Anotācija

23-TA-1468: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Mazķeizari" Salaspils pagastā, Salaspils novadā, pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonām atsavināt tām piederošo (kopīpašums) nekustamo īpašumu “Mazķeizari” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8031 017 0029) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8031 017 0029) 2,71 ha platībā - Salaspils pagastā, Salaspils novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, no privātpersonām nepieciešams atsavināt tām piederošo nekustamo īpašumu “Mazķeizari” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8031 017 0029) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8031 017 0029) 2,71 ha platībā - Salaspils pagastā, Salaspils novadā, (turpmāk – Nekustamais īpašums).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trase skar Nekustamo īpašumu.
Nekustamais īpašums atsavināms Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslas un valsts nozīmes autoceļu izbūvei.
Atbilstoši AS "RB Rail AS" sniegtajai informācijai par Rail Baltica projekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma “Par autoceļiem” 4.panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Salaspils pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 2470 un īpašuma tiesības uz to ir nostiprinātas divām fiziskām personām (turpmāk kopā - Īpašnieki) vienlīdzīgās daļās.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai piedziņas atzīmes, kā arī tas nav apgrūtināts ar lietu tiesībām.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra sistēma) Nekustamo īpašumu veidojošajai zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8031 017 0029) ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās 0,33 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar autoceļu 0,44 un 0,55 ha;
- ūdensteces aizsargjoslas teritorija 2,71 ha.
Ievērojot, ka Kadastra sistēmā ir reģistrētas aizsargjoslas, atbilstoši būvniecības regulējuma prasībām Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvprojektu izstrādē tiek piemērota kārtība tehnisko un īpašo noteikumu saņemšanai no valsts institūcijām un citu objektu un inženiertīklu īpašniekiem.
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Nekustamo īpašumu veidojošās zemes vienības lietošanas mērķis ir “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101), lietošanas veidi - Lauksaimniecībā izmantojamā zeme 1,83 ha platībā un Zemes zem ēkām 0,88 ha platībā.
Nekustamā īpašuma apsekošanas gaitā tika konstatēts, ka uz zemes vienības ēkas (būves) neatrodas.
Ar 2022.gada 20.jūlija paziņojumiem par Nekustamā īpašuma atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai Īpašnieki tika informēti, ka projektēšanas darbu ietvaros, izpildot projektēšanas nosacījumus būvatļaujā Ātrgaitas dzelzceļa līnija “Rail Baltica”. Posms “Vangaži-Salaspils-Misa”. Dzelzceļa posma daļas būvniecība Salaspils novadā no LDz 1520mm dzelzceļa līnijas līdz Daugavai un autoceļa mezglam starp valsts galvenajiem autoceļiem A4 un A6 (BIS-BL-597036-454), ir sasniegti detalizēti tehniskie risinājumi un atbilstoši tiem Rail Baltica projektam ir nepieciešama Nekustamā īpašuma daļa 2,6914 ha platībā.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma sastāvā esošo zemes vienības daļu, veidojas atlikušās zemes vienības daļas ar aptuveno platību 0,0045 ha platībā un 0,0141 ha platībā. Saskaņā ar Salaspils novada domes 2022. gada 14. jūlija atzinumu Nr. ADM/1-18.2/22/1989 šīs atlikušās zemes vienības daļas atbilstoši teritorijas plānojumam nav izmantojamas patstāvīgi.
Arī Īpašnieki norādīja, ka nevēlas paturēt īpašumā atlikušās zemes vienības daļas.
Ņemot vērā minēto un Likuma 6. panta pirmās daļas tiesisko regulējumu, Rail Baltica projekta īstenošanai tiek atsavināts Nekustamais īpašums visā tā sastāvā.
Īpašnieki pieteica iespējamos zaudējumus un izteica viedokli par apstākļiem, kas būtu jāievēro pie Nekustamā īpašuma novērtēšanas:
a) zaudējumi, kas saistīti ar zaudēto uzbērtas šķembu kārtas vērtību (izlīdzināšanas darbu izmaksas, kas paliek Nekustamajā īpašumā EUR 10 000,00).
Prasījums apmierināts. Dolomīta šķembu laukums kā labiekārtojuma elements ievērtēts Nekustamā īpašuma tirgus vērtībā;
b) zaudējumi, kas saistīti ar zaudētu egļu dzīvžogu skaņas ierobežošanai (vērtība – EUR 10 000,00).
Prasījums apmierināts. Koku (egļu dzīvžoga) kā labiekārtojuma elementa vērtība ievērtēta Nekustamā īpašuma tirgus vērtībā, novērtējot to atbilstoši augošu koku koksnes tirgus vērtībai - EUR 1949,00;
c) zaudējumi, kas saistīti ar elektrības pievada zaudēšanu (vērtība – EUR 2500,00).
Prasījums apmierināts. Centralizēts elektrības pievads kā labiekārtojuma elements ievērtēts, nosakot Nekustamā īpašuma tirgus vērtību;
d) zaudējumi, kas saistīti ar koka konstrukcijas žoga zudumu (aptuveni 400 m garā žogu līnija).
Prasījums apmierināts. Koka konstrukcijas žogs kā labiekārtojuma elements ievērtēts, nosakot Nekustamā īpašuma tirgus vērtību;
e) daļa no Nekustamā īpašumā esošās lauksaimniecības zemes 1,63 ha platībā sastāv no
meliorētas zemes (pamatojoties uz publiski pieejamo informāciju viena hektāra meliorācijas izmaksas var sasniegt EUR 10 000,00 EUR).
Prasījums apmierināts. Nekustamā īpašuma novērtējumā tika ņemtā vērā to veidojošā zemesgabala kvalitāte, vērtējot kā meliorētu zemi;
f) Īpašnieki sniedza norādes par Nekustamā īpašuma atrašanās vietu:
- aptuveni 500 m attālumā no Nekustamā īpašuma atrodas pieeja pie Daugavas ūdenskrātuves;
- Nekustamais īpašums pieguļ cieši klāt Rīgas HES dambja apkalpes ceļa asfaltbetona segumam, kuru gan Salaspils iedzīvotāji, gan Saulkalnes iedzīvotāji, gan arī blakus Nekustamajam īpašumam dzīvojošie iedzīvotāji izmanto sportisko aktivitāšu veikšanai un atpūtai;
- pēc publiski pieejamās informācijas ir zināms, ka līdz 2022.gada 31.decembrim ir plānots veikt esošā Rīgas HES dambju apkalpes ceļa asfaltbetona seguma demontāžu, pamatnes izlīdzināšanu un jauna asfaltbetona seguma izbūvi un šis atjaunotais ceļš pienāks klāt pie Nekustamā īpašuma;
- netālu no Nekustamā īpašuma atrodas arī atpūtas vieta (pie Ako pieminekļa), kuru tuvējo apkaimju iedzīvotāji izmanto atpūtas iespējām, zvejošanai, kā arī ūdens motociklu un motorlaivu ielaišanai Daugavā.
Šis apstākļu skaidrojuma kopums par Nekustamā īpašuma atrašanos ir izvērtēts, nosakot Nekustamā īpašuma tirgus vērtību, paskaidrojot Īpašniekiem, ka Likuma 23.panta otrās daļas 5.punkts noteic, ka nekustamo īpašumu novērtē, izvērtējot tā apbūves un saimnieciskās izmantošanas iespējas tikai, ja nekustamā īpašuma īpašnieks ir veicis darbības šo iespēju izmantošanai, savukārt Īpašnieki nebija veikuši darbības attiecīgo plānu īstenošanai (piemēram, izstrādājuši un būvvaldē saskaņojuši būvprojektu u.tml.).
Saskaņā ar Salaspils novada Būvvaldes 2022.gada 20.jūlija vēstulē Nr.BV/1-4/22/155 sniegto informāciju Nekustamā īpašuma apbūvei Būvvaldē 2007.gada 31.janvārī ar reģ. Nr.56 bija saskaņots un 2007.gada 20.februārī ar lēmumu Nr.11 akceptēts būvprojekts, kā arī 2007.gada 31.maijā izsniegta būvatļauja Nr.255 “Atpūtas kompleksa – īslaicīgas lietošanas būvju būvniecībai īpašumā “Mazķeizari”, Salaspils novadā” ar derīguma termiņu līdz 2008.gada 1.janvārim. Par citām būvniecības iecerēm un Īpašnieku rīcību Nekustamajā īpašumā pašvaldība informāciju nav sniegusi.
Tādējādi atbilstoši normatīvo aktu prasībām tika vērtēta uzsāktā Nekustamā īpašuma izmantošana kopsakarā ar Salaspils novada teritorijas attīstības plānā noteikto atļauto izmantošanu. Pie minēto apstākļu izvērtēšanas papildus arī tika konstatēts, ka jau šobrīd pie Nekustamā īpašuma pieguļ asfaltēts HES dambju apkalpes ceļš, tādēļ informācija par nākotnē būvējamo ceļu un tā ietekmi uz biznesa plāna attīstību, neietekmē Nekustamā īpašuma tirgus vērtību.
Ņemot vērā minētos apsvērumus, konstatējams, ka nav pamatoti atlīdzības apmērā (tirgus vērtībā) papildus iekļaut Īpašnieku norādītos apstākļus, ka:
- iegādājoties Nekustamo īpašumu bija zināms, ka topošais dzelzceļa “Rail Baltica” maršruts neskars Nekustamo īpašumu un tas netraucēs Īpašniekiem attīstīt plānoto uz tūrismu orientēto biznesu;
- pēc Īpašnieku rīcībā esošajiem plāniem bija redzams, ka bija plānots paplašināt ceļu A6 un A4 rotācijas apli, kura paplašināšanas rezultātā tiktu izveidots pievedceļš Nekustamajam īpašumam;
- tikai 2021.gada 29.jūnijā Satiksmes ministrija sagatavoja informatīvo ziņojumu par Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam;
- 2021.gada 10.augustā Ministru kabinets izskatīja Satiksmes ministrijas informatīvo ziņojumu “Par apvienoto tiltu pār Daugavu”, kas norāda, ka uz Nekustamā īpašuma iegādes brīdi Īpašnieki nevarēja paredzēt, ka topošais dzelzceļa “Rail Baltica” maršruts skars Nekustamo īpašumu;
- Īpašnieku rīcībā bija informācija, ka Salaspils novada dome ir plānojusi izbūvēt veloceliņu, kurš šķērsotu Nekustamo īpašumu, kas nozīmē, ka cilvēku plūsma šķērsotu Nekustamo īpašumu, kas savukārt piesaistītu klientus iecerētajam biznesam;
- Īpašnieki bija iecerējuši Nekustamo īpašumu izmantot vairākām atpūtas iespējām, tostarp kempingam, bērnu atrakcijām (batuti, elektroskūteri (ņemot vērā uz Nekustamā īpašuma atrodošos elektrības pieslēgumu), elektrokartingi, velosipēdu noma u.c.), kā arī kafejnīcas ierīkošanu;
- ņemot vērā asfaltētā ceļa esamību un cilvēku plūsmu pa Rīgas HES dambi, attiecīgais biznesa projekts Īpašnieku ieskatā būtu ļoti perspektīvs;
- arī publiskajā telpā izskanēja ierosinājums uzbūvēt veloceliņu no Ogres līdz Rīgai (daļēji šis celiņš jau eksistē - Rīgas centrs – Dārziņi un Salaspils – Nekustamais īpašums), kurš ietu caur Nekustamo īpašumu, tādā veidā piesaistot klientus iecerētajam biznesam;
- Nekustamais īpašums netika iegādāts ar mērķi pārdot to tālāk, bet gan attīstīt tajā iecerēto biznesu.
Sertificēts vērtētājs Eiroeksperts SIA sagatavoja Nekustamā īpašuma novērtējumu (reģ. Nr.L11841/ER/2022) un noteica Nekustamā īpašuma tirgus vērtību uz 2022.gada 28.novembri.
Pastāvot pieņēmumam, ka, lai pārskatītu jau novērtēta nekustamā īpašuma tirgus vērtību, tirgus situācijas apskats atkārtoti ir veicams pēc viena gada termiņa notecējuma, ja vien nav konstatējama īpašu apstākļu iestāšanās, Eiroeksperts SIA sagatavotajam Nekustamā īpašuma novērtējumam nav veicama aktualizācija un tas ir atzīstams par spēkā esošu termiņā līdz 2023.gada 27.novembrim.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 12.jūnija lēmumu Nr.03.1-14/1647 un Nr.03.1-14/1640 apstiprināja taisnīgas atlīdzību par Nekustamā īpašuma atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai EUR 30 251,00 apmērā, tajā skaitā koku vērtība EUR 1949,00.
Īpašnieki rakstiski ir piekrituši Nekustamā īpašuma atlīdzības apmēram, kas dalāms īpašnieku starpā, ievērojot, ka īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas vienlīdzīgās daļās. Tādējādi noteiktais atlīdzības apmērs izmaksājams katram īpašmiekam atbilstoši tam piederošai - 1/2 domājamai daļai.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamo īpašumu “Mazķeizari” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8031 017 0029) - Salaspils pagastā, Salaspils novadā, par taisnīgu atlīdzību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu - zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu - nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta un likuma “Par autoceļiem” 4.panta trešās daļas noteikumiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašniekus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic rīkojuma projekta un tā anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk