25-TA-1555: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 3. septembra noteikumos Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" otrās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 3. septembra noteikumos Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju 4.3.5.1. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" otrās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
TA projekta mērķis ir samazināt 4.3.5.1. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana” (turpmāk – 4.3.5.1. pasākums) otrās kārtas kopējo attiecināmo fiinansējumu un sasniedzamo iznākuma rādītāju, kā arī veikt citus redakcionālus un tehniskus precizējumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. 4.3.5.1. pasākuma otrajai kārtai šobrīd ir noteikts kopējais attiecināmais finansējums 15 800 186 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 13 430 158 euro un nacionālais līdzfinansējums – 2 370 028 euro, ko veido valsts un pašvaldību budžeta finansējums) un sasniedzamais Programmas iznākuma rādītājs – sociālās atstumtības riskam pakļautas personas, kuras ir saņēmušas sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus – 473 personas.
2. 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas īstenošanas MK noteikumi Nr.593[1] paredz, ka minimālais vienā projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skaits ir 5, bet maksimālais – 25 personas.
3. MK noteikumos Nr. 593 paredzēts, ka projektos aprūpes mājas tipa pakalpojumu (grupu māja (dzīvoklis)) sniegšanai plāno Eiropas Komisijas (EK) 2023. gada 7. jūlija Deleģētajā regulā 2023/1676, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1060 papildina attiecībā uz vienību izmaksu, fiksētas summas maksājumu un vienotu likmju, kā arī finansējuma, kas nav saistīts ar izmaksām, noteikšanu saistībā ar izdevumiem, ko Komisija atmaksā dalībvalstīm, noteiktās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu vienas vienības izmaksas – 1 705 euro mēnesī par personai individuāli sniegtu atbalstu, ievērojot, ka kopējais atbalsts pakalpojuma sniegšanai vienai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupas personai nepārsniedz 40 918 euro 24 mēnešu periodā.
4. MK noteikumu Nr. 593 29.1. apakšpunkts nosaka, ka projekta īstenošanas laikā projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
5. MK noteikumu Nr. 593 29.2. un 29.3. apakšpunktā noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
6. MK noteikumu Nr. 593 30.1. un 31.1. apakšpunktā noteikts finansējuma saņēmēja pienākums projekta atbalstāmo darbību īstenošanai piesaistīt personālu, tai skaitā īstenojot iepirkumus.
7. MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktā ir ietverta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046).
[1] Ministru kabineta 2024. gada 3. septembra noteikumi Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1.pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" otrās kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.593)
2. 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas īstenošanas MK noteikumi Nr.593[1] paredz, ka minimālais vienā projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skaits ir 5, bet maksimālais – 25 personas.
3. MK noteikumos Nr. 593 paredzēts, ka projektos aprūpes mājas tipa pakalpojumu (grupu māja (dzīvoklis)) sniegšanai plāno Eiropas Komisijas (EK) 2023. gada 7. jūlija Deleģētajā regulā 2023/1676, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1060 papildina attiecībā uz vienību izmaksu, fiksētas summas maksājumu un vienotu likmju, kā arī finansējuma, kas nav saistīts ar izmaksām, noteikšanu saistībā ar izdevumiem, ko Komisija atmaksā dalībvalstīm, noteiktās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu vienas vienības izmaksas – 1 705 euro mēnesī par personai individuāli sniegtu atbalstu, ievērojot, ka kopējais atbalsts pakalpojuma sniegšanai vienai šo noteikumu 3. punktā minētajai mērķa grupas personai nepārsniedz 40 918 euro 24 mēnešu periodā.
4. MK noteikumu Nr. 593 29.1. apakšpunkts nosaka, ka projekta īstenošanas laikā projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
5. MK noteikumu Nr. 593 29.2. un 29.3. apakšpunktā noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.
6. MK noteikumu Nr. 593 30.1. un 31.1. apakšpunktā noteikts finansējuma saņēmēja pienākums projekta atbalstāmo darbību īstenošanai piesaistīt personālu, tai skaitā īstenojot iepirkumus.
7. MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktā ir ietverta atsauce uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046).
[1] Ministru kabineta 2024. gada 3. septembra noteikumi Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1.pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" otrās kārtas īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr.593)
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2024. gada 16. decembrī, noslēdzoties projektu iesniegumu iesniegšanas termiņam 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros, KP VIS kopumā tika iesniegti 15 projektu iesniegumi par kopējo attiecināmo finansējumu 7 087 105.30 euro jeb 44.85% no 4.3.5.1. pasākuma otrajai kārtai pieejamā finansējuma un paredzot sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu 287 mērķa grupas personām jeb 60.67% no sasniedzamā Programmas iznākuma rādītāja. Uz projektu iesniegumu vērtēšanas procesa uzsākšanas brīdi pasākuma otrajā kārtā jau tika identificēts 8 713 081 euro atlikums un Programmas iznākuma rādītāja potenciāla neizpilde. Ņemot vērā šo faktu, LM kā ES fondu atbildīgā iestāde 2025. gada sākumā iesniedza ES fondu vadošajai iestādei priekšlikumu Programmas grozījumiem Nr. 3, paredzot 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikuma 8 500 000 euro apmērā pārdali uz 4.3.5.1. pasākuma ceturto kārtu un attiecīgu 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas Programmas iznākuma rādītāja samazinājumu līdz 220 personām, tādējādi nodrošinot lielāku atbalstu pašvaldībām 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas ietvaros sociālās rehabilitācijas pakalpojumu un īslaicīgās aprūpes jeb atelpas brīža pakalpojumu sniegšanai pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, un bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs, jau iepriekš izveidotā un funkcionējošā pakalpojumu infrastruktūrā.
Savukārt, noslēdzoties 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas procesam, kura ietvaros viens projekta iesniegums tika noraidīts un vēl viens projekta iesniedzējs atsauca savu projekta iesniegumu, 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros ir identificēts kopējā finansējuma atlikums 10 177 514 euro un sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana projektos, ar kuriem ir vai tiks noslēgti līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanu, paredzēta kopumā 237 mērķa grupas personām (kas ir 50.10 procenti no sasniedzamā Programmas iznākuma rādītāja vērtības).
Vienlaikus 2025. gada 6. maijā, noslēdzoties atklātai projektu iesniegumu atlasei 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas ietvaros, KP VIS tika kopumā iesniegti 22 projektu iesniegumi par kopējo finansējuma apmēru, kas indikatīvi par 1,4 milj. euro pārsniedz šobrīd 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu (5 622 757 euro). Uzsākot 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanas procesu (uzsākts 2025. gada 7. maijā un paredzēts līdz 2025. gada 6. augustam), tika secināts, ka 21 no 22 projektu iesniegumiem atbilst 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas izvirzītajiem kvalitātes kritērijiem, bet ierobežotā finansējuma dēļ vismaz četri projekta iesniegumi būtu noraidāmi finansējuma nepietiekamības dēļ. Ņemot vērā visu iepriekšminēto un to, ka 4.3.5.1. pasākuma otrajā kārtā netiek plānotas atkārtotas projektu iesniegumu atlases zemas potenciālo projektu iesniedzēju – sociālo pakalpojumu sniedzēju intereses dēļ, bet 4.3.5.1. pasākuma ceturtajā kārtā tiek plānoti atkārtoti projektu iesniegumu uzsaukumi arī 2026. un 2027. gadā, nepieciešams pārdalīt 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikumu uz citām 4.3.5.1. pasākuma kārtām, kā arī samazināt 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas Programmas iznākuma rādītāju līdz 237 personām, kas ir 4.3.5.1. pasākuma apstiprinātajos un apstiprinātajos ar nosacījumu plānotais iesaistāmo mērķa grupas personu skaits.
2. Uzsākot projektu īstenošanu 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros, no atsevišķiem finansējuma saņēmējiem ir saņemti jautājumi par maksimālo projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skaitu. Šī brīža MK noteikumu Nr. 593 regulējums nepieļauj elastības iespējas un paredz, ka maksimālais vienā projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skats ir 25 personas. No sadarbības iestādes un finansējuma saņēmējiem ir saņemta informācija, ka atsevišķos projektos ir nepieciešama vai varētu būt nepieciešama mērķa grupas personu nomaiņa, ja kāda no mērķa grupas personām dažādu apstākļu dēļ (piemēram, pasliktinājies veselības stāvoklis, kā rezultātā šī persona nevar turpināt saņemt pakalpojumus projektā, persona atsakās no dalības projektā, nomirst utt.) ir jāaizstāj ar citu (jaunu) mērķa grupas personu. Atbilstoši SAM 4.3.5. rādītāju metodoloģijai šai mērķa grupas personai sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana ir uzskatāma kā jaunas mērķa grupas personas iesaiste projektā. Ja projektā jau ir paredzēts maksimālais mērķa grupas personu skaits, MK noteikumu Nr.593 regulējums šobrīd nepieļauj papildu mērķa grupas iesaisti, tai skaitā arī gadījumā, ja finansējuma saņēmējam projektā faktiskās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanas izmaksas ir zemākas kā projektam piešķirtā kopējā attiecināmo izmaksu kopsumma un par projekta finansējuma atlikumu projektā varētu iesaistīt papildu (jaunu) mērķa grupas personu Līdz ar to ir nepieciešams precizēt maksimālo projektā iesaistāmo mērķa grupas personas iesaistes nosacījumus, paredzot iespēju projektā iesaistīt arī vairāk mērķa grupas personu apstiprinātā projekta finansējuma ietvaros.
3. Uzsākot projektu īstenošanu 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros, ir identificēta situācija, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnvērtīgi piemērot MK noteikumos Nr. 593 paredzēto vienas vienības izmaksu likmi aprūpes mājās tipa (grupu māja) pakalpojumiem, kas ir 1 705 euro mēnesī. Lai projektā piemērotu šo likmi, grupu mājas pakalpojuma sniegšanas ietvaros vienai mērķa grupas personai ir jānodrošina individuālais atbalsts 160 kontaktstundu apmērā (5,3 stundas dienā) mēnesī. No finansējuma saņēmējiem ir saņemta informācija, ka ne visām mērķa grupas personām ir nepieciešams un iespējams nodrošināt 160 stundas individuālā atbalsta. Līdz ar to pastāv risks gadījumos, ja kādai mērķa grupas personai nav iespējams vai nav nepieciešams nodrošināt individuālu atbalstu 160 stundu apmērā mēnesī, sadarbības iestāde nevarēs attiecināt vienas vienības mēneša likmes piemērošanu konkrētajā mēnesī un finansējuma saņēmējam faktiski netiks kompensētas izmaksas par grupu mājas pakalpojuma nodrošināšanu attiecīgajā mēnesī, kaut individuālais atbalsts personai būs sniegts, piemēram, 130 stundas mēnesī. Līdz ar to ir nepieciešams paredzēt arī vienas vienības stundas likmes piemērošanu aprūpes mājās tipa pakalpojumu sniegšanai, tādējādi ļaujot finansējuma saņēmējiem izvēlēties projektā piemērotāko, mērķa grupas vajadzībām atbilstošāko vienas vienības izmaksu likmi – stundas likmi vai mēneša likmi. Papildus tam, 4.3.5.1. pasākuma trešās kārtas īstenošanas MK noteikumu sākotnējās saskaņošanas Tiesību aktu portālā ietvaros tika saņemti iebildumi no Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole", ka vienības izmaksu likme aprūpes mājās tipa (grupu māja) pakalpojumiem, kas ir 1 705 euro mēnesī, nesedz faktiskās Rīgas valstspilsētas izmaksas par grupu mājas pakalpojuma nodrošināšanu. Attiecīgi LM ir pieņēmusi lēmumu 4.3.5.1. pasākuma trešajā kārtā piemērot grupu mājas pakalpojumam vienas vienības stundas likmi, kā nodrošināšanai 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai ir nepieciešams plānot papildu finansējumu.
4. MK noteikumos Nr. 593 noteiktais attiecībā uz atbalstāmo darbību līdzfinansēšanu ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas pilnā apmērā tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas vai projekta darbības izmaksas, kuras izmaksas pilnā apmērā nekompensē vienas vienības izmaksu likme, proporcionāli finansē dažādi finansēšanas avoti. Piemēram, MK noteikumos Nr.593 paredzētā vienības izmaksas 1 705 euro mēnesī nekompensē visas izmaksas, kas finansējuma saņēmējam (piemēram, pašvaldībai) veidojas par grupu mājas pakalpojuma sniegšanu vienai mērķa grupas personai mēnesī. Ja, piemēram, pašvaldības faktiskās izmaksas par grupu mājas pakalpojumu mēnesī ir 2 000 euro mēnesī, tad no projekta tiek finansētas pakalpojuma izmaksas 1 705 euro apmērā, bet pārējās pakalpojuma izmaksas 295 euro apmērā pašvaldība sedz no saviem budžeta līdzekļiem. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 593 29.1. apakšpunktā, ir pieļaujama.
5. MK noteikumu Nr. 593 29.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmēja noteiktā pienākuma nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 29.3. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.
6. Šobrīd MK noteikumos Nr. 593 nav atrunāts precīzs projekta personāla piesaistes mehānisms, tai skaitā nav noteikts, ka personālu piesaista, nodibinot darba tiesiskās attiecības vai personālu piesaista uz pakalpojuma līguma pamata, īstenojot iepirkumu procedūras. Tāpat nav paredzēts nosacījums, ka darba tiesisko attiecību gadījumā, paredzot atlīdzības izmaksas, personālu nodarbina normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Papildus nav noteikts, ka gadījumā, ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām.
7. MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktā minētā regula 2018/1046 nav spēkā kopš 2024. gada 30. septembra un būtu aizstājama ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509). Bet tā kā Regulas Nr. 2024/2509 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros finansējuma saņēmējs atlases kārtībā Eiropas Savienības fondu dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti). Savukārt publisko iepirkumu regulējums neprasa parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu finansējuma saņēmējam, bet apliecinājumus paraksta regulējumā noteiktās ar konkrēto iepirkumu saistītās personas. Attiecīgi finansējuma saņēmējam nav obligāti izvirzāmas MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktā minētās prasības.
Savukārt, noslēdzoties 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas procesam, kura ietvaros viens projekta iesniegums tika noraidīts un vēl viens projekta iesniedzējs atsauca savu projekta iesniegumu, 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros ir identificēts kopējā finansējuma atlikums 10 177 514 euro un sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana projektos, ar kuriem ir vai tiks noslēgti līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanu, paredzēta kopumā 237 mērķa grupas personām (kas ir 50.10 procenti no sasniedzamā Programmas iznākuma rādītāja vērtības).
Vienlaikus 2025. gada 6. maijā, noslēdzoties atklātai projektu iesniegumu atlasei 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas ietvaros, KP VIS tika kopumā iesniegti 22 projektu iesniegumi par kopējo finansējuma apmēru, kas indikatīvi par 1,4 milj. euro pārsniedz šobrīd 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu (5 622 757 euro). Uzsākot 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanas procesu (uzsākts 2025. gada 7. maijā un paredzēts līdz 2025. gada 6. augustam), tika secināts, ka 21 no 22 projektu iesniegumiem atbilst 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas izvirzītajiem kvalitātes kritērijiem, bet ierobežotā finansējuma dēļ vismaz četri projekta iesniegumi būtu noraidāmi finansējuma nepietiekamības dēļ. Ņemot vērā visu iepriekšminēto un to, ka 4.3.5.1. pasākuma otrajā kārtā netiek plānotas atkārtotas projektu iesniegumu atlases zemas potenciālo projektu iesniedzēju – sociālo pakalpojumu sniedzēju intereses dēļ, bet 4.3.5.1. pasākuma ceturtajā kārtā tiek plānoti atkārtoti projektu iesniegumu uzsaukumi arī 2026. un 2027. gadā, nepieciešams pārdalīt 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikumu uz citām 4.3.5.1. pasākuma kārtām, kā arī samazināt 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas Programmas iznākuma rādītāju līdz 237 personām, kas ir 4.3.5.1. pasākuma apstiprinātajos un apstiprinātajos ar nosacījumu plānotais iesaistāmo mērķa grupas personu skaits.
2. Uzsākot projektu īstenošanu 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros, no atsevišķiem finansējuma saņēmējiem ir saņemti jautājumi par maksimālo projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skaitu. Šī brīža MK noteikumu Nr. 593 regulējums nepieļauj elastības iespējas un paredz, ka maksimālais vienā projektā iesaistāmo mērķa grupas personu skats ir 25 personas. No sadarbības iestādes un finansējuma saņēmējiem ir saņemta informācija, ka atsevišķos projektos ir nepieciešama vai varētu būt nepieciešama mērķa grupas personu nomaiņa, ja kāda no mērķa grupas personām dažādu apstākļu dēļ (piemēram, pasliktinājies veselības stāvoklis, kā rezultātā šī persona nevar turpināt saņemt pakalpojumus projektā, persona atsakās no dalības projektā, nomirst utt.) ir jāaizstāj ar citu (jaunu) mērķa grupas personu. Atbilstoši SAM 4.3.5. rādītāju metodoloģijai šai mērķa grupas personai sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana ir uzskatāma kā jaunas mērķa grupas personas iesaiste projektā. Ja projektā jau ir paredzēts maksimālais mērķa grupas personu skaits, MK noteikumu Nr.593 regulējums šobrīd nepieļauj papildu mērķa grupas iesaisti, tai skaitā arī gadījumā, ja finansējuma saņēmējam projektā faktiskās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanas izmaksas ir zemākas kā projektam piešķirtā kopējā attiecināmo izmaksu kopsumma un par projekta finansējuma atlikumu projektā varētu iesaistīt papildu (jaunu) mērķa grupas personu Līdz ar to ir nepieciešams precizēt maksimālo projektā iesaistāmo mērķa grupas personas iesaistes nosacījumus, paredzot iespēju projektā iesaistīt arī vairāk mērķa grupas personu apstiprinātā projekta finansējuma ietvaros.
3. Uzsākot projektu īstenošanu 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros, ir identificēta situācija, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnvērtīgi piemērot MK noteikumos Nr. 593 paredzēto vienas vienības izmaksu likmi aprūpes mājās tipa (grupu māja) pakalpojumiem, kas ir 1 705 euro mēnesī. Lai projektā piemērotu šo likmi, grupu mājas pakalpojuma sniegšanas ietvaros vienai mērķa grupas personai ir jānodrošina individuālais atbalsts 160 kontaktstundu apmērā (5,3 stundas dienā) mēnesī. No finansējuma saņēmējiem ir saņemta informācija, ka ne visām mērķa grupas personām ir nepieciešams un iespējams nodrošināt 160 stundas individuālā atbalsta. Līdz ar to pastāv risks gadījumos, ja kādai mērķa grupas personai nav iespējams vai nav nepieciešams nodrošināt individuālu atbalstu 160 stundu apmērā mēnesī, sadarbības iestāde nevarēs attiecināt vienas vienības mēneša likmes piemērošanu konkrētajā mēnesī un finansējuma saņēmējam faktiski netiks kompensētas izmaksas par grupu mājas pakalpojuma nodrošināšanu attiecīgajā mēnesī, kaut individuālais atbalsts personai būs sniegts, piemēram, 130 stundas mēnesī. Līdz ar to ir nepieciešams paredzēt arī vienas vienības stundas likmes piemērošanu aprūpes mājās tipa pakalpojumu sniegšanai, tādējādi ļaujot finansējuma saņēmējiem izvēlēties projektā piemērotāko, mērķa grupas vajadzībām atbilstošāko vienas vienības izmaksu likmi – stundas likmi vai mēneša likmi. Papildus tam, 4.3.5.1. pasākuma trešās kārtas īstenošanas MK noteikumu sākotnējās saskaņošanas Tiesību aktu portālā ietvaros tika saņemti iebildumi no Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienības "Rīgas Metropole", ka vienības izmaksu likme aprūpes mājās tipa (grupu māja) pakalpojumiem, kas ir 1 705 euro mēnesī, nesedz faktiskās Rīgas valstspilsētas izmaksas par grupu mājas pakalpojuma nodrošināšanu. Attiecīgi LM ir pieņēmusi lēmumu 4.3.5.1. pasākuma trešajā kārtā piemērot grupu mājas pakalpojumam vienas vienības stundas likmi, kā nodrošināšanai 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai ir nepieciešams plānot papildu finansējumu.
4. MK noteikumos Nr. 593 noteiktais attiecībā uz atbalstāmo darbību līdzfinansēšanu ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas pilnā apmērā tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas vai projekta darbības izmaksas, kuras izmaksas pilnā apmērā nekompensē vienas vienības izmaksu likme, proporcionāli finansē dažādi finansēšanas avoti. Piemēram, MK noteikumos Nr.593 paredzētā vienības izmaksas 1 705 euro mēnesī nekompensē visas izmaksas, kas finansējuma saņēmējam (piemēram, pašvaldībai) veidojas par grupu mājas pakalpojuma sniegšanu vienai mērķa grupas personai mēnesī. Ja, piemēram, pašvaldības faktiskās izmaksas par grupu mājas pakalpojumu mēnesī ir 2 000 euro mēnesī, tad no projekta tiek finansētas pakalpojuma izmaksas 1 705 euro apmērā, bet pārējās pakalpojuma izmaksas 295 euro apmērā pašvaldība sedz no saviem budžeta līdzekļiem. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 593 29.1. apakšpunktā, ir pieļaujama.
5. MK noteikumu Nr. 593 29.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmēja noteiktā pienākuma nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 29.3. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.
6. Šobrīd MK noteikumos Nr. 593 nav atrunāts precīzs projekta personāla piesaistes mehānisms, tai skaitā nav noteikts, ka personālu piesaista, nodibinot darba tiesiskās attiecības vai personālu piesaista uz pakalpojuma līguma pamata, īstenojot iepirkumu procedūras. Tāpat nav paredzēts nosacījums, ka darba tiesisko attiecību gadījumā, paredzot atlīdzības izmaksas, personālu nodarbina normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Papildus nav noteikts, ka gadījumā, ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, veic projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām.
7. MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktā minētā regula 2018/1046 nav spēkā kopš 2024. gada 30. septembra un būtu aizstājama ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509). Bet tā kā Regulas Nr. 2024/2509 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros finansējuma saņēmējs atlases kārtībā Eiropas Savienības fondu dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti). Savukārt publisko iepirkumu regulējums neprasa parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu finansējuma saņēmējam, bet apliecinājumus paraksta regulējumā noteiktās ar konkrēto iepirkumu saistītās personas. Attiecīgi finansējuma saņēmējam nav obligāti izvirzāmas MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktā minētās prasības.
Risinājuma apraksts
TA projekts paredz:
1. samazināt 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas kopējo attiecināmo finansējumu par identificēto finansējuma atlikumu 10 177 514 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu par 8 650 887 euro un nacionālo līdzfinansējumu par 1 526 627 euro), nosakot, ka 4.3.5.1. pasākuma otrajai kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 622 672 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 4 779 271 euro un nacionālais līdzfinansējums – 843 401 euro. Vienlaikus tiek samazināta 4.3.5.1. pasākuma Programmas iznākuma rādītāja vērtība no 473 personām uz 237 personām, kas atbilst KP VIS iesniegto un apstiprināto (tai skaitā ar nosacījumu) projektu iesniegumos plānotajam mērķa grupas personu skaitam. 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikums tiks pārdalīts 4.3.5.1. pasākuma trešajai un ceturtajai kārtai, tai skaitā palielinot ceturtās kārtas Programmas iznākuma rādītāju (sīkāku informāciju skat. sadaļā “Cita informācija”);
2. papildināt MK noteikumu Nr. 593 11. punktu ar jaunu nosacījumu, kas pieļauj projektā iesaistīt arī vairāk kā 25 mērķa grupas personas, ja projekta īstenošanas laikā notiek mērķa grupas personu nomaiņa un netiek pārsniegta projektā apstiprinātā attiecināmo izmaksu kopsumma. Šādi tiks nodrošināta iespēja projektā nomainīt vai iesaistīt papildu (jaunu) mērķa grupas personu, tādējādi atbalstu nodrošinot lielākam mērķa grupas personu skaitam projektam apstiprinātā finansējuma ietvaros;
3. papildināt MK noteikumu Nr. 593 20.2. apakšpunktu ar Eiropas Komisijas (EK) 2023. gada 7. jūlija Deleģētajā regulā 2023/1676, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1060 papildina attiecībā uz vienību izmaksu, fiksētas summas maksājumu un vienotu likmju, kā arī finansējuma, kas nav saistīts ar izmaksām, noteikšanu saistībā ar izdevumiem, ko Komisija atmaksā dalībvalstīm, noteikto sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu vienas vienības izmaksu stundas likmi – 10,66 euro. Tādējādi finansējuma saņēmējs varēs izvēlēties, kuru no likmēm aprūpes mājās tipa pakalpojumam (grupu māja (dzīvoklis) projektā piemērot. Vienlaikus tiek paredzēts arī nosacījums, ka finansējuma saņēmējs projektā var paredzēt tikai viena veida izmaksu likmi – vai nu stundas likmi, vai mēneša likmi – visas projekta mērķa grupas personu aprūpes mājās tipa pakalpojuma (grupu māja (dzīvoklis) finansēšanai. Stundas vienības likmi projektos, kuros jau noslēgtas vienošanās vai līgumi par projektu īstenošanu varēs piemērot pēc TA projekta spēkā stāšanās un to var piemērot arī iepriekš sniegtiem pakalpojumiem, ja projektā nav iesniegts maksājuma pieprasījums, kurā grupu mājas pakalpojuma sniegšanas izmaksas deklarētas pēc mēneša likmes;
4. svītrot MK noteikumu Nr. 593 29.1. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas pilnā apmērā netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem;
5. papildināt MK noteikumu Nr. 593 29.2. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Vienlaikus tiek svītrots 29.3. apakšpunkts;
6. papildināt MK noteikumus Nr. 593 ar jaunu 29.3.1 apakšpunktu, paredzot pienākumu finansējuma saņēmējam nodibināt darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu vai piesaistīt pakalpojuma sniedzēju, organizējot iepirkumus. Ja tiek dibinātas darba tiesiskās attiecības, paredzot atlīdzības izmaksas, finansējuma saņēmējam personāls būs jānodarbina normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai finansējuma saņēmējs piemēros daļlaika izmaksu attiecināmības principu, finansējuma saņēmējam būs jānodrošina projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām. Vienlaikus tiek redakcionāli precizēti MK noteikumu Nr.593 30.1. un 31.1. apakšpunkts, paredzot atsauci uz 29.3.1 apakšpunktā noteikto personāla piesaistes kārtību;
7. svītrot MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktu.
1. samazināt 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas kopējo attiecināmo finansējumu par identificēto finansējuma atlikumu 10 177 514 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu par 8 650 887 euro un nacionālo līdzfinansējumu par 1 526 627 euro), nosakot, ka 4.3.5.1. pasākuma otrajai kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 622 672 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 4 779 271 euro un nacionālais līdzfinansējums – 843 401 euro. Vienlaikus tiek samazināta 4.3.5.1. pasākuma Programmas iznākuma rādītāja vērtība no 473 personām uz 237 personām, kas atbilst KP VIS iesniegto un apstiprināto (tai skaitā ar nosacījumu) projektu iesniegumos plānotajam mērķa grupas personu skaitam. 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikums tiks pārdalīts 4.3.5.1. pasākuma trešajai un ceturtajai kārtai, tai skaitā palielinot ceturtās kārtas Programmas iznākuma rādītāju (sīkāku informāciju skat. sadaļā “Cita informācija”);
2. papildināt MK noteikumu Nr. 593 11. punktu ar jaunu nosacījumu, kas pieļauj projektā iesaistīt arī vairāk kā 25 mērķa grupas personas, ja projekta īstenošanas laikā notiek mērķa grupas personu nomaiņa un netiek pārsniegta projektā apstiprinātā attiecināmo izmaksu kopsumma. Šādi tiks nodrošināta iespēja projektā nomainīt vai iesaistīt papildu (jaunu) mērķa grupas personu, tādējādi atbalstu nodrošinot lielākam mērķa grupas personu skaitam projektam apstiprinātā finansējuma ietvaros;
3. papildināt MK noteikumu Nr. 593 20.2. apakšpunktu ar Eiropas Komisijas (EK) 2023. gada 7. jūlija Deleģētajā regulā 2023/1676, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1060 papildina attiecībā uz vienību izmaksu, fiksētas summas maksājumu un vienotu likmju, kā arī finansējuma, kas nav saistīts ar izmaksām, noteikšanu saistībā ar izdevumiem, ko Komisija atmaksā dalībvalstīm, noteikto sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu vienas vienības izmaksu stundas likmi – 10,66 euro. Tādējādi finansējuma saņēmējs varēs izvēlēties, kuru no likmēm aprūpes mājās tipa pakalpojumam (grupu māja (dzīvoklis) projektā piemērot. Vienlaikus tiek paredzēts arī nosacījums, ka finansējuma saņēmējs projektā var paredzēt tikai viena veida izmaksu likmi – vai nu stundas likmi, vai mēneša likmi – visas projekta mērķa grupas personu aprūpes mājās tipa pakalpojuma (grupu māja (dzīvoklis) finansēšanai. Stundas vienības likmi projektos, kuros jau noslēgtas vienošanās vai līgumi par projektu īstenošanu varēs piemērot pēc TA projekta spēkā stāšanās un to var piemērot arī iepriekš sniegtiem pakalpojumiem, ja projektā nav iesniegts maksājuma pieprasījums, kurā grupu mājas pakalpojuma sniegšanas izmaksas deklarētas pēc mēneša likmes;
4. svītrot MK noteikumu Nr. 593 29.1. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas pilnā apmērā netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem;
5. papildināt MK noteikumu Nr. 593 29.2. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Vienlaikus tiek svītrots 29.3. apakšpunkts;
6. papildināt MK noteikumus Nr. 593 ar jaunu 29.3.1 apakšpunktu, paredzot pienākumu finansējuma saņēmējam nodibināt darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu vai piesaistīt pakalpojuma sniedzēju, organizējot iepirkumus. Ja tiek dibinātas darba tiesiskās attiecības, paredzot atlīdzības izmaksas, finansējuma saņēmējam personāls būs jānodarbina normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu. Ja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzībai finansējuma saņēmējs piemēros daļlaika izmaksu attiecināmības principu, finansējuma saņēmējam būs jānodrošina projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām. Vienlaikus tiek redakcionāli precizēti MK noteikumu Nr.593 30.1. un 31.1. apakšpunkts, paredzot atsauci uz 29.3.1 apakšpunktā noteikto personāla piesaistes kārtību;
7. svītrot MK noteikumu Nr. 593 30.1.2. apakšpunktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
TA projektā paredzētais 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikums 10 177 514 euro apmērā tiek pārdalīts:
1) 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai 338 656 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 287 858 euro, un nacionālais līdzfinansējums 50 798 euro). 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai papildu finansējums nepieciešams, jo trešās kārtas MK noteikumu saskaņošanas procesā ir saņemti iebildumi no Rīgas valstspilsētas pašvaldības, ka plānotā vienības izmaksu mēneša likme 1 705 euro nesedz Rīgas valstspilsētas grupu mājas pakalpojuma sniegšanas izmaksas un tās būtu jāpalielina. LM ir pieņēmusi lēmumu 4.3.5.1. pasākuma trešās kārtas ietvaros aprūpes mājās tipa pakalpojumiem (grupu māja) piemērot vienas vienības izmaksu stundas likmi 10,66 euro apmērā, paredzot, ka individuālais atbalsts mērķa grupas personām tiks nodrošināts līdz 8 stundām dienā. Lai šo nodrošinātu, nepieciešams papildu finansējums 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai;
2) 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai 9 838 858 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 8 363 029 euro, un nacionālais līdzfinansējums 1 475 829 euro). Papildu finansējums nepieciešams, lai varētu atbalstītu visus šobrīd KP VIS iesniegtos projektu iesniegumus, kas kvalificējas atbalstam, kā arī organizētu atkārtotus projektu iesniegumu uzsaukumus 2025., 2026. un 2027. gadā. Pēc 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas finansējuma palielināšanas tiks palielināts arī ceturtās kārtas Programmas iznākuma rādītājs no 660 personām uz 1 813 personām.
Pēc TA projekta un saistīto grozījumu MK noteikumos Nr.98 spēkā stāšanas (indikatīvi 2025. gada jūlija beigās) sadarbības iestāde veiks grozījumus 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas atlases nolikumā, tajā paredzot palielināto 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas kopējā attiecināmā finansējuma apmēru. Pēc atlases nolikuma grozījumu veikšanas tiks organizēta projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sēde un līdz 2025. gada 6. augustam tiks pieņemti lēmumi par četru projektu iesniegumu (kuriem līdz finansējuma pārdalei pietrūkst finansējums) apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu.
TA projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas regulas 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas ietekmētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Tāpat TA projektam nav ietekmes uz 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu iesniedzējiem, kuri jau ir noslēguši līgumus vai vienošanās par projektu īstenošanu (11 projekti) un tiem iesniedzējiem, kuru projektu iesniegumiem ir izvirzīti nosacījumi ar izpildes termiņu līdz 2025. gada 31. oktobrim (2 projekti), jo 4.3.5.1. pasākuma otrajā kārtā tiek saglabāts pietiekams finansējums, kas ļaus noslēgt arī atlikušos divus līgumus par projektu īstenošanu. Pēc TA projekta stāšanās spēkā visi finansējuma saņēmēji tiks informēti par izmaiņām MK noteikumos Nr. 593 un tiks aicināti izvērtēt, vai nav nepieciešami grozījumi projektos, tai skaitā, lai grupu mājas pakalpojumam piemērotu stundas vienības likmi.
1) 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai 338 656 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 287 858 euro, un nacionālais līdzfinansējums 50 798 euro). 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai papildu finansējums nepieciešams, jo trešās kārtas MK noteikumu saskaņošanas procesā ir saņemti iebildumi no Rīgas valstspilsētas pašvaldības, ka plānotā vienības izmaksu mēneša likme 1 705 euro nesedz Rīgas valstspilsētas grupu mājas pakalpojuma sniegšanas izmaksas un tās būtu jāpalielina. LM ir pieņēmusi lēmumu 4.3.5.1. pasākuma trešās kārtas ietvaros aprūpes mājās tipa pakalpojumiem (grupu māja) piemērot vienas vienības izmaksu stundas likmi 10,66 euro apmērā, paredzot, ka individuālais atbalsts mērķa grupas personām tiks nodrošināts līdz 8 stundām dienā. Lai šo nodrošinātu, nepieciešams papildu finansējums 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai;
2) 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai 9 838 858 euro apmērā (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 8 363 029 euro, un nacionālais līdzfinansējums 1 475 829 euro). Papildu finansējums nepieciešams, lai varētu atbalstītu visus šobrīd KP VIS iesniegtos projektu iesniegumus, kas kvalificējas atbalstam, kā arī organizētu atkārtotus projektu iesniegumu uzsaukumus 2025., 2026. un 2027. gadā. Pēc 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas finansējuma palielināšanas tiks palielināts arī ceturtās kārtas Programmas iznākuma rādītājs no 660 personām uz 1 813 personām.
Pēc TA projekta un saistīto grozījumu MK noteikumos Nr.98 spēkā stāšanas (indikatīvi 2025. gada jūlija beigās) sadarbības iestāde veiks grozījumus 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas atlases nolikumā, tajā paredzot palielināto 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas kopējā attiecināmā finansējuma apmēru. Pēc atlases nolikuma grozījumu veikšanas tiks organizēta projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sēde un līdz 2025. gada 6. augustam tiks pieņemti lēmumi par četru projektu iesniegumu (kuriem līdz finansējuma pārdalei pietrūkst finansējums) apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu.
TA projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas regulas 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas ietekmētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Tāpat TA projektam nav ietekmes uz 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu iesniedzējiem, kuri jau ir noslēguši līgumus vai vienošanās par projektu īstenošanu (11 projekti) un tiem iesniedzējiem, kuru projektu iesniegumiem ir izvirzīti nosacījumi ar izpildes termiņu līdz 2025. gada 31. oktobrim (2 projekti), jo 4.3.5.1. pasākuma otrajā kārtā tiek saglabāts pietiekams finansējums, kas ļaus noslēgt arī atlikušos divus līgumus par projektu īstenošanu. Pēc TA projekta stāšanās spēkā visi finansējuma saņēmēji tiks informēti par izmaiņām MK noteikumos Nr. 593 un tiks aicināti izvērtēt, vai nav nepieciešami grozījumi projektos, tai skaitā, lai grupu mājas pakalpojumam piemērotu stundas vienības likmi.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
Lai gan TA projekts paredz samazināt Programmas iznākuma rādītāju vērtību 4.3.5.1. pasākuma otrajā kārtā, finansējuma atlikuma pārdales uz 4.3.5.1. pasākuma ceturto kārtu nodrošinās iespēju sabiedrībā balstītus sociālo pakalpojumus saņemt daudz lielākam skatam personu ar garīga rakstura traucējumiem un bērniem ar funkcionāliem traucējumiem kā šobrīd kopumā plānots 4.3.5.1. pasākuma ietvaros.
Juridiskās personas
- Pašvaldības vai to izveidoti sociālo pakalpojumu sniedzēji
- Citi sociālo pakalpojumu sniedzēji
Ietekmes apraksts
Pašvaldības (vai to izveidoti sociālo pakalpojumu sniedzēji) un citi sociālo pakalpojumu sniedzēji kā 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma saņēmēji, kuriem tiks nodrošināta elastīgāka pieeja projektā iesaistāmo personu maksimālajam skaitam, kā arī paredzēta iespēja izvēlēties aprūpes mājās tipa pakalpojuma (grupu māja (dzīvoklis) sniegšanai atbilstošāko vienas vienības izmaksu likmi.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 098 654
0
1 840 308
0
1 840 309
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 098 654
0
1 840 308
0
1 840 309
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 292 534
0
2 165 069
0
2 165 069
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 195 594
0
2 002 689
0
2 002 689
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
96 940
0
162 380
0
162 380
0
3. Finansiālā ietekme
0
-193 880
0
-324 761
0
-324 760
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-96 940
0
-162 381
0
-162 380
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
-96 940
0
-162 380
0
-162 380
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-193 880
-324 761
-324 760
0
5.1. valsts pamatbudžets
-96 940
-162 381
-162 380
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
-96 940
-162 380
-162 380
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pirms finansējuma pārdales (šobrīd) 4.3.5.1. pasākuma otrajai kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 15 800 186 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 13 430 158 euro un nacionālais līdzfinansējums– 2 370 028 euro, ko veido pašvaldību un valsts budžeta finansējums.
TA projekts paredz samazināt pasākuma finansējumu par 10 177 514 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu par 8 650 887 euro un nacionālo līdzfinansējumu par 1 526 627 euro),
Pēc finansējuma pārdales un TA projekta spēkā stāšanās 4.3.5.1. pasākuma otrai kārtai pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums būs 5 622 672 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 4 779 271 euro un nacionālais līdzfinansējums– 843 401 euro, ko veido pašvaldību un valsts budžeta finansējums.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ESF Plus daļa, kas nepārsniedz 85 procentus no 4.3.5.1.pasākuma otrās kārtas attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ESF Plus un valsts un pašvaldību budžeta finansējums) līdzekļi attiecīgajā gadā.
4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu plānotais īstenošanas termiņš ir no 2025. gada 2. ceturkšņa un to īstenošana paredzēta maksimāli 30 mēnešus, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31.decembrim. Precīzs projektu īstenošanas termiņš un attiecīgi otrās kārtas finanšu plānojums tiks noteikts, visiem finansējuma saņēmējiem noslēdzot līgumus vai vienošanas par projektu īstenošanu ar sadarbības iestādi, kā arī ir iespējams, ka atsevišķu projektu īstenošanas termiņš tiks precizēts projektu īstenošanas laikā, ja būs kādas izmaiņas/ietekme, piemēram, secīgu darbību īstenošanā, iepirkumu īstenošanā u.tml.
2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 292 534 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 098 654 euro un nacionālais līdzfinansējums 193 880 euro (tai skaitā valsts budžets 99 940 euro un pašvaldību budžets 99 940 euro);
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 2 165 069 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 840 308 euro un nacionālais līdzfinansējums 324 761 euro (tai skaitā valsts budžets 162 381 euro un pašvaldību budžets 162 380 euro);
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 2 165 069 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 840 309 euro un nacionālais līdzfinansējums 324 760 euro (tai skaitā valsts budžets 162 380 euro un pašvaldību budžets 162 380 euro);
Finansējuma sadalījumā pa gadiem nacionālā līdzfinansējuma apmērs tiek noteikts 50% valsts budžets un 50% pašvaldību budžets. Sadalījums ir indikatīvs un var mainīties atkarībā no apstiprināto projektu finansējuma saņēmēju projektu izmaksām.
2024. gadā 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtai finansējums nav plānots. Sākot ar 2025.gadu, nepieciešamo valsts budžeta finansējumu Finanšu ministrija (CFLA) pēc projektu apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Projektiem nepieciešamais finansējums tiks ieplānots Finanšu ministrijas (CFLA) apakšprogrammā 63.08.00 “Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2021-2027)”.
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts projekta īstenošanas gaitā.
TA projekts paredz samazināt pasākuma finansējumu par 10 177 514 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu par 8 650 887 euro un nacionālo līdzfinansējumu par 1 526 627 euro),
Pēc finansējuma pārdales un TA projekta spēkā stāšanās 4.3.5.1. pasākuma otrai kārtai pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums būs 5 622 672 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 4 779 271 euro un nacionālais līdzfinansējums– 843 401 euro, ko veido pašvaldību un valsts budžeta finansējums.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ESF Plus daļa, kas nepārsniedz 85 procentus no 4.3.5.1.pasākuma otrās kārtas attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ESF Plus un valsts un pašvaldību budžeta finansējums) līdzekļi attiecīgajā gadā.
4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu plānotais īstenošanas termiņš ir no 2025. gada 2. ceturkšņa un to īstenošana paredzēta maksimāli 30 mēnešus, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31.decembrim. Precīzs projektu īstenošanas termiņš un attiecīgi otrās kārtas finanšu plānojums tiks noteikts, visiem finansējuma saņēmējiem noslēdzot līgumus vai vienošanas par projektu īstenošanu ar sadarbības iestādi, kā arī ir iespējams, ka atsevišķu projektu īstenošanas termiņš tiks precizēts projektu īstenošanas laikā, ja būs kādas izmaiņas/ietekme, piemēram, secīgu darbību īstenošanā, iepirkumu īstenošanā u.tml.
2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 292 534 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 098 654 euro un nacionālais līdzfinansējums 193 880 euro (tai skaitā valsts budžets 99 940 euro un pašvaldību budžets 99 940 euro);
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 2 165 069 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 840 308 euro un nacionālais līdzfinansējums 324 761 euro (tai skaitā valsts budžets 162 381 euro un pašvaldību budžets 162 380 euro);
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 2 165 069 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 840 309 euro un nacionālais līdzfinansējums 324 760 euro (tai skaitā valsts budžets 162 380 euro un pašvaldību budžets 162 380 euro);
Finansējuma sadalījumā pa gadiem nacionālā līdzfinansējuma apmērs tiek noteikts 50% valsts budžets un 50% pašvaldību budžets. Sadalījums ir indikatīvs un var mainīties atkarībā no apstiprināto projektu finansējuma saņēmēju projektu izmaksām.
2024. gadā 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtai finansējums nav plānots. Sākot ar 2025.gadu, nepieciešamo valsts budžeta finansējumu Finanšu ministrija (CFLA) pēc projektu apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Projektiem nepieciešamais finansējums tiks ieplānots Finanšu ministrijas (CFLA) apakšprogrammā 63.08.00 “Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2021-2027)”.
Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts projekta īstenošanas gaitā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
4.3.5.1. pasākuma 2.kārtas ESF Plus investīcijām 4 779 271 euro piemērots:
- intervences kategorija: 159. kods “Pasākumi, ar ko uzlabo pakalpojumus, kas nodrošina aprūpi ģimenes apstākļos un vietējā kopienā”;
- finansējuma veids: 01. kods “Dotācija”;
- teritoriālie sasniegšanas mehānismi: 33. kods “Bez teritoriālā mērķa”;
- ESF Plus sekundārās tēmas: 06. kods “Bērnu nabadzības problēmas risināšana” piemērots 24% ESF Plus finansējuma jeb 1 147 025 euro, pārējam ESF Plus finansējumam 3 632 246 euro apmērā piemērots 09. kods “Nepiemēro”;
- dzimumu līdztiesība: 02. kods “Dzimumu līdztiesības aspekta integrēšana”.
- intervences kategorija: 159. kods “Pasākumi, ar ko uzlabo pakalpojumus, kas nodrošina aprūpi ģimenes apstākļos un vietējā kopienā”;
- finansējuma veids: 01. kods “Dotācija”;
- teritoriālie sasniegšanas mehānismi: 33. kods “Bez teritoriālā mērķa”;
- ESF Plus sekundārās tēmas: 06. kods “Bērnu nabadzības problēmas risināšana” piemērots 24% ESF Plus finansējuma jeb 1 147 025 euro, pārējam ESF Plus finansējumam 3 632 246 euro apmērā piemērots 09. kods “Nepiemēro”;
- dzimumu līdztiesība: 02. kods “Dzimumu līdztiesības aspekta integrēšana”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" trešās kārtas īstenošanas noteikumiem (25-TA-346).
Pamatojums un apraksts
Daļa no 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikuma tiek pārdalīts 4.3.5.1. pasākuma trešajai kārtai 338 656 euro apmērā.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.1.2. Grozījumiem Ministru kabineta 2025. gada 11. februāra noteikumos Nr. 98 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1.pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi" (25-TA-1558)
Pamatojums un apraksts
Lielākā daļa no 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas finansējuma atlikuma tiek pārdalīts 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai 9 838 858 euro apmērā.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
TA projekts paredz finansējuma pārdali uz 4.3.5.1. pasākuma trešo un ceturto kārtu. Līdz ar to TA projektam jābūt apstiprinātam MK sēdē ātrāk vai vienlaikus ar 4.1. apakšpunktā minētajiem MK noteikumu projektiem
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
TA projekts tiek virzīts steidzamības kārtā. Ierosinātie grozījumi ir izrietoši no LM ierosinātajiem Programmas grozījumiem Nr. 3 vai ir tehniska rakstura, kas neietekmē sabiedrības intereses kopumā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
TA projekts nemaina 4.3.5.1. pasākuma otrajā kārtā sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi
