Anotācija (ex-ante)

22-TA-2986: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" un 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.3. pasākuma "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumi "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" un 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.3. pasākuma "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK Noteikumu projekts) izstrādāts, lai nodrošinātu optimālu Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) un valsts budžeta līdzekļu izmantošanu EM atbildībā esošo darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" ietvaros.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ņemot vērā, Ministru kabineta 2022.gada 19.aprīļa "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" un 13.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" 13.1.1.3. pasākuma "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - 2022.gada 19.aprīļa grozījumi), kas paredz grantu atbalsta intensitātes palielināšanu  no 50% uz 80%, atbalsta apmēra palielināšanu un plānotā papildus React-EU finansējuma piešķiršanu ir būtiski pieaudzis Projektu atbalsta saņēmēju un grantu atbalsta pieprasījumu skaits. Līdz 2022. gada 18.decembrim Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (turpmāk – LIAA) projekta Nr. 3.2.1.2/16/I/001  “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” (turpmāk - SKV uzņēmējdarbībā) ir saņēmusi iesniegumus uz līguma slēgšanu 646. Savukārt, saņemto maksājumu pieprasījuma skaits sasniedz 1852. Tādējādi secināms, ka atbalsta programma ir pieprasīta.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Karš Ukrainā un sankcijas Krievijai un Baltkrievijai ir sašūpojušas globālos tirgus un atstāj ietekmi uz pasaules ekonomiku. Ietekme uz Eiropas, it īpaši Austrumeiropas, valstīm, tai skaitā Latviju ir lielāka. Galvenie ietekmes kanāli uz ekonomiku ir caur augstākām izejvielu cenām, noskaņojuma vājināšanos un tirdzniecības apjomu mazināšanos ar Krieviju, Baltkrieviju un Ukrainu. Saistībā ar šobrīd ārpolitikā esošo krīzes situāciju un ieviestajām sankcijām pret noteiktām austrumu valstīm, ir būtiski nodrošināt atbalstu tirgus pārorientācijai un biznesa projektu realizācijai, lai novērstu tirgus lejupslīdi. Vienlaikus Ekonomikas ministrija ir secinājusi, ka esošās ekonomikas situācijas apstākļos, uzņēmumiem ir īpaši svarīgs atbalsts ārējo tirgus apgūšanai, lai atrastu jaunus sadarbības partnerus, kā arī slēgtu jaunus līgumus. Esošā situācija liecina, ka pie lielā programmas pieprasījuma pastāv risks, ka līdz projekta īstenošanas beigām 31.12.2023. var pietrūkt finansējums, tādēļ  Ekonomikas ministrija rosina veikt finansējuma pārdali.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumi Nr. 678 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu eksporta proporciju" 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanas noteikumi" (turpmāk MK Noteikumi Nr.678) šobrīd paredz virkni aktivitāšu, lai nodrošinātu ne tikai uzņēmumu ekonomisko aktivitāti, bet arī nodrošinot to konkurētspēju ārvalstu tirgos, piemēram, uzņēmumiem ir pieejamas šādas atbalsta aktivitātes: 
- produktu vai pakalpojumu pielāgošanai ārvalstu tirgiem;
- preču zīmes vai produkta, vai pakalpojuma publicitātei ārvalstu medijos;
- internetveikalu, aplikāciju digitālo risinājumu un platformu izstrādei​;
- aģentu pakalpojumu piesaistes izmaksas tirgus darbības pārorientācijai;
- starptautisku pasākumu organizēšanai;
- dalība nozaru asociācijās, u.c.

Kopš 2022.gada sākuma, un īpaši, kad tika veikti 2022.gada 19.aprīļa grozījumi, LIAA ir audzis atbalsta pieprasījums.
Iesniegti iesniegumi līguma slēgšanai Starptautiskās konkurētspējas veicināšana Latvijas starptautiskās konkurētspējas veicināšana tūrismā Kopā
2018.gadā 229 30 259
2019.gadā 190 3 193
2020.gadā 114 5 119
2021.gadā 259 44 303
līdz 2022.gada 18.decembrim 646 75 721
Prognoze līdz 2022.gada beigām 680 87 767
Projekta ietvaros spēkā esošie līgumi 2635 207 2842

Secināms, ka 2022.gadā būtiski pieaudzis LIAA saņemto iesniegumu skaits, kas nepārprotami atspoguļo šī brīža uzņēmumu interesi pievienoties Projektiem, lai varētu pretendēt uz atbalsta saņemšanu. Atbilstoši 2022.gadā LIAA saņemto iesniegumu līguma slēgšanai skaitam, LIAA prognozē, ka līdz gada beigām kopā tiks noslēgti 767 līgumi, kas ir par 67% vairāk nekā 2018.gadā. 


MK Noteikumu projekts paredz šādus grozījumus: 

1. finansējuma pārdale no projekta Nr. 3.2.1.2/16/I/002 "Latvijas starptautiskās konkurētspējas veicināšana tūrismā" (turpmāk - SKV tūrismā) uz SKV uzņēmējdarbībā.

Ņemot vērā tendenci, ka SKV uzņēmējdarbība ir pieprasīta atbalsta programma, kurai līdz projekta īstenošanas beigām varētu pietrūkt finansējums, jo līdz 2022.gada 31.novembrim izmaksātais atbalsta finansējums ir 25.07 milj. euro, rezervētais finansējums ir 3.09 milj. euro, bet neinvestētais finansējums ir tikai 5.48 milj. euro. Norādām, ka šobrīd vidēji katru mēnesi iesniegtajos maksājuma pieprasījumos pieprasītā atbalsta finansējuma summa ir aptuveni 1 milj. euro, sekojoši,  sadalot neinvestētais finansējumu, atbalsta saņēmējiem SKV uzņēmējdarbības projektā atbalsts būtu pieejams tikai līdz 2023.gada aprīļa beigām.   Savukārt, SKV tūrisma projekta ietvaros pieprasījums nav tik liels un iespējams, ka SKV tūrisma projektā netiks investēts pieejamais finansējums, jo līdz 2022.gada 31.novembrim izmaksātais atbalsta finansējums ir 1.82 milj. euro, rezervētais finansējums ir 1.17 milj. euro, bet neinvestētais finansējums ir 4.97 milj. euro.  Līdz ar to Ekonomikas ministrija ir izvērtējusi iespēju pārdalīt 2.5 milj. euro no SKV tūrisma projekta uz SKV uzņēmējdarbības projektu. 

2. finansējuma pārdale no SAM 13.1.6. "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" pasākuma:

Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumu Nr. 365 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.3. pasākuma "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" un 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)" īstenošanas noteikumi" (turpmāk MK- Noteikumi Nr.365) noteiktā 1.2.2.3. pasākuma "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" un 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)" ietvaros tiek īstenotas aktivitātes, kas paredz “Labās prakses pārņemšana” un “Augsta līmeņa apmācības” apmācību programmas. Lai tās īstenotu, ir pieejams REACT-EU finansējums 5 000 000 EUR apmērā.
SAM 13.1.6. "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē" veido  1.2.2.1. pasākums "Atbalsts un nodarbināto apmācībām" (turpmāk - 1.2.2.1. pasākums) un 1.2.2.3. ""Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" pasākums. Ekonomikas ministrija ir konstatējusi, ka esošās ekonomikas situācijas apstākļos, uzņēmumiem ir īpaši svarīgs atbalsts ārējo tirgus apgūšanai. Ņemot vērā, ka MK Noteikumos Nr. 365 veidojas REACT-EU atlikums 1 500 000 EUR apmērā, Ekonomikas ministrija rosina veikt pārdali uz starptautiskās konkurētspējas veicināšanas atbalsta programmu.
Finansējumu paredzēts pārdalīt uz 3.2.1.2. pasākumu "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana", jo aktivitātēm ir liels pieprasījums esošajā ģeopolitiskajā situācijā. Vienlaikus tiek paredzēts, ka papildus finansējums ir mērķēts uz tām nozarēm, kam paredzama izšķiroša nozīme, lai Latvijas ekonomikas atlabšana būtu stabila. Piemēram, atbalsts pasākumu organizēšanai un ārzemju vizīšu apmeklēšana. Plānots, ka papildus piešķirtais atbalsts tiks sniegs esošo atlasu kārtu ietvaros, respektīvi, maksājuma pieprasījumi par eksporta atbalsta darbībām tiks pieņemti līdz 2023. gada 31.augustam (ieskaitot) par atbalstāmām darbībām, kas īstenotas līdz 2023. gada 31.augustam (ieskaitot) un maksājuma pieprasījumi par ražotņu/produktu atbilstības novērtēšanu un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras organizētajām tirdzniecības misijām un valsts vizītēm tiks pieņemti līdz 2023. gada 31.oktobrim (ieskaitot) par atbalstāmām darbībām, kas īstenotas līdz 2023. gada 31.jūlijam (ieskaitot). 

Ņemot vērā tendenci, ka SKV uzņēmējdarbība ir pieprasīta atbalsta programma, tad papildus finansējums ir paredzēts tieši šim projektam.

Lai nodrošinātu minētās izmaiņas, Ekonomikas ministrija paralēli iesniegusi Finanšu ministrijai izmaiņas Darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība", kur norādītas aktuālie sasniedzamie rādītāji un finansējuma summas.


3. finansējuma pārdale no 3.1.1.5. pasākuma "Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (turpmāk - 3.1.1.5.pasākums)"

Ekonomikas ministrija ir saņēmusi informāciju, ka 3.1.1.5.pasākuma 2. kārtas ietvaros uz 05.12.2022. ir no projektiem atbrīvotais ERAF finansējums 3 401 842 euro apmērā. Līdz ar to Ekonomikas ministrija 3.1.1.5.pasākuma ietvaros neinvestēto finansējumu 1 600 000 euro apmērā plāno pārdalīt uz SKV uzņēmējdarbības projektu. Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra sēdes lēmums (protokols Nr. 55 30.§ 2.1. punkts) paredz atbrīvoto ES fondu finansējumu novirzīt virssaistību negatīvās ietekmes uz valsts budžetu mazināšanai, tomēr šī protokola 2.2. punkts ļauj Ministru kabinetam izskatīt jautājumu par pārdali Ministru kabineta sēdē, ņemot vērā, ka karš Ukrainā un sankcijas Krievijai un Baltkrievijai ir sašūpojušas globālos tirgus un atstāj ietekmi uz pasaules ekonomiku. Ietekme uz Eiropas, it īpaši Austrumeiropas, valstīm, tai skaitā Latviju ir lielāka, ir būtiski nodrošināt atbalstu tirgus pārorientācijai un biznesa projektu realizācijai, lai novērstu tirgus lejupslīdi, tādēļ tiek virzīti grozījumi noteikumu projektā.

Finansējuma pārdale un iznākuma rādītāji neietekmē Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3. prioritārā virziena "Mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja" specifiskā atbalsta mērķu ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanu, Jaunu atbalsta pieteikumu atlase aktivitātē ir pārtraukta. 

Ņemot vērā tendenci, ka SKV uzņēmējdarbība ir pieprasīta atbalsta programma, tad papildus finansējums ir paredzēts tieši šim projektam, jo joprojām saglabājas pieprasījums pēc SKV uzņēmējdarbības atbalsta, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju pasaulē.

3.1.1.5. pasākuma ietvaros uz 2023. gada 31. decembri neizmantotais finansējums prioritāri tiks novirzīts virssaistību kompensēšanai, vienlaikus 2023. gadā izvērtējot iespēju novirzīt neizmantoto finansējumu, ja tāds radīsies, citu specifiskā atbalsta mērķa pasākumu īstenošanai.

3.1.1.5. pasākuma ietvaros pārdala tikai pieejamo ERAF finansējuma daļu, nepieciešamo valsts budžeta finansējumu daļu Ekonomikas Ministrija lūgs segt no valsts budžeta finansējuma.

Ekonomikas ministrija ir iesniegusi Finanšu ministrijai izmaiņas darbības programmā, kur iznākuma rādītāji ir palielināti, sakarā ar papildus finansējuma pārdali.

Vienlaikus informējam, ka naudas pārdale neietekmē līguma izpildīti, jo esošie līgumi jau ir noslēgti un jauni līgumi 3.1.1.5. pasākuma otrajā projektu iesnieguma atlases kārtā netiek slēgti.

4. veikti tehniski precizējumi

2022.gada 19.aprīļa grozījumos tika iekļauts, ka 18.8. un 18.10. apakšpunktā minētājām darbībām ir iespēja saņemt avansa maksājumu. Lai saņemtu avansa maksājumu ir jāiesniedz Pieteikums. Savukārt, ja avansu nevēlas, vienalga ir jāiesniedz Pieteikums. Lai samazinātu administratīvo slogu Ekonomikas ministrija rosina grozīt 19.4. apakšpunktu nosakot, ka Pieteikums ir jāiesniedz tikai tad, ja vēlas saņemt avansa maksājumu, bet ja avansa maksājumu nevēlas, tad Pieteikums nav jāiesniedz.

Veikti precizējumi 5.punkta redakcijā papildinot to ar pašvaldības iestādi.

Tehniski precizējumi, kas attiecas uz rādītāju vērtībām - tiek noteikts, ka 3.2.1.2. pasākuma "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
a) iznākuma rādītājs – to komersantu skaits, kuri saņem atbalstu (atbildīgā iestāde izstrādā metodiku, kas sasaista atbalstāmo komersantu skaitu ar pasākuma ietvaros plānotajās mārketinga aktivitātēs ieguldīto finansējumu), - 2035 komersanti, tai skaitā:
1) šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam – 1 760 komersanti;
b) iznākuma rādītājs – to komersantu skaits, kuri saņem atbalstu (grantu), – 1 650 komersanti, tai skaitā:
1) šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minētajam finansējuma saņēmējam – 1 610 komersanti.

Tā pat palielināti sasniedzamie iznākuma rādītāji 13.1.1.3. pasākumā:
a) atbalstīto komersant skaits - 30
b) atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus -22.

Ņemot vērā iepriekš minēto līdz ar finansējumu pārdali tiek palielināts sasniedzamie rādītāji par 10 komersantiem 3.2.1.2. pasākumā "Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" un par 10 komersantiem 13.1.1.3. pasākuma SKV uzņēmējdarbības sadaļā. 

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru nodrošinās, ka finansējuma saņēmējs uzņemas papildu līgumsaistības projektā Nr. 3.2.1.2/16/I/001  “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana”, palielinot pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu kopā par 1 500 000 euro tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 14. jūnija noteikumos Nr. 365 Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.3. pasākuma "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" un 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)" īstenošanas noteikumi , pārdalot 13.1.6. SAM finansējumu 1 500 000 euro apmērā uz 13.1.1.3. pasākumu. Finansējuma saņēmējs uzņemas papildu līgumsaistības projektā Nr. 3.2.1.2/16/I/001 tikai pēc tam, kad ir stājušies spēkā grozījumi Centrālās finanšu un līgumu aģentūras un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vienošanās par projekta Nr. 1.2.2.3/16/I/003 “Apmācību īstenošana ārvalstu investoru piesaistei” īstenošanu, kas paredz 13.1.6. SAM  finansējuma samazinājumu par 1 500 000 euro.


MK Noteikumu projekts jāizskata MK sēdē vienlaicīgi vai pēc rīkojuma projekta “Grozījumi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība””.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Komersanti, biedrības, nodibinājumi, kuri atbilst sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības subjektu (komercsabiedrību) statusam saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, I pielikumu.
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts sniedz atbalstu Latvijā reģistrētiem komersantiem, biedrībām, nodibinājumiem, kuri atbilst sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības subjektu (komercsabiedrību) statusam, saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 1.pielikumu. Atbalsts veicinās tirgus pārorientāciju, kā arī komersantu konkurētspēju 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
13 090 197
2 863 557
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
13 090 197
2 863 557
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
14 894 131
3 382 353
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
14 894 131
3 382 353
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-1 803 934
-518 796
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 803 934
-518 796
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-518 796
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-518 796
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
13.1.1.3. pasākuma "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – Starptautiskās konkurētspējas veicināšana" īstenošanai 2023.gadā plānotais kopējais  finansējums ir 2 240 150 euro (tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 1 887 038 euro, valsts budžeta finansējums - 353 112 euro), savukārt, 3.2.1.2. pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” īstenošanai 2023.gadā plānotais kopējais finansējums ir 12 653 981 euro (tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 11 203 159 euro, valsts budžeta finansējums - 1 450 822 euro).

Papildus finansējums 1 500 000 euro (tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 1 263 557 euro, valsts budžeta finansējums - 236 443 euro) tiks pārdalīts no Nr. 365 Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt inovāciju ieviešanu komersantos" 1.2.2.3. pasākuma "Atbalsts IKT un netehnoloģiskām apmācībām, kā arī apmācībām, lai sekmētu investoru piesaisti" un 13.1.6. specifiskā atbalsta mērķa "Atveseļošanas pasākumi ekonomikas nozarē – nodarbināto apmācības (ERAF)" īstenošanas noteikumi.
Vienlaikus palielināts finansējums 1 882 353 euro apmērā  (tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 1 600 000 euro, valsts budžeta finansējums - 282 353 euro), kas tiks pārdalīts no Ministru kabineta 2018. gada 25. septembra noteikumos Nr. 612 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.5. pasākuma "Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"". 3.1.1.5. pasākuma finansējumu pārdala tikai pieejamo ERAF finansējuma daļu, nepieciešamo valsts budžeta finansējuma daļu Ekonomikas Ministrija lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra sēdes lēmums (protokols Nr. 55 30.§ 2.1. punkts) paredz atbrīvoto ES fondu finansējumu novirzīt virssaistību negatīvās ietekmes uz valsts budžetu mazināšanai, tomēr 2.2. punkts ļauj Ministru kabinetam izskatīt jautājumu par pārdali Ministru kabineta sēdē, tādēļ tiek virzīti grozījumi noteikumu projektā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu EM lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi