Anotācija

22-TA-389: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Nacionālo bruņoto spēku militārā lidlauka "Lielvārde" maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Cenrādi apstiprina Likumā par budžetu un finanšu vadību (turpmāk – Budžeta likums) noteiktajā kārtībā. Budžeta likuma 5. panta devītā daļa nosaka Ministru kabinetam izdot noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Nacionālo bruņoto spēku militārā lidlauka “Lielvārde” maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – projekts) nosaka militārā lidlaukā “Lielvārde” sniegto maksas pakalpojumu izcenojumus.
 
Spēkā stāšanās termiņš
12.08.2022.
Pamatojums
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Attīstot sadarbību ar civilās aviācijas pārstāvjiem militārā lidlauka “Lielvārde” izmantošanā (turpmāk - lidlauks), tiek paplašinātas lidlauka izmantošanas iespējas mācību lidojumu veikšanai.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2021. gada ceturtajā ceturksnī Aizsardzības ministrija organizēja vairākas starpinstitūciju sanāksmes, lai pārrunātu turpmāko sadarbību un iespējas militārā lidlauka “Lielvārde” izmantošanā, piesaistot arī pārstāvjus no akciju sabiedrības “Air Baltic Corporation”. Sanāksmēs tika pārrunāta iespēja izmantot militāro lidlauku “Lielvārde” pilotu mācību lidojumu veikšanai, ko atbalstīja gan akciju sabiedrība “Air Baltic Corporation”, gan aizsardzības resors. Militāro lidlauku izmantošana civilās aviācijas gaisa kuģu mācību lidojumiem tiek paredzēta par maksu, tādēļ ir sagatavots noteikumu projekts, kurā ir noteikts militārā lidlauka “Lielvārde” maksas pakalpojumu cenrādis. Vienlaikus, nosakot maksas pakalpojumu cenrādi, ir ņemts vērā militārā lidlauka “Lielvārde” statuss, proti, ka tas ir militārs objekts, kas tātad paredzēts Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem noteikto uzdevumu izpildes nodrošināšanai. Līdz ar to iespēja militāro objektu izmantot citiem mērķiem ir pilnībā pakārtota tā pamatdarbībai, kas nedrīkst tikt traucēta, kā arī dažādām drošības prasībām, t.sk., tajā noteiktajam drošības režīmam. Papildus šim noteikumu projektam ir izstrādāts noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 4. decembra noteikumos Nr. 750 "Kārtība, kādā civilās aviācijas lidlauku izmanto militārās aviācijas gaisa kuģi un militārās aviācijas lidlauku – civilās aviācijas gaisa kuģi"” (22-TA-373), lai noteiktu tiesisko regulējumu civilās aviācijas gaisa kuģu mācību lidojumiem.
Risinājuma apraksts
Cenrādis tika izstrādāts, ievērojot:
1. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” prasības;
2. Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (The International Civil Aviation Organization – turpmāk ICAO) izstrādātos noteikumus par maksas noteikšanu lidostu un aeronavigācijas pakalpojumiem [1]. ICAO tiek uzskaitīti izdevumu posteņi, kuri jāņem vērā nosakot pakalpojumu cenas lidostu pakalpojumiem. Līdz ar to nolaišanās un mācību lidojumu izmaksās tika iekļauti izdevumi par nosēšanās skrejceļu (tā atjaunošanu), satiksmes kontroli (komunikācija un sakari), navigācijas, nosēšanās atbalsta pakalpojumiem, meteoroloģiju, ugunsdrošību;
3. Civilo lidlauku maksas pakalpojumu cenrāžos noteiktās cenas par līdzīgiem pakalpojumiem (t.sk. mācību lidojumiem) gan lidlaukiem Latvijā [2], gan citās Baltijas [3] valstīs.

Lai aprēķinātu maksas pakalpojuma izcenojumu, tiek vērtēti tiešie un netiešie izdevumi, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, ņemot vērā pieejamo finansējumu gan uzturēšanas izdevumiem, gan kapitālajiem izdevumiem.
Ievērojot ICAO principus - par pamatu aprēķiniem ņemti izdevumi  Gaisa spēku Sakaru un lidojumu nodrošinājuma eskadriļas (SLNE) uzturēšanas izmaksas 2020. gadā. Lidlauks (skrejceļš) ir jāuztur lietošanas kārtībā militāro uzdevumu veikšanai visu gadu 24/7 nemainīgā kvalitātē – tas nosaka netiešo izdevumu pozīcijas un apmēru. Civilo gaisa kuģu nolaišanās un mācību lidojumu veikšanai neveidojas tiešās izmaksas. Arī personāls netiek speciāli pieņemts darbā un algots, lai uzņemtu civilos gaisa kuģus, jo darbs tiks veikts neatkarīgi no tā. Tas nozīmē, ka tiešo izmaksu nav, kā arī personāla izdevumus nevar attiecināt uz šo pakalpojumu nodrošināšanu, jo atlīdzība Nacionālajos bruņotajos spēkos tiek noteikta centralizēti atbilstoši dienesta gaitai un noteikt atlīdzības apmēru konkrētas funkcijas veikšanai nav iespējams.

Ņemot vērā iepriekšminēto, tiek noteiktas kopējās izmaksas, kas ir pamats sekojošu maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanai (detalizēts maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins ar paskaidrojumiem iekļauts anotācijas pielikumos):
1. maksa par skrejceļa (lidlauka) izmantošanu/maksa par gaisa kuģu nosēšanos un pacelšanos (stunda/pacelšanās)
2. skrejceļa (lidlauka) izmantošana mācību lidojumiem gaisa kuģiem pa tonnāžas grupām (stundā):
  2.1. līdz 2 bruto tonnām (vispārējas nozīmes gaisa kuģi);
  2.2. no 3 līdz 100 bruto tonnām (šauras fizelāžas gaisa kuģi);
  2.3. no 101 bruto tonnām (platas fizelāžas gaisa kuģi).

Mācību lidojumiem cenas aprēķinā tiek piemērots koeficients 0.7, kas noteikts, ņemot vērā vispārējo praksi, nosakot izcenojumus mācību lidojumiem pārējos lidlaukos Latvijā.
Tāpat mācību lidojumu izcenojumu noteikšanai tiek piemēroti koeficienti atkarībā no gaisa kuģu svara. Tiek noteiktas trīs grupas, kurām koeficienti tiek aprēķināti, ņemot vērā intervālu augšējās robežas (detalizēts aprēķins 2. pielikumā).
Ņemot vērā lidlauka noslodzi, paredzēts, ka lidlauks civilo gaisa kuģu vajadzībām (šobrīd pamatā mācību lidojumiem) tiks izmantots 2.5 % no kopējā laika, kas ir aptuveni 220 stundas gadā.

Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likumam Nacionālo bruņoto spēku sniegtie maksas pakalpojumi militārajā lidlaukā “Lielvārde” apliekami ar pievienotās vērtības nodokli vispārējā kārtībā.

Nacionālie bruņotie spēki šo noteikumu pielikumā minētos pakalpojumus var sniegt, slēdzot civiltiesisku līgumu ar gaisa kuģa ekspluatantu un apstiprināto mācību organizāciju, lai tiktu noteikta juridiska vienošanās, ar to saistītās tiesības un pienākumi par militārā lidlauka "Lielvārde" izmantošanu.

Nacionālie bruņotie spēki no šo noteikumu projekta 3. punktā paredzētā līguma slēgšanas un pakalpojuma sniegšanas atsakās, ja tas apgrūtina pašu Nacionālo bruņoto spēku funkciju un uzdevumu izpildi, izmantojot militāro lidlauku "Lielvārde", t.sk., ja lidlauka resursi jau ir aizņemti Nacionālo bruņoto spēku uzdevumu veikšanai, vai, ja ir saņemts kompetentās valsts drošības iestādes (Militārās izlūkošanas un drošības dienesta) atzinums, ka tas var radīt nacionālo drošību apdraudošu vai potenciāli apdraudošu ietekmi, piemēram, ja tiek konstatēts, ka gaisa kuģa ekspluatants, ar ko tiktu slēgts līgums, to izmantotu pret Latvijas drošību vērstām darbībām. Nacionālo bruņoto spēku izdotu atteikumu par līguma slēgšanu un pakalpojuma sniegšanu var pārsūdzēt, vēršoties Nacionālajos bruņotajos spēkos ar iesniegumu par atteikuma apstrīdēšanu.

Izņēmums nepiemērot cenrādi aviācijas sporta, aviācijas popularizēšanas un citām nekomerciālām sabiedriskām vajadzībām tiek noteikts, balstoties uz drošības interesēm - militārais lidlauks "Lielvārde" ir militārs objekts, uz kuru attiecas noteikti drošības pasākumi. Attiecībā uz Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas likuma 5. panta pirmajā daļā noteikto aizliegumu nodot publiskas personas mantu privātpersonai vai kapitālsabiedrībai bezatlīdzības lietošanā, minētā likuma 5. panta otrās daļas 6. apakšpunkts paredz iespēju nepiemērot šo aizliegumu, ja citos likumos vai Ministru kabineta noteikumos ir atļauts publiskas personas mantu nodot bezatlīdzības lietošanā. Nacionālo bruņoto spēku maksas pakalpojumu cenrādis netiks piemērots, ja civilās aviācijas gaisa kuģis izmanto militārās aviācijas lidlauku pēc Nacionālo bruņoto spēku uzaicinājuma aviācijas sporta, aviācijas popularizēšanas un citām nekomerciālām sabiedriskām vajadzībām, ko paredzēs attiecīgie Ministru kabineta noteikumi “Nacionālo bruņoto spēku militārā lidlauka “Lielvārde” maksas pakalpojumu cenrādis” pēc to spēkā stāšanās. Piemēram, Nacionālo bruņoto spēku maksas pakalpojumu cenrādis netiktu piemērots gadījumos, kad no Nacionālo bruņoto spēku puses tiktu organizēti tādi aviācijas sporta un aviācijas reklamēšanas un popularizēšanas pasākumi kā gaisa spēku paraugdemonstrējumi un Gaisa spēku Aviācijas bāzes tehnikas apskate, kas būtu pieejami lielam interesentu skaitam. Noteikumu 5. punktā noteiktais tiek attiecināts, ja civilās aviācijas gaisa kuģis izmanto militārās aviācijas lidlauku pēc Nacionālo bruņoto spēku uzaicinājuma aviācijas sporta, aviācijas popularizēšanas un citām nekomerciālām sabiedriskām vajadzībām atbilstoši likuma "Par aviāciju" noteiktajam skaidrojumam par terminu "civilā aviācija". Vienlaikus Nacionālo bruņoto spēku uzaicinājumā jau iepriekš tiktu noteikti nepieciešamie aviācijas un fiziskās drošības nosacījumi (par drošības prasībām, gaisa kuģu nosēšanos u.c.), tādējādi atsevišķs līgums šādā gadījumā netiktu slēgts.


[1] ICAO’s Policies on Charges for Airports and Air Navigation Services

[2] Lidosta Rīga: https://www.riga-airport.com/business-to-business/rix-airport-charges/en
RIX regulē MK noteikumi: https://likumi.lv/ta/id/289090-noteikumi-par-valsts-akciju-sabiedribas-starptautiska-lidosta-riga-lidlauka-sniegto-pakalpojumu-maksu
Lidosta Liepāja: https://liepaja-airport.lv/content/uploads/Tabula_LAT1.pdf
Lidosta Ventspils: http://airport.ventspils.lv/par-lidostu/pakalpojumu-izcenojumi/;
Lidosta Spilve: https://www.spilve.org/?p=1&pp=2


[3] Lidosta Tallina: https://www.tallinn-airport.ee/en/partners/aviation-marketing/airport-charges-and-incentives/
Lidostas Lietuvā (Kauņa, Viļņa, Palanga): https://www.ltou.lt/en/aviation/airport-charges-and-general-terms-conditions






 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz tām valsts aģentūras “Civilās aviācijas aģentūra” apstiprinātām mācību organizācijām un sertificētiem gaisa kuģu ekspluatantiem, kuri pilotu mācību lidojumu ietvarā vēlēsies izmantot militāro lidlauku “Lielvārde”. Šobrīd valsts aģentūras “Civilās aviācijas aģentūra” uzraudzībā ir 6 apstiprinātās mācību organizācijas (https://www.caa.gov.lv/lv/pilotu-macibu-organizacijas-un-fstd-operatori-0) un 4 gaisa kuģu ekspluatanti (https://www.caa.gov.lv/lv/gaisa-kuga-ekspluatanti). Apmācāmās personas nav šā projekta sabiedrības mērķgrupa, jo fiziskās personas pašas par sevi neizvēlas lidlauku mācību lidojumu veikšanai. Apstiprinot attiecīgas apstiprinātās mācību organizācijas mācību kursa programmu, tajā tiek iekļauti lidlauki, kuros ir atļauts veikt mācību lidojumus. Apmācamās personas ir pakļautas apstiprinātās mācību organizācijas mācību kursa programmai, līdz ar to viņu mācību lidojumi tiek veikti uz tiem lidlaukiem, kas ir iekļauti mācību kursa programmā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
2 986
0
2 986
0
2 986
2 986
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
2 986
0
2 986
0
2 986
2 986
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 986
0
2 986
0
2 986
2 986
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 986
0
2 986
0
2 986
2 986
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Maksas pakalpojumu izcenojums noteikts atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” prasībām. Izvērtēti minētā maksas pakalpojuma veida nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un secināts, ka šādu izdevumu nav. Par pamatu aprēķiniem ņemtas netiešās izmaksas. To nosaka apstāklis, ka tas ir militārais lidlauks un tā darbība jānodrošina neatkarīgi no tā – vai civilie gaisa kuģi nolaižas un veic mācību lidojumus, vai neveic.
Detalizēta informācija atspoguļota projekta un projekta anotācijas pielikumos:
projekta  pielikumā - “Nacionālo bruņoto spēku militārā lidlauka
“Lielvārde” maksas pakalpojumu cenrādis”;
anotācijas pielikumā - “Nacionālo bruņoto spēku militārā lidlauka
“Lielvārde” maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķinu kopsavilkums”;
anotācijas pielikumā - “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”;
anotācijas pielikumā – “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins”.

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem tiek plānoti Aizsardzības ministrijas budžeta apakšprogrammā 22.12.00 „Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana” un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojuma sniegšanu, segšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 4. decembra noteikumos Nr. 750 "Kārtība, kādā civilās aviācijas lidlauku izmanto militārās aviācijas gaisa kuģi un militārās aviācijas lidlauku – civilās aviācijas gaisa kuģi"

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projektā aprakstītais militārā lidlauka “Lielvārde” maksas pakalpojumu cenrādis iekļauj maksu par civilo gaisa kuģu mācību lidojumu veikšanu. Vienlaikus ar noteikumu projektu ir izstrādāts noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 4. decembra noteikumos Nr. 750 "Kārtība, kādā civilās aviācijas lidlauku izmanto militārās aviācijas gaisa kuģi un militārās aviācijas lidlauku – civilās aviācijas gaisa kuģi"" (22-TA-373), kas paredz noteikt šādas funkcijas veikšanu militārās aviācijas lidlaukā. Ņemot vērā abu projektu sasaisti, tiek noteikta nepieciešamība abus projektus skatīt kā saistītus vienā Ministru kabineta sēdē un noteikt kopīgu spēkā stāšanās datumu - 2022. gada 12. augustu.
 
Atbildīgā institūcija
Aizsardzības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālo bruņoto spēku Apvienotais štābs, Satiksmes ministrija, Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas ietvaros netika saņemts neviens viedoklis.

6.4. Cita informācija

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas atbalsta projektā paredzēto.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nacionālo bruņoto spēku Apvienotais štābs
  • Militārās izlūkošanas un drošības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Militārās izlūkošanas un drošības dieneata iesaiste neradīs papildu administratīvo slogu un finansējumu, jo tas savas kompetences ietvaros jau pastāvīgi vērtē visus drošības aspektus, kas attiecas uz militārajiem objektiem, t.sk., uz militāro lidlauku "Lielvārde".
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk