Anotācija (ex-ante)

22-TA-2394: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027. gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifikā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6.un 13. punkts
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma)
Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnes 2021. - 2027. gadam (turpmāk - NIP)

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt atbalstu Latvijas sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem, lai izstrādātu jaunus tūrisma produktus vai pakalpojumus ar augstāku pievienoto vērtību, tādējādi veicinot tūrisma nozares eksportspējas pieaugumu un paaugstinot to konkurētspēju starptautiskā mērogā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Latvijas tūrisma nozare saskaras ar būtiskiem izaicinājumiem, kas apdraud nozares dzīvotspēju, eksporta iespējas un darba vietu saglabāšanu. Nozare ir būtiski novājināta pēc Covid-19 pandēmijas, šobrīd būtisku negatīvu ietekmi rada Krievijas uzsāktais bruņotais konflikts Ukrainā. 2020. un 2021. gads tūrisma nozarei bijis ar lejup slīdošu tendenci, pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2021. gadā tūrisms sastādīja vairs tikai 5% no kopējā pakalpojumu eksporta (salīdzinoši 2019. gadā tie bija 16,3%). Tas atspoguļojas arī nozares specifiskajos rādītājos – 2021. gadā Latviju apmeklēja 478 tūkstoši vairākdienu ceļotāju, kas ir par aptuveni 25% mazāk kā 2020. gadā un par 75,3% mazāk kā  2019. gadā. Tāpat par 73% kritušies ārvalstu vairākdienu ceļotāju izdevumi, kas 2021. gadā bija 145 miljoni euro, bet 2019. gadā – 538 miljoni euro. Viena vairākdienu ārvalstu ceļotāja Latvijā vidējie izdevumi diennaktī samazinājušies no 65 euro 2019. gadā uz 51 euro 2021. gadā. Papildus Covid-19 pandēmijas un ģeopolitiskās situācijas izraisītajiem sarežģījumiem, tūrisma nozarē konstatēti arī citi izaicinājumi, piemēram, tūrisma piedāvājuma, pozicionējuma un mārketinga aktivitāšu sadrumstalotība un nepietiekami tūrisma statistikas dati.

NIP pamatnostādņu 2021-2027 galvenais mērķis ir palielināt eksporta apjomu līdz 22 miljardiem euro 2023. gadā un līdz 27 miljardiem euro 2027. gadā, tūrisma nozarei dodot pienesumu šī mērķa sasniegšanā.

Vērtējot tūrisma nozari 2022.gada vasaras sezonā, redzam tūrisma nozares atkopšanos pēc Covid-19 pandēmijas radītās negatīvās ietekmes. Turpmākā nozares attīstība tiek vērtēta kontekstā ar kopējā Latvijas eksporta apjoma palielināšanu, kas ir viens no NIP pamatnostādņu 2021-2027 gadam mērķiem. Lai virzītos uz ārvalstu vairākdienu ceļotāju Latvijā kopējo izdevumu apjoma pieaugumu, nepieciešams būtiski dažādot Latvijas tūrisma piedāvājumu, palielināt ienākošā tūrisma plūsmu un veicināt ceļotājus uzturēties Latvijā ilgāk, izmantojot dažādus pakalpojumus, veicinot viena ceļotāja vidējo izdevumu diennaktī pieaugumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tūrisma nozarē novērojama tūrisma piedāvājuma sadrumstalotība un liels mazo komersantu īpatsvars. Katram tūrisma pakalpojuma sniedzējam darbojoties atsevišķi, ir apgrūtinoši piesaistīt ārvalstu tūristus, ir sarežģītāka gan konkurētspējīga tūrisma produkta izstrāde, gan iespēja realizēt mārketinga un publicitātes aktivitātes. Konkurējošas, bet vienlaikus uz sadarbību un kopīgiem mērķiem vērstas, privātās-publiskās partnerības tīklojumi ir apliecinājuši savu darbības efektivitāti un spēju panākt augstāku konkurētspēju starptautiskos tirgos.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu galvenos konkurētspējas izaicinājumus: tūrisma piedāvājuma sadrumstalotību un lielo mazo komersantu īpatsvaru tūrisma nozarē, tiek izstrādāta atbalsta programma jaunu tūrisma produktu attīstīšanai. Atbalsta programmas mērķis ir veicināt, lai  komersantu konkurētspējas priekšrocība balstītos uz komersantu apvienošanos, izveidojot kopīgus, konkurētspējīgākus tūrisma produktus.
Latvijas ekonomikas attīstība un izaugsme lielā mērā ir saistīta ar ārvalstu tūristu piesaisti, tāpēc tiek veicināts jauno tūrisma produktu eksports – ārvalstu tūristu piesaiste.
Līdz ar to, fokusējot valsts intervenci krīzes skartajā tūrisma nozarē un pēc iespējas novēršot pastāvošās tirgus nepilnības, 1.2.3.6. pasākuma “Tūrisma produktu attīstības programma” (turpmāk - pasākums) ietvaros plānots:
- sniegt atbalstu jaunu tūrisma produktu izstrādei;
- nodrošināt apmācības sadarbības tīkliem un sadarbības tīkla dalībniekiem par jaunu, inovatīvu un piekļūstamu tūrisma produktu un pakalpojumu veidošanu, mārketinga pasākumu veikšanu un citām tēmām;
- sniegt atbalstu ārvalstu tūristu piesaistei;
- nodrošināt atbalstu iesaistei tūrisma sadarbības platformās un organizācijās.

Pasākums ir vērsts uz “Deklarācija par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību” dotā uzdevuma Nr.160 (veicināt Latvijas tūrisma atjaunošanos, izaugsmi un eksportspēju, nodrošinot vietējā un starptautiskā tūrisma mārketinga aktivitāšu īstenošanu, liela mēroga tūrisma enkurprojektu izveidošanu reģionos, atbalstot komersantus tūrisma sadarbības tīklu ietvaros) īstenošanu. 
Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam paredzēts atbalstīt kvalitatīvu un eksportspējīgu tūrisma produktu izstrādi un modernizāciju, nodrošinot tūrisma popularizēšanas pasākumus un veicinot mazo un vidējo tūrisma uzņēmumu inovācijas potenciālu.
Pasākuma ietvaros plānots, ka tiks izveidoti 20 jauni tūrisma produkti. Balstoties uz atbildīgās iestādes aplēsēm, īstenojot pasākumu, ārvalstnieku karšu maksājumu apjoms Latvijā palielināsies par 1,36% salīdzinot pret 2022. gadu (jeb palielināsies par 14 miljoniem euro). Tūristu izdevumi par izstrādātajiem tūrisma produktiem pieaugs līdz 5,6 miljoniem euro, sagaidāmais sadarbības tīklu dalībnieku apgrozījuma palielinājums par 10%, un papildu plānots, ka ārvalstu tūristu izdevumi ārpus tūrisma produktiem palielināsies līdz 8,4 miljoniem euro. Pasākuma ietvaros tiek prognozēts, ka darba spēka nodokļos (nodarbinot aptuveni 2000 darbiniekus) nodokļos ik gadu tiks nomaksāti 15 miljoni euro.

Pasākuma ietvaros plānotas divs projektu iesniegumu atlases kārtas.
Pirmās kārtas projektu iesniegumu atlases notiks ierobežotas projektu atlases veidā, kurā tiks atlasīta Latvijas investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – aģentūra), kas nodrošinās konsultācijas potenciālajiem projekta iesniedzējiem par sadarbības tīkla stratēģiju un darbības plānu izstrādi, veicinās jaunu tūrisma produktu izstrādi otrās kārtas ietvaros, iekļaus daļu no tūrisma produktiem Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijas aktivitātēs, kā arī organizēs tīklošanās pasākumus sadarbības tīkliem un to dalībniekiem.   
Otrās kārtas ietvaros projektu iesniegumu atlases notiks atklātas projektu iesniegumu atlases veidā. Projekta iesniedzējam, kurš plāno iesniegt projekta iesniegumu otrās kārtas ietvaros, vienu mēnesi pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē ir jāvēršas aģentūrā un jāiesniedz sadarbības tīkla stratēģija izvērtēšanai. Aģentūra izvērtēs iesniegtās sadarbības tīkla stratēģijas un sniegs konceptuālus priekšlikumus to pilnveidošanai, ja tādi būs radušies.
Otrās kārtas projektu iesniegumu atlasē plānots, ka tiks atlasīti 8 sadarbības tīkli – 4 tematiskie sadarbības tīkli un 4 ģeogrāfiskie. Pasākuma otrās kārtas finansējuma saņēmēji ir sadarbības tīkli. Sadarbības tīkli otrās kārtas ietvaros saņem atbalstu jaunu tūrisma produktu izstrādei un to virzīšanai tirgū granta veidā. Sadarbības tīkls un sadarbības tīkla dalībnieki pasākuma ietvaros saņems arī nefinanšu atbalstu no aģentūras tīklošanās, konferences un apmācību veidā.

Ja Ekonomikas ministrija (turpmāk - atbildīgā iestāde) pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu ierosinās palielināt pasākumam kopējo pieejamo attiecināmo finansējumu līdz kopējam plānotajam finansējuma apmēram, tad tiks izsludināta pasākuma jauna atlases kārta.  

1. Pieejamais finansējums
Pasākuma ietvaros kopējais plānotais finansējums ir 6 439 834 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 1 015 725 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (turpmāk - ERAF) finansējums 5 473 858 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 863 366 euro) un valsts budžeta finansējums 673 593 euro (t.sk. elastības finansējums 106 243 euro) un minimālais privātai līdzfinansējums 292 383 euro (t.sk. elastības finansējums 46 116 euro), kas sadalās kārtās šādi:
- pirmās kārtas ietvaros 592 169 euro (t.sk. elastības finansējums 93 400 euro),  tai skaitā ERAF finansējums 503 343 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 79 390 euro) un valsts budžeta finansējums 88 826 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 14 010 euro);
- otrās kārtas ietvaros 5 847 665 euro (t.sk. elastības finansējums 922 325 euro), tai skaitā ERAF finansējums 4 970 515 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 783 976 euro), un valsts budžeta finansējums 584 767 euro (t.sk. elastības finansējums 92 233 euro) un minimālais privātais finansējums 292 383 euro (t.sk. elastības finansējuma apjoms 46 116 euro).

Pasākuma ietvaros kopējais pieejamais finansējums ir 5 424 109 euro, tai skaitā ERAF finansējums 4 610 492 euro, valsts budžeta finansējums 567 350 euro un minimālais privātais finansējums 246 267 euro, kas sadalās:
- pirmās kārtas ietvaros 498 769 euro, tai skaitā ERAF finansējums 423 953 euro un valsts budžeta finansējums 74 816 euro;
- otrās kārtas ietvaros 4 925 340 euro, tai skaitā ERAF finansējums 4 186 539 euro, valsts budžeta finansējums 492 534 euro un minimālais privātais finansējums 246 267 euro.

Otrās kārtas ietvaros viena sadarbības tīkla projekta iesnieguma maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 615 668 euro, tai skaitā ERAF finansējums 523 317 euro, valsts budžeta finansējums 61 567 euro un minimālais privātais finansējums 30 784 euro. Otrās kārtas ietvaros viens sadarbības tīkla dalībnieks viena vienota uzņēmuma līmenī no finansējuma saņēmēja var saņemt de minimis atbalstu ne vairāk kā 50 000 euro apmērā.

Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz plānotajam maksimālajam finansējuma apmēram.

Eiropas Savienības  Kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam noteiktas ERAF finansējuma intervences kodi atbilstoši noteikumu projektā paredzētajām atbalstāmajām darbībām:
*pirmās kārtas ietvaros 170 - uzlabot programmu iestāžu un ar fondu īstenošanu saistīto struktūru kapacitāti;
*otrās kārtas ietvaros  21 – MVU uzņēmējdarbības attīstība un internacionalizācija, tostarp produktīvas investīcijas.

Atbalsts otrās kārtas ietvaros neparedz atbalstu lielajiem komersantiem, līdz ar to atbildīgā iestāde pieteiks grozījumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam, lai pārceltu finansējumu no 11. intervences koda uz 21. intervences kodu.

2. Finansējuma saņēmēji
- Pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā finansējums tiek piešķirts aģentūrai. Aģentūra tiek iesaistīta pasākuma īstenošanā, lai attīstītu sadarbības tīklu pieeju tūrisma nozarē, nodrošinātu veiksmīgu pasākuma realizāciju un veicinātu jaunu tūrisma produktu izstrādi.
- Otrās kārtas ietvaros finansējums tiek piešķirts sadarbības tīkliem. Projekta ietvaros sadarbības tīkls var piesaistīt sadarbības partnerus, kas iesaistās tūrisma produkta izstrādē un attīstīšanā, bet pasākuma ietvaros sadarbības tīkla sadarbības partneri nedrīkst saņemt komercdarbības atbalstu ne finanšu, ne nefinanšu veidā.
Otrās kārtas ietvaros atbalstu sniedz ģeogrāfiskajiem (reģionālajiem) sadarbības tīkliem un tematiskajiem sadarbības tīkliem:
- Tematiskajiem sadarbības tīkliem tiek atbalstīts ne vairāk kā viens sadarbības tīkls katrā no augsti prioritārajiem tūrisma veidiem: darījumu tūrisms; veselības tūrisms; kultūras un radošo industriju tūrisms; dabas tūrisms. Tematiskie sadarbības tīkli apvieno komersantus visā Latvijas teritorijā un specializējas uz vienu no tūrisma veidiem.
- Ģeogrāfiskie (reģionālie) sadarbības tīkli  tiek veidoti kādā konkrētā teritorijā un apvieno dažādu jomu pārstāvjus: tūristu mītnes, sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus, pasākumu organizatorus, tūrisma operatorus, transporta pakalpojuma sniedzējus vai citus komersantus, kuri tiek iekļauti kādā no tūrisma produktiem.

Pasākuma mērķa grupa un gala labuma guvēji ir sadarbības tīkla dalībnieki – sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti.

Tūrisma produkta inovāciju un to, ka produktam nav vietēja mēroga analoga vērtēs aģentūra atzinuma sniegšanas laikā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas.

3. Sasniedzamie rādītāji
Pirmās kārtas ietvaros sasniedzami šādi nacionālie rādītāji:
- līdz 2024. gada 31. decembrim sniegti vismaz 10 atzinumi par potenciālo projekta iesniedzēju sadarbības tīklu stratēģijām;
- līdz 2029. gada 31. decembrim šī pasākuma ietvaros aģentūras organizētajās apmācībās iesaistīto cilvēku skaits ir ne mazāks kā 50;
- līdz 2029. gada 31. decembrim šī pasākuma ietvaros organizēti vismaz 5 tīklošanās pasākumi;
- līdz 2029. gada 31. decembrim šī pasākuma ietvaros organizēta viena noslēguma konference;
- līdz 2029. gada 31. decembrim Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijas aktivitātēs iekļauti vismaz  8 jauni tūrisma produkti.

Otrās kārtas ietvaros noteikti šādi sasniedzamie rādītāji:
iznākuma rādītāji:
- līdz 2029. gada 31.decembrim atbalstītie komersanti (tai skaitā sīkie (mikro), mazi un vidēji komersanti) – 120 (bez elastības finansējuma 102);  
- līdz 2024. gada 31. decembrim ar grantiem atbalstītie komersanti – 12 (bez elastības finansējuma 10);
- līdz 2029. gada 31. decembrim ar grantiem atbalstītie komersanti – 120 (bez elastības finansējuma 102). Katra projekta ietvaros ar grantiem atbalstīto komersantu skaits nav mazāks par 15 (bez elastības finansējuma 13);

rezultāta rādītājs - līdz 2029. gada 31. decembrim publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas (tai skaitā: granti, finanšu instrumenti) ir ne mazākas kā 311 842 euro (bez elastības finansējuma 265 065 euro);

nacionālie rādītāji:
- līdz 2029. gada 31. decembrim īstenotas darbības no visos darbības plānos iekļautajām darbībām - 75 %  apmērā;
- projekta īstenošanas pēdējā pilnajā finanšu gadā savstarpēji nesaistītu sadarbības tīklu dalībnieku, skaitot tikai projekta iesniegumā norādītos dalībniekus, kopējais neto apgrozījums palielinājums, salīdzinot ar šo noteikumu 20.3. iesniegto rādītāju, - par 10 procentiem.

Atbildīgā iestāde ir atbildīga par šajos noteikumos noteikto nacionālo rādītāju uzraudzību atbilstoši "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā". 

Aģentūrai un sadarbības tīklam ir jāuzkrāj dati par Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) jomā (zināšanu ietilpīga bioekonomika; biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija; fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas; viedā enerģētika un mobilitāte; informācijas un komunikācijas tehnoloģijas) atbalstītajiem komersantiem, ievadot tos Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk - KPVIS).

Pasākuma ietvaros plānots, ka vispirms tiek izsludināta pirmās kārtas projektu iesniegumu atlase jeb tiek atlasīta aģentūra. Šo noteikumu projektā noteikto pienākumu veikšanai tiek uzsākta otrās kārtas projektu iesniegumu atlase. Informācija par projektu iesniegumu iesniegšanas uzsākšanu tiks publicēta sadarbības iestādes tīmekļa vietnē. Veicot secīgu pirmās un otrās kārtas projektu iesniegumu atlasi tiek nodrošināts, ka visiem potenciālajiem projekta iesniedzējiem ir pietiekams laiks, lai sagatavotu projekta pieteikumus un saņemtu atzinumu no aģentūras. Vienlaikus jāņem vērā, ka aģentūra jau šobrīd (no 2023.gada 1.janvāra) nodrošina konsultācijas un sniedz informāciju potenciālajiem otrās kārtas atbalsta pretendentiem, kas nepieciešama to stratēģiju un darbības plānu sagatavošanai.

4. Atbalstāmās darbības
Pirmās kārtas ietvaros, aģentūrai tiek sniegts atbalsts:
- komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu īstenošana, tai skaitā obligāto publicitātes pasākumu nodrošināšana;
- konsultatīva atbalsta sniegšanai potenciālajiem projektu iesniedzējiem par stratēģijas un darbības plāna izstrādi (konsultācijas tiek nodrošināts pirms otrās kārtas projektu iesniegumu atlases uzsākšanas);
- dalībai sadarbības tīkla sanāksmēs (sadarbības tīklam ir pienākums ne retāk kā reizi gadā noorganizēt sadarbības tīkla dalībnieku sanāksmi, pieaicinot aģentūras pārstāvi);
- informatīva atbalsta sniegšanai sadarbības tīklam par tūrisma produktu izstrādi un virzīšanu tirgū, tai skaitā sadarbības partneru piesaistē un iespējamo eksporta tirgu izpētē;
- pārbaužu veikšanai otrās kārtas ietvaros par dubultā finansējuma situāciju, korupcijas, krāpšanas riska un interešu konflikta pazīmēm;
- apmācību nodrošināšana sadarbības tīklu vadītājiem, mārketinga veidotājiem vai personālam vai sadarbības tīkla dalībniekiem par sadarbības tīklu veidošanu, vadīšanu un jaunu, inovatīvu tūrisma produktu un pakalpojumu veidošanu;
- tīklošanās pasākumu un noslēguma konferences organizēšanai.   
Aģentūra pirmās kārtas ietvaros īsteno specifiskā atbalsta mērķa pasākuma uzdevumus savas deleģētās funkcijas ietvaros. Ņemot vērā, ka aģentūrai ir noteikta funkcija īstenot pasākumus saskaņā ar valsts atbalsta programmām un nodrošināt Eiropas Savienības fondu un citu ārvalstu finanšu instrumentu līdzfinansēto aktivitāšu administrēšanu, tad noteikumu projekta 33. punktā noteiktās atbalstāmās darbības ir aģentūras darbības, lai veiktu attiecīgo funkciju un sekmīgi nodrošinātu pasākuma īstenošanu.

Aģentūras personāla atlīdzības  izmaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt 364 800 EUR.
Aģentūra uz projekta īstenošanas laiku izveidos divas jaunas amata vietas (projekta vadītāji), jo esošo aģentūras darbinieku funkcijās neietilps šī projekta īstenošana. Projektā iesaistīto aģentūras darbinieku funkcijas un darba apjoma proporcionālais sadalījums tiks noteikts projekta vadītāju amata aprakstos, tādējādi nodrošinot, ka aģentūras darbinieku funkcijas nepārklāsies ar citiem projektiem. Ja aģentūras projekta iesniegums projektu iesniegumu atlases procesā netiks apstiprināts, aģentūra šādus pienākumus neveiks, un jaunas amata vietas netiks izveidotas.   

Otrās kārtas ietvaros sadarbības tīkliem tiek sniegts atbalsts:
- projekta vadībai (projekta vadības personāla atlīdzība par projekta ietvaros veicamo darbību plānošanu, koordinēšanu un kontroli, tai skaitā arī izmaksas par projekta dokumentācijas nodrošināšanu atbilstoši ES un nacionāla līmeņa tiesību aktos noteiktajām prasībām, projekta iepirkumu organizēšanas un kontroles veikšanas izmaksas. Projektu vadībā var tikt iesaistīts projektu vadītājs, projektu vadītāja asistents, iepirkuma speciālists, grāmatvedis un finansists/ekonomists). Projekta vadības izmaksās valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un atvaļinājuma izmaksas izmaksas attiecināmas tikai gadījumā, ja tiek slēgts darba līgums;
- obligāto publicitātes pasākumu nodrošināšanai;
- vizītēm pie ārvalstu partneriem;
- komerciālās sadarbības sekmēšanas pasākumiem, tai skaitā dalībai starptautiskajās konferencēs un izstādēs;
- pieredzes apmaiņas un zināšanu pārneses pasākumiem Latvijā un ārvalstīs;
- dalībai starptautiskos konkursos, kuru mērķis ir sadarbības tīkla un tā dalībnieku, sadarbības tīkla produktu un pakalpojumu, tūrisma veida vai Latvijas kā tūrisma galamērķa popularizēšana;
- sadarbības tīkla un tā dalībnieku, sadarbības tīkla produktu un pakalpojumu, tūrisma veida vai Latvijas kā tūrisma galamērķa atpazīstamības sekmēšanai un mārketinga, un publicitātes aktivitātēm;
- iesaistei starptautiskās sadarbības platformās un organizācijās;
- ar tūrisma produktu izstrādi, attīstību vai tūrisma veida attīstību saistīto pētījumu vai izpētes veikšanai;
- jaunu tūrisma produktu izstrādei, tai skaitā, testēšanai, produkta pilotēšanai un sertificēšanai;
- pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizāciju pakalpojumu iegādei, kas saistīta ar tūrisma produktu izstrādi;
- nozarei specifisku praktisko un tematisko apmācību organizēšanai.

Izstrādājot tūrisma produktus un pakalpojumus, sadarbības tīklam jāņem vērā tūrisma produktu piekļūstamības princips, kā to paredz ANO Konvencija par personu ar invaliditāti tiesībām, proti, pasākuma ietvaros izveidotie tūrisma pakalpojumi būs piekļūstami cilvēkiem ar redzes, dzirdes, kustību vai garīga rakstura traucējumiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem, cilvēkiem ar uztveres īpatnībām, lasīšanas grūtībām, autiskā spektra traucējumiem, kā arī cilvēkiem ar viegliem vai pārejošiem funkcionēšanas ierobežojumiem.

Otrās kārtas ietvaros sadarbības tīkls un sadarbības tīkla dalībnieki pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas pakalpojumu iegāde ir iespējama gan no sadarbības tīkla sadarbības partneriem, gan no citām pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, nepieciešamo pakalpojumu iegādi veicot saskaņā ar iepirkuma procedūras normatīvajiem aktiem.    
    
Sadarbības partneriem pasākuma ietvaros nav atbalstāmo darbību un attiecināmo izmaksu, bet sadarbības tīkls savās kopējās aktivitātēs var iesaistīt sadarbības partnerus, ja šīs darbības ir saistītas ar sadarbības tīkla mērķa sasniegšanu, bet sadarbības tīkls nedrīkst attiecināt sadarbības partneru individuālās izmaksas. Par sadarbības partnera tiesībām un pienākumiem sadarbības tīkls un sadarbības partneris vienojas savstarpējā sadarbības līgumā. 

5. Finansējuma saņēmēja pienākumi, kas saistīti ar komercdarbības atbalsta piešķiršanu
Sadarbības tīklam ir pienākums līdz līguma parakstīšanai par projekta īstenošanu izstrādāt un iesniegt KPVIS sadarbības tīkla iekšējo kārtību de minimis atbalsta piešķiršanai sadarbības tīkla dalībniekiem, saskaņojot to  ar sadarbības iestādi, kā arī līdz līguma parakstīšanai par projekta īstenošanu izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu (iekšējo kārtību), ietverot tajā informāciju par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas risku un dubultā finansējuma novēršanas mehānismiem, saskaņojot to ar sadarbības iestādi.

Aģentūrai ir pienākums pirms sadarbības tīklu darbības plāna apstiprināšanas un pirms de minimis atbalsta piešķiršanas sadarbības tīklam vai tā dalībniekiem pārbaudīt vai ERAF ietvaros projekta īstenošanā nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu dubultā finansējuma situāciju pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība", tai skaitā pārbaudīt demarkāciju arī starp citiem publiskā finansējuma avotiem. Ja nepieciešams, aģentūra veic darbības to novēršanai un labošanai.

Sadarbības tīklam pirms de minimis atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam pārbauda vai nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu dubultā finansējuma situāciju pret Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Atveseļošanas fonda un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība", tai skaitā pārbaudīt demarkāciju arī starp citiem publiskā finansējuma avotiem, kā arī pārbaudīt, vai nav konstatējamas korupcijas, krāpšanas riska un interešu konflikta pazīmes, ja nepieciešams, veicot darbības to novēršanai un labošanai.

Finansējuma saņēmējs (aģentūra un sadarbības tīkls) pirms de minimis atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam pārbauda vai saskaņā ar publiski pieejamo informāciju VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē  nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.

Sadarbības tīkls pirms de minimis atbalsta piešķiršanas gala labuma guvējam pārbauda, vai atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. De minimis atbalsta apmērs sadarbības tīklam tiek vērtēts viena vienota uzņēmuma līmenī.
Finansējuma saņēmējs (aģentūra un sadarbības tīkls)  lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 var pieņemt līdz šīs regulas darbības beigām.

Lai pasākuma ietvaros nodrošinātu demarkācijas principa ievērošanu, tiks nodrošināta informācijas apmaiņa par noslēgtajiem līgumiem (atbalsta saņēmēju saraksts). Visās atbalsta saņemšanas veidlapās, kuras iesniedz atbalsta saņēmējs, tiks iestrādāta sadaļa par kumulatīvo atbalstu, kurā atbalsta saņēmējs norāda īstenotos un plānotos projektus, kuros saņemtais vai plānotais valsts vai cita veida atbalsts tiks kumulēts ar konkrētā maksājuma pieprasījuma ietvaros pieprasīto finansējumu; kā arī vienotajā de minimis atbalsta uzskaites sistēmā, vērtējot atbalsta piešķiršanu atkārtoti pārliecinās, vai konkrētajām darbībām par vienām un tām pašām izmaksām atbalsts jau nav saņemts.

Aģentūra, sadarbības iestāde, sadarbības tīkli un sadarbības tīkla dalībnieki projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta nepieļaujamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - regula Nr. 2018/1046) 61. panta prasībām.

Sadarbības iestādes komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta šo noteikumu 3. pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesamības apliecinājumu, ka nepiedalīsies pieteikumu izvērtēšanā interešu konflikta situācijā. Apliecinājumu paraksta pirms sadarbības tīkla pieteikumu izskatīšanas un vērtēšanas. Apliecinājumu Sadarbības iestāde glabā atbilstoši regulas Nr. 2018/1046 132. pantam un šo noteikumu 93. punktam.

Sadarbības tīkla administratīvais vadītājs, darbinieki un, piesaistītie vērtēšanas eksperti, kuri pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam, pirms vērtēšanas procesa uzsākšanas, pirms līguma noslēgšanas un atbalsta sniegšanas starp sadarbības dalībniekiem vai sadarbības tīkla partneriem paraksta šo noteikumu 3. pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesamības apliecinājumu. Apliecinājumu sadarbības tīkls glabā atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2018/1046 132. pantam un šo noteikumu 93. punktam.

Aģentūra izvērtē sadarbības tīklus un sadarbības tīkla dalībniekus un sadarbības tīkls sadarbības tīkla dalībniekus Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – Fondu vadības likums) 22. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas nosacījumiem. 

Aģentūra tiešsaistes datu pārraides režīmā nodrošina sadarbības tīkla un sadarbības tīkla dalībnieku pārbaudi Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs” starpresoru vienošanās ietvaros, savukārt sadarbības tīkls pārbauda datus, pieprasot informāciju vēstules formā vai noslēdz sadarbības līgumu ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru.

Lai nodrošinātu korektu de minimis atbalsta uzskaiti, atbalsta sniedzēja izstrādātajos iekšējās kārtības noteikumos tiks paredzēti nosacījumi kā tas izvērtēs, vai konkrētās izmaksas attiecas uz konkrētā subjekta darbību. 

Augstāk minēto izslēgšanas nosacījumu kontrole tiek veikta, tostarp pārbaudot attiecīgās personas sodāmību Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs” (saņemot informāciju izziņas veidā) saskaņā ar zemāk norādītajām normām. Pēc informācijas sistēmas saņemšanas no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, Finansējuma saņēmējs informāciju par Fondu vadības likuma 22. panta pirmās daļas 2. punktā noteiktajiem izslēgšanas nosacījumiem pārbauda Valsts ieņēmumu dienestā (turpmāk – VID) un Valsts darba inspekcijā. Informācija attiecībā uz konkurences tiesību pārkāpumu izņēmumu gadījumu, kad attiecīgā institūcija, konstatējot konkurences tiesību pārkāpumu, par sadarbību iecietības programmas ietvaros projekta iesniedzēju ir atbrīvojusi no naudas soda vai naudas sodu samazinājusi, ir publiski pieejama un pārbaudāma Konkurences padomes tīmekļvietnē sadaļā “Lēmumi”.
 
Personas dalības veids Tiesību akts Tiesību akta norma
Pārbaudāmā persona, pārbaudāmās personas valdes vai padomes loceklis, prokūrists vai persona, kura ir pilnvarota pārstāvēt pārbaudāmo personu darbībās, kas saistītas ar filiāli Krimināllikums 79.1 pants. Terorisms

79.2 pants. Terorisma finansēšana

79.3  pants. Teroristu grupa

79.4 pants. Personas vervēšana, apmācīšana un apmācīšanās terorismam

79.5 pants. Ceļošana terorisma nolūkā

79.6 pants. Terorisma attaisnošana, aicinājums uz terorismu un terorisma draudi

89.1 pants. Noziedzīga organizācija

154.1 pants. Cilvēku tirdzniecība

177. pants. Krāpšana automatizētā datu apstrādes sistēmā

178. pants. Apdrošināšanas krāpšana

179. pants. Piesavināšanās

184.pants trešā daļa. Izspiešana organizētā grupā

190.1 pants. Preču un vielu, kuru aprite ir aizliegta vai speciāli reglamentēta, pārvietošana pāri Latvijas Republikas valsts robežai

195. pants. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana

198. pants. Neatļauta labumu pieņemšana

199. pants. Komerciālā uzpirkšana

218. pants. Izvairīšanās no nodokļiem un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas

320. pants. Kukuļņemšana

321. pants. Kukuļa piesavināšanās

322. pants Starpniecība kukuļošanā (ja kriminālprocess ierosināts līdz Krimināllikuma grozījumu stāšanās spēkā, t.i. 2022. gada 4. maijam)

323. pants. Kukuļdošana

326.pants. Neatļauta piedalīšanās mantiskos darījumos

326.1 pants. Tirgošanās ar ietekmi

326.2 pants. Prettiesiska labumu pieprasīšana un pieņemšana

326.3 pants. Prettiesiska labumu došana
Par nodokļiem un nodevām 142.panta otrā daļa. Informatīvo deklarāciju iesniegšanas termiņu neievērošanu
Pārbaudāmā persona Konkurences likums 11. panta pirmā daļa (tostarp jebkurš no minētās daļas punktiem), ja par vertikālo vienošanos, kuras mērķis ir ierobežot pircēja iespēju noteikt tālākpārdošanas cenu, vai horizontālā karteļa vienošanos kā izslēgšanas pamatu no iepirkuma procedūras Sodu reģistrā ir norādījusi Konkurences padome
Imigrācijas likums 68.4 pants
(1) Par vienas vai vairāku personu  nodarbināšanu, ja attiecīgā persona ir tiesīga uzturēties Latvijas Republikā, bet tai nav piešķirtas tiesības uz nodarbinātību un to nepieciešamību nosaka šis likums.

(2) Par vairāk nekā piecu personu nodarbināšanu, ja tās ir tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā, bet tām nav piešķirtas tiesības uz nodarbinātību un to nepieciešamību nosaka šis likums.

(3) Par vienas vai vairāku tādu personu (līdz piecām personām) nodarbināšanu, kuras nav tiesīgas uzturēties Latvijas Republikā.
Darba likums 158. pants. Darba līguma nenoslēgšana rakstveida formā


Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā līguma par atbalsta sniegšanu jebkurā no šādiem gadījumiem:
* finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par atbalsta saņemšanu, tai skaitā netiek ievēroti noteiktie termiņi, vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa, tā iznākuma vai rezultāta rādītāju sasniegšanu;
*finansējums saņēmējs apzināti ir sniedzis sadarbības iestādei nepatiesu informāciju;
citos gadījumos, ko paredz vienošanās par atbalsta saņemšanu.

Finansējuma saņēmējam kopā ar projekta iesniegumu apliecināt, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī Finansējuma saņēmējs ir informēts par Regulas Nr. 2018/1046, Eiropas Parlamenta un padomes 2014. gada 26. februāra direktīvas Nr. 2014/24/ES 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK, likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Eiropas Komisijas 2021. gada 9.aprīļa paziņojuma Nr. C/2021/2119 Norādījumu par izvairīšanos no interešu konfliktiem un to pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu un apņemas tās ievērot. Šāds nosacījuma nepieciešamība izriet no Revīzijas iestādes audita Nr. SA/ESIF/2020/10 ziņojumā ietvertā ieteikuma.

6. Vienkāršoto izmaksu metodikas
Pirmās kārtas ietvaros paredzēta atbildīgās iestādes izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika par aģentūras atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētajām personāla atlīdzības izmaksām, tai skaitā darba alga, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un atvaļinājuma izmaksas Minētā metodika tiks saskaņota ar vadošo iestādi. Vienkāršoto izmaksu metodiku plānots izstrādāt līdz projektu iesniegumu atlases uzsākšanai.

Ekonomikas ministrija neparedz izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku nefinanšu atbalstam, šo pieeju saskaņojot ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija nesaskaņos Ekonomikas ministrijas pieeju, tiks izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika nefinanšu atbalstam.

Otrās kārtas ietvaros atbalstāmo darbību īstenošanai paredzētas šādas vienkāršoto izmaksu metodikas:
1) sadarbības tīkla projekta vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām;
2) grantu metodika sadarbības tīkla dalībniekam, kurā ir iekļautas:
- ar tūrisma produktu izstrādi, attīstību vai tūrisma veida attīstību saistīto pētījumu vai izpētes veikšanas izmaksas;
- tūrisma produktu izstrādes izmaksas, tai skaitā produktu izveidei, testēšanai un pilotēšanai nepieciešamie pamatlīdzekļi;
- izmaksas, kas saistītas ar dalību starptautiskos konkursos;
- izmaksas, kas saistītas ar starptautiskās sertifikācijas iegūšanu, kas uzlabo tūrisma produktu eksportspēju;
- izmaksas obligāto komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu nodrošināšanai.

Pasākuma ietvaros iekšzemes komandējumu izmaksas attiecināmas atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajām metodikām "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai". Ārvalstu komandējuma izmaksas sedzamas projekta īstenošanas personālam un projektu vadītājam vai sadarbības tīkla dalībniekiem, kas saistītas ar tūrisma produktu pārdošanu ārvalstu tirgos, to pamatojot.

Pasākuma īstenošanā tiks piemērotas vadošās un atbildīgās iestādes sagatavotās 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas, ja tās attiecināmas uz projektu, tiklīdz minētās metodikas būs stājušās spēkā. 1.2.3.6. pasākumā paredzētās Atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas plānots izstrādāt līdz projekta atlasēm. Gadījumā, ja vienkāršoto izmaksu metodikas nav izstrādātas un saskaņotas ar vadošo iestādi, līdz atlases izsludināšanai, projekta iesniegumā izmaksas plāno atbilstoši faktiskajām izmaksām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • mikrouzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Iespēja saņemt finanšu un nefinanšu atbalstu attīstības veicināšanai.
 
Nozare
Transports un uzglabāšana, Izmitināšana un ēdināšanas pakalpojumi, Veselība un sociālā aprūpe, Māksla, izklaide un atpūta
Nozaru ietekmes apraksts
Iespēja saņemt finanšu un nefinanšu atbalstu attīstības veicināšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Tūrisma nozares un ar tūrismu saistīto nozaru komersantiem tiek sniegts atbalsts jaunu tūrisma produktu izstrādei un virzīšanai tirgū, tādējādi tiek uzlabota tūrisma un ar tūrismu saistīto nozaru konkurētspēja. 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem iespējams saņemt atbalstu aktivitātēm, kuras sekmē eksporta pieaugumu un attīsta spēju piedāvāt tūrisma produktus ar augstāku pievienoto vērtību.
 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Iespējams radīt jaunas darba vietas.
 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 066 585
0
894 950
0
686 537
495 123
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 066 585
0
894 950
0
686 537
495 123
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 254 806
0
1 052 883
0
807 691
582 498
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 254 806
0
1 052 883
0
807 691
582 498
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-188 221
0
-157 933
0
-121 154
-87 375
3.1. valsts pamatbudžets
0
-188 221
0
-157 933
0
-121 154
-87 375
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-188 221
-157 933
-121 154
-87 375
5.1. valsts pamatbudžets
-188 221
-157 933
-121 154
-87 375
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pasākuma ietvaros kopējais pieejamais finansējums ir 5 424 109 euro, tai skaitā ERAF finansējums 4 610 492 euro, valsts budžeta finansējums 567 350 euro un minimālais privātais finansējums 246 267 euro, kas sadalās:
- pirmās kārtas ietvaros 498 769 euro, tai skaitā ERAF finansējums 423 953 euro un valsts budžeta finansējums 74 816 euro;
- otrās kārtas ietvaros 4 925 340 euro, tai skaitā ERAF finansējums 4 186 539 euro, valsts budžeta finansējums 492 534 euro un minimālais privātais finansējums 246 267 euro.

Pirmās kārtas pieejamā finansējuma sadalījums:
2023. gadā 23 471 euro (ERAF finansējums 19 950 euro, valsts budžeta finansējums 3 521 euro);
2024. gadā 67 815 euro (ERAF finansējums 57 643 euro, valsts budžeta finansējums 10 172 euro);
2025. gadā 68 890 euro (ERAF finansējums 58 557 euro, valsts budžeta finansējums 10 333 euro);
2026. gadā 89 964 euro ( ERAF finansējums 76 469 euro, valsts budžeta finansējums 13 495 euro);
2027. gadā 69 964 euro (ERAF finansējums 59 469 euro, valsts budžeta finansējums 10 495 euro);
2028. gadā 70 501 euro (ERAF finansējums 59 926 euro, valsts budžeta finansējums  10 575 euro);
2029. gadā 108 164 euro (ERAF finansējums 91 939 euro, valsts budžeta finansējums 16 225 euro).


Otrās kārtas pieejamā finansējuma sadalījums:
2023. gadā 1 231 335 euro (ERAF finansējums 1 046 635 euro, valsts budžeta finansējums 123 134 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 61 567 euro);
2024. gadā 985 068 euro (ERAF finansējums 837 308 euro, valsts budžeta finansējums 98 507 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 49 253 euro);
2025. gadā 738 801 euro (ERAF finansējums 627 981 euro, valsts budžeta finansējums 73 880 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 36 940 euro);
2026. gadā 492 534 euro ( ERAF finansējums 418 654 euro, valsts budžeta finansējums 49 253 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 24 627 euro);
2027. gadā 492 534 euro ( ERAF finansējums 418 654 euro, valsts budžeta finansējums 49 253 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 24 627 euro);
2028. gadā 492 534 euro ( ERAF finansējums 418 654 euro, valsts budžeta finansējums 49 253 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 24 627 euro);
2029. gadā 492 534 euro ( ERAF finansējums 418 654 euro, valsts budžeta finansējums 49 253 euro, minimālais privātais līdzfinansējums 24 627 euro);
           
Izdevumu attiecināmības termiņš: līdz 2029. gada 31. decembris.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Aģentūrai uz projekta īstenošanas laiku paredzēts izveidot 1 jaunu vecākā projekta vadītāja amata vietu un 0,7 slodzes nodarbināt vecāko projektu vadītāju esošo resursu ietvaros.
Amata vietu uzturēšana tiks nodrošināta 1.2.3.6. pasākuma īstenošanai paredzētā finansējuma ietvaros.
Aģentūras personāla atlīdzības izmaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt 364 800 EUR.  
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu Ekonomikas ministrija 1. kārtai un Finanšu ministrija 2.kārtai lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, sākot ar 2023. gada 3.ceturksni.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014 ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
Apraksts
Projekta iesniegumu atbalsta saņemšanai var iesniegt sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 2. punktam, kā arī atbilstoši minētās regulas nosacījumiem tiek noteikti izmantojamie termini MK Noteikumu projektā. 
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam.
Apraksts
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkta nosacījumiem kopējais de minimis atbalsts, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, jebkurā triju fiskālo gadu periodā nepārsniedz 200 000 euro, kā arī tiek noteiktas tās nozares un darbības, kurām finansējuma saņēmējs atbalstu nepiešķir.
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
Apraksts
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 regulējumam tiek noteikts projekta īstenošanā izmantojamās vienotās likmes finansējums netiešajām izmaksām un personāla vadības izmaksām, kā arī tiek regulēti pievienotā vērtības nodokļa attiecināmības jautājumi.
ES tiesību akta CELEX numurs
32018R1046
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
Apraksts
Regula Nr. 2018/1046 nosaka interešu konflikta nepieļaušanu. 

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014 ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 83. punkts
2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
I pielikuma 3. panta 3. punkts
2.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
I pielikuma 2. panta 1. punkts
2.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 4. punkts “a” apakšpunkts
77.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Paredz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108.panta piemērošanu de minimis atbalstam.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
2.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta 2. punkts
65.18. apakšpunkts 84. un 85. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1.panta 1.punkta
78.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
7. panta 4. punkts un 8.pants
80. un 97. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
3. panta 8. un 9. punkts
86. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
6.panta 4. punkts
92. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
regula kopumā
80., 81., 82., 83.., 93., 94., 95. un 97. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
54. panta a) apakšpunkts
35. un 46. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
47. un 50. pants
76. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES, Euratom) 2018/1046 (2018. gada 18. jūlijs) par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
regula kopumā
72.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
61. pants
73. punkts un 3. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
132. pants
74. punkts un 75. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskajā apriešanā tiesību aktu portālā (08.08.2022. - 22.08.2022.) priekšlikumi un iebildumi netika saņemti. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts tiešā veidā pozītīvi ietekmēs reģionu attīstību, īpaši attiecībā uz mikro, mazo un vidējo uzņēmumu izaugsmi un attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta atbalsta pasākumi tiks īstenoti, ievērojot nediskriminācijas principus un vienlīdzīgas iespējas. 
Pasākumā nodrošināto noteikto aktivitāšu kopums labvēlīgi ietekmēs iedzīvotāju sociālo situāciju, tajā skaitā neizslēdz sociālās atstumtības riskam pakļauto grupu pieteikšanos pasākuma aktivitātēm. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta atbalsta pasākumi tiks īstenoti, ievērojot nediskriminācijas principus. 

Sabiedrības informēšanai tiks izmantoti dažādi informācijas formāti, kas ir piekļūstami cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem, piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, materiāli elektroniskā formātā, raidījumu ieraksti u.c. Īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem, personām ar invaliditāti, reliģisko pārliecību, vecumu, rasi un etnisko izcelsmi vai seksuālo orientāciju (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību”, https://www.lm.gov.lv/lv/metodiskie-materiali).

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta atbalsta pasākumi tiks īstenoti, ievērojot nediskriminācijas principus, t.sk., nodrošinot vienlīdzīgu darba samaksu, pieeju kvalifikācijas celšanas un apmācību pasākumiem. Publiskie iepirkumi tiks veikti sociāli atbildīgā veidā, kā arī īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas neveicina diskrimināciju un dzimumu stereotipu veidošanos. Izstrādājot apmācību programmas, to saturs tiks veidots, ievērojot dzimumu līdztiesības principus, īpašu uzmanību veltot sabiedrībā valdošos stereotipu par dzimumu lomu sadalījumu izskaušanai un nepieļaujot stereotipisku dzimumu attēlojumus mācību līdzekļos (piemēram: sieviešu biznesa jomas un vīriešu biznesa jomas) u.c. 

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta atbalsta pasākumi tiks īstenoti, ievērojot nediskriminācijas principus

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”.
Pasākuma pirmās kārtas projektu iesniegumu atlasē tiks piemērots specifiskais atbilstības kritērijs “Projektā ir paredzētas darbības, kas veicina horizontālā principa ”Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanu”.
Pasākuma otrās un trešās kārtas projektu iesniegumu atlasē tiks piemērots kvalitātes kritērijs “Projektā ir paredzētas darbības, kas veicina Horizontālā principa ”Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”   īstenošanu”.
Sadarbības tīkla dalībniekam tiek uzlikts pienākums uzkrāt datus par atbalstu saņēmušajiem sadarbības tīkla dalībniekiem sadalījumā pa dzimumiem. Vienlaikus  pasākuma īstenošanā tiks ievēroti vispārīgi nosacījumi, kas netieši veicina nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu.
Pirmās un otrās kārtas ietvaros var tikt attiecinātas izmaksas horizontālā principa ”Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” nodrošināšanai.   

Projekta personāla atlasē netiks pieļauta diskriminācija rases, etniskās izcelsmes, dzimuma, vecuma, invaliditātes, reliģiskās piederības, seksuālās orientācijas vai citiem apstākļiem. Vienlaikus visiem darbiniekiem ar invaliditāti ir jānodrošina vienlīdzīgas iespējas, tostarp nodrošinot piekļūstamību, pielāgojot darba vietu un tehnoloģijas.

Publiskie iepirkumi, kur tas ir attiecināms un atbilst ieguldījumu saturam, tiks veikti sociāli atbildīgā veidā - pērkot ētiski ražotus produktus un pakalpojumus un izmantojot publiskās iepirkumu procedūras, lai radītu darbvietas, pienācīgus darba apstākļus, sekmētu sociālo un profesionālo iekļautību, kā arī veicinātu labākus darba nosacījumus cilvēkiem ar invaliditāti un nelabvēlīgā situācijā esošiem cilvēkiem.  

Savukārt informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi, nepieļaujot stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem, personām ar invaliditāti, reliģisko pārliecību, vecumu, rasi un etnisko izcelsmi vai seksuālo orientāciju. Informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana ir saskaņā ar saistošo normatīvo aktu un citu dokumentu noteiktajām prasībām, tostarp nodrošinot, ka informācijas saturs ir piekļūstams cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus. 

Pasākuma ietvaros izveidotie tūrisma pakalpojumi būs piekļūstami cilvēkiem ar redzes, dzirdes, kustību vai garīga rakstura traucējumiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem, cilvēkiem ar uztveres īpatnībām, lasīšanas grūtībām, autiskā spektra traucējumiem, kā arī cilvēkiem ar viegliem vai pārejošiem funkcionēšanas ierobežojumiem.

Pasākumam nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
* “Klimatdrošināšana”;
* “Energoefektivitāte pirmajā vietā”.

Nenodarīt būtisku kaitējumu

Pirmās un otrās kārtas vērtēšanas kritērijos noteikts specifiskais atbilstības kritērijs “Projekta ietvaros veicamiem iepirkumiem piemēro Ministru kabineta 2017.gada 20.jūnija noteikumos Nr.353 “Prasības zaļajam publiskajam iepirkumam un to piemērošanas kārtība” iekļautajām grupām noteiktos zaļā publiskā iepirkuma kritērijus”.
Vienlaikus  pasākuma īstenošanā tiks ievēroti vispārīgi nosacījumi, kas netieši veicina nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu.
Pielikumi