Anotācija

24-TA-162: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumos Nr. 628 "Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojuma Nr. 55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai” (turpmāk – Rīcības plāns) 27.4. apakšpunktu, kas paredz rīcības plānu pilnveidot teritorijas attīstības plānošanas dokumentu izstrādes procesu digitālajā telpā un uzlabot normatīvo regulējumu, saīsinot kopējo lēmumu pieņemšanas procesu valsts un pašvaldību iestādēs, tādējādi mazinot birokrātisko slogu, viens no paredzamajiem darbības rezultātiem ir pilnveidots normatīvais regulējums teritorijas attīstības plānošanas jomā, ar mērķi mazināt administratīvo slogu pašvaldībām dokumentu izstrādes procesā, kā arī samazināti termiņi teritorijas attīstības plānošanas dokumentu (turpmāk – plānošanas dokumenti) izstrādei kā viens no faktoriem ieguldījumiem jaunu objektu attīstībā un būvniecībā. Par minētā plāna izpildi atbildīgā institūcija noteikta Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – VARAM) ar izpildes termiņu līdz 2026.gada 30. oktobrim. Papildus minētajam, Ministru kabineta  noteikumu “Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 628 “Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem”” projekts (turpmāk – noteikumu projekts) ietver precizētas normas un tas ir papildināts ar jaunām normām atbilstoši Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL), Nekustamā īpašuma attīstītāju alianses (NĪAA) un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) pārstāvju priekšlikumiem ar Ministru kabineta 2023. gada 9. novembra rīkojumu Nr. 2023/1.2.1.-286 izveidotajā Stratēģiskās vadības tematiskā komitejā (turpmāk – Komiteja), izskatot jautājumu “Priekšlikumi par administratīvā sloga mazināšanu nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā (vietējā līmeņa teritorijas attīstības plānošanā, zemes ierīcībā, būvniecībā, kadastrālajā uzmērīšanā, IVN, atmežošanā)”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta izstrādes mērķis ir pilnveidot Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumus Nr. 628 “Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem” (turpmāk – noteikumi Nr. 628), ietverot normas, kas izriet no Rīcības plāna, Komitejā atbalstītajiem priekšlikumiem un teritorijas attīstības plānošanas sistēmas pilnveides darba grupā (turpmāk – Plānotāju darba grupa), kas apvieno plānošanas reģionu, pašvaldību, plānošanas dokumentu izstrādātāju un nevalstisko organizāciju pārstāvjus, izdiskutētajiem jautājumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valdība Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa sēdē, izskatot Ekonomikas ministrijas sagatavoto Informatīvo ziņojumu par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā (24-TA-385, https://vktap.mk.gov.lv/tasks/review_circulation_headers/5229cf0e-7f46-4fd7-b021-fead2a1bd564) (turpmāk – Informatīvais ziņojums), apstiprināja gandrīz 60 pasākumu rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā. Saskaņā ar Informatīvo ziņojumu Latvija, neraugoties uz tās plašo potenciālu, šobrīd saskaras ar ievērojamiem izaicinājumiem, lai spētu konkurēt Eiropas mērogā, turklāt pēdējos gados Latvija ievērojami atpaliek no savām kaimiņvalstīm ekonomikas attīstības tempu ziņā. Nekustamo īpašumu attīstītāji, kas pārstāv gan vietējo, gan starptautisko investoru kopienu, uzrunāti par šīs atpalicības iemesliem, jau ilgstoši norāda uz tieši Latvijai raksturīgajām īpaši smagnējām un daudzskaitlīgām birokrātiskām procedūrām, kas attur starptautiskos investorus izvēlēties Latviju par vietu ieguldījumiem nekustamo īpašumu jomā. Šajā vidē ir izveidojies pieredzē balstīts priekšstats, ka Latvijā, salīdzinot ar kaimiņvalstīm, ir nepieciešams vismaz divas reizes ilgāks laiks no zemes iegādes brīža līdz būvniecības uzsākšanai.
Līdzšinējās prakses problēmas: iedzīvotājiem trūkst izpratnes par plānošanas dokumentu saturu, nozīmi un to publiskās apspriedes mērķi; atšķirīga izpratne par regulējumā ietverto termiņu piemērošanas interpretāciju; kaut regulējums noteic, ka teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēma (turpmāk – sistēma) ir primārā plānošanas dokumentu publicēšanas darba vide un informācijas avots, regulējums neparedz institūciju atbildību vai pašvaldības tiesības gadījumos, kad institūcijas sniedz nosacījumus ārpus sistēmas vai citustarp izvirza nosacījumus, kas neatbilst plānošanas dokumenta mērķim vai institūcijas kompetencei; zema apkaimes iedzīvotāju iesaiste jautājumos, kas skar tuvāko teritoriju plānoto attīstību; mūsdienu prasībām neatbilstošas normas; plānošanas dokumentu kvalitāte.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pēc VARAM pasūtījuma 2011. gadā tika izstrādāts metodiskais materiāls “Pašvaldības, iedzīvotāju un uzņēmēju interešu saskaņošana – sabiedriskā apspriešana kā instruments” (pieejams tiešsaistē: https://www.kurzemesregions.lv/wp-content/uploads/2018/11/1346317259_InteresuSaskanosanaSabAps-3.pdf). Jau tā laika praksē bija novērotas situācijas, kad plānošanas dokumentu publiskajās apspriedēs notika haotiska domu apmaiņa par pastarpinātām tēmām, tā arī neizpildot galveno uzdevumu – viedokļu noskaidrošanu par konkrētiem attīstības priekšlikumiem. No vienas puses tas esot bijis indikators tam, ka iedzīvotājiem ir bijis pārāk maz iespēju publiski paust savu viedokli, bet no otras puses tas liecinājis par sanāksmes organizatoru nesagatavotību un neprasmi strādāt ar auditoriju.
Savukārt biedrības “Sabiedriskās politikas centrs PROVIDUS” 2020. gada pētījumā “Sabiedrības līdzdalība pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu izstrādē: Latvijas pašvaldību prakses izvērtējums” (pieejams tiešsaistē: https://providus.lv/wp-content/uploads/2020/11/Providus_Sabiedribas_lidzdaliba_pasvaldibu_planosana_2020.pdf) secināts, ka darbs ar iedzīvotājiem ir sarežģīts, jo iedzīvotājiem trūkst izpratnes par plānošanas dokumentu saturu un nozīmi.
Raugoties uz šī brīža situāciju, konstatējams, ka problemātika, kad iedzīvotāji neizprot plānošanas dokumentu nozīmi un to publiskās apspriedes mērķi, joprojām ir aktuāla. Komitejā tika aktualizēts jautājums par nepieciešamību plānošanas dokumentu izstrādes vadītājiem skaidrot sabiedrībai plānošanas dokumentu publiskās apspriedes mērķus. Savukārt Plānotāju darba grupas sanāksmēs vairākkārt tika norādīts uz negatīvu praksi, kad katras plānošanas dokumenta redakcijas publiskajā apspriedē iedzīvotāji norāda uz vieniem un tiem pašiem priekšlikumiem vai iebildumiem. Tā rezultātā publiskajām apspriedēm tiek patērēts ilgāks laiks, nekā faktiski tas būtu nepieciešams, minētās apspriedes nav konstruktīvas, turklāt tiek atlikta vēl  neizdiskutēto priekšlikumu un iebildumu izvērtēšana. Pašvaldību speciālistu ieskatā nepieciešams konkrētāk noteikt plānošanas dokumentu publiskās apspriedes tvērumu, t.i., ja personu priekšlikumi un iebildumi jau iepriekš ir vērtēti un apspriesti un noraidījuma gadījumā tiem sniegts argumentēts pamatojums, tad plānošanas dokumenta turpmāko redakciju apspriedēs tie atkārtoti nebūtu jāvērtē un jāapspriež.
Kā atzinusi Satversmes tiesa, no vienas puses, indivīdiem ir tikai tiesības, bet nevis pienākums piedalīties sabiedrībai kopumā svarīgu lēmumu pieņemšanā. Tomēr, no otras puses, šo tiesību īstenošana ir lielā mērā atkarīga no publiskās varas subjektu vēlmes patiesi ieinteresēt sabiedrību šādās aktivitātēs. Publiskās varas subjektiem nekādā gadījumā nav tiesību prezumēt sabiedrības kūtrumu un tādējādi attaisnot savu bezdarbību gadījumos, kad jādara viss iespējamais (saprātīgi jācenšas), lai informētu sabiedrību par paredzamo darbību (sk. Satversmes tiesas 2003. gada 14. februāra sprieduma lietā Nr.2002-14-04 secinājumu daļas 3. punktu). Savukārt atbilstoši Satversmes tiesas judikatūrai ar likumu noteiktās sabiedriskās apspriešanas galvenais mērķis ir nodrošināt to, ka tiek pieņemts vislabākais iespējamais lēmums sabiedrības interesēs un katra cilvēka iebildumi tiek vērtēti un iespēju robežās taisnīgi ņemti vērā. Sabiedriskajai apspriešanai jākalpo diviem galvenajiem mērķiem: pirmkārt, iegūt informāciju, kas sekmētu pamatota un taisnīga lēmuma pieņemšanu, otrkārt, pārliecināt sabiedrību par to, ka tās izteiktie viedokļi tiek apspriesti (sk. Satversmes tiesas 2003. gada 14. februāra sprieduma lietā Nr. 2002-14-04 3. punktu un 2008. gada 24. septembra sprieduma lietā Nr. 2008-03-03 19.6. apakšpunktu). Ja kāds viedoklis sabiedriskajā apspriešanā nav izteikts vai nav plaši pārstāvēts, tas vēl nenozīmē, ka pašvaldības domei kā vēlētai institūcijai šāds viedoklis nebūtu jāizvērtē (sal. Satversmes tiesas 2008. gada 24. septembra sprieduma lietā Nr. 2008-03-03 20. punkts). Lēmuma pieņēmējam ne vienmēr ir jāvadās no personu izteiktajiem priekšlikumiem vai iesniegtajiem iebildumiem. Personu ierosinājumi ir rūpīgi jāizvērtē, vadoties no lietderības apsvērumiem. Ir jāapsver šo ierosinājumu piemērotība, nepieciešamība un atbilstība konkrētā plānojuma izstrādāšanas mērķim. No vienas puses, pašvaldība ir tiesīga noraidīt atsevišķu institūciju, personu vai ieinteresētās sabiedrības viedokli, paredzot citu, lietderīgāku rezultātu, kas kopumā vairāk atbilst sākotnējam plānojuma izstrādāšanas mērķim. Taču, no otras puses, šādam noraidījumam ir jābūt pietiekami argumentētam. Proti, pašvaldībai, noraidot sabiedrības izteikto viedokli, ir jāsniedz šā noraidījuma pamatojums (sk. Satversmes tiesas 2004.gada 9.marta sprieduma lietā Nr.2003-16-05 5.punktu).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā papildināts Noteikumu Nr. 628 2.2. apakšpunkts, nosakot, ka plānošanas dokumentu izstrādes vadītāja pienākumos ietilpst arī skaidrot sabiedrībai konkrētā plānošanas dokumenta publiskās apspriedes mērķi. Minētais saprotams tādējādi, ka izstrādes vadītājam ir jāizskaidro sabiedrībai saprotamā un viegli uztveramā veidā plānotās ieceres būtību, katras publiskās apspriedes darba kārtību un pie tās jāpieturās. Darba kārtībā neietver personu priekšlikumus un iebildumus, kuri jau iepriekš ir vērtēti un par kuriem ir sniegts argumentēts skaidrojums, kāpēc tie nav ņemti vērā. Nav pieļaujama situācija, kad apzināti tiek noklusēta būtiska informācija par attīstības ieceri un, šīs informācijas neizpaušanas dēļ, sabiedrībai nav bijusi iespēja par to izteikt viedokli.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 628 satur dažādas laika mērvienības (dienas un nedēļas), kas praksē mēdz tikt dažādi interpretētas, jo īpaši gadījumos, kad rīcības vai lēmuma pieņemšanas atskaites punkts sakrīt ar brīvdienām vai svētku dienām.
Risinājuma apraksts
Visā noteikumu Nr. 628 projektā precizēti termiņi, tos izsakot darbdienās.
Problēmas apraksts
Plānotāju darba grupā tika aktualizēta problemātika, kad institūcijas sniedz nosacījumus ārpus sistēmas, piemēram, elektroniskajā pastā vai papīra formātā, pretēji Teritorijas attīstības plānošanas likuma (turpmāk – TAPL) 6. panta pirmā daļā minētajam mērķim – nodrošināt visu līmeņu teritorijas attīstības plānošanas dokumentu un ar teritorijas plānošanu saistītās informācijas uzkrāšanu, apstrādi un publisku pieejamību. Arī Noteikumu Nr. 628 65. punkts uzliek institūcijām pienākumu atzinumu un nosacījumu sniegšanai izmantot sistēmu, bet tajā pašā laikā normatīvais regulējums neparedz institūciju atbildību vai pašvaldības tiesības gadījumos, kad institūcijas sniedz nosacījumus ārpus sistēmas. Rezultātā ir apgrūtināta informācijas aprite, kas nepieciešama plānošanas dokumentu izstrādei, turklāt šāda rīcība veicina nevienlīdzīgus nosacījumus pret plānošanas dokumentu izstrādē iesaistītajām pusēm. Tāpat Plānotāju darba grupā diskutēta pastāvošā prakse, kad institūcijas nosacījumos izvirza prasības, kas neattiecas uz konkrētās institūcijas kompetenci vai formālas prasības, nespējot paskaidrot to nepieciešamību un būtību, ko šo prasību izpilde atrisinās.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 628 papildināti ar 14.1 punktu, nosakot, ka pašvaldība var neņemt vērā institūciju iesniegtos nosacījumus, ja tiem nav sniegts pamatojums vai tie neatbilst plānošanas dokumenta mērķim, vai iesniegti ārpus sistēmas. Ar šo normu salāgots arī noteikumu Nr. 628 51. punkts (uzliekot pienākumu institūcijām argumentēt izvirzītos nosacījumus) un 52. punkts (piesakoties sniegt nosacījumus un atzinumus, institūcijām jāpamato pieteikšanās iemesls).
Problēmas apraksts
Lai veicinātu apkaimes iedzīvotāju iesaisti un uzlabotu sabiedrības informētību par teritorijas plānoto attīstību, Informatīvā ziņojuma 3.1.1.2. apakšpunkts uzliek pienākumu normatīvajā regulējumā paredzēt izvietot zemes vienībā informatīvo tāfeli par lokālplānojuma un detālplānojuma izstrādes uzsākšanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 628 papildināti ar 14.2 punktu, nosakot, ka pašvaldība organizē informatīvās tāfeles izvietošanu lokālplānojuma un detālplānojuma teritorijā sabiedrības informēšanai par plānoto attīstības ieceri.
Problēmas apraksts
Komitejā tika panākta vienošanās par nepieciešamību precizēt noteikumu Nr. 628 16. punktu, nosakot, ka plānošanas dokumenta publiskā apspriešana var sākties nākamajā dienā pēc attiecīgā plānošanas dokumenta publicēšanas sistēmā.
Risinājuma apraksts
Precizēts noteikumu Nr. 628 16. un 112. punkts, nosakot, ka plānošanas dokumenta publiskās apspriešanas termiņš sākas nākamajā dienā pēc pašvaldības lēmuma par plānošanas dokumenta nodošanu publiskajai apspriešanai publicēšanas sistēmā.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 628 satur normas, kas ir novecojušas un praksē netiek piemērotas (tukšas normas) vai ir nelietderīgas. Piemēram, noteikumu Nr. 628 57. punkts nosaka nepieciešamību nodrošināt datu nemainību vai izmaiņu gadījumā to saskaņošanu ar institūciju, kura šos datus sniegusi, neskatoties, ka sistēma ir primārā plānošanas dokumentu publicēšanas darba vide un informācijas avots, kur karšu slāņos informāciju nav iespējams izmainīt ar saskaņojuma saņemšanu no institūcijas (piemēram, nomainīt ezera nosaukumu vai dzēst ierakstu par ceļa novietojumu u.tml.). Savukārt noteikumu Nr. 628 76. punkts paredz, ka, izstrādājot lokālplānojumu ar mērķi grozīt teritorijas plānojumu, lokālplānojuma nepieciešamība jāpamato pašvaldības domes lēmumā par lokālplānojuma izstrādes uzsākšanu un tas jāatspoguļo arī nosaukumā, kaut līdzšinējā prakse liecina, ka visos gadījumos lokālplānojumi tiek izstrādāti ar mērķi grozīt teritorijas plānojumu. Noteikumu Nr. 628 78. un 101. punkts dublē 133. punktu. Noteikumu Nr. 628 135. punkts noteic pienākumu pašvaldībai apstiprināt maksas pakalpojumu cenrādi, kaut izmaksu un finansējuma nosacījumi ir līgumsaistību jautājums. Ņemot vērā, ka normatīvajos aktos nav noteikta akreditēta iestāde kā personu sertificēšanas institūcija, kas veiktu plānošanas speciālistu novērtēšanu un patstāvīgās prakses uzraudzību, proti, plānošanas speciālistu profesija nav sertificēta, noteikumu Nr. 628 141. punktam nav lietderības.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu svītrots noteikumu Nr. 628 57., 78., 101., 135., 139. un 141. punkts, savukārt 76. punktā svītroti vārdi “un atspoguļo tā nosaukumā”.
Problēmas apraksts
Plānotāju darba grupā tika aktualizēts jautājums par izveidojušos praksi, kad institūcijas pat nemēģina iekļauties noteiktajā termiņā atzinumu sniegšanai, bet uzreiz informē pašvaldību par atzinumu sniegšanas termiņa pagarināšanu līdz četrām nedēļām. Šāda prakse ir pretēja regulējuma sākotnējam mērķim, kur pieļaujamība pagarināt termiņu atzinumu sniegšanai bija attiecināma tikai uz tiem gadījumiem, kad  institūcija objektīvu iemeslu dēļ nevarēja sniegt atzinumu termiņā, kas sakrīt ar publiskās apspriešanas norises laiku. Turklāt šāda prakse rada nevienlīdzīgus nosacījumus pret citām institūcijām, kuras atzinumus sniedz laikus.
Risinājuma apraksts
Precizēts noteikumu Nr. 628 59. punkts, to salāgojot arī ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 57. punktu, nosakot, ka atzinumus par plānošanas dokumentu redakciju institūcijas sniedz termiņā (ar iespēju to pagarināt līdz trim darbdienām), kas sakrīt ar publiskās apspriešanas norises laiku.
Problēmas apraksts
Vērtējot pašvaldību plānošanas dokumentus atbilstoši TAPL 9. panta 4. punkta prasībām, VARAM ir konstatējusi, ka pēdējo gadu laikā ir mainījusies to kvalitāte, kur viens no būtiskiem aspektiem ir tieši izvēlētā izstrādātāja pieredze un telpiskās plānošanas prasmes. Piemēram, lokālplānojumus izstrādājuši ar mērniecību, arhitektūru u.c. jomām saistīti uzņēmumi, kā arī studenti – absolventi. Ņemot vērā, ka lokālplānojuma izstrādes īstenošanu finansē tā izstrādes ierosinātājs, ir likumsakarīgi, ka nereti izstrādes ierosinātājs izvēlas izstrādātāju, vadoties tikai no ekonomiskiem apsvērumiem, neņemot vērā tā pieredzi un kompetenci, kas rezultātā neizbēgami ietekmē plānošanas dokumenta kvalitāti. Arī pašvaldības uzticēšanās šādam izstrādātājam bijusi nepamatoti augsta, kā arī plānošanas dokumenta izstrādes pārraudzība no pašvaldības puses bijusi nepietiekama vai formāla, ko apliecina plānošanas dokumentā acīmredzamās kļūdas, tai skaitā gramatikas, deklaratīvas normas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos vai tādas normas, kas ierobežo vai pat liedz plānošanas dokumenta praktisko īstenošanu, vai kuras noteikt pašvaldībai nemaz nav deleģējuma.
Risinājuma apraksts
Papildināts noteikumu Nr. 628 75. punkts ar pašvaldības atbildību par teritorijas plānojuma vai lokālplānojuma izstrādātāja atbilstību šo noteikumu 7. nodaļai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ietekmēs attiecīgās pašvaldības iedzīvotājus, ja to plānotā rīcība skar pašvaldības teritoriālās plānošanas procesu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ietekmēs attiecīgās pašvaldības teritorijā esošās juridiskās personas, ja to plānotā rīcība skar pašvaldības teritoriālās plānošanas procesu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Ārvalstu investoru padome Latvijā, Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Lielo pilsētu asociācija, Latvijas Pašvaldību savienība, Nekustamā īpašuma attīstītāju alianse, Latvijas Teritorijas plānotāju asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 7.4.1 apakšpunktu sabiedrības pārstāvji tiks aicināti līdzdarboties, sniedzot viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes stadijā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomikas ministrija
  • Valsts vides dienests
  • Valstspilsētu pašvaldības, novadu pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Grozījumu projekts kopumā labvēlīgi ietekmēs teritoriju attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi