22-TA-3214: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Bīstamo kravu aprites likuma 11.panta piektā daļa
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts, lai, veicot bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi, tiktu vienveidīgi piemērotas prasības, kas noteiktas 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 18.pielikumā, Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) un Regulā Nr.965/2012.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Prasības bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanai pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanai ar gaisa kuģi ir noteiktas 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju (turpmāk - konvencija) 18.pielikumā, Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) (turpmāk - tehniskās instrukcijas), Komisijas 2012.gada 5.oktobra Regulā (ES) Nr.965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr.216/2008 (turpmāk - Regula Nr.965/2012), Bīstamo kravu aprites likumā un Ministru kabineta 2008.gada 26.februāra noteikumos Nr.123 “Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.123). Noteikumi Nr.123 ir izstrādāti uz likuma “Par aviāciju” 84.panta otrās daļas deleģējuma pamata.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd kārtību, kādā bīstamos izstrādājumus un bīstamo kravu sagatavo pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadā ar gaisa kuģi regulē noteikumi Nr.123. Noteikumi Nr.123 stājās spēkā 2008.gada 5.martā un tajos nav veikti grozījumi. Pēc noteikumu Nr.123 spēkā stāšanās ir pieņemta Regula Nr.965/2012 un ir veikti grozījumi tehniskajās instrukcijās.
Noteikumu Nr.123 regulējums ir novecojis un tajos nav precīzi noregulēti bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto juridisko personu pienākumi, kā arī nepieciešams precizēt to uzraudzības kārtību un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtību, un noteikt apmācību sniedzēju un instruktoru sertificēšanu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtību.
Satiksmes ministrija izstrādāja Ministru kabineta noteikumu projektu “Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība” (VSS-28). Tieslietu ministrija 2021.gada 4.februāra atzinumā izteica iebildumu par minētā projekta izdošanas tiesisko pamatojumu, norādot, ka bīstamo kravu aprites jautājumus regulē Bīstamo kravu aprites likums. Pilnvarojums izstrādāt attiecīgus Ministru kabineta noteikumus ir jāiekļauj Bīstamo kravu aprites likumā.
Satiksmes ministrija izstrādāja likumprojektu “Grozījumi Bīstamo kravu aprites likumā” kas paredz papildināt Bīstamo kravu aprites likumu ar pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā veic bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi, kas 2022.gada 12.oktobrī ir atbalstīts Saeimā otrajā lasījumā (21-TA-476, Nr.1578/Lp13) un likumprojektu “Grozījumi likumā “Par aviāciju””, kas paredz no likuma “Par aviāciju” svītrot 84.panta otro daļu, kas 2022.gada 12.oktobrī ir atbalstīts Saeimā otrajā lasījumā (21-TA-578, Nr.1579/Lp13).
Noteikumu Nr.123 regulējums ir novecojis un tajos nav precīzi noregulēti bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto juridisko personu pienākumi, kā arī nepieciešams precizēt to uzraudzības kārtību un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtību, un noteikt apmācību sniedzēju un instruktoru sertificēšanu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtību.
Satiksmes ministrija izstrādāja Ministru kabineta noteikumu projektu “Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība” (VSS-28). Tieslietu ministrija 2021.gada 4.februāra atzinumā izteica iebildumu par minētā projekta izdošanas tiesisko pamatojumu, norādot, ka bīstamo kravu aprites jautājumus regulē Bīstamo kravu aprites likums. Pilnvarojums izstrādāt attiecīgus Ministru kabineta noteikumus ir jāiekļauj Bīstamo kravu aprites likumā.
Satiksmes ministrija izstrādāja likumprojektu “Grozījumi Bīstamo kravu aprites likumā” kas paredz papildināt Bīstamo kravu aprites likumu ar pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā veic bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi, kas 2022.gada 12.oktobrī ir atbalstīts Saeimā otrajā lasījumā (21-TA-476, Nr.1578/Lp13) un likumprojektu “Grozījumi likumā “Par aviāciju””, kas paredz no likuma “Par aviāciju” svītrot 84.panta otro daļu, kas 2022.gada 12.oktobrī ir atbalstīts Saeimā otrajā lasījumā (21-TA-578, Nr.1579/Lp13).
Risinājuma apraksts
Projekts paredz nodrošināt nacionālā normatīvā regulējuma atbilstību konvencijas 18.pielikuma, tehnisko instrukciju, Regulas Nr.965/2012 un Bīstamo kravu aprites likuma tiesiskajam regulējumam par bīstamos izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi.
Projektā tiek saglabāta kārtība, kādā gaisa kuģu ekspluatanti, to pilnvarotie pārstāvji un lidlauku ekspluatanti informē pasažierus par gaisa pārvadājumos aizliegtajiem bīstamajiem izstrādājumiem un bīstamo kravu nedeklarētas pārvadāšanas gadījumu izmeklēšanas kārtība.
Projektā daļēji tiek saglabāti noteikumos Nr.123 noteiktie bīstamo kravu aprites dalībnieku, kas veic bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi (turpmāk – bīstamo kravu aprites dalībnieki), pienākumi un Civilās aviācijas aģentūras pienākumi.
Būtiskākie grozījumi noteikumos Nr.123 ir šādi:
1. tiek precizēti noteikumos Nr.123 lietotie termini, tos saskaņojot ar tehniskajās instrukcijās un Bīstamo kravu aprites likumā lietotajiem terminiem (projekta 3.punkts);
2. projektā ir izmainīta struktūra nosakot bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumus un tiesības sagatavojot bīstamo kravu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadājot bīstamo kravu ar gaisa kuģi, tādējādi padarot skaidrus un saprotamus, katra iesaistītā bīstamo kravu aprites dalībnieka pienākumus.
Projekts precīzāk nosaka bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumus:
1) kravu nosūtītāju pienākumus (projekta II nodaļa);
2) bīstamo kravu sagatavošanas pārvadāšanai ar gaisa kuģi pakalpojumu sniedzēju pienākumus (projekta III nodaļa);
3) bīstamo kravu aprites dalībnieku, kas Latvijas Republikā sniedz pakalpojumus pasta sūtījumu pārvadāšanai ar gaisa kuģi, pienākumus (projekta IV nodaļa);
4) oficiālo kravu aģentu pienākumus (projekta V nodaļa);
5) gaisa kuģu virszemes apkalpošanas pakalpojumu sniedzēju pienākumus (projekta VI nodaļa);
6) lidlauka ekspluatantu pienākumus (projekta VII nodaļa);
7) gaisa kuģa ekspluatantu pienākumus, pārvadājot bīstamo kravu un pasta sūtījumus, kas satur bīstamus izstrādājumus (projekta VIII nodaļa);
Šie pienākumi ir precizēti atbilstoši regulā Nr.965/2012 un tehniskajās instrukcijās noteiktajām prasībām;
3. projektā tiek precīzāk noteikta bīstamo kravu aprites dalībnieku uzraudzības kārtība (projekta IX nodaļa).
Projektā tiek precīzāk noteikti Civilās aviācijas aģentūras pienākumi attiecībā uz katru bīstamo kravu aprites dalībnieku;
4. projektā tiek noteikta bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtība atbilstoši regulas Nr.965/2012 un tehnisko instrukciju prasībām (projekta X nodaļa);
5. projektā tiek noteikta bīstamās kravas, kas atbilst tehnisko instrukciju prasībām, vienreizēja gaisa pārvadājuma, pārlidojuma un vienreizējas bīstamās kravas gaisa pārvadājuma vai pārlidojuma izņēmuma atļaujas izsniegšanas kārtība (projekta XI nodaļa);
6. projektā tiek precīzāk noteikta apmācību sniedzēju un instruktoru, kas apmāca bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistītos darbiniekus, sertificēšanas kārtība (projekta XII un XIII nodaļa);
7. projektā tiek precīzāk noteikta bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtība (projekta XIV nodaļa);
8. projektā nav ietvertas noteikumu Nr.123 tiesību normas, kas dublē Ministru kabineta 2015.gada 27.janvāra noteikumu Nr.47 “Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas atļaujas piešķiršanas kārtība starptautisko publisko tiesību subjektiem” (turpmāk – noteikumi Nr.47) tiesību normas, attiecībā uz bīstamu izstrādājumu pārvadāšanu, kurus tehniskajās instrukcijās atļauts pārvadāt tikai izņēmuma gadījumos (noteikumu Nr.123 20.punkts, noteikumu Nr.47 VI nodaļa, 21.-28.punkts).
Projektā tiek saglabāta kārtība, kādā gaisa kuģu ekspluatanti, to pilnvarotie pārstāvji un lidlauku ekspluatanti informē pasažierus par gaisa pārvadājumos aizliegtajiem bīstamajiem izstrādājumiem un bīstamo kravu nedeklarētas pārvadāšanas gadījumu izmeklēšanas kārtība.
Projektā daļēji tiek saglabāti noteikumos Nr.123 noteiktie bīstamo kravu aprites dalībnieku, kas veic bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi (turpmāk – bīstamo kravu aprites dalībnieki), pienākumi un Civilās aviācijas aģentūras pienākumi.
Būtiskākie grozījumi noteikumos Nr.123 ir šādi:
1. tiek precizēti noteikumos Nr.123 lietotie termini, tos saskaņojot ar tehniskajās instrukcijās un Bīstamo kravu aprites likumā lietotajiem terminiem (projekta 3.punkts);
2. projektā ir izmainīta struktūra nosakot bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumus un tiesības sagatavojot bīstamo kravu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadājot bīstamo kravu ar gaisa kuģi, tādējādi padarot skaidrus un saprotamus, katra iesaistītā bīstamo kravu aprites dalībnieka pienākumus.
Projekts precīzāk nosaka bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumus:
1) kravu nosūtītāju pienākumus (projekta II nodaļa);
2) bīstamo kravu sagatavošanas pārvadāšanai ar gaisa kuģi pakalpojumu sniedzēju pienākumus (projekta III nodaļa);
3) bīstamo kravu aprites dalībnieku, kas Latvijas Republikā sniedz pakalpojumus pasta sūtījumu pārvadāšanai ar gaisa kuģi, pienākumus (projekta IV nodaļa);
4) oficiālo kravu aģentu pienākumus (projekta V nodaļa);
5) gaisa kuģu virszemes apkalpošanas pakalpojumu sniedzēju pienākumus (projekta VI nodaļa);
6) lidlauka ekspluatantu pienākumus (projekta VII nodaļa);
7) gaisa kuģa ekspluatantu pienākumus, pārvadājot bīstamo kravu un pasta sūtījumus, kas satur bīstamus izstrādājumus (projekta VIII nodaļa);
Šie pienākumi ir precizēti atbilstoši regulā Nr.965/2012 un tehniskajās instrukcijās noteiktajām prasībām;
3. projektā tiek precīzāk noteikta bīstamo kravu aprites dalībnieku uzraudzības kārtība (projekta IX nodaļa).
Projektā tiek precīzāk noteikti Civilās aviācijas aģentūras pienākumi attiecībā uz katru bīstamo kravu aprites dalībnieku;
4. projektā tiek noteikta bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtība atbilstoši regulas Nr.965/2012 un tehnisko instrukciju prasībām (projekta X nodaļa);
5. projektā tiek noteikta bīstamās kravas, kas atbilst tehnisko instrukciju prasībām, vienreizēja gaisa pārvadājuma, pārlidojuma un vienreizējas bīstamās kravas gaisa pārvadājuma vai pārlidojuma izņēmuma atļaujas izsniegšanas kārtība (projekta XI nodaļa);
6. projektā tiek precīzāk noteikta apmācību sniedzēju un instruktoru, kas apmāca bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistītos darbiniekus, sertificēšanas kārtība (projekta XII un XIII nodaļa);
7. projektā tiek precīzāk noteikta bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtība (projekta XIV nodaļa);
8. projektā nav ietvertas noteikumu Nr.123 tiesību normas, kas dublē Ministru kabineta 2015.gada 27.janvāra noteikumu Nr.47 “Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas atļaujas piešķiršanas kārtība starptautisko publisko tiesību subjektiem” (turpmāk – noteikumi Nr.47) tiesību normas, attiecībā uz bīstamu izstrādājumu pārvadāšanu, kurus tehniskajās instrukcijās atļauts pārvadāt tikai izņēmuma gadījumos (noteikumu Nr.123 20.punkts, noteikumu Nr.47 VI nodaļa, 21.-28.punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Darbinieki, kuri ir iesaistīti bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma. Projekts padara saprotamākas Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) noteiktās prasības.
Juridiskās personas
- 1) kravu, kas satur bīstamus izstrādājumus, nosūtītāji; 2) juridiskās personas, kuras sniedz bīstamo kravu sagatavošanas pārvadāšanai ar gaisa kuģi pakalpojumus; 3) VAS “Latvijas Pasts” un citas juridiskās personas, kas Latvijas Republikā sniedz pakalpojumus pasta sūtījumu pārvadāšanai ar gaisa kuģi; 4) oficiālos kravu aģenti; 5) juridiskās personas, kuras sniedz gaisa kuģu virszemes apkalpošanas pakalpojumus; 6) lidlauku ekspluatanti; 7) gaisa kuģu ekspluatanti; 8) apmācību sniedzēji un instruktori, kas veic bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācību.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma. Projekts padara saprotamākas Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) un regulas Nr.965/2012 noteiktās prasības. Projekts precizē un padara skaidrāku bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto juridisko personu pienākumus, to uzraudzības kārtību un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtību, kā arī instruktoru sertificēšanu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtību.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32012R0965
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2012.gada 5.oktobra Regula (ES) Nr.965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr.216/2008 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 296, 25.10.2012.).
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokuments “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284).
Apraksts
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2012.gada 5.oktobra Regula (ES) Nr.965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr.216/2008 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 296, 25.10.2012.).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.965/2012
V pielikuma SPA.DG.100., SPA.DG.105. un SPA.DG.110.punkts
V pielikuma SPA.DG.100., SPA.DG.105. un SPA.DG.110.punkts
Projekta 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012
V pielikuma SPA.DG.105.punkts
V pielikuma SPA.DG.105.punkts
Projekta 16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.
200.punkts
200.punkts
Projekta 16.2.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.
205.punkts
205.punkts
Projekta 16.2.3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.110.punkta j) apakšpunkts un V pielikuma SPA.DG.105.punkta a) punkts
Projekta 16.3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 II pielikuma ARO.GEN.
350.punkts
350.punkts
Projekta 19.5.4.punkta ievaddaļa un 19.5.4.2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 V pielikuma SPA.DG.105.punkts
Projekta 22.1. un 23.1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.200., ORO.GEN.205.punkts, ORO.GEN.110.punkta j) apakšpunkts un V pielikuma SPA.DG.105.punkta a) punkts
Projekta 22.2. un 23.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokuments “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284).
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Konvencijas 18.pielikums un ICAO doc 9284
Projekta 5., 6., 7., 9., 10, 11., 12., 13., 14., 16.4., 19., 21., 22.2., 23.2., 29., 35.2., 37.2., 42., 43., 56., 58.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi