Anotācija (ex-ante)

22-TA-2781: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Artūru Pankratu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Saskaņā ar Konkurences likuma pārejas noteikumu 19.punktā noteikto, Ministru kabinets veic nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu, ka, sākot ar 2022. gada 1. jūliju, Konkurences padomes sastāvā ir tās priekšsēdētājs un četri padomes locekļi. Ministru kabinets uzdevis Ekonomikas ministrijai veikt nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu šo likuma normas izpildi. Konkurences padome šobrīd darbojas nepilnā sastāvā, taču darbu apjoms ir strauji pieaudzis un Konkurences padomes loma ir arvien nozīmīgāka Latvijas tautsaimniecībā un ekonomikā. Konkurences padomes darbība nepilnā sastāvā turpmāk nav pieļaujama, it īpaši karteļu lietās un daudzajiem darbiem attiecībā uz enerģētikas jomu, tirgus analīzi un tiem līdzīgiem. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt Konkurences likuma pārejas noteikumu 19.punkta izpildi un Konkurences padomes darbību pilnā tās sastāvā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd Konkurences padome darbojas trīs cilvēku sastāvā - priekšsēdētājs un divi padomes locekļi. Ir nepieciešams apstiprināt vēl divus Konkurences padomes locekļus. Ekonomikas ministrija saskaņā ar Konkurences likuma pārejas noteikumu 22.punktā noteikto izņēmuma kārtību, ka Konkurences padomes divu papildu padomes locekļu amata pretendentu atlasi nodrošina saskaņā ar Valsts civildienesta likumā noteikto vispārējo ierēdņa amata pretendentu atlases kārtību, kā arī noteikto, ka uz šiem konkursiem nav attiecināma jaunā īpašā atklātā konkursa norises kārtība un prasības padomes locekļu amata pretendentiem, 2022.gada 3.maijā oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" izsludināja atklātu konkursu uz Konkurences padomes locekļa divām amata vietām, https://www.vestnesis.lv/op/2022/85.AKK2
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Konkurences padomes sastāvs, kurā ir priekšsēdētājs un divi padomes locekļi, neatbilst Konkurences likumā noteiktajam - Konkurences padomes sastāvā ir priekšsēdētājs un četri padomes locekļi.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Valsts civildienesta likumā noteikto konkursa procedūru, pretendentu atbilstību Ekonomikas ministrijas izsludinātajam konkursam uz divu Konkurences padomes locekļu amatiem, veica ministra izveidota komisija, kuras sastāvā bija Ekonomikas ministrijas, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji. Pretendentiem bez pieredzes vadošā amatā, augstākās izglītības ekonomikā, uzņēmējdarbības vadībā vai tiesību zinātnē, tika prasīta izpratne par konkurences tieību piemērošanu, KP darbības jomu un mērķiem, izpratne par tautsaimniecības attīstības procesiem un uzņēmējdarbības vidi, valsts pārvaldes darbības principiem, kā arī teicamas stratēģiskās plānošanas, sadarbības, komunikācijas un prezentācijas prasmes. Pretendentu atbilstība tika izvērtēta saskaņā ar noteiktajiem pārbaudes kritērijiem, trīs konkursa kārtās, kompetenču novērtēšanā piesaistot personāla atlases kompāniju. Lai komisija gūtu pārliecību par pretendenta atbilstību izvīrzītajai prasībai pēc pieredzes vadošā amatā, tika saņemts Rīgas valstspilsētas Pašvaldības apstiprinošs dokuments. Tā pat tika pārbaudīta pretendentu atbilstību Konkurences  likuma 5.pantā noteiktajiem ierobežojumiem. Konkurences padomes locekļu atlases konkurss noslēdzās 2022.gada 31.augustā, un, atbilstoši konkursa komisijas lēmumam, ekonomikas ministrei tika iesniegti trīs pretendenti, kuru sniegums vislabāk atbilda Konkurences padomes locekļu konkursa izvirzītajām prasībām. Apstiprināšanai Ministru kabinetā tiek virzīti divi, augstāko punktu vērtējumu ieguvušie, pretendenti. Viens no tiem, Artūrs Pankrats, Rīgas domes Kapitālsabiedrību pārvaldes Tiesiskās uzraudzības nodaļas galvenais jurists.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Nav nepieciešama
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi