24-TA-486: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 140 "Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 2.aprīļa noteikumos Nr.140 "Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – projekts) izstrādāts pēc Tieslietu ministrijas iniciatīvas.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts, lai noteiktu norēķinu kārtību par Projekta aktivitātēm pēc 2024.gada 30.aprīļa, kā arī lai precizētu programmas finansējuma, Norvēģijas finanšu instrumenta līdzfinansējuma, valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Spēkā stāšanās termiņš
19.03.2024.
Pamatojums
Nepieciešams savlaicīgi pieņemt valdības lēmumus, kas ļautu sekmīgi iekļauties Norvēģijas grantu finansējuma apguves laika grafikā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Tieslietu ministrija ir Norvēģijas grantu programmas "Korekcijas dienesti" (turpmāk – Programma) apsaimniekotājs. Programmas ietvaros Ieslodzījuma vietu pārvalde (turpmāk – Projekta īstenotājs) īsteno iepriekš noteikto projektu "Mācību centra infrastruktūras un apmācībai paredzēta ieslodzījuma vietas paraugkorpusa izveide Olaines cietuma teritorijā" (turpmāk – IeVP projekts). IeVP projekta ietvaros šobrīd aktīvi notiek korekcijas dienestos nodarbināto Mācību centra būvniecība Olaines cietuma teritorijā, ko veic SIA "Pillar Contractor". Tāpat būvniecības procesa uzraudzībai ir noslēgti līgumi ar SIA "Būvētika" par būvuzraudzības un SIA "REM PRO" par autoruzraudzības pakalpojumiem. Ir paredzams, ka drīz tiks noslēgti arī līgumi par Mācību centram nepieciešamā aprīkojuma iegādi un piegādi.
Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 140 "Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumi) 38. punktā noteikts, ka Projekta izmaksu attiecināmības termiņš ir 2024. gada 30. aprīlis. Tāpat saskaņā ar "Noteikumu par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā" (tos 2016. gada 22. septembrī pieņēma Norvēģijas Ārlietu ministrija saskaņā ar Līguma starp Norvēģijas Karalisti un Eiropas Savienību par Norvēģijas finanšu instrumentu 2014.–2021. gadam 10. panta 5. punktu) (turpmāk – Regula) 8.2. panta 3. punktu IeVP projekta izdevumiem jābūt radušamies izmaksu attiecināmības periodā – līdz 2024. gada 30. aprīlim, tomēr IeVP projekta rezultātus var turpināt sasniegt līdz 2024. gada 31. decembrim.
Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 140 "Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – Noteikumi) 38. punktā noteikts, ka Projekta izmaksu attiecināmības termiņš ir 2024. gada 30. aprīlis. Tāpat saskaņā ar "Noteikumu par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā" (tos 2016. gada 22. septembrī pieņēma Norvēģijas Ārlietu ministrija saskaņā ar Līguma starp Norvēģijas Karalisti un Eiropas Savienību par Norvēģijas finanšu instrumentu 2014.–2021. gadam 10. panta 5. punktu) (turpmāk – Regula) 8.2. panta 3. punktu IeVP projekta izdevumiem jābūt radušamies izmaksu attiecināmības periodā – līdz 2024. gada 30. aprīlim, tomēr IeVP projekta rezultātus var turpināt sasniegt līdz 2024. gada 31. decembrim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ģeopolitisku notikumu rezultātā 2022. gadā būtiski pieauga būvniecības izejvielu un piegāžu izmaksas. Lai nodrošinātu šādu sadārdzinājumu pamatotību Latvijas Republikas Ekonomikas ministrija izstrādāja šim mērķim piemērojamas "Vadlīnijas būvmateriālu izmaksu sadārdzinājuma novērtēšanai sakarā ar Krievijas militāro agresiju Ukrainā grozījumu veikšanai spēkā esošajos publiskajos būvdarbu līgumos attiecībā uz ēku būvniecību" (turpmāk – vadlīnijas). Tomēr Mācību centra tā brīža būvniecības kompānija SIA "VELVE" atteicās iesniegto izmaksu sadārdzinājumu pamatot ar vadlīnijām un pēc Tieslietu ministrijas kā Programmas apsaimniekotāja neatkarīga eksperta iesaistes un izmaksu sadārdzinājuma pārbaudes, tika konstatēts, ka sadārdzinājums neatbilst vadlīnijās norādītajam. Lai nodrošinātu finansējuma izlietojumu atbilstoši mērķim un labas pārvaldības principiem, 2022. gada 22. septembrī Projekta īstenotājs lauza līgumu ar SIA "VELVE" un 2022. gada 20. oktobrī atkārtoti izsludināja iepirkumu par Mācību centra ēkas būvniecību (Mācību centra tehnisko projektu SIA "VELVE" izstrādāja un nodeva Projekta īstenotāja rīcībā).
2023. gada 9. martā Projekta īstenotājs noslēdza Mācību centra būvniecības līgumu ar SIA "Pillar Contractor". Lai gan sākotnēji tika uzskatīts, ka ir pietiekami laika, lai pabeigtu Mācību centra būvniecību līdz 2024. gada 30. aprīlim un arī to aprīkotu, diemžēl būvniecības gaitā atklājās kļūdas būvprojektā, kā rezultātā bija nepieciešams veikt neparedzētas izmaiņas sākotnējā būvprojektā un tam savukārt bija nepieciešams papildus laiks. Veicot būvbedres rakšanas darbus ēkas pamatu izbūvei, tika atklāts, ka būvprojekta izrādes laikā netika veikta pienācīga grunts nestspējas pārbaude, kā rezultātā būvprojektā bija norādītas kļūdainas augstuma atzīmes un, lai izbūvētu ēkas būvbedri atbilstoši nepieciešamajai slodzei, bija jāveic projekta labošana un papildus rakšanas darbi, kas negatīvi ietekmēja kopējo būvdarbu gaitu un izpildes termiņu. Līdzīga problēma tika atklāta, veicot esošo kabeļu pārlikšanu. Saskaņā ar izstrādāto būvprojekta risinājumu bija nepieciešams pārvietot trīs elektrotīkla maģistrālos kabeļus, bet uzsākot rakšanas darbus tika konstatēts, ka dabā zemē atrodas septiņi elektrotīkla kabeļi, kurus nepieciešams pārvietot. Tas acīmredzami norāda uz to, ka nebija veikta atbilstoša izpēte būvprojekta laikā un SIA "Pillar Contractor" kopā ar autoruzraugu bija spiests izstrādāt jaunu projekta risinājumu un to realizēt, kas atkal negatīvi ietekmēja būvdarbu gaitu un termiņus. Tāpat ir notikusi atteikšanās no Mācību centram nepieciešamā stadiona izbūves būvprojekta izstrādātāja nepietiekami kvalitatīvi izpētītā grunts stāvokļa dēļ vietā, kur stadionu bija plānots izbūvēt.
Šobrīd ir pabeigti Mācību centra būvbedres zemes darbi, ēkas pamatu izbūve, kā arī ir veikti nesošo konstrukciju būvniecības darbi – izbūvētas sienas, jumta konstrukcijas, tomēr nav iespējams būvniecību pabeigt un Mācību centru aprīkot līdz 2024. gada 30. aprīlim, jo šobrīd tiek izstrādāti būvprojekta labojumi, kas saistīti ar piebraucamā ceļa gruntsūdeņu drenāžu un stadiona izņemšanu no būvniecības apjoma. Uzsākot stadiona izbūves darbus saskaņā ar izstrādāto projekta risinājumu, kas paredzēja virsējā kūdras slāņa noņemšanu aptuveni 60 centimetru dziļumā, SIA "Pillar Contractor" konstatēja, ka reāli dabā kūdras slānis ir vairākus metrus (aptuveni 4 metri) dziļš un stadiona izbūve atbilstoši izstrādātā projekta risinājumam nav iespējama. Stadiona izbūve šādā situācijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām ir laikietilpīga un prasa papildus finanšu resursus, un to nav iespējams paveikt esošā būvdarbu līguma ietvaros. Tāpēc Projekta īstenotājs pieņēma lēmumu atteikties no stadiona izbūves un šobrīd autoruzraudzības veicēji izstrādā būvprojekta labojumus (pārprojektē), lai stadionu izņemtu no būvprojekta sastāva. Savukārt piebraucamā ceļa gruntsūdeņu drenāžas izbūve un stadiona izņemšana ir saistīta ar nepietiekamu grunts izpēti iepriekš veiktajā projektēšanas stadijā.
2023. gada 9. martā Projekta īstenotājs noslēdza Mācību centra būvniecības līgumu ar SIA "Pillar Contractor". Lai gan sākotnēji tika uzskatīts, ka ir pietiekami laika, lai pabeigtu Mācību centra būvniecību līdz 2024. gada 30. aprīlim un arī to aprīkotu, diemžēl būvniecības gaitā atklājās kļūdas būvprojektā, kā rezultātā bija nepieciešams veikt neparedzētas izmaiņas sākotnējā būvprojektā un tam savukārt bija nepieciešams papildus laiks. Veicot būvbedres rakšanas darbus ēkas pamatu izbūvei, tika atklāts, ka būvprojekta izrādes laikā netika veikta pienācīga grunts nestspējas pārbaude, kā rezultātā būvprojektā bija norādītas kļūdainas augstuma atzīmes un, lai izbūvētu ēkas būvbedri atbilstoši nepieciešamajai slodzei, bija jāveic projekta labošana un papildus rakšanas darbi, kas negatīvi ietekmēja kopējo būvdarbu gaitu un izpildes termiņu. Līdzīga problēma tika atklāta, veicot esošo kabeļu pārlikšanu. Saskaņā ar izstrādāto būvprojekta risinājumu bija nepieciešams pārvietot trīs elektrotīkla maģistrālos kabeļus, bet uzsākot rakšanas darbus tika konstatēts, ka dabā zemē atrodas septiņi elektrotīkla kabeļi, kurus nepieciešams pārvietot. Tas acīmredzami norāda uz to, ka nebija veikta atbilstoša izpēte būvprojekta laikā un SIA "Pillar Contractor" kopā ar autoruzraugu bija spiests izstrādāt jaunu projekta risinājumu un to realizēt, kas atkal negatīvi ietekmēja būvdarbu gaitu un termiņus. Tāpat ir notikusi atteikšanās no Mācību centram nepieciešamā stadiona izbūves būvprojekta izstrādātāja nepietiekami kvalitatīvi izpētītā grunts stāvokļa dēļ vietā, kur stadionu bija plānots izbūvēt.
Šobrīd ir pabeigti Mācību centra būvbedres zemes darbi, ēkas pamatu izbūve, kā arī ir veikti nesošo konstrukciju būvniecības darbi – izbūvētas sienas, jumta konstrukcijas, tomēr nav iespējams būvniecību pabeigt un Mācību centru aprīkot līdz 2024. gada 30. aprīlim, jo šobrīd tiek izstrādāti būvprojekta labojumi, kas saistīti ar piebraucamā ceļa gruntsūdeņu drenāžu un stadiona izņemšanu no būvniecības apjoma. Uzsākot stadiona izbūves darbus saskaņā ar izstrādāto projekta risinājumu, kas paredzēja virsējā kūdras slāņa noņemšanu aptuveni 60 centimetru dziļumā, SIA "Pillar Contractor" konstatēja, ka reāli dabā kūdras slānis ir vairākus metrus (aptuveni 4 metri) dziļš un stadiona izbūve atbilstoši izstrādātā projekta risinājumam nav iespējama. Stadiona izbūve šādā situācijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām ir laikietilpīga un prasa papildus finanšu resursus, un to nav iespējams paveikt esošā būvdarbu līguma ietvaros. Tāpēc Projekta īstenotājs pieņēma lēmumu atteikties no stadiona izbūves un šobrīd autoruzraudzības veicēji izstrādā būvprojekta labojumus (pārprojektē), lai stadionu izņemtu no būvprojekta sastāva. Savukārt piebraucamā ceļa gruntsūdeņu drenāžas izbūve un stadiona izņemšana ir saistīta ar nepietiekamu grunts izpēti iepriekš veiktajā projektēšanas stadijā.
Risinājuma apraksts
Tā kā jauna Mācību centra būvniecība ir kritiski nozīmīga turpmākā korekcijas dienestu darbinieku mūsdienīgu apmācību nodrošināšanai, tostarp Mācību centram ir būtiska loma arī personāla sagatavošanā jaunajam Liepājas cietumam, Programmas apsaimniekotājs uzsāka sarunas ar Finanšu instrumenta biroju par iespējamiem situācijas risinājumiem, piemēram, IeVP projekta īstenošanas laika pagarināšanu. Finanšu instrumenta birojs 2022. gadā visas dalībvalstis informēja, ka saņēmējvalstu lūgumi pagarināt projektu īstenošanas laiku tiek noraidīti. Vienlaikus, ņemot vērā pašreizējo situāciju, Finanšu instrumenta birojs rosināja izvērtēt iespējamību veikt norēķinus ar darījuma konta starpniecību. Jāpiebilst, ka arī citas saņēmējvalstis un programmas, kurās paredzēta būvniecība, saskaras ar kritisku laika trūkumu, kā arī ir spiestas izvērtēt un pat atteikties no sākotnēji plānotajām aktivitātēm. Tas var negatīvi ietekmēt turpmāko sadarbību nākamajā periodā.
2023. gada 24. novembrī Programmas apsaimniekotājs lūdza donorvalsts Finanšu instrumenta birojam sniegt viedokli par iespējamu darījumu kontu izmantošanu šajā situācijā. 2023. gada 1. decembrī ar ilustratīvu piemēru jautājumam pievienojās Finanšu ministrija kā Programmas vadošā iestāde. 2023. gada 11. decembrī donorvalsts Finanšu instrumenta birojs elektroniskā pasta atbildē norādīja, ka darījumu konta atvēršana ir iespējama un izdevumi pēc 2024. gada 30. aprīļa būs vērtējami kā attiecināmi Norvēģijas grantu ietvaros, ja tie ir uzskatāmi par maksājumu, kas veikts noslēgtā līguma ietvaros starp Projekta īstenotāju un piegādātāju, kā arī ir veikti saskaņā ar Regulas 8.2.3. punktā norādīto, kas nosaka, ka rēķinam jābūt saņemtam un maksājumam veiktam līdz 2024. gada 30. aprīlim.
Programmas apsaimniekotājs norāda, ka šobrīd Finanšu instrumenta birojs nav ietvēris kādus papildus skaidrojumus vai nosacījumus Regulā par darījumu kontu izmantošanu. Un likumsakarīgi jau noslēgtajos Mācību centra būvniecības, būvuzraudzības un autoruzraudzības līgumos nav un nevarēja tikt ietverta prasība par darījumu kontu atvēršanu, jo šāda nepieciešamība, līgumus slēdzot, nebija paredzama. Tomēr izvērtējot radušos situāciju, Projekta īstenotājs ir iekļāvis nosacījumu par darījumu konta nodrošināšanu šobrīd izsludinātajā iepirkumā par Mācību centra aprīkojuma iegādi.
Līdz ar to norēķinu veikšana, izmantojot darījumu kontu ir vienīgais risinājums, kā nodrošināt Noteikumu 3. punktā noteiktā Programmas mērķa sasniegšanu. Lai šāda norēķinu kārtība būtu attaisnojama un pamatota, ir nepieciešams tiesisks pamats darījumu kontu (būvniecības – izpilda "Pillar Contractor", būvuzraudzības – izpilda SIA "Būvētika", autoruzraudzības – izpilda SIA "REM PRO" pakalpojumu sniedzējiem un preču (aprīkojuma/ inventāra) piegādes un uzstādīšanas pakalpojumu sniedzējiem (ja noslēgtajā līgumā nav noteikts citādi)) izmantošanai.
Darījumu kontu atvēršana ir iespējama, pirms tam noslēdzot trīspusēju vienošanos starp Projekta īstenotāju, piegādātāju un komercbanku, un paredzot tajā jau esošajos Projekta īstenotāja un piegādātāja līgumos noteikto maksāšanas kārtību. Noteikumu projekts paredz IeVP projektā noslēgto līgumu izpildei nepieciešamā finansējuma novirzīšanu uz darījumu kontu, savukārt Ministru kabineta sēdes protokollēmumā tiks noteikts uzdevums Projekta īstenotājam pārvirzīt finansējumu uz darījumu kontu ne vēlāk kā līdz 2024. gada 30. aprīlim. Darījumu konta īpašnieks šajā gadījumā ir piegādātājs. Projekta īstenotājs veiks atlikušā finansējuma pārskaitīšanu uz darījumu kontu, saskaņā ar trīspusēju līgumu starp Projekta īstenotāju, piegādātāju un komercbanku, kā arī balstoties uz Projektā noteikto.
Darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas plānots segt no Projekta īstenotājam pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļiem, nodrošinot grāmatvedības caurspīdīgumu un izsekojamību izmantojot resursu vadības sistēmā Horizon papildu dimensiju iestādes vajadzībām "NFI projekta darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas". Finansējums no darījuma konta piegādātājam pēc 2024. gada 30. aprīļa tiks izmaksāts tikai stingri saskaņā ar esošā līguma nosacījumiem, piemēram, būvniecības līgumā pēc Formas Nr.2, darbu pieņemšanas – nodošanas akta saskaņošanas un rēķina saņemšanas par izpildītajiem darbiem. Tādā veidā tiks saglabāta esošajos līgumos noteiktā izmaksu kārtība un piegādātājam netiek sniegtas nekādas priekšrocības attiecībā pret citiem savulaik iepirkumā startējušajiem pretendentiem.
Papildus norādām, ka Programmas apsaimniekotājs 2024. gada 11. janvārī nosūtīja Valsts kasei kā Sertifikācijas iestādei vēstuli 21-19.1/121 "Par konta atvēršanu 2014.-2021. gada perioda Norvēģijas finanšu instrumenta programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanas vajadzībām", un 2024. gada 22. janvārī saņēma atbildi, kurā norādīts, ka Valsts kase neatvērs kontu šādam mērķim pēc 2024. gada 30. aprīļa. Tāpat Valsts kase norādīja, ka darījumu konta atvēršanas komisijas maksa nav attiecināma no Norvēģijas grantu līdzekļiem. No tā ir secināms, ka piegādātājam nav liegts atvērt šim mērķim darījuma kontu komercbankā. Tāpat Programmas apsaimniekotājs revīzijas Nr. DR/NFI-EEZ/2023/13-04 ietvaros ir saņēmis atbalstu darījumu konta atvēršanai un lietošanai no Finanšu ministrijas kā Revīzijas iestādes.
Plānots, ka darījumu kontos par būvniecības, būvuzraudzības un autoruzraudzības pakalpojumiem un preču (aprīkojuma/ inventāra) piegādes un uzstādīšanas pakalpojumiem nepieciešams novirzīt finansējumu indikatīvi 5 500 000,00 euro apmērā. Novirzot finansējumu darījumu kontos, vienlaicīgi valsts budžetā tiks pārskaitīts reversais pievienotās vērtības nodoklis (par visu līguma atlikušo summu), kurš atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likumā noteiktajam ir piemērojams noteiktām preču vai pakalpojumu kategorijām.
Provizoriski paredzams, ka būvdarbu veicējs pats segs darījuma konta atvēršanas un uzturēšanas maksu, tomēr to atteikušies darīt būvuzraudzības un autoruzraudzības veicēji un aprīkojuma/ inventāra piegādātāji (ja noslēgtajā līgumā nav noteikts citādi), jo esošā situācija nav radusies pakalpojumu sniedzēju vai piegādātāju rīcības vai bezdarbības rezultātā. Ņemot vērā to, ka darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas nav attiecināmas no Programmas līdzekļiem, tad darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas būs jāsedz no valsts budžeta līdzekļiem un tās plānots segt Projekta īstenotājam pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Darījuma konta apkalpošanas izmaksas būs ~ 0,4% no darījuma summas katram komersantam (piegādātājam) atsevišķi atkarībā no noslēgtā līguma atlikušās summas uz 2024. gada 30. aprīli un komersanta piestādītā rēķina.
Papildus analizējot IeVP projektā radušos situāciju, secināms, ka darījumu konta atvēršana faktiski pieļauj darbu veikšanu noslēgtajos līgumos pēc noteikto darbu izpildes termiņa. Publisko iepirkumu likuma 61. pants nosaka iepirkuma līguma grozīšanas nosacījumus. Panta pirmā daļa noteic, ka iepirkuma līguma grozījumi ir pieļaujami, ja tie nemaina iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās vispārējo raksturu (veidu un iepirkuma procedūras dokumentos noteikto mērķi) un atbilst vienam no šādiem gadījumiem:
1) grozījumi ir nebūtiski;
2) grozījumi ir būtiski un tiek izdarīti tikai šā panta trešajā daļā minētajos gadījumos;
3) grozījumi tiek izdarīti šā panta piektajā daļā minētajā gadījumā neatkarīgi no tā, vai tie ir būtiski vai nebūtiski.
Konkrētās situācijas risinājums (darījumu kontu izmantošana) nav uzskatāma par būtiskiem līguma grozījumiem, jo nemaina noslēgtajos līgumos noteikto norēķinu kārtību, bet nosaka norēķinu kontu, no kura tiks veikti maksājumi piegādātājam.
Turklāt jāņem vērā, ka visos noslēgtajos līgumos ir ietvertas tiešas norādes uz to, ka līgumā var tikt veikti grozījumi, paredzot darbu izpildes termina izmaiņas. Piemēram Mācību centra būvniecības līgumā paredzēts, ka darbu izpildes termiņa izmaiņas ir iespējamas, ja tiek veiktas izmaiņas būvprojektā autoruzraudzības kārtībā, bet šādu izmaiņu realizēšana nav iespējama līdz Darbu izpildes termiņa beigām, ievērojot materiālu tehniskās īpašības, būvdarbu veikšanas metodi (tehnoloģisko paņēmienu). Šādā gadījumā, ja Pasūtītājs, saņemot Būvuzrauga atzinumus, atzīst Izpildītāja pamatojumu par pamatotu un/vai attaisnojošu, Līdzēji paraksta vienošanos par kopējā Darbu izpildes termiņa pagarinājumu, kas nedrīkst pārsniegt Publisko iepirkumu likumā noteikto termiņu. Tādejādi situācija kopumā atbilst arī Publisko iepirkumu likuma 61.panta pirmajā daļā un trešās daļas 1. un 3.punktā aprakstītajiem izņēmuma gadījumiem.
Projekta īstenotājs un programmas apsaimniekotājs ir konstatējuši, ka ierobežotais IeVP projekta īstenošanas laiks ir ietekmējis citu aktivitāšu īstenošanas iespējas, tādēļ nolemts atteikties no interaktīvā Ieslodzījuma vietu pārvaldes muzeja izveides, specializētā aprīkojuma iegādes Mācību centram, vairāku pieredzes apmaiņas vizīšu organizēšanas.
Saskaņā ar Projekta īstenotāja 2024. gada 9. februārī iesniegtajiem Projekta līguma grozījumiem Nr.8 Projekta īstenotājs rosina samazināt IeVP projekta izmaksas par 512 856 euro. No tiem 60 000 euro (85% jeb 51 000 euro Norvēģija grantu finansējums un 15% jeb 9 000 euro valsts budžeta finansējums) plānots pārdalīt Programmas apsaimniekotājam administrēšanas izdevumiem. Programmas kopējo finansējumu plānots samazināt par Programmā izveidojošos atlikumu 452 856 euro apmērā (Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums (85%) 384 928 euro un valsts budžeta finansējums (15%) 67 928 euro). Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums 384 928 euro tiks pārdalīts uz Divpusējās sadarbības fondu papildu Programmas Divpusējās sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai. 15% valsts budžeta finansējums jeb 67 928 euro netiek virzīti Divpusējas sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai un netiks pieprasīti no budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Finansējuma pārdale un Programmas divpusējās sadarbības aktivitāšu saraksts saskaņots ar donorvalsts programmas partneri 2024. gada 21. februārī Sadarbības komitejas rakstiskajā procedūrā Nr. 17, un šīs aktivitātes īstenos Programmas apsaimniekotājs. Lai nodrošinātu divpusējās sadarbības aktivitāšu laicīgu ieviešanu, nepieciešams iespējami ātrāk saņemt Finanšu instrumenta biroja saskaņojumu finansējuma pārdalei no IeVP projekta uz Divpusējās sadarbības fondu. Saskaņojums būs pamatojums uzsākt aktivitāšu īstenošanu vēl pirms izmaiņu veikšanas Sadarbības memorandā par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014. -2021. gadā (turpmāk – Sadarbība memorands). Savukārt Sadarbības memorandā šī atruna tiks ietverta nākamajos grozījumos.
2023. gada 24. novembrī Programmas apsaimniekotājs lūdza donorvalsts Finanšu instrumenta birojam sniegt viedokli par iespējamu darījumu kontu izmantošanu šajā situācijā. 2023. gada 1. decembrī ar ilustratīvu piemēru jautājumam pievienojās Finanšu ministrija kā Programmas vadošā iestāde. 2023. gada 11. decembrī donorvalsts Finanšu instrumenta birojs elektroniskā pasta atbildē norādīja, ka darījumu konta atvēršana ir iespējama un izdevumi pēc 2024. gada 30. aprīļa būs vērtējami kā attiecināmi Norvēģijas grantu ietvaros, ja tie ir uzskatāmi par maksājumu, kas veikts noslēgtā līguma ietvaros starp Projekta īstenotāju un piegādātāju, kā arī ir veikti saskaņā ar Regulas 8.2.3. punktā norādīto, kas nosaka, ka rēķinam jābūt saņemtam un maksājumam veiktam līdz 2024. gada 30. aprīlim.
Programmas apsaimniekotājs norāda, ka šobrīd Finanšu instrumenta birojs nav ietvēris kādus papildus skaidrojumus vai nosacījumus Regulā par darījumu kontu izmantošanu. Un likumsakarīgi jau noslēgtajos Mācību centra būvniecības, būvuzraudzības un autoruzraudzības līgumos nav un nevarēja tikt ietverta prasība par darījumu kontu atvēršanu, jo šāda nepieciešamība, līgumus slēdzot, nebija paredzama. Tomēr izvērtējot radušos situāciju, Projekta īstenotājs ir iekļāvis nosacījumu par darījumu konta nodrošināšanu šobrīd izsludinātajā iepirkumā par Mācību centra aprīkojuma iegādi.
Līdz ar to norēķinu veikšana, izmantojot darījumu kontu ir vienīgais risinājums, kā nodrošināt Noteikumu 3. punktā noteiktā Programmas mērķa sasniegšanu. Lai šāda norēķinu kārtība būtu attaisnojama un pamatota, ir nepieciešams tiesisks pamats darījumu kontu (būvniecības – izpilda "Pillar Contractor", būvuzraudzības – izpilda SIA "Būvētika", autoruzraudzības – izpilda SIA "REM PRO" pakalpojumu sniedzējiem un preču (aprīkojuma/ inventāra) piegādes un uzstādīšanas pakalpojumu sniedzējiem (ja noslēgtajā līgumā nav noteikts citādi)) izmantošanai.
Darījumu kontu atvēršana ir iespējama, pirms tam noslēdzot trīspusēju vienošanos starp Projekta īstenotāju, piegādātāju un komercbanku, un paredzot tajā jau esošajos Projekta īstenotāja un piegādātāja līgumos noteikto maksāšanas kārtību. Noteikumu projekts paredz IeVP projektā noslēgto līgumu izpildei nepieciešamā finansējuma novirzīšanu uz darījumu kontu, savukārt Ministru kabineta sēdes protokollēmumā tiks noteikts uzdevums Projekta īstenotājam pārvirzīt finansējumu uz darījumu kontu ne vēlāk kā līdz 2024. gada 30. aprīlim. Darījumu konta īpašnieks šajā gadījumā ir piegādātājs. Projekta īstenotājs veiks atlikušā finansējuma pārskaitīšanu uz darījumu kontu, saskaņā ar trīspusēju līgumu starp Projekta īstenotāju, piegādātāju un komercbanku, kā arī balstoties uz Projektā noteikto.
Darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas plānots segt no Projekta īstenotājam pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļiem, nodrošinot grāmatvedības caurspīdīgumu un izsekojamību izmantojot resursu vadības sistēmā Horizon papildu dimensiju iestādes vajadzībām "NFI projekta darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas". Finansējums no darījuma konta piegādātājam pēc 2024. gada 30. aprīļa tiks izmaksāts tikai stingri saskaņā ar esošā līguma nosacījumiem, piemēram, būvniecības līgumā pēc Formas Nr.2, darbu pieņemšanas – nodošanas akta saskaņošanas un rēķina saņemšanas par izpildītajiem darbiem. Tādā veidā tiks saglabāta esošajos līgumos noteiktā izmaksu kārtība un piegādātājam netiek sniegtas nekādas priekšrocības attiecībā pret citiem savulaik iepirkumā startējušajiem pretendentiem.
Papildus norādām, ka Programmas apsaimniekotājs 2024. gada 11. janvārī nosūtīja Valsts kasei kā Sertifikācijas iestādei vēstuli 21-19.1/121 "Par konta atvēršanu 2014.-2021. gada perioda Norvēģijas finanšu instrumenta programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanas vajadzībām", un 2024. gada 22. janvārī saņēma atbildi, kurā norādīts, ka Valsts kase neatvērs kontu šādam mērķim pēc 2024. gada 30. aprīļa. Tāpat Valsts kase norādīja, ka darījumu konta atvēršanas komisijas maksa nav attiecināma no Norvēģijas grantu līdzekļiem. No tā ir secināms, ka piegādātājam nav liegts atvērt šim mērķim darījuma kontu komercbankā. Tāpat Programmas apsaimniekotājs revīzijas Nr. DR/NFI-EEZ/2023/13-04 ietvaros ir saņēmis atbalstu darījumu konta atvēršanai un lietošanai no Finanšu ministrijas kā Revīzijas iestādes.
Plānots, ka darījumu kontos par būvniecības, būvuzraudzības un autoruzraudzības pakalpojumiem un preču (aprīkojuma/ inventāra) piegādes un uzstādīšanas pakalpojumiem nepieciešams novirzīt finansējumu indikatīvi 5 500 000,00 euro apmērā. Novirzot finansējumu darījumu kontos, vienlaicīgi valsts budžetā tiks pārskaitīts reversais pievienotās vērtības nodoklis (par visu līguma atlikušo summu), kurš atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likumā noteiktajam ir piemērojams noteiktām preču vai pakalpojumu kategorijām.
Provizoriski paredzams, ka būvdarbu veicējs pats segs darījuma konta atvēršanas un uzturēšanas maksu, tomēr to atteikušies darīt būvuzraudzības un autoruzraudzības veicēji un aprīkojuma/ inventāra piegādātāji (ja noslēgtajā līgumā nav noteikts citādi), jo esošā situācija nav radusies pakalpojumu sniedzēju vai piegādātāju rīcības vai bezdarbības rezultātā. Ņemot vērā to, ka darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas nav attiecināmas no Programmas līdzekļiem, tad darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas būs jāsedz no valsts budžeta līdzekļiem un tās plānots segt Projekta īstenotājam pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Darījuma konta apkalpošanas izmaksas būs ~ 0,4% no darījuma summas katram komersantam (piegādātājam) atsevišķi atkarībā no noslēgtā līguma atlikušās summas uz 2024. gada 30. aprīli un komersanta piestādītā rēķina.
Papildus analizējot IeVP projektā radušos situāciju, secināms, ka darījumu konta atvēršana faktiski pieļauj darbu veikšanu noslēgtajos līgumos pēc noteikto darbu izpildes termiņa. Publisko iepirkumu likuma 61. pants nosaka iepirkuma līguma grozīšanas nosacījumus. Panta pirmā daļa noteic, ka iepirkuma līguma grozījumi ir pieļaujami, ja tie nemaina iepirkuma līguma vai vispārīgās vienošanās vispārējo raksturu (veidu un iepirkuma procedūras dokumentos noteikto mērķi) un atbilst vienam no šādiem gadījumiem:
1) grozījumi ir nebūtiski;
2) grozījumi ir būtiski un tiek izdarīti tikai šā panta trešajā daļā minētajos gadījumos;
3) grozījumi tiek izdarīti šā panta piektajā daļā minētajā gadījumā neatkarīgi no tā, vai tie ir būtiski vai nebūtiski.
Konkrētās situācijas risinājums (darījumu kontu izmantošana) nav uzskatāma par būtiskiem līguma grozījumiem, jo nemaina noslēgtajos līgumos noteikto norēķinu kārtību, bet nosaka norēķinu kontu, no kura tiks veikti maksājumi piegādātājam.
Turklāt jāņem vērā, ka visos noslēgtajos līgumos ir ietvertas tiešas norādes uz to, ka līgumā var tikt veikti grozījumi, paredzot darbu izpildes termina izmaiņas. Piemēram Mācību centra būvniecības līgumā paredzēts, ka darbu izpildes termiņa izmaiņas ir iespējamas, ja tiek veiktas izmaiņas būvprojektā autoruzraudzības kārtībā, bet šādu izmaiņu realizēšana nav iespējama līdz Darbu izpildes termiņa beigām, ievērojot materiālu tehniskās īpašības, būvdarbu veikšanas metodi (tehnoloģisko paņēmienu). Šādā gadījumā, ja Pasūtītājs, saņemot Būvuzrauga atzinumus, atzīst Izpildītāja pamatojumu par pamatotu un/vai attaisnojošu, Līdzēji paraksta vienošanos par kopējā Darbu izpildes termiņa pagarinājumu, kas nedrīkst pārsniegt Publisko iepirkumu likumā noteikto termiņu. Tādejādi situācija kopumā atbilst arī Publisko iepirkumu likuma 61.panta pirmajā daļā un trešās daļas 1. un 3.punktā aprakstītajiem izņēmuma gadījumiem.
Projekta īstenotājs un programmas apsaimniekotājs ir konstatējuši, ka ierobežotais IeVP projekta īstenošanas laiks ir ietekmējis citu aktivitāšu īstenošanas iespējas, tādēļ nolemts atteikties no interaktīvā Ieslodzījuma vietu pārvaldes muzeja izveides, specializētā aprīkojuma iegādes Mācību centram, vairāku pieredzes apmaiņas vizīšu organizēšanas.
Saskaņā ar Projekta īstenotāja 2024. gada 9. februārī iesniegtajiem Projekta līguma grozījumiem Nr.8 Projekta īstenotājs rosina samazināt IeVP projekta izmaksas par 512 856 euro. No tiem 60 000 euro (85% jeb 51 000 euro Norvēģija grantu finansējums un 15% jeb 9 000 euro valsts budžeta finansējums) plānots pārdalīt Programmas apsaimniekotājam administrēšanas izdevumiem. Programmas kopējo finansējumu plānots samazināt par Programmā izveidojošos atlikumu 452 856 euro apmērā (Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums (85%) 384 928 euro un valsts budžeta finansējums (15%) 67 928 euro). Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums 384 928 euro tiks pārdalīts uz Divpusējās sadarbības fondu papildu Programmas Divpusējās sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai. 15% valsts budžeta finansējums jeb 67 928 euro netiek virzīti Divpusējas sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai un netiks pieprasīti no budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai". Finansējuma pārdale un Programmas divpusējās sadarbības aktivitāšu saraksts saskaņots ar donorvalsts programmas partneri 2024. gada 21. februārī Sadarbības komitejas rakstiskajā procedūrā Nr. 17, un šīs aktivitātes īstenos Programmas apsaimniekotājs. Lai nodrošinātu divpusējās sadarbības aktivitāšu laicīgu ieviešanu, nepieciešams iespējami ātrāk saņemt Finanšu instrumenta biroja saskaņojumu finansējuma pārdalei no IeVP projekta uz Divpusējās sadarbības fondu. Saskaņojums būs pamatojums uzsākt aktivitāšu īstenošanu vēl pirms izmaiņu veikšanas Sadarbības memorandā par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014. -2021. gadā (turpmāk – Sadarbība memorands). Savukārt Sadarbības memorandā šī atruna tiks ietverta nākamajos grozījumos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Komersantiem, kas līdz 2024.gada 30.aprīlim noslēguši līgumus Projekta ietvaros, un kuru līgumos nav ietverts nosacījums par darījuma konta izmantošanas iespēju, būs jāizmanto darījuma konts.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
313 491
8 140 477
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
313 491
8 140 477
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
313 491
9 509 104
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
313 491
9 509 104
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 368 627
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 368 627
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-1 368 627
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-1 368 627
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar šobrīd spēkā esošo noteikumu 5.punktu kopējais Programmas "Korekcijas dienesti" finansējums ir paredzēts 15 249 118 euro, t.sk. IeVP projekta īstenošanai 14 073 529 euro un Programmas "Korekcijas dienesti" administrēšanai 1 220 589 euro apmērā. Savukārt noteikumu 39.punktā paredzēts finansējums 100 000 euro Divpusējās sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai.
Saskaņā ar 2024. gada 9. februārī iesniegtajiem IeVP projekta līguma grozījumiem Nr.8, IeVP projekta finansējums tiek samazināts par 512 856 euro, bet Programmas "Korekcijas dienesti" administrēšanas izmaksas palielinātas par 60 000 euro, līdz ar to noteikumu grozījumu 5.punktā paredzēts kopējais finansējums 14 841 262 euro, t.sk. IeVP projektam 13 560 673 euro un Programmas "Korekcijas dienesti" administrēšanai 1 280 589 euro. Savukārt, saskaņā ar Saprašanās memorandu starp Norvēģijas Karalisti un Latvijas Republiku Programmā paredzēto, divpusējās sadarbības aktivitāšu īstenošanas finansējums ir palielināts par 384 928 euro un būs 484 928 euro.
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" kopējais Programmas plānotais finansējums 2024.gadā ir 313 491 euro, t.sk. IeVP projekta īstenošanai ir 78 724 euro un Programmas "Korekcijas dienesti" administrēšanai, t.sk. Divpusējās sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai, ir 234 767 euro.
Laika periodā no 2019.-2023.gadam:
- IeVP projektam ir izlietoti 4 597 837 euro, savukārt 2024.gada budžetā paredzēti 78 724 euro, līdz ar to IeVP projektam pieejamais finansējums ir 8 884 112 euro;
- Programmas "Korekcijas dienesti" administrēšanas izmaksām ir izlietoti 840 323 euro, savukārt 2024.gada budžetā paredzēti 200 202 euro, līdz ar to Programmai administrēšanai ir pieejams finansējums 240 064 euro;
- divpusējās sadarbības aktivitāšu īstenošanai ir izlietoti 100 000 euro un pieejamais finansējums 384 928 euro.
Programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanai nepieciešamais ilgtermiņa saistībās neieplānotais finansējums 9 509 104 euro normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tiks pieprasīts no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" un tiks izlietots:
- 8 884 112 euro IeVP projekta īstenošanai;
- 240 064 euro plānots pārdalīt Programmas "Korekcijas dienesti" īstenošanai, programmas apsaimniekotajām administrēšanas izdevumiem.
- 384 928 euro plānots pārdalīt uz Divpusējās sadarbības fondu papildu Programmas Divpusējās sadarbības fonda iniciatīvu īstenošanai.
Ar Tieslietu ministrijas 22.02.2024 vēstuli Nr.1-13.4/595 pieprasīts finansējums 8 884 112 euro apmērā no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" IeVP projekta īstenošanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Latvijas Republikā reģistrēta kredītiestādē darījumu konta apkalpošanas izmaksas standarta kārtībā ir ~0,4% no darījuma summas katram komersantam (piegādātajām) atsevišķi.
Ņemot vērā to, ka darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas nav attiecināmas no Programmas līdzekļiem, tad darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas būs jāsedz no valsts budžeta līdzekļiem un tās plānots segt Projekta īstenotājam pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Ieslodzījuma vietu pārvaldei piegādātāju darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas apmaksai nepieciešamais finansējums 2024.gadā indikatīvi ir 22 000 euro, kas tiks nodrošināts Ieslodzījuma vietu pārvaldes pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Ņemot vērā to, ka darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas nav attiecināmas no Programmas līdzekļiem, tad darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas izmaksas būs jāsedz no valsts budžeta līdzekļiem un tās plānots segt Projekta īstenotājam pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Ieslodzījuma vietu pārvaldei piegādātāju darījumu kontu atvēršanas un uzturēšanas apmaksai nepieciešamais finansējums 2024.gadā indikatīvi ir 22 000 euro, kas tiks nodrošināts Ieslodzījuma vietu pārvaldes pamatfunkciju nodrošināšanai piešķirtā valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts paredz MK noteikumu Nr. 140 grozījumus, kuriem nav ietekmes uz sabiedrību. Līdz ar to noteikumu projekta izstrādes gaitā nav nepieciešama sabiedrības līdzdalība, jo grozījumi pēc būtības ir tehniski.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Tieslietu ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekta izpildei nav ietekmes uz iesaistīto institūciju cilvēkresursiem, funkcijām un uzdevumiem.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi