Anotācija (ex-ante)

21-TA-1490: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 1. novembra noteikumos Nr. 841 "Kārtība, kādā tiek vākta un apkopota informācija par lauksaimniecības produktu cenām un tirdzniecības apjomiem noteiktā pārskata periodā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts paredz pienākumu cūku audzētājiem dzīvu sivēnu cenas (sivēnu skaitu un saņemto summu) paziņot Lauksaimniecības datu centram reizē ar paziņojumu par dzīvnieku turētāja vai īpašnieka maiņu, kā tas notiek jau patlaban. Tādējādi tiks atvieglota cenu paziņošanas kārtība, atceļot pienākumu sniegt papildu informāciju Agroresursu un ekonomikas institūtam.
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Papildus noteikumu projekts paredz jaunas informācijas apkopošanu un ziņošanu Eiropas Komisijai par graudaugu, eļļas augu un produktu, sertificētu sēklu krājumu apjomu, sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertificēšanas prasībām, un no tām novākto ražas apjomu. Tas nepieciešams, jo stājušās spēkā jaunas Eiropas Komisijas prasības līdz ar Komisijas 2022. gada 19. maija Īstenošanas regulu (ES) 2022/791, ar ko attiecībā uz paziņojumu par labības, eļļas augu sēklu un rīsu krājumu apjomiem groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/1185.
Šo informāciju apkopos un Eiropas Komisijai paziņos Valsts augu aizsardzības dienests un Lauku atbalsta dienests. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt dzīvu sivēnu cenu paziņošanas kārtību, nosakot jaunu, vienkāršāku cenu paziņošanas veidu, kā arī papildināt noteikumus ar jaunas informācijas apkopošanas un ziņošanas kārtību par graudaugu, eļļas augu un produktu, sertificētu sēklu krājumu apjomu, sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertificēšanas prasībām, un no tām novākto ražas apjomu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban cūku audzētājiem jāziņo tādu dzīvu sivēnu pārdošanas cenas, kuri sver apmēram 25 kg un paredzēti nobarošanai, aizpildot anketu un nosūtot to elektroniski pa elektronisko pastu Agroresursu un ekonomikas institūtam. 
Savukārt Ministru kabineta 2019. gada 26. marta noteikumos Nr. 134 "Lauksaimniecības un akvakultūras dzīvnieku, to ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un lauksaimniecības dzīvnieku apzīmēšanas kārtība" noteikts, ka cūku īpašnieks vai turētājs paziņo Lauksaimniecības datu centram noteiktu informāciju, ja mainās cūku īpašnieks vai turētājs (arī pārdošanas gadījumā). 
Tā kā Krievijas iebrukums Ukrainā 2022. gada 24. februārī un no tā izrietošie traucējumi pasaules tirgū izgaismoja virkni informācijas nepilnību, Eiropas Komisija ir nākusi klajā ar jaunu priekšlikumu nodrošināt aktuālu informāciju par dažādu stratēģiski svarīgu produktu krājumu līmeni dalībvalstīs. 
Pašlaik Centrālā statistikas pārvalde reizi ceturksnī ievāc datus par Latvijā izaudzēto un no vietējiem ražotājiem iepirkto graudu, pākšaugu, rapša iepirkuma apjomu un vidējām iepirkuma cenām un reizi divos ceturkšņos (2. un 4. ceturksnī) – informāciju par šo kultūru krājumiem, taču informācija par krājumu apjomu nepieciešama katru mēnesi. Tā kā Centrālajai statistikas pārvaldei nav iespējas nodrošināt šādas informācijas apkopošanu katru mēnesi, Lauku atbalsta dienests izdarīs graudaugu un rapšu krājumu apjoma aprēķinus pēc Zemkopības ministrijas izstrādātas metodoloģijas un to paziņos Eiropas Komisijai. Savukārt par rapšu, sojas un saulespuķu raušu un neapstrādātas eļļas krājumiem informācija patlaban vispār netiek apkopota, tādēļ jāparedz šādas informācijas apkopošana, apstrāde un paziņošana Eiropas Komisijai. Šīs funkcijas pildīs Lauku atbalsta dienests atbilstoši Zemkopības ministrijas izstrādātai metodoloģijai.
Jaunās Eiropas Komisijas prasības paredz arī to, ka līdz 15. janvārim ir jāziņo par novākto ražas apjomu no sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām. Latvijā līdz šim šāda informācija netiek vākta un apkopota. Turklāt jaunās Eiropas Komisijas prasības paredz divas reizes gadā paziņot pie sēklu tirgotājiem esošos sertificētu sēklu krājumus. Arī šāda informācija pašlaik netiek vākta un apkopota. Šo informāciju apkopos un Eiropas Komisijai paziņos Valsts augu aizsardzības dienests.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Cūku audzētājiem, pārdodot sivēnus, par vienu un to pašu notikumu ir jāziņo divām dažādām iestādēm dažādos termiņos. Tas ir lieks administratīvais slogs, kura dēļ sivēnu pārdošanas cena patlaban netiek paziņota pietiekamā apjomā.
Eiropas Komisija ir ieviesusi obligātu prasību pēc jaunas informācijas, kas Latvijā pagaidām netiek apkopota. 
Risinājuma apraksts
Būtu lietderīgi noteikt vienu informācijas paziņošanas veidu cūku audzētājiem. Noteikumu projekts paredz, ka cūku audzētāji paziņo cenas (pārdošanas summu un skaitu) Lauksaimniecības datu centram līdz ar paziņojumu par īpašnieka vai turētāja maiņu (11. punkts).
Tādējādi noteikumu projektā paredzēts svītrot punktu, kas noteic, ka cūkaudzētāji sniedz informāciju Agroresursu un ekonomikas institūtam (2., 7. punkts), vienlaikus paredzot jaunu punktu par cūkaudzētāju pienākumu ziņot nepieciešamo informāciju Lauksaimniecības datu centram (5. punkts).
Turklāt ar noteikumu projektu tiek precizēts, ka Lauksaimniecības datu centrs nodrošina pieeju jaunajai informācijai par sivēnu cenām Agroresursu un ekonomikas institūtam (12. punkts) un Agroresursu un ekonomikas institūts veic informācijas atbilstības kontroles cūku audzētāju uzņēmumos (15. punkts). 
Lauku atbalsta dienests apkopos ikmēneša informāciju par graudu, eļļas augu un to pārstrādes produktu krājumu apjomu un to ziņos Eiropas Komisijai. Noteikumu projekta 3. un 4. punkts precizē un papildina informācijas sniedzēju loku Lauku atbalsta dienestam. Savukārt noteikumu projekta 10. un 13. punkts nosaka informācijas sniegšanas un apkopošanas kārtību Lauku atbalsta dienestam.
Tā kā Valsts augu aizsardzības dienests ir atbildīgā iestāde par sēklu sertifikāciju un ar to saistītās informācijas apkopošanu, tas apkopos un EK nosūtīs informāciju par sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām;
no sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām, novākto ražu;
sertificētu sēklu krājumiem tirgotavās. Tādējādi noteikumu projekta 1. punktā noteikts, ka Valsts augu aizsardzības dienests ir viena no informācijas apkopošanas iestādēm. Noteikumu projekta 6. punktā noteikts Valsts augu aizsardzības dienesta informācijas sniedzēju loks. Savukārt noteikumu projekta 8., 9. un 14. punktā noteikta informācijas sniegšanas un apkopošana kārtība Valsts augu aizsardzības dienestam. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Paziņošana par dzīvu sivēnu cenu, graudaugu, eļļas augu un to pārstrādes produktu, sertificētu sēklu krājumu un sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām, un no tām novākto ražas apjomu ir obligāta Eiropas Komisijas prasība. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • lielie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Cūku audzētājiem tiks vienkāršota cenu paziņošana un samazināts ziņošanas apjoms. Papildus pašlaik sniedzamajai informācijai pēc sivēnu pārdošanas Lauksaimniecības datu centram būs jāsniedz informācija par saņemto summu, kā arī jānorāda sivēnu skaits no kopējā pārdotā cūku skaita. Cūku audzētājiem vairs nebūs jāpilda anketas un jāsūta Agroresursu un ekonomikas institūtam (kā patlaban), un tas atvieglos viņu darbu un mazinās administratīvo slogu. 
Graudu, eļļas augu pārstrādātajiem, eksportētājiem, importētājiem un eļļas augu pārstrādes produktu eksportētājiem un importētājiem jauna informācija būs jāziņo reizi mēnesī.
Sēklu tirgotājiem būs jāziņo papildu informācija par sēklu krājumiem divas reizes gadā, bet sēklaudzētājiem par novākto ražu no sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām, – vienu reizi gadā. 
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Tirgus cenu informācija ļauj sekot līdzi nozares tirgus tendencēm un laikus reaģēt uz tirgus svārstībām. Šī informācija ir nepieciešama gan politikas veidotājiem, gan pašiem nozares pārstāvjiem. 
Informācija par stratēģiski svarīgu produktu, tostarp sertificētu sēklu, krājumiem ir būtiska, lai spētu paredzēt pārtikas un lopbarības nodrošinājumu situācijās, kad ir vērojami traucējumi tirgū. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
23 500
0
4 726
2 730
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
23 500
0
4 726
2 730
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-23 500
0
-4 726
-2 730
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-23 500
0
-4 726
-2 730
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-23 500
-4 726
-2 730
5.1. valsts pamatbudžets
0
-23 500
-4 726
-2 730
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pieprasījums pēc nepieciešamā papildfinansējums iesniegts budžeta programmas 27.00.00. "Augu veselība un augu aprites uzraudzība" prioritārajā pasākumā "Jauno augu veselības un augu aizsardzības risku izvērtēšana un novēršana atbilstoši Zaļā kursa mērķiem" (apakšsadaļā "Sēklu kvalitatīvo īpašību novērtēšanas kapacitātes palielināšanai un efektivitātes celšanai").
Finansējums nepieciešams, jo regulas 2017/1185 III pielikuma 1.d apakšpunkts paredz, ka dalībvalstu apkopo informāciju un ziņo Eiropas Komisijai par:
● sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām;
● novākto ražu no sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām;
● sertificētu sēklu krājumiem tirgotavās.
Finansējuma pozīcijas un apmērs:
1) lai izveidotu un uzturētu IT sistēmu (e-rīku) šādas informācijas ievākšanai nepieciešami 23 500 euro un ikgadējas uzturēšanas izmaksas 2350 euro (ārpakalpojums 480–500 cilvēkstundu sistēmas izveidei, tas ir, 480 x 40 euro/h + PVN = ~23 500 euro);
2) ikgadējās izmaksas, sākot ar 2024. gadu, – ievāktās informācijas apstrādei pirms ziņošanas EK vidēji 380 euro gadā (vecākā referenta darbs vidēji četras darbdienas gadā, tas ir, vidēji 380 euro gadā);
3) vienreizējas izmaksas klientu apmācībai, konsultēšanai par sistēmas lietošanu, vadlīniju (rokasgrāmatu) izstrādei un ievāktās informācijas apstrādei pirms ziņošanas EK – vidēji 1996 euro gadā (vecākā referenta darbs vidēji viens mēnesis gadā, tas ir, vidēji 1996 euro gadā).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Finansējuma pozīcijas un apmērs:
1) lai izveidotu un uzturētu IT sistēmu (e-rīku) šādas informācijas ievākšanai nepieciešami 23 500 euro un ikgadējas uzturēšanas izmaksas 2350 euro (ārpakalpojums 480–500 cilvēkstundu sistēmas izveidei, tas ir, 480 x 40 euro/h + PVN = ~23 500 euro);
2) ikgadējās izmaksas, sākot ar 2024. gadu, – ievāktās informācijas apstrādei pirms ziņošanas EK vidēji 380 euro gadā (vecākā referenta darbs vidēji četras darbdienas gadā, tas ir, vidēji 380 euro gadā);
3) vienreizējas izmaksas klientu apmācībai, konsultēšanai par sistēmas lietošanu, vadlīniju (rokasgrāmatu) izstrādei un ievāktās informācijas apstrādei pirms ziņošanas EK – vidēji 1996 euro gadā (vecākā referenta darbs vidēji viens mēnesis gadā, tas ir, vidēji 1996 euro gadā).
Tabulā parādīts aprēķins vienas darbadienas izmaksām.
Amata nosaukums Funkcija Mēnešalgas likme, EUR Atlīdzība gadam, EUR Vispārējās piemaksas gadā, 10 % Prēmija, naudas balva, 10 % Sociālās garantijas 5 % Kopā
Vecākais referents
 
Informācijas apkopošana 1287 19 164,46 1 916,45 1 916,45 958,22 23 955,57
vidēji mēnesī              1996,30
vidēji dienā             95,06
Veicamie uzdevumi pirmajā gadā:
● vadlīniju (rokasgrāmatu) sagatavošana par izstrādātā e-rīka lietošanu klientiem;
● klientu apmācība un konsultēšana par e-rīka lietošanu;
● informācijas apkopošana un datu atlase ziņojumu sagatavošanai EK.
Pārējos gados – informācijas apkopošana un datu atlase ziņojumu sagatavošanai EK.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2023. gadam un turpmākajiem gadiem nepieciešamo papildu finansējumu, lai nodrošinātu jaunās funkcijas, skatīt likumprojekta “Par vidējā termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024., 2025. gadam” un likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem pieteikumiem prioritārajiem pasākumiem.
Ja nepieciešamais papildu finansējums 2023. gadā netiek piešķirts, projektā norādītos uzdevumus Valsts augu aizsardzības dienests pildīs par piešķirtā valsts budžeta līdzekļiem, informāciju ievācot manuāli, patērējot ievērojamus personāla resursus un laiku un radot risku, ka informācija tiks iegūta un iesniegta pēc noteikumu projektā norādītajiem termiņiem.

4.1.1. Lauksaimniecības un akvakultūras dzīvnieku, to ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un lauksaimniecības dzīvnieku apzīmēšanas kārtība

Pamatojums un apraksts
Šie noteikumi noteic, ka cūku īpašnieks vai turētājs pēc īpašnieka vai turētāja maiņas (arī pēc pārdošanas) septiņu dienu laikā ziņo Lauksaimniecības datu centram noteiktu informāciju. Tā kā noteikumu projekts paredz papildināt šīs ziņas ar informāciju par cenu, ir jāprecizē informācijas iesniegšanas termiņš. Tāpat ir jāparedz, ka atsevišķi jānorāda informācija par nobarošanai domātiem sivēniem ar aptuveni 25 kg lielu dzīvsvaru. Patlaban informācija jāsniedz par visām cūkām kopā. 
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R1182
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2017. gada 20. aprīļa Deleģētā regula 2017/1182, ar ko attiecībā uz Savienības skalām liellopu, cūku un aitu liemeņu klasificēšanai un attiecībā uz konkrētu kategoriju liemeņu un dzīvu dzīvnieku tirgus cenu paziņošanu papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013
Apraksts
Regulas 13. un 16. pants noteic, ka dalībvalstīm ir pienākums katru nedēļu Eiropas Komisijai paziņot nobarošanai paredzētu dzīvu sivēnu aptuveni 25 kg dzīvsvarā pārdošanas cenas. 
ES tiesību akta CELEX numurs
32017R1185
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2017. gada 20.aprīļa Īstenošanas regula 2017/1185, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un (ES) Nr. 1308/2013 piemēro attiecībā uz informācijas un dokumentu paziņošanu Komisijai, un ar ko groza un atceļ vairākas Komisijas regulas
Apraksts
Regulas III pielikuma 1.b apakšpunkts paredz graudaugu krājumu ziņošanu līdz katra mēneša beigām.
Regulas III pielikuma 1.c apakšpunkts paredz rapšu, rapšu raušu un neapstrādātas rapšu eļļas krājumu ziņošanu līdz katra mēneša beigām.
Regulas III pielikuma 1.d apakšpunkts paredz sertificētu sēklu krājumu ziņošanu divas reizes gadā (līdz jūlija un līdz februāra beigām), sertifikācijai paredzētu sēklu ražas apjomu ziņošanu vienu reizi gadā līdz 15. janvārim par iepriekšējo gadu, kā arī ziņošanu par sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām, līdz 15. novembrim.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0791
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 19. maija Īstenošanas regula 2022/791, ar ko attiecībā uz paziņojumu par labības, eļļas augu sēklu un rīsu krājumu apjomiem groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/1185
Apraksts
Šī regula paredz grozījumus Eiropas Komisijas Īstenošanas regulā 2017/1185, nosakot jaunās informācijas ziņošanas prasības.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2017. gada 20. aprīļa Deleģētā regula 2017/1182, ar ko attiecībā uz Savienības skalām liellopu, cūku un aitu liemeņu klasificēšanai un attiecībā uz konkrētu kategoriju liemeņu un dzīvu dzīvnieku tirgus cenu paziņošanu papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1308/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
13. panta "b" punkta "iii" apakšpunkts
11. punkts (11.6)
Pārņemtas pilnībā
16. panta 1.c apakšpunkts
11.punkts (11.6)
Pārņemtas pilnībā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2017. gada 20.aprīļa Īstenošanas regula 2017/1185, ar ko paredz noteikumus par to, kā Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) Nr. 1307/2013 un (ES) Nr. 1308/2013 piemēro attiecībā uz informācijas un dokumentu paziņošanu Komisijai, un ar ko groza un atceļ vairākas Komisijas regulas
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
III pielikuma 1.b apakšpunkts
3. punkts (4.1.); 10. punkts (8.1)
Pārņemtas pilnībā
III pielikuma 1.c apakšpunkts
3. punkts (4.1.); 4. punkts (4.1.1); 10. punkts (8.1)
Pārņemtas pilnībā
III pielikuma 1.d apakšpunkts
6. punkts (4.2); 8.punkts (6.1); 9.punkts (6.2); 14. punkts (20.1)
Pārņemtas pilnībā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 19. maija Īstenošanas regula 2022/791, ar ko attiecībā uz paziņojumu par labības, eļļas augu sēklu un rīsu krājumu apjomiem groza Īstenošanas regulu (ES) 2017/1185
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants
3. punkts (4.1.), 4. punkts (4.1.1), 6. punkts (4.2), 8.punkts (6.1), 9.punkts (6.2), 10. punkts (8.1), 14. punkts (20.1)
Pārņemtas pilnībā
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauksaimniecības datu centrs, Lauku atbalsta dienests, Valsts augu aizsardzības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Cūku audzētāju asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/24627680-da80-4b0e-a34d-c6fd44411a59

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Komentāri un iebildumi netika saņemti

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauksaimniecības datu centrs
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts augu aizsardzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Lauksaimniecības datu centrs
neietekmē
Lauku atbalsta dienests
neietekmē
Valsts augu aizsardzības dienests
palielinās
Vērtības nozīme:
11,88
euro
0,04
stundas
200
skaits
4
reizes gadā
380,16
Kopā
380,16

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Valsts augu aizsardzības dienestam nāks klāt jauna funkcija – informācijas apkopošana par novākto ražu no sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām, un sertificētu sēklu krājumiem tirgotavās un informācijas ziņošana EK par iepriekš minēto un par sēklaudzēšanas platībām, kas atzītas par atbilstošām sertifikācijas prasībām.
Lauku atbalsta dienestam nāks klāt papildu funkcija – informācijas par eļļas augu un to pārstrādes produktu krājumu apkopošana, apstrāde un paziņošana Eiropas Komisijai.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Lauku atbalsta dienests un Lauksaimniecības datu centrs papildus pienākumus pildīs, izmantojot esošos resursus.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi