24-TA-2785: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par prasībām gāzveida stāvoklī pārvērstas sašķidrinātās dabasgāzes, no atjaunīgajiem energoresursiem saražota vai iegūta gāzveida kurināmā un mazoglekļa gāzveida kurināmā ievadīšanai dabasgāzes pārvades un sadales sistēmā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Tiesību akta projekts "Noteikumi par prasībām gāzveida stāvoklī pārvērstas sašķidrinātās dabasgāzes, no atjaunīgajiem energoresursiem saražota vai iegūta gāzveida kurināmā un mazoglekļa gāzveida kurināmā ievadīšanai dabasgāzes pārvades un sadales sistēmā" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Enerģētikas likuma 110. panta sestajā daļā noteikto deleģējumu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts nosaka prasības gāzveida stāvoklī pārvērstas sašķidrinātās dabasgāzes (turpmāk – regazificētā dabasgāze) un no atjaunīgajiem energoresursiem saražota vai iegūta gāzveida kurināmā un mazoglekļa gāzveida kurināmā (turpmāk – atjaunīgā dabasgāze) ievadīšanai nacionālajā dabasgāzes ieejas-izejas sistēmā (turpmāk – sistēma), kā arī sistēmā ievadāmās dabasgāzes kvalitātes prasības.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Enerģētikas likuma 110. panta sesto daļu Ministru kabinets nosaka prasības gāzveida stāvoklī pārvērstas sašķidrinātās dabasgāzes, no atjaunīgajiem energoresursiem saražota vai iegūta gāzveida kurināmā un mazoglekļa gāzveida kurināmā, tostarp ūdeņraža, ievadīšanai dabasgāzes pārvades un sadales sistēmā, kā arī ievadāmās dabasgāzes kvalitātes raksturlielumus. Enerģētikas likuma Pārejas noteikumu 89. punktā noteikts, ka Enerģētikas likuma 110. panta sestajā daļā minētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2025. gada 14. janvārim. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2025. gada 13. janvārim piemērojami Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumi Nr. 567 "Noteikumi par prasībām biometāna un gāzveida stāvoklī pārvērstas sašķidrinātās dabasgāzes ievadīšanai un transportēšanai dabasgāzes pārvades un sadales sistēmā" (turpmāk - noteikumi Nr. 567), pēc noteiktā termiņa ir nepieciešams jauns, pilnveidots tiesiskais regulējums, kas aizvietos iepriekšējo.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2025. gada 14. janvārī zaudēs spēku noteikumi Nr. 567, līdz ar to ir jānosaka jauns tiesiskais regulējums regazificētās vai atjaunīgās dabasgāzes ievadīšanai sistēmā, kā arī ievadāmās dabasgāzes kvalitātes prasības.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts aizvieto pašlaik spēkā esošos noteikumus Nr.567, kas nosaka tehniskās un drošības prasības regazificētās un atjaunīgās dabasgāzes ievadīšanai un transportēšanai dabasgāzes sistēmā, kā arī papildina dabasgāzes kvalitātes raksturlielumu robežvērtības, lai dabasgāzes ievadīšanas un transportēšanas process sistēmā būtu drošs, to vērtējot arī no ilgtspējas viedokļa.
Noteikumu projekts regulē dabasgāzes ievadītāja - dabasgāzes ražotāja vai sašķidrinātās dabasgāzes termināļa operatora - un dabasgāzes sistēmas operatoru sadarbības procesu, tiesisko attiecību atbildību un dabasgāzes kvalitātes ievērošanas pienākumu.
Lai nodrošinātu drošu dabasgāzes ievadīšanu dabasgāzes sistēmā, dabasgāzes ievadītājs veic pieslēguma punkta izbūvi saskaņā ar sistēmas operatora izsniegtajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri izdoti, pamatojoties uz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas apstiprinātajiem pieslēguma noteikumiem, ņemto vērā Enerģētikas likuma 112. panta 19. punktā noteikto vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora pienākumu veikt nacionālajā dabasgāzes ieejas-izejas sistēmā, tostarp pieslēgumā ar dabasgāzes ražotāja un sašķidrinātās dabasgāzes termināļa operatora sistēmu, ievadāmās dabasgāzes uzskaiti, kvalitātes kontroli un odorizāciju, ja dabasgāzi paredzēts piegādāt galalietotājiem, un nodrošināt tam nepieciešamo iekārtu kopuma ierīkošanu.
Noteikumu projekts satur dabasgāzes sistēmas operatoru pieredzē balstītu dabasgāzes kvalitātes raksturlielumu robežvērtību tabulas regazificētajai un atjaunīgajai dabasgāzei. Raksturlielumu robežvērtības tiek kontrolētas pieslēguma vietā, kā arī biometāna ievades punktā. Gadījumā, ja sistēmā ievadāmās dabasgāzes kvalitātes raksturlielumi nav atbilstoši, vienotais dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators nekavējoties pārtrauc dabasgāzes ievadīšanu sistēmā.
Atkāpe no noteiktajām dabasgāzes kvalitātes raksturlielumu robežvērtībām ir iespējama tiek testēšanas periodā. Precīzas atkāpes no dabasgāzes kvalitātes prasībām testēšanas periodā ar tiesisko regulējumu nav iespējams noteikt, līdz ar to vienotais dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators informē dabasgāzes ievadītāju par pieļaujamajām atkāpēm no dabasgāzes kvalitātes prasībām, ņemot vērā faktiskos apstākļus.
Noteikumu projekta pielikumos norādītais Vobes indekss ir degvielas gāzu, piemēram, dabasgāzes, sašķidrinātās naftas gāzes, savstarpējās aizvietojamības rādītājs, un tas bieži tiek definēts dabasgāzes piegādes un transporta pakalpojumu specifikācijās. Tas ir viens no dabasgāzes kvalitātes parametriem, kura aprēķinam tiek izmantots standarts LVS EN ISO 6976:2016 „Dabasgāze. Siltumradītspējas aprēķins, blīvums, relatīvais blīvums un sastāva Vobbes indekss”. Attiecībā uz augstāko siltumspēju un Vobes indeksu degšanas standarta temperatūra pēc noklusējuma ir 25 °C.
Lai nodrošinātu sistēmas drošu darbību, atjaunīgajai dabasgāzei, kas saražota atkritumu poligonos, vienu reizi trīs mēnešos kontrolē 2. pielikumā papildus norādītos ķīmisko parametru vērtības, izmantojot atbilstošus mērīšanas līdzekļus vai arī gāzu paraugus nododot specializētās laboratorijās.
Noteikumu projektā ietverti noteikumi attiecībā uz dabasgāzes ievades punkta, kas ierīkots izmantojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros piešķirtu finansējumu, izmantošanu atjaunīgās dabasgāzes ievadīšanai sistēmā. Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr.7 RePowerEU reformas 7.1.1. "Enerģētikas sektora transformācija" viens no īstenojamiem atskaites punktiem paredz noteikumu izstrādi par biometāna, kas transportēts ārpus dabasgāzes pārvades un sadales sistēmas, ievadi dabasgāzes sistēmā, kas tostarp paredz nosacījumu ārpus dabasgāzes pārvades un sadales sistēmas transportēta ilgtspējīga biometāna ievadīšanai kopējā dabasgāzes apgādes sistēmā. RePowerEU ietvaros plānoto pasākumu horizontālajā novērtējumā "Nenodarīt būtisku kaitējumu" ir ietverts nosacījums, ka cauruļvados un attiecīgajās iekārtās ievadītai biogāzei/biometāna jāatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu 29.–31. pantā noteiktajiem ilgtspējības un siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījuma kritērijiem. Attiecīgo prasību ietveršana noteikumu projektā ir nepieciešama, lai neradītu risku zaudēt daļu Latvijai piešķirtā RePowerEU finansējuma, kas tiek ieguldīts elektroenerģijas un dabasgāzes sistēmas operatoru infrastruktūras stiprināšanā un paplašināšanā, un kas tostarp ir būtisks Latvijai noteikto atjaunojamo energoresursu mērķu izpildei un sistēmu drošai un nepārtrauktai darbībai.
Noteikumu projektā ir ņemts vērā Eiropas Komisijas 2015. gada 30. aprīļa Regulā 2015/703, ar ko izveido tīkla kodeksu par sadarbspējas un datu apmaiņas noteikumiem noteiktais, ka dabasgāzes kvalitātes un odorizācijas prasībām nevajadzētu radīt dabasgāzes pārrobežu tirdzniecības ierobežojumus.
Noteikumu projekts regulē dabasgāzes ievadītāja - dabasgāzes ražotāja vai sašķidrinātās dabasgāzes termināļa operatora - un dabasgāzes sistēmas operatoru sadarbības procesu, tiesisko attiecību atbildību un dabasgāzes kvalitātes ievērošanas pienākumu.
Lai nodrošinātu drošu dabasgāzes ievadīšanu dabasgāzes sistēmā, dabasgāzes ievadītājs veic pieslēguma punkta izbūvi saskaņā ar sistēmas operatora izsniegtajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri izdoti, pamatojoties uz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas apstiprinātajiem pieslēguma noteikumiem, ņemto vērā Enerģētikas likuma 112. panta 19. punktā noteikto vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora pienākumu veikt nacionālajā dabasgāzes ieejas-izejas sistēmā, tostarp pieslēgumā ar dabasgāzes ražotāja un sašķidrinātās dabasgāzes termināļa operatora sistēmu, ievadāmās dabasgāzes uzskaiti, kvalitātes kontroli un odorizāciju, ja dabasgāzi paredzēts piegādāt galalietotājiem, un nodrošināt tam nepieciešamo iekārtu kopuma ierīkošanu.
Noteikumu projekts satur dabasgāzes sistēmas operatoru pieredzē balstītu dabasgāzes kvalitātes raksturlielumu robežvērtību tabulas regazificētajai un atjaunīgajai dabasgāzei. Raksturlielumu robežvērtības tiek kontrolētas pieslēguma vietā, kā arī biometāna ievades punktā. Gadījumā, ja sistēmā ievadāmās dabasgāzes kvalitātes raksturlielumi nav atbilstoši, vienotais dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators nekavējoties pārtrauc dabasgāzes ievadīšanu sistēmā.
Atkāpe no noteiktajām dabasgāzes kvalitātes raksturlielumu robežvērtībām ir iespējama tiek testēšanas periodā. Precīzas atkāpes no dabasgāzes kvalitātes prasībām testēšanas periodā ar tiesisko regulējumu nav iespējams noteikt, līdz ar to vienotais dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators informē dabasgāzes ievadītāju par pieļaujamajām atkāpēm no dabasgāzes kvalitātes prasībām, ņemot vērā faktiskos apstākļus.
Noteikumu projekta pielikumos norādītais Vobes indekss ir degvielas gāzu, piemēram, dabasgāzes, sašķidrinātās naftas gāzes, savstarpējās aizvietojamības rādītājs, un tas bieži tiek definēts dabasgāzes piegādes un transporta pakalpojumu specifikācijās. Tas ir viens no dabasgāzes kvalitātes parametriem, kura aprēķinam tiek izmantots standarts LVS EN ISO 6976:2016 „Dabasgāze. Siltumradītspējas aprēķins, blīvums, relatīvais blīvums un sastāva Vobbes indekss”. Attiecībā uz augstāko siltumspēju un Vobes indeksu degšanas standarta temperatūra pēc noklusējuma ir 25 °C.
Lai nodrošinātu sistēmas drošu darbību, atjaunīgajai dabasgāzei, kas saražota atkritumu poligonos, vienu reizi trīs mēnešos kontrolē 2. pielikumā papildus norādītos ķīmisko parametru vērtības, izmantojot atbilstošus mērīšanas līdzekļus vai arī gāzu paraugus nododot specializētās laboratorijās.
Noteikumu projektā ietverti noteikumi attiecībā uz dabasgāzes ievades punkta, kas ierīkots izmantojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros piešķirtu finansējumu, izmantošanu atjaunīgās dabasgāzes ievadīšanai sistēmā. Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr.7 RePowerEU reformas 7.1.1. "Enerģētikas sektora transformācija" viens no īstenojamiem atskaites punktiem paredz noteikumu izstrādi par biometāna, kas transportēts ārpus dabasgāzes pārvades un sadales sistēmas, ievadi dabasgāzes sistēmā, kas tostarp paredz nosacījumu ārpus dabasgāzes pārvades un sadales sistēmas transportēta ilgtspējīga biometāna ievadīšanai kopējā dabasgāzes apgādes sistēmā. RePowerEU ietvaros plānoto pasākumu horizontālajā novērtējumā "Nenodarīt būtisku kaitējumu" ir ietverts nosacījums, ka cauruļvados un attiecīgajās iekārtās ievadītai biogāzei/biometāna jāatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīvas (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu 29.–31. pantā noteiktajiem ilgtspējības un siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījuma kritērijiem. Attiecīgo prasību ietveršana noteikumu projektā ir nepieciešama, lai neradītu risku zaudēt daļu Latvijai piešķirtā RePowerEU finansējuma, kas tiek ieguldīts elektroenerģijas un dabasgāzes sistēmas operatoru infrastruktūras stiprināšanā un paplašināšanā, un kas tostarp ir būtisks Latvijai noteikto atjaunojamo energoresursu mērķu izpildei un sistēmu drošai un nepārtrauktai darbībai.
Noteikumu projektā ir ņemts vērā Eiropas Komisijas 2015. gada 30. aprīļa Regulā 2015/703, ar ko izveido tīkla kodeksu par sadarbspējas un datu apmaiņas noteikumiem noteiktais, ka dabasgāzes kvalitātes un odorizācijas prasībām nevajadzētu radīt dabasgāzes pārrobežu tirdzniecības ierobežojumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- dabasgāzes ievadītāji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts veicina dabasgāzes sistēmas pielāgošanu plašākai regazificētās un atjaunīgās dabasgāzes plūsmas integrācijai, kā arī veicina jaunu tirgus dalībnieku ienākšanu dabasgāzes tirgū, nosakot vienotas prasības dabasgāzes ievadīšanai sistēmā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
-2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Jaunas uzņēmējdarbības izdevības, attīstot biometāna un cita veida atjaunīgās dabasgāzes ražošanu, tās pārrobežu tirdzniecība, tādējādi ražotāju savstarpējā konkurencē paaugstinot efektivitāti, panākot konkurētspējīgākas dabasgāzes cenas un labāku pakalpojuma kvalitāti, kā arī sniedzot ieguldījumu piegādes drošības un ilgtspējas pilnveidē.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Konkurences veicināšana un vienlīdzīgu apstākļu veidošana fosilās dabasgāzes tirgus dalībniekiem un regazificētās un atjaunīgās dabasgāzes tirgus dalībniekiem.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024L1788
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Direktīva (ES) 2024/1788 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz atjaunīgās gāzes, un dabasgāzes un ūdeņraža iekšējo tirgu un ar ko groza Direktīvu (ES) 2023/1791 un atceļ Direktīvu 2009/73/EK (pārstrādāta redakcija) (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek nodrošināta regazificētās un atjaunīgās dabasgāzes piekļuve tirgum un infrastruktūrai - ievade sistēmā, neatkarīgi no tā, vai gāzes ražošanas iekārtas ir savienotas ar sadales vai pārvades sistēmu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32018L2001
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīva (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu (pārstrādāta redakcija) (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
Ar Noteikumu projektu tiek noteikts, ka dabasgāzes ievades punktā, kas ierīkots, izmantojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma ietvaros piešķirtu finansējumu, notiek tikai tādas atjaunīgās dabasgāzes ievade, kas atbilst ilgtspējas prasībām (nav fosilas izcelsmes gāze).
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 13. jūnija Direktīva (ES) 2024/1788 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz atjaunīgās gāzes, un dabasgāzes un ūdeņraža iekšējo tirgu un ar ko groza Direktīvu (ES) 2023/1791 un atceļ Direktīvu 2009/73/EK (pārstrādāta redakcija) (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
30. pants
Noteikumu projekta 3. punkts, 5.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projekts nesatur stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Direktīva (ES) 2018/2001 par no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtas enerģijas izmantošanas veicināšanu (pārstrādāta redakcija) (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 1., 2., 3. punkts
Noteikumu projekta 7. punkts, 16.1. apakšpunkts.
Pārņemtas daļēji
Noteikumu projekta regulējums attiecināms tikai uz atjaunīgo dabasgāzi
Noteikumu projekts nesatur stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedriskā līdzdalība nodrošināta, izsludinot publisko apspriešanu laika periodā no 13.11.2024. līdz 27.11.2024., viedokļi nav iesniegti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Akciju sabiedrība "Gaso"
- AS "Conexus Baltic Grid"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Mazinās siltumnīcefekta gāzu emisijas, vienlaikus, pateicoties atjaunīgās dabasgāzes īpatsvara pieaugumam, nodrošinās efektīvu dabasgāzes tirgus funkcionēšanu virzībā uz klimatneitralitāti.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Veicinās atjaunīgās gāzes, mazoglekļa gāzes un ūdeņraža iekļūšanu energosistēmā, tādējādi dodot iespēju atteikties no fosilās gāzes, un ļaut atjaunīgajai gāzei, mazoglekļa gāzei un ūdeņradim iegūt nozīmīgu lomu Eiropas Savienības 2030. gada klimata mērķu un klimatneitralitātes līdz 2050. gadam sasniegšanā.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi