Anotācija

24-TA-2478: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 18. panta pirmo daļu ministrija ir attiecīgās valsts pārvaldes nozares vadošā (augstākā) iestāde. Ministrija organizē un koordinē likumu un citu normatīvo aktu īstenošanu, tā piedalās nozares politikas izstrādāšanā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 242 „Satiksmes ministrijas nolikums” 1. punktu Satiksmes ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta un sakaru nozarēs. Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakš­nozares, kā arī pasažieru pārvadājumu, tranzītpārvadājumu un bīstamo kravu pārvadājumu jomas. Autosatiksmes apakšnozare ietver autotransporta, autoceļu un ceļu satiksmes drošības jomas. Sakaru nozare ietver elektronisko sakaru (arī sakaru un datu pārraides kanālus valsts pārvaldes jomā) un pasta apakšnozares.
Projekts ir izstrādāts, balstoties uz Ministru kabinetā 2024. gada 23. jūlijā pieņemto  informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību”(prot. Nr. 30, 57. §), lai veiktu atbilstošus grozījumus Latvijas Republikas valsts robežas likumā.
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 23. jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 30, 57. §) 11. punktā noteikto un Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 45, 51. §) 2. punktā noteikto, Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas ietvaros un robežšķērsošanas elektroniskās iepriekšējas pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma nodrošināšanai Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju (Valsts ieņēmumu dienests) un Iekšlietu ministriju (Valsts robežsardze) nepieciešams sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā nepieciešamos grozījumus Latvijas Republikas valsts robežas likumā (turpmāk – Likums), nosakot
- pienākumu pirms valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanas sauszemes autotransporta līdzekļus - transportlīdzekļus ar motoru (izņemot traktorus un pašgājējas mašīnas), kurus lieto pasažieru vai kravu pārvadāšanai, reģistrēt Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā (turpmāk - elektroniskā rindas rezervācijas sistēma), norādot personas izraudzītu laiku robežas šķērsošanai;
- ka autotransporta līdzekļa iepriekšēja pieteikšana elektroniskajā rindā (reģistrācija e-rindā, vietas rindā rezervācija un informēšana) ir maksas pakalpojums;
- Satiksmes ministrijas kompetenci ārējās sauszemes robežas elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas pakalpojuma administrēšanā un tiesības šo uzdevumu deleģēt;
- deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par autotransporta līdzekļu elektroniskās rindas ārējās robežas šķērsošanai organizēšanas kārtību, autotransporta līdzekļu pieteikšanas un reģistrēšanas e-rindā kārtību, sniedzamo datu par autotransporta līdzekli, tā vadītāja kontaktinformācijas apjomu, datu un glabāšanas termiņus, kārtību, kādā institūcijas saņem piekļuvi ārējo robežu šķērsojošo transportlīdzekļu datiem un to apstrādes tiesības, robežšķērsošanas vietas, kurās valsts robežu šķērso, iepriekš reģistrējoties rindā elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā, reģistrēšanās kārtību un nosacījumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt maksimāli efektīvu un automatizētu robežšķērsošanas procesu. mazinot rindas un sakārtojot satiksmes organizāciju uz autoceļiem pirms ārējās robežas robežšķērsošanas vietām. Precizēt Likuma normas, lai noteiktu pienākumu autotransporta līdzekļus pirms valsts ārējās robežas šķērsošanas elektroniski reģistrēt elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā un šīs reģistrēšanas nosacījumus, paredzēt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt e-rindas organizēšanas, autotransporta līdzekļu pieteikšanas un reģistrēšanas e-rindā kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Projekts ir izstrādāts, balstoties uz Ministru kabinetā 2024. gada 23. jūlijā pieņemto  informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību”(prot. Nr. 30, 57. §) un ir saistīts ar valsts ārējās robežas drošību un tās stiprināšanas risinājumiem, nodrošinot ceļu satiksmes organizācijas un drošības risinājumus pirms valsts ārējās robežas robežšķērsošanas vietām. 

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ievērojot šobrīd izveidojušos ģeopolitisko situāciju un pastiprinātu kravu un pasažieru pārvadājumu kontroli robežšķērsošanas vietās (turpmāk - RŠV), pirms sauszemes ārējās robežas RŠV "Pāternieki", "Terehova", "Grebņeva " viedojas gan kravu, gan pasažieru pārvadātāju, gan vieglo transportlīdzekļu rindas. Saistībā ar Ukrainas un Moldovas valstspiederīgo pārvadājumiem un pasažieru pārvadājumiem Baltkrievijas virzienā ir ievērojami pieaugusi arī neregulāro pārvadājumu ar autobusiem plūsma. Transportlīdzekļu vadītāji un pasažieri nepiemērotos un antisanitāros apstākļos ir spiesti ilgstoši uzturēties uz koplietošanas autoceļiem pirms RŠV, kas veicina konfliktsituāciju rašanos un var radīt izaicinājumus RŠV režīma nodrošināšanai.
Sadarbojoties Satiksmes ministrijai, Finanšu ministrijai (Valsts ieņēmumu dienests), Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardze), Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai un Zemkopības ministrijai (Pārtikas un veterinārais dienests), paredzēts Eiropas Savienības (turpmāk – ES) ārējās robežas RŠV aprīkot ar automatizētu transportlīdzekļu kustības organizāciju un iepriekšēju elektronisko pieteikšanos (rindas rezervāciju) robežas šķērsošanai, nodrošināt tehniskā aprīkojuma un informācijas sistēmu savstarpēju integrāciju, secīgu kontroles darbību datu sinhronizāciju un validāciju, lai nodrošinātu maksimāli efektīvu un automatizētu robežšķērsošanas procesu. Ministru kabinets 2024. gada 23. jūlijā pieņēma zināšanai Satiksmes ministrijas iesniegto informatīvo ziņojumu “Par Latvijas Republikas ārējās robežas stiprināšanas risinājuma izvērtējumu un turpmāko rīcību” (turpmāk – informatīvais ziņojums) (prot. Nr. 30, 57. §). Informatīvajā ziņojumā ir norādīts, ka vienotā risinājuma ieviešana ir plānota divos posmos un pirmā posma ietvaros paredzēts ieviest reģistrāciju Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā (turpmāk - elektroniskā rindas rezervācijas sistēma), kas sākotnēji būs attiecināma tikai uz kravas transportlīdzekļiem un pasažieru autobusiem, bet vēlāk arī uz vieglajām automašīnām. Izvērtējot elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas iespējas, secināts, ka jau šobrīd ir iespējams attiecināt transportlīdzekļa reģistrāciju uz visiem autotransporta līdzekļiem (transportlīdzekļiem ar motoru, izņemot traktorus un pašgājējas mašīnas, kurus lieto pasažieru vai kravas pārvadāšanai pa bezsliežu ceļiem).
Lai nodrošinātu pasažieru un kravu pārvadājumu plūsmas organizāciju pirms RŠV un novērstu dažādus drošības riskus pierobežā, Satiksmes ministrija kā vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta un sakaru nozarē, sadarbībā ar valsts akciju sabiedrību "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk - LVRTC) ir izstrādājusi īstermiņa risinājumu, kura ietvaros tiks ieviesta autotransporta līdzekļu iepriekšēja elektroniska pieteikšana (rindas rezervācija) elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā vēl pirms robežas šķērsošanas. Lai nodrošinātu īstermiņa risinājumu, jeb MVP (Minimum viable product) funkcionalitāti sauszemes ārējās robežas šķērsošanas pa autoceļiem organizēšanai, LVRTC apņemas izveidot autotransporta līdzekļu elektroniskās organizēšanas rīku iepriekšējai reģistrācijai elektroniskajā rindā, kas sāks darboties 2025. gada pirmā ceturkšņa beigās.
Elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas pārzinis būs VSIA “Autotransporta direkcija” (turpmāk – ATD).Elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas izveidi, attīstību un uzturēšanu organizē un nodrošina LVRTC. LVRTC ir tiesības piesaistīt ekspertus sistēmas izveides nodrošināšanai.
ATD un LVRTC elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas pakalpojuma risinājuma īstenošanu veiks deleģētās valsts funkcijas ietvaros.
Lai savlaicīgi informētu robežšķērsotājus par robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmas e-pakalpojuma izveidi, Satiksmes ministrija nodrošinās ATD finansējumu 50 000 euro apmērā 2024. un 2025.gadam informatīvās kampaņas nodrošināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Uz koplietošanas autoceļiem pirms sauszemes ārējās robežas RŠV "Pāternieki", "Terehova", "Grebņeva" veidojas gan kravu, gan pasažieru pārvadātāju, gan vieglo transportlīdzekļu rindas. Personas ir spiestas līdz pat 15 diennaktīm pavadīt uz koplietošanas autoceļiem pirms sauszemes ārējās robežas RŠV "Pāternieki", "Terehova", "Grebņeva". Tāpēc pirms ES ārējās robežas RŠV uz autoceļiem nepieciešams ieviest automatizētu transportlīdzekļu kustības organizāciju un iepriekšēju elektronisko pieteikšanos (rindas rezervāciju) robežas šķērsošanai.
Risinājuma apraksts
Ar grozījumu projektu Likuma 10.1 pants tiek izteikts jaunā redakcijā, nosakot, ka autotransporta līdzekļu vadītājiem, kas plāno šķērsot valsts sauszemes ārējo robežu, pirms robežas šķērsošanas elektroniskā veidā jāreģistrē vietu rindā elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā (10.1 panta pirmā daļa). Rindā var reģistrēties iepriekš, norādot vēlamo laiku robežas šķērsošanai, vai reģistrēties tieši pirms robežas šķērsošanas (10.1 panta otrā daļa).
Problēmas apraksts
Viena no risinājuma ieviešanas komponentēm ir Vienotas informācijas sistēmas (turpmāk – VIS) nodrošināšana. Plānots, ka elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas pakalpojuma risinājuma ietvaros izstrādātās VIS pārzinis būs ATD. Lai robežšķērsotājus informētu par šādas rindu sistēmas esamību un nepieciešamību to izmantot, ATD kompetencē būs informēšanas funkcijas nodrošināšana - informācijas izvietošana internetā, plakāti, informatīvās zīmes robežšķērsošanas vietās pierobežas pašvaldībās un citos robežšķērsošanas punktos, caur kuriem tranzīta pārvadātāji iebrauc Latvijā. Autotransporta līdzekļa reģistrācijas, vietas rezervācijas elektroniskajā rindā un informēšanas pakalpojums būs maksas pakalpojums.
Risinājuma apraksts
Grozījumu projekts paredz Likuma 10.1 panta trešajā un ceturtajā daļā noteikt, ka  reģistrēšanās elektroniskajā rindā ir maksas pakalpojums un ka attiecīgos izdevumus sedz  autotransporta līdzekļa īpašnieks, turētājs vai pārvadātājs, izmantojot  LVRTC un ATD uzturētās elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas pakalpojumu. 
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu  iespēju LVRTC un ATD veikt elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas pakalpojuma risinājuma īstenošanu, nepieciešams noteikt Satiksmes ministrijas kompetenci ārējās sauszemes robežas elektroniskās rindas reģistrācijas pakalpojuma administrēšanā un tiesības šo uzdevumu deleģēt. Valsts deleģētos pārvaldes uzdevumus un pienākumus Satiksmes ministrija noteiks, slēdzot deleģēšanas līgumu Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta otrajā daļā noteiktajā kārtībā. Valsts deleģētos pārvaldes uzdevumus un pienākumus Satiksmes ministrija noteiks, slēdzot deleģēšanas līgumu Valsts pārvaldes iekārtas likuma 40. panta otrajā daļā noteiktajā kārtībā.
Risinājuma apraksts
Grozījumu projekts noteic Satiksmes ministrijas kompetenci ārējās sauszemes robežas e-rindas pakalpojuma administrēšanā un tiesības šo uzdevumu deleģēt LVRTC un ATD (10.1 panta piektā un sestā daļa).
Problēmas apraksts
Nepieciešams noteikt LVRTC un ATD veicamās darbības transportlīdzekļu e-rindas organizēšanā, transportlīdzekļu pieteikšanu e-rindā, iegūto datu par transportlīdzekli, tā turētāju un autovadītāju apjomu, to apstrādes  nosacījumus un šo datu glabāšanas termiņus, kā arī kārtību, kādā kompetentās iestādes (valsts pārvaldes iestādes, kas veic personu, mantu un preču pārbaudes robežšķērsošanas vietās, uz valsts robežas un pierobežā) saņem piekļuvi ārējo robežu šķērsojošo transportlīdzekļu datiem.
Risinājuma apraksts
Ar grozījumiem Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 panta septītajā daļā tiek noteikts deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par autotransporta līdzekļu e-rindas ārējās robežas šķērsošanai organizēšanas kārtību, autotransporta līdzekļu pieteikšanas un reģistrēšanas e-rindā kārtību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Lai fiziskā persona izceļotu ar autotransporta līdzekli, transportlīdzekļa vadītājam jāreģistrējas elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā. Izmantojot elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas nodrošinātās iespējas un veicot iepriekšējo reģistrāciju, tiks novērsta nepieciešamība ilgstoši un nepiemērotos apstākļos atrasties uz autoceļa pirms RŠV. Iepriekšējā reģistrēšanās ļaus transportlīdzekļiem ierasties robežšķērsošanas vietā īsi pirms robežas šķērsošanas. Maksa tiks noteikta par vienu reģistrācijas reizi. Maksas pakalpojums atsvērtu ilgstošu gaidīšanu rindā, atrodoties apgrūtinošos apstākļos uz autoceļa.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Latvijas un ārvalstu kravu un pasažieru pārvadātāji, kuri šķērso valsts ārējo robežu ar autotransporta līdzekļiem. Lai izceļotu ar autotransporta līdzekli, transportlīdzekļa vadītājam jāreģistrējas elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā.
Pārvadātājiem samazināsies izdevumi, kas saistīti ar ilgstošām dīkstāvēm rindās uz autoceļiem. Dīkstāve uz pierobežas autoceļiem izmaksā vismaz 70 euro dienā. Ja šobrīd transportlīdzekļu rindas garums uz autoceļiem mēdz sasniegt pat 15 diennaktis, tad, izmantojot elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas nodrošinātās iespējas un veicot iepriekšējo reģistrāciju, kuras izmaksas par vienu transportlīdzekļa elektroniskās rindas rezervāciju vēl tiks aprēķinātas, bet  indikatīvi varētu būt līdz trīs reizēm mazākas, salīdzinot ar dīkstāves izmaksām. Līdz ar to izdevīgums autotransporta līdzekļu vadītājiem un kravu pārvadātāju uzņēmumiem ir acīmredzams.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Iepriekšējā reģistrēšanās elektroniskās rindas rezervācijas sistēmā būs maksas pakalpojums un pēc sistēmas darbības pilnvērtīgas uzsākšanas tās uzturēšanas izdevumi tiks segti no ieņēmumiem par šo pakalpojumu. Finanšu līdzekļi no valsts budžeta šā uzdevuma veikšanai nebūs nepieciešami.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 45, 51. §) 5. punktā noteikto Satiksmes ministrija nodrošinās finansējumu 50 000 euro apmērā 2024. un 2025. gadam valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija” informatīvās kampaņas nodrošināšanai saistībā ar elektroniskās rindas rezervācijas sistēmas ieviešanu Latvijas ārējās robežas šķērsošanai no budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” prioritārajam pasākumam “Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma” piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.”

4.1.1. Ministru kabineta 2010. gada 27. jūlija noteikumi Nr. 697 "Robežšķērsošanas vietas režīma noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Līdz ar grozījumiem Latvijas Republikas valsts robežas likumā nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 27. jūlija noteikumu Nr. 697 "Robežšķērsošanas vietas režīma noteikumi" VI nodaļā Kārtība, kādā autoceļa robežšķērsošanas vietā veicamas nepieciešamās darbības, kas saistītas ar personu laišanu, kā arī mantu un preču pārvietošanu pāri ārējai robeža, kā arī jāizstrādā jauni Ministru kabineta noteikumi par autotransporta līdzekļu elektroniskās rindas ārējās robežas šķērsošanai organizēšanas kārtību, autotransporta līdzekļu pieteikšanas un reģistrēšanas e-rindā kārtību, sniedzamo datu par autotransporta līdzekli, tā vadītāja kontaktinformācijas apjomu, datu glabāšanas termiņus, datu apstrādes  nosacījumus un kārtību, kādā institūcijas saņem piekļuvi ārējo robežu šķērsojošo transportlīdzekļu datiem, robežšķērsošanas vietas, kurās valsts robežu šķērso, iepriekš reģistrējoties rindā elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā, reģistrēšanās kārtību un nosacījumus.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Satiksmes ministrija, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts robežsardze, VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs", VSIA "Autotransporta direkcija", Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"
  • Valsts robežsardze

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Personas datu apstrādes pārzinis Autotransporta direkcija ievēro personu tiesības uz personas datu apstrādes likumību saskaņā ar piemērojamajiem tiesību aktiem - Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk - Vispārīgā datu aizsardzības regula), un citiem normatīvajiem aktiem privātuma un datu apstrādes jomā.
Datu subjektu loks: fiziskas personas. Savā darbībā Autotransporta direkcija aizsargā datu subjekta personas datus, īstenojot administratīvos, tehniskos un fiziskos drošības pasākumus, ciktāl tie ir samērīgi ar iespējamajiem riskiem; informē un izskaidro klientam, kādi personas dati ir nepieciešami pakalpojumu saņemšanai un kādiem mērķiem tie tiks izmantoti; datu nodošanu trešajām personām īsteno, ievērojot spēkā esošo normatīvo regulējumu. Personas datu apstrāde tiek veikta saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta c) apakšpunktu,- lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu un saskaņā ar Latvijas Republikas valsts robežas likuma 10.1 pantu reģistrētu transportlīdzekli Elektroniskajā ārējās sauszemes robežšķērsošanas iepriekšējās pieteikšanās un rindas progresa sistēmā.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi