Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
21-TA-1696: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta „Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu” mērķis ir atbilstoši Atsavināšanas likumā ietvertajam regulējumam atļaut valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) pārdot izsolē divus nekustamos īpašumus – būves - garāžas, kas nav nepieciešamas valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Izstrādātais Ministru kabineta rīkojuma projekts „Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu” (turpmāk – rīkojuma projekts) paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē  šādus valsts nekustamos īpašumus:
     1) nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0500 510 0408) –būvi- garāžu (būves kadastra apzīmējums 0500 010 1912 001) – Daugavpilī (turpmāk šajā punktā arī – būve), kas ierakstīts Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījums Nr.100000612707 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 26.04.2021., pamats: 2020. gada 14. maija bezmantinieka mantas nodošanas – pieņemšanas akts Nr. 42/2020.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem būves kadastrālā vērtība 2021.gada 22.martā noteikta 1013  euro apmērā; būves kopējā platība 21,1 m2, apbūves laukums 24,6 m2; būves galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas; būves tips: 12740202 - Individuālās garāžas. Būves nekustamajam īpašumam apgrūtinājumi NĪVKIS nav reģistrēti.
Veicot būves vienkāršoto tehnisko apsekošanu 2020.gada 14.maijā, konstatēts, ka būves betona pamati, silikātķieģeļu sienas (redzama mitruma liela ietekme), koka konstrukciju pārsegums ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī, jumta segums (bitumena materiālu profilētas loksnes) - apmierinošā tehniskā stāvoklī, būves fiziskais nolietojums pēc vizuālās apsekošanas - 45%. Saskaņā ar 11.03.2021. Aktu par ēkas konstruktīvo elementu nolietojumu, būves tehniskais stāvoklis novērtēts kā vidējs.
Būve saskaņā ar 2020.gada 18.martā starp Finanšu ministriju un VNĪ noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Nr.IEN/2020/364, nodota VNĪ pārvaldīšanā.
Būve nav iznomāta.
Atbilstoši NĪVKIS datiem būve atrodas uz zemesgrāmatā nereģistrētas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 010 1912) - Balvu ielā 1C k-2, 101, Daugavpilī, kas reģistrēta nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra numurs 0500 010 1912) sastāvā, zemes vienības tiesiskais valdītājs - Daugavpils valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība).
Starp Daugavpils pilsētas domi kā iznomātāju un VNĪ kā nomnieku 2021.gada 19.aprīlī noslēgts Zemesgabala Daugavpilī, Balvu ielā 1C k-2, 101, nomas līgums Nr.ZP 18/2021 valstij piederošās būves (būves kadastra apzīmējums 0500 010 1912 001) uzturēšanai, apsaimniekošanai. Nomas līgums termiņš -  2033. gada 31.decembris. Saskaņā ar nomas līguma 6.1.1. apakšpunktu nomas līgums uzskatāms par izbeigtu,  ja nomnieks zaudē īpašuma tiesības vai tiesības valdīt vai lietot apbūvi, kas atrodas uz iznomātā zemesgabala.
Ar 2021.gada 5.augusta vēstuli Nr. Nr.5.1.-2/1897 Pašvaldība sniegusi informāciju:
- piekļūšana būvei ir nodrošināta no Balvu ielas puses. Vairākas blakus esošās zemes vienības jau ir uzmērītas, tām ir noteikts apgrūtinājums -  7315030100 - ceļa servitūta teritorija, pārējām zemes vienībām apgrūtinājums tiks uzlikts pēc zemes vienību uzmērīšanas;
- pamatojoties uz Daugavpils pilsētas domes 2020.gada 24.marta Saistošajiem noteikumiem Nr.12 „Daugavpils pilsētas teritorijas plānojuma izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi un grafiskā daļa”,  zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0500 010 1912 plānotā (atļautā) izmantošana noteikta kā transporta infrastruktūras teritorija (TR) – funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu visu veidu transportlīdzekļu un gājēju satiksmei nepieciešamo infrastruktūru un attīstībai nepieciešamo teritorijas organizāciju un inženiertehnisko apgādi. Atbilstoši 2015.gada 8.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 698 “Adresācijas noteikumi” 19.punktam, pilsētu un ciemu teritoriju daļās, kur ir ielas, apbūvei paredzētai zemes vienībai vai ēkai numuru piešķir, ņemot vērā tuvāko ielu, ko nosaka, izvērtējot konkrēto situāciju. Tuvākā iela, no kuras var nokļūt pie zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0500 010 1912, Balvu ielā 1C k-2, 101, Daugavpilī,  un pie būves – garāžas ar kadastra apzīmējumu 0500 010 1912 001 ir Balvu iela.
Ievērojot to, ka būve  nav nepieciešama valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, līdz ar to optimālākais risinājums ir tās virzīšana atsavināšanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktu atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes. Ievērojot minēto, ja īpašuma tiesības uz zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 010 1912) tiks nostiprinātas zemesgrāmatā, tās īpašniekam būs pirmpirkuma tiesības uz valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0500 510 0408).
Izsoles noteikumos tiks norādīts, ka pārdodamā valsts nekustamā īpašuma sastāvā esošā būve atrodas uz Daugavpils pilsētas pašvaldības tiesiskajā valdījumā esošas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 010 1912), kas neietilpst pārdodamā objekta sastāvā un, ka pircējs neiegūst īpašuma tiesības uz zemi. Papildus izsoles noteikumos tiks norādīts – situācijā, ja valsts nekustamo īpašumu neiegādāsies zemes īpašnieks, valsts nekustamā īpašuma ieguvējs un zemes īpašnieks atradīsies piespiedu dalītā īpašuma tiesiskajās attiecībās. Neatkarīgi no zemes un būves īpašnieku gribas, personai, kas būs būves īpašnieks, būs pienākums maksāt piespiedu zemes nomas maksu zemes īpašniekam.
Izsoles noteikumos tiks norādīta informācija par būves tehnisko stāvokli.
       2) nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0500 516 0006) – būvi – garāžu (būves kadastra apzīmējums 0500 016 0804 001) – Daugavpilī (turpmāk šajā punktā arī – būve), kas ierakstīts Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000615162 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums: 19.06.2021., pamatojums: 2020.gada 4.augusta Bezmantinieka mantas nodošanas – pieņemšanas akts Nr. 76/2020; 2020.gada 12.februāra akts par mantojuma lietas izbeigšanu Nr. 670.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem būves kadastrālā vērtība 2021.gada 1.janvārī noteikta 486  euro apmērā; būves kopējā platība 20,1 m2, apbūves laukums  22,2 m2; būves galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas; būves tips: 12740202 - Individuālās garāžas. Būves nekustamajam īpašumam apgrūtinājumi NĪVKIS nav reģistrēti.
Saskaņā ar 2020.gada 4.augusta Bezmantinieka mantas nodošanas – pieņemšanas akta Nr. 76/2020 pielikumu, veicot būves apsekošanu, konstatēts, ka būve ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī, būves faktiskais nolietojums ir 50%, būves ārsienu materiāls silikātķieģeļi, jumta segums ir no azbestcementa loksnēm.
Būve saskaņā ar 2020.gada 18.martā starp Finanšu ministriju un VNĪ noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu Nr.IEN/2020/364, nodota VNĪ pārvaldīšanā.
Būve nav iznomāta.
Atbilstoši NĪVKIS datiem būve atrodas uz Rezerves zemes fondā iekļautas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 016 0804), kas reģistrēta nekustamā īpašuma “Ķieģeļu iela, garāža Nr.106” (nekustamā īpašuma kadastra numurs 0500 016 0804) – Daugavpilī,  sastāvā.
Daugavpils pilsētā zemes reforma ir pabeigta saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 4.septembra rīkojumu Nr.430 “Par zemes reformas pabeigšanu Daugavpils pilsētā”. Termiņš, kas bija noteikts ministrijām, lai pieteiktos uz valstij piekrītošajām zemes vienībām, ir beidzies pirms būves nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0500 516 0006)  pārņemšanas un ierakstīšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda, līdz ar to zemes vienība ir piekritīga Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai (turpmāk šajā punktā arī – Pašvaldība).
Ar 2021.gada 5.augusta vēstuli Nr.5.1.-2/1898 Pašvaldība sniegusi informāciju:
- piekļūšana būvei ir nodrošināta no Ķieģeļu ielas puses, šobrīd tā ir zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 0500 016 0111, kuras lietošanas mērķis ir zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā, - vēlāk šī zemes vienība tiks sadalīta sīkāk, atbilstoši garāžu platumam un visām zemes vienībām tiks noteikts apgrūtinājums: 7315030100 - ceļa servitūta teritorija, kas tiks uzlikts pēc zemes vienību uzmērīšanas;
- pamatojoties uz Daugavpils pilsētas domes 2020.gada 24.marta Saistošajiem noteikumiem Nr.12 „Daugavpils pilsētas teritorijas plānojuma izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi un grafiskā daļa”,  zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0500 016 0804 plānotā (atļautā) izmantošana noteikta kā transporta infrastruktūras teritorija (TR) – funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu visu veidu transportlīdzekļu un gājēju satiksmei nepieciešamo infrastruktūru un attīstībai nepieciešamo teritorijas organizāciju un inženiertehnisko apgādi. Atbilstoši 2015.gada 8.decembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 698 “Adresācijas noteikumi” 19.punktam, pilsētu un ciemu teritoriju daļās, kur ir ielas, apbūvei paredzētai zemes vienībai vai ēkai numuru piešķir, ņemot vērā tuvāko ielu, ko nosaka, izvērtējot konkrēto situāciju. Tuvākā iela, no kuras var nokļūt pie zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0500 016 0804 (Ķieģeļu iela, garāža Nr.106) un pie būves – garāžas ar kadastra apzīmējumu 0500 016 0804 001 ir Ķieģeļu iela.
Ievērojot to, ka būve  nav nepieciešama valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, līdz ar to optimālākais risinājums ir tās virzīšana atsavināšanai.
Ievērojot Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktā noteikto, ja īpašuma tiesības uz zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 016 0804) tiks nostiprinātas zemesgrāmatā, tās īpašniekam būs pirmpirkuma tiesības uz valsts nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0500 516 0006).
Izsoles noteikumos tiks norādīts, ka pārdodamā valsts nekustamā īpašuma sastāvā esošā būve atrodas uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 016 0804), kas neietilpst pārdodamā objekta sastāvā un ka pircējs neiegūst īpašuma tiesības uz zemi. Papildus izsoles noteikumos tiks norādīts – situācijā, ja valsts nekustamo īpašumu neiegādāsies zemes īpašnieks, valsts nekustamā īpašuma ieguvējs un zemes īpašnieks atradīsies piespiedu dalītā īpašuma tiesiskajās attiecībās. Neatkarīgi no zemes un būves īpašnieku gribas, personai, kas būs būves īpašnieks, būs pienākums maksāt piespiedu zemes nomas maksu zemes īpašniekam.
Izsoles noteikumos tiks norādīta informācija par būves tehnisko stāvokli.
Rīkojuma projektā norādīto valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ierosina Finanšu ministrija.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ, izņemot šā panta 1.1, 1.2 un 1.3 daļā minētos gadījumus.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Informācija par izsoli, norādot izsoles organizētāja nosaukumu, tā adresi un tālruņa numuru, izliekama labi redzamā vietā pie attiecīgā nekustamā īpašuma. Rīkojot elektronisko izsoli, sludinājumu ievieto arī elektronisko izsoļu vietnē.
Ja īpašuma tiesības uz zemes vienībām, uz kurām atrodas rīkojuma projektā minētās būves, tiks nostiprinātas zemesgrāmatā, vienlaikus ar sludinājumu par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli, Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktā minētajām pirmpirkuma tiesīgajām personām tiks nosūtīts paziņojums par izsoli, vienlaicīgi uzaicinot zemes vienību, uz kurām atrodas valstij piederošās būves, īpašniekus mēneša laikā iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 14.pantu. Atbilstoši šā likuma 14.panta trešajā daļā noteiktajam, ja pieteikumu par valsts nekustamā īpašuma pirkšanu noteiktajā termiņā iesniegušas vairākas pirmpirkuma tiesīgās personas, tiek rīkota izsole starp šim personām. Turklāt, ja mēneša laikā minētā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās personas nav iesniegušas pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegušas atteikumu, rīkojuma izsole šajā likumā noteiktajā kārtībā. Šajā gadījumā minētās personas ir tiesīgas iegādāties nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
Rīkojuma projekts paredz nekustamo īpašumu valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējiem valsts nekustamos īpašumus 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atsavināšanas likuma 30.pantā ir noteikts, ka izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ja īpašuma tiesības uz zemes vienībām, uz kurām atrodas rīkojuma projektā minētās būves  tiks nostiprinātas zemesgrāmatā, - attiecīgās zemes vienības īpašnieks. Ja īpašuma tiesības uz attiecīgo zemes vienību netiks nostiprinātas zemesgrāmatā, vai, ja zemes īpašnieks - pirmpirkuma tiesīgā persona savas tiesības neizmantos - jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ja īpašuma tiesības uz zemes vienībām, uz kurām atrodas rīkojuma projektā minētās būves  tiks nostiprinātas zemesgrāmatā, - attiecīgās zemes vienības īpašnieks. Ja īpašuma tiesības uz attiecīgo zemes vienību netiks nostiprinātas zemesgrāmatā, vai, ja zemes īpašnieks - pirmpirkuma tiesīgā persona savas tiesības neizmantos - jebkurš tiesību subjekts - fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja nekustamais īpašums tiks atsavināts 2022.gadā, tad atsavināšanā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu segšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40. panta septīto daļu izlietojami valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tai skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai un vidi degradējošo objektu sakārtošanai. VNĪ ir tiesības atsavināšanas izdevumu segšanai paredzētos valsts nekustamo īpašumu atsavināšanā iegūtos līdzekļus izlietot arī tās pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai un šajā daļā noteikto pārvaldīšanas darbību, kas tiek segtas no valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas rezultātā iegūtajiem līdzekļiem, priekšfinansēšanai.
Līdzekļi, kas 2022. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 2022. gada 31. decembrim tiks ieskaitīti valsts budžetā. Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi