Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-3081: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 30. augusta noteikumos Nr. 685 "Rezidentu uzņemšanas, sadales un rezidentūras finansēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2023. gada 26.septembra sēdes prot. Nr.47 43.§ 2. punktu un 7. punktu;
- likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantu (pieņemts Saeimā 2.lasījumā 2023.gada 9.decembrī);
- Veselības ministrijas izstrādāto Ministru kabineta 2023.gada 12.decembra rīkojumu Nr.883 "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "10. Aizsardzības ministrija", "14. Iekšlietu ministrija", "15. Izglītības un zinātnes ministrija ", "16. Zemkopības ministrija", "18. Labklājības ministrija", "19. Tieslietu ministrija", "29. Veselības ministrija", "62. Mērķdotācijas pašvaldībām"" (23-TA-2829).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir rezidentu darba samaksas palielinājums par 10,6% atbilstoši papildus piešķirtajam finansējumam, kas ir viens no būtiskiem soļiem, lai risinātu problēmas ar cilvēkresursu trūkumu veselības aprūpes sistēmā.
Kā arī finansējuma likmes palielināšana ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu segšanai no 108,14 euro mēnesī jeb 1 297,68 euro gadā par vienu budžeta rezidentu uz 165,00 euro mēnesī jeb 1 980 euro gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” izstrādes laikā papildus piešķirtajam finansējumam no 2024.gada 1.janvāra tiek palielināta rezidentu darba samaksa un finansējuma likme augstskolām par budžeta rezidentu ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu segšanai.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2011. gada 30. augusta noteikumi Nr.685 “Rezidentu uzņemšanas, sadales un rezidentūras finansēšanas kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.685) nosaka rezidentu uzņemšanas, sadales un rezidentūras finansēšanas kārtību.
Rezidentūra ir akreditēta profesionālās izglītības programma noteiktas ārsta pamatspecialitātes, apakšspecialitātes un papildspecialitātes vai zobārsta apakšspecialitātes iegūšanai.
Rezidentūras programmās ārsta pamatspecialitātes iegūšanai uzņem personas, kuras ir sekmīgi apguvušas sešus gadus ilgu medicīnas studiju programmu un ieguvušas ārsta grādu.
Rezidentūras programmās ārsta apakšspecialitātes un papildspecialitātes iegūšanai uzņem ārstus, kuri ir apguvuši pamatspecialitāti. Turklāt rezidentūras programmās zobārsta apakšspecialitātes iegūšanai uzņem personas, kuras ir ieguvušas zobārsta grādu.
Rezidentūras programmas realizē augstskolas  - Rīgas Stradiņa universitāte (turpmāk - RSU) un Latvijas Universitāte (turpmāk - LU).
Rezidentūras programmu apguvei ir pieejamas gan no valsts budžeta finansētās, gan no juridiskas vai fiziskas personas finansētas rezidentūras studiju vietas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
No 2024.gada 1.janvāra paredzēts palielināt darba samaksu veselības aprūpes jomā nodarbinātajiem, tai skaitā rezidentiem, līdz ar to nepieciešams veikt grozījumus Noteikumos Nr.685.
Risinājuma apraksts
Veselības aprūpes darbinieku darba samaksas paaugstināšanai no 2024.gada 1.janvāra tiek plānots finansējums 71 334 604 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu.
Atbilstoši plānotajam finansējumam darba samaksa rezidentiem ar 2024.gada 1.janvāri plānots palielināt par 10,6%, novirzot tam no  2024.gadam un turpmāk ik gadu papildus piešķirtajiem 71 334 604 euro – 3 559 713 euro. Darba samaksa plānots palielināt gan no valsts budžeta pilnībā apmaksātajiem rezidentiem, gan rezidentiem, kuru rezidentūras apmācības izmaksas tiek segtas no juridisku vai fizisku personu līdzekļiem, bet no valsts budžeta tiek apmaksāta rezidentu darba samaksa.
Problēmas apraksts
Atbilstoši Noteikumiem Nr.685 augstskolām šobrīd spēkā esošā finansējuma likme ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu segšanai - 108,14 euro mēnesī jeb 1297,68 euro gadā par vienu budžeta rezidentu, kas ir saglabājusies nemainīga kopš rezidentūras studiju un finansēšanas īstenošanas regulējošo iepriekš minēto noteikumu izstrādes un stāšanās spēkā 2011.gada 30.augustā.
Lai rezidentu apmācībā saglabātu līdzvērtīgu līmeni kā 2011.gadā, augstskolas ierobežotā finansējuma ietvaros saskaras ar vairākiem izaicinājumiem ar rezidentu apmācību saistītajos pasākumos, tai skaitā augstskolas pedagogu iesaistē un zinātniskās darbības iekļaušanā rezidentūras procesā.
Finansējuma deficīts galvenokārt veidojas augstskolas pedagogu darba samaksā – šī brīža darba samaksas līmenis rezidentūrā ir zemāks, kā darba samaksa pedagogiem augstākajā izglītībā un būtiski zemāks par ārstu atalgojumiem ārstniecības iestādēs, lai iekļautos piešķirtā finansējuma apjomā.
Kā arī rezidentūras procesa digitalizācija ir būtiska, lai nodrošinātu mūsdienu prasībām atbilstošu un pārskatāmu studiju plānošanas un uzskaites mehānismu. Rīgas Stradiņa Universitāte ir izstrādājusi studiju procesa digitalizācijas rīku - E-grāmatu, ko šobrīd pilnveido un uztur par augstskolas pašu pelnītajiem līdzekļiem, tas ir no  ārvalstu studentu studiju maksas, bet turpmākajai attīstībai un uzturēšanai ir nepieciešams papildu finansējums. Iepriekš minētais rīks tiek pilnveidots, un rezidentūras uzraudzības procesā plānots izmantot ne tikai Rīgas Stradiņa Universitāte, bet arī citās rezidentūras procesā iesaistītas pusēs - rezidentu izglītībā iesaistītās ārstniecības iestādēs, kas ir praktiski visas ārstniecības iestādes valstī, kā arī Veselības ministrija datu failu iegūšanai.
Vienlaikus attīstoties veselības aprūpes nozarei un medicīnai kā zinātnei, nepieciešama nepārtraukta rezidentūras programmu modernizēšana atbilstoši Eiropas Medicīnas speciālistu apvienības (The European Union of Medical Specialists, saīsinājumā -UEMS) standartiem veicot atbilstošu aktuālo studiju kursu izstrādi, uzturēšanu un nodrošināšanu, tai skaitā ieviešot simulāciju ciklus ķirurģijas profila specialitātēs, atbilstoša aprīkojuma iegādei, lai nodrošinātu kvalitatīvu apmācību procesu. Tāpat piešķirtais finansējums tiek izmantots rezidentu zinātniskā potenciāla attīstībai, tai skaitā daļa finansējuma tiek izmantot, lai nodrošinātu pieeju zinātniskajām datu bāzēm, kas izmantojamas ikdienas darbā rezidentu mācību un zinātnes procesa nodrošināšanai - finansiālajam atbalstam rezidentu zinātnisko darbu prezentēšanai starptautiska mēroga pasākumos, u.c.
Laika periodā no 2011.gada līdz 2023.gadam pieauga arī infrastruktūras uzturēšanas izmaksas, kuru segšanai arī netika piešķirts papildus finansējums. Tāpat līdz ar vairākiem normatīvo aktu grozījumiem, kas ieviesa jaunus nosacījumus rezidentūras procesa administrēšanā, tai skaitā ir būtiski pieaudzis administratīvais darbs, kuru īsteno augstskolas.
Risinājuma apraksts
Finansējuma likmes palielināšanai ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu segšanai no 2024.gada 1.janvāra tiek plānots finansējums 605 901 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu.
Atbilstoši plānotajam finansējumam tiks palielināta finansējuma likme ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu segšanai no 108,14 euro mēnesī jeb 1 297,68 euro gadā par vienu budžeta rezidentu uz 165,00 euro mēnesī jeb 1 980,00 euro gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta tiesiskais regulējums attiecas uz rezidentiem. Ietekme uz 888 pilnībā no valsts budžeta apmaksātajiem rezidentiem gadā un 206 rezidentiem, kuru rezidentūras apmācības izmaksas tiek segtas no juridisku vai fizisku personu līdzekļiem, bet no valsts budžeta tiek apmaksāta rezidentu darba samaksa.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
37 907 290
0
39 335 245
0
40 518 492
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
37 907 290
0
39 335 245
0
40 518 492
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
37 907 290
0
39 335 245
605 901
40 518 492
605 901
605 901
2.1. valsts pamatbudžets
37 907 290
0
39 335 245
605 901
40 518 492
605 901
605 901
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-605 901
0
-605 901
-605 901
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-605 901
0
-605 901
-605 901
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-605 901
-605 901
-605 901
5.1. valsts pamatbudžets
0
-605 901
-605 901
-605 901
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023.gads atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam”:
Veselības ministrijas budžeta programmas 02.00.00 “Medicīnas izglītība” apakšprogrammā 02.04.00 „Rezidentu apmācība”:
Resursi izdevumu segšanai 37 907 290 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 37 907 290 euro;
Izdevumi 37 907 290 euro, tai skaitā:
    Kārtējie izdevumi 292 597 euro
Atlīdzība 276 979 euro
Preces un pakalpojumi 15 618 euro
    Uzturēšanas izdevumu transferti 37 614 693 euro

2024.gads atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” :
Veselības ministrijas budžeta programmas 02.00.00 “Medicīnas izglītība” apakšprogrammā 02.04.00 „Rezidentu apmācība”:
Resursi izdevumu segšanai 39 335 245 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 39 335 245 euro;
Izdevumi 39 335 245 euro, tai skaitā:
    Kārtējie izdevumi 292 597 euro
Atlīdzība 276 979 euro
Preces un pakalpojumi 15 618 euro
    Uzturēšanas izdevumu transferti 39 042 648 euro

2025.gads atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam”:
Veselības ministrijas budžeta programmas 02.00.00 “Medicīnas izglītība” apakšprogrammā 02.04.00 „Rezidentu apmācība”:
Resursi izdevumu segšanai 40 518 492 euro
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 40 518 492 euro;
Izdevumi 40 518 492 euro, tai skaitā:
    Kārtējie izdevumi 292 597 euro
Atlīdzība 276 979 euro
Preces un pakalpojumi 15 618 euro
    Uzturēšanas izdevumu transferti 40 225 895 euro

Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdē (protokola Nr.47 43.§) tika atbalstīts Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024.gadam un budžeta ietvaram 2024.-2026.gadam”, kur atbilstoši protokollēmuma  2. un 7.punktam veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un kvalitātes uzlabošanai budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” tika rezervēts finansējums 275 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu, un tiek paredzēts, ka finanšu ministrs tajā plānoto apropriāciju pārdala Veselības ministrijai atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Kā arī likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' (pieņemts Saeimā 2.lasījumā 2023.gada 9.decembrī) 72. pants nosaka, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” noteikto apropriāciju 275 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Atbilstoši iepriekš minētajam Veselības ministrija izstrādāja un Ministru kabinetā tika apstiprināts Ministru kabineta 2023.gada 12.decembra rīkojums "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "10. Aizsardzības ministrija", "14. Iekšlietu ministrija", "15. Izglītības un zinātnes ministrija ", "16. Zemkopības ministrija", "18. Labklājības ministrija", "19. Tieslietu ministrija", "29. Veselības ministrija", "62. Mērķdotācijas pašvaldībām"" (23-TA-2829), kurā tiek paredzēts novirzīt papildus finansējumu arī darba samaksas palielināšanai veselības aprūpes nozarē strādājošajiem, tai skaitā rezidentiem - 3 559 713 euro apmērā (tai skaitā 2 932 470 euro rezidentu darba samaksas palielinājumam, kuru apmācība pilnībā tiek segta no valsts budžeta līdzekļiem, un 627 243 euro darba samaksai, kuru rezidentūras apmācības izmaksas tiek segtas no juridisku vai fizisku personu līdzekļiem), un finansējuma likmes augstskolām par budžeta rezidentu ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu palielināšanai - 605 901 euro.

Ietekme no noteikumu projektā minētajiem pasākumiem 2024.gadam un turpmāk ik gadu 4 165 614 euro apmērā, tai skaitā:

1. Rezidentu darba samaksu tiek plānots palielināt no 2024.gada 1.janvāra par 10,6%, lai nodrošinātu zemāko mēnešalgas likmes rezidentiem 2.ārstniecības personu amata kvalifikācijas kategorijā pieaugumu no 2024.gada 1.janvāra atbilstoši grozījumiem Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumos Nr. 851 "Noteikumi par zemāko mēnešalgu un speciālo piemaksu veselības aprūpes jomā nodarbinātajiem"", kam nepieciešams papildus finansējums 3 559 713 euro apmērā (finansiālā ietekme norādīta Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījums Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumos Nr. 851 "Noteikumi par zemāko mēnešalgu un speciālo piemaksu veselības aprūpes jomā nodarbinātajiem"" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 3.sadaļas 1.-5.punktā (23-TA-2984)).

Ietekme uz 888 pilnībā no valsts budžeta apmaksātajiem rezidentiem gadā un 206 rezidentiem, kuru rezidentūras apmācības izmaksas tiek segtas no juridisku vai fizisku personu līdzekļiem, bet no valsts budžeta tiek apmaksāta rezidentu darba samaksa.

Noteikumu projekts paredz rezidentiem mēnešalgas likmes pieaugumu no 2024.gada 1.janvāra:
1. pilnībā no valsts budžeta apmaksātajiem rezidentiem:
- 1 743,43 euro rezidenta apmācībai pirmajā un otrajā rezidentūras gadā pamatspecialitātē;
- 2 266,47 euro rezidenta apmācībai pirmajā un otrajā rezidentūras gadā pamatspecialitātē, ja rezidentūra notiek reģionālajā daudzprofilu slimnīcā vai ģimenes (vispārējās prakses) ārsta praksē ārpus Rīgas;
- 1 917,78 euro rezidenta apmācībai no trešā rezidentūras gada pamatspecialitātē un no pirmā rezidentūras gada papildspecialitātē un apakšspecialitātē;
- 2 493,12 euro rezidenta apmācībai no trešā rezidentūras gada pamatspecialitātē un no pirmā rezidentūras gada papildspecialitātē un apakšspecialitātē, ja rezidentūra notiek reģionālajā daudzprofilu slimnīcā vai ģimenes (vispārējās prakses) ārsta praksē ārpus Rīgas;
2. rezidentiem, kuru rezidentūras apmācības izmaksas tiek segtas no juridisku vai fizisku personu līdzekļiem, bet no valsts budžeta līdzekļiem tiek apmaksāta rezidentu darba samaksa:
- 1 743,43 euro rezidenta apmācībai pirmajā un otrajā rezidentūras gadā pamatspecialitātē;
- 1 917,78 euro rezidenta apmācībai no trešā rezidentūras gada pamatspecialitātē un no pirmā rezidentūras gada papildspecialitātē un apakšspecialitātē.

Papildus radot finansiālu ietekmi 2024.gadam un turpmāk ik gadu – 3 559 713 euro, tai skaitā 2 932 470 euro rezidentu darba samaksas palielinājumam, kuru apmācība pilnībā tiek segta no valsts budžeta līdzekļiem, un 627 243 euro darba samaksai, kuru rezidentūras apmācības izmaksas tiek segtas no juridisku vai fizisku personu līdzekļiem.
(Detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas pielikumos Nr.1.1., 1.2., 1.3. un 1.4.).

Veselības ministrijas budžeta programmas 02.00.00 “Medicīnas izglītība” apakšprogrammā 02.04.00 “Rezidentu apmācība” – 2024.gadā un turpmāk ik gadu – 3 559 713 euro.

2. Finansējuma likmi ar rezidenta apmācību saistīto izdevumu segšanai no 2024.gada 1.janvāra tiek plānots palielināt no 108,14 euro mēnesī jeb 1 297,68 euro gadā par vienu budžeta rezidentu uz 165,00 euro mēnesī jeb 1 980,00 euro gadā, kam nepieciešams papildus finansējums 605 901 euro apmērā.
(Detalizētus aprēķinus skatīt anotācijas pielikumos Nr.1.2.).

Ietekme uz 888 pilnībā no valsts budžeta apmaksātajiem rezidentiem gadā.

Veselības ministrijas budžeta programmas 02.00.00 “Medicīnas izglītība” apakšprogrammā 02.04.00 “Rezidentu apmācība” – 2024.gadā un turpmāk ik gadu – 605 901 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projektā ietvertā darba samaksas paaugstināšana rezidentiem un finansējuma likmes augstskolām par rezidentu apmācību paaugstināšana nodrošina likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” ietvertā papildus finansējuma apgūšanu, papildu sabiedrības līdzdalības organizēšanas aktivitātes par noteikumu projektu nav veiktas.
Par plānoto darba samaksas palielinājuma apmēru ir panākta vienošanās ar Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrību, atbilstoši 2023. gada 18.oktobrī parakstītajam sadarbības memorandam starp Veselības ministriju un Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrību par cilvēkresursu stiprināšanu veselības aprūpes nozarē. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Rīgas Stradiņa universitāte
  • Latvijas Universitāte

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Rīgas Stradiņa Universitāte ir izstrādājusi studiju procesa digitalizācijas rīku - E-grāmata. Iepriekš minētais rīks tiek pilnveidots, un rezidentūras uzraudzības procesā plānots izmantot ne tikai Rīgas Stradiņa Universitāte, bet arī citās rezidentūras procesā iesaistītas pusēs - rezidentu izglītībā iesaistītās ārstniecības iestādēs, kas ir praktiski visas ārstniecības iestādes valstī, kā arī Veselības ministrija datu failu iegūšanai.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums