25-TA-2327: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1375 "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību piekrastes ūdeņos"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zvejniecības likuma 11. panta 4.2 daļa un Ministru kabineta 2009. gada 30. novembra noteikumu Nr. 1375 "Noteikumi par rūpnieciskās zvejas limitiem un to izmantošanas kārtību piekrastes ūdeņos" (turpmāk – noteikumi Nr. 1375) 12. punkts
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir vienkāršot pašvaldībām piešķiramo zvejas rīku limita izmaiņu administrēšanu un nodrošināt iespēju starp pašvaldībām pārdalīt zvejas rīku limitu, veicot zvejas rīku izmantošanas efektivitātes izvērtējumu. Tāpat paredzēts noteikt, ka lucīšu murdu limits nav iedalāms pašpatēriņa zvejai, kā arī veikt izmaiņas pašvaldību zvejas rīku limitos jūras piekrastes ūdeņos un nodrošināt iespēju zvejniekiem iedalīt selektīvus zvejas rīkus.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2026.
Pamatojums
Noteikumu projektam jāstājas spēkā 2026. gada 1. janvārī, jo zvejas limiti komerczvejai un pašpatēriņa zvejai tiek piešķirti izmantošanai konkrētā kalendārajā gadā. Paredzēts, ka mainītos zvejas limitus varēs piemērot no 2026. gada 1. janvāra, jo pašvaldības zvejniekiem nākamajā gadā izmantojamos zvejas limitus iedala kalendārā gada beigās, par to noformējot rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līguma protokolu.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar noteikumu Nr. 1375 11. punktu pašvaldības reizi gadā līdz 1. jūlijam valsts zinātniskajam institūtam "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts) var iesniegt priekšlikumus par piekrastes ūdeņos noteikto zvejas limitu maiņu. Institūts mēneša laikā izvērtē iesniegtos priekšlikumus un iesniedz Zemkopības ministrijā (turpmāk – ZM) zinātniski pamatotu rekomendāciju par pašvaldību priekšlikumiem zvejas limitu maiņai. ZM, ievērojot iepriekšminēto noteikumu 12. punkta prasības, apkopo institūta izvērtētos un atbalstītos priekšlikumus par zvejas limitu maiņu un iesniedz Ministru kabinetā attiecīgu tiesību akta projektu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašvaldības priekšlikumus par piekrastes ūdeņos noteikto zvejas limitu maiņu institūtam iesniedz katru gadu, līdz ar to noteikumi Nr. 1375 arī tiek grozīti katru gadu, kas ir salīdzinoši laikietilpīgs process un rada administratīvo slogu gan grozījumu projektu saskaņojošajām ministrijām un institūcijām, gan Ministru kabinetam un Valsts kancelejai. Institūts nepieciešamās izmaiņas zvejas rīku limitos ir zinātniski izvērtējis un grozījumu veikšana noteikumos Nr. 1375 ir vairāk formāls process, kas prasa nesamērīgi lielu slogu no valsts administrācijas puses.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts noteikumu Nr. 1375 2. pielikumā noteiktos pašvaldībām piešķirtos zvejas rīku limitus noteikt kā pamatlimitus un turpmākas izmaiņas zvejas rīku limitos ZM administrēt, ievadot nepieciešamo informāciju par limitu izmaiņām valsts informācijas sistēmā "Latvijas zivsaimniecības integrētā kontroles un informācijas sistēma" (turpmāk – informācijas sistēma), kur šī informācija būtu pieejama gan pašvaldībām, gan kontrolējošām institūcijām. Tāpat ZM līdz kārtējā gada 15. decembrim attiecīgajām pašvaldībām nosūtīs informāciju par šo noteikumu 2. pielikumā noteikto zvejas rīku pamatlimita palielinājumu vai samazinājumu un publicēs to Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē.
Problēmas apraksts
Institūts savā 2025. gada 11. augusta rekomendācijā Nr. 1-6/1694 "Par zvejas rīku limitu izmaiņām piekrastes zvejā" norāda, ka daudzās pašvaldībās būtiska daļa no piešķirtajiem zvejas rīkiem piekrastes zvejā netiek izmantota. Tādēļ ir nepieciešama efektīva zvejas rīku skaita pārdale, kas vienlaicīgi veicinās zvejas intensitātes pieaugumu visā Latvijas piekrastē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts noteikt iespēju ZM pārdalīt pašvaldībām piešķirtos zvejas rīku skaita pamatlimitus, ja institūts, izvērtējot piekrastes pašvaldībās iedalīto zvejas rīku izmantošanu pēdējo divu gadu laikā, konstatēs, ka konkrētu zvejas rīku limitu izmanto zemāk kā 60 procentu apmērā, un ierosinās ZM pārdalīt neizmantoto rīku limita daļu pašvaldībai, kur piešķirtie zvejas rīku limiti tiek izmantoti ar augstu efektivitāti (vismaz 90 procentu līmenī) un ir liels zvejnieku pieprasījums pēc papildlimitiem.
Problēmas apraksts
Šobrīd Eiropas Savienības (turpmāk - ES) politika atbalsta selektīvus zvejas rīku ieviešanu un izmantošanu, kas samazinātu nevēlamu citu sugu piezveju. Noteikumi Nr. 1375 neparedz jaunu, selektīvu zvejas rīku limitu piešķiršanas iespēju zvejniekiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz iespēju pašvaldībām iedalīt komerczvejniekiem selektīvu zvejas rīku limitus, ja institūts ir sniedzis attiecīgu zinātnisku atzinumu par selektīvā zvejas rīka efektivitāti un proporciju, kādā tas būtu maināms pret parastu, neselektīvu zvejas rīku.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 1375 lietotais termins "zivju tīkls" neatbilst informācijas sistēmā lietotajam terminam "noenkurots žaunu tīkls", kas atbilst ES normatīvajos aktos lietotajam terminam.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā termins "zivju tīkls" aizstāts ar terminu "noenkurots žaunu tīkls".
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos Nr. 1375 ir noteikts, ka pašpatēriņa zvejniekam var iedalīt vienu lucīša murdu. ZM 2025. gada 11. augustā ir saņēmusi biedrības "Mazjūras zvejnieki" vēstuli, kurā biedrība ierosina izslēgt lucīšu murdus no pašpatēriņa zvejā pieejamo zvejas rīku saraksta.
Ņemot vērā to, ka lucīšu murdu tehniskie parametri ir atbilstoši rūpnieciskās zvejas metodei, nav pamata pašpatēriņa zvejā izmantot šādus zvejas rīkus. Vēstulē biedrība norāda, ka lucīšu nozvejas apjomi pašpatēriņa zvejā, ņemot vērā zvejas rīka kapacitāti, var būt vienlīdzīgi ar komerczvejas apjomiem, kas liek domāt, ka pašpatēriņa zvejnieki nozvejoto lomu nelegāli pārdod.
Ņemot vērā to, ka lucīšu murdu tehniskie parametri ir atbilstoši rūpnieciskās zvejas metodei, nav pamata pašpatēriņa zvejā izmantot šādus zvejas rīkus. Vēstulē biedrība norāda, ka lucīšu nozvejas apjomi pašpatēriņa zvejā, ņemot vērā zvejas rīka kapacitāti, var būt vienlīdzīgi ar komerczvejas apjomiem, kas liek domāt, ka pašpatēriņa zvejnieki nozvejoto lomu nelegāli pārdod.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā paredzēts noteikt, ka lucīšu murdu limits nav iedalāms pašpatēriņa zvejai.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 1375 paredz, ka institūts apkopo un uzskaita piekrastes nozvejas datus sadalījumā pa pašvaldībām un pēc katra zvejas mēneša līdz nākamā mēneša divdesmit piektajam datumam iesniedz tos ZM. Šāds prasība vairs nav aktuāla, jo visi piekrastes nozvejas dati ZM ir pieejami informācijas sistēmā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot prasību institūtam apkopot un uzskaitīt piekrastes nozvejas datus un iesniegt tos ZM.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos Nr. 1375 nav noteikts, vai zvejnieks tam iedalīto zvejas rīku limitu drīkst izmantot visā pašvaldībai pieguļošās piekrastes teritorijā vai tikai pašvaldības administratīvās teritorijas mazākajā vienībā, kurā šis zvejas rīka limits ir iedalīts.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts noteikt, ka zvejnieks pašvaldības administratīvajā teritorijā iedalīto zvejas rīku limitu var izmantot arī jebkurā citā šīs pašvaldības administratīvās teritorijas mazākajā vienībā, ja tas ir paredzēts rūpnieciskās zvejas tiesību nomas līgumā ar pašvaldību vai šī līguma protokolā un ja to pieļauj attiecīgo zivju sugu limitu izmantošanas nosacījumi.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar noteikumu Nr. 1375 11. punktu Rīgas valstspilsētas, Engures pagasta pārvaldes, Ventspils, Limbažu, Saulkrastu un Talsu novadu pašvaldības institūtā iesniedza priekšlikumus par piekrastes ūdeņos noteikto zvejas limitu maiņu. Rīgas valstspilsētas pašvaldība lūdza piešķirt papildu 30 reņģu tīklus, Tukuma novada pašvaldība lūdza piešķirt papildu 10 apaļo jūrasgrunduļu murdus un vienu reņģu stāvvadu, Ventspils novada pašvaldība lūdza piešķirt (aizstāt) jūrasgrunduļu tīklus zvejai Baltijas jūras piekrastes ūdeņos izmantojamo zivju tīklu limitu 40 gab. uz laika posmu no 1. aprīļa līdz 30. jūnijam, ar zivju tīkla acs izmēru 60 mm līdz 70 mm, Limbažu novada pašvaldība lūdza piešķirt papildu vienu apaļo jūrasgrunduļu murdu, Saulkrastu novada pašvaldība lūdza piešķirt papildu trīs apaļo jūrasgrunduļu murdus, Talsu novada pašvaldība lūdza piešķirt papildu trīs reņģu stāvvadus.
Institūts priekšlikumus izvērtēja un 2025. gada 11. augustā iesniedza ZM rekomendāciju Nr. 1-6/1694 "Par zvejas rīku limitu izmaiņām piekrastes zvejā" (sk. anotācijas pielikumā).
Institūts atbalsta papildu 19 reņģu tīklu piešķiršanu Rīgas valstspilsētai, sešu apaļo jūrasgrunduļu murdu un viena reņģu stāvvada piešķiršanu Tukuma novadam, zivju tīklu limita aizstāšanu ar jūrasgrunduļu tīkliem laika posmā no 1. aprīļa līdz 30. jūnijam Ventspils novadam, viena apaļo jūrasgrunduļu murda piešķiršanu Limbažu novadam, viena apaļo jūrasgrunduļu murda piešķiršanu Saulkrastu novadam un viena reņģu stāvvada piešķiršanu Talsu novadam.
Rekomendācijā ir sniegta arī informācija un skaidrojums par pašvaldību priekšlikumiem, kas netika atbalstīti. Institūta rekomendācijā atbalstītie pašvaldību priekšlikumi par zvejas limitu maiņu ir iekļauti sagatavotajā noteikumu projektā.
Institūts priekšlikumus izvērtēja un 2025. gada 11. augustā iesniedza ZM rekomendāciju Nr. 1-6/1694 "Par zvejas rīku limitu izmaiņām piekrastes zvejā" (sk. anotācijas pielikumā).
Institūts atbalsta papildu 19 reņģu tīklu piešķiršanu Rīgas valstspilsētai, sešu apaļo jūrasgrunduļu murdu un viena reņģu stāvvada piešķiršanu Tukuma novadam, zivju tīklu limita aizstāšanu ar jūrasgrunduļu tīkliem laika posmā no 1. aprīļa līdz 30. jūnijam Ventspils novadam, viena apaļo jūrasgrunduļu murda piešķiršanu Limbažu novadam, viena apaļo jūrasgrunduļu murda piešķiršanu Saulkrastu novadam un viena reņģu stāvvada piešķiršanu Talsu novadam.
Rekomendācijā ir sniegta arī informācija un skaidrojums par pašvaldību priekšlikumiem, kas netika atbalstīti. Institūta rekomendācijā atbalstītie pašvaldību priekšlikumi par zvejas limitu maiņu ir iekļauti sagatavotajā noteikumu projektā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 1375 2. pielikumā veiktas izmaiņas noteiktajos zvejas rīku skaita limitos attiecīgajām pašvaldībām un precizēts zvejas rīku kopskaits.
Problēmas apraksts
Institūts 2025. gada 21. janvāra vēstulē Nr. 1-6/92 "Par 2024. gada pilotpētījumiem Rīgas līcī zvejas regulēšanas pasākumu izstrādē" (sk. anotācijas pielikumā) informē par 2024. gadā veiktajiem pētījumiem Rīgas līcī rudens lieguma periodā, kuru laikā secināts, ka velkamā vada zvejas ietekme uz zivju resursiem kopumā ir neliela. Tāpēc institūts atbalsta zivju vadu skaita limita ieviešanu Rīgas līča dienvidu rajonā un rosināja piešķirt vienu zivju vadu katrā no dienvidu rajona pašvaldībām (Saulkrastu novadam, Ādažu novadam, Rīgas valstspilsētai, Jūrmalas valstspilsētai).
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 1375 2. pielikumā veiktas izmaiņas noteiktajos zivju vadu skaita limitos Saulkrastu novadam, Ādažu novadam, Rīgas valstspilsētai un Jūrmalas valstspilsētai, un precizēts zivju vadu kopskaits.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Institūts ir izvērtējis prasību samērīgumu pret ieguvumiem.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- pašpatēriņa zvejnieki
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz turpmāk nepiešķirt pašpatēriņa zvejniekiem lucīšu murdu limitu.
Juridiskās personas
- Komerczvejnieki, kas zvejo jūras piekrastes ūdeņos
Ietekmes apraksts
Ar tiesisko regulējumu noteikta zvejas limitu maiņa vairāku pašvaldību administratīvās teritorijas jūras piekrastes ūdeņos. Tāpat ir paredzēta iespēja zvejai iedalīt selektīvu zvejas rīku limitu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Ar tiesisko regulējumu noteikta zvejas limitu maiņa vairāku pašvaldību administratīvās teritorijas jūras piekrastes ūdeņos. Tāpat ir paredzēta iespēja zvejai iedalīt selektīvu zvejas rīku limitu.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
837 833
0
837 833
533
837 833
533
533
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
244 000
0
244 000
160
244 000
160
160
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
593 833
0
593 833
373
593 833
373
373
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
837 833
0
837 833
533
837 833
533
533
3.1. valsts pamatbudžets
244 000
0
244 000
160
244 000
160
160
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
593 833
0
593 833
373
593 833
373
373
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
533
533
533
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ministru kabineta 2009. gada 11. augusta noteikumu Nr. 918 "Noteikumi par ūdenstilpju un rūpnieciskās zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību izmantošanas kārtību" (turpmāk – noteikumi Nr. 918) 2.1 pielikumā ir noteikta pamatmaksa par rūpnieciskās zvejas tiesību nomu un zvejas tiesību izmantošanu.
Ievērojot noteikumos Nr. 918 noteikto zvejas rīku limitu pamatmaksu, noteikumu projektā ietvertie grozījumi radīs nenozīmīgu finansiālu ietekmi uz valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumiem no zvejas tiesību rūpnieciskās izmantošanas (zvejas limiti).
Noteikumu projektā paredzēts palielināt kopējo:
-zivju vadu limitu par 4 gab., kas kopumā palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 113,84 EUR (4 gab. x 28,46 EUR par vienu limita vienību);
-reņģu tīklu limitu par 19 gab., kas kopumā palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 135,09 EUR (19 gab. x 7,11 EUR par vienu limita vienību);
-reņģu stāvvadu limitu par 2 gab., kas kopumā palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 284,58 EUR (2 gab. x 142,29 EUR par vienu limita vienību).
Kopumā zvejas rīku limitu izmaiņas palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 533,51 EUR (113,84 EUR + 135,09 EUR + 284,58 EUR).
Saskaņā ar noteikumu Nr. 918 96. punktu pašvaldībai paliek 70 % ieņēmumu no zvejas tiesību nomas, bet 30 % tiek ieskaitīti valsts budžetā.
Ievērojot noteikumos Nr. 918 noteikto zvejas rīku limitu pamatmaksu, noteikumu projektā ietvertie grozījumi radīs nenozīmīgu finansiālu ietekmi uz valsts un pašvaldību budžeta ieņēmumiem no zvejas tiesību rūpnieciskās izmantošanas (zvejas limiti).
Noteikumu projektā paredzēts palielināt kopējo:
-zivju vadu limitu par 4 gab., kas kopumā palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 113,84 EUR (4 gab. x 28,46 EUR par vienu limita vienību);
-reņģu tīklu limitu par 19 gab., kas kopumā palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 135,09 EUR (19 gab. x 7,11 EUR par vienu limita vienību);
-reņģu stāvvadu limitu par 2 gab., kas kopumā palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 284,58 EUR (2 gab. x 142,29 EUR par vienu limita vienību).
Kopumā zvejas rīku limitu izmaiņas palielinās valsts un pašvaldību budžetos ieņēmumus par 533,51 EUR (113,84 EUR + 135,09 EUR + 284,58 EUR).
Saskaņā ar noteikumu Nr. 918 96. punktu pašvaldībai paliek 70 % ieņēmumu no zvejas tiesību nomas, bet 30 % tiek ieskaitīti valsts budžetā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior", Zemkopības ministrija, Ventspils novada pašvaldība, Tukuma novada pašvaldība, Saulkrastu novada pašvaldība, Talsu novada pašvaldība, Rīgas valstspilsētas pašvaldībaNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Mazjūras zvejnieki"Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Sanāksme ar pašvaldībām un zvejniecības komersantiem, kas zvejo Baltijas jūras piekrastes ūdeņos
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Pašvaldības
- Citas ministrijas, kas sniedz atzinumu par tiesību akta projektu
- Valsts kanceleja
- Ministru kabinets
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Zemkopības ministrija
samazinās
Vērtības nozīme:
12,85
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām valsts struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
20,00
Grozījumu projekta sagatavošanai nepieciešamas aptuveni 20 h.
1
Gatavo vienu noteikumu projektu.
1
Grozījumu projektu gatavo reizi gadā.
-257,00
Lai reizi gadā sagatavotu MK noteikumu Nr. 1375 2. pielikuma grozījumus, ņemot vērā salīdzinoši lielo iesaistīto amatpersonu skaitu, nepieciešamas aptuveni 20 h. Zemkopības ministrijas administratīvās izmaksas samazinās par 257,00 eiro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas valsts struktūrās ir 12,85 eiro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (12,85 x 20) x (1 x 1) = 257,00 eiro, no kuriem C – noteikumu projekta sagatavošanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu iesniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta grozījumu gatavošana. Papildus varētu pieskaitīt elektrības izmaksas.
Pašvaldības
neietekmē
Citas ministrijas, kas sniedz atzinumu par tiesību akta projektu
samazinās
Vērtības nozīme:
12,85
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām valsts struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
2,00
Noteikumu projekta izskatīšanai un saskaņošanai nepieciešamas aptuveni 2 h.
1
Jāsaskaņo 1 noteikumu projekts.
1
Noteikumu projekts jāsaskaņo reizi gadā.
-25,70
Katrai ministrijai, kam jāsaskaņo tiesību akta projekts, projekta izskatīšana un atzinuma sagatavošana varētu aizņemt aptuveni 2 h. Katras iesaistītās ministrijas administratīvās izmaksas samazinās par 25,70 eiro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas valsts struktūrās ir 12,85 eiro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (12,85 x 2) x (1 x 1) = 25,57 eiro, no kuriem C – noteikumu projekta saskaņošanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta grozījumu gatavošana. Papildus varētu pieskaitīt elektrības izmaksas.
Valsts kanceleja
samazinās
Vērtības nozīme:
12,85
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām valsts struktūrās 2024. gadā – Centrālās statistikas pārvaldes dati
3,00
Noteikumu projekta sagatavošanai publicēšanai nepieciešamas aptuveni 3 h.
1
Jāpublicē viens noteikumu projekts.
1
Noteikumu projekts jāpublicē 1 reizi gadā.
-38,55
Valsts kacelejai noteikumu projekta sagatavošana publicēšanai varētu aizņemt aptuveni 3 h. Valsts kancelejas administratīvās izmaksas samazinās par 38,55 eiro, pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas valsts struktūrās ir 12,85 eiro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (12,85 x 3) x (1 x 1) = 38,55 eiro, no kuriem C – noteikumu projekta publicēšanas radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta grozījumu gatavošana. Papildus varētu pieskaitīt elektrības izmaksas.
Ministru kabinets
Kopā
-321,25
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Lai veiktu izmaiņas pašvaldībām piešķirtajos zvejas rīku pamatlimitos, vairs nebūs jāgroza MK noteikumi Nr.1375.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
8.1.5. uz teritoriju attīstību
8.1.6. uz vidi
8.1.7. uz klimatneitralitāti
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
8.1.11. uz veselību
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
8.1.13. uz datu aizsardzību
8.1.14. uz diasporu
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
