Anotācija (ex-ante)

24-TA-202: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2007. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 447 "Rāznas nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījums Ministru kabineta 2007. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 447 "Rāznas nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi"" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iniciatīvas.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis: ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautībā esošās iestādes Dabas aizsardzības pārvaldes rakstisku atļauju atļaut Rāznas ezerā pārvietoties ar jebkādiem kuģošanas līdzekļiem, izmantojot iekšdedzes dzinēju makšķerēšanas sporta sacensību un treniņu vajadzībām, ja sacensības iekļautas Latvijas Makšķerēšanas sporta federācijas sacensību kalendārā, – ne biežāk kā trīs sacensības gadā un ne vairāk kā divas sacensību dienas un trīs treniņu dienas pirms sacensībām, nepārsniedzot kuģošanas līdzekļa ātrumu 50 km/h.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz spēkā esošās tiesību normas aizliedz Rāznas ezerā pārvietoties ar jebkādiem kuģošanas līdzekļiem, izmantojot iekšdedzes dzinēju, izņemot teritorijas apsaimniekošanu un atsevišķus izņēmuma gadījumus ar Dabas aizsardzības pārvaldes rakstisku atļauju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreiz spēkā esošie Ministru kabineta 2007. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 447 "Rāznas nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr.447) neparedz iespēju Rāznas ezerā pārvietoties ar jebkādiem kuģošanas līdzekļiem, izmantojot iekšdedzes dzinēju, makšķerēšanas sporta sacensību un treniņu vajadzībām.
Risinājuma apraksts
Lai Rāznas ezerā varētu organizēt makšķerēšanas sporta sacensības, noteikumu projekts paredz papildināt noteikumus Nr.447 ar jaunu 8.2.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
“8.2.6. makšķerēšanas sporta sacensību un treniņu vajadzībām Rāznas ezerā, ja sacensības iekļautas Latvijas Makšķerēšanas sporta federācijas sacensību kalendārā, – ne biežāk kā trīs sacensības gadā un ne vairāk kā divas sacensību dienas un trīs treniņu dienas pirms sacensībām, nepārsniedzot kuģošanas līdzekļa ātrumu 50 km/h.”.

Latvijas Makšķerēšanas sporta federācijas sacensību kalendārā tiek iekļauts Latgales atklātais čempionāts no laivām, kas ir jau ilggadējs sporta pasākums spiningotājiem, ar mērķi noteikt labākos spiningotājus Latgales reģionā, kā arī ir iekļauts biedrības "Latvijas Makšķerēšanas sporta federācijas" sacensību kalendārā. Sacensības tiek organizētas pēc NOĶER un ATLAID principa. Pēc ministrijas rīcībā esošās informācijas sacensībās dalībnieki startē ar savām laivām, kas ir aprīkotas gan ar jaunākajām tehnoloģijām, gan dažādas jaudas dzinējiem. Latgales čempionātā laivu aprīkojumi un dzinēju jaudas ir ļoti atšķirīgi – ir gan gumijas laivas ar 5 ZS motoriem, gan lielās alumīnija laivas ar 100- 200 ZS motoriem. Ņemot vērā to, ka Rāznas ezers ir īpaši aizsargājama dabas teritorija tiek paredzēts ierobežot kuģošanas līdzekļu ātrumu līdz 50 km/h, kā arī sacensību biežumu un ilgumu.

Ņemot vērā, ka šādu valsts un reģionāla mēroga sacensību norise Rāznas nacionālajā parkā dotu būtisku ieguldījumu teritorijas popularizēšanā un atpazīstamības veicināšanā, kā arī būtu nozīmīga vietējās tūrisma nozares (naktsmītnes, ēdināšanas pakalpojumi u.c.) attīstībā, šādu pasākumu organizēšana, līdzsvarojot dabas saglabāšanas un sabiedrības rekreācijas intereses ir atbalstāma.

Tāpat pārdomāti izvēloties sacensību norises laiku un sacensību skaitu gadā, to īstenošanas nosacījumus, kā arī ievērojot noteikumos Nr. 447  4.1 punktā noteikto, ka Dabas aizsardzības pārvaldei, izsniedzot rakstisku atļauju vai saskaņojot šajos noteikumos minētās darbības, izmanto dabas aizsardzības plānā minēto informāciju un jaunāko pieejamo informāciju par īpaši aizsargājamām sugām un biotopiem Rāznas nacionālā parka teritorijā, nav paredzams, ka makšķerēšanas sacensību, izmantojot kuģošanas līdzekļus ar iekšdedzes dzinēju, organizēšana Rāznas ezerā varētu radīt negatīvu ietekmi uz teritorijas dabas vērtībām.
Plānots, ka sacensību laikā pilnīgi visas noķertās zivis tiks atlaistas, zivju mērīšana notiek uz speciāli izgatavotām silēm/mērlentēm, kur zivis tiek saudzīgi nomērītas, nofotografētas un nofilmētas atlaišanas brīdī, attiecīgi papildus nodrošinot Rāznas ezerā dzīvojošo zivju populācijas uzskaiti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • makšķerēšanas sporta sacensības dalībnieki, interesenti.
Ietekmes apraksts
Sacensību organizēšana un dalība tajās sekmēs tautsaimniecības attīstību, jo organizatori un dalībnieki plāno izmantot apkārtnē pieejamās nakšņošanas vietas un ēdināšanas pakalpojumus. Nav paredzams papildus administratīvais slogs.
Juridiskās personas
  • biedrība "Latvijas Makšķerēšanas sporta federācija"
Ietekmes apraksts
Sacensības organizē biedrības "Latvijas Makšķerēšanas sporta federācija" saskaņā ar tās kalendāru. Sacensību organizēšana un dalība tajās sekmēs tautsaimniecības attīstību, jo organizatori un dalībnieki plāno izmantot apkārtnē pieejamās nakšņošanas vietas un ēdināšanas pakalpojumus. Nav paredzams papildus administratīvais slogs.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Dabas aizsardzības pārvalde
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Makšķerēšanas sporta federācija"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiesību aktu projektu publiskais portāls

6.4. Cita informācija

Makšķerēšanas sacensības Rāznas ezerā plānots organizēt ne biežāk kā trīs sacensības gadā un ne vairāk kā divas sacensību dienas un trīs treniņu dienas pirms sacensībām, nepārsniedzot kuģošanas līdzekļa ātrumu 50 km/h, sacensībās tiks ievērots makšķerēšanas principa "noķer un atlaid", tādējādi netiks ietekmēta zivju populācija Rāznas ezerā. Papildus tam plānots, ka sacensību laikā pilnīgi visas noķertās zivis tiks atlaistas, zivju mērīšana notiek uz speciāli izgatavotām silēm/mērlentēm, kur zivis tiek saudzīgi nomērītas, nofotografētas un nofilmētas atlaišanas brīdī, attiecīgi papildus nodrošinot Rāznas ezerā dzīvojošo zivju populācijas uzskaiti.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Dabas aizsardzības pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-
-

7.5. Cita informācija

Nav paredzams administratīvā sloga pieaugums.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi