Anotācija

25-TA-340: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 8. septembra noteikumos Nr. 1015 "Kārtība, kādā izsniedz speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, kā arī maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zvejniecības likuma 7. panta otrā daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir paplašināt Zemkopības ministrijas Zvejniecības komercdarbības licencēšanas komisijas (turpmāk - licencēšanas komisija) sastāvu, precizēt zvejas noteikumu pārkāpumus, kuru dēļ var tikt anulēta atļauja (licence) komercdarbībai zvejniecībā (turpmāk - licence) vai var tikt atteikta licences izsniegšana, precizēt komercdarbības zvejniecībā uzsākšanai nepieciešamo minimālo zvejas limita apjomu atbilstoši esošai situācijai Baltijas jūrā un paredzēt tiesības pašvaldībai tādu noteikt iekšējos ūdeņos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2009. gada 8. septembra noteikumos Nr. 1015 "Kārtība, kādā izsniedz speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, lai  saņemtu speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, kā arī maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu" (turpmāk – noteikumi Nr. 1015) noteikta kārtība, kādā tiek izsniegta licence komercdarbībai zvejniecībā. Noteikumos Nr. 1015 ir noteikts licencēšanas komisijas sastāvs, kritēriji licences derīguma termiņa noteikšanai, gadījumi, kad licence tiek anulēta, un valsts nodevas maksāšanas kārtība. Tāpat noteikumi Nr. 1015 paredz, ka pretendentam, kas vēlas saņemt licenci, ir jābūt pieejamam noteiktam zvejas limita apjomam. Šobrīd ir radusies nepieciešamība izdarīt izmaiņas noteikumos Nr. 1015 noteiktajos kritērijos licences termiņa noteikšanai, licences anulēšanai un atteikumam licences izsniegšanai, ņemot vērā aktuālo situāciju zvejniecībā. Tāpat nepieciešams papildināt licencēšanas komisijas sastāvu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Zemkopības ministrija ir saņēmusi biedrības "Mazjūras zvejnieki" iesniegumu ar lūgumu iekļaut biedrības pārstāvi licencēšanas komisijas sastāvā, jo šī biedrība pārstāv Rīgas līča piekrastes zvejnieku vairākumu, turklāt ir nepieciešams līdzsvarot un aizstāvēt piekrastes zvejniecības intereses licencēšanas komisijas sastāvā. Šobrīd licencēšanas komisijas sastāvā darbojas viena piekrastes zvejniekus pārstāvoša organizācija - biedrība "Latvijas Zvejnieku federācija" un divas aiz piekrastes zvejojošo zvejniekus pārstāvošās nevalstiskās organizācijas.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts papildināt licencēšanas komisijas sastāvu ar pārstāvi no biedrības "Mazjūras zvejnieki".
Problēmas apraksts
Šobrīd licences derīguma termiņu zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem un starptautiskajos ūdeņos nosaka, ņemot vērā zvejā izmantojamā kuģa atbilstības apliecības vai kuģa kuģošanas spējas apliecības derīguma termiņu ar mērķi pārliecināties, ka pretendentam zvejai ir pieejams atbilstošs kuģis. Šis nosacījums rada situāciju, ka bieži vien zvejas uzņēmumiem licence ir jāatjauno ik pēc pāris gadiem vai pat katru gadu, kas rada papildu administratīvo slogu. Tāpat iespējamas situācijas, ka kuģi uz kura pamata ir izdota licence, attiecīgais uzņēmums zvejā vairs neizmanto (tas ir pārdots, nodots metāllūžņos utt.).
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu ir plānots vienkāršot procedūras un iesniedzamo dokumentu apjomu, atsakoties no licences derīguma termiņa pieskaņošanas kuģa atbilstības apliecības vai kuģa kuģošanas spējas apliecības derīguma termiņam un zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem un starptautiskajos ūdeņos licenci izsniegt uz pieciem gadiem tāpat kā tas jau tiek darīts zvejai Baltijas jūras piekrastes ūdeņos un iekšējos ūdeņos, svītrojot noteikumu Nr. 1015 10. punktu.
Problēmas apraksts
Piešķirot licenci, kā arī nosakot tās derīguma termiņu vai pieņemot lēmumu par licences anulēšanu, tiek vērtēts, vai zvejniecības uzņēmums ir būtiski pārkāpis Eiropas Savienības un Latvijas zvejniecību regulējošo normatīvo aktu prasības. 
2024. gada 9. janvārī spēkā stājās Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 23. novembra Regula (ES) 2023/2842, ar ko groza Padomes Regulu (EK) Nr. 1224/2009 un attiecībā uz zivsaimniecības kontroli groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1967/2006 un (EK) Nr. 1005/2008 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/1139, (ES) 2017/2403 un (ES) 2019/473. Līdz ar šīs regulas ieviešanu ir paaugstinājusies iespējamība zvejniekiem par nozvejas atļautās pielaides robežas (turpmāk – MOT) prasību neizpildi saņemt sodus, kas savukārt var radīt situācijas, kad par šiem nenozīmīgajiem MOT pārkāpumiem, īpaši attiecībā uz nelielu dažādu neregulēto zivju sugu piezvejas apjomu neprecīzu noteikšanu, tiek masveidā anulētas vai neizsniegtas licences komercdarbībai zvejniecībā. Tā vietā būtu jāparedz, ka licences tiek anulētas tikai par nopietniem apzinātiem pārkāpumiem, kas noteikti Zvejniecības likumā - par zveju bez attiecīgas atļaujas un par zveju aizliegtā vietā vai laikā, kā arī par zveju ar aizliegtiem rīkiem vai paņēmieniem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt pārkāpumus, par kuriem licence var tikt anulēta (noteikumu Nr. 1015 14. punkts) vai var tikt atteikta licences izsniegšana (noteikumu Nr. 1015 16.4. apakšpunkts) vai par kuriem licences derīguma termiņu nosaka tikai uz vienu gadu (noteikumu Nr. 1015 11.2. apakšpunkts). Noteikumos Nr. 1015 attiecīgajos punktos paredzēts iekļaut atsauci uz tādiem nopietniem pārkāpumiem, kas uzskaitīti Zvejniecības likuma 30. panta sestajā vai astotajā daļā atkarībā no zvejas veikšanas vietas.
Problēmas apraksts
Licence tiek sagatavota un ir pieejama elektroniskā formātā Latvijas Zivsaimniecības integrētajā kontroles un informācijas sistēmā (turpmāk - LZIKIS)  gan attiecīgajam zvejniecības uzņēmumam, gan kontrolējošām institūcijām. Līdz šim licence vai tās dublikāts tika izsniegts arī papīra formā, tomēr, lai ieekonomētu darba un materiālos resursus, kā arī mazinātu administratīvo slogu, turpmāk licence papīra formā vairs netiks gatavota. Noteikumi Nr. 1015 neparedz obligātu licences izsniegšanu papīra formā, tomēr tie nosaka kārtību, kādā tiek izsniegts licences dublikāts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot noteikumu Nr. 1015 12. punktu, kur noteikta licences dublikāta izsniegšanas kārtība.
Problēmas apraksts
Kopš 2020. gada Baltijas jūrā ir aizliegta Austrumbaltijas mencu zveja, bet kopš 2022. gada arī Rietumbaltijas mencas Baltijas jūrā zvejot nav atļauts. Līdz ar to mencu zvejas iespējas Baltijas jūrā zvejniekiem vairs nav pieejamas, turklāt, ņemot vērā zinātnieku novērtējumu, nav sagaidāms, ka tuvākajos gados mencu zveja Baltijas jūrā varētu tikt atjaunota. Noteikumos Nr. 1015 ir paredzēts minimālais zvejas limits, kuram ir jābūt pieejamam pretendentam, ja tas pirmo reizi pieteicies licences saņemšanai zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem. Pašlaik noteikumi Nr. 1015 paredz, ka licenci var saņemt, ja pretendentam, kas pirmo reizi pieteicies licences saņemšanai zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem, starp citu sugu limitu apjomiem ir pieejams arī zvejas limits mencām 150 tonnu apjomā, ja zvejo ar traļu zvejas kuģiem ar 220 kilovatu (kW) un lielāku dzinēja jaudu vai 100 tonnu mencu apjomā tīklu zvejas kuģiem. Šie nosacījumi ir neatbilstoši pašreizējai zvejas situācijai Baltijas jūrā un attiecībā uz mencu limitiem ir jāmaina.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot noteikumu Nr. 1015 16.3. apakšpunkta nosacījumus, kur tiek runāts par mencu zvejas limitiem.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 1015 paredz, ka pretendentam, lai saņemtu licenci zvejai Baltijas jūras piekrastes ūdeņos, ir jābūt derīgai Latvijas Jūras administrācijas līdz 2017. gada 31. decembrim izsniegtai kuģa kuģošanas spējas apliecībai vai pēc 2018. gada 1. janvāra izsniegtai zvejas laivas reģistrācijas apliecībai. Savukārt lai saņemtu licenci zvejai iekšējos ūdeņos ir jābūt derīgai Ceļu satiksmes drošības direkcijas izsniegtai mazizmēra kuģošanas līdzekļa reģistrācijas apliecībai vai Latvijas Jūras administrācijas līdz 2017. gada 31. decembrim izsniegtai kuģa kuģošanas spējas apliecībai, vai pēc 2018. gada 1. janvāra izsniegtai zvejas laivas reģistrācijas apliecībai. Šīs iepriekš pastāvējušās dažādās par kuģiem un zvejas laivām izvirzāmās prasības vairs nav aktuālas, tādēļ attiecīgie noteikumu Nr. 1015 punkti būtu precizējami un prasību normas redakcija vienkāršojama.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka no noteikumiem tiek svītrots teksts, kur tiek runāts par Latvijas Jūras administrācijas līdz 2017. gada 31. decembrim pretendentam izsniegtu kuģa kuģošanas spējas apliecību.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 1015 ir noteikts minimālais zvejas limits, kas nepieciešams pretendentam, kas pirmo reizi pieteicies licences saņemšanai zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem, kā arī zvejai piekrastes ūdeņos, savukārt zvejai iekšējos ūdeņos šāds minimālais nepieciešamais zvejas limits noteikumos nav noteikts. Tomēr ar noteikumiem Nr. 1015 to nebūtu pareizi regulēt, jo zveja iekšējos ūdeņos ir ļoti specifiska un zvejas iespējas un pieejamie iedalāmie zvejas rīku veidi un apjomi atšķiras atkarībā no konkrētās ūdenstilpes. Līdz ar to nav iespējams noteikt minimālo nepieciešamo zvejas limitu licences saņemšanai, kas būtu atbilstošs un piemērots visām ūdenstilpēm.  Tā vietā pašvaldībām būtu nosakāms deleģējums izvērtēt tās administratīvās teritorijas attiecīgajos ūdeņos noteiktos zvejas limitus, un ar savu lēmumu noteikt minimālo nepieciešamo zvejas limitu licences saņemšanai pretendentam, kas pirmo reizi pieteicies licencei.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt iespēju pašvaldībām pieņemt saistošos noteikumus, ar kuriem tās noteiktu minimālo nepieciešamo zvejas limitu licences saņemšanai zvejai konkrētajos pašvaldības administratīvajā teritorijā esošos iekšējos ūdeņos.
Problēmas apraksts
Pēc tam, kad Zemkopības ministrija vai attiecīgā pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par licences piešķiršanu, licenci sagatavo elektroniski LZIKIS. Licence LZIKIS tiek aktivizēta un ir derīga tikai pēc tam, kad licences saņēmējs ir samaksājis valsts nodevu, kas noteikta noteikumu Nr. 1015 19. punktā. Tomēr šobrīd ir bijuši gadījumi, kad zvejniecības uzņēmumi pēc tam, kad saņēmuši informāciju par licences piešķiršanu, uzsāk zveju pirms ir samaksājuši valsts nodevu un pirms licence ir aktivizēta. Tātad faktiski zveja tiek veikta bez derīgas licences, kas ir zvejniecību regulējošo normatīvo aktu pārkāpums.
Risinājuma apraksts
Lai izvairītos no turpmākiem pārpratumiem par brīdi, kad licences izmantošana var tikt uzsākta, noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 1015 21. punktu, lai skaidri noteiktu, ka licence ir derīga tikai pēc valsts nodevas samaksas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Zvejniecības komersanti
  • Zemkopības ministrija
  • Zvejniecības komersanti, kas vēlas saņemt licenci Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem vai starptautiskajos ūdeņos
  • Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Ar noteikumu projektu tiek precizēti pārkāpumi (aptverot tikai nopietno apzināto pārkāpumu kategoriju atbilstoši Zvejniecības likuma normām), par kuriem licenci var anulēt, atteikt tās izsniegšanu vai izsniegt tikai uz vienu gadu. Turpmāk visi komerczvejnieki, kas zvejo Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem, licenci saņems uz pieciem gadiem (nevis dažādi - atbilstoši kuģošanas spējas vai reģistrācijas apliecībām), izņemot gadījumus, kas uzskaitīti noteikumu Nr. 1015 11. punktā, tādējādi licenci vajadzēs atjaunot retāk, kā arī samazināsies administratīvais slogs ar mazāku skaitu nepieciešamo iesniedzamo dokumentu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Zvejniecības komersanti
Zemkopības ministrija
samazinās
Vērtības nozīme:
12,85
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām valsts struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
Vienas licences sagatavošanai papīra formā un nosūtīšanai nepieciešamas aptuveni 0,5 h.
41
2024. gadā izsniegto licenču skaits zvejai Baltijas jūrā un starptautiskajos ūdeņos.
1
izsniedz reizi gadā
-263,43
Pēc LZIKIS pieejamās informācijas 2024. gadā Zemkopības ministrija izsniedza 41 licenci zvejai Baltijas jūrā vai starptautiskajos ūdeņos. Administratīvās izmaksas veido darbaspēka izmaksas par licences izdrukāšanu, parakstīšanu, apzīmogošanu un nosūtīšanu zvejniecības komersantam, kas kopumā aizņem aptuvei 0,5 stundas. Zemkopības ministrijas administratīvās izmaksas samazinās par 263,43 euro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas valsts struktūrās ir 12,85 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (12,85 x 0,5) x (41 x 1) = 263,43 euro, kur C - licences sagatavošanas papīra formā un nosūtīšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana. Papildus vēl varētu pieskaitīt izmaksas par kancelejas precēm, elektrību un pasta izdevumus.
Zvejniecības komersanti, kas vēlas saņemt licenci Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem vai starptautiskajos ūdeņos
samazinās
Vērtības nozīme:
10,69
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
pieņemot, ka attiecīgās informācijas apkopošana un iesniedzamo dokumentu sagatavošanai vidēji nepieciešams laiks nepārsniedz 0,5 stundu.
5
Aptuvenais licenču skaits gadā (MK noteikumu 1015 1.1.1. un 1.1.2. apakšpunktā minētajos ūdeņos), par kuru varētu samazināties izsniegto licenču skaits.
1
iesniedz reizi gadā
-26,73
Mērķgrupa ir zvejniecības komersanti, kuriem, lai saņemtu licenci zvejai Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem vai starptautiskajos ūdeņos, jāapkopo informācija un jāiesniedz iesniegums ministrijai. Aptuvenais licenču skaits gadā (MK noteikumu 1015 1.1.1. un 1.1.2. apakšpunktā minētajos ūdeņos), par kuru varētu samazināties izsniegto licenču skaits ir 5. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido iesnieguma nepieciešamās informācijas apkopošana, (pavaddokumentu sagatavošana) un iesnieguma aizpildīšana, kā arī papildus nepieciešamās informācijas sniegšana ministrijas atbildīgajiem darbiniekiem. Zvejniecības komersantu administratīvās izmaksas samazinās par 26,72 euro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 10,69 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (10,69 x 0,5) x (5 x 1) = 26,72 euro, kur C - informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana.
Pašvaldības
samazinās
Vērtības nozīme:
9,73
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām pašvaldību struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
Vienas licences sagatavošanai papīra formā un nosūtīšanai nepieciešamas aptuveni 0,5 h.
97
2024. gadā izsniegto licenču skaits zvejai iekšējos ūdeņos.
1
izsniedz reizi gadā
-471,91
Pēc LZIKIS pieejamās informācijas 2024. gadā pašvaldības izsniedza 97 licences zvejai iekšējos ūdeņos. Administratīvās izmaksas veido darbaspēka izmaksas par licences izdrukāšanu, parakstīšanu, apzīmogošanu un nosūtīšanu zvejniecības komersantam, kas kopumā aizņem aptuvei 0,5 stundas. Pašvaldību administratīvās izmaksas samazinās par 471,91 euro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas pašvaldības struktūrās ir 9,73 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,73 x 0,5) x (97 x 1) = 471,91 euro, kur C - licences sagatavošanas papīra formā un nosūtīšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana. Papildus vēl varētu pieskaitīt izmaksas par kancelejas precēm, elektrību un pasta izdevumus.
Kopā
-762,07

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts vides dienests
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Mazjūras zvejnieki"
Cits
Zvejniecības komersanti, kas zvejo Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Sanāksme ar zvejniecības komersantiem, kas zvejo Baltijas jūrā aiz piekrastes ūdeņiem.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Zemkopības ministrija
samazinās
Vērtības nozīme:
12,85
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām valsts struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
Vienas licences sagatavošanai papīra formā un nosūtīšanai nepieciešamas aptuveni 0,5 h.
41
2024. gadā izsniegto licenču skaits zvejai Baltijas jūrā un starptautiskajos ūdeņos.
1
izsniedz reizi gadā
-263,43
Pēc LZIKIS pieejamās informācijas 2024. gadā Zemkopības ministrija izsniedza 41 licenci zvejai Baltijas jūrā vai starptautiskajos ūdeņos. Administratīvās izmaksas veido darbaspēka izmaksas par licences izdrukāšanu, parakstīšanu, apzīmogošanu un nosūtīšanu zvejniecības komersantam, kas kopumā aizņem aptuvei 0,5 stundas. Zemkopības ministrijas administratīvās izmaksas samazinās par 263,43 euro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas valsts struktūrās ir 12,85 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (12,85 x 0,5) x (41 x 1) = 263,43 euro, kur C - licences sagatavošanas papīra formā un nosūtīšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana. Papildus vēl varētu pieskaitīt izmaksas par kancelejas precēm, elektrību un pasta izdevumus.
Pašvaldības
samazinās
Vērtības nozīme:
9,73
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām pašvaldību struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
Vienas licences sagatavošanai papīra formā un nosūtīšanai nepieciešamas aptuveni 0,5 h.
97
2024. gadā izsniegto licenču skaits zvejai iekšējos ūdeņos.
1
izsniedz reizi gadā
-471,91
Pēc LZIKIS pieejamās informācijas 2024. gadā pašvaldības izsniedza 97 licences zvejai iekšējos ūdeņos. Administratīvās izmaksas veido darbaspēka izmaksas par licences izdrukāšanu, parakstīšanu, apzīmogošanu un nosūtīšanu zvejniecības komersantam, kas kopumā aizņem aptuvei 0,5 stundas. Pašvaldību administratīvās izmaksas samazinās par 471,91 euro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas pašvaldības struktūrās ir 9,73 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,73 x 0,5) x (97 x 1) = 471,91 euro, kur C - licences sagatavošanas papīra formā un nosūtīšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz ko attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta iesnieguma sniegšana. Papildus vēl varētu pieskaitīt izmaksas par kancelejas precēm, elektrību un pasta izdevumus.
Kopā
-735,34

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Noteikumu projektā ietverts deleģējums pašvaldībām lemt lokāli par minimālo nepieciešamo limitu licences saņemšanai iekšējos ūdeņos.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Licences vairs netiks izsniegtas papīra formā.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi