Anotācija (ex-ante)

24-TA-1945: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Ministru kabineta 2024.gada 11.jūnija sēdē tika atbalstīta likumprojektu pakete (likumprojekts "Valsts ieņēmumu dienesta likums" (24-TA-752, likumprojekts "Nodokļu un muitas policijas likums" (24-TA-727), likumprojekts "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām""(24-TA-761), likumprojekts "Grozījumi Muitas likumā" (24-TA-737), likumprojekts "Grozījumi likumā "Par skaidras naudas deklarēšanu uz valsts robežas"" (24-TA-738) un likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa likumā" (24-TA-793) (skatīt prot. Nr.24, 42.-47.§), kura tika izstrādāta, izpildot Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra sēdē atbalstītajā informatīvajā ziņojumā "Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem" ietvertos priekšlikumus Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācijai, kas paredz Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai (skatīt prot. Nr.6, 33.§).

Likumprojekts "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" (turpmāk – likumprojekts) ir viens no tiesību aktu projektiem, kas izstrādāts, lai īstenotu Ministru kabineta atbalstīto Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts izstrādāts, lai veiktu tehniskus grozījumus Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā, ņemot vērā, ka ar 2026.gada 1.janvāri no Valsts ieņēmumu dienesta ir izdalīta nodokļu un muitas policija, to izveidojot kā atsevišķu valsts pārvaldes iestādi – Nodokļu un muitas policiju. Tādējādi nepieciešams šobrīd Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijai likumā noteiktās garantijas attiecināt uz Nodokļu un muitas policiju (kas ir uzdevumu un funkciju pārņēmēja).
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Likums stājas spēkā vienlaikus ar Nodokļu un muitas policijas likumu.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas ierēdņiem ir piemērojamas garantijas, kas noteiktas Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 4.panta divpadsmitajā daļā, 14.panta 12.1 daļā, 28.panta pirmajā daļā, 29.panta trešajā daļā un 37.panta 3.3 daļā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka Valsts ieņēmumu dienests ar 2026.gada 1.janvāri vairs neveiks funkcijas, kas ir saistītas ar noziedzīgu nodarījumu atklāšanu, novēršanu un izmeklēšanu, ir nepieciešams veikt tehniskus grozījumus Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā, lai tajā jau šobrīd noteiktās garantijas turpmāk attiecinātu nevis vairs uz Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas (jo tāda struktūra vairs nebūs), bet uz Nodokļu un muitas policijas ierēdņiem un darbiniekiem.
Risinājuma apraksts
   Likumprojekts paredz:
   ▪ tehniskus grozījumus 4.panta divpadsmitajā daļā un 14.panta 12.1 daļā, aizstājot Valsts ieņēmumu dienestu ar Nodokļu un muitas policiju;
   Nodokļu un muitas policijas ierēdņiem, lai atklātu, novērstu un izmeklētu noziedzīgus nodarījumus valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā, būs tiesības veikt izmeklēšanu Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā (skatīt likumprojekta "Nodokļu un muitas policijas likums" (Nr.645/Lp14) 8.pantu). Šobrīd šīs tiesības ir Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas ierēdņiem.
   Attiecīgi, lai arī turpmāk motivētu (kā tas ir šobrīd), kā arī novērtētu nodokļu un muitas policijas ierēdņus, kuri ar 2026.gada 1.janvāri amata pienākumus pildīs Nodokļu un muitas policijā un kuri iesaistījušies izmeklēšanas darbību veikšanā īpaši sarežģītās, smagu vai sevišķi smagu starpreģionāla vai starptautiska rakstura noziegumu lietās, ir nepieciešams veikt tehniskus grozījumus likuma 4.panta divpadsmitajā daļā un 14.panta 12.1 daļā, tajā ietvertās tiesības turpmāk attiecinot nevis uz Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policiju, bet uz Nodokļu un muitas policiju, kurai būs tiesības šiem ierēdņiem noteikt mēnešalgu līdz 95 procentiem no rajona (pilsētas) prokurora mēnešalgas. Savukārt ierēdņiem, kuri ir iesaistīti procesuālo darbību veikšanā liela apjoma vai juridiski sarežģītās smagu vai sevišķi smagu noziegumu lietās, varēs noteikt piemaksu līdz 30 procentiem no amatpersonai noteiktās mēnešalgas.
   ▪ tehniskus grozījumus 28.panta pirmajā daļā, aizstājot Valsts ieņēmumu dienestu ar Nodokļu un muitas policiju, ņemot vērā, ka minētā norma ir attiecināma tikai uz tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonām, bet Valsts ieņēmumu dienesta struktūrā vairs nebūs šāda tiesībaizsardzības iestāde;
   Attiecīgi ir nepieciešams turpmāk paredzēt Nodokļu un muitas policijas tiesības nosūtīt Nodokļu un muitas policijas ierēdņus uz izglītības iestādi, lai šīs personas iegūtu attiecīgo pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību.
   Piemēram, Iekšējās drošības akadēmijas un Tieslietu ministrijas izstrādātais likumprojekts "Tieslietu akadēmijas likums" (22-TA-3153) paredz izveidot Tieslietu akadēmiju, kuras viens no uzdevumiem ir nodrošināt mērķgrupām mācības, uzsākot amata pienākumu pildīšanu (sākummācības), un mācības profesionālo zināšanu, prasmju un personisko kompetenču pilnveidei, kā arī personiskās izaugsmes atbalstīšanai. Tādējādi Nodokļu un muitas policijas ierēdņi var tikt perspektīvā nosūtīti arī uz šo izglītības iestādi attiecīgo pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības apguvei.
   Jāuzsver, ka saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 28.panta otro daļu mācību izdevumus finansē no valsts budžeta līdzekļiem, savukārt atbilstoši 28.panta trešajai daļai Ministru kabinets reglamentē nosacījumus, ar kādiem un kārtību, kādā amatpersona tiek nosūtīta uz izglītības iestādi attiecīgu amata pienākumu izpildei nepieciešamās izglītības iegūšanai, kā arī to, kādi izdevumi uzskatāmi par mācību izdevumiem, šo izdevumu segšanas un atmaksāšanas nosacījumus un kārtību, kā arī gadījumus, kad amatpersona neatmaksā attiecīgos izdevumus.
   ▪ tehniskus grozījumus 29.panta trešajā daļā, papildinot ar Nodokļu un muitas policiju;
   Atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta sniegtajai informācijai šobrīd arī Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas ierēdņu amata pienākumu izpilde ir saistīta ar jonizējošā starojuma avotiem.
   Ņemot vērā, ka no 2026.gada 1.janvāra Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas funkcijas un uzdevumus pārņems Nodokļu un muitas policija, tad attiecīgi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 29.panta trešo daļu ir nepieciešams tehniski papildināt arī ar Nodokļu un muitas policiju.
   ▪ grozījumus 37.panta 3.3 daļā, minēto normu attiecinot tikai uz Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldi;
    Valsts ieņēmumu dienesta sastāvā šobrīd vairs nav tādas struktūrvienības kā Muitas kriminālpārvalde un Finanšu policijas pārvalde. Tādējādi ir nepieciešams aktualizēt normas redakciju, to attiecinot tikai uz Muitas pārvaldi.
   Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvalde neveic izmeklēšanu un operatīvo darbību, bet veic muitas kontroli.
   Muitas kontroli veic tikai muitas amatpersonas (skatīt likumprojektā "Grozījumi Muitas likumā" (Nr.647/Lp14) iekļauto Muitas likuma 14.panta pirmo daļu, kurā noteikts, ka muitas kontroli muitas amatpersona veic visā Latvijas Republikas muitas teritorijā), kurām var būt reāls dzīvības vai veselības apdraudējums (risks), veicot muitas fizisko kontroli.
   Muitas fiziskā kontrole ietver preču, transportlīdzekļu, personu un bagāžas pārbaudi, kuru veic gan telpās (piemēram, pasažieru terminālī, pasta terminālī, kravu kontroles angāros), gan ārpus telpām uz joslas muitas kontroles punktā vai transportlīdzekļu stāvlaukumos, kā arī dzelzceļa stacijās, ostās.
   Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldē ir izveidoti darbinieku amati (ar darbinieka statusu), kuri sniedz atbalstu muitas amatpersonām (ar ierēdņa statusu) muitas fiziskās kontroles pasākumu veikšanā un muitas dokumentu noformēšanā, amata pienākumu izpildi veicot vienlaikus kopā ar muitas amatpersonām.
    Tā kā atbalsta sniegšanas personāls (darbinieki) amata pienākumus veic vienlaikus kopā ar muitas amatpersonām, tad arī šie amati ir pakļauti reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam) un nepieciešams apdrošināt to veselību. Proti, veicot darba vides risku novērtēšanu, gan muitas amatpersonām, gan atbalsta sniegšanā iesaistītajiem darbiniekiem identificēti vienādi darba vides riski, piemēram, smagumu pārvietošana (celšana, noturēšana, vilkšana, stumšana), iespējama saskare ar ķīmiskajām vielām, iespējama organiskās izcelsmes un cita veida putekļu ieelpošana, uzbrukuma draudi no trešajām personām, kā arī iespējama traumēšanās, veicot darbu uz ceļa braucamās daļas, kur notiek transportlīdzekļu kustība vai to tiešā tuvumā, kur var notikt uzbraukšana, notriekšana, aizķeršana vai cits transportlīdzekļu izraisīts negadījums.
  Ievērojot minēto, ir nepieciešams likuma 37.panta 3.3 daļā noteikt, ka valsts institūcija apdrošina to Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes amatpersonu un darbinieku veselību, kuras ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot muitas kontroli vai sniedzot atbalstu muitas kontroles veikšanā.
    ▪ tehniskus grozījumus 37.pantā, to papildinot ar 3.4 daļu, paredzot, ka valsts institūcija apdrošina to Nodokļu un muitas policijas amatpersonu un darbinieku veselību, kuras ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam), veicot izmeklēšanu, operatīvo darbību un kontroli.
   Šobrīd Valsts ieņēmumu dienests apdrošina Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu un muitas policijas ierēdņu (darbinieku) veselību saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā 37.panta pirmo daļu.
   Atbilstoši minētajai normai valsts vai pašvaldības institūcija var apdrošināt amatpersonu (darbinieku) veselību atbilstoši tai piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, bet obligāti apdrošina amatpersonu (darbinieku) veselību vai amatpersonas (darbiniekus) apdrošina pret nelaimes gadījumiem šajā likumā noteiktajos gadījumos, ja šīs amatpersonas (darbinieki), veicot amata (dienesta, darba) pienākumus, ir pakļautas reālam dzīvības vai veselības apdraudējumam (riskam).
   Tā kā gadījumiem, kad iestādei obligāti ir jānodrošina amatpersonu (darbinieku) veselības apdrošināšana, ir jābūt noteiktiem Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā, tad attiecīgi likuma 37.panta 3.4 daļā ir nepieciešams šo obligāto apdrošināšanas gadījumu noteikt atsevišķi.

   Likumprojektā ietvertie grozījumi ir uzskatāmi par tehniska rakstura grozījumiem, ņemot vērā, ka tie izstrādāti, lai īstenotu tikai un vienīgi Ministru kabinetā atbalstīto Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju, un neparedz grozījumus, kas ir ārpus īstenojamās reorganizācijas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Nodokļu un muitas policijas ierēdņi (darbinieki)
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā, ka likumprojekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju, nododot Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus Nodokļu un muitas policijai, likumprojekta tiesiskais regulējums nemaina ierēdņu tiesības un pienākumu, kā arī veicamo darbību apjomu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2023.gada 29.augusta noteikumi Nr.496 "Noteikumi par kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas tiek nosūtītas izglītības iegūšanai, kā arī mācību izdevumu segšanas un atmaksāšanas kārtību"

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Nodokļu un muitas policija būs tiesīga uz izglītības iestādi nosūtīt Nodokļu un muitas policijas ierēdni, attiecīgi ir veicami grozījumi Ministru kabineta 2023.gada 29.augusta noteikumu Nr.496 "Noteikumi par kārtību, kādā tiesībaizsardzības iestāžu amatpersonas tiek nosūtītas izglītības iegūšanai, kā arī mācību izdevumu segšanas un atmaksāšanas kārtību" 1.punktā.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija noteikumi Nr.361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients"

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Nodokļu un muitas policija būs tiesīga Nodokļu un muitas policijas ierēdnim noteikt piemaksu par dienesta pakāpi un piemaksu par dienestu, kas saistīts ar īpašu risku, attiecīgi ir veicami grozījumi Ministru kabineta 2022.gada 21.jūnija noteikumu Nr.361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients" 19.punktā un 20.punktā, 3.pielikumā un 4.pielikumā.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām"

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Nodokļu un muitas policija būs tiesīga Nodokļu un muitas policijas ierēdnim izmaksāt kompensāciju par izdevumiem, kas radušies, izmantojot sabiedrisko transportu, lai nokļūtu ārstniecības iestādē veselības pārbaudes veikšanai un atgrieztos no tās, attiecīgi ir veicami grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 565 "Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām" 1.11. apakšpunktā un 59. punktā.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2017.gada 7.novembra noteikumi Nr.662 "Noteikumi par valsts tiešās pārvaldes iestāžu un citu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu (darbinieku) atlīdzības un personu uzskaites sistēmu"

Pamatojums un apraksts
Ņemot vērā, ka Nodokļu un muitas policijai būs Iestāžu amatpersonu (darbinieku) atlīdzības datu noliktavā jāiesniedz informācija par Nodokļu un muitas policijas ierēdņa amata statusu, dienesta pakāpi un papildu atlīdzību, attiecīgi ir veicami grozījumi Ministru kabineta 2017.gada 7.novembra noteikumu Nr.662 "Noteikumi par valsts tiešās pārvaldes iestāžu un citu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu (darbinieku) atlīdzības un personu uzskaites sistēmu" 8.4.3.6.apakšpunktā un 1.pielikumā, 5.pielikumā un 6.pielikumā.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5.punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka likumprojekts ir izstrādāts ar mērķi precizēt iestāžu nosaukumus, kas saistīti ar Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju, un tas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.

6.4. Cita informācija

   Lai izstrādātu priekšlikumus Valsts ieņēmumu dienesta reformas tiesiskajam regulējumam un reformas īstenošanas risinājumiem, Finanšu ministrija ir izveidojusi Valsts ieņēmumu dienesta reformas darba grupu, kuras sastāvā ir Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Iekšējās drošības biroja, Iekšlietu ministrijas, Latvijas Republikas prokuratūras, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, Valsts policijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Valsts kancelejas pārstāvji.
   Minētās darba grupas 2024.gada 1.augusta sēdē tika skatīts jautājums par nepieciešamību veikt grozījumus citos ar Valsts ieņēmumu dienesta reformu saistītajos likumos (papildus Ministru kabineta 2024.gada 11.jūnija sēdē apstiprinātajiem likumprojektiem) un to steidzamību.
   Saskaņā ar likumprojekta "Nodokļu un policijas likums" (Nr.645/Lp14) anotācijas (ex-ante) 4.sadaļu "Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu" saistībā ar izstrādāto likumprojektu ir nepieciešami grozījumi 15 likumos, no tiem trīs grozījumu likumprojekti – likumprojekts "Grozījumi Muitas likumā" (24-TA-737), likumprojekts "Grozījumi likumā "Par skaidras naudas deklarēšanu uz valsts robežas"" (24-TA-738) un likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa likumā" (24-TA-793) – ir virzīti vienlaikus ar  likumprojektu "Nodokļu un policijas likums" (skatīt Ministru kabineta 2024.gada 11.jūnija sēdes prot. Nr.6, 44., 46. un 47.§).
   Diskutējot par pārējiem 12 likumiem, kuros veicami grozījumi, Valsts ieņēmumu dienesta reformas darba grupa secināja, ka:
   ▪   tuvākajā laikā nepieciešams grozījumus veikt četros likumos: Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā (4.panta divpadsmitā daļa, 14.panta 12.1 daļa, 28.panta pirmā daļa, 29.panta trešā daļa un 37.panta 3.3 daļa), likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (7.panta trešā daļa, tostarp papildus nosakot amata savienošanas ierobežojumu Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietniekiem), Imigrācijas likumā (7.1 panta otrā daļa, 17.2 panta otrā daļa un trešās daļas 3.punkts) un Administratīvās atbildības likumā (71.panta otrā daļa un 115.panta pirmajā daļa).
   Ņemot vērā, ka Saeimā ir iesniegts izskatīšanai likumprojekts "Grozījumi Administratīvās atbildības likumā" (Nr.615/Lp14), kā arī likumprojekts "Grozījumi likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā"" (Nr.591/Lp14), tad nepieciešamie likumu grozījumi iesniedzami Saeimai kā priekšlikumi uz likumprojektu attiecīgi otro un trešo lasījumu.
   Papildus tika konstatēts, ka šobrīd nav virzāmi grozījumi likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 10.panta pirmajā daļā attiecībā uz to papildināšanu ar Nodokļu un muitas policijas priekšnieku un tā vietnieku, jo ir nepieciešama papildu diskusija ar regulējuma izstrādē iesaistītajām atbildīgajām institūcijām.
   ▪ nav uzskatāmi par steidzamiem grozījumi septiņos likumos: likums "Par policiju", Administratīvo sodu likums par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā, Ieroču aprites likums, Apsardzes darbības likums, Gaisa kuģu pasažieru datu apstrādes likums, Latvijas Republikas Zemessardzes likums un Valsts civildienesta likums;
   Šajos likumos grozījumi saistībā ar īstenoto Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju virzāmi vienlaikus kopā ar citiem grozījumiem konkrētajā likumā.
   ▪ grozījumus nav nepieciešams veikt Pasta likumā.
   Atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un policijas pārvaldes pārstāvja sniegtajam skaidrojumam, ja atbildīgā Valsts ieņēmumu dienesta struktūrvienība saņems informāciju no pasta komersanta par pārrobežu pasta sūtījumu, kas satur aizliegtas vielas vai priekšmetus, tā nepieciešamības gadījumā minēto informāciju tālāk pārsūtīs Nodokļu un muitas policijai.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nodokļu un muitas policija (tiks izveidota ar 2026.gada 1.janvāri)

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Likumprojekts ir izstrādāts ar mērķi precizēt iestādes nosaukumu atbilstoši īstenotajai Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācijai. Tādējādi likumprojektam nav ietekme uz Nodokļu un muitas policijas funkcijām un institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi