Anotācija

24-TA-3245: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Vecumi 1" Meža Mierā, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Vecumi 1”, Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0144) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Vecumi 1”, Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0144) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-389249-284 “Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’’ DS2 posma "Vangaži – Salaspils – Misa’’ apakšposms DPS1”, būvatļauja Nr.1, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešama nekustamā īpašuma “Vecumi - 1”, Meža Miers, Inčukalna pagasts, Siguldas novads, kadastra Nr. 8064 008 0144 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošā zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0859 visā tās platībā 0,09 ha un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144  ar kopējo platību 0,12 ha daļa 0,009 ha platībā (pēc sadales un zemes kadastrālās uzmērīšanas zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0296, 0,0093 ha platībā) Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nekustamais īpašums atrodas pamattrasē, kas atrodas posmā “Vangaži-Salaspils-Misa”, kas nepieciešams Rail Baltica 1.kārtas scenārija realizācijai.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības “RB Rail” sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000362842 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
Nekustamais īpašums pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144  sadales sastāv no trīs zemes vienībām:
-  zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0295) 0,1148 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Nekustamā īpašuma atsavināmajai:
1. zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā reģistrēti lietošanas tiesību apgrūtinājumi: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar stratēģiskās (valsts) nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūrā ietilpstošajiem sliežu ceļiem, izņemot tiem piegulošos vai ar tiem saistītos staciju sliežu ceļus, speciālas nozīmes sliežu ceļus, pievedceļus un strupceļus lauku apvidos – 0,0700 ha;
1.1. noteikts lietošanas mērķis - Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība – 0,0900 ha;
2. zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā reģistrēti lietošanas tiesību apgrūtinājumi: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu – sarkanā līnija – 0,0001 ha;
2.1. noteikts lietošanas mērķis - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā – 0,0093 ha.

Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.

Uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.
Nekustamā īpašuma apsekošanas laikā dabā konstatētā būve (šķūnis) nav reģistrēta zemesgrāmatā un arī Kadastra informācijas sistēmā. Veicot Nekustamā īpašuma daļas vērtības aprēķinu, tas netika ņemts vērā (novērtējumā nav iekļauta būves vērtība).

Saskaņā ar situāciju pirms zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0144) sadales:
 - nodalot Rail Baltica nepieciešamo zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144  daļu aptuveni 0,009 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa ar platību 0,111 ha platībā.
Atbilstoši Siguldas novada pašvaldības 2022. gada 23. novembrī sniegtajam izvērtējumam (vēstule Nr. A-3.10/4/4957 “Par izvērtējumu sagatavošanu”) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144 atrodas ciema Meža Miers teritorijā, funkcionālajā zonā Savrupmāju apbūves teritorija (DzS) un saskaņā ar Inčukalna novada domes 2013. gada 22. maija saistošo noteikumu Nr. 10/2013 “Par Inčukalna novada teritorijas plānojuma 2013.-2024. gadam Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem un Grafisko daļu” (turpmāk – Teritorijas plānojums) Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu (turpmāk – TIAN) 235.1. apakšpunktu, Savrupmāju apbūves teritorijā (DzS) minimālās jaunveidojamās zemes vienības platība ir 1200 kv.m. TIAN 220. punkts noteic, ka, izstrādājot detālplānojumu vai zemes ierīcības projektu, ņemot vērā zemes lietderīgas izmantošanas iespējas, apkārtējās apbūves un zemes vienību robežu struktūru, kā arī dabiskos robežu elementus, pieļaujama atsevišķu zemes vienību platības samazināšana, bet ne vairāk kā 10% par minimālo pieļaujamo zemes vienības lielumu attiecīgajā apbūves teritorijā, tātad attiecībā uz minimālo jaunizveidojamās zemes vienības platību ir pieļaujama atkāpe maksimāli līdz 10% no TIAN noteiktās minimālās platības. Līdz ar to zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144 atlikusī (neatsavināmā) daļa 0,111 ha  atbilst  teritorijas plānojuma  minimālai zemes vienībai ar pieļaujamo atkāpi.

Pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144 sadales atlikusī zemes vienība ir zemes vienība (kadastra apzīmējums 8064 008 0295) 0,1148 ha platībā.

Saskaņā ar akciju sabiedrības “RB Rail”, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Nekustamā īpašuma atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0295 – 0,1148 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no valsts nozīmes autoceļa.

2022. gada 29. decembrī sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS” (turpmāk - Institūcija) saskaņā ar Likuma 18. panta pirmo un otro daļu nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.4.N/2022-2066 “Paziņojums par nekustamā īpašuma “Vecumi - 1”, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kadastra Nr. 80640080144, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai” (turpmāk – Atsavināšanas paziņojums), informējot par Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0859 visā 0,09 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8064 008 0144 daļas 0,009 ha platībā atsavināšanas uzsākšanu sabiedrības vajadzībām Rail Baltica projekta īstenošanai.
2024. gada 23. maijā Institūcija nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-2775 “Precizējums paziņojums par nekustamā īpašuma “Vecumi - 1”, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, kadastra Nr. 80640080144, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par pārrakstīšanās kļūdas novēršanu Atsavināšanas paziņojumā norādītajā atsavināmās daļas platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks iebildumus neizteica un prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru, nepieteica.
Nekustamā īpašuma īpašnieka 2023. gada 21. novembra vēstule pievienota darba uzdevumam, kas iesniegts sertificētam nekustamā īpašuma vērtētājam, un ir ņemta vērā, sagatavojot Nekustamā īpašuma daļas vērtējumu.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2024. gada 9. decembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām – projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai – atsavināmo nekustamā īpašuma „Vecumi 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0144) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā - Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to atbilstoši kopējai tirgus vērtībai – 8 708,61 EUR (astoņi tūkstoši septiņi simti astoņi euro un 61 cents) jeb 8,77 EUR par zemes kvadrātmetru.
Institūcijā elektroniskā sarakstē saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana atlīdzības apmēram. 
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.

Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4197 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Vecumi 1” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0144) daļas - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā - Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 8 708,61 EUR (astoņi tūkstoši septiņi simti astoņi euro, 61 cents) jeb 8,77 EUR par vienu kvadrātmetru zemes platības.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma “Vecumi 1”, Meža Miers, Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 008 0144) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0859) 0,09 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 008 0296) 0,0093 ha platībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk