24-TA-2310: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par kārtību, kādā nosakāms finanšu gada neto apgrozījums, no kura aprēķina soda naudu, un soda naudas apmēra noteikšanas kritērijiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Nacionālās kiberdrošības likuma (turpmāk – NKDL), kas stājas spēkā 2024. gada 1. septembrī, 46. panta ceturtā daļa paredz, ka Ministru kabineta nosaka kārtību, kādā nosakāms finanšu gada neto apgrozījums, no kura aprēķina soda naudu, un soda naudas apmēra noteikšanas kritērijus (turpmāk - MK).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekts "Noteikumi par kārtību, kādā nosakāms finanšu gada neto apgrozījums, no kura aprēķina soda naudu, un soda naudas apmēra noteikšanas kritēriji" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts, lai noteiktu, kārtību, kādā nosakāms finanšu gada neto apgrozījums, no kura aprēķina soda naudu, un soda naudas apmēra noteikšanas kritērijus par NKDL 46. panta piektajā daļā minētajām būtiskajām neatbilstībām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2024. gada 1. septembrī ir stājies spēkā NKDL. Atbilstoši NKDL 46. panta ceturtajā daļā ietvertajam deleģējumam, nepieciešams noteikt vienotu kārtību un kritērijus soda naudas piemērošanai NKDL 41. pantā noteiktajām NKDL subjektu uzraugošajām institūcijām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
NKDL 41. pantā ir noteiktas NKDL subjektu uzraugošās institūcijas, kurām atbilstoši NKDL 6. un 8. pantā noteiktajam, ir tiesības piemērot soda naudu un veikt tiesiskā pienākuma piespiedu izpildi. MK noteikumu projekts ir izstrādāts, lai tiktu noteikta vienota kārtība un kritēriji soda naudas piemērsošanai pēc kuras Nacionālais kiberdrošības centrs (turpmāk - NKDC) un Satversmes aizsardzības birojs (turpmāk - SAB) varētu piemērot soda naudu par būtiskām neatbilstībām NKDL izpratnē.
Risinājuma apraksts
NKDL 41. pantā noteikts, ka NKDL subjektu uzraudzību veic NKDC un SAB un abām minētajām institūcijām atbilstoši NKDL 6. un 8. pantā noteiktajam, ir tiesības piemērot soda naudu par NKDL 46. panta piektajā daļā minētajām būtiskajām neatbilstībām.
Par NKDL noteikto būtisko neatbilstību izdarīšanu piemērotā soda nauda tiks aprēķināta procentos no subjekta iepriekšējā finanšu gada neto apgrozījuma pirms dienas, kad pieņemts NKDC vai SAB lēmums par soda naudas piemērošanu par subjekta pieļautu būtisku neatbilstību, atbilstoši NKDL 46. panta noteiktajam. Ar iepriekšējo finanšu gadu šajos noteikumos tiek saprasts pēdējais noslēgtais finanšu gads.
Nosakot soda naudas apmēru, NKDC un SAB ir jāņem vērā NKDL 45. panta sestajā daļā ietvertos apsvērumus un citus apstākļus, kas identificēti subjekta uzraudzības procesā. Noteikumu projektā uzsvars likts uz neatbilstību ilgumu kā būtisku aspektu soda piemērošanas kontekstā. NKDL ietvertā kiberincidenta definīcija skaidro, ka tas ir notikums, kas apdraud apstrādātus datus vai tādu pakalpojumu pieejamību, autentiskumu, integritāti vai konfidencialitāti, kurus piedāvā tīklu un informācijas sistēmas vai kuri pieejami ar tīklu un informācijas sistēmu starpniecību. Ilgstoša neatbilstība norāda uz sistēmisku risku un iespējamu apzinātu tiesību normu neievērošanu, kas var apdraudēt valsts kiberdrošību. Līdz ar to, jo ilgāk netiek novērsta konstatētā neatbilstība, jo lielāki zaudējumi varētu tikt izraisīti un smagāki darbības traucējumi rasties, tāpēc ir būtiski neatbilstības novērst pēc iespējas ātrāk un ilgumam kā kritērijam ir izšķiroša nozīme. Papildus ir nepieciešams vērst uzmanību uz to, ka atbildībai par neatbilstību ir jābūt arī proporcionālai ne tikai pašai neatbilstībai, bet arī laika posmam, kurā risks pastāv.
NKDC un SAB vienlaikus būs tiesīgi kopējo soda naudas apmēru samazināt, ja pastāv un ir attiecināms vismaz kāds no MK noteikumu projekta 12. punktā minētajiem apstākļiem.
MK noteikumu projekta 6. punktā noteikts, ja subjektam iepriekšējā finanšu gada neto apgrozījums izteikts ārvalstu valūtā, kopējo soda naudas apmēru euro nosaka pēc grāmatvedībā izmantojamā ārvalstu valūtas kursa dienā, kad pieņemts NKDC vai SAB lēmums par soda naudas piemērošanu. Skaidrojam, ka grāmatvedībā izmantojamais ārvalstu valūtas kurss atbilstoši Grāmatvedības likuma 7. panta otrajā daļā noteiktajam, ir grāmatvedībā izmantojamais ārvalstu valūtas kurss, kas ir Eiropas Centrālās bankas publicētais euro atsauces kurss, bet, ja konkrētai ārvalstu valūtai nav Eiropas Centrālās bankas publicētā euro atsauces kursa, izmanto pasaules finanšu tirgus atzīta finanšu informācijas sniedzēja periodiskajā izdevumā vai tā tīmekļvietnē publicēto valūtas tirgus kursu attiecībā pret euro. Plānots, ka dati par subjekta finanšu gada neto apgrozījumiem, no kuriem tiks aprēķināts soda naudas apmērs tiks iegūti no Uzņēmumu reģistra datiem.
Noteikumu projekta 8.1., 8.2., 9.1., 9.2., 10.1., 10.2, 11.2. un 11.3. apakšpunktā tiek noteikts soda naudas aprēķins no iepriekšējā finanšu gada neto apgrozījuma. Skaidrojam, ka ir ietverti NKDL 46. panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā ir ietverti maksimālie soda naudas apmēri un maksimālie procentu apmēri, kas piemērojami būtisko pakalpojumu sniedzējiem, svarīgo pakalpojumu sniedzējiem un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kritiskās infrastruktūras īpašniekiem vai tiesiskajiem valdītājiem un, kas aprēķināmi no subjekta pēdējā finanšu gada kopējā neto apgrozījuma. Minētie soda naudas apmēri un procenti tiešā mērā izriet no NIS2 direktīvas 34. panta 4. un 5. punktā noteiktā.
MK noteikumu projekta 14. punktā noteikts, ja subjekts izraisījis vairākas neatbilstības un tās izskatītas vienlaikus vienā lietā, par katru neatbilstību soda naudas apmēru nosaka atsevišķi. Galīgo soda naudas apmēru aprēķina tās soda naudas ietvaros, kas noteikta par smagāko no konstatētajām neatbilstībām. Proti, ja ir konstatētas vairākas neatbilstības, tad neizvēlās pēc “dārgākās” konstatētās neatbilstības, bet pēc tās, kura ir smagākā. Šādā gadījumā sodi tiek vērtēti pēc kopības, izvērtējot veikto neatbilstību smagumu. Analoģijai varam minēt Krimināllikuma 50. pantu par soda noteikšanu par vairākiem noziedzīgiem nodarījumiem. Arī Krimināllikumā norādīts: “..sastādot priekšrakstu par sodu, nosaka sodu atsevišķi par katru noziedzīgo nodarījumu. Šādā gadījumā galīgais sods nosakāms pēc noziedzīgu nodarījumu kopības, ietverot vieglāko sodu smagākajā vai arī pilnīgi vai daļēji saskaitot piespriestos sodus.”
Tātad ir iespējamas abas opcijas: mazāko soda nauda iekļaut lielākajā vai arī tos sodus pilnīgi vai daļēji saskaitīt.
Vienlaikus MK noteikumu projektā paredzētas NKDC un SAB tiesības samazināt kopējo naudas soda apmēru, ja iestājās kāds no MK noteikumu projekta 12. punktā minētajiem apstākļiem.
Par NKDL noteikto būtisko neatbilstību izdarīšanu piemērotā soda nauda tiks aprēķināta procentos no subjekta iepriekšējā finanšu gada neto apgrozījuma pirms dienas, kad pieņemts NKDC vai SAB lēmums par soda naudas piemērošanu par subjekta pieļautu būtisku neatbilstību, atbilstoši NKDL 46. panta noteiktajam. Ar iepriekšējo finanšu gadu šajos noteikumos tiek saprasts pēdējais noslēgtais finanšu gads.
Nosakot soda naudas apmēru, NKDC un SAB ir jāņem vērā NKDL 45. panta sestajā daļā ietvertos apsvērumus un citus apstākļus, kas identificēti subjekta uzraudzības procesā. Noteikumu projektā uzsvars likts uz neatbilstību ilgumu kā būtisku aspektu soda piemērošanas kontekstā. NKDL ietvertā kiberincidenta definīcija skaidro, ka tas ir notikums, kas apdraud apstrādātus datus vai tādu pakalpojumu pieejamību, autentiskumu, integritāti vai konfidencialitāti, kurus piedāvā tīklu un informācijas sistēmas vai kuri pieejami ar tīklu un informācijas sistēmu starpniecību. Ilgstoša neatbilstība norāda uz sistēmisku risku un iespējamu apzinātu tiesību normu neievērošanu, kas var apdraudēt valsts kiberdrošību. Līdz ar to, jo ilgāk netiek novērsta konstatētā neatbilstība, jo lielāki zaudējumi varētu tikt izraisīti un smagāki darbības traucējumi rasties, tāpēc ir būtiski neatbilstības novērst pēc iespējas ātrāk un ilgumam kā kritērijam ir izšķiroša nozīme. Papildus ir nepieciešams vērst uzmanību uz to, ka atbildībai par neatbilstību ir jābūt arī proporcionālai ne tikai pašai neatbilstībai, bet arī laika posmam, kurā risks pastāv.
NKDC un SAB vienlaikus būs tiesīgi kopējo soda naudas apmēru samazināt, ja pastāv un ir attiecināms vismaz kāds no MK noteikumu projekta 12. punktā minētajiem apstākļiem.
MK noteikumu projekta 6. punktā noteikts, ja subjektam iepriekšējā finanšu gada neto apgrozījums izteikts ārvalstu valūtā, kopējo soda naudas apmēru euro nosaka pēc grāmatvedībā izmantojamā ārvalstu valūtas kursa dienā, kad pieņemts NKDC vai SAB lēmums par soda naudas piemērošanu. Skaidrojam, ka grāmatvedībā izmantojamais ārvalstu valūtas kurss atbilstoši Grāmatvedības likuma 7. panta otrajā daļā noteiktajam, ir grāmatvedībā izmantojamais ārvalstu valūtas kurss, kas ir Eiropas Centrālās bankas publicētais euro atsauces kurss, bet, ja konkrētai ārvalstu valūtai nav Eiropas Centrālās bankas publicētā euro atsauces kursa, izmanto pasaules finanšu tirgus atzīta finanšu informācijas sniedzēja periodiskajā izdevumā vai tā tīmekļvietnē publicēto valūtas tirgus kursu attiecībā pret euro. Plānots, ka dati par subjekta finanšu gada neto apgrozījumiem, no kuriem tiks aprēķināts soda naudas apmērs tiks iegūti no Uzņēmumu reģistra datiem.
Noteikumu projekta 8.1., 8.2., 9.1., 9.2., 10.1., 10.2, 11.2. un 11.3. apakšpunktā tiek noteikts soda naudas aprēķins no iepriekšējā finanšu gada neto apgrozījuma. Skaidrojam, ka ir ietverti NKDL 46. panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā ir ietverti maksimālie soda naudas apmēri un maksimālie procentu apmēri, kas piemērojami būtisko pakalpojumu sniedzējiem, svarīgo pakalpojumu sniedzējiem un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kritiskās infrastruktūras īpašniekiem vai tiesiskajiem valdītājiem un, kas aprēķināmi no subjekta pēdējā finanšu gada kopējā neto apgrozījuma. Minētie soda naudas apmēri un procenti tiešā mērā izriet no NIS2 direktīvas 34. panta 4. un 5. punktā noteiktā.
MK noteikumu projekta 14. punktā noteikts, ja subjekts izraisījis vairākas neatbilstības un tās izskatītas vienlaikus vienā lietā, par katru neatbilstību soda naudas apmēru nosaka atsevišķi. Galīgo soda naudas apmēru aprēķina tās soda naudas ietvaros, kas noteikta par smagāko no konstatētajām neatbilstībām. Proti, ja ir konstatētas vairākas neatbilstības, tad neizvēlās pēc “dārgākās” konstatētās neatbilstības, bet pēc tās, kura ir smagākā. Šādā gadījumā sodi tiek vērtēti pēc kopības, izvērtējot veikto neatbilstību smagumu. Analoģijai varam minēt Krimināllikuma 50. pantu par soda noteikšanu par vairākiem noziedzīgiem nodarījumiem. Arī Krimināllikumā norādīts: “..sastādot priekšrakstu par sodu, nosaka sodu atsevišķi par katru noziedzīgo nodarījumu. Šādā gadījumā galīgais sods nosakāms pēc noziedzīgu nodarījumu kopības, ietverot vieglāko sodu smagākajā vai arī pilnīgi vai daļēji saskaitot piespriestos sodus.”
Tātad ir iespējamas abas opcijas: mazāko soda nauda iekļaut lielākajā vai arī tos sodus pilnīgi vai daļēji saskaitīt.
Vienlaikus MK noteikumu projektā paredzētas NKDC un SAB tiesības samazināt kopējo naudas soda apmēru, ja iestājās kāds no MK noteikumu projekta 12. punktā minētajiem apstākļiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
NKDL 3. pantā ir noteikti NKDL subjekti. MK noteikumu projekts attiecas uz būtisko pakalpojumu un svarīgo pakalpojumu sniedzējiem un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem. Minētajiem subjektiem ir jāievēro NKDL noteiktās prasības un gadījumā, ja minētie subjekti nepilda NKDL noteikto, tad atbilstoši NKDL 46. pantā noteiktajam, Nacionālajam kiberdrošības centram un Satversmes aizsardzības birojam, atbilstoši NKDL 41. pantā noteiktajam subjektu uzraudzības dalījumam, ir tiesības piemērot soda naudu un veikt tiesiskā pienākuma piespiedu izpildi.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
NKDL 3. pantā ir noteikti NKDL subjekti. MK noteikumu projekts attiecas uz būtisko pakalpojumu un svarīgo pakalpojumu sniedzējiem un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kritiskās infrastruktūras īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem. Minētajiem subjektiem ir jāievēro NKDL noteiktās prasības un gadījumā, ja minētie subjekti nepilda NKDL noteikto, tad atbilstoši NKDL 46. pantā noteiktajam, Nacionālajam kiberdrošības centram un Satversmes aizsardzības birojam, atbilstoši NKDL 41. pantā noteiktajam subjektu uzraudzības dalījumam, ir tiesības piemērot soda naudu un veikt tiesiskā pienākuma piespiedu izpildi.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
-Cits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/f02c293b-84af-43cd-9254-8d21163c7064
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības līdzdalība tika organizēta laika posmā no 2024. gada 27. septembra līdz 4. oktobrim. Sabiedrības līdzdalības rezultātā tika saņemts atzinums no Latvijas Pilsoniskās Alianses (turpmāk - LPA).
LPA savā atzinumā vērsa uzmanību uz to, ka arī biedrības un nodibinājumi kā privāto tiesību juridiskās personas var būt NKDL subjekti, ja veic valsts deleģētas funkcijas kādā no būtisko un svarīgo pakalpojumu jomām.
Ņemot vērā, ka biedrības un nodibinājumi ir bezpeļņas organizācijas un tām nav brīvu finanšu līdzekļu, lai gada laikā ieviestu visas NKDL prasības, kā arī lai maksātu soda naudu par NKDL prasību neieviešanu attiecīgajā laika periodā, ja tas tiktu konstatēts, LPA aicina Aizsardzības ministriju (turpmāk - AM):
1) rosināt institūcijas sazināties ar biedrībām un nodibinājumiem, kuriem institūcijas ir deleģējušas funkcijas, kas atbilst NKDL prasībām, un kopīgi rast risinājumu, kā veikt pilnveidošanas darbus, ja tādi ir nepieciešami, pielāgojoties NKDL izvirzītajām prasībām;
2) turpmāk līdz ar valsts funkciju deleģēšanu paredzēt papildus izmaksu segšanu aktivitātēm, kas ļaus biedrībām un nodibinājumiem ieviest NKDL prasības pilnā apmērā un nodrošinās to atbilstību likumā noteiktajam prasībām.
AM ir rūpīgi izvērtējusi LPA sniegto atzinumu un apzinoties problēmas uz kurām LPA vērsusi uzmanību, apņemas atrast risinājumu LPA norādītajiem jautājumiem, kā arī par minēto organizēt atsevišķu sanāksmi ar biedrībām un nodibinājumiem.
Vienlaikus AM ieskatā PLA atzinumā norādītais nav šī MK noteikumu projekta ietvarā atrisināms, tāpēc ņemot vērā iepriekš norādīto, AM meklēs risinājumus citu normatīvo aktu ietvaros.
LPA savā atzinumā vērsa uzmanību uz to, ka arī biedrības un nodibinājumi kā privāto tiesību juridiskās personas var būt NKDL subjekti, ja veic valsts deleģētas funkcijas kādā no būtisko un svarīgo pakalpojumu jomām.
Ņemot vērā, ka biedrības un nodibinājumi ir bezpeļņas organizācijas un tām nav brīvu finanšu līdzekļu, lai gada laikā ieviestu visas NKDL prasības, kā arī lai maksātu soda naudu par NKDL prasību neieviešanu attiecīgajā laika periodā, ja tas tiktu konstatēts, LPA aicina Aizsardzības ministriju (turpmāk - AM):
1) rosināt institūcijas sazināties ar biedrībām un nodibinājumiem, kuriem institūcijas ir deleģējušas funkcijas, kas atbilst NKDL prasībām, un kopīgi rast risinājumu, kā veikt pilnveidošanas darbus, ja tādi ir nepieciešami, pielāgojoties NKDL izvirzītajām prasībām;
2) turpmāk līdz ar valsts funkciju deleģēšanu paredzēt papildus izmaksu segšanu aktivitātēm, kas ļaus biedrībām un nodibinājumiem ieviest NKDL prasības pilnā apmērā un nodrošinās to atbilstību likumā noteiktajam prasībām.
AM ir rūpīgi izvērtējusi LPA sniegto atzinumu un apzinoties problēmas uz kurām LPA vērsusi uzmanību, apņemas atrast risinājumu LPA norādītajiem jautājumiem, kā arī par minēto organizēt atsevišķu sanāksmi ar biedrībām un nodibinājumiem.
Vienlaikus AM ieskatā PLA atzinumā norādītais nav šī MK noteikumu projekta ietvarā atrisināms, tāpēc ņemot vērā iepriekš norādīto, AM meklēs risinājumus citu normatīvo aktu ietvaros.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Aizsardzības ministrija
- Satversmes aizsardzības birojs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
MK noteikumu projekts neietekmē pārvaldes institucionālo struktūru. Jaunas institūcijas netiek izveidotas, likvidētas vai reorganizētas, kā arī noteikumu projekts neietekmē institūciju cilvēkresursus.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
