Anotācija (ex-ante)

22-TA-346: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāti, pamatojoties uz veiktajiem grozījumiem Valsts sociālo pabalstu likumā (izskatīti Saeimā II lasījumā 03.02.2022) un grozījumiem Invaliditātes likumā (plānots izskatīt Saeimā II lasījumā  24.02.2022).

 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikuma projekta mērķis ir nostiprināt iesnieguma veidlapas paraugu prognozējamas invaliditātes un invaliditātes veikšanai Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijā (turpmāk  - Komisijā), kā arī veikt tehniskus precizējumus  Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 805) ietverto normu nepārprotamībai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr. 805 ir  izdoti  saskaņā ar Invaliditātes likuma 4. panta otro daļu, 5. panta otro un trešo daļu, 12. panta 6.1 daļu un Valsts sociālo pabalstu likuma 12. panta pirmo daļu.
Atbilstoši Invaliditātes likuma 5. panta pirmajā daļā  noteiktajam invaliditāte ir ilgstošs vai nepārejošs ļoti smagas, smagas vai mērenas pakāpes funkcionēšanas ierobežojums, kas ietekmē personas garīgās vai fiziskās spējas, darbspējas, pašaprūpi un iekļaušanos sabiedrībā. Invaliditātes likuma 1.panta 6.punkts nosaka, ka invaliditātes ekspertīze sevī ietver gan funkcionēšanas ierobežojuma pakāpes izvērtēšanu un darbspēju zaudējuma noteikšanu personai, gan invaliditātes seku mazināšanai nepieciešamo pasākumu izvērtēšanu. Tas var būt gan monetārā veidā sniegts atbalsts (invaliditātes pensija vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts, vai pabalsti, uz kuriem tiesības rodas, saņemot Komisijas konkrētu atzinumu – īpašas kopšanas pabalsts, pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās), gan pakalpojumu un atvieglojumu veidā sniegts atbalsts (piemēram, asistenta pakalpojums pašvaldībā, atvieglojumi sabiedriskajā transportā u.c.). MK notikumu Nr. 805 21.1.2. apakšpunkts nosaka, ka vienlaikus ar lēmuma pieņemšanu par invaliditātes vai darbspēju zaudējuma noteikšanu vai pēc tā pieņemšanas Komisijas amatpersona sniedz atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību – kritēriji personai līdz 18 gadu vecumam (neieskaitot) ir noteikti šo noteikumu 4. pielikuma II nodaļā, savukārt personai no 18 gadu vecuma – šo noteikumu 8. pielikumā. Tomēr Valsts sociālo pabalstu likumā nebija nostiprināts deleģējums Ministru kabinetam noteikt kritērijus īpašas kopšanas atzinuma izsniegšanai ne bērniem, ne pilngadīgām personām. Veicot grozījumus Valsts sociālo pabalstu likuma 7.1 un 12.1 pantā, ir nostiprināts deleģējums Ministru kabinetam noteikt kritērijus, atbilstoši kuriem Komisija sniedz atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību gan bērniem, gan pilngadīgām personām.
Savukārt MK noteikumu Nr. 805 2. un 3. punktā ir noteikts, kādi dokumenti personai ir jāiesniedz Komisijā, pretendējot uz prognozējamas invaliditātes un invaliditātes vai darbspēju ekspertīzi. MK noteikumu Nr.805 2.1.apakšpunktā noteikts, ka personai, lai pretendētu uz prognozējamo invaliditāti tostarp ir jāiesniedz iesniegums, kurā norāda ziņas par iesniedzēju (vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, valsts piederības veids, ziņas par Latvijā saņemto uzturēšanās dokumentu (ja attiecināms)), saziņas veidu un vēlamo lēmuma saņemšanas veidu. Tāpat MK noteikumu Nr. 805 3.1. apakšpunktā ir noteikts, ka persona, kura pretendē uz invaliditātes vai darbspēju ekspertīzi, Komisijā iesniedz tostarp iesniegumu, kurā norāda ziņas par iesniedzēju (vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese, valsts piederības veids, ziņas par Latvijā saņemto uzturēšanās dokumentu (ja attiecināms)), saziņas veidu un vēlamo lēmuma saņemšanas veidu. Attiecīgi gan 2.1., gan 3.1. apakšpunktā noteiktais iesniegums ir viens no obligāti iesniedzamajiem dokumentiem. Tomēr līdz šim MK noteikumos Nr. 805 nav nostiprināta iesnieguma veidlapas forma un tajā obligāti aizpildāmie lauki, tādēļ personas varēja izmantot iesniegumu formu, kas ir pieejama Komisijas tīmekļa vietnē, vai iesniegt brīvas formas iesniegumu, norādot pamata informāciju. Pilngadīgai personai, pretendējot uz invaliditātes ekspertīzi, obligāti iesniedzamais dokuments ir arī funkcionālo spēju pašnovērtējuma anketa (turpmāk  - pašnovērtējuma anketa) (atbilstoši MK noteikumu Nr. 805 3.3. apakšpunktam), kas pieejama MK noteikumu Nr. 805 1.pielikumā ar pievienotu metodisko materiālu pašnovērtējuma anketas aizpildīšanai. Pašnovērtējuma anketa Komisijas ārstiem sniedz papildu informāciju par personas funkcionēšanas ierobežojumu smaguma pakāpi.

Grozījumi Invaliditātes likumā, kurus patlaban izskata Saeima, paredz, ka invaliditātes apliecība, kas ir personas invaliditāti apliecinošs dokuments, tika izsniegta personām vienlaikus ar lēmumu par invaliditāti – attiecīgi Komisijai  atbilstoši MK noteikumu Nr. 805 22.1 punktam ir  pienākums ikvienai personai, kurai noteikta invaliditāte, izsniegt invaliditātes apliecību, taču grozījumi Invaliditātes likuma 5.panta trešajā daļā paredz, ka personai, kurai noteikta invaliditāte, ir tiesības saņemt invaliditāti apliecinošu dokumentu – proti, invaliditātes apliecība vairs nav obligāti izsniedzams dokuments, ja vien pati persona neizsaka vēlmi šo apliecību saņemt. 

MK noteikumu Nr.805 22.4  punkts nosaka, ka invaliditātes apliecība ir numurēts stingrās uzskaites dokuments. Visas darbības, kas saistītas ar apliecību uzskaiti, veic Komisija valsts informācijas sistēmā "Invaliditātes informatīvā sistēma". Valsts informācijas sistēmā "Invaliditātes informatīvā sistēma" izdara arī atzīmi par apliecības izsniegšanu vai nosūtīšanu un norāda pasta sūtījuma numuru. Komisija, ja persona izvēlējusies saņemt dokumentus pa pastu,  nosuta tos  pasta sūtījumā, kuru noformē un reģistrē Latvijas pasta sistēmā “Mans pasts”. Informācija par sūtījuma numuru un pasta sūtījuma piegādes procesu līdz izsniegšanai klientam tiek saglabāta pasta sistēmā un ir ilgstoši pieejama Komisijai, ja ir nepieciešams sniegt informāciju klientam par sūtījumu vai, ja Komisijai nepieciešams apliecinājums par  sūtījuma saņemšanu.
Vecāki vai aizbildņi var pieprasīt vecuma pensiju uz atvieglotiem noteikumiem saskaņā ar Likuma „Par valsts pensijām” 11.panta ceturto daļu. Šajā daļā ir ietverti nosacījumi pie kādiem persona var pretendēt uz priekšlaicīgo pensiju. Viens no kritērijiem ir – vecāks vai aizbildnis ir aprūpējis bērnu, kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā vismaz astoņus gadus ir bijis atzīts par bērnu ar invaliditāti.  Savukārt MK noteikumu Nr. 805 24.3. apakšpunktā ir ietverti vēsturiskie normatīvie akti,  pēc kuriem  tiek vērtēta personas atbilstība bērna ar invaliditāti statusam noteiktajā laika periodā. Jāņem vērā, ka atbilstoši 2017.gada 15.jūnija Latvijas Republikas Satversmes tiesas spriedumam lietā Nr.2016-11-01 izpildei, šis MK noteikumu Nr. 805 apakšpunkts jau tika precizēts, nosakot, ka Komisija, izvērtējot bērna veselības stāvokļa atbilstību invaliditātes noteikšanas kritērijiem bērna aprūpes periodā līdz 1999.gada 26.decembrim, piemēro Latvijas Republikas Veselības aizsardzības ministrijas 1990.gada 17.septembra pavēles Nr.214 "Par palīdzību bērniem invalīdiem" nosacījumus. Tādējādi, vērtējot vēsturisko bērna aprūpes periodu Latvijas Republikas okupācijas periodā, tiek piemērots tiesību akts, kas pieņemts pēc Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas, nevis okupācijas perioda kritēriji.

MK noteikumos Nr. 805 ir iekļauti vairāki pielikumi (kopā 11), kuros ir noteiktas prasības pašnovērtējuma anketas aizpildīšanai (1.pielikums), kritēriji personas ikdienā veicamo darbību un vides novērtējumam (2.pielikums), kritēriji prognozējamas invaliditātes noteikšanai (3.pielikums), kritēriji invaliditātes noteikšanai un atzinuma sniegšanai par īpašas kopšanas nepieciešamību personām līdz 18 gadu vecumam (4.pielikums), veselības traucējumu un funkcionālo spēju novērtēšanas kritēriji (5.pielikums), kritēriji darbspēju zaudējuma noteikšanai procentos personām, kuras cietušas nelaimes gadījumā darbā, slimo ar arodslimību vai slimību, kura saistīta ar piedalīšanos Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanā (6.pielikums),  anatomisko defektu un veselības traucējumu saraksts invaliditātes termiņa noteikšanai "Līdz 18 gadu vecumam" vai "Bez atkārtota invaliditātes ekspertīzes termiņa" (uz mūžu) (7.pielikums), kritēriji atzinuma sniegšanai par īpašas kopšanas nepieciešamību personai ar invaliditāti no 18 gadu vecuma (8.pielikums), kritēriji atzinuma sniegšanai par medicīnisko indikāciju noteikšanu vieglā automobiļa speciālai pielāgošanai un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai (9.pielikums), kritēriji atzinuma sniegšanai par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību (10.pielikums).  Katrā individuālajā gadījumā tiek vērtēti kritēriji atbilstoši minētajos pielikumos noteiktajam. Un invaliditātes apliecības paraugs (11.pielikums).  






 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 805 nav nostiprināts likumdevēja pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt kritērijus, atbilstoši kuriem Komisija sniedz atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību personai līdz 18 gadu vecumam vai personai, kura pārsniegusi 18 gadu vecumu. Tāpat MK noteikumos nav nostiprināts likumdevēja pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt iesnieguma prognozējamas invaliditātes, invaliditātes ekspertīzes veikšanai veidlapas paraugu un tajā norādāmo informāciju, nepieciešams papildināt MK noteikumu Nr. 805 izdošanas pamatojumu.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 805 izdošanas pamatojumu, papildinot to ar Invaliditātes likuma 7.panta piekto daļu un Valsts sociālo pabalstu likuma 7.1 panta pirmo daļu un 12.1 panta 1.1 daļu. Tāpat noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 805 1.punktu ar 1.6. un 1.7. apakšpunktiem, nosakot  tajos iepriekš minēto likumu pantos noteikto deleģējuma tvērumu.
 
Problēmas apraksts
Lai arī MK noteikumi Nr.805 nosaka prognozējams invaliditātes un invaliditātes ekspertīzei iesniedzamos dokumentus un dokumentos ietveramo informāciju, tomēr praksē ļoti bieži Komisija saņem iesniegumus, kuri nesatur visu MK noteikumu Nr.805 2.1. vai 3.1.apakšpunktā noteikto informāciju, iztrūkst pārstāvību apliecinošs dokuments, ja iesniegumu iesniedz pārstāvis, vai nav pievienota aizpildīta pašnovērtējuma anketa. Tāpat mēdz būt gadījumi, ka iesniegtajos dokumentos  iztrūkst personas iesniegums. Šādos gadījumus Komisijas darbinieks veic saziņu ar klientiem, lai skaidrotu iztrūkstošo dokumentu nepieciešamību un vienotos par iztrūkstošo dokumentu iesniegšanas laiku, kas attiecīgi arī rada ierobežojumus tūlītējas invaliditātes ekspertīzes uzsākšanai.
 
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Invaliditātes likuma 7.panta piektajā daļā  nostiprinātajam deleģējumam Ministru kabinetam noteikt iesnieguma prognozējamas invaliditātes un invaliditātes ekspertīzes veikšanai veidlapas paraugu un tajā norādāmo informāciju, noteikumu projekts paredz šo iesniegumu nostiprināt MK noteikumu Nr. 805 1.pielikumā, apvienojot to ar pašnovērtējuma anketu invaliditātes ekspertīzei personām, kuras pārsniegušas  18 gadu vecumu, tādējādi mazinot risku, ka personas iesniegs nepilnīgi sagatavotus dokumentus. Attiecīgi tiks pilnveidots valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv izmitinātais Komisijas e-pakalpojums “Iesniegums VDEĀVK par invaliditātes ekspertīzes veikšanu” (EP62).
 
Problēmas apraksts
Atbilstoši veiktajiem grozījumiem  Invaliditātes likuma 5. panta trešajā daļā personai, kurai noteikta invaliditāte, ir tiesības saņemt invaliditāti apliecinošu dokumentu. Proti, invaliditātes apliecība vairs nav obligāti izsniedzams dokuments, tādēļ Komisijai nav nepieciešams līdz ar lēmumu personai izsniegt arī invaliditātes apliecību, ja vien pati persona  to nepieprasa.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz MK noteikumu Nr.805 1.pielikumā (iesniegums prognozējamas invaliditātes un invaliditātes ekspertīzes veikšanai) ietvert 7.punktu, kurš paredz personai veikt atzīmi, vai kopā ar lēmumu par invaliditātes noteikšanu tā vēlas saņemt arī invaliditātes apliecību. Tikai tad, ja persona šādu vēlmi būs noradījusi iesniegumā, Komisija izgatavos invaliditātes apliecību un izsniegs atbilstoši iesnieguma 8.punktā norādītajam veidam.  Attiecīgi noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.805 22.1 punktu, nosakot, ka Komisija izsniedz invaliditātes apliecību, pamatojoties uz 1.pielikuma 7.punktā noradīto informāciju. Vienlaikus  Noteikumu projekts paredz saglabāt 22.1 punktā  atsauci uz  22.3 punktu, proti, invaliditātes apliecību izsniedz atkārtoti, ja tā ir nozaudēta, bojāta, iznīcināta, prettiesiski atsavināta vai ir mainījušies personas dati. Lai apliecību saņemtu atkārtoti, persona vai viņas likumiskais pārstāvis iesniedz komisijā iesniegumu vai izmanto valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv izmitināto Komisijas e-pakalpojumu “Atkārtota invalīda apliecības izsniegšana” (EP176). Noteikumu projekts tāpat paredz veikt tehniskus precizējumus 22.4 punktā, precizējot invaliditātes apliecības uzskaites kartību valsts informācijas sistēmā "Invaliditātes informatīvā sistēma".
 
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 805 24.3. apakšpunktā ir ietverti vēsturiskie normatīvie akti,  atbilstoši kuriem  Komisija sniedz atzinumu par personas līdz 18 gadu vecumam veselības stāvokļa atbilstību invaliditātes noteikšanas kritērijiem, kādi normatīvajos aktos bija paredzēti invaliditātes noteikšanai personas aprūpes laikā, lai bērna vecāks varētu pretendēt uz priekšlaicīgu pensiju. Pamatojoties uz Komisijas atzinumu, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra pieņem lēmumu par pensijas piešķiršanu vai atteikumu personai saskaņā ar likuma „Par valsts pensijām” 11.panta ceturto daļu.   
Vienlaikus minētajā apakšpunktā nav ietverts normatīvais regulējums, kas ļauj vērtēt personas atbilstību bērna invaliditātes statusam laika periodā pēc 2003.gada 31.decembra, lai gan noteiktu nepilngadības periodu persona vērēja būt arī pēc 2003.gada 31.decembra.
 
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu, ka atbilstība bērna invaliditātes statusam tiek korekti vērtēta  pēc tā laika invaliditātes noteikšanas kritērijiem, kamēr bērns bija nepilngadīgā vecumā, un izslēgtu, ka netiek piemērots atbilstošs normatīvais regulējums,  noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 805 24.3. apakšpunktu ar diviem normatīviem regulējumiem, kas bija spēkā no 2004.gada 1.janvāra līdz 2014.gada 31.decembrim - Ministru kabineta 2003.gada 19.novembra noteikumiem Nr.650 “Invaliditātes ekspertīzes kārtība Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijā” un Ministru kabineta 2010.gada 28.decembra noteikumiem Nr.1209 “Noteikumi par prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas kritērijiem, termiņiem un kārtību". Iekļaujot šos divus normatīvos aktus MK noteikumos Nr.805 tiks nodrošināts, ka, saņemot personas iesniegumu, kurā tiks lūgts vērtēt, vai bērnam šajā posmā varēju būt tikusi noteikta invaliditāte, tiks piemēroti invaliditātes kritēriji, atbilstoši kuriem konkrētajā laika periodā tika vērtēta bērna atbilstība invaliditātes statusam.
 
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 805 2. pielikuma 6.punktā * skaidrojošā atsauce ir veidota uz normatīvo regulējumu, kurš ir zaudējis spēku. Tāpat MK noteikumu Nr. 805 4.pielikumā ir neprecīzi nosaukts bērna ar invaldiitāti īpašas kopšanas pabalsta nosaukums.  Tāpat MK noteikumu Nr.805 11.pielikumā ir tehniska kļūda par invaliditātes apliecības  ietvaru “Fona apdruka integrēta sejas attēlā, izmantojot vektoru līnijas bez rastra”. Ņemot vērā, ka kopš 2021.gada 1.jūlija invaliditātes apliecībā vairs nav ietverts personas fotoattēls, šī informācija ir svītrojama.
 
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz minētajos pielikumos veikt tehniskus precizējumus – 2.pielikumā korekti norādot uz normatīvo regulējumu, atbilstoši kuram tiek veikta pašaprūpes, mobilitātes un ar mājas dzīvi saistīto darbību novērtējums (Bartela indekss), 4.pielikumā tiek precizēts bērna ar invaliditāti īpašas kopšanas pabalsta nosaukums , savukārt 11.pielikumā svītrojot ierakstu  “Fona apdruka integrēta sejas attēlā, izmantojot vektoru līnijas bez rastra”.
 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
  • personas, kuras pretendē uz prognozējamas invaliditātes vai invaliditātes ekspertīzi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt tehniskus precizējumus normu nepārprotamībai un skaidrībai. Vienotas iesnieguma veidlapas iekļaušana prognozējams invaliditātes un invaliditātes veikšanai sniegs iedzīvotājiem lielāku skaidrību par Komisijā iesniedzamajiem dokumentiem, neradot vai vismaz mazinot situācijas, ka netiek iesniegti visi nepieciešamie dokumenti ekspertīzes veikšanai.
 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts izstrādāts sadarbībā ar Komisiju.

6.4. Cita informācija

Noteikumu projekts iesniegts izskatīšanai sabiedriskajā apspriešanā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
Vienota iesnieguma veidlapa ļaus efektivizēt Komisijas daarbu.

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt tehniskus precizējumus normu nepārprotamībai un skaidrībai. Vienotas iesnieguma veidlapas iekļaušana prognozējams invaliditātes un invaliditātes veikšanai sniegs iedzīvotājiem lielāku skaidrību par Komisijā iesniedzamajiem dokumentiem, neradot vai vismaz mazinot situācijas, ka netiek iesniegti visi nepieciešamie dokumenti ekspertīzes veikšanai.
 

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi