24-TA-2552: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"" (turpmāk- projekts) izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 14. oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 43 1.§ ) (turpmāk – protokollēmums) 9. punktā noteikto: “9. Pieņemt zināšanai, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi” rezervētais finansējums 30 000 000 euro apmērā prioritārajam pasākumam "Pedagogu atalgojuma pieaugumam, tai skaitā finansējums pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam" tiks novirzīts pedagogu zemākās algas likmes pieaugumam par 2,6% no 2025. gada 1. janvāra visiem pedagogiem, tostarp, pašvaldību, privātajās, Izglītības un zinātnes ministrijas, Aizsardzības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Labklājības ministrijas, Tieslietu ministrijas, Kultūras ministrijas un Veselības ministrijas pārraudzībā esošajās visu līmeņu izglītības iestādēs.”
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ar projektu no 2025. gada 1. janvāra tiek noteiktas par 2,6 procentiem lielākas zemākās mēneša darba algas likmes, salīdzinājumā ar 2024. gadu, rektoriem, profesoriem, prorektoriem, asociētais profesoriem, dekāniem, docentiem, katedras vadītājiem, prodekāniem, lektoriem, asistentiem un koncertmeistariem augstākajā izglītībā (turpmāk - akadēmiskajam personālam), pedagogiem, izglītības iestāžu vadītājiem, viņu vietniekiem un struktūrvienību vadītājiem.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Nodrošina pedagogu darba samaksas nepārtrauktību.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumu Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 445) noteikumos 1. pielikumā "Pedagogu, izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemākās mēneša darba algas likmes" noteiktas 1. tabulā akadēmiskā personāla zemākās mēneša darba algas likmes, 2. un 3. tabulā izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemākās mēneša darba algas likmes, atbilstoši izglītojamo skaitam izglītības iestādē.
Noteikumu Nr. 445 3. pielikumā "Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme" ir noteikta pedagogu zemākā mēneša darba algas likme pa pedagogu amatiem, kas atbilst noteiktai pedagoga darba slodzei nedēļā:
-ar 30 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme noteikta 1145 euro;
-ar 36 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme - 1374 euro;
-ar 40 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme - 1526 euro.
Izglītības metodiķim, pirmsskolas izglītības metodiķim, sporta metodiķim, ar 40 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme ir 1603 euro. Baletmeistaram ar darba slodzi nedēļā 21 stunda zemākā darba algas likme ir 1145 euro.
Ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 25 74. §) “Informatīvais ziņojums “Par vidēja termiņa budžeta prioritārajiem attīstības virzieniem”” 2. punktā noteikto, ka likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanā vienīgais vidējā termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens ir valsts drošība, Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) neiesniedza priekšlikumus papildu finansējuma pieprasījumiem prioritārajiem pasākumiem, kas tieši neatbilst valsts noteiktajam prioritārajam attīstības virzienam.
Tomēr, Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdē (turpmāk- ārkārtas sēde), izskatot Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam”, tika atbalstīts informatīvā ziņojuma 1. pielikumā “Priekšlikumi atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, euro” norādītais prioritārais pasākums "Pedagogu atalgojuma pieaugumam, tai skaitā finansējums pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam (74.resors)", kas paredz piešķirt pedagogu atalgojuma pieaugumam (tai skaitā finansējumam pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam) papildu finansējumu trīsdesmit miljonu euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam, salīdzinājumā ar 2024. gadu - apjomā, kādā paredzēts algu pieaugumu ierobežot visā valsts sektorā. Ārkārtas sēdes protokollēmuma (prot.Nr. 38, 2. §) 20. punktā noteikts: "[..] Pieņemt zināšanai, ka 74. resorā paredzēts finansējums pedagogu atlīdzībai vispārējā izglītības sektorā strādājošiem 30 milj. euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam salīdzinājumā ar 2024. gadu.” Minētajā protokollēmuma punktā ministrijai kā nozares politikas veidotājai uzdots arī vienoties ar pašvaldībām, iesaistītajām ministrijām un nozares sociālajiem partneriem par labāko finansējuma izlietojuma veidu nozares attīstībai ar 2025. gadu."
Ministrijai notikušas sarunas ar izglītības īstenošanā iesaistītajām ministrijām, pašvaldību pārstāvjiem, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (turpmāk - LIZDA), sociālajiem un sadarbības partneriem, mēģinot rast labāko risinājumu ārkārtas sēdes protokollēmuma (prot.Nr. 38, 2. §) 20. punktā minētā papildu finansējuma izlietojumam, lai nodrošinātu efektīvāko risinājumu pedagogu atalgojuma pieauguma nodrošināšanai.
Atbilstoši ministrijas 2024. gada 25. septembra LIZDA padomes sēdē paustajam un protokollēmuma 9. punktā noteiktajam, projekts paredz papildu finansējumu izmantot projektā visu pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes celšanai par 2,6 procentiem no 2025. gada 1. janvāra.
Noteikumu Nr. 445 3. pielikumā "Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme" ir noteikta pedagogu zemākā mēneša darba algas likme pa pedagogu amatiem, kas atbilst noteiktai pedagoga darba slodzei nedēļā:
-ar 30 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme noteikta 1145 euro;
-ar 36 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme - 1374 euro;
-ar 40 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme - 1526 euro.
Izglītības metodiķim, pirmsskolas izglītības metodiķim, sporta metodiķim, ar 40 stundu darba slodzi nedēļā zemākā darba algas likme ir 1603 euro. Baletmeistaram ar darba slodzi nedēļā 21 stunda zemākā darba algas likme ir 1145 euro.
Ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 25 74. §) “Informatīvais ziņojums “Par vidēja termiņa budžeta prioritārajiem attīstības virzieniem”” 2. punktā noteikto, ka likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanā vienīgais vidējā termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens ir valsts drošība, Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) neiesniedza priekšlikumus papildu finansējuma pieprasījumiem prioritārajiem pasākumiem, kas tieši neatbilst valsts noteiktajam prioritārajam attīstības virzienam.
Tomēr, Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdē (turpmāk- ārkārtas sēde), izskatot Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam”, tika atbalstīts informatīvā ziņojuma 1. pielikumā “Priekšlikumi atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, euro” norādītais prioritārais pasākums "Pedagogu atalgojuma pieaugumam, tai skaitā finansējums pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam (74.resors)", kas paredz piešķirt pedagogu atalgojuma pieaugumam (tai skaitā finansējumam pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam) papildu finansējumu trīsdesmit miljonu euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam, salīdzinājumā ar 2024. gadu - apjomā, kādā paredzēts algu pieaugumu ierobežot visā valsts sektorā. Ārkārtas sēdes protokollēmuma (prot.Nr. 38, 2. §) 20. punktā noteikts: "[..] Pieņemt zināšanai, ka 74. resorā paredzēts finansējums pedagogu atlīdzībai vispārējā izglītības sektorā strādājošiem 30 milj. euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam salīdzinājumā ar 2024. gadu.” Minētajā protokollēmuma punktā ministrijai kā nozares politikas veidotājai uzdots arī vienoties ar pašvaldībām, iesaistītajām ministrijām un nozares sociālajiem partneriem par labāko finansējuma izlietojuma veidu nozares attīstībai ar 2025. gadu."
Ministrijai notikušas sarunas ar izglītības īstenošanā iesaistītajām ministrijām, pašvaldību pārstāvjiem, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (turpmāk - LIZDA), sociālajiem un sadarbības partneriem, mēģinot rast labāko risinājumu ārkārtas sēdes protokollēmuma (prot.Nr. 38, 2. §) 20. punktā minētā papildu finansējuma izlietojumam, lai nodrošinātu efektīvāko risinājumu pedagogu atalgojuma pieauguma nodrošināšanai.
Atbilstoši ministrijas 2024. gada 25. septembra LIZDA padomes sēdē paustajam un protokollēmuma 9. punktā noteiktajam, projekts paredz papildu finansējumu izmantot projektā visu pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes celšanai par 2,6 procentiem no 2025. gada 1. janvāra.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu no 2025. gada 1. janvāra noteikumos Nr. 445 visu pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes paaugstināšanu par 2,6 procentiem, projektā jāizsaka jaunā redakcijā noteikumu Nr. 445 1.pielikuma 1.tabulā akadēmiskā personāla zemākās mēneša darba algas likmes, 2. un 3. tabulā izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemākās mēneša darba algas likmes, kā arī 3. pielikumā noteiktās pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes:
-ar 30 stundu darba slodzi nedēļā zemākā algas likme jānosaka 1175 euro;
-ar 36 stundu slodzi nedēļā - 1410 euro;
-ar 40 stundu slodzi nedēļā - 1566 euro.
Izglītības metodiķim, pirmsskolas izglītības metodiķim, sporta metodiķim ar 40 stundu darba slodzi nedēļā zemākā algas likme jānosaka 1645 euro. Baletmeistaram ar darba slodzi nedēļā 21 stunda zemākā algas likme jānosaka 1175 euro.
-ar 30 stundu darba slodzi nedēļā zemākā algas likme jānosaka 1175 euro;
-ar 36 stundu slodzi nedēļā - 1410 euro;
-ar 40 stundu slodzi nedēļā - 1566 euro.
Izglītības metodiķim, pirmsskolas izglītības metodiķim, sporta metodiķim ar 40 stundu darba slodzi nedēļā zemākā algas likme jānosaka 1645 euro. Baletmeistaram ar darba slodzi nedēļā 21 stunda zemākā algas likme jānosaka 1175 euro.
Risinājuma apraksts
Projektā noteikumu Nr. 445 1. un 3. pielikums izteikts jaunā redakcijā, nodrošinot par 2,6 procentiem lielākas zemākās mēneša darba algas likmes no 2025. gada 1. janvāra akadēmiskajam personālam, izglītības iestāžu vadītājiem, viņu vietniekiem, struktūrvienību vadītājiem un pedagogiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Projekts skatāms vienlaikus ar tiesību akta projektu "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumā Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" (24-TA-2512), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība"" (24-TA-2553), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs"" (24-TA-2554) un rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi”” (24-TA-2557).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
31 426 212
0
31 335 201
31 311 261
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
25 205 949
0
25 114 938
25 090 998
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
6 220 263
0
6 220 263
6 220 263
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-31 426 212
0
-31 335 201
-31 311 261
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-25 205 949
0
-25 114 938
-25 090 998
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
-6 220 263
0
-6 220 263
-6 220 263
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
25 205 949
0
25 114 938
25 090 998
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-6 220 263
-6 220 263
-6 220 263
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
-6 220 263
-6 220 263
-6 220 263
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķini nosūtīti Finanšu ministrijai.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projekts skatāms vienlaikus ar tiesību akta projektu "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumā Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" (24-TA-2512), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība"" (24-TA-2553), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs"" (24-TA-2554) un rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi”” (24-TA-2557).
Projekta īstenošanai nepieciešamais valsts budžeta finansējums, lai nodrošinātu pedagogu darba samaksas pieaugumu par 2,6 procentiem, sākot ar 2025. gada 1. janvāri pirmsskolas, pamata un vispārējās vidējās, speciālās, profesionālās, interešu, profesionālās ievirzes un augstākajā izglītībā
2025. gadā ir 25 205 949 euro, no tiem:
25 079 441 euro tiks nodrošināti, veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" (turpmāk - 74.resora programma 23.00.00) rezervētā finansējuma;
126 508 euro veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" (turpmāk - 74.resora programma 17.00.00).
2026. gadā 25 114 938 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
2027. gadā un turpmāk ik gadu 25 090 998 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
Detalizēts finansējuma sadalījums valsts budžeta resoriem, programmām, apakšprogrammām - anotācijas pielikumā.
Izglītības un zinātnes ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot Ministru kabineta rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu 2025. gadam 25 079 441 euro apmērā pārdali no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" rezervētā finansējuma.
Izglītības un zinātnes ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot Ministru kabineta rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu 2025. gada astoņiem mēnešiem (janvārim-augustam) 126 508 euro apmērā pārdali no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai".
Ja pēc 2025. gada 1. septembra būs nepieciešams finansējums par Ukrainas civiliedzīvotājiem, jautājums par nepieciešamo finansējumu 2025. gadam skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"".
Projekta ietekme uz pašvaldību budžetu.
Pamatojoties uz Valsts izglītības informācijas sistēmā apstiprinātajām pedagogu tarifikācijām uz 15.10.2024., no pašvaldību budžeta kopā tarificētais finansējums ir 239 240 856 euro gadā. Ņemot vērā zemākas algas likmes pieaugumu 2,6% apmērā, indikatīvā projekta ietekme uz pašvaldību budžetu 2025. gadam un turpmāk ik gadu aprēķināta 6 220 263 euro apmērā. Aprēķins anotācijas pielikumā.
Projekta īstenošanai nepieciešamais valsts budžeta finansējums, lai nodrošinātu pedagogu darba samaksas pieaugumu par 2,6 procentiem, sākot ar 2025. gada 1. janvāri pirmsskolas, pamata un vispārējās vidējās, speciālās, profesionālās, interešu, profesionālās ievirzes un augstākajā izglītībā
2025. gadā ir 25 205 949 euro, no tiem:
25 079 441 euro tiks nodrošināti, veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" (turpmāk - 74.resora programma 23.00.00) rezervētā finansējuma;
126 508 euro veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" (turpmāk - 74.resora programma 17.00.00).
2026. gadā 25 114 938 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
2027. gadā un turpmāk ik gadu 25 090 998 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
Detalizēts finansējuma sadalījums valsts budžeta resoriem, programmām, apakšprogrammām - anotācijas pielikumā.
Izglītības un zinātnes ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot Ministru kabineta rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu 2025. gadam 25 079 441 euro apmērā pārdali no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" rezervētā finansējuma.
Izglītības un zinātnes ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot Ministru kabineta rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu 2025. gada astoņiem mēnešiem (janvārim-augustam) 126 508 euro apmērā pārdali no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai".
Ja pēc 2025. gada 1. septembra būs nepieciešams finansējums par Ukrainas civiliedzīvotājiem, jautājums par nepieciešamo finansējumu 2025. gadam skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"".
Projekta ietekme uz pašvaldību budžetu.
Pamatojoties uz Valsts izglītības informācijas sistēmā apstiprinātajām pedagogu tarifikācijām uz 15.10.2024., no pašvaldību budžeta kopā tarificētais finansējums ir 239 240 856 euro gadā. Ņemot vērā zemākas algas likmes pieaugumu 2,6% apmērā, indikatīvā projekta ietekme uz pašvaldību budžetu 2025. gadam un turpmāk ik gadu aprēķināta 6 220 263 euro apmērā. Aprēķins anotācijas pielikumā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Projekts skatāms vienlaikus ar tiesību akta projektu "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumā Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" (24-TA-2512), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība"" (24-TA-2553), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs"" (24-TA-2554) un rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi”” (24-TA-2557).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši ministrijas 2024. gada 25. septembra LIZDA padomes sēdē paustajam, projekts paredz protokollēmumā norādīto papildu finansējumu novirzīt pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes celšanai par 2,6 procentiem no 2025. gada 1. janvāra.
6.4. Cita informācija
Pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes pieaugums 2,6 procentu apmērā, salīdzinājumā ar 2024. gadu, skaidrojams ar pieņemto normu 2025. gadā ierobežot algu pieaugumu visā valsts sektorā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pašvaldības, izglītības iestāžu dibinātāji, visu izglītības pakāpju un veidu izglītības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Papildu nepieciešams finansējums pedagogu darba samaksai un VSAOI no 01.01.2025.