Anotācija (ex-ante)

22-TA-1231: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā tiek sniegts ziņojums par Eiropas Savienības Kohēzijas politikas mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība" (Interreg) programmu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām un atgūts programmas finansējums, kā arī sniedzamās informācijas apjoms" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts „Kārtība, kādā tiek sniegts ziņojums par Eiropas Savienības Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) programmu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām un atgūts programmas finansējums, kā arī sniedzamās informācijas apjoms” (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Eiropas teritoriālās sadarbības mērķa (Interreg) programmu 2021. – 2027. gadam (turpmāk – programmas) vadības likuma 14. panta 1.punktu (turpmāk – Interreg likums).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts noteikt kārtību, kādā ziņo par programmu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām Latvijas Republikas Ministru kabinetam un Eiropas Komisijai (turpmāk – EK) un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 8.oktobra sēdes Protokollēmuma  Nr.46  37.§ 3. punktu Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) ir noteikta par nacionālo atbildīgo iestādi par Eiropas Savienības (turpmāk – ES) Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) 2021.-2027.gadam politikas izstrādi un koordinēšanu Latvijas Republikā.

Pašreiz spēkā ir Ministru kabineta 2015.gada 15.septembra noteikumi Nr.526 „Kārtība, kādā sniedzami ziņojumi par konstatētajām neatbilstībām Eiropas Strukturālo un investīciju fondu mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” programmu finansēto projektu ieviešanā un atgūstams programmas finansējums” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 526), kas attiecas tikai uz 2014.-2020.gada plānošanas periodā īstenojamiem projektiem.

Sākot ar 2021.gada 1.janvāri Latvijas Republikā sākās jaunais 2021.-2027.gada ES Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība”  (Interreg) programmu ieviešanas plānošanas periods, kuru regulē 2021.gada 24.jūnijā apstiprināts ES Kohēzijas politikas regulējums 2021.-2027.gadam:

1)Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regula (ES) Nr. 2021/1060 ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Kopīgo noteikumu regula);
2)Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula (ES) Nr.2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu (turpmāk – ERAF un Kohēzijas fondu regula);
3)Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula (ES) Nr.2021/1059 par īpašajiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem (turpmāk – Interreg regula).

Interreg regula paredz īpašus noteikumus Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) atbalstam attiecībā uz ES Kohēzijas politikas mērķi „Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg), nosakot Interreg sadarbības elementus, programmu ģeogrāfiskā pārklājuma un finansēšanas nosacījumus, tematisko koncentrāciju un kopējo rādītāju sistēmu, kā arī ietver plānošanas, vadības, uzraudzības un kontroles aspektus.

Kopīgo noteikumu regulas 69.panta 2.punkts nosaka dalībvalstu pienākumus attiecībā uz darbībām, lai novērstu, konstatētu un labotu pārkāpumu, tostarp krāpšanu, un ziņotu par tiem saskaņā ar regulas XII pielikumu, savukārt 74.panta 1.punkts nosaka vadošās iestādes pienākumus attiecībā uz krāpšanas apkarošanas pasākumiem un  procedūrām, kā arī pārkāpumiem.

Interreg regulas 52.panta 1.punkts nosaka vadošās iestādes pienākumus  attiecībā uz neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu programmas finansētajos projektos, savukārt 52.panta 3.punkts nosaka partnervalstu pienākumus atlīdzināt vadošajai iestādei programmas nepamatoti izmaksātas summas finansējuma saņēmējam, kas reģistrēts tās teritorijā. 

Turklāt saskaņā ar Interreg likuma 7.panta pirmās daļas 10. punktu nacionālās atbildīgā iestāde sniedz informāciju programmu vadībā iesaistītām institūcijām par aizdomām par krāpšanu attiecīgās programmas ieviešanā, kā arī informē EK par programmu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām Latvijas Republikā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu programmu un projektu īstenošanu saskaņā ar Interreg likumu, Kopīgo noteikumu regulu un Interreg regulu ir nepieciešams noteikt kārtību, kādā ziņo par programmu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām Latvijas Republikas Ministru kabinetam un EK un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus no finansējuma saņēmēja 2021.-2027.gada plānošanas periodā. Pašlaik nav spēkā esoša attiecīgā nacionālā regulējuma jaunajā 2021.-2027.gada plānošanas periodā. 
 
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts noteikt kārtību, kādā ziņo par programmu finansēto projektu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām Latvijas Republikas Ministru kabinetam un Eiropas Komisijai (turpmāk – EK) un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus, tai skaitā:

- noteikt kārtību, kādā programmas vadošā iestāde veic iespējamā pārkāpuma izvērtēšanu programmu finansētajos projektos un pieņem lēmumu par neatbilstību un nepieciešamību atgūt programmas finansējumu;
 - noteikt kārtību, kādā tiek atgūts programmas finansējums no Latvijas Republikā reģistrētajiem finansējuma saņēmējiem par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem;
- noteikt kārtību, kādā tiek sniegts ziņojums Ministru kabinetam par konstatētajām neatbilstībām Eiropas Savienības Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) programmu 2021.–2027. gadam finansēto projektu ieviešanā un nepieciešamību atmaksāt programmas finansējumu par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem no valsts budžeta līdzekļiem;
- noteikt, ka ziņojumu Eiropas Komisijai atbilstoši Kopīgo noteikumu regulas 69.panta 2.punktā noteiktajā gadījumā sniedz nacionālā atbildīgā iestāde.


Ministru kabineta noteikumu projekts nosaka šādas kompetences un atbildību:
Ziņojumu par konstatētajām neatbilstībām Eiropas Savienības Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) programmu 2021.–2027. gadam finansēto projektu ieviešanā (turpmāk – ziņojums) Latvijas Republikas Ministru kabinetam sniedz par šādiem Latvijas Republikā reģistrētiem finansējuma saņēmējiem:

 -  nozaru ministrijas par valsts budžeta iestādēm un plānošanas reģioniem, kā arī šo noteikumu 18.punktā minētajā gadījumā;
 - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kā nacionālā atbildīgā iestāde par Eiropas Savienības Kohēzijas politikas mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” (Interreg) programmām 2021.–2027.gadam (turpmāk – nacionālā atbildīgā iestāde) šo noteikumu 19.punktā minētajā gadījumā.

Savukārt, ziņojumu Eiropas Komisijai atbilstoši Kopīgo noteikumu regulas 69.panta 2.punktā noteiktajā gadījumā sniedz nacionālā atbildīgā iestāde, izmantojot Eiropas Komisijas izveidotu un Eiropas Krāpšanas apkarošanas biroja uzturētu datu apmaiņas sistēmu, kas nodrošina drošu datu apmaiņu starp Eiropas Komisiju un katru Eiropas Savienības Kohēzijas politikas fondu vadībā iesaistīto institūciju.

Izvērtēšana, lēmuma pieņemšana par neatbilstību un uzskaite

Noteikumu projekts paredz, ka iespējamo pārkāpumu projekta ieviešanā var konstatēt:
- attiecīgās programmas vadošā iestāde;
- cita programmas vadībā iesaistītā institūcija, finansējuma saņēmējs vai trešā persona, kam ir pamatotas aizdomas par iespējamo pārkāpumu projekta ieviešanā, un kas ziņo par to programmas vadošajai iestādei atbilstoši programmas prasībām.

Savukārt, programmas vadošā iestāde pēc tās rīcībā esošās informācijas izvērtējuma pieņem lēmumu par neatbilstību un, ja tāda konstatēta, par nepieciešamību atgūt programmas finansējumu. Informācija par neatbilstību tiek ievadīta programmas vadības informācijas sistēmā 2021.-2027.gadam.

Noteikumu projekts paredz, ka programmas vadošai iestādei ir tiesības, pamatojoties uz Interreg regulas 52.pantu un saskaņā ar programmas nosacījumiem, neatgūt no finansējuma saņēmēja programmas finansējumu par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem, kuru summa projektā attiecīgajam finansējuma saņēmējam nepārsniedz 250 eiro grāmatvedības gadā.

Saskaņā ar noteikumu projektu, programmas finansējuma atgūšana notiek šādā kārtībā:

- Ja projektam nav izmaksāts kopējais piešķirtais programmas finansējums projekta īstenošanai, tā atgūšanai programmas vadošā iestāde ietur programmas finansējumu neatbilstoši veikto izdevumu apjomā no nākama maksājuma projektam.

- Ja projektam ir izmaksāts kopējais piešķirtais programmas finansējums projekta īstenošanai, programmas finansējuma atgūšanai programmas vadošā iestāde pieprasa finansējuma saņēmējam, ar kuru ir noslēgts projekta īstenošanas līgums un kurš ir atbildīgs par programmas finansējuma atmaksas nodrošināšanu atbilstoši tā nosacījumiem, atmaksāt programmas finansējumu neatbilstoši veikto izdevumu apjomā.

Programmas finansējuma atgūšana un ziņošana par neatbilstībām

Noteikumu projektā saglabāta iepriekšējā kārtība, proti, programmas finansējuma atgūšanas kārtību nosaka finansējuma saņēmēja juridiskais statuss.

Noteikumu projekts nosaka, ka valsts budžeta iestāde vai plānošanas reģions desmit darbdienu laikā pēc programmas vadošās iestādes lēmuma par neatbilstību un darbībām programmas finansējuma atgūšanai saņemšanas, informē par to attiecīgo nozaru ministriju. Nozaru ministrija divu mēnešu laikā pēc noteikumu projekta 12.punktā minētā lēmuma saņemšanas sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai ziņojumu.


Noteikumu projekts nosaka ziņojumā iekļaujamo informāciju un tās apjomu.

Saskaņā ar noteikumu projektu,  finansējuma saņēmējs, kas ir valsts budžeta iestāde vai plānošanas reģions,  10 darbdienu laikā no dienas, kad tā kontā ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, iemaksā tos attiecīgās programmas budžeta kontā un nosūta nozares ministrijai atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtībai sagatavotu un apliecinātu maksājuma uzdevuma kopiju, kā arī informē nacionālo  atbildīgo  iestādi par veikto atmaksu programmas budžetā.

Līdz šim brīdim 2014.-2020.gada plānošanas periodā valsts budžeta dotēto iestāžu projektu ieviešanā neatbilstoši veikto izdevumu atmaksāšanai nebija nepieciešams novirzīt valsts budžeta līdzekļus, kā arī ziņojumi Latvijas Republikas Ministru kabinetam netika gatavoti.

Savukārt, cits finansējuma saņēmējs, kas nav valsts budžeta iestāde vai plānošanas reģions, pēc programmas vadošās iestādes lēmuma par neatbilstību un darbībām programmas finansējuma atgūšanai saņemšanas, noteiktajos termiņos no saviem līdzekļiem atmaksā finanšu līdzekļus par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem programmas budžeta kontā un triju darbdienu laikā nosūta nacionālajai atbildīgajai iestādei atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtībai sagatavotu un apliecinātu maksājuma uzdevuma kopiju.

Ja programmas finansējumu par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem nav iespējams atgūt saskaņā ar šo noteikumu 15.punktu un atbilstoši programmas ieviešanas nosacījumiem, programmas vadošā iestāde ir tiesīga pieprasīt programmas finansējuma atmaksu no tās programmas partnervalsts nacionālās atbildīgās iestādes, kuras teritorijā ir reģistrēts attiecīgais finansējuma saņēmējs.  

Noteikumu projekts paredz, ka, saņemot no programmas vadošās iestādes programmas finansējuma atmaksas pieprasījumu, nacionālā atbildīgā iestāde no savas puses nosūta attiecīgajam finansējuma saņēmējam (kas nav valsts budžeta iestāde vai plānošanas reģions) pieprasījumu 10 darbdienu laikā veikt programmas finansējuma atmaksu programmas budžeta kontā un triju darbdienu laikā iesniegt nacionālajai atbildīgajai iestādei atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtībai sagatavotu un apliecinātu maksājuma uzdevuma kopiju.

Noteikumu projekts nosaka, ka, ja finansējuma saņēmējs, kas ir no valsts budžeta daļēji finansētā atvasinātā publiskā persona vai to izveidotā iestāde (izņemot plānošanas reģionus, pašvaldības un to izveidotas iestādes), vai valsts kapitālsabiedrība, neveic programmas finansējuma atmaksu 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 17.punktā minētā nacionālās atbildīgās iestādes pieprasījuma, nacionālā atbildīgā iestāde nosūta informāciju par nepieciešamību atgūt programmas finansējumu attiecīgajai nozaru ministrijai. Nozaru ministrija sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai ziņojumu atbilstoši šo noteikumu 13.punktam un 10 darbdienu laikā no dienas, kad tās kontā ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, iemaksā tos attiecīgās programmas budžeta kontā, kā arī informē nacionālo  atbildīgo  iestādi par veikto atmaksu programmas budžetā.

Ja  finansējuma saņēmējs, kas ir pašvaldība vai tās izveidota iestāde, pašvaldību kapitālsabiedrība, biedrība vai nodibinājums, vai cits finansējuma saņēmējs atbilstoši attiecīgās programmas nosacījumiem neveic programmas finansējuma atmaksu 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 17.punktā minētā nacionālās atbildīgās iestādes pieprasījuma, nacionālā atbildīgā iestāde:
       - sagatavo un vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs iesniedz Ministru kabinetā izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai ziņojumu par nepieciešamību atmaksāt programmas finansējumu par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem no valsts budžeta līdzekļiem. Ziņojumā norāda šo noteikumu 13.punktā minēto informāciju, kā arī nacionālās atbildīgās iestādes budžeta kontu un atmaksāšanas termiņu.
 - pēc Ministru kabineta lēmuma pieņemšanas par valsts budžeta līdzekļu novirzīšanu neatbilstoši veikto izdevumu atmaksāšanai programmas budžetā nacionālā atbildīgā iestāde 10 darbdienu laikā no dienas, kad kontā ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, iemaksā tos programmas budžeta kontā un pieprasa no vadošās iestādes apliecinājumu par maksājuma saņemšanu.

Noteikumu projekts nosaka, ka pēc finansējuma par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem atmaksāšanas attiecīgās programmas budžetā nacionālā atbildīgā iestāde vai nozaru ministrija atmaksāto programmas finansējumu atgūst no finansējuma saņēmēja, izņemot valsts budžeta iestādi un plānošanas reģionu, civiltiesiskā kārtībā atbilstoši Eiropas teritoriālās sadarbības mērķa (Interreg) programmu 2021. – 2027. gadam vadības likuma 17. panta otrajai daļai.

Programmu ieviešanas nosacījumi ir noteikti attiecīgajā programmā un programmas vadības un kontroles sistēma, kuru veido vadošā iestāde un apstiprina programmas uzraudzības komiteja. Atbilstoši tam, noteikumu projekta 22.punkts nosaka kārtību attiecībā uz sistēmiskām kļūdām vai pārkāpumiem atbilstoši Kopīgo noteikumu regulas 2.panta 33.punktā noteiktai definīcijai: “sistēmisks pārkāpums” ir jebkurš pārkāpums, kurš var atkārtoties un attiecībā uz kuru pastāv liela iespēja, ka tas notiks līdzīga veida darbībās, un kurš izriet no būtiskiem trūkumiem, tostarp no tā, ka nav izveidotas piemērotas procedūras saskaņā ar šo regulu un konkrētu fondu noteikumiem”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmē finansējuma saņēmējus (publisko vai privāto tiesību juridiskās personas), kurus šajā tiesību akta izstrādes posmā nav iespējams konkrēti noteikt.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nav precīzi aprēķināms
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Nav precīzi aprēķināms
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Nav precīzi aprēķināms
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav
Cita informācija

Laika posmā no 2021.gada līdz 2027.gadam nav iespējams noteikt valsts budžeta izdevumus iespējamo neatbilstoši veikto izdevumu atmaksai attiecīgās programmas budžetā, jo neatbilstību konstatēšanas process ir saistīts ar projektu ieviešanu, kas tiks īstenota no 2023.gadam līdz 2029.gadam.
Programmās efektīvi strādā divu līmeņu kontroles sistēma. VARAM kā Finanšu kontroles institūcijas (1.līmenis) konstatējumi palīdz būtiski novērst pārkāpumus un samazināt neatbilstību skaitu, ko var konstatēt attiecīgo programmu Revīzijas iestādes (2.līmenis).
Atbilstoši informācijai uz 2021.gada 31.decembri 2014.-2020.gada plānošanas periodā Eiropas Strukturālo un investīciju fondu mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” programmās projektos ar Latvijā reģistrēto finansējumu saņēmēju dalību VARAM kā finanšu kontroles institūcija Latvijā ir konstatējusi 299 neattiecināmo izdevumu gadījumus par kopējo summu 918 291,12 euro, kas tika ieturēti no attiecīgas programmas kārtējiem/pēdējiem maksājumiem finansējuma saņēmējiem vai atgūti no attiecīgā finansējuma saņēmēja. Konstatētie neattiecināmie izdevumi netika deklarēti EK.
Savukārt Revīzijas iestādes, kas veic 2014.-2020.gada plānošanas periodā Eiropas Strukturālo un investīciju fondu mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” programmu atbalstīto projektu 2.līmeņa auditu,  līdz 2021.gada 31.decembrim konstatēja 5 neatbilstoši veikto izdevumu gadījumus projektos ar Latvijā reģistrēto finansējumu saņēmēju dalību par kopējo summu 19 420,99 euro, kurus pilnā apmērā attiecīgo programmu vadošās iestādes ieturēja no programmas kārtējiem/pēdējiem maksājumiem projektiem. Līdz ar to šobrīd augstākminēto projektu ieviešanā neatbilstoši veikto izdevumu atmaksāšanai netika novirzīti valsts budžeta līdzekļi.
Papildus nepieciešamie valsts budžeta līdzekļi neatbilstoši veikto izdevumu atmaksai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīti no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00.programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1059 un 32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1059 par īpašajiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem; Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1059 par īpašajiem noteikumiem attiecībā uz Eiropas teritoriālās sadarbības mērķi (Interreg), kas saņem atbalstu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un ārējās finansēšanas instrumentiem; Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Interreg regulas 52.panta 1.punkts
Projekta 8.-10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākās prasības nav paredzētas
Interreg regulas 52.panta 3.punkts
Projekta 16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākās prasības nav paredzētas.
Interreg regulas 52.panta 4.punkts
Projekta 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Stingrākās prasības nav paredzētas.
Kopīgo noteikumu regulas 69.panta 2.punkts un 12.punkts
Projekta 21.punkts
 
Pārņemtas pilnībā
Stingrākās prasības nav paredzētas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts tiek izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē, pēc tam to vērtē ar Valsts sekretāru sanāksmes protokollēmumu noteiktās institūcijas.
 

6.4. Cita informācija


Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” Programmas dokumenta projekts nodots publiskajai apspriešanai Latvijas Republikā laikā no 2022.g. 21.aprīļa. Sabiedrības pārstāvji aicināti rakstiski sniegt viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes laikā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi