Anotācija (ex-ante)

22-TA-3322: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Ražotāju grupu un organizāciju izveides atbalsts"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – Īstenošanas lēmums);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri sākās jaunais 2023.-2027.gada Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai plānošanas periods. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu kopējās lauksaimniecības politika stratēģiskā plāna 2023.-2027.gadam (turpmāk -KLP SP) intervencē LA9 "Ražotāju grupu un organizāciju izveide" (turpmāk – atbalsts), pamatojoties uz atbilstīgas kooperatīvās sabiedrības izstrādātu darījumdarbības plānu.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pēc Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra datiem, laika periodā no 2018.gada līdz 2021.gada Latvijā bija reģistrētas apmēram 250 kooperatīvās sabiedrības, kuras darbojas lauksaimniecības nozarē.
Lai nodrošinātu kooperācijas pamatprincipu ievērošanas uzraudzību un sekmīgu kooperācijas attīstību Latvijā, ir izveidota kooperatīvu atbilstības izvērtēšanas sistēma. Katrs kooperatīvs, izpildot noteiktu kritēriju kopumu, var saņemt atbilstības statusu un ir tiesīgs pretendēt uz valsts un Eiropas Savienības atbalstu kā atbilstīga kooperatīvā sabiedrība.
Biedrībai “Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija” līdz 2025.gada 30.oktobrim ir deleģēta valsts pārvaldes uzdevuma izpilde - piešķirt un anulēt atbilstības statusu kooperatīvajām sabiedrībām, kā arī īstenot atbilstīgo kooperatīvo sabiedrību darbības uzraudzību saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 16.jūlija noteikumiem Nr.357 „Kooperatīvo sabiedrību atbilstības noteikumi”.
2022.gadā atbilstības statusu ir saņēmušas 52 kooperatīvās sabiedrības un no tām 21 darbojas konvencionālā piena nozarē, 16 – konvencionālajā tradicionālo laukaugu nozarē, 8 – augļu un dārzeņu nozarē, 3 – gaļas nozarē, 1 – medus nozarē, 1 – mājražošanas nozarē un 2 – mežsaimniecības nozarē. 
Vērtējot kooperatīvu attīstību pēdējos gados, var konstatēt kooperatīvo sabiedrību konsolidācijas pazīmes konvencionālajā tradicionālo laukaugu nozarē. Šīs kooperatīvās sabiedrības konsolidējas, samazinoties kooperatīvo sabiedrību skaitam un tajā pašā laikā pieaugot biedru skaitam. Nozarē ir turpmākas konsolidācijas iespējas, lai optimizētu izmaksas un koncentrētu resursus.
Tajā pašā laikā piena nozarei, kur neskatoties uz biedru skaita samazināšanos kooperatīvajās sabiedrībās, kooperatīvo sabiedrību skaits nesamazinās, ir jādomā par turpmāku konsolidāciju, it īpaši tādēļ, ka tie savstarpēji konkurē par saražoto pienu, veidojot neefektīvu loģistiku, un tas rezultējas lielākās izmaksās.
Augļu un dārzeņu nozarē lauksaimnieku sadarbības attīstība ir īpaši nozīmīga, jo sektors ļoti izteikti ir atkarīgs ne tikai no laika apstākļiem, kā arī no tādiem faktoriem kā darba spēks un resursu cenas, tādējādi šajā sektorā būtu nozīmīga turpmāka jaunu kooperatīvu veidošanās.
Gaļas sektorā kooperācija ir vāja, taču pēdējā gada laikā ir izveidojušās un atbilstības statusu ieguvušas divas jaunas kooperatīvās sabiedrības šajā sektorā.
Iztrūkst vai ļoti zema ir ražotāju kooperācija tādās nozarēs kā mājputnu, cūkkopības, aitkopības un kazkopības, olu, medus, linu, kaņepju, sēklu nozarēs, kā arī nozarēs, kuras produkciju ražo bioloģiskajā lauksaimniecībā.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai gan atbilstīgo kooperatīvo sabiedrību skaits nedaudz, bet tomēr pakāpeniski palielinās, joprojām ir salīdzinoši maz saimniecību, kas ir iesaistījušās kooperatīvu darbībā. Atbilstīgajās kooperatīvajās sabiedrībās ir iesaistījušās aptuveni 25% no uz tirgu orientētas saimniecībām. Vērtējumu par to, kāds ir atbilstīgo kooperatīvo sabiedrību biedru saimniecību īpatsvars aktīvo, uz tirgu vērsto lauku saimniecību vidū, ļauj veikt Lauku atbalsta dienesta rīcībā esošie dati par saimniecībām, kas katru gadu  piesakās iespējai iegādāties dīzeļdegvielu ar samazināto akcīzes nodokļa likmi (turpmāk – dīzeļdegvielas atbalsts). Lai saņemtu dīzeļdegvielas atbalstu, saimniecībai ir jānodrošina minimālie ieņēmumi par katru vienotajam platību maksājumam pieteikto lauksaimniecības zemes hektāru, un, ņemot vērā šī atbalsta pieejamību, izdevīgumu un popularitāti, uz to piesakās absolūti lielākā lauksaimnieku daļa, kuru mērķis ir produkcijas realizācija tirgū un ienākumu gūšana no lauksaimniecības.  Pēc Lauku atbalsta dienesta datiem, dīzeļdegvielas atbalstam ik gadus piesakās apmēram 17 tūkstoši saimniecību, un 2021./2022. saimnieciskajā gadā tie bija 16,7 tūkst. saimniecību. Savukārt atbilstīgajās kooperatīvajās sabiedrībās (izņemot mežsaimniecības nozari) 2021.gadā bija apvienojušies 4245 biedri.

Ar atbalsta palīdzību būtu nepieciešams veicināt tehnisko atbalstu kooperatīvu veidošanās stimulēšanai, nodrošinot administratīvo, tirgus izpētes un loģistikas izmaksu daļēju segšanu pirmajos kooperatīvu darbības gados, personāla izmaksu segšanai, lai veidotos jaunas KS  augļu un dārzeņu, kartupeļu, gaļas lopkopības  (liellopu, mājputnu, cūkkopības, aitkopības un kazkopības, t.sk. vaislas dzīvnieku audzēšanā) un olu nozarē, linu un kaņepju, sēklu, un bioloģiskā piena un bioloģisko laukaugu nozarē, kā arī lai notiktu esošo KS konsolidācija un kooperatīvu apvienību veidošanās konvencionālā piena un konvencionālajā tradicionālo laukaugu nozarē.
Tehniskā nodrošinājuma trūkumu kooperatīvi visvairāk izjūt to dibināšanas fāzē un pirmajos gados pēc dibināšanas, kad jānodrošina tirgus izpēte produkcijas realizācijai, kooperatīva vadītāja un attiecīgā personāla algošana, biroja iekārtošana un uzturēšana, loģistikas transporta noma vai iegāde un citas izmaksas, kas saistītas ar kooperatīvās sabiedrības biznesa idejas realizāciju tās sākumposmā.
Risinājuma apraksts
Lai veicinātu kooperāciju un  nostiprinātu pašreizējo sabiedrību attīstību un to konkurenci kopējā tirgū, kā arī stiprinātu lauksaimnieku lomu pārtikas ražošanas ķēdē saskaņā ar KLP SP un regulas 2021/2115 77. pantu intervencē "Ražotāju grupu un organizāciju izveide"paredzēts ES atbalsts. Atbalsta mērķis ir veicināt atbilstīgu kooperatīvo sabiedrību veidošanos un efektīvu darbību centralizētas pirmapstrādes un tirgus izpētes nodrošināšanā, produkcijas realizācijā, kā arī jaunu noieta tirgu apgūšanā.
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursa veidā intervencei "Ražotāju grupu un organizāciju izveide", pamatojoties uz darījumdarbības plānu. Noteikumu projekts nosaka atbalsta pretendentus, atbalsta saņemšanas nosacījumus, atbalsta apmēru un intensitāti, atbalsta attiecināmas izmaksas, atbalsta piešķiršanas, pieteikšanās kārtību un iesniedzamos dokumentus.
Noteikumu projekts paredz, ka uz atbilstīgas kooperatīvās sabiedrības darījumdarbības plāna atzīšanu Lauku atbalsta dienestā varēs pretendēt tikai tās lauksaimniecības kooperatīvās sabiedrības, kurām būs piešķirts atbilstības statuss. Noteikumu projekts nosaka arī izņēmumus, proti, atbalsta intervencē "Ražotāju grupu un organizāciju izveide" uz atbalstu nevarēs pretendēt tās kooperatīvās sabiedrības, kas atbilstības statusu pirmo reizi ieguvušas pirms 2021.gada, konvenciālās tradicionālo laukaugu un konvencionālā piena nozares atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības (nozaru ierobežojums neattieksies uz kooperatīvu apvienībām). Tāpat atbalstam nekvalificēsies atbilstīgās kooperatīvās sabiedrības, kas atbilstības statusu pirmo reizi ieguvušas līdz 2021. gadam un pēc tam reorganizētas vai dibinātas no jauna, vai mainījušas kooperatīvās sabiedrības nosaukumu. 
Noteikumu projektā izvirzīti nosacījumi, kādiem jāatbilst atbalsta pretendentiem. Viens no nosacījumiem paredz, ka uz atbalstu pretendentam jābūt reģistrētam Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā ne agrāk kā 2019. gada 1. janvārī. Šāds nosacījums ir paredzēts, lai atbalstītu jaunās sabiedrības, kas savu darbību uzsākušas nesen.
Noteikumu projekts paredz, ka pretendents iesniegumam pievienos darījumdarbības plānu, un, pamatojoties uz to, Lauku atbalsta dienests atzīs pretendentu atbalsta saņemšanai. Īstenojot šo darījumdarbības plānu, atbalsta pretendentam jāsasniedz  darījumdarbības plānā noteiktie mērķi un rezultatīvie rādītāji un ne vēlāk kā darījumdarbības plāna pēdējā gadā, salīdzinājumā ar pēdējo noslēgto pārskata gadu pirms darījumdarbības plāna uzsākšanas kopumā vismaz par 10 procentiem jāpalielina biedru saražotās un ārpus sabiedrības realizētās produkcijas  apgrozījumu vai apjomu, vismaz par 10 procentiem, bet ne mazāk kā par vienu biedru jāpalielina to biedru skaitu, ar kuriem sabiedrībai ir apgrozījums, kā arī jāpalielina biedru realizētās produkcijas apjomu vai apmēru, nodrošinot, ka ne vēlāk kā darījumdarbības plāna īstenošanas pēdējā gadā vismaz pieci kooperatīvu apvienības biedri vismaz 60 procentus savas konkrētās produkcijas realizē ar kooperatīvu apvienības starpniecību.
Noteikumu projekts paredz atbalsta apmēru un intensitāti, proti, lauksaimniecības nozarē izmaksājamais maksimālais atbalsta apmērs vienā gadā nepārsniedz 100 000 euro, bet visā programmēšanas periodā – 500 000 euro. Maksimālais atbalsta apmērs ir noteikts, ievērojot Eiropas Komisijas nosacījumus. Noteikumu projekts paredz, ka atbalstu izmaksā kā vienotas likmes atbalstu, kas sadalīts gada maksājumos, bet ne ilgāk kā piecus gadus pēc dienas, kad pretendenta iesniegtais darījumdarbības plāns atzīts Lauku atbalsta dienestā.
Atbalsta intervences administrējošā iestāde ir Lauku atbalsta dienests. Lauku atbalsta dienests atbalsta intervenci administrē atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai noteikto kārtību, ja noteikumu projektā nav noteikts citādi.
Atbalstu plānots izmaksāt vienu reizi gadā, pamatojoties uz faktiskajām attiecināmajām izmaksām, kuras atbalsta pretendentam bijušas atbilstoši darījumdarbības plānam. Turklāt atbalsta pretendentam ir tiesības četras reizes darījumdarbības plāna īstenošanas laikā lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajā termiņā pieprasīt priekšapmaksu, iesniedzot Lauku atbalsta dienestā priekšapmaksas pieprasījumu, lai tā nodrošinātu finanšu līdzekļu pieejamību un uzsāktu darījumdarbības plāna īstenošanu.
Noteikumu projekts nosaka, ka attiecināmās izmaksas ir faktiskās izmaksas, kas ir pamatotas un tieši saistītas ar darījumdarbības plāna īstenošanu noteikumos noteikto mērķu sasniegšanai.  Noteikumu projekts paredz pieteikšanās kārtību un iesniedzamos dokumentus, kā darījumdarbības plāna atlases kritērijus ar mērķi priekšroku dot atbalsta pretendentiem, kuriem ir izstrādāts kvalitatīvāks darījumdarbības plāns. Lielāks punktu skaits ir paredzēts darījumdarbības plāna projektiem, kuros būs ietverta detalizēta informācija par izvēlētās aktivitātes īstenošanu, norādot šīs aktivitātes izvēles pamatojumu, saimniecisko izdevīgumu un ieguvumu salīdzinājumā ar citām līdzīgām alternatīvām, ar kurām varētu sasniegt plānoto mērķi. Tāpat priekšroka tiks dota pretendentiem, kas pirms darījumdarbības plāna īstenošanas būs izvērtējuši iespējamos riska faktorus saistībā ar tirgus izmaiņām, cilvēkresursiem un citiem iespējamiem faktoriem, kas varētu rasties darījumdarbības plāna īstenošanas laikā. Pretendents atbalstam varēs pieteikties Lauku atbalsta dienestā pēc attiecīgās kārtas izsludināšanas oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, iesniedzot atbilstoši aizpildītus noteikumos paredzētos dokumentus.
 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām
Indikatīvi plānots, ka kopējais atbalsta pretendentu skaits visā 2023.–2027. gada plānošanas periodā būs 7 atbilstīgas kooperatīvās sabiedrības.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās kooperatīvo sabiedrību veidošanos.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās atbilstīgo kooperatīvo sabiedrību attīstību, palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās kooperatīvajās sabiedrībās iesaistīto biedru izaugsmi un palielinās arī to konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Palielināsies kooperatīvajās sabiedrībās iesaistīto biedru - lauksaimniecības produkcijas ražotāju ietekmē pārtikas ražošanas ķēdē.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības uzņēmumu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Jaunu kooperatīvo sabiedrību veidošanās sekmēs arī jaunu darba vietu rašanos.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu intervences īstenošanai Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Zemkopības ministrija atbalstu intervences īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 65.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023–2027)".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
2021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/2115
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
77.panta 8.punkta b) daļa
Noteikumu projekta 13.punkts un 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula (ES) 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, kurus var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fondu lauku attīstībai starpniecību. Dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus.

Regula (ES) 2021/2115 dalībvalstīm nosaka rīcības brīvību, ieviešot regulu, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Informācija par sabiedrības līdzdalību tiks pievienota līdz ko beigsies normatīvā akta projekta sabiedriskā apspriešana 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Atbalsts netieši sekmēs vietējās teritorijas attīstību, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi