Anotācija

25-TA-310: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Mašenu sils" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, daļas nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa, likuma "Par autoceļiem" 4. pants un likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz nodot Satiksmes ministrijas valdījumā valsts nekustamā īpašuma daļu, kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu".
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai Satiksmes ministrijas valdījumā nododama nekustamā īpašuma "Mašenu sils" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 002 0182) Baldones pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļa:
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0611 9,04 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0612 0,0814 ha platībā;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0613 0,0795 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība vai Zemes vienības).
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai, izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā, kā arī atbilstoši likuma "Par autoceļiem" 4. pantam un 7. panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļu izveidei un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai. Ņemot vērā minēto, Zemes vienības ir nododamas Satiksmes ministrijas valdījumā atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 8. panta trešajā daļā noteiktajam, kas paredz, ka uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts transporta un sakaru komunikācijas, valsts transporta un sakaru iestāžu un uzņēmumu valdījumā esošās ēkas (būves), kā arī valsts zeme, kas nepieciešama šo objektu uzturēšanai atbilstoši zemes ierīcības projektam, un saskaņā ar attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu — cita valstij piederošā un piekrītošā zeme.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Baldones pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000536075. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas Latvijas valstij Zemkopības ministrijas personā. Zemes vienības ir Nekustamā īpašuma sastāvā.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav nostiprinātas ķīlas tiesības vai hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības.
Zemesgrāmatā Nekustamajam īpašumam nostiprināti ceļa servitūti:
- zemesgrāmatas nodalījuma I daļas pirmās iedaļas 2.1. ieraksta (turpmāk – zemesgrāmatas ieraksts Nr. 2.1.) servitūts nodibināts, lai nodrošinātu piekļuvi Nekustamā īpašuma sastāvā esošai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0181 (pēc zemes vienības sadales kadastra apzīmējums 8025 002 0610). Zemesgrāmatas ierakstā Nr. 2.1. norādīts, ka kalpojošais nekustamais īpašums ir "Jaunķipāļi" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0153 (zemesgrāmatas tiesneša lēmuma datums 2022. gada 19. septembris);
- zemesgrāmatas nodalījuma I daļas pirmās iedaļas 3.1. ieraksta (turpmāk – zemesgrāmatas ieraksts Nr. 3.1.) servitūts nodibināts, lai nodrošinātu piekļuvi Nekustamā īpašuma sastāvā esošai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0181 (pēc zemes vienības sadales kadastra apzīmējums 8025 002 0610). Zemesgrāmatas ierakstā Nr. 3.1. norādīts, ka kalpojošais nekustamais īpašums ir "Robiņi" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0114 (zemesgrāmatas tiesneša lēmuma datums 2023. gada 8. jūnijs).
Nodibinātie servitūti neskar Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamās Zemes vienības.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 8025 002 0611, 8025 002 0612 un 8025 002 0613 izveidotas, sadalot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0181.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem (turpmāk – Kadastra sistēmas dati), dati skatīti 2025. gada 8. janvārī, Satiksmes ministrijas valdījumā pārņemamajām Zemes vienībām reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0611:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,20 ha;
- ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs – 0,10 ha.
Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 9,04 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
-  mežu platība – 8,87 ha;
- ūdens objektu zeme – 0,17 ha.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0612:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0814 ha.
Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,0814 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
-  mežu platība – 0,0814 ha.
Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0613:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0795 ha;
- ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs – 0,0761 ha.
Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,0795 ha. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
-  mežu platība – 0,0754 ha;
- ūdens objektu zeme – 0,0041 ha.
Zemesgrāmatas nodalījuma III daļas pirmās iedaļas 1.19. ierakstā ierakstīta atzīme - vietējās nozīmes arheoloģiska kultūras pieminekļa teritorija un objekti (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0181) – 21,41 ha (zemesgrāmatas tiesneša lēmuma datums 2014. gada 19. augusts). Zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0181 sadales rezultātā zemesgrāmatas nodalījuma III daļas pirmās iedaļas 1.19. ierakstā ierakstītais apgrūtinājums attiecas uz Zemkopības ministrijas valdījumā paliekošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0610.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam - lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas tā turpmākajā izmantošanā būs ievērojami normatīvajos aktos, tai skaitā, kas attiecas uz vides un dabas resursu aizsardzību, noteiktie ierobežojumi un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Zemes vienības ir apgrūtinātas ar vides aizsardzības aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Zemes vienībām noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Zemes vienības nav apbūvētas.
Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 8025 002 0609 un 8025 002 0610 (pirms sadales zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0181 daļa) tiek saglabātas Zemkopības ministrijas valdījumā. Uz Zemkopības ministrijas valdījumā paliekošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0610 atrodas inženierbūves "Autoceļš - Mežvidi-Trimdas", būves kadastra apzīmējums 8025 002 0181 001 (turpmāk – Inženierbūve), daļa, ko saskaņā ar Rail Baltica projekta tehniskajiem risinājumiem ir paredzēts pārbūvēt, lai saglabātu tā funkcionalitāti. Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem (dati skatīti 2025. gada 8. janvārī) Inženierbūves tiesiskais valdītājs ir Zemkopības ministrija, inženierbūve nav ierakstīta zemesgrāmatā.
Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0611 nepieciešama publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūvei un ekspluatācijai.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 8025 002 0612 un 8025 002 0613 nepieciešamas valstij piederošu pašvaldības nozīmes autoceļu posmu izbūvei un to turpmākajai ekspluatācijai. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē  pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Saskaņā ar akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" sniegto informāciju Zemes vienības ietilpst medību tiesību platībās, kas saskaņā ar akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" noslēgto medību tiesību nomas līgumu iznomātas medību biedrībai "LAPSĒNI" (reģistrācijas Nr. 40008113451) līdz 2044. gadam (līgums Satiksmes ministrijas rīcībā nav iesniegts).
Pēc pieņemšanas un nodošanas akta par valsts Nekustamā īpašuma daļas nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā parakstīšanas, akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" grozīs noslēgtos medību tiesību nomas līgumus, kuru platībās ietilpst ar šo rīkojumu Satiksmes ministrijas valdījumā nododamās platības, svītrojot Zemes vienību platības no medību tiesību nomas līgumu platībām. Satiksmes ministrija medību tiesību nomas līguma saistības nepārņem.
Vienlaikus akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" apliecina, ka par Zemes vienībām nav uzsāktu tiesvedību procesu.
Pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas, nostiprinot īpašuma tiesības uz Zemes vienībām uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, tām tiks izveidots jauns nekustamais īpašums un aktualizēti kadastra dati par Nekustamo īpašumu.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Zemes vienības nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz Zemes vienības pārņemt Satiksmes ministrijas valdījumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Zemes vienības tiks izmantotas valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Zemes vienības tiek nodota Satiksmes ministrijas valdījumā valsts pārvaldes funkciju īstenošanai.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Zemes vienību nepieciešamība valsts funkciju īstenošanai konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Zemes vienības ir nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Zemes vienību veidošanu un valdījuma tiesību reģistrēšanu, segti no finansēšanas līguma, kas noslēgts 2020. gada 16. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, tad sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesi", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
  • Zemkopības ministrija
  • AS "Latvijas valsts meži"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi