25-TA-2108: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 322 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" pirmās un otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 322 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” pirmās un otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – tiesību akta projekts) sagatavots pēc Kultūras ministrijas iniciatīvas, pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir noteikt termiņu – 2027. gada 30. jūniju, līdz kuram var piešķirt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulu (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fondi) 2014.–2020. gada plānošanas perioda projektu īstenošana lielākoties ir noslēgusies, tiek nodrošināts Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu pēcuzraudzības periods.
Šobrīd Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumu Nr. 322 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” pirmās un otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 322) regulējums nosaka, ka lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 var pieņemt līdz 2021. gada 30. jūnijam.
Ņemot vērā, ka 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” (turpmāk – 5.5.1. specifiskais atbalsta mērķis) ietvaros Siguldas novada pašvaldības kā finansējuma saņēmēja īstenotā projekta Nr. 5.5.1.0/17/I/004 “Kultūra, vēsture, arhitektūra Gaujas un laika lokos” (turpmāk – projekts Nr. 5.5.1.0/17/I/004) pēcuzraudzības periodā ir iestājusies situācija, kad ar komercdarbības atbalstu nesaistīts Eiropas Savienības fondu līdzfinansēts projekts tā dzīves cikla laikā ir kļuvis par tādu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, vienlaikus izpildoties visām komercdarbības atbalsta pazīmēm kultūras nozarē, šī projekta Nr. 5.5.1.0/17/I/004 ietvaros nepieciešams piemērot Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumus.
Papildus tiesību akta projekts paredz tehniskus precizējumus komercdarbības atbalsta nosacījumos attiecībā uz grūtībās nonākuša uzņēmuma vērtēšanu, individuālā atbalsta projekta piešķiršanu un finansējuma saņēmēja pašdeklarēšanās principu komercdarbības atbalsta normu uzraudzībā.
Šobrīd Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumu Nr. 322 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” pirmās un otrās atlases kārtas īstenošanas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 322) regulējums nosaka, ka lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 var pieņemt līdz 2021. gada 30. jūnijam.
Ņemot vērā, ka 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” (turpmāk – 5.5.1. specifiskais atbalsta mērķis) ietvaros Siguldas novada pašvaldības kā finansējuma saņēmēja īstenotā projekta Nr. 5.5.1.0/17/I/004 “Kultūra, vēsture, arhitektūra Gaujas un laika lokos” (turpmāk – projekts Nr. 5.5.1.0/17/I/004) pēcuzraudzības periodā ir iestājusies situācija, kad ar komercdarbības atbalstu nesaistīts Eiropas Savienības fondu līdzfinansēts projekts tā dzīves cikla laikā ir kļuvis par tādu, kas saistīts ar saimniecisko darbību, vienlaikus izpildoties visām komercdarbības atbalsta pazīmēm kultūras nozarē, šī projekta Nr. 5.5.1.0/17/I/004 ietvaros nepieciešams piemērot Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumus.
Papildus tiesību akta projekts paredz tehniskus precizējumus komercdarbības atbalsta nosacījumos attiecībā uz grūtībās nonākuša uzņēmuma vērtēšanu, individuālā atbalsta projekta piešķiršanu un finansējuma saņēmēja pašdeklarēšanās principu komercdarbības atbalsta normu uzraudzībā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Esošais MK noteikumu Nr. 322 regulējums, atbilstoši MK noteikumu Nr. 322 56. punktā noteiktajam, paredz lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 pieņemt līdz 2021. gada 31. jūnijam. Ņemot vērā, ka gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projektu ietvaros tiek konstatēts komercdarbības atbalsts, tā piešķiršana iespējama tikai saskaņā ar Komisijas regulā Nr. 651/2014 noteiktajiem nosacījumiem, MK noteikumu Nr. 322 56. punktā noteiktais atbalsta piešķiršanas termiņš tika sasaistīts ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 sākotnējo darbības termiņu. Ņemot vērā esošo regulējumu, tas, pirmkārt, neatbilst esošajam Komisijas regulas Nr. 651/2014 darbības termiņam, otrkārt, liedz piešķirt komercdarbības atbalstu MK noteikumu Nr. 322 ietvaros, ja 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa īstenoto Eiropas Savienības fondu projektu pēcuzraudzības periodā šāda situācija ir iestājusies.
Risinājuma apraksts
Tā kā Eiropas Komisija ir pagarinājusi Komisijas regulas Nr. 651/2014 darbības termiņu, saskaņā ar kuru MK noteikumu Nr. 322 ietvaros var piešķirt saderīgu komercdarbības atbalstu, nepieciešams paredzēt iespēju piešķirt atbalstu saskaņā ar jauno Komisijas regulas Nr. 651/2014 darbības termiņu, lai nodrošinātu normatīvā regulējuma atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktiem un novērstu riskus, kas varētu apdraudēt Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu pēcuzraudzības periodā paredzēto komercdarbības atbalsta normu piemērošanu un atbilstošu Eiropas Savienības fondu līdzfinansējuma izmantošanu.
Līdz ar to tiesību akta projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 322 56. punkta redakciju, nosakot, ka lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 var pieņemt līdz Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktā un 59. pantā noteiktajam termiņam.
Tāpat tiesību akta projekts paredz tehniskus precizējumus MK noteikumu Nr. 322 22.1. apakšpunktā minētajos nosacījumos grūtībās nonākuša uzņēmuma vērtēšanā un 55. punktā minētajā komercdarbības atbalsta terminoloģijā.
Šobrīd, atbilstoši MK noteikumu Nr. 322 60. punktam, tiek noteikts, ka finansējuma saņēmējs Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā sadarbības iestādē iesniedz informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu, vai konkrētais projekts atbilst MK noteikumu Nr. 322 53. punktā minētajiem komercdarbības atbalstu izslēdzošajiem nosacījumiem. Ņemot vērā ieviesto praksi birokrātijas mazināšanā, nepieciešams ieviest pašdeklarācijas principu, kas nosaka, ka Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā projekta pārskata periodā finansējuma saņēmējs iesniedz Centrālājā finanšu un līgumu aģentūrā informāciju tikai tad, ja tas ir konstatējis, ka Eiropas Savienības fondu līdzfinansēts kultūras infrastruktūras projekts neatbilst MK noteikumu Nr. 322 53. punktā minētajiem nosacījumiem, līdz ar to tiesību akta projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 322 60. punktu, lai ieviestu iepriekš minēto pašdeklarācijas principu.
Nepieciešams paredzēt, ka, sasniedzot projektā paredzēto atbalstīto kultūras un dabas mantojuma objektu un tūrisma objektu apmeklējumu skaita paredzamo pieaugumu un radot paredzēto pakalpojumu skaitu atbalstītajos kultūras un dabas mantojuma objektos, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai turpmāk vairs nav nepieciešams uzraudzīt iznākuma rādītāju un finansējuma saņēmējiem nav nepieciešams iesniegt pēcuzraudzības pārskatus (šobrīd šāds pienākums noteikts ikgadēji, piecu gadu periodā), ņemot vērā, ka iznākuma rādītājs uzskatāms par sasniegtu, ziņojot pirmo reizi, veicot attiecīgus grozījumus vienošanās ar finansējuma saņēmēju par Eiropas Savienības līdzfinansētā projekta īstenošanu.
Komercdarbības atbalsta gadījumā finansējuma saņēmējs ar komercdarbības atbalstu saistīta projekta (turpmāk – projekts) dokumentāciju glabā visu projekta pārskata periodu (projekta dzīves ciklu), sākot no dienas, kad tam ir piešķirts individuālais komercdarbības atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem. Projekta uzraudzību jānodrošina visā projekta pārskata periodā, projektā lietotais jēdziens “projekta pārskata periods” termiņa ziņā ir pielīdzināms projekta dzīves cikla laikam atbilstoši Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās Regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Regula Nr. 480/2014) I pielikumā noteiktajam aktīvu amortizācijas perioda ilgumam. Projekta iesniedzējs pats nosaka un projekta iesniegumā norāda precīzu pārskata perioda ilgumu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Regulā Nr. 480/2014 minēto, pārskata periods ir no 10 līdz 15 gadiem un tas ietver projekta īstenošanas periodu.
Kultūras ministrija, izmantojot Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu (SANI2), 20 darba dienu laikā no atbalsta programmas grozījumu spēkā stāšanās nosūtīs kopsavilkuma informāciju Komisijas regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā.
Tiesību akta projektā paredzētie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2013. gada 17. decembra regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71. panta izpratnē, jo ne kopējais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, ne darbības veids, ne mērķi netiek mainīti.
Līdz ar to tiesību akta projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 322 56. punkta redakciju, nosakot, ka lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 var pieņemt līdz Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punktā un 59. pantā noteiktajam termiņam.
Tāpat tiesību akta projekts paredz tehniskus precizējumus MK noteikumu Nr. 322 22.1. apakšpunktā minētajos nosacījumos grūtībās nonākuša uzņēmuma vērtēšanā un 55. punktā minētajā komercdarbības atbalsta terminoloģijā.
Šobrīd, atbilstoši MK noteikumu Nr. 322 60. punktam, tiek noteikts, ka finansējuma saņēmējs Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā kā sadarbības iestādē iesniedz informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu, vai konkrētais projekts atbilst MK noteikumu Nr. 322 53. punktā minētajiem komercdarbības atbalstu izslēdzošajiem nosacījumiem. Ņemot vērā ieviesto praksi birokrātijas mazināšanā, nepieciešams ieviest pašdeklarācijas principu, kas nosaka, ka Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā projekta pārskata periodā finansējuma saņēmējs iesniedz Centrālājā finanšu un līgumu aģentūrā informāciju tikai tad, ja tas ir konstatējis, ka Eiropas Savienības fondu līdzfinansēts kultūras infrastruktūras projekts neatbilst MK noteikumu Nr. 322 53. punktā minētajiem nosacījumiem, līdz ar to tiesību akta projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr. 322 60. punktu, lai ieviestu iepriekš minēto pašdeklarācijas principu.
Nepieciešams paredzēt, ka, sasniedzot projektā paredzēto atbalstīto kultūras un dabas mantojuma objektu un tūrisma objektu apmeklējumu skaita paredzamo pieaugumu un radot paredzēto pakalpojumu skaitu atbalstītajos kultūras un dabas mantojuma objektos, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai turpmāk vairs nav nepieciešams uzraudzīt iznākuma rādītāju un finansējuma saņēmējiem nav nepieciešams iesniegt pēcuzraudzības pārskatus (šobrīd šāds pienākums noteikts ikgadēji, piecu gadu periodā), ņemot vērā, ka iznākuma rādītājs uzskatāms par sasniegtu, ziņojot pirmo reizi, veicot attiecīgus grozījumus vienošanās ar finansējuma saņēmēju par Eiropas Savienības līdzfinansētā projekta īstenošanu.
Komercdarbības atbalsta gadījumā finansējuma saņēmējs ar komercdarbības atbalstu saistīta projekta (turpmāk – projekts) dokumentāciju glabā visu projekta pārskata periodu (projekta dzīves ciklu), sākot no dienas, kad tam ir piešķirts individuālais komercdarbības atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem. Projekta uzraudzību jānodrošina visā projekta pārskata periodā, projektā lietotais jēdziens “projekta pārskata periods” termiņa ziņā ir pielīdzināms projekta dzīves cikla laikam atbilstoši Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās Regulas (ES) Nr. 480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu (turpmāk – Regula Nr. 480/2014) I pielikumā noteiktajam aktīvu amortizācijas perioda ilgumam. Projekta iesniedzējs pats nosaka un projekta iesniegumā norāda precīzu pārskata perioda ilgumu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Regulā Nr. 480/2014 minēto, pārskata periods ir no 10 līdz 15 gadiem un tas ietver projekta īstenošanas periodu.
Kultūras ministrija, izmantojot Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu (SANI2), 20 darba dienu laikā no atbalsta programmas grozījumu spēkā stāšanās nosūtīs kopsavilkuma informāciju Komisijas regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā.
Tiesību akta projektā paredzētie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2013. gada 17. decembra regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71. panta izpratnē, jo ne kopējais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, ne darbības veids, ne mērķi netiek mainīti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Kultūras ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Siguldas novada pašvaldība
Ietekmes apraksts
Vērtējot tiesību akta projekta īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, nav identificējams administratīvā sloga palielinājums.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2017. gada 24. oktobra noteikumi Nr. 635 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" trešās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi kultūras un dabas mantojuma attīstībai nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldībās" īstenošanas noteikumi"
Pamatojums un apraksts
Lai mazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem, nepieciešams atbalstīt risinājumu, ka nosacījumi attiecībā uz valsts atbalsta uzraudzībai paredzēto pašdeklarēšanās principu un iznākuma rādītāja izpildes kontroli tiks piemēroti arī darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa trešās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros īstenotajiem projektiem, attiecīgi veicot grozījumus Ministru kabineta 2017. gada 24. oktobra noteikumos Nr. 635 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" trešās projektu iesniegumu atlases kārtas "Ieguldījumi kultūras un dabas mantojuma attīstībai nacionālas nozīmes attīstības centru pašvaldībās" īstenošanas noteikumi".
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija
4.1.2. Ministru kabineta 2020. gada 10. marta noteikumi Nr. 130 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Kultūras mantojuma saglabāšana, atjaunošana un ar to saistītās infrastruktūras attīstība Rīgas vēsturiskā centra teritorijā" īstenošanas noteikumi"
Pamatojums un apraksts
Lai mazinātu administratīvo slogu finansējuma saņēmējiem, nepieciešams atbalstīt risinājumu, ka nosacījumi attiecībā uz valsts atbalsta uzraudzībai paredzēto pašdeklarēšanās principu un iznākuma rādītāja izpildes kontroli tiks piemēroti arī darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena “Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte” 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros īstenotajiem projektiem, attiecīgi veicot grozījumus Ministru kabineta 2020. gada 10. marta noteikumos Nr. 130 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Vides aizsardzības un resursu izmantošanas efektivitāte" 5.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus" ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas "Kultūras mantojuma saglabāšana, atjaunošana un ar to saistītās infrastruktūras attīstība Rīgas vēsturiskā centra teritorijā" īstenošanas noteikumi".
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 58. panta 4. punkts un 59. pants
tiesību akta projekta 56. punkts
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Kultūras ministrija, izmantojot Eiropas Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu (SANI2), 20 darba dienu laikā no atbalsta programmas grozījumu spēkā stāšanās nosūtīs kopsavilkuma informāciju Komisijas regulas Nr. 651/2014 II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka tiesību akta projekta mērķis ir aktualizēt Komisijas regulas Nr. 651/2014 darbības termiņu, kā arī veikt tehniskus precizējumus esošajā redakcijā attiecībā uz grūtībās nonākuša uzņēmuma vērtēšanu un komercdarbības atbalsta terminoloģijā, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
