24-TA-93: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Ozolšalkas" Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Ozolšalkas" (kadastra Nr. 4064 014 0015) Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0477) 0,34 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0478) 1,29 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0479) 0,92 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0480) 0,34 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk - Rail Baltica projekts) īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvatļaujai Nr. BIS-BL-353503-257 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS4 posma "Misa - Latvijas/Lietuvas robeža" apakšposms DPS1" (būvatļauja Nr. 5) izstrādātajiem būvprojekta tehniskajiem risinājumiem Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) un saistītās infrastruktūras – valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas divas zemes vienības: zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0481) 2,14 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0476) 13,04 ha platībā.
Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 20. septembra atzinumā Nr. BNP/2022/4.7/1650/N minētajam, sadalāmā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0015) saskaņā ar teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā "Lauksaimniecības teritorija" (L) un "Mežu teritorija" (M). Minimālā jaunveidojamā zemesgabala platība šajā teritorijā noteikta 2,0 ha. Līdz ar to atlikušās zemes vienības 2,14 ha platībā un 13,04 ha platībā atbilst teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām un pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas ir izmantojamas patstāvīgi.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās dzelzceļa infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Pēc pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem un attiecīga ceļa izbūves, šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams attiecīgās pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Atbilstoši būvatļaujai Nr. BIS-BL-353503-257 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS4 posma "Misa - Latvijas/Lietuvas robeža" apakšposms DPS1" (būvatļauja Nr. 5) izstrādātajiem būvprojekta tehniskajiem risinājumiem Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) un saistītās infrastruktūras – valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas divas zemes vienības: zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0481) 2,14 ha platībā un zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0476) 13,04 ha platībā.
Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022. gada 20. septembra atzinumā Nr. BNP/2022/4.7/1650/N minētajam, sadalāmā zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0015) saskaņā ar teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā "Lauksaimniecības teritorija" (L) un "Mežu teritorija" (M). Minimālā jaunveidojamā zemesgabala platība šajā teritorijā noteikta 2,0 ha. Līdz ar to atlikušās zemes vienības 2,14 ha platībā un 13,04 ha platībā atbilst teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām un pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas ir izmantojamas patstāvīgi.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās dzelzceļa infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Pēc pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem un attiecīga ceļa izbūves, šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams attiecīgās pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu "Ozolšalkas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 014 0015) Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
1.1. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0476) 13,04 ha platībā;
1.2. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0477) 0,34 ha platībā;
1.3. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0478) 1,29 ha platībā;
1.4. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0479) 0,92 ha platībā;
1.5. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0480) 0,34 ha platībā;
1.6. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0481) 2,14 ha platībā.
2. Atbilstoši zemes kadastrālās uzmērīšanas datiem Nekustamā īpašuma daļas sastāvs:
2.1. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0477) 0,34 ha platībā, kas būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.1.1. apgrūtinājumi:
- 7312030303 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,31 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,04 ha;
2.2. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0478) 1,29 ha platībā, kas būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.2.1. apgrūtinājumi:
- 7312030303 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,3 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,01 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,02 ha;
- 7311040900 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs 0,02 ha;
- 7311040900 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs 0,02 ha;
2.3. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0479) 0,92 ha platībā, kas būs izmantojama dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.3.1. apgrūtinājumi:
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,05 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,06 ha;
- 7311040900 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs 0,03 ha;
2.4. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0480) 0,34 ha platībā, kas būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.4.1. apgrūtinājumi:
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,03 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,02 ha.
Pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas Nekustamā īpašuma daļas sastāvā esošajām zemes vienībām nekustamā īpašuma lietošanas mērķis noteikts “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā”.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
3. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 187 un uz to īpašuma tiesības ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamajam īpašumam ir reģistrēta hipotēka un aizlieguma atzīme bez hipotekārā kreditora rakstiskas piekrišanas nekustamo īpašumu atsavināt, dāvināt, sadalīt un apgrūtināt ar lietu tiesībām. Hipotekārais kreditors ir informēts par nekustamā īpašuma atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 12.1 pantu, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, kas atsavināts, pamatojoties uz līgumu, ķīlas tiesību un ar to saistīto aizlieguma atzīmi dzēš bez tās personas piekrišanas, kurai par labu attiecībā uz nekustamo īpašumu ir nostiprināta ķīlas tiesība.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 16.panta pirmajai daļai, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, kas atsavināts, pamatojoties uz likumu par konkrētā nekustamā īpašuma atsavināšanu, attiecīgais nekustamais īpašums pāriet valsts vai pašvaldības īpašumā brīvs no visiem apgrūtinājumiem un nastām, kuras nekustamajam īpašumam bija uzliktas saistību rezultātā (tai skaitā dzēšot visas uz šo nekustamo īpašumu ierakstītās parādu saistības, ķīlas tiesības, prasības nodrošinājuma atzīmes, maksātnespējas atzīmes, procesa virzītāju aizliegumus, apgrūtinājumus, kas pieņemti kā nosacījums, īpašumu iegūstot, kā arī uz nomas, īres, uztura un mantojuma līgumu pamata nostiprinātās tiesības) un par kurām institūcija nav tieši paziņojusi, ka tā uzņemas attiecīgos apgrūtinājumus un nastas.
4. Īpašnieka prasījumi:
4.1. kompensēt lauka konfigurācijas būtisku pasliktināšanu, kas apgrūtinās lauka apstrādi un prasīs papildus izdevumus dēļ ģeometriskām disproporcijām, kuras nav iespējams pilnvērtīgi apstrādāt ar saimniecības lielo tehniku;
4.2. kompensēt materiālos ieguldījumus, kas ietver gan minerālmēslojumu lauksaimniecības zemes ielabošanai, gan ieguldītā darba resursus. Veiktie ieguldījumi orientēti uz nākotnes peļņu, ielabojot zemi nākamajām ražām, kuras plānotas iegūt un kuras iekļautas nākotnes naudas plūsmas grafikā;
4.3. noteikt atlīdzību par zemesgabaliem, kurus pēc sadalīšanas maza izmēra dēļ nebūs vairs iespējams apstrādāt ar saimniecības tehniku;
4.4. nodrošināt meliorācijas sistēmas saglabāšanu būvdarbu laikā, jo jebkādi rakšanas, izbūves, lielās tehnikas darbi būtiski ietekmēs un pasliktinās meliorācijas sistēmu arī pieguļošajā teritorijā;
4.5. saglabāt tālākai izmantošanai zemes auglīgo virskārtu pēc būvdarbiem.
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" Rail Baltica projektam nepieciešamā atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2023. gada 5. decembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējā summā 35 499,48 EUR, kuru veido:
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0477 ar platību 0,34 ha tirgus vērtība 3910,00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0478 ar platību 1,29 ha tirgus vērtība 14 415,00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0479 ar platību 0,92 ha tirgus vērtība 10 328, 00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0480 ar platību 0,34 tirgus vērtība 3910,00 EUR;
- uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem: 4064 014 0477, 4064 014 0478, 4064 014 0479, 4064 014 0480 esošās mežaudzes tirgus vērtība – 88,48 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0481 ar platību 2,14 ha vērtības samazinājums – 1 926,00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0476 ar platību 13,04 ha vērtības samazinājums 922,00 EUR.
Īpašnieka prasījumi - kompensēt materiālos ieguldījumus, kas ietver gan minerālmēslojumu lauksaimniecības zemes ielabošanai, gan ieguldītā darba resursus, kā arī izmaksāt kompensāciju par lauka konfigurācijas būtisku pasliktināšanu, kas apgrūtinās lauka apstrādi un prasīs papildus izdevumus dēļ ģeometriskām disproporcijām, tostarp atlīdzību par zemesgabaliem, kurus pēc sadalīšanas maza izmēra dēļ nebūs vairs iespējams apstrādāt ar saimniecības tehniku – ir ievērtēti atlīdzības apmērā, kompensācija par lauksaimniecības zemes konfigurācijas pasliktināšanos un kompensācija par ieguldījumiem minerālmēslojumos un darba resursos ir ievērtēta, nosakot tirgus vērtības apmēru un atlikušās neatsavināmās daļas vērtības samazinājumu. Savukārt ar ražas novākšanu saistītie jautājumi būs risināmi kopsakarā ar Nekustamā īpašuma daļas atbrīvošanas termiņu, vienojoties par pirkuma līguma noteikumiem.
Noraidīts prasījumus - iespēju robežās pēc būvdarbu uzsākšanas saglabāt un atļaut rīkoties ar augsnes virskārtu - Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībā ir ievērtēts un ņemts vērā Nekustamā īpašuma daļas faktiskais stāvoklis, tostarp lauksaimniecības zemes kvalitātes novērtējums. Tādējādi konstatējams, ka pēc lauksaimniecības zemes atsavināšanas nav pieļaujama tiesību piešķiršana bijušajam Nekustamā īpašuma daļas īpašniekam izmantot atsavinātās zemes virskārtu savās interesēs.
Jautājumā par Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā likumīgi izbūvētās meliorācijas sistēmas saglabāšanas pasākumiem Īpašnieks ir informēts, ka likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma atlikušajās (neatsavināmajās) nekustamā īpašuma daļās Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
2023. gada 1. decembrī saņemta Īpašnieka piekrišana Komisijas apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 12.janvāra lēmumu Nr. 03.1-14/123 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 35 499,48 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
1.1. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0476) 13,04 ha platībā;
1.2. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0477) 0,34 ha platībā;
1.3. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0478) 1,29 ha platībā;
1.4. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0479) 0,92 ha platībā;
1.5. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0480) 0,34 ha platībā;
1.6. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0481) 2,14 ha platībā.
2. Atbilstoši zemes kadastrālās uzmērīšanas datiem Nekustamā īpašuma daļas sastāvs:
2.1. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0477) 0,34 ha platībā, kas būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.1.1. apgrūtinājumi:
- 7312030303 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,31 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,04 ha;
2.2. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0478) 1,29 ha platībā, kas būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.2.1. apgrūtinājumi:
- 7312030303 ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,3 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,01 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,02 ha;
- 7311040900 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs 0,02 ha;
- 7311040900 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs 0,02 ha;
2.3. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0479) 0,92 ha platībā, kas būs izmantojama dzelzceļa infrastruktūras (dzelzceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.3.1. apgrūtinājumi:
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,05 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,06 ha;
- 7311040900 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija meža zemēs 0,03 ha;
2.4. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0480) 0,34 ha platībā, kas būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes ceļa (ceļa nodalījuma josla) izbūvei;
2.4.1. apgrūtinājumi:
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,03 ha;
- 7311041000 ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs 0,02 ha.
Pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas Nekustamā īpašuma daļas sastāvā esošajām zemes vienībām nekustamā īpašuma lietošanas mērķis noteikts “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā”.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
3. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 187 un uz to īpašuma tiesības ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamajam īpašumam ir reģistrēta hipotēka un aizlieguma atzīme bez hipotekārā kreditora rakstiskas piekrišanas nekustamo īpašumu atsavināt, dāvināt, sadalīt un apgrūtināt ar lietu tiesībām. Hipotekārais kreditors ir informēts par nekustamā īpašuma atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 12.1 pantu, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, kas atsavināts, pamatojoties uz līgumu, ķīlas tiesību un ar to saistīto aizlieguma atzīmi dzēš bez tās personas piekrišanas, kurai par labu attiecībā uz nekustamo īpašumu ir nostiprināta ķīlas tiesība.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 16.panta pirmajai daļai, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, kas atsavināts, pamatojoties uz likumu par konkrētā nekustamā īpašuma atsavināšanu, attiecīgais nekustamais īpašums pāriet valsts vai pašvaldības īpašumā brīvs no visiem apgrūtinājumiem un nastām, kuras nekustamajam īpašumam bija uzliktas saistību rezultātā (tai skaitā dzēšot visas uz šo nekustamo īpašumu ierakstītās parādu saistības, ķīlas tiesības, prasības nodrošinājuma atzīmes, maksātnespējas atzīmes, procesa virzītāju aizliegumus, apgrūtinājumus, kas pieņemti kā nosacījums, īpašumu iegūstot, kā arī uz nomas, īres, uztura un mantojuma līgumu pamata nostiprinātās tiesības) un par kurām institūcija nav tieši paziņojusi, ka tā uzņemas attiecīgos apgrūtinājumus un nastas.
4. Īpašnieka prasījumi:
4.1. kompensēt lauka konfigurācijas būtisku pasliktināšanu, kas apgrūtinās lauka apstrādi un prasīs papildus izdevumus dēļ ģeometriskām disproporcijām, kuras nav iespējams pilnvērtīgi apstrādāt ar saimniecības lielo tehniku;
4.2. kompensēt materiālos ieguldījumus, kas ietver gan minerālmēslojumu lauksaimniecības zemes ielabošanai, gan ieguldītā darba resursus. Veiktie ieguldījumi orientēti uz nākotnes peļņu, ielabojot zemi nākamajām ražām, kuras plānotas iegūt un kuras iekļautas nākotnes naudas plūsmas grafikā;
4.3. noteikt atlīdzību par zemesgabaliem, kurus pēc sadalīšanas maza izmēra dēļ nebūs vairs iespējams apstrādāt ar saimniecības tehniku;
4.4. nodrošināt meliorācijas sistēmas saglabāšanu būvdarbu laikā, jo jebkādi rakšanas, izbūves, lielās tehnikas darbi būtiski ietekmēs un pasliktinās meliorācijas sistēmu arī pieguļošajā teritorijā;
4.5. saglabāt tālākai izmantošanai zemes auglīgo virskārtu pēc būvdarbiem.
Sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" Rail Baltica projektam nepieciešamā atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2023. gada 5. decembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējā summā 35 499,48 EUR, kuru veido:
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0477 ar platību 0,34 ha tirgus vērtība 3910,00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0478 ar platību 1,29 ha tirgus vērtība 14 415,00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0479 ar platību 0,92 ha tirgus vērtība 10 328, 00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0480 ar platību 0,34 tirgus vērtība 3910,00 EUR;
- uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem: 4064 014 0477, 4064 014 0478, 4064 014 0479, 4064 014 0480 esošās mežaudzes tirgus vērtība – 88,48 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0481 ar platību 2,14 ha vērtības samazinājums – 1 926,00 EUR;
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0476 ar platību 13,04 ha vērtības samazinājums 922,00 EUR.
Īpašnieka prasījumi - kompensēt materiālos ieguldījumus, kas ietver gan minerālmēslojumu lauksaimniecības zemes ielabošanai, gan ieguldītā darba resursus, kā arī izmaksāt kompensāciju par lauka konfigurācijas būtisku pasliktināšanu, kas apgrūtinās lauka apstrādi un prasīs papildus izdevumus dēļ ģeometriskām disproporcijām, tostarp atlīdzību par zemesgabaliem, kurus pēc sadalīšanas maza izmēra dēļ nebūs vairs iespējams apstrādāt ar saimniecības tehniku – ir ievērtēti atlīdzības apmērā, kompensācija par lauksaimniecības zemes konfigurācijas pasliktināšanos un kompensācija par ieguldījumiem minerālmēslojumos un darba resursos ir ievērtēta, nosakot tirgus vērtības apmēru un atlikušās neatsavināmās daļas vērtības samazinājumu. Savukārt ar ražas novākšanu saistītie jautājumi būs risināmi kopsakarā ar Nekustamā īpašuma daļas atbrīvošanas termiņu, vienojoties par pirkuma līguma noteikumiem.
Noraidīts prasījumus - iespēju robežās pēc būvdarbu uzsākšanas saglabāt un atļaut rīkoties ar augsnes virskārtu - Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībā ir ievērtēts un ņemts vērā Nekustamā īpašuma daļas faktiskais stāvoklis, tostarp lauksaimniecības zemes kvalitātes novērtējums. Tādējādi konstatējams, ka pēc lauksaimniecības zemes atsavināšanas nav pieļaujama tiesību piešķiršana bijušajam Nekustamā īpašuma daļas īpašniekam izmantot atsavinātās zemes virskārtu savās interesēs.
Jautājumā par Nekustamā īpašuma atlikušajā (neatsavināmajā) daļā likumīgi izbūvētās meliorācijas sistēmas saglabāšanas pasākumiem Īpašnieks ir informēts, ka likumīgi izbūvētā meliorācijas sistēma atlikušajās (neatsavināmajās) nekustamā īpašuma daļās Rail Baltica projekta būvniecības procesa ietvaros būs saglabājama atbilstoši apstiprinātajiem būvprojekta risinājumiem, kas tiks izstrādāti pēc valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem.
2023. gada 1. decembrī saņemta Īpašnieka piekrišana Komisijas apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 12.janvāra lēmumu Nr. 03.1-14/123 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 35 499,48 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Ozolšalkas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 014 0015) Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura tiek atsavināta Nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no līdzekļiem, kas paredzēti akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras 2020. gada 13. novembrī noslēgtajā finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2019/2098073 par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta attīstībai.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no līdzekļiem, kas paredzēti akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras 2020. gada 13. novembrī noslēgtajā finansēšanas līgumā Nr. INEA/CEF/TRAN/M2019/2098073 par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta attīstībai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Eiropas Dzelzceļa līnijas".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi