Anotācija (ex-ante)

22-TA-1751: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Krastiņi 4", Geraņimovā, Kastuļinas pagastā, Krāslavas novadā, nodošanu Krāslavas novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Likums „Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” (turpmāk – Privatizācijas likums) 59.panta pirmās daļas 4.punkts, pārejas noteikumu 21.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts mērķis ir nodot Krāslava novada pašvaldībai īpašumā neprivatizēto un neizīrēto dzīvojamo māju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Privatizācijas likuma 59.panta pirmās daļas 4.punktā noteiktajam, valsts dzīvojamo māju privatizāciju veicošajai institūcijai  - SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” - (turpmāk – Possessor) ir pienākums nodot valsts dzīvojamās mājās esošos neprivatizētos dzīvokļus, mākslinieku darbnīcas, neapdzīvojamās telpas un neprivatizētās valsts dzīvojamās mājas pašvaldībām.

Privatizācijas likuma pārejas noteikumu 21.punktā noteikts, ka valsts dzīvojamās mājas, kā arī dzīvojamās mājās valsts īpašumā esošie dzīvokļi, mākslinieku darbnīcas un neapdzīvojamās telpas, par kuru privatizēšanu nav noslēgti pirkuma līgumi un kuras nav nodotas īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai (dzīvojamās mājas neprivatizētā daļa), Ministru kabineta noteiktajā kārtībā tiek nodotas to pašvaldību īpašumā, kuru administratīvajā teritorijā attiecīgās mājas atrodas.

Nekustamais īpašums „Krastiņi 4”, Geraņimovā, Kastuļinas pagastā, Krāslavas  novadā, ar 1999.gada 20.janvāra Ministru kabineta rīkojumu Nr.23 „Par valsts dzīvojamo māju nodošanu privatizācijai” nodots privatizācijai. Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu „Krastiņi 4”, Geraņimovā, Kastuļinas pagastā, Krāslavas novadā, kadastra Nr.6072 004 0151, (turpmāk – Nekustamais īpašums), 2001.gada  2.aprīlī nostiprinātas Kastuļinas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.410 uz valsts vārda Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas personā.

Nekustamais īpašums sastāv no dzīvojamās mājas (būves kadastra apzīmējums  6072 004 0019 015), šķūņa (būves kadastra apzīmējums  6072 004 0019 016) un zemes vienības (kadastra apzīmējums 6072 004 0151). Atbilstoši Valsts zemes dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem dzīvojamā mājā ir divi dzīvokļi – Nr.1 (telpu kadastra apzīmējums 6072 004 0019 015 001) un Nr.2 (telpu kadastra apzīmējums 6072 004 0019 015 002).

Possessor ar 2009.gada 30.novembra nodošanas un pārņemšanas aktu 2009.gada 22.decembrī pārņēma no Būvniecības, enerģētikas un mājokļu valsts aģentūras valdījuma tiesības uz valsts īpašumā esošo neprivatizēto Nekustamo īpašumu.


 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamā īpašuma privatizācijas process ir noslēdzies. Dzīvojamā mājā esošo dzīvokļu Nr.1 un Nr.2 privatizācijas tiesības Privatizācijas likumā noteiktajā termiņā un kārtībā nav izmantotas. Aglonas novada (pēc novadu reformas Kastuļinas pagasts ietilpst Krāslavas novadā) dome ar 2015.gada  27.maija lēmumu (protokols Nr.10, 9.§) nolēma pārņemt pašvaldības īpašumā neprivatizēto Nekustamo īpašumu.
Risinājuma apraksts
Possessor ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu „Par nekustamā īpašuma „Krastiņi 4”, Geraņimovā, Kastuļinas pagastā, Krāslavas novadā, nodošanu krāslavas novada pašvaldības īpašumā”.

Pēc nekustamā īpašuma pārņemšanas Krāslavas novada pašvaldība varēs izmantot nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošajā dzīvojamā mājā esošo divus dzīvokļus likumā "Par pašvaldībām" 15.panta pirmās daļas 9.punktā noteiktā pašvaldības funkcijas veikšanai - sniegt palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā. Par pašvaldības saimniecisko darbību nav uzskatāma dzīvojamās platības izīrēšana, ja to izīrē atbilstoši likumam "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", izņemot šā likuma III1 nodaļā “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem" paredzētos gadījumus. Iepriekš minētais nekustamais īpašums tiks izmantots tikai likumā "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", izņemot šā likuma III1 nodaļā “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem", noteiktiem mērķiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz Krāslavas novada pašvaldību, kā arī to administratīvajā teritorijā esošajiem iedzīvotājiem
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz Krāslavas novada pašvaldību, kā arī to administratīvajā teritorijā esošajiem iedzīvotājiem

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekta būtība skar Ministru kabineta kompetenci lemt par rīcību ar Latvijas valsts nekustamo īpašumu. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses.

6.4. Cita informācija

Projekta izstrādē piedalījusies SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor".
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Saistībā ar rīkojuma projekta izpildi nav plānots radīt jaunas valsts pārvaldes institūcijas vai likvidēt esošās valsts pārvaldes institūcijas, vai reorganizēt esošās valsts pārvaldes institūcijas.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi