Anotācija (ex-ante)

23-TA-266: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumos Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi investīciju projektiem komersantiem konkurētspējas veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
MK noteikumu projekts paredz labvēlīgākas normas komersantu investīciju projektu atlases abās kārtās - tiek pagarināta dokumentu iesniegšanas termiņš līdz š.g. 1.novembrim, vienlaikus tiek veikti tehniski precizējumi, kas skaidro precīzāk MK Noteikumos Nr. 503 normu interpretāciju

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar mērķi, lai saglabātu lielu investīciju īstenošanai nepieciešamo valsts atbalsta stimulu, tiesību akta projekts paredz pagarināt laiku iesniegto projektu dokumentu sakārtošanai vēl esošajos uzsaukumos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk - LIAA) no 2022.gada 19.janvāra līdz 2022.gada 2.maijam organizēja pirmās atlases kārtas pieteikumu iesniegšanu, kurā tika saņemts liels pieteikumu skaits – kapitāla atlaides pieprasījums pārsniedza gandrīz 2,5 reizes. Attiecīgi 2022.gada 3.novembrī tika sludināts paziņojums par projektu izvērtēšanas uzsākšanu slēgtā atlases kārtā, kura paredzēta pirmās atlases kārtas komersantiem, kam nepietika finansējums.

No 45 projekta pieteikumiem, par pieejamo finansējumu LIAA ir apstiprinājusi 37 lielu investīciju projektus turpmākam izvērtējumam ALTUM, savukārt ALTUM, ņemot vērā atsauktos un noraidītos projektus, turpina izvērtējumu par 13 lielu investīciju projektiem par kopējo investīciju projekta summu 269 692 097 euro (pirmās atlases kārtas ietvaros 12 574 500 euro un slēgtās atlases kārtas ietvaros 257 117 597 euro), un pieteikto kapitāla atlaidi 74 374 679 euro apmērā (pirmās atlases kārtas ietvaros 3 772 350 euro un slēgtās atlases kārtas ietvaros 70 602 329 euro).

ALTUM līdz šim ir pieņēmis desmit pozitīvus lēmumus par atbalsta piešķiršanu par kopējo attiecināmo izmaksu summu 238 581 196 euro apmērā un ar pieteikto kapitāla atlaidi 66 492 008 euro apmērā, t.sk., ar diviem ir noslēgts līgums (pieteiktā kapitāla atlaide 10 092 396 euro).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai saglabātu lielu investīciju īstenošanai nepieciešamo valsts atbalsta stimulu,Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumos Nr. 503 "Noteikumi par aizdevumiem ar kapitāla atlaidi investīciju projektiem komersantiem konkurētspējas veicināšanai" (turpmāk - MK Noteikumi) nepieciešams precizēt attiecīgus aizdevumu programmas nosacījumus, tajā skaitā, pagarināt laiku iesniegto projektu dokumentu sakārtošanai vēl esošajos uzsaukumos
Risinājuma apraksts
MK Noteikumu projekts paredz:

1. papildināt, ka ALTUM var uzaicināt komersantu, informējot par to LIAA un Ekonomikas ministriju, pieejamā finansējuma ietvaros turpināt dalību aizdevumu programmā, ja tas pirmās un slēgtās atlases kārtas ietvaros ir ticis noraidīts vai komersants atsaucis dalību ņemot vērā saīsināto termiņu (pirmajai atlases kārtai līdz 2022.gada 30.novembrim un slēgtajai atlases kārtai divu mēnešu laikā pēc aģentūras lēmuma par investīciju projektiem, kas turpmāk izvērtējami finansējuma pieprasījumam. Komersants saņemot uzaicinājumu, iesniedz ALTUM visus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai līdz 2023.gada 1.novembrim. Ja minētajā termiņā dokumenti netiek iesniegti, ALTUM pieņem lēmumu par atteikumu finansēt komersanta investīciju projektu un informē par to LIAA, komersantu un Ekonomikas ministriju. Komersanti tiek uzaicināti atbilstoši noteikumu nosacījumiem - noteiktajā prioritārajā secībā, t.i., kā attiecīgie komersanti sākotnēji saņēmuši tiesības būt vērtētiem ALTUM - vispirms var tikt uzaicināti komersanti pirmās atlases kārtas ietvaros, ievērojot pirmās atlases kārtas ietvaros iegūto vietu saskaņā ar aģentūras ranžējumu, pēc tam komersanti – slēgtās kārtas ietvaros, ievērojot slēgtās kārtas ietvaros iegūto vietu saskaņā ar aģentūras ranžējumu. Termiņa pagarinājums attiecas uz šādiem komersantu investīciju projektiem: a) vēl ir vērtēšanā, bet zināms, ka nav paspējuši iesniegt dokumentus laicīgi; b) ir vērtēšanā un to dokumentu iesneigšanas termiņš vēl nav pienācis; c) kas ir noraidīti termiņa dēļ un uzaicināti; d) kas ir atsaukuši dalību termiņa dēļ un tiks uzaicināti; e) kas ir iesnieguši dokumentus laicīgi, taču vēlas iesniegt precizētu/papildu informāciju līdz jaunajam definētajam termiņam.

Atbilstoši komersantu un ALTUM sniegtajai informācijai, secināms, ka daļa noraidīto, kā arī atsauktie projekti pamatojami ar to, ka nav pieticis laiks visas nepieciešamās informācijas sagatavošanai, ņemot vērā ALTUM pieprasīto informāciju (finanšu pārskatus) saistībā ar grūtības nonākuša uzņēmuma statusa noteikšanai.

No investīciju projektiem un sniegtās informācijas tiek prognozēts, ka būtu iespējams atbalstīt vēl papildus komersantus, ja tiktu pagarināts visas nepieciešamās informācijas iesniegšanas termiņš. Tāpat Ekonomikas ministriju ir uzrunājuši ne tikai komersanti, bet arī Latvijas Finanšu nozares asociācija un Latvijas Darba devēju konfederācija ar lūgumu pagarināt dokumentu iesniegšanas termiņu, lai dzīvotspējīgi, kvalitatīvi, ilgtspējīgi, uz eksportu vērsti projekti varētu saņemt valsts atbalstu.

Vienlaikus, ja komersants pēc ALTUM uzaicinājuma piekrīt turpināt izvērtējumu aizdevumu programmā atbilstoši šo noteikumu 7.4 punktam, jauns aizdevuma pieteikums ALTUM nav jāiesniedz - sabiedrība “Altum” turpina vērtēt sākotnēji iesniegto komersanta pieteikumu sabiedrībā “Altum”, un komersants iesniedz visus šo noteikumu 31. punktā (izņemot šo noteikumu 31.2. apakšpunktu) minētos dokumentus un informāciju, kas nepieciešami sabiedrības “Altum” lēmuma pieņemšanai, saskaņā ar šo noteikumu 31.punktu. Ja komersants piecu darba dienu laikā no uzaicinājuma paziņošanas (Paziņošanas likums noteic, ka dokuments vai informācija uzskatāma par paziņotu atkarībā no paziņošanas veida. Atbilstoši Paziņošanas likuma 9. panta 1.1 daļai dokuments, kas nosūtīts uz oficiālo elektronisko adresi, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas, savukārt atbilstoši šā likuma 8. panta trešajai daļai dokuments, kas paziņots kā ierakstīts pasta sūtījums, uzskatāms par paziņotu septītajā dienā pēc tā nodošanas pastā), nav apstiprinājis gatavību turpināt dalību slēgtās kārtas ietvaros, attiecīgais komersants zaudē tiesības pretendēt uz dalību programmas pirmās un slēgtās kārtas ietvaros

Ar šo MK Noteikumu projektu tiek paredzēts, ka ALTUM turpināt dalību aicina komersantus arī tad, ja pieejams finansējums mazākā apmērā nekā atbilstošā secībā uzaicināmā komersanta pieteikumā norādītā atbalsta apmērs;

2. precizēt visu nepieciešamo dokumentu iesniegšanas termiņu līdz 2023.gada 1.novembrim. Precizētais termiņš ir vienots pirmajai un slēgtajai kārtai- gan tiem investīciju projektiem kas šobrīd vēl ir vērtēšanā ALTUM, gan tiem investīciju projektiem, kurus ALTUM varētu uzaicināt turpināt dalību aizdevumu programmā, saskaņā ar šo noteikumu 7.3 punktu. Precizētais termiņš aizdevumu programmā neattiecas uz tiem investīciju projektiem, kas jau saņēmuši noraidījumu un nav saņēmuši ALTUM uzaicinājumu, kā arī neattiecas uz tiem projektiem, kas pieteikumus atsaukuši un nav saņēmuši ALTUM uzaicinājumu turpināt dalību aizdevumu programmā. 

Ņemot vērā, ka precizētais dokumentu iesniegšanas termiņš labvēlīgi ietekmētu arī komersantus, kas šobrīd vēl turpina izvērtējumu ALTUM un ņemot vērā to, ka attiecīgiem komersantiem tuvojas izvērtējuma termiņa beigas, nepieciešams, ka ALTUM nogaida ar lēmuma par atteikumu finansēt pieņemšanu, ja iemesls ir bijis saīsinātais nepieciešamo dokumentu iesniegšanas termiņš ALTUM, tādējādi atbalstot papildus kvalitatīvus lielu investīciju projektus.

3. papildināt, ka ALTUM lielā vai vidējā komersanta statusu nosaka, atbilstoši Eiropas Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumiem, kā arī statusu nosaka komersantam un tā saistīto uzņēmumu un partneruzņēmumu grupas uzņēmumiem, balstoties uz darbinieku skaitu uz pieteikuma iesniegšanas brīdi ALTUM un pēdējā revidētā, ja attiecināms, noslēgtā gada pārskata datiem, jaundibinātā uzņēmuma gadījumā- revidētiem starpposma pārskatu datiem. Revidētu prasa iesniegt operatīvo starpperiodu pārskatu, taču gada pārskatu revidē tikai tad, ja to paredz normatīvie akti, GNU noteikšanai tādas prasības nav. Tiek izmantots pārskats, kas sagatavots atbilstoši Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumam. Attiecībā uz MVK statusu, izmanto pēdējo gada pārskatu. Šo noteikumu 51.punktā parastajam gada pārskatam nebūtu nosakāms obligāts pienākums visiem revidēties, bet tikai tad, kad normatīvajos aktos noteikts, ka uzņēmumam jābūt revidētam;

4. papildināt ar grūtībās nonākušu uzņēmumu (GNU) pazīmju noteikšanas kārtību, saskaņā ar Komisijas Regulas Nr.651/2014 2. panta 18. punktu, ņemot vērā aizdevumu programmas ietvaros saņemtās komersantu vēstules par to, ka nav saprotams, kā šīs pazīmes tiek vērtētas un kādi ir nepieciešamie pamatojošie dokumenti, lai šīs pazīmes korekti tiktu izvērtētas. Minētā kārtība arī nodrošinās vienotu pieeju komersantu projekta pieteikuma izvērtēšanai.

GNU pazīmes tiek noteiktas uz ALTUM lēmuma par atbalsta piešķiršanas dienu, t.i., uz atbalsta piešķiršanas brīdi, balstoties uz pieteikumam pievienoto informāciju uz atbalsta piešķiršanas brīdi un publiski pieejamiem datiem par pieteikuma iesniedzēju un tā saistītiem uzņēmumiem, kas ir ticami. Iekļautā kārtība nemaina ALTUM pieņemtos lēmumus aizdevumu programmā, taču tiesiskās skaidrības nolūkos pievienots, lai novērstu interpretācijas riskus, kā tiek vērtētas GNU pazīmes.  MK Noteikumu projektā tiek piemērots Centrālā finanšu un līgumu aģentūras izstrādātais informatīvais materiāls par GNU statusa noteikšanu, tāpat tiek izmantoti arī no Eiropas Komisijas saņemtie skaidrojumi, kas attiecas uz GNU statusa noteikšanu.  
Ņemot vērā, ka saņemtas sūdzības no komersantiem par to, ka atsauce uz Centrālā finanšu un līgumu aģentūras izstrādāto informatīvo materiālu nav juridiski saistošs dokuments (minētais process ir aizkavējis lēmumu pieņemšanu, jo ir bijis nepieciešams apstiprinājums no Eiropas Komisijas), tiesiskās skaidrības noteikšanai, kārtībā pievienoti uz aizdevumu programmu attiecināmie nosacījumi (Centrālā finanšu un līgumu aģentūras informatīvais materiāls paredz skaidrojumu ne tikai vidējiem un lieliem komersantiem, bet arī citus nosacījumus MVU);


5. precizēt normu par nekustamo īpašumu kurā veic un izmanto sākotnējos ieguldījumus,  izslēdzot nosacījumu par termiņu (nomas un apbūves tiesības termiņš ir ne īsāks kā pieci gadi lielajam uzņēmumam vai ne īsāks kā trīs gadi pēc uzraudzības termiņa beigām), ņemot vērā, ka tas ir lieks slogs komersantam pēc aizdevuma atmaksas termiņa beigām (atmaksas termiņš nebūs īsāks kā pēcuzraudzības beigas).

6. noteikt, ka komersantam ir pienākums pēc katra pilnā pēcuzraudzības gada noslēguma iesniegt LIAA pamatojošu dokumentāciju par pieteikumā norādīto rādītāju izpildi, kā arī precizēt, ka LIAA pieņem lēmumu trīs mēnešu laikā par rādītāju izpildi;


7. noteikt pienākumu ALTUM pēc Ekonomikas ministrijas pieprasījuma nodrošināt nepieciešamās informācijas, attiecībā uz aizdevumu programmas gaitu, tostarp par pieņemtajiem, atsauktajiem un noraidītajiem lēmumiem, noslēgtajiem līgumiem, iesniegšanu Ekonomikas ministrijai. Minētais pienākums nepieciešams, lai Ekonomikas ministrija varētu nodrošināt aizdevumu programmas turpmāku efektīvu darbību, t.sk. uzlabojot programmas nosacījumus, ņemot vērā komersantu sniegto informāciju par atsaukšanas iemesliem vai ALTUM – par noraidīšanas iemesliem;

8. precizēt atbalsta intensitātes aizdevuma programmas ietvaros, sakarā ar veiktajiem grozījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (EK) Nr. 1059/2003 par kopējas statistiski teritoriālo vienību klasifikācijas (NUTS) izveidi (turpmāk – regula Nr. 1059/2003). Grozījumi paredz, ka turpmāk Latvijā būs pieci statistiskie reģioni – Kurzemes statistiskais reģions, Latgales statistiskais reģions, Rīgas statistiskais reģions, Vidzemes statistiskais reģions un Zemgales statistiskais reģions. Regulas Nr. 1059/2003 grozījumi būs piemērojami no 2024. gada 1. janvāra. Pēc iepriekšminēto regulas Nr. 1059/2003 grozījumu spēkā stāšanās Pierīgas statistiskajam reģionam piekritīgās administratīvās vienības Limbažu novads, Ogres novads, Saulkrastu novads un Tukuma novads būs attiecīgi piekritīgi Vidzemes statistiskajam reģionam un Kurzemes statistiskajam reģionam. Taču Latvijas Republikas reģionālā atbalsta karte – Ministru kabineta 2021. gada 2. novembra noteikumu Nr. 729 “Noteikumi par reģionālās attīstības atbalstu Latvijas Republikā līdz 2027. gadam” (turpmāk MK noteikumi Nr.729) 5. punkts neparedz reģionālā atbalsta intensitātes palielināšanu par 10 % Pierīgas statistiskajam reģionam. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vēršas pie  Eiropas Komisijas Konkurences Ģenerāldirektorātam ar lūgumu sniegt viedokli un norādījumus kā šādā situācijā korekti un juridiski pareizi rīkoties, lemjot par reģionālā atbalsta piešķiršanu, kur tika saņemta atbilde, ka dalībvalstis savas reģionālā atbalsta kartes laikposmam no 2022. gada līdz 2027. gadam izstrādāja, pamatojoties uz NUTS un statistiku, kas bija pieejama dalībvalstu reģionālā atbalsta karšu pieņemšanas brīdī, t.i. 2021. gada nomenklatūru un attiecīgi iepriekšminētās NUTS robežas un saistītās atbalsta intensitātes paliks spēkā visu reģionālā atbalsta karšu darbības laiku neatkarīgi no jebkādām administratīvajām izmaiņām, kas var notikt NUTS vai pašvaldību līmenī. Līdz ar to visas izmaiņas NUTS un ar to saistītajā statistikā tiks atspoguļotas tikai nākamajā kartēšanas periodā. Tāpēc NUTS robežas un no tā izrietošās reģionālā atbalsta intensitātes, kādas tās bija dalībvalsts reģionālā atbalsta kartes apstiprināšanas brīdī, būs spēkā līdz 2027. gada 31. decembrim.  Ņemot vērā iepriekšminēto Eiropas Komisijas Konkurences Ģenerāldirektorāta skaidrojumu izstrādājot atbalsta programmas, jāņem vērā, ka MK noteikumu Nr. 729 5. un 6. punktu nepiemēro Limbažu novadam, Ogres novadam, Saulkrastu novadam un Tukuma novadam, tādēļ MK noteikumu projekts tiek papildināts ar punktu, kas nosaka, ka Administratīvām vienībām Limbažu novadā, Ogres novadā, Saulkrastu novadā un Tukuma novadā piemēro 30% lielajiem komersantiem vai 40% vidējiem komersantiem.

9. veikt citus tehniskus grozījumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • lielie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu grozījumu projekts radīs pozitīvu ietekmi lielajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot valsts atbalsta saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnijas Regula (ES) Nr. 651/2014 , ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnijas Regula (ES) Nr. 651/2014 , ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014) I pielikuma 3. panta 3.punkts
Noteikumu projekta 1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 
Noteikumu projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 I pielikuma 4.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 20.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula (ES) Nr. 651/2014  2. panta 52. punkts
Noteikumu projekta 26.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
-
Skaidrojums
Projekts tiešā veidā neietekmē sabiedrību. Noteikumu projekts tiek virzīts steidzamības kārtībā, tādējādi neattiecinot sabiedrības līdzdalības procesu uz šo noteikumu projektu. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi