23-TA-776: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 28. maija noteikumos Nr. 227 "Gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 13. panta pirmā daļa.
Pašlaik spēkā ir Ministru kabineta 2019. gada 28. maija noteikumi Nr. 227 "Gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 227), kuros noteikta pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība zīdītājgovīm, kas zīda teļus vismaz līdz četru mēnešu vecumam, teļiem, jaunlopiem un specializētajiem gaļas šķirņu vaislas buļļiem (turpmāk – gaļas liellopi).
Pašlaik spēkā ir Ministru kabineta 2019. gada 28. maija noteikumi Nr. 227 "Gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 227), kuros noteikta pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība zīdītājgovīm, kas zīda teļus vismaz līdz četru mēnešu vecumam, teļiem, jaunlopiem un specializētajiem gaļas šķirņu vaislas buļļiem (turpmāk – gaļas liellopi).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, lai precizētu gaļas liellopu pārraudzības uzsākšanas un pārtraukšanas nosacījumus, kā arī šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrības (turpmāk – biedrība) īstenotās snieguma pārbaudes datu virspārraudzības nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Noteikumi Nr. 227 noteic, ka ganāmpulka īpašnieks, uzsākot pārraudzību, paziņo Lauksaimniecības datu centram (turpmāk – datu centrs) par pārraudzības uzsākšanu, norādot ganāmpulka un novietnes reģistrācijas numuru, pārraudzības datu iegūšanas metodi un pārrauga sertifikāta vai apliecības numuru. Turpmāk ganāmpulka īpašnieks vai pārraugs par pārraudzības uzsākšanu informēs datu centru, izmantojot datu centra ciltsdarba, snieguma pārbaudes un pārraudzības informācijas datubāzi (turpmāk – datubāze), kā arī ganāmpulka īpašnieks izmantos datubāzi, lai informētu datu centru par pārraudzības pārtraukšanu.
Noteikumos Nr. 227 noteikts, ka biedrība saskaņā ar paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem veic virspārraudzību snieguma pārbaudes ganāmpulkos, lai pārliecinātos par snieguma pārbaudes un gaļas liellopu izcelsmes datu ticamību. Virspārraudzības laikā biedrības speciālisti pārliecinās par snieguma pārbaudes datu atbilstību noteikumu Nr. 227 un audzēšanas programmā noteiktajām prasībām, kā arī par audzēšanas programmā iesaistīto gaļas liellopu identitāti pēc DNS ģenētiskās kvalitātes. Biedrība virspārraudzības rezultātus fiksē pārbaudes aktā, kurā norāda konstatētās neatbilstības, un par tām informē datu centru un Pārtikas un veterināro dienestu. Noteikumos Nr. 227 ir nepieciešams precizēt un papildināt esošos snieguma pārbaudes datu virspārraudzības nosacījumus, lai nodrošinātu, ka visām biedrībām ir vienota pieeja virspārraudzības organizēšanā.
Noteikumos Nr. 227 jāizdara grozījumi, lai precizētu un papildinātu tiesisko regulējumu.
Noteikumos Nr. 227 noteikts, ka biedrība saskaņā ar paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem veic virspārraudzību snieguma pārbaudes ganāmpulkos, lai pārliecinātos par snieguma pārbaudes un gaļas liellopu izcelsmes datu ticamību. Virspārraudzības laikā biedrības speciālisti pārliecinās par snieguma pārbaudes datu atbilstību noteikumu Nr. 227 un audzēšanas programmā noteiktajām prasībām, kā arī par audzēšanas programmā iesaistīto gaļas liellopu identitāti pēc DNS ģenētiskās kvalitātes. Biedrība virspārraudzības rezultātus fiksē pārbaudes aktā, kurā norāda konstatētās neatbilstības, un par tām informē datu centru un Pārtikas un veterināro dienestu. Noteikumos Nr. 227 ir nepieciešams precizēt un papildināt esošos snieguma pārbaudes datu virspārraudzības nosacījumus, lai nodrošinātu, ka visām biedrībām ir vienota pieeja virspārraudzības organizēšanā.
Noteikumos Nr. 227 jāizdara grozījumi, lai precizētu un papildinātu tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 227 10. punkts noteic, ka ganāmpulka īpašnieks pirms pārraudzības sākšanas vienojas ar pārraugu par pārraudzības darbu, ja ganāmpulka īpašnieks pats neveic pārraudzību savā ganāmpulkā, un paziņo datu centram par pārraudzības uzsākšanu, norādot ganāmpulka un novietnes reģistrācijas numuru, pārraudzības datu iegūšanas metodi un pārrauga sertifikāta vai apliecības numuru. Noteikumu Nr. 227 11. punktā noteikts, ka ganāmpulka īpašnieks sadarbībā ar pārraugu vienojas par ganāmpulka pārraudzības plānu un pārraugs datubāzē pārraudzības plānā attiecīgi norāda ganāmpulka pārraudzības shēmu, ganāmpulka pārraudzības uzdevuma saņemšanas veidu un ganāmpulka pārraudzības datu iegūšanas veidu (svēršanu un krūškurvja apkārtmēra un ķermeņa slīpā garuma mērīšanu).
Tā kā turpmāk ganāmpulka īpašnieks vai pārraugs par pārraudzības uzsākšanu informēs datu centru, izmantojot datu centra datubāzi, samazināsies arī papīra dokumentu aprite. Tādējādi 10. un 11. punktu nepieciešams izteikt jaunā redakcijā, lai tiesību normas tās lietotājiem būtu nepārprotami skaidras.
Vienlaikus 11. punkta jaunajā redakcijā nav iekļauts noteikumu Nr. 227 11.3.2. apakšpunktā noteiktais, jo viens no ganāmpulka pārraudzības datu iegūšanas veidiem – krūškurvja apkārtmēra un ķermeņa slīpā garuma mērīšana (centimetros) – bija spēkā līdz 2020. gada 1. janvārim, kā noteikts arī noteikumu Nr. 227 37. punktā. Precizējums ir nepieciešams, lai tiesiskais regulējums neradītu neskaidrību ganāmpulka īpašniekam, izvēloties pārraudzības datu iegūšanas veidu. No 2020. gada 1. janvāra pārraudzības datus iegūst, sverot tikai ar svariem.
Tā kā turpmāk ganāmpulka īpašnieks vai pārraugs par pārraudzības uzsākšanu informēs datu centru, izmantojot datu centra datubāzi, samazināsies arī papīra dokumentu aprite. Tādējādi 10. un 11. punktu nepieciešams izteikt jaunā redakcijā, lai tiesību normas tās lietotājiem būtu nepārprotami skaidras.
Vienlaikus 11. punkta jaunajā redakcijā nav iekļauts noteikumu Nr. 227 11.3.2. apakšpunktā noteiktais, jo viens no ganāmpulka pārraudzības datu iegūšanas veidiem – krūškurvja apkārtmēra un ķermeņa slīpā garuma mērīšana (centimetros) – bija spēkā līdz 2020. gada 1. janvārim, kā noteikts arī noteikumu Nr. 227 37. punktā. Precizējums ir nepieciešams, lai tiesiskais regulējums neradītu neskaidrību ganāmpulka īpašniekam, izvēloties pārraudzības datu iegūšanas veidu. No 2020. gada 1. janvāra pārraudzības datus iegūst, sverot tikai ar svariem.
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu, tiek precizēts noteikumu Nr. 227 10. punkts, nosakot, ka situācijā, kad ganāmpulka īpašnieks pats neveic pārraudzību savā ganāmpulkā, viņš vienojas ar pārraugu par pārraudzības darbu un ganāmpulka pārraudzības plānu (noteikumu projekta 1. punkts).
Tiek precizēts arī noteikumu Nr. 227 11. punkts, nosakot, ka pirms pārraudzības uzsākšanas ganāmpulka īpašnieks vai pārraugs informē datu centru par pārraudzības uzsākšanu, norādot datubāzē ganāmpulka un novietnes reģistrācijas numuru un pārraudzības plānā – ganāmpulka pārraudzības shēmu, ganāmpulka pārraudzības uzdevuma saņemšanas veidu un pārraudzības datu iegūšanas veidu (noteikumu projekta 2. punkts).
Tiek precizēts arī noteikumu Nr. 227 11. punkts, nosakot, ka pirms pārraudzības uzsākšanas ganāmpulka īpašnieks vai pārraugs informē datu centru par pārraudzības uzsākšanu, norādot datubāzē ganāmpulka un novietnes reģistrācijas numuru un pārraudzības plānā – ganāmpulka pārraudzības shēmu, ganāmpulka pārraudzības uzdevuma saņemšanas veidu un pārraudzības datu iegūšanas veidu (noteikumu projekta 2. punkts).
Problēmas apraksts
Spēkā esošie noteikumi Nr. 227 noteic, ka ganāmpulka īpašnieks paziņo datu centram par pārraudzības uzsākšanu, bet tie neparedz informēšanu par pārraudzības pārtraukšanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi Nr. 227 tiek papildināti ar 11.1 punktu, nosakot, ka ganāmpulka īpašnieks informē datu centru par pārraudzības pārtraukšanu, norādot to datubāzē (noteikumu projekta 3. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 227 27. punktā noteikts, ka snieguma pārbaudi veic gaļas liellopu audzēšanas saimniecībā, kura ir noslēgusi vienošanos par audzēšanas programmas īstenošanu ar biedrību, kas pārraudzības datus iegūst šo noteikumu II nodaļā noteiktajā kārtībā, izmantojot šo noteikumu 11.3.1. apakšpunktā minēto pārraudzības datu iegūšanas veidu. Ganāmpulka īpašnieks snieguma pārbaudes laikā nodrošina datu ieguvi par visiem audzēšanas programmas mērķim atbilstošajiem gaļas liellopiem.
Tā kā no 2020. gada 1. janvāra vienīgais pārraudzības datu iegūšanas veids ir svēršana un noteikumu Nr. 227 11. punkta jaunajā redakcijā ir mainīta apakšpunktu numerācija =, noteikumu Nr. 227 27. punktā svītrojama atsauce uz šo noteikumu 11.3.1. apakšpunktu.
Tā kā no 2020. gada 1. janvāra vienīgais pārraudzības datu iegūšanas veids ir svēršana un noteikumu Nr. 227 11. punkta jaunajā redakcijā ir mainīta apakšpunktu numerācija =, noteikumu Nr. 227 27. punktā svītrojama atsauce uz šo noteikumu 11.3.1. apakšpunktu.
Risinājuma apraksts
Tehniski tiek precizēts noteikumu Nr. 227 27. punkts, nosakot, ka snieguma pārbaudi veic gaļas liellopu audzēšanas saimniecībā, par kuru ir noslēgta vienošanās par audzēšanas programmas īstenošanu ar biedrību, kas pārraudzības datus iegūst šo noteikumu II nodaļā noteiktajā kārtībā. Ganāmpulka īpašnieks snieguma pārbaudes laikā nodrošina datu ieguvi par visiem audzēšanas programmas mērķim atbilstošajiem gaļas liellopiem (noteikumu projekta 4. punkts).
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likuma 1. panta 12. punktu virspārraudzība ir individuālās lauksaimniecības dzīvnieku snieguma pārbaudes un pārraudzības sistēmas sastāvdaļa, kuras laikā tiek pārbaudīta dzīvnieku snieguma pārbaudes, pārraudzības un izcelsmes datu ticamība, un ar to nodarbojas biedrība. Gaļas liellopu audzēšanas nozarē dzīvnieku snieguma pārbaudes datu virspārraudzību veic biedrība.
Spēkā esošo noteikumu Nr. 227 34. punktā noteikts, ka biedrība saskaņā ar paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem veic virspārraudzību snieguma pārbaudes ganāmpulkos, lai pārliecinātos par snieguma pārbaudes un gaļas liellopu izcelsmes datu ticamību.
Nepieciešams precizēt esošos snieguma pārbaudes datu virspārraudzības nosacījumus, lai nodrošinātu, ka visām biedrībām, kas darbojas gaļas liellopu audzēšanas nozarē, ir vienota pieeja virspārraudzības organizēšanā. Biedrība saskaņā ar tās paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem organizēs snieguma pārbaudes datu virspārraudzību, ja tai būs radušās aizdomas par audzēšanas programmas īstenošanā iesaistīto gaļas liellopu snieguma pārbaudes datu neatbilstību, un virspārraudzības darbā iesaistīs speciālistu grupu.
Spēkā esošo noteikumu Nr. 227 34. punktā noteikts, ka biedrība saskaņā ar paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem veic virspārraudzību snieguma pārbaudes ganāmpulkos, lai pārliecinātos par snieguma pārbaudes un gaļas liellopu izcelsmes datu ticamību.
Nepieciešams precizēt esošos snieguma pārbaudes datu virspārraudzības nosacījumus, lai nodrošinātu, ka visām biedrībām, kas darbojas gaļas liellopu audzēšanas nozarē, ir vienota pieeja virspārraudzības organizēšanā. Biedrība saskaņā ar tās paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem organizēs snieguma pārbaudes datu virspārraudzību, ja tai būs radušās aizdomas par audzēšanas programmas īstenošanā iesaistīto gaļas liellopu snieguma pārbaudes datu neatbilstību, un virspārraudzības darbā iesaistīs speciālistu grupu.
Risinājuma apraksts
Lai pilnveidotu normatīvo regulējumu, tiek precizēts noteikumu Nr. 227 34. punkts, nosakot, ka situācijā, kad biedrībai ir radušās aizdomas par audzēšanas programmas īstenošanā iesaistīto gaļas liellopu snieguma pārbaudes datu neatbilstību, biedrība saskaņā ar tās paškontroles procedūrās noteiktajiem kritērijiem organizē snieguma pārbaudes datu virspārraudzību, iesaistot tajā speciālistu grupu (noteikumu projekta 5. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 227 35.2. apakšpunkts noteic, ka virspārraudzības laikā biedrības speciālisti pārliecinās par audzēšanas programmā iesaistīto gaļas liellopu identitāti pēc DNS ģenētiskās kvalitātes. DNS analīžu rezultāti apliecina to, vai dzīvnieks ir cēlies no attiecīgajiem vecākiem. Ja dzīvnieka izcelsme neatbilst dokumentos un datubāzē norādītajai, šie izcelsmes dati tiek dzēsti no datubāzes. Lai nodrošinātu to, ka visām biedrībām, kas darbojas gaļas liellopu audzēšanas nozarē, ir vienota sapratne par to, ka gaļas liellopu identitāti pēc DNS ģenētiskās kvalitātes katra biedrība noskaidro atbilstoši saviem pieejamiem finanšu līdzekļiem un ka iegūtie rezultāti biedrībai ir jāpaziņo datu centram, kuram datubāzē būs jāizdara nepieciešamie labojumi, noteikumi Nr. 227 ir jāpapildina ar jaunu tiesību normu.
Līdzīgs regulējums noteikts Ministru kabineta 2019. gada 28. maija noteikumos Nr. 228 "Slaucamo govju un slaucamo kazu pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 228).
Līdzīgs regulējums noteikts Ministru kabineta 2019. gada 28. maija noteikumos Nr. 228 "Slaucamo govju un slaucamo kazu pārraudzības un snieguma pārbaudes kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 228).
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt noteikumus Nr. 227 ar 35.1 punktu, nosakot, ka gaļas liellopu identitātes pārbaudi biedrība organizē atbilstoši pieejamiem finanšu līdzekļiem. Ja, ievērojot DNS analīžu rezultātus, nepieciešami attiecīgā dzīvnieka izcelsmes datu labojumi datubāzē, biedrība informē datu centru. Datu centrs izdara vajadzīgos labojumus (noteikumu projekta 6. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 227 36. punkts noteic, ka biedrība virspārraudzības rezultātus fiksē pārbaudes aktā, norādot konstatētās neatbilstības, un par konstatētajām neatbilstībām informē datu centru un Pārtikas un veterināro dienestu.
Ir jāprecizē noteikumu Nr. 227 36. punkts, kā arī tie jāpapildina ar jauniem punktiem, un virspārraudzības regulējums nosakāms tāds pats kā noteikumos Nr. 228. Turpmāk biedrība pārbaudes aktu, kurā norādīti pārbaudītie snieguma pārbaudes ganāmpulki un konstatētās neatbilstības, izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par attiecīgo snieguma pārbaudes datu anulēšanu iesniegs datu centra komisijā. Šī komisija ir izveidota saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumiem Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju", un tā vērtē un pieņem lēmumus par sertifikāta izsniegšanu, apturēšanu un anulēšanu, kā arī apliecības apturēšanu un atsaukšanu personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju. Šī komisija izvērtē savstarpēji saistītus jautājumus, kas izriet no minēto personu darbības un biedrību pildītajiem pienākumiem. Minētā komisija jau pašlaik izvērtē slaucamo govju un kazu virspārraudzības rezultātus saskaņā ar noteikumiem Nr. 228.
Noteikumu projektā jānosaka, kurā gadījumā komisija var pieņemt lēmumu par attiecīgo snieguma pārbaudes datu anulēšanu, kā arī jāparedz šāda lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.
Ir jāprecizē noteikumu Nr. 227 36. punkts, kā arī tie jāpapildina ar jauniem punktiem, un virspārraudzības regulējums nosakāms tāds pats kā noteikumos Nr. 228. Turpmāk biedrība pārbaudes aktu, kurā norādīti pārbaudītie snieguma pārbaudes ganāmpulki un konstatētās neatbilstības, izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par attiecīgo snieguma pārbaudes datu anulēšanu iesniegs datu centra komisijā. Šī komisija ir izveidota saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumiem Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju", un tā vērtē un pieņem lēmumus par sertifikāta izsniegšanu, apturēšanu un anulēšanu, kā arī apliecības apturēšanu un atsaukšanu personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju. Šī komisija izvērtē savstarpēji saistītus jautājumus, kas izriet no minēto personu darbības un biedrību pildītajiem pienākumiem. Minētā komisija jau pašlaik izvērtē slaucamo govju un kazu virspārraudzības rezultātus saskaņā ar noteikumiem Nr. 228.
Noteikumu projektā jānosaka, kurā gadījumā komisija var pieņemt lēmumu par attiecīgo snieguma pārbaudes datu anulēšanu, kā arī jāparedz šāda lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt noteikumu Nr. 227 36. punktu, nosakot, ka tad, ja biedrība virspārraudzības laikā konstatē, ka snieguma pārbaudes dati ir neatbilstoši, tā rezultātus fiksē pārbaudes aktā, norādot pārbaudītos snieguma pārbaudes ganāmpulkus un konstatētās neatbilstības (noteikumu projekta 7. punkts).
Noteikumu projekts paredz noteikumus Nr. 227 papildināt ar 36.1 punktu, nosakot, ka biedrība pārbaudes aktu iesniedz izvērtēšanai datu centra komisijai, kura izveidota atbilstoši normatīvajiem aktiem par prasībām personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju (noteikumu projekta 8. punkts).
Ar noteikumu projektu noteikumi Nr. 227 tiek papildināti ar 36.2 punktu, paredzot, ka komisija, pamatojoties uz biedrības konstatēto, pieņem lēmumu par attiecīgo snieguma pārbaudes datu anulēšanu, ja snieguma pārbaudes dati nav iegūti saskaņā ar noteikumu Nr. 227 un attiecīgās šķirnes audzēšanas programmas prasībām vai tie neatbilst normatīvajos aktos par dzīvnieku audzēšanu un ciltsdarbu noteiktajām prasībām (noteikumu projekta 9. punkts).
Noteikumus Nr. 227 tiek papildināti arī ar 36.3 punktu par to, ka komisijas lēmumu var apstrīdēt mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, iesniedzot iesniegumu datu centra direktoram, bet direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā (noteikumu projekta 10. punkts).
Noteikumu projekts paredz noteikumus Nr. 227 papildināt ar 36.1 punktu, nosakot, ka biedrība pārbaudes aktu iesniedz izvērtēšanai datu centra komisijai, kura izveidota atbilstoši normatīvajiem aktiem par prasībām personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju transplantāciju (noteikumu projekta 8. punkts).
Ar noteikumu projektu noteikumi Nr. 227 tiek papildināti ar 36.2 punktu, paredzot, ka komisija, pamatojoties uz biedrības konstatēto, pieņem lēmumu par attiecīgo snieguma pārbaudes datu anulēšanu, ja snieguma pārbaudes dati nav iegūti saskaņā ar noteikumu Nr. 227 un attiecīgās šķirnes audzēšanas programmas prasībām vai tie neatbilst normatīvajos aktos par dzīvnieku audzēšanu un ciltsdarbu noteiktajām prasībām (noteikumu projekta 9. punkts).
Noteikumus Nr. 227 tiek papildināti arī ar 36.3 punktu par to, ka komisijas lēmumu var apstrīdēt mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, iesniedzot iesniegumu datu centra direktoram, bet direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā (noteikumu projekta 10. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Gaļas liellopu ganāmpulku īpašnieki, kas veic pārraudzību vai snieguma pārbaudi
Ietekmes apraksts
Pēc Lauksaimniecības datu centra datiem, gaļas liellopu pārraudzība notiek 1117 ganāmpulkos.
Personas, kas uzskaita gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes datus.
Noteikumu projekts nerada papildu administratīvo slogu gaļas liellopu ganāmpulku īpašniekiem un šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībām, jo noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, ne arī veicamās darbības. Noteikumu projekts nerada negatīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un dažāda lieluma uzņēmumiem, konkurenci, vidi, veselību un nevalstiskajām organizācijām. Noteikumu projekts veicina kvalitatīvu lauksaimniecības dzīvnieku audzēšanu izmantošanai Latvijā un eksportam.
Personas, kas uzskaita gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes datus.
Noteikumu projekts nerada papildu administratīvo slogu gaļas liellopu ganāmpulku īpašniekiem un šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībām, jo noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, ne arī veicamās darbības. Noteikumu projekts nerada negatīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un dažāda lieluma uzņēmumiem, konkurenci, vidi, veselību un nevalstiskajām organizācijām. Noteikumu projekts veicina kvalitatīvu lauksaimniecības dzīvnieku audzēšanu izmantošanai Latvijā un eksportam.
Juridiskās personas
- nevalstiskās organizācijas
- saimnieciskās darbības veicēji
Ietekmes apraksts
Pēc Lauksaimniecības datu centra datiem, gaļas liellopu pārraudzība notiek 1117 ganāmpulkos.
Personas, kas uzskaita gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes datus.
Noteikumu projekts nerada papildu administratīvo slogu gaļas liellopu ganāmpulku īpašniekiem un šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībām, jo noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, ne arī veicamās darbības. Noteikumu projekts nerada negatīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un dažāda lieluma uzņēmumiem, konkurenci, vidi, veselību un nevalstiskajām organizācijām. Noteikumu projekts veicina kvalitatīvu lauksaimniecības dzīvnieku audzēšanu izmantošanai Latvijā un eksportam.
Personas, kas uzskaita gaļas liellopu pārraudzības un snieguma pārbaudes datus.
Noteikumu projekts nerada papildu administratīvo slogu gaļas liellopu ganāmpulku īpašniekiem un šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrībām, jo noteikumu projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, ne arī veicamās darbības. Noteikumu projekts nerada negatīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un dažāda lieluma uzņēmumiem, konkurenci, vidi, veselību un nevalstiskajām organizācijām. Noteikumu projekts veicina kvalitatīvu lauksaimniecības dzīvnieku audzēšanu izmantošanai Latvijā un eksportam.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauksaimniecības datu centrs, Zemkopības ministrijaNevalstiskās organizācijas
Gaļas liellopu audzētāju biedrībaCits
SIA "Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācija" un SIA "Latvijas Šķirnes dzīvnieku audzētāju savienība"6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/c48502c2-3172-4d24-8e50-94828463b745
Veids
Sanāksme ar Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācijas un Latvijas Šķirnes dzīvnieku audzētāju savienības pārstāvjiem 2023. gada 21. martā.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Par noteikumu projektu iebildumi vai priekšlikumi netika saņemti. Gaļas liellopu audzētāju biedrība, Latvijas Gaļas liellopu audzētāju asociācija un Latvijas Šķirnes dzīvnieku audzētāju savienība atbalsta noteikumu projekta tālāku virzību.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauksaimniecības datu centrs
- "Gaļas liellopu audzētāju biedrība"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi