Anotācija (ex-ante)

22-TA-2641: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu veterināro (veselības) sertifikātu izsniegšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regula (ES) 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts") (turpmāk – regula 2016/429).
2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regula (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes Regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes Direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes Direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes Lēmumu 92/438/EEK (Oficiālo kontroļu regula) (turpmāk – regula 2017/625).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts "Dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu veterināro (veselības) sertifikātu izsniegšanas kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots, lai noteiktu kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk - dienests) izsniedz veterināro (veselības) sertifikātu dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu sūtījumam, ja tas nepieciešams attiecīgā sūtījuma izvešanai uz citu Eiropas Savienības (turpmāk - ES) dalībvalsti, vai eksportam uz valsti, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts (turpmāk - trešās valstis).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2010. gada 14. decembra noteikumi Nr. 1121 "Noteikumi par kārtību, kādā izsniedz dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu veterināros (veselības) sertifikātus, un vispārīgajām veterinārajām prasībām dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu apritei" (turpmāk – noteikumi Nr. 1121). Noteikumos Nr. 1121 iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 2002.gada 16.decembra Direktīvas 2002/99/EK, ar ko paredz dzīvnieku veselības noteikumus, kuri reglamentē tādu dzīvnieku izcelsmes produktu ražošanu, pārstrādi, izplatīšanu un ievešanu, kas paredzēti lietošanai pārtikā (turpmāk - direktīva 2002/99/EK);
2) Padomes 1996.gada 17.decembra Direktīvas 96/93/EK par dzīvnieku un dzīvnieku produktu sertificēšanu (turpmāk - direktīva 96/93/EK).

Veterinārmedicīnas likuma 4. panta otrās daļas 8. punkts nosaka, ka veterināros (veselības) sertifikātus Latvijā izsniedz dienests. Savukārt 4.1 pants nosaka, ka Valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors pilnvaro dienesta valsts vecākos inspektorus un valsts inspektorus veikt valsts uzraudzību un kontroli Veterinārmedicīnas likuma 4. pantā minētajās jomās.

Saskaņā ar Veterinārmedicīnas likuma 20.panta trešo daļu un 41. panta otro daļu gadījumos, kad veterinārā (veselības) sertifikāta forma nav noteikta ar ES normatīvajiem aktiem, izmantojama attiecīgā dienesta apstiprinātā forma.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Direktīva 2002/99/EK ir atcelta ar regulu 2016/429 no 2021. gada 21. aprīļa. Vispārīgās veterinārās prasībām dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu apritei šobrīd ir noteiktas regulā 2016/429/EK (65. panta 1. punkta "c", "d", "g", "h" un "i" apakšpunkts, 67. pants, 166. pants, 222. pants, 227. panta "c" punkta "iv" apakšpunkts, 228. panta 1. punkts, 234. panta 1. un 2. punkts). Minētās prasības ir tieši piemērojamas un tās nav nepieciešams ieviest ar nacionālajiem tiesību aktiem.

Direktīva 96/93/EK ir atcelta ar regulu 2017/625 no 2019. gada 14. decembra. 

Regulā 2017/625 tiek lietots termins "oficiāls sertifikāts", savukārt regulā 2016/429 tiek lietots termins "veselības sertifikāts".

Noteikumos Nr. 1121 tiek lietots termins "dzīvnieku izcelsmes produkti", kas atbilst regulā 2016/429 lietotajam terminam "produkti".

Gadījumus, kad noteiktu kategoriju dzīvnieku un preču pārvietošanai uz citu ES dalībvalsti  nepieciešams veselības sertifikāts nosaka regula 2016/429 (143. panta 1. punkts, 144. panta 1. punkts, 155. panta 1. punkta "c" apakšpunkts un 2. punkts, 161. panta 1. un 6. punkts, 167. panta 1., 5. punkts, 223. pants, 208., 209., 211. un 214. pants).
Tāpat regula 2016/429 nosaka:
1) prasības veterināro sertifikātu saturam (145., 146. pants, 156. panta 2.a punkts, 162., 168., 212. un 224. pants);
2) pienākumu operatoram sadarboties ar kompetento iestādi dzīvnieku veselības sertificēšanas nolūkā un kompetentās iestādes atbildību par dzīvnieku veselības sertificēšanu (148., 149., 167., 208., 215. un 216. pants).

Regula 2017/625 nosaka kompetento iestāžu un sertificējošo amatpersonu pienākumus attiecībā uz oficiālo sertifikātu izsniegšanu, kā arī uzticamības prasības oficiālajiem sertifikātiem (VII. nodaļa, 88. - 90. pants). Regulas 2017/625 87. pants paredz, ka 88. - 90. pants piemērojams gan attiecībā uz oficiālu sertifikātu izsniegšanu, ko paredz ES tiesību akti, gan attiecībā uz oficiāliem sertifikātiem, kuri ir vajadzīgi dzīvnieku un preču sūtījumu eksportam uz trešajām valstīm.

Dzīvnieku un produktu izvešanai uz citu ES dalībvalsti nepieciešamo oficiālo veterināro sertifikātu saturs un forma, kā arī norādījumi oficiālo veterināro sertifikātu aizpildīšanai noteikti Komisijas 2020. gada 16. decembra Īstenošanas regulā (ES) 2020/2235, ar ko attiecībā uz tādu veterināro, oficiālo un veterināro/oficiālo sertifikātu paraugiem, kuri paredzēti noteiktu kategoriju dzīvnieku un preču sūtījumu ievešanai Savienībā un pārvietošanai pa to, un šādu sertifikātu sakarā veicamo oficiālo sertificēšanu nosaka noteikumus Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/429 un (ES) 2017/625 piemērošanai un atceļ Regulu (EK) Nr. 599/2004, Īstenošanas regulu (ES) Nr. 636/2014 un (ES) 2019/628, Direktīvu 98/68/EK un Lēmumu 2000/572/EK, 2003/779/EK un 2007/240/EK (turpmāk - regula 2020/2235). Minētā regula izdota pamatojoties uz:
1) regulas 2017/625 90. panta pirmajā daļā un 126. panta 3. punktā noteikto deleģējumu Eiropas Komisijai ar īstenošanas aktiem paredzēt noteikumus par oficiālu sertifikātu uzticamības garantiju un oficiālu sertifikātu parakstīšanas un izsniegšanas prasību vienādu piemērošanu, kā arī noteikumus par oficiālo sertifikātu formu un veidu;
2) regulas 2016/429 168. panta 4. punktā, 224. panta 4. punktā noteikto deleģējumu Eiropas Komisijai ar īstenošanas aktiem pieņemt noteikumus par veterināro sertifikātu paraugiem.

Regula 2017/625, regula 2016/429 un regula 2020/2235 nenosaka kārtību, kādā kompetentās iestādes sertificējošā amatpersona izsniedz oficiālu veselības sertifikātu dzīvnieku un produktu izvešanai uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti vai trešo valsti.

Šobrīd noteikumu Nr. 1121 4. punktā noteikts, ka, lai saņemtu veterināro (veselības) sertifikātu, persona iesniedz dienesta teritoriālajā struktūrvienībā iesniegumu, kurā norāda 4. punkta apakšpunktos uzskaitīto informāciju. Šobrīd iesniegumu veterinārā (veselības) sertifikāta saņemšanai ir iespējams sagatavot arī tiešsaistē dienesta e-pakalpojumu vietnē https://pakalpojumi.pvd.gov.lv.

Gadījumos, kad persona uz trešo valsti vēlas vest dzīvnieku vai dzīvnieku izcelsmes produktu sūtījumu, kura ievešanai attiecīgajā trešajā valstī ir nepieciešams veterinārais (veselības) sertifikāts, bet minētā sertifikāta forma un saturs nav noteikts nedz ar Eiropas Komisijas normatīvo aktu, nedz apstiprināta dienestā atbilstoši Veterinārmedicīnas likuma 20.panta trešajā daļā un 41. panta otrajā daļā noteiktajam, veterinārā (veselības) sertifikāta formas un satura saskaņošana un apstiprināšana dienestam var būt laikietilpīgs process, kas atkarīgs no trešās valsts ieinteresētības un izvirzītajām prasībām.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Veterinārmedicīnas likuma 4. panta otrās daļas 8. punktā un 4.1 pantā noteiktajam Regulas 2017/625 3. panta 26. un 32. punkta izpratnē Latvijā veterināro (veselības) sertifikātus izsniedz oficiālie veterinārārsti, kas atbilst noteikumos Nr. 1121 lietotajai terminoloģijai un būtu saglabājama.

Lai nodrošinātu saprotamu Latvijas un ES normatīvo aktu piemērošanu, noteikumos Nr. 1121:
1) skaidrojams termina "veterinārais (veselības) sertifikāts" lietojums atbilstoši regulā 2017/625 un regulā 2016/429 lietotajiem terminiem;
2) skaidrojams termina "dzīvnieku izcelsmes produkti" lietojums atbilstoši regulā 2016/429 lietotajam terminam;
3) iekļaujama norāde, ka citi noteikumos lietotie termini atbilst tiem, kas lietoti regulā 2016/429 un regulā 2017/625  (piemēram, "oficiālais veterinārārsts", "operators", "sūtījums").

No noteikumiem Nr. 1121 nepieciešams svītrot 3. punktu, kas dublē Veterinārmedicīnas likuma 4. panta otrās daļas 8. punktā un  4.1 pantā noteikto.

No noteikumiem Nr. 1121 nepieciešams svītrot normas, kas dublē regulā 2017/625, 2016/429 un 2020/2235 noteiktās:
1) prasības un pienākumus, kas jāievēro dienestam un oficiālajam veterinārārstam izsniedzot veterināros (veselības) sertifikātus;
2) veterināro (veselības) sertifikātu uzticamības garantijas;
3) vispārīgās veterinārās prasības dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu apritei;
4) gadījumus, kad noteiktu kategoriju dzīvnieku un to izcelsmes produktu pārvietošanai uz citu ES dalībvalsti nepieciešams izsniegt veterināros (veselības) sertifikātus. 

Noteikumos Nr. 1121 nepieciešams precizēt:
1) noteikto kārtību, kādā Latvijā izsniedz oficiālos veselības sertifikātus dzīvnieku un dzīvnieku izcelsmes produktu pārvietošanai uz citu ESs dalībvalsti, kā arī to eksportam uz trešajām valstīm;
2) minimālo informāciju, kas norādāma iesniegumā, lai saņemtu veterināro (veselības) sertifikātu, kā arī veidu, kādā minēto iesniegumu iespējams iesniegt dienestā;
3) kārtību, kādā veterināro (veselības) sertifikātu izsniedz izvešanai uz trešo valsti paredzētam sūtījumam, kura ievešanai attiecīgajā trešajā valstī dienestam nepieciešams apstiprināt veterinārā (veselības) sertifikāta formu.
 
Tā kā nepieciešamo grozījumu apjoms pārsniegtu pusi no spēkā esošo noteikumu Nr. 1121 normu apjoma, ir sagatavots jauns noteikumu projekts.

Projekta spēkā stāšanās neietekmēs par noteikumu Nr. 1121 uzraudzību un kontroli atbildīgajai institūcijai iespēju īstenot tai noteiktos uzdevumus. Ievērojot minēto, nav nepieciešams noteikt pārejas pasākumus.

Minētās problēmas noteikumu projekts atrisinās pilnībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kuras uz citu valsti izved dzīvus dzīvniekus vai dzīvnieku izcelsmes produktus, kuriem nepieciešams veterinārais (veselības) sertifikāts
Ietekmes apraksts
Tiks precizēta informācija, kas norādāma iesniegumā veterinārā (veselības) sertifikāta saņemšanai
Juridiskās personas
  • Personas, kuras uz citu valsti izved dzīvus dzīvniekus vai dzīvnieku izcelsmes produktus, kuriem nepieciešams veterinārais (veselības) sertifikāts
Ietekmes apraksts
Tiks precizēta informācija, kas norādāma iesniegumā veterinārā (veselības) sertifikāta saņemšanai

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R0625
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regula (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes lēmumu 92/438/EEK (Oficiālo kontroļu regula)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R0429
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regula (ES) 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts")
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2017. gada 15. marta Regula (ES) 2017/625 par oficiālajām kontrolēm un citām oficiālajām darbībām, kuras veic, lai nodrošinātu, ka tiek piemēroti pārtikas un barības aprites tiesību akti, noteikumi par dzīvnieku veselību un labturību, augu veselību un augu aizsardzības līdzekļiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (EK) Nr. 999/2001, (EK) Nr. 396/2005, (EK) Nr. 1069/2009, (EK) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 un (ES) 2016/2031, Padomes regulas (EK) Nr. 1/2005 un (EK) Nr. 1099/2009 un Padomes direktīvas 98/58/EK, 1999/74/EK, 2007/43/EK, 2008/119/EK un 2008/120/EK un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (EK) Nr. 854/2004 un (EK) Nr. 882/2004, Padomes direktīvas 89/608/EEK, 89/662/EEK, 90/425/EEK, 91/496/EEK, 96/23/EK, 96/93/EK un 97/78/EK un Padomes lēmumu 92/438/EEK (Oficiālo kontroļu regula)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2017/625 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 10.1. un 10.2.apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Regulas 2017/625 1. panta 2. punktā ir uzskaitītas jomas, kurās veic oficiālo kontroli, lai pārbaudītu atbilstību Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām. Atbilstoši Regulas 2017/625 3. panta 27. punktā noteiktajam, “oficiāls sertifikāts” ir rakstisks vai elektronisks dokuments, ko parakstījusi sertificējošā amatpersona un kas apliecina atbilstību vienai vai vairākām prasībām, kuras paredzētas 1. panta 2. punktā minētajos noteikumos. Attiecīgi, skaidrības labad, noteikumu projekta 10.1. un 10.2. apakšpunktā ir iekļauta atsauce uz Regulas 2017/625 1. panta 2. punktā minēto noteikumu prasībām.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Regulas 2017/625 2. panta 1. un 2. punkts
Noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Noteikumu projektā tiek lietoti termini, kas skaidroti regulas 2017/625 2. panta 1. punktā (oficiālās kontroles) un 2. punktā (citas oficiālās darbības), attiecīgi, noteikumu projekta 2.2. apakšpunktā iekļauts skaidrojums par noteikumos lietoto terminu atbilstību regulā 2017/625 noteiktajiem terminiem.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Regulas 2017/625 3. pants
Noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Ievērojot, ka noteikumu projektā tiek lietoti termini, kas skaidroti regulas 2017/625 3. pantā (dzīvnieki, preces, operators, oficiālais veterinārārsts, sūtījums), noteikumu projekta 2.2. apakšpunktā iekļauts skaidrojums par noteikumos lietoto terminu atbilstību regulā 2017/625 noteiktajiem terminiem.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Regulas 2017/625 3. panta 27. punkts
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Regulā 2017/625 tiek lietots termins "oficiāls sertifikāts", kas skaidrots tās 3. panta 27. punktā. Veterinārmedicīnas likumā (4. panta 2. daļas 8. punkts) tiek lietots termins "veterinārais (veselības) sertifikāts". Skaidrības labad noteikumu projekta 3.2. apakšpunktā skaidrots termina "veterinārais (veselības) sertifikāts" lietojums regulas 2017/625 3. panta 27. punkta izpratnē.
 
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Regulas 2017/625 88 panta 3. un 4. punkts
Noteikumu projekta 10. punkta ievaddaļa
Pārņemtas daļēji
Regulas 2017/625 88. panta 3. un 4. punktā ir uzskaitīti pamatojumi veterinārā (veselības) sertifikāta izsniegšanai. Attiecīgi, noteikumu projekta 10. punkta ievaddaļā ir iekļauta atsauce uz šā panta minētajiem punktiem.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regula (ES) 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts")
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2016/429 4. pants
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Ievērojot, ka noteikumu projektā tiek lietoti termini, kas skaidroti regulas 2016/429 4. pantā (piemēram, operators, Traces), noteikumu projekta 2.1. apakšpunktā iekļauts skaidrojums par noteikumos lietoto terminu atbilstību regulā 2016/429 noteiktajiem terminiem.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Regulas 2016/429 4. panta 32. punkts
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Noteikumu projektā tiek lietots termins "dzīvnieku izcelsmes produkti", kas atbilst regulā 2016/429 lietotajam terminam "produkti", kas skaidrots tās 4. panta 32. punktā. Skaidrības labad noteikumu projektā iekļauts attiecīgs skaidrojums.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Regulas 2016/429 143. pants
Noteikumu projekta 3.1. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Regulā 2016/429 tiek lietots termins "veselības sertifikāts" (143. pants), Veterinārmedicīnas likumā (4. panta otrās daļas 8. punkts) tiek lietots termins "veterinārais (veselības) sertifikāts". Skaidrības labad noteikumu projekta 3.1. apakšpunktā skaidrots termina "veterinārais (veselības) sertifikāts" lietojums regulas 2016/429 izpratnē.
Attiecīgais noteikumu projekta punkts neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Pārtikas un veterinārais dienests noteikumu projekta īstenošanu nodrošinās esošo budžeta līdzekļu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā ietvertā plānotā personas datu apstrāde un aprite ir izvērtēta un noteikta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 5. pantam.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi