Anotācija (ex-ante)

23-TA-1089: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Rīkojuma projekts "Grozījums Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK)  rīkojuma projekts “Grozījums Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 “Par informācijas sabiedrības attīstība pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)” (turpmāk -  Rīkojuma projekts) ir izstrādāts pamatojoties:  
  
1) uz MK 2023. gada 14. marta rīkojumu Nr. 136 “Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas (turpmāk – IKT) platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam"” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 136), ar kuru tiek precizēts projekta Nr. 2.2.1.1/19/I/002 “Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma - 2. kārta” (turpmāk – PIKTAPS 2 projekts) finansējuma apjoms, palielinot projekta finansējumu par 1 388 280,90 euro šādu papildus darbību veikšanai:   
1.1) par 1 270 531 euro tiks pilnveidota valsts informācijas sistēmu un infrastruktūras koplietošanas (unificētā) pakalpojumu drošība, palielināts datu glabāšanas resursu apjoms, lai nodrošinātu References genoma datu uzglabāšanu un palielinātas konteinerizācijas infrastruktūras skaitļošanas jaudas Latvijas Nacionālās bibliotēkas (turpmāk – LNB) valsts nozīmes datu centrā;  
1.2) lai veicinātu IKT risinājumu izmantošanu, par 77 749,90 euro tiks nodrošināti papildu 5 komunikācijas pasākumi un materiāli MK 2015.gada 17.novembra noteikumu Nr.653 par 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" (turpmāk – SAM 2.2.1.) projektu rezultātu popularizēšanai;  
1.3) par 40 000 euro tiks nodrošināti metodiskie materiāli un vadlīnijas IKT infrastruktūras un IKT arhitektūras pārvaldības jomās, kas nepieciešami, lai nodrošinātu  SAM 2.2.1. projektu sekmīgu ieviešanu, kā arī tīmekļvietnes www.pieklustamiba.varam.gov.lv satura pilnveidei, lai projektu īstenotājiem nodrošinātu videopamācības un metodiskos materiālus par piekļūstamības jautājumiem un veiktu tīmekļvietnes www.latvija.lv piekļūstamības padziļināto izvērtēšanu.  
Precizētais PIKTAPS 2 projekta finansējums noteikts 5 453 319,35 euro apmērā.  
   
2) uz nepieciešamību PIKTAPS 2 projektu pagarināt par sešiem mēnešiem, lai sasniegtu PIKTAPS 2 projekta izvirzītos mērķus un īstenotu atsevišķu mērķu sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus. Precizētais projekta īstenošanas laiks ir 49 mēneši, bet ne ilgāk kā līdz 31.12.2023.  
  
PIKTAPS 2 projekts ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) projekts, kas tiek īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzija fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.  
  
Plānotais pasākums neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā minētajām pazīmēm vienlaikus, ņemot vērā, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) kā finansējuma saņēmējs veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai, attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.  

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta  mērķis ir veikt precizējumus PIKTAPS 2 projekta  finansējumā atbilstoši MK rīkojumā Nr. 136 precizētajam PIKTAPS 2 projekta finansējumam. 
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
PIKTAPS 2 projekta izmaksas paredzētas 4 065 038,45 euro apmērā.  MK rīkojums Nr. 136 paredz PITKAPS 2 projekta finansējuma palielinājumu par 1 388 280,90 euro, precizējot PIKTAPS 2 projekta finansējumu, un tādējādi PIKTAPS 2 projekta kopējais finansējums sasniegs   5 453 319,35 euro.  
  
Pašreizējais PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiks ir 43 mēneši. Projekta īstenošanas laikā projekta izpildē radušos risku novēršanai, lai sasniegtu PIKTAPS 2 projekta mērķus un īstenotu atsevišķu mērķu sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus  nepieciešams pagarināt PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiku par sešiem mēnešiem, nosakot, ka PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiks ir 49 mēneši, bet ne ilgāk kā līdz 31.12.2023.  
Izvērtējot PIKTAPS 2 projekta riskus, secinām, ka, atkarībā no Datu izplatīšanas un pārvaldības platformas (turpmāk – DAGR) palaišanas produkcijas vidē, varētu aizkavēties datu izgūšana no AVIS caur DAGR, kas ietekmē rezultatīvo rādītāju “Integrācija ar Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” Valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmu (BMA)”, kura izpilde tika paredzēta līdz 2023.gada 24.jūnijam.
  
Grozījums  Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)""  neietekmē projekta īstenošanu un tajā noteikto mērķa sasniegšanu Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 71. panta izpratnē.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar pašreizējo un arī nākotnē iespējamo kapacitāti VARAM var nodrošināt valsts vienotās IKT arhitektūras pārvaldību tikai vispārēju principu ievērošanas līmenī, neiedziļinoties nozaru un valsts pārvaldes jomu specifikā. Tāpēc arhitektūras pārvaldībā iesaistīto speciālistu loks ir būtiski jāpaplašina, iekļaujot tajā nozaru un jomu pakalpojumu un IKT kompetenču centru speciālistus, viņu darbu balstot uz konkrētajai jomai (domēnam) izstrādātām arhitektūrām, kas ir savstarpēji saskaņotas un atbilstošas vienotiem vispārējiem principiem.   
 
Tehnoloģiju attīstības rezultātā radītās jaunās pieejas specializētas lietojumprogrammatūras izstrādē, piegādē, darbināšanā un uzturēšanā, kā IKT infrastruktūras izmantošanā, prasa būtiski mainīt IKT nodrošinājuma darbības organizāciju, ne tikai darba procesus, bet arī pienākumu sadalījumu starp iesaistītajām pusēm vai pat jaunu pušu iesaisti. Pārmaiņas ir nepieciešamas gan valsts pārvaldes institūcijās, kuru rīcībā ir būtiski tehnoloģiskie resursi un kompetences, gan arī tajās, kuras pamatā paļaujas uz koplietošanas un ārpakalpojumu atbalstu IKT nodrošinājumā. Konsolidējot un tālāk attīstot skaitļošanas infrastruktūras koplietošanas pakalpojumus valsts pārvaldes vajadzībām, pēc iespējas ātrāk ir jādefinē un jādara zināmu gan koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem – kā īstenojamas prasības, gan iestādēm, to izmantotājām – kā pakalpojumu, ar kuru pieejamību nākotnē var droši rēķināties, attīstot informācijas sistēmas. Lai plānotu savu organizāciju un informācijas sistēmu attīstību, institūcijām ir jāapzinās gan lietojumprogrammatūras funkcionalitātes piegādes alternatīvās iespējas, gan prasības, ko tās izvirzīs pašām institūcijām un IKT pakalpojumu piegādātājiem. Galu galā, institūcijām ir nepieciešams atbalsts (vadlīnijas) lēmumu par sistēmu attīstības alternatīvu ceļu izvēli pieņemšanai. 
Risinājuma apraksts
Projekta mērķis (turpmāk - M) 2 “Nodrošināt Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēmas (turpmāk – PIKTAPS) 1. kārtas projektā uzsākto ERAF IKT projektu savstarpējo saskaņotību no IKT arhitektūras un  darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” kopējo rādītāju izpildes viedokļa, kā arī sekmēt Publiskās pārvaldes informācijas sistēmu konceptuālās arhitektūras principu īstenošanu” papildināts ar divām jaunām darbībām:  
“- izstrādāt detalizētas prasības minimālajam mākoņdatošanas pakalpojumu grozam, ko ir jānodrošina pārvaldes institūcijām - valsts datu apstrādes mākoņa dalībniecēm un izstrādāt detalizētas prasības valsts pārvaldes pakalpojumu un tehnoloģiju vienotās arhitektūras domēnu (jomu) arhitektūrām;  
- izstrādāt vadlīnijas specializētās lietojumprogrammatūras izstrādes, piegādes, darbināšanas un uzturēšanas lomu sadalījumam un lomu izpildītāju izvēlei, atkarībā no sistēmas funkcionalitātes izstrādes un piegādes pieejas, kā arī sistēmas pārziņa, citu iesaistīto kompetences centru, kā arī lietojumprogrammatūras un IKT infrastruktūras pakalpojumu piegādātāju reālajām iespējām.”  
 
Projekts papildināts ar 2 (diviem) jauniem iznākuma rādītājiem (turpmāk  - IR):  
- “Izstrādātas detalizētas prasības minimālajam mākoņdatošanas pakalpojumu grozam un valsts pārvaldes pakalpojumu un tehnoloģiju vienotās arhitektūras domēnu (jomu) struktūrai un arhitektūrām” ar sasniedzamo vērtību projekta beigās -2;  
- “Izstrādātas vadlīnijas specializētās lietojumprogrammatūras izstrādes, piegādes, darbināšanas un uzturēšanas lomu sadalījumam un lomu izpildītāju izvēlei” ar sasniedzamo vērtību projekta beigās -1.
Problēmas apraksts
PIKTAPS 2 projekta ietvaros netiek attīstīta pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma (PSPP), drošas elektroniskas piegādes platformas (DEPP), datu izplatīšanas platformas (DIP), valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas (VIRSIS) un datu publicēšanas platformas (DPP) attīstība, bet norisinās pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas (PSPP) attīstība, kurai jānodrošina risinājuma izstrādes autoruzraudzība projekta īstenošanas laikā.   
Risinājuma apraksts
Precizēts M3 “Nodrošināt Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas (turpmāk – PSPP) projektējuma īstenošanas autoruzraudzību projekta īstenošanas laikā”, jo PIKTAPS 2 ietvaros norisinās pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas (PSPP) attīstība un tās autoruzraudzība.  
Problēmas apraksts
2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanu, tika izvēlēta pieeja nodrošināt IKT iespēju izmantošanas veicināšanas aktivitāšu centralizētu un saturiski koordinētu ieviešanu, līdz ar to PIKTAPS 2 projektā iekļauto IKT iespēju izmantošanas veicināšanas aktivitāšu viens no galvenajiem mērķiem ir informēt sabiedrību par SAM 2.2.1. projektu ietvaros sasniegtajiem rezultātiem un veicināt to izmantošanas pieaugumu, tādējādi arī veicinot SAM 2.2.1. rezultāta rādītāju – iedzīvotāju un komersantu īpatsvars, kas izmanto e-pakalpojumus, sasniegšanu.   Tāpat, IKT risinājumu plašai izmantošanai visās sabiedrības grupās nepieciešams nodrošināt to lietojamību un piekļūstamību.   
Informatīviem pasākumiem ir būtiska nozīme, lai palielinātu sabiedrības (tostarp gala lietotāju) izpratni par piekļūstamas informācijas priekšrocībām un par gadījumiem, kad piekļūstamība ir priekšnoteikums cilvēka interešu nodrošināšanā. Savukārt metodisks materiāls ir būtisks ieguldījums satura veidotāju ikdienas darba uzlabošanai.  
Risinājuma apraksts
Projekta M5 "Attīstīt sabiedrības spējas un ieinteresētību efektīvi izmantot ERAF IKT projektu ietvaros radītos un ieviestos risinājumus, tostarp identificējot sabiedrības vajadzības attiecībā uz valsts iestāžu sniegto pakalpojumu un informācijas pieejamību, kvalitāti un lietošanas ērtumu (t.sk. lietojamību un piekļūstamību), kā arī apzinot valsts iestāžu piedāvājuma atbilstību sabiedrības gaidām un reaģējot uz tām" papildināts ar norādi uz informācijas pieejamību un atsauci uz lietojamību un piekļūstamību. Mērķis papildināts ar darbību: veikt izpēti par sabiedrības vajadzībām un iestāžu sniegto pakalpojumu pieejamību, kvalitāti un ērtumu, darbība par stratēģisko dokumentu izstrādi papildināta ar metodiskajiem dokumentiem.  
 
IR7 precizēts, izsakot to šādā redakcijā: “Īstenotas mācības, t.sk., tālmācības kursi sabiedrībai informatīvie un publicitātes pasākumi”, vienlaikus precizējot sasniedzamo vērtību projekta beigās no 43 uz 48. 
 
Projekts papildināts ar jaunu iznākuma rādītāju: “Izstrādāti metodiskie materiāli un videopamācības par piekļūstamības jautājumiem, lai nodrošinātu  SAM 2.2.1. projektu sekmīgu ieviešanu un nodrošinātu tīmekļvietnes www.pieklustamiba.varam.gov.lv satura pilnveidi” ar sasniedzamo vērtību projekta beigās -1.
Problēmas apraksts
Esošajā ģeopolitiskajā situācijā ir novērojams augsts un arvien pieaugošs ļaunprātīgu kiberaktivitāšu (kiberuzbrukumu) līmenis, un kiberuzbrukumi tiek mērķtiecīgi vērsti gan pret konkrētām iestāžu  tīmekļa vietnēm, gan pret e-pakalpojumu sistēmām, gan pret koplietošanas IKT infrastruktūru. Tāpat uzbrukumi var būt vērsti pret to iestāžu sistēmām, no kuru sasniedzamības (darbības) ir atkarīga iestāžu pamatdarbība. Valsts pārvaldes iestādes ir uzsākušas arvien vairāk izmantot moderno informācijas sistēmu infrastruktūras arhitektūras konteinerizācijas risinājumu ar piegādes procesu automatizācijas rīkiem sniegtās priekšrocības gan infrastruktūras mērogošanā, gan pārvaldības un pieejamības nodrošināšanā. Tāpēc ir svarīgi attīstīt valsts nozīmes datu centrā konteinerizācijas infrastruktūru. Līdz ar to ir nepieciešams ieviest papildu drošības risinājumus un palielināt datu glabāšanas un konteinerizācijas infrastruktūras skaitļošanas jaudas LNB valsts nozīmes datu centrā, jo pieprasījums pēc atbilstošām jaudām ir lielāks nekā iespējas. Ar pašreizējo un arī nākotnē iespējamo kapacitāti VARAM var nodrošināt valsts vienotās IKT arhitektūras pārvaldību tikai vispārēju principu ievērošanas līmenī, neiedziļinoties nozaru un valsts pārvaldes jomu specifikā. Tāpēc arhitektūras pārvaldībā iesaistīto speciālistu loks ir būtiski jāpaplašina, iekļaujot tajā nozaru un jomu pakalpojumu un IKT kompetenču centru speciālistus, viņu darbu balstot uz konkrētajai jomai (domēnam) izstrādātām arhitektūrām, kas ir savstarpēji saskaņotas un atbilstošas vienotiem vispārējiem principiem.   
Risinājuma apraksts
Projekts papildināts ar M7 “Pilnveidot valsts informācijas sistēmu un infrastruktūras koplietošanas (unificētā) pakalpojumu drošību un palielināt datu glabāšanas resursu apjomus, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotāju references genoma datu uzglabāšanu, un konteinerizācijas infrastruktūras skaitļošanas jaudas LNBvalsts nozīmes datu centrā” un tā īstenošanai nepieciešamajām darbībām:  
- ieviest jaunu koplietošanas pakalpojumu aizsardzībai pret datu aprites protokollīmeņu orientētiem uzbrukumiem (WAF - web application firewall) un pilnveidot procesu “Tīkla drošības vadība (tīkla kontroles pasākumi)”;  
- ieviest jaunu koplietošanas pakalpojumu infrastruktūras un tajā slēgto sistēmu drošības notikumu/incidentu atpazīšanai un monitoringam SIEM (Security information and event management), kā arī pilnveidot procesu “Informācijas drošības negadījumu un uzlabojumu vadība”;  
pilnveidot augsta riska priviliģēto lietotāju pārvaldību (PAM – priviliged access management), tai skaitā procesu “Privileģētu lietotāju piekļuves vadība”;  
- palielināt datu glabāšanas un konteinerizācijas infrastruktūras skaitļošanas jaudas, t.sk. ieviešot atbilstošas datu pārraides tīkla iekārtas, kuras nodrošina servertehnikas iekārtu komunikāciju.  
 
Papildināts IR1 “Izveidoti un pilnveidoti darbības procesi” precizēta sasniedzamā vērtība projekta beigās no 11 uz 14. 
 
Projekts papildināts ar jaunu iznākuma rādītāju: “Pilnveidoti vai no jauna izstrādāti IKT koplietošanas pakalpojumi LNB valsts nozīmes datu centrā” ar sasniedzamo vērtību projekta beigās -3. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Aprēķins, kas attiecas uz 2. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" 2.3. punktu "Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums" ar finansiālo ieguvumu aprakstu "Projekta indikatīvie ieguvumi" pievienots  Rīkojuma projekta pielikumā  
"Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta Projekta apraksts (kopsavilkums)".
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
MK rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem, Covid-19 pandēmijas izraisīto seku pārvarēšanai un būtiski sabiedrībai. 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem, Covid-19 pandēmijas izraisīto seku pārvarēšanai un būtiski sabiedrībai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 542 398
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 542 398
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 074 584
0
239 185
0
254 185
239 185
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 074 584
0
239 185
0
254 185
239 185
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-532 186
0
-239 185
0
-254 185
-239 185
3.1. valsts pamatbudžets
0
-532 186
0
-239 185
0
-254 185
-239 185
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-532 186
-239 185
-254 185
-239 185
5.1. valsts pamatbudžets
-532 186
-239 185
-254 185
-239 185
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ņemot vērā, ka līdz 2023.gada 19.aprīlim ar FM rīkojumu nav apstiprinātas PIKTAPS2 projekta saistību izmaiņas 2023.gadam, tās tabulā netiek norādītas.
MK rīkojuma projekts paredz palielināt ERAF līdzfinansētā projekta PIKTAPS 2 kopējo finansējumu 4 065 038,45 euro apmērā par 1 388 280,90 euro, līdz ar to projekta kopējais finansējuma apjoms plānots 5 453 319,35 euro apmērā.
Projekta izmaksu sadalījums pa gadiem:
Nr.p.k. Finansējuma avots 2019, euro 2020, euro 2021, euro 2022, euro 2023, euro KOPĀ, euro %
1. ERAF finansējums 32 388,29 844 823,77 944 916,58 1 270 795,05 1 542 397,76 4 635 321,45 85
2. Valsts budžeta finansējums 5 715,58 149 086,55 166 749,98 224 257,95 272 187,84 817 997,90 15
3. Pašvaldības budžeta finansējums 0 0 0 0 0 0 0
4. Kopējās izmaksas 38 103,87 993 910,32 1 111 666,56 1 495 053 1 814 585,60 5 453 319,35 100
PIKTAPS 2 projekta ietvaros VARAM izstrādā Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmu (turpmāk – AVIS), kas pildīs koplietošanas platformas funkciju un kurai pēc PIKTAPS 2 projekta beigām, sākot ar 2023. gadu, nepieciešams uzturēšanas finansējums: 
- 2023. gadā – 259 998 euro, 
- 2024. gadā – 239 185 euro, 
- 2025. gadā – 254 185 euro. 
AVIS uzturēšanas izmaksas ar šiem grozījumiem paliek nemainīgas un sīkāk tās ir skaidrotas MK 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 871 “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi” anotācijā un MK 2021.gada 11.janvāra rīkojuma Nr. 10 “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)" anotācijā. 
Saskaņā ar MK 2015. gada 17. novembra noteikumiem Nr. 653 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi” valsts budžeta līdzfinansējums paredzēts 15 % apmērā no PIKTAPS 2 projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un sastāda 609 755,77 euro. 
Plānotās faktiskās sistēmas AVIS izstrādes izmaksas - 814 136,40 euro. 
Finansējums AVIS uzturēšanai tiks pieprasīts MK normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc projekta beigām (finansējuma apmērs 2023. gadam ir uzrādīts provizoriski un tiks aktualizēts pēc PIKTAPS 2 projekta pabeigšanas).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Saskaņā ar MK 2021. gada 24. septembra sēdes protokollēmuma  (protokols Nr.63 1.§ ) 2. punktu VARAM pasākuma Integrēta pieeja resursu pārvaldībai. III posms  (uzsākt pilnvērtīgo atvieglojumu pārvaldības funkcijas īstenošanu, izmantojot AVIS risinājumu) ietvaros tika atbalstīts finansējums divu amatu vietu atlīdzībai 2022. gadam un turpmāk ik gadu. Atlīdzība ir nepieciešama vismaz divām amata vietām VARAM, kas bija iesaistītas PIKTAPS 2 projekta izstrādes laikā. Minētās amata vietas plānots nodrošināt VARAM resora ietvaros. 
Izvērsts pamatojums amata vietu izmaiņām sniegts MK 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 871 “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi” anotācijā. 
Cita informācija
Finansējums PIKTAPS 2 projekta īstenošanai 2023.gadā tiks pieprasīts no valsts budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Nav nepieciešama sabiedrības līdzdalība. MK 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā " 5. punkts noteic, ka institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību arī to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas. Līdz ar to secināms, ka Rīkojuma projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Latvijas Nacionālā bibliotēka
  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldība Liepājas pilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi