Anotācija (ex-ante)

23-TA-731: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, kā arī saskaņā ar:
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, lai noteiktu kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana"
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Uzsākot jauno Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027.gadam (turpmāk – KLP SP) plānošanas perioda ieviešanu, nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana" (turpmāk - intervence).
Intervences mērķis ir atbalstīt lauku kopienu ilgtspēju veicinošas vietējās attīstības iniciatīvas, kas ir atbilstošas KLP SP un iekļautas vietējo rīcības grupu izstrādātajās sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijās (turpmāk – vietējās attīstības stratēģija), un uzlabo ekonomisko un sociālo situāciju laukos, veido labvēlīgu vidi dzīvošanai, uzņēmējdarbībai un lauku teritoriju attīstībai, kā arī veicināt vietējās attīstības potenciāla un resursu ilgtspējīgu izmantošanu. 
Šie noteikumi nepieciešami papildus spēkā esošajiem Ministru kabineta 2022. gada 16. augusta Ministru kabineta noteikumiem Nr. 509  "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027.gadam sagatavošanai un īstenošanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 509), kas nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai. 2023. gada janvārī tika apstiprināti 33 vietējo rīcības grupu projektu iesniegumi atbalsta saņemšanai vietējās attīstības stratēģijas 2023.–2027.gadam sagatavošanai. Vietējās rīcības grupas to sagatavo sešu mēnešu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta lēmuma saņemšanas atbilstoši noteikumu Nr. 509 prasībām un četru mēnešu laikā pēc vietējās attīstības stratēģijas iesniegšanas tiks pieņemts lēmums par vietējās attīstības stratēģijas apstiprināšanu un par atbalsta piešķiršanu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai.
Vietējās attīstības stratēģijas īstenošana notiek atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā. Atbalstu var saņemt darbībām, kas atbilst vietējās attīstības stratēģijai (mērķim, rīcībai). Vietējās attīstības stratēģijā noteiktie mērķi un rīcības atbilst intervencei noteiktajiem mērķiem un atbalstāmajām aktivitātēm un darbībām.
Ar LEADER pieeju intervencē plānots īstenot:
1) aktivitāti "Vietējās ekonomikas stiprināšanas iniciatīvas", kas ir vērsta uz uzņēmējdarbības attīstību,
2) aktivitāti "Kopienu spēcinošas un vietas attīstības sekmējošas iniciatīvas", kas ir vērsta uz teritorijas sakārtošanu un sabiedrisko aktivitāšu dažādošanu, kā arī starpvalstu un starpteritoriālo sadarbības projektu īstenošanu. Papildus 2023. gada otrajā pusgadā tiks sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība starpvalstu un starpteritoriālai sadarbībai Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu"", kas noteiks atbalsta piešķiršanas kārtību vietējām rīcības grupām starpvalstu un starpteritoriālai sadarbībai.
Atbalsta saņemšanas pamatnoteikumus nosaka 2023.gada 7. marta Ministru kabineta noteikumi Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai", kas nosaka kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā projektu iesniegumu veidā, ciktāl tie nav pretrunā šim noteikumu projektam.
Plānošanas periodā no 2014.–2020.gadam vietējās attīstības stratēģiju īstenošana ar LEADER pieeju ir devusi nozīmīgu ieguldījumu lauku teritoriju attīstībai. Laika posmā no 2016. gada līdz 2021. gadam vietējās attīstības stratēģiju ietvaros īstenotas 2 857 aktivitātes, tai skaitā 1735 vietējās ekonomikas stiprināšanai un 2186 iniciatīvas vietas potenciāla attīstībai. To īstenošana ir devusi nozīmīgu ieguldījumu Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020.gadam nodarbinātības mērķa sasniegšanā, līdz 2023.gadam radītas 714 darba vietas. Vietējās attīstības stratēģiju īstenošana ir radījusi priekšnoteikumus ar lauksaimniecību nesaistītu uzņēmumu attīstības izaugsmei, jaunu produktu un pakalpojumu pieejamībai tirgū, īso piegādes ķēžu radīšanai un kopdarbībai, kā arī vietas potenciāla attīstības iniciatīvām.  Īstenotie projekti ir sekmējuši pakalpojumu nozaru attīstību – nozīmīgi ieguldījumi veikti tūrisma nozarē, tāpat arī tirdzniecības, autoservisu, veterināro pakalpojumu izveidei un attīstībai. Savukārt ieguldījumi ražošanas attīstībai un uzsākšanai galvenokārt bijuši saistīti ar lauksaimniecības produktu pārstrādi (t.sk. mājražošana), kokapstrādi (t.sk., mēbeļu ražošana), amatniecību. Projekti ir veicinājuši jaunu uzņēmumu, pārsvarā mazu uzņēmumu, veidošanos. Visbiežāk uzņēmumu dibinātāji paši sevi nodarbina un rada nelielu darbavietu skaitu. Nozīmīgs ieguldījums ir publiskās infrastruktūras (dabas un kultūras objekti) sakārtošanā un pieejamības uzlabošanā sabiedrībai. Lielāks projektu īpatsvars ir īstenots sporta un kultūras jomās, turpretī mazāk projektu ir sociālajā un vides aizsardzības jomās. Tāpat publiskais finansējums ļāvis īstenot tādus projektus, kas citādi visdrīzāk nebūtu iespējami, un kas skar tādas nozīmīgas vērtības kā kultūras tradīciju saglabāšanu, jaunu zināšanu un prasmju ieguvi, saturīgu brīvā laika pavadīšanu, vietējās iniciatīvas rosināšanu un iedzīvotāju iesaistīšanos interešu grupās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Uzsākot jauno KLP SP plānošanas perioda ieviešanu, nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošana".
Viena no lielākajām problēmām, ar kuru sastopas lauku apvidi, ir apdzīvotības samazināšanās, īpaši attālākās lauku teritorijās. Lauksaimniecība un mežsaimniecība vienmēr ir bijis nozīmīgs ekonomiskās aktivitātes avots lauku telpā, bet ir būtiski arī veicināt ar lauksaimniecību nesaistītu uzņēmumu veidošanos un attīstību, radot darba vietas un ienākumu iespējas, tāpat arī dažādu pakalpojumu pieejamību un sasniedzamību, un ar brīvā laika pavadīšanu saistītas sabiedriskās aktivitātes, veidojot pievilcīgu, kvalitatīvu dzīves telpu.
Risinājuma apraksts
LEADER pieeja ir ļoti svarīgs nosacījums lauku teritoriju ilgtspējīgai attīstībai, īpaši mazapdzīvotās, attālās lauku teritorijās. Vietējās attīstības stratēģiju veidošana ir iespēja būtiski paraudzīties uz vietējām vajadzībām, lai veicinātu lauku ekonomikas un kopienu līdzsvarotu teritoriālo attīstību, rīcībā esošā finansējuma ietvaros īstenojot iespējas, kas dod vislielāko sinerģiju situācijas uzlabošanai. Turklāt vietējo rīcības grupu vietējās attīstības stratēģijas aptver visu lauku teritoriju.
Atšķirībā no pārējiem KLP SP intervencēm projektu konkurss notiek vietējā līmenī vietējās rīcības grupas darbības teritorijā un vietējām rīcības grupām tiek uzticēts pienākums vērtēt projektu atbilstību vietējās attīstības stratēģijai, pamatojoties uz vietējās rīcības grupas noteiktajiem projektu vērtēšanas kritērijiem.
Atbalsta apmēru vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai nosaka MK noteikumi Nr.509.
Noteikumu projekts ir nepieciešams papildus spēkā esošajiem MK noteikumiem Nr. 509.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem, tostarp fiziskas personas, kas veic saimniecisko darbību vai īsteno sabiedriskā labuma projektu.
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
  • mikrouzņēmumi
  • jaunuzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • mazie uzņēmumi
  • vietējās rīcības grupas, t. i., biedrības un nodibinājumi, kam piešķirts atbalsts sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai
  • reliģiskas organizācijas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem - MVU uzņēmējiem, kuru apgrozījums nepārsniedz 150 000 euro noslēgtajā gadā pirms projekta iesniegšanas, NVO un reliģiskās organizācijas, pašvaldības un vietējās rīcības grupas kā vietējās attīstības stratēģijas īstenotājas, nodrošinot ar to saistītos pienākumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

-

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz tautsaimniecību, jo vietējās attīstības stratēģijas ietvers atbalstu vietējās ekonomikas stiprināšanas iniciatīvām, sekmējot investīciju nonākšanu tautsaimniecībā un jaunu darbavietu radīšanu.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz maziem un vidējiem uzņēmējiem, tiek paredzēts atbalsts saimnieciskās darbības radīšanai un attīstībai atbilstoši vietējās attīstības stratēģijām. Tas tiks nodrošināts vietējām rīcības grupām organizējot atklātus projektu iesniegumu konkursus. 

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās mazo un vidējo uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
KLP SP intervences mērķis ir vērsts arī uz nodarbinātības veicināšanu, un to plānots sasniegt ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanu, vietējām rīcības grupām organizējot atklātus projektu iesniegumu konkursus un nodrošinot atbalstu maziem un vidējiem uzņēmējiem. 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472 ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1046
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/2115
2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2021/2115 73. pants
44.20. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472 ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2022/2472 2. panta 45. punkts
6.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2022/2472 I pielikuma 3. panta 3. punkts
6.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2022/2472 2. pants 39. punkts
6.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2022/2472 8., 13., 61. un 64. pants
32. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2018/1046 61. panta 3. punkts
6.8. apkašpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

MK noteikumu projekts 2023. gada 24. martā nosūtīts saskaņošanai nozares pārstāvjiem – biedrībai “Latvijas Lauku forums”, kas pārstāv 35 vietējo rīcības grupu intereses, un Lauksaimnieku konsultatīvajā padomē un Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē pārstāvētām organizācijām. 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Zemkopības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vietējo rīcības grupu sagatavoto sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana sekmēs vietējās teritorijas, tostarp lauku teritorijas, attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts ietver arī atbalsta pieejamību ieguldījumiem klimata pārmaiņu mazināšanā.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vietējo rīcības grupu sagatavoto sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana sekmēs vietējās teritorijas attīstību, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, vietējās rīcības grupas novērsīs jebkādu diskrimināciju dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, ticības vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai seksuālās orientācijas dēļ, nodrošinās vienlīdzīgas iespējas (tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar maziem bērniem) un veicinās dzimumu līdztiesības principa integrēšanu.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, vietējās rīcības grupas novērsīs jebkādu diskrimināciju dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, ticības vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai seksuālās orientācijas dēļ, nodrošinās vienlīdzīgas iespējas (tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar maziem bērniem) un veicinās dzimumu līdztiesības principa integrēšanu.

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi