrim, sekojošā redakcijā: līdz 2024. gada 31. decembrim – to sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju skaits, kuriem ir uzlabota infrastruktūra – 20 iestādes. 

Ņemot vērā, ka Darbības kārtības pielikuma 141.mērķrādītāja redakcijā minēta kopējā budžeta summa uz Atveseļošanas fonda apstiprināšanas brīdi, pirms Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas projektu līgumu noslēgšanas, investīcijas ietvaros īstenoto projektu rezultātu plānots sasniegt ar mazāku kopējo budžetu nekā iepriekš plānots, līdz ar to provizoriski 4.1.1.3.investīcijas ietvaros nav plānots kopējais budžets 8 500 000 euro (provizoriskais Atveseļošanas fonda  finansējums investīcijas īstenošanai - 7 795 701 euro). Līdz ar to Finanšu ministrija ir iesniegti Atveseļošanas fonda plāna 141. atskaites punkta rādītāja grozījumi, neminot kopējo un sasniedzamo progresu finansiālā izteiksmē, bet investīcijas īstenošanas progresu izsakot atbilstoši plānotajam īstenoto projektu skaitam (izsakot 141. atskaites punktu sekojošā redakcijā – “To sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju skaits, kuriem ir uzlabota infrastruktūra (mērķis – 20)”). Minētās izmaiņas neietekmēs faktisko rādītāja izpildi, kā arī investīcijas mērķi Nr.142 plānots izpildīt – atbilstoši šobrīd īstenošanā esošo projektu skaitam un progresam, plānots uzlabot infrastruktūru 43 sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzējiem.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Atveseļošanas fonda 4.1.1.3.i. investīcijas ietvaros noslēgtajiem līgumiem un KPVIS sistēmā ievadītajai informācijas  uz 2024.gada oktobra beigām – ir nepieciešams pārvirzīt Atveseļošanas fonda investīcijas 4.1.1.3.i. finansējumu reformas 4.1.1.r. “Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība” īstenošanai, nosakot, ka 4.1.1.3.i.  investīcijas ietvaros kopējais attiecināmais finansējums ir 9 432 798 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums ir 7 795 701 euro un nacionālais finansējums (valsts budžets un privātais finansējums) vismaz 1 637 097 euro, tai skaitā nacionālais valsts budžeta finansējums piešķirts pievienotās vērtības nodokļa segšanai ne vairāk kā 124 437 euro apmērā. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt  MK noteikumu Nr.325 17.punktā minēto finansējuma apmēru.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams precizēt  MK noteikumu Nr.325 17.punktā minēto finansējuma apmēru.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Sniegts atbalsts sekundāro ambulatoro pakalpojumu sniedzēju veselības aprūpes infrastruktūras stiprināšanai

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 400 000
2 154 831
1 700 000
335 742
425 000
-219 872
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
3 400 000
2 154 831
1 700 000
335 742
425 000
-219 872
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 472 624
2 146 499
1 743 938
351 949
435 984
-230 856
0
2.1. valsts pamatbudžets
3 472 624
2 146 499
1 743 938
351 949
435 984
-230 856
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-72 624
8 332
-43 938
-16 207
-10 984
10 984
0
3.1. valsts pamatbudžets
-72 624
8 332
-43 938
-16 207
-10 984
10 984
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
8 332
-16 207
10 984
0
5.1. valsts pamatbudžets
8 322
-16 207
10 984
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbilstoši 4.1.1.3.i. investīcijas ietvaros noslēgtajiem līgumiem un KPVIS sistēmā ievadītajai informācijai, ir izveidojies atlikušais finansējums 718 392 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums 704 299 euro un valsts budžeta finansējums 14 093 euro, ko ir nepieciešams pārvirzīt uz Atveseļošanas fonda 4.1.1.r. reformas projekta “Ieteikumu izstrāde integrētas veselības aprūpes attīstībai” integrētas veselības aprūpes modeļa “Slimnīca mājās” aprobēšanas īstenošanai. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt  MK noteikumu Nr.325 17.punktā minēto finansējuma apmēru -  kopējais attiecināmais finansējums ir 9 432 798 euro, tai skaitā Atveseļošanas fonda finansējums ir  7 795 701 euro un nacionālais finansējums (valsts budžets un privātais finansējums) vismaz 1 637 097 euro, tai skaitā nacionālais valsts budžeta finansējums piešķirts pievienotās vērtības nodokļa segšanai ne vairāk kā 124 437 euro apmērā.

Atveseļošanas fonda plāna finansējums un valsts budžeta līdzfinansējums PVN segšanai tiek plānots Finanšu ministrijas (CFLA) budžeta apakšprogrammā un saskaņā ar 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” tiks pieprasīts no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
  Atveseļošanas fonda   plāna finansējums (euro) PVN 21% (euro) Nacionālais privātais finansējums (euro) Maksimālais valsts budžeta finansējums PVN segšanai (euro)
2024 5 554 831 64 292 985 849 64 292
2025 2 035 742 60 145 479 333 60 145
2026 205 128 0 47 478 0
KOPĀ 7 795 701 124 437 1 512 660 124 437
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt kopā ar 6.1.punktu.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32012D0021
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2012/21/ES: Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmums par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (izziņots ar dokumenta numuru C(2011) 9380) Dokuments attiecas uz EEZ. (turpmāk - Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES).
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R0852
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regula (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar kuru groza Regulu (ES) 2019/2088 (turpmāk – Regula 2020/852)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R0241
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula 2021/241).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Eiropas Savienības saistības – lēmumi un regulas – ir ieviestas ar sākotnējo Ministru kabineta 2023. gada 20. jūnija noteikumu Nr. 325 projektu. Ar veiktajiem grozījumiem tiek saglabātas iepriekš minētās saistības, un netiek ieviestas jaunas prasības.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2012/21/ES: Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmums par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (izziņots ar dokumenta numuru C(2011) 9380) Dokuments attiecas uz EEZ. (turpmāk - Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES 8.pants
MK noteikumu projekta 29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES
MK noteikumu projekta 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES 4.pants
MK noteikumu projekta 26.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES 6.pants
MK noteikumu projekta 27.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Komisijas lēmums Nr. 2012/21/ES 6.pants 2.punkts
MK noteikumu projekta 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regula (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar kuru groza Regulu (ES) 2019/2088 (turpmāk – Regula 2020/852)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Eiropas Parlamenta un Regulas 2020/852 17. pants
MK noteikumu projekta 51.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/241 (2021. gada 12. februāris), ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – regula 2021/241).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/241 34.pants 2.punkts
MK noteikumu projekta 47.punkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Regulas 2021/241 22.pants
Regulas 2021/241 22.pants
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Regulas 2021/241 5. pants 2. punkts
MK noteikumu projekta 50.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Regulas 2021/241 27.pants
MK noteikumu projekta 50.7.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Netiek paredzētas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība nav plānota, jo noteikumu projekts paredz investīcijas ieviešanu saskaņā ar 2021. gada 27. aprīlī (prot. Nr. 36 27. §) Ministru kabinetā apstiprināto Atveseļošanas fonda  plānu, kuram tika nodrošināta sabiedrības līdzdalība.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Veselības ministrija
  • Ārstniecības iestādes

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ar noteikumu projektu noteiktie institūciju pienākumi tiks veikti esošo finanšu un darbinieku kapacitātes ietvaros, nepalielinot kopējās izmaksas.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīcijas ietvaros ir pieejams atbalsts ārstniecības iestāžu infrastruktūras stiprināšanai, tostarp veselības aprūpes pakalpojumu fiziskās vides piekļūstamības (tajā skaitā, lai nodrošinātu piekļuvi personām ar funkcionāliem traucējumiem) uzlabošanai.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot investīcijas ārstniecības iestāžu infrastruktūras stiprināšanai, tiks uzlabota ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība. Integrēta veselības aprūpes modeļa “Slimnīca mājās” aprobēšanas ietvaros plānots samazināt hospitalizāciju skaitu un atkārtotu hospitalizāciju skaitu pacientiem ar hroniskām saslimšanām, nodrošinot veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu ārpus stacionāra. Modeļa “Slimnīca mājās” pakalpojums palīdzētu atslogot Neatliekamās medicīniskās palīdzības un uzņemšanas nodaļu (turpmāk – NMPUK), samazinātu nepamatoto hospitalizācijas skaitu, uzlabotu gultu pieejamību smagiem pacientiem, samazinātu vidējo ārstēšanās ilgumu slimnīcā, samazinātu ambulatoro konsultāciju apjomu NMPUK, samazinātu Neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukumu skaitu. Tas arī veicinātu efektīvāku resursu izmantošanu, izmaksu samazināšanu un kopējo valsts veselības aprūpes budžeta ietaupīšanu.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi