Anotācija

24-TA-2261: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 6. aprīļa rīkojumā Nr. 197 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Klīnisko universitāšu slimnīcu onkoloģijas pacienta datu apmaiņas platformas izveide" pases apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekta izstrāde ir balstīta uz  Ministru kabineta  (turpmāk - MK) 2024. gada 14. marta noteikumiem Nr. 167 "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14 jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi", kurā ir veiktas izmaiņas attiecībā uz projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām, kas nosaka, ka saistībā ar personāla izmaksu ierobežojumu netiek attiecinātas uz šo noteikumu 11.5. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju – publiskas personas kapitālsabiedrību, kura pilda pārvaldes uzdevumu –, un uz šo noteikumu 11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju, ja finansējuma saņēmējs īsteno projekta aktivitātes ar savas organizācijas personālu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumu tiek veikti ar mērķi, lai risinātu jautājumu par kvalificētu kompetentu ekspertu piesaisti, nodrošinot projekta mērķu sasniegšanu un kvalitatīvus rezultātus, lai projekta īstenošanā iesaistītu pieredzējušus un atbilstošas kvalifikācijas ekspertus ar jau esošu pieredzi, nevis iepirkt ārpakalpojumu. Piesaistīt zinošus un kvalificētus ekspertus ir lietderīgāk, piemērotāk un saimnieciski izdevīgāk, ņemot vērā to, ka projekta ietvaros izveidotais tiks attīstīts arī projektam beidzoties, ko varēs nodrošināt jau esošie eksperti, kā arī apmācītie darbinieki.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreizējais projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksu ierobežojums nenodrošina maksimāli lietderīgākās pieejamā projekta finansējuma izlietošanas iespējas, jo ierobežo iespēju iesaistīt pašu personālu ar nepieciešamo kvalifikāciju, pieredzi un zināšanām, kas kalpotu sarežģītu un inovatīvu projektu veiksmīgai realizācijai. Esošais izmaksu sadalījums rada situāciju, kad primāri jāizvēlas ārējie pakalpojuma sniedzēji, kavējot veikt objektīvu izvēli par piemērotāko darbu veicēju konkrētajam uzdevumam. Tas var novest pie situācijas, kurā administratīvā noslodze iepirkumu un līgumu slēgšanai var ietekmēt projekta īstenošanas procesu, var būt jāveic kompromisi kvalitātes ziņā, kā arī ārpakalpojumu izmantošana, neiesaistot iekšējos ekspertus ilgtermiņā var radīt papildu izmaksas un apgrūtināt projekta turpmāko uzturēšanu un attīstību pēc tā noslēguma.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ja finansējums projekta īstenošanas izmaksas netiktu izmainītas, tas būtiski ietekmēs projekta realizāciju vairākos aspektos. Pirmkārt, ierobežojumi projekta īstenošanas personāla atlīdzībai rada situāciju, kad primāri jāizvēlas ārējie pakalpojuma sniedzēji, kavējot veikt objektīvu izvēli par piemērotāko darbu veicēju konkrētajam uzdevumam. Kvalificētu un pieredzējušu slimnīcu ekspertu pieredze un padziļināta izpratne par organizācijas darbības procesiem, struktūru un prasībām var sniegt būtisku pienesumu projekta mērķu sasniegšanai un kvalitātes nodrošināšanai. 
Administratīvā noslodze iepirkumu un līgumu slēgšanai izmantojot tikai ārpakalpojuma sniedzējus, var ietekmēt projekta īstenošanas procesu, var būt jāveic kompromisi kvalitātes ziņā, kā arī ārpakalpojumu izmantošana, neiesaistot iekšējos ekspertus, ilgtermiņā var radīt papildu izmaksas un apgrūtināt projekta turpmāko uzturēšanu un attīstību pēc tā noslēguma. Bez pietiekami kompetenta personāla iesaistes projekta realizācija varētu būt ievērojami lēnāka un zemākas kvalitātes, kas apdraudētu projekta rezultātu sasniegšanu noteiktajos termiņos. Ilgtermiņā tas var arī veicināt atkarību no ārpakalpojumiem, kas varētu palielināt projekta izmaksas un radīt riskus saistībā ar platformas uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas. Tas viss kopumā negatīvi ietekmētu projekta rezultātus un apgrūtinātu mērķu sasniegšanu.
Risinājuma apraksts
Klīniskās universitātes slimnīcām būtu lietderīgāk, piemērotāk un saimnieciski izdevīgāk projekta realizācijā atbilstoši savām iespējām iesaistīt savus resursus un ekspertus ar jau esošu pieredzi, tādējādi nodrošinot projekta pēctecību un veicinot darbinieku iesaisti projekta rezultātu ietvaros izveidoto risinājumu ilgtermiņa attīstībā. Tāpat esošo darbinieku iesaiste lielākā apmērā ļauj operatīvi veikt darbus, gan samazinot komunikācijai nepieciešamo laiku un resursus, gan izvairoties no citu piegādātāju administratīvo izmaksu segšanas, kas tiek attiecinātas uz sniegto pakalpojumu. Izpratne par nozares standartiem, regulējumu, medicīnisko terminoloģiju un esošajiem informācijas tehnoloģiju risinājumiem ļauj efektīvāk un produktīvāk izprast esošos procesus un tiem nepieciešamos uzlabojumus, tādējādi veicinot projekta rezultātu sasniegšanu.
Iekšējie programmētāji, strādājot ciešā saiknē ar slimnīcas personālu, ir labāk informēti par konkrētām vajadzībām un procesu sarežģītību, tādējādi ļaujot precīzāk un efektīvāk izveidot sistēmas funkcionalitāti, kas precīzi atbilst lietotāju prasībām. Salīdzinājumā, ārpakalpojumu sniedzējiem var būt nepieciešams ilgāks laiks, lai iedziļinātos un saprastu specifiskas darbības un vajadzības. Lai veicinātu ārpakalpojuma sniedzēja izpratni, tas aizņemtu gan vairāk slimnīcas personāla laiku, gan aizņemtu esošo slimnīcas informācijas sistēmas un uzturēšanas daļas darbinieku laika resursus, lai izskaidrotu detaļas. Šis potenciāli var aizņemt vairāk laika resursus nekā izstrādāt kādu moduli pašiem. Iekšējie programmētāji bieži vien var veikt nepieciešamās sistēmas pielāgošanas un uzturēšanu ātrāk un efektīvāk, samazinot nepieciešamību pēc dārgiem ārpakalpojumiem un mazinot komunikācijas sarežģītību.
Slimnīcas informācijas sistēmās apstrādātie dati bieži ietver sensitīvu pacientu informāciju, kas padara datu drošību par kritisku faktoru. Iekšējie programmētāji, būdami daļa no organizācijas, ir labāk informēti par attiecīgajiem datu aizsardzības principiem un prasībām. Turklāt iekšējo resursu izmantošana samazina risku, ka sensitīva informācija varētu nonākt trešo personu rokās, kas var notikt, izmantojot ārpakalpojumus.
Tādējādi, piesaistot pašu personālu, tiek nodrošināta lielāka kontrole, nepārtrauktība un ilgtspēja, kas veicina kvalitatīvāku un efektīvāku projekta rezultātu.

Sākotnējais valsts budžeta finansējumu projektā bija paredzēts ne vairāk kā 727 650 EUR apmērā pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksu segšanai. Veicot grozījumus projekta pasē, daļa projekta īstenošanas pakalpojumu (koplietošanas platformas un Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (turpmāk - RAKUS, Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca (turpmāk - PSKUS), Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (turpmāk -  BKUS) informācijas sistēmu (IS) pilnveidojumi) izmaksu tiks pārcelta uz projekta īstenošanas personāla izmaksām. Tā kā valsts budžeta līdzekļi paredzēti PVN segšanai, šo izmaiņu rezultātā, samazinot pakalpojumu izmaksas, samazinās arī kopējās PVN izmaksas. 

Ierosināto grozījumu rezultātā būs jāveic grozījumi 2023. gada 6. decembra līgumā par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda projekta ieviešanu Projekta Nr.2.1.3.1.i.0/2/23/I/CFLA/003, kas noslēgts starp Centrālo finanšu un līguma aģentūru (turpmāk - CFLA) un RAKUS.


Onkoloģijas pacientu datu apmaiņas platformas veidošanā iesaistītās slimnīcas ir RAKUS, PSKUS, BKUS, attiecīgi arī šo slimnīcu biznesa sistēmas ir tās, kas nodrošinās platformas apgādi ar faktiskajiem datiem. Šī vajadzība arī tiks realizēta projekta gaitā, veicot atbilstošu pielāgojumu esošajām slimnīcu informācijas sistēmām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Projekta realizācijas rezultātā plānotie ieguvumi :
- resursu izmantošanas optimizācija ārstniecības procesa nodrošināšanai;
- ārstniecības procesa efektivitātes paaugstināšana;
- veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un kvalitātes paaugstināšana.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projekta ietvarā tiks izstrādāti pielāgojumi slimnīcu esošajām sistēmām un/vai tiks izstrādātas jaunas sistēmas. Projekta ietvaros veiktās  izstrādes un pielāgojumi pēc to pabeigšanas būs slimnīcu īpašumā un tiks nodrošināta to darbība vismaz sešdesmit mēnešus pēc projekta beigām.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca
  • Bērnu klīniskās universitātes slimnīca
  • Rīgas austrumu klīniskā universitātes slimnīca
  • Nacionālais veselības dienests
  • Valsts digitālās attīstības aģentūra
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
360 990
0
1 847 506
0
1 606 277
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
360 990
0
1 847 506
0
1 606 277
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
374 763
0
2 164 692
0
1 915 390
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
374 763
0
2 164 692
0
1 915 390
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-13 773
0
-317 186
0
-309 113
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-13 773
0
-317 186
0
-309 113
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-13 773
-317 186
-309 113
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
  2024 2025 2026 Kopā
AF finansējums 360 990 1 847 506 1 606 277 3 850 000
Personāls, EKK 1000 295 402 337 098 134 312 797 294
Kapitāls, EKK 5000 65 588 1 510 408 1 471 965 3 052 706
PVN summa 13 773 317 186 309 113 641 068
Kopā: 374 763 2 164 692 1 915 390 4 491 068

Atveseļošanas fonda plāna finansējums un valsts budžeta līdzfinansējums PVN segšanai tiek plānots Finanšu ministrijas (CFLA) budžeta apakšprogrammā un saskaņā ar 2018. gada 17. jūlija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” tiks pieprasīts no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00. programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. EKK personāla izmakas, no finansējuma kas piešķirts  no ANM projekta.

Projekta grozījumu rezultātā tika veikta finansējuma pārdale starp projekta izdevumu kategorijām, kas ietekmēja arī kopējo PVN summu. Daļa finansējuma, kas sākotnēji bija paredzēta koplietošanas platformas un RAKUS, PSKUS, BSKUS informācijas sistēmu  pilnveidojumiem projekta pases 4.4. sadaļa, tika pārcelta uz projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām proejkta pases 4.3. sadaļa.  
Tā kā personāla izmaksām (algām) PVN netiek piemērots, šis finansējuma pārdalījums samazināja kopējo nodokļa summu un attiecīgi arī valsts budžeta finansējuma daļu.  
Papildus iepriekšminētajam, 2024.gadā plānotais iepirkums par platformas tehniskās specifikācijas izstrādi un autoruzraudzību tika izsludināts vēlāk, jo aizkavējās iepriekšējās iepirkuma procedūras par tirgus izpēti izvērtēšanas process, kura ietvaros pretendentam tika pieprasīta papildu informācija, jo pretendents nebija iesniedzis pietiekami skaidrus un viennozīmīgus dokumentus, kas apliecinātu atbilstību nolikumā un Publisko iepirkumu likumā izvirzītajām prasībām. Šie papildu pieprasījumi un nepieciešamība izvērtēt iesniegto informāciju radīja ietekmi uz nākamā iepirkuma (platformas tehniskās specifikācijas izstrādes un autoruzraudzības) izsludināšanas termiņu. 
Līdz ar to izmaksas platformas tehniskās specifikācijas izstrādes un autoruzraudzības iepirkuma līguma ietvaros ir plānotas tikai  2025. gada I ceturksnī. Šis apstāklis veicināja izmaiņas budžeta tāmē, samazinot sākotnēji prognozētās 2024. gada izdevumu summas. 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Projektā iesaistītas šādas institūcijas (projekta partneri):
- SIA “Rīgas austrumu klīniskā universitātes slimnīca”;
- VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”;
- VSIA “P.Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca”.
- Nacionālais veselības dienests
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nacionālais veselības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Iesaistītajām institūcijām jānodrošina projekta nepieciešamie resursi un kapacitāte projekta pārvaldībai un realizācijai.
Pēc projekta pabeigšanas Iesaistītajām institūcijām jānodrošina projekta rezultātā radīto produktu izmantošana 5 (piecus) gadus pēc projekta beigām.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izveidots vienots datu modulis

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta rezultātā tiks paaugstināta veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība un kvalitāte onkoloģijas jomā.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta realizācijā jāievēro Vispārējās personas datu aizsardzības regulas un Veselības informācijas aizsardzības normatīvo regulējumu prasības.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija


    Balstoties uz MK 2022. gada 6. jūlija rīkojuma nr. 493 “Par Veselības aprūpes pakalpojumu uzlabošanas plānu onkoloģijas jomā 2022.–2024. gadam” noteikto, ka lielākā onkoloģisko pacientu plūsma ir RAKUS Latvijas Onkoloģijas centrā, kurā ik gadu ārstējas apmēram 80% no visiem onkoloģiskajiem pacientiem, RAKUS nozīmēts kā jaunizveidojamā Vēža centra veidotājs.  Pamatojoties uz MK noteikumiem nr. 760 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 4.1.1.r. reformas "Uz cilvēku centrētas, visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas ilgtspēja un noturība" atskaites punkta "Nodrošināt metodisko vadību onkoloģijas jomā" īstenošanas noteikumi” no 06.12.2022. RAKUS ir nostiprināts kā projekta īstenotājs reformas atskaites punkta mērķu īstenošanai onkoloģijas jomā. Partnerībā ar projekta īstenošanas partneriem VSIA Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca un SIA Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” nosedz visu Latvijā esošo klīnisko universitāšu slimnīcu partnerību.   Līdz ar to apliecinām, ka projekta ietvaros netiks sniegts atbalsts komercdarbībai, bet realizēts valsts deleģēts uzdevums onkoloģijas jomā.Veselības ministrijas funkcijās ietilpst izstrādāt veselības politiku, kā arī organizēt un koordinēt veselības politikas īstenošanu. Veselības nozares valsts informācijas sistēmas ir līdzeklis, lai nodrošinātu sekmīgu iepriekš minēto valsts funkciju izpildi onkoloģijas jomā. Projekts ir daļa no veselības aprūpes procesa ar mērķi izveidot veselības nozares informācijas sistēmu DIGIVES, kuras izstrāde jau ir uzsākta, šobrīd realizējot dažādas vienotas valsts veselības informācijas sistēmas komponentes, piemēram, elektroniskās veselības kartes un integrācijas platformas informācijas sistēmas izveides. Projekts ir daļa no valsts integrācijas platformas un tiek realizēts kā daļa no valsts veselības nozares sabiedrības veselības portāla izveides procesa.
    Datu bezmaksas nodošana pēc projekta beigām paredzēta uz NVD plānoto DIGIVES platformu atbilstoši DIGIVES gatavībai un pieejamajām spējām. Tādējādi nodrošināts tiktu onkoloģisko pacientu bezmaksas datu pieejamība ikvienai ārstniecības iestādei, kam NVD būs piešķīris piekļuvi DIGIVES ar atbilstošām lietotāja piekļuves tiesībām. Valsts veselības aprūpes jomā izveidotais DIGIVES ir strukturizēts informācijas tehnoloģijas un datu bāzu kopums, kuru lietojot, tiek nodrošināta valsts funkciju izpildei nepieciešamās informācijas apstrāde. Tādējādi datu apstrāde ir nepieciešama pildot valsts pārvaldes funkcijas, jo turpmāk valsts informācijas sistēmu reģistri nodrošina jebkuram interesentam vienkopus iegūt informāciju atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām tiesībām.
    Viss projekts ir pacientu un viņu likumisko pārstāvju ārstniecības un aprūpes procesa uzlabošanai, kur rezultāts ir ieguvums tikai pacientiem pašiem.  Datu ievade, uzkrāšana, nodošana uz koplietošanas platformu ir ar mērķi uzlabot onkoloģisko pacientu ārstniecības procesu. Domāju, ka datu apmaiņas (pieejamības) rezultātā mēs būsim kā sabiedrība ieguvēji, ka varēsim datos balstītus lēmumus pieņemt arī par proaktīvām rīcībām onkoloģisko saslimstību jautājumos.
 
Pielikumi