Anotācija

25-TA-493: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Civilprocesa likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts izstrādāts ar mērķi paplašināt Ekonomisko lietu tiesas (turpmāk - ELT) kompetenci civillietās. 
Spēkā stāšanās termiņš
01.09.2026.
Pamatojums
Ņemot vērā to, ka likumprojekts tiek virzīts vienlaikus ar likumprojektu  “Grozījumi Kriminālprocesa likumā”, kam noteikta spēkā stāšanās 2026. gada 1. septembrī, un abos likumprojektos noteiktajam regulējumam, lai nodrošinātu sabalansētas tiesas slodzes izmaiņas, nepieciešams stāties spēkā vienlaikus, nosakāms, ka likumprojekts stājas spēkā 2026. gada 1. septembrī.
Tāpat norādāms, ka ar Tieslietu padomes 2025. gada 14. marta lēmumu Nr. 20 Ekonomisko lietu tiesas tiesnešu kopskaits palielināts par divām amata vietām. Savukārt ar lēmumu Nr. 21 Tieslietu padome noteica tiesneša amata kandidātu atlases konkursa izsludināšanu 2025. gada 1. septembrī, kas nozīmē, ka tiesnešu atlases process varētu noslēgties ne ātrāk kā 2026. gada sākumā.  Attiecīgi likumprojekta spēkā stāšanās termiņš noteikts ņemot vērā arī tiesneša amata kandidātu atlases procesam, tiesneša iecelšanai amatā un tiesneša darba pilnvērtīgai uzsākšanai nepieciešamo laiku ELT.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2018. gada Eiropas Padomes Moneyval komitejas savstarpējās novērtēšanas 5. kārtas ziņojumā bija skaidri iezīmētas problēmas ar naudas atmazgāšanu saistīto lietu izskatīšanā, secinot, ka sarežģīto un specifisko lietu izskatīšana nereti ieilgst. Savukārt, jo sarežģītākas kļūst tiesiskās attiecības sabiedrībā, jo lielāka ir vajadzība pēc specializācijas tiesu sistēmā, lai nodrošinātu gan ātru, gan kvalitatīvu tiesu darbu.
Ievērojot norādīto, balstoties uz 2018. gada Moneyval komitejas savstarpējās novērtēšanas 5. kārtas ziņojumu par Latviju, Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas pētījumu "Tiesiskums komercdarbībai un iekļaujošai izaugsmei Latvijā", Eiropas Padomes Tieslietu sistēmu efektivitātes komisijas ziņojumu par Latvijas tieslietu sistēmas novērtējumu, Starptautiskā Valūtas fonda novērtējumu, kā arī biedrības "Ārvalstu investoru padome Latvijā" (turpmāk - FICIL) nostāju attiecībā uz investīciju aizsardzības jautājumiem, 2021. gada 31. martā darbu sāka ELT.
Šobrīd gan Eiropas Komisijas ziņojumos par tiesiskumu Eiropas Savienībā (EU Justice Scoreboard), gan arī Eiropas Komisijas rezultātu apkopojumā par tiesiskuma jomu (Rule of Law Report) ir pozitīvi novērtēti pasākumi Latvijas tiesu sistēmas efektivitātes paaugstināšanai, uzsverot tieši ELT darbības uzsākšanu. Līdzīgi arī OECD 2024. gada Ekonomikas pārskatā par Latviju atzinīgi novērtēts ELT darbs un sniegta  rekomendācija Latvijai  paplašināt Ekonomisko lietu tiesas pilnvaras, vienlaikus palielinot tās resursus.

Saskaņā ar Civilprocesa likuma (turpmāk - CPL) 24. panta 1.1 daļu ELT kā pirmās instances tiesa izskata šādu kategoriju civillietas:
1) prasības, kas izriet no pārapdrošināšanas līgumiem;
2) prasības, kas izriet no ieguldījumu pakalpojumu vai ieguldījumu blakuspakalpojumu līgumiem;
3) Eiropas Savienības dalībvalstu ieguldītāju prasības pret Latvijas valsti par ieguldījumu aizsardzību;
4) prasības, kas izriet no koncernu tiesiskajām attiecībām;
5) prasības, kas izriet no kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) savstarpējām tiesiskajām attiecībām;
6) prasības, kas izriet no finanšu nodrošinājuma līgumiem;
7) prasības, kas izriet no kapitālsabiedrību darījumiem ar saistītajām personām Komerclikuma un Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē;
8) prasības, kas izriet no uzņēmumu pārejas un sabiedrības reorganizācijas, izņemot darbinieku prasījumus;
9) prasības, kas izriet no līgumsaistībām starp būvniecības procesa dalībniekiem, tai skaitā ar apakšuzņēmējiem, attiecībā uz tādas otrās un trešās grupas būves būvniecību, kuras realizācijai nepieciešama būvatļauja, izņemot atsevišķas viena dzīvokļa vai divu dzīvokļu dzīvojamās mājas un ar to funkcionāli saistīto būvju būvniecību;
10) prasības par konkurences tiesību pārkāpumiem;
11) prasības par kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) sapulces lēmumiem;
12) pieteikumus par kredītiestāžu likvidāciju un maksātnespēju.

2022. gada 11. oktobrī Ministru kabinets apstiprināja Tieslietu ministrijas sagatavoto ziņojumu par ELT pirmā darbības gada rezultātiem un tās turpmākās attīstības iespējām. Ziņojumā, novērtējot ELT darbību, secināts, ka tiesa tās pirmajā darbības gadā ir bijusi efektīva un tās darba rezultāti liecina par augstu profesionalitāti. ELT ir uzskatāmi parādījusi, ka tā ir efektīva un profesionāla – gan, ņemot vērā nolēmumu stabilitātes rādītājus, gan vidējo lietas izskatīšanas termiņu, gan izskatīto lietu sarežģītību un apjomu. Ziņojumā secināts, ka ELT kompetence būtu paplašināma tostarp civillietās.[1]

[1]Pieejams šeit: https://tapportals.mk.gov.lv/attachments/legal_acts/document_versions/55c637b8-adbc-43d1-84fa-303a16f270b5/download
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd vairums ELT saņemto lietu ir kriminālprocesi, kas veido slodzi, kas ir būtiski lielāka par sākotnēji plānoto. Piemēram, iepazīstoties ar Tiesu darba datu portālā pieejamo statistiku par ELT saņemtajām lietām 2024. gadā, secināms, ka 50 % no saņemto lietu skaita bijuši procesi par noziedzīgi iegūtu mantu, savukārt civillietas bijušas vien 25 %.[1] 

Attiecīgi nepietiekami tiek izmantotas tiesnešu kā kvalificētu un pieredzējušu komerctiesību speciālistu zināšanas. Vērtējot civillietu un krimināllietu attiecību, ievērojot iepriekš minēto, secināms, ka ELT kompetence būtu attīstāma komerctiesību un civiltiesību jautājumos.
Uz minēto pieeju norādījis arī FICIL savā nostājā par tiesu efektivitāti, godīgu konkurenci un investīciju aizsardzību un rekomendējis palielināt ELT kompetenci un kapacitāti, norādot, ka ELT kompetencē vajadzētu būt vairāk civillietu kategorijām, piemēram, lietām par valdes locekļu atbildību par zaudējumu atlīdzināšanu un citām lietām, tostarp finanšu datu analīzei.[2]

[1] Pieejams šeit: https://dati.ta.gov.lv/
[2] Pieejams šeit: https://www.ficil.lv/wp-content/uploads/2022/09/FICIL_PP_Court-Efficiency-Fair-Competition-and-Investment-Protection_LV_2022.pdf
Risinājuma apraksts
Attiecībā uz tiesas kompetences un tiesai piekritīgo lietu noteikšanu, lai izvairītos no tiesas pārslodzes un lietu sastrēguma, vērtējot tiesas tālāku attīstību, joprojām ievērojama pakāpeniska pieeja, sabalansējot tiesai piekritīgo lietu apjomu ar nepieciešamo tiesnešu resursu šo lietu efektīvai izskatīšanai.
Sadarbībā ar uzņēmēju intereses pārstāvošajām organizācijām, tika apzināts to lietu katalogs, kas potenciāli atbilstu ELT izveides mērķim un kompetencei. Vienlaikus tika veikti aprēķini, lai noteiktu ELT nododamo lietu kategorijas, ņemot vērā tiesnešu skaitu, tiesnešu noslodzi, kā arī vidējo tiesā saņemto lietu skaitu katrā no kategorijām.

Sākotnēji ELT kompetencē nododamo civillietu kategorijas tika definētas ņemot vērā lietu specifiku – sarežģītas un salīdzinoši retas prasības, kuru kvalitatīva izskatīšana prasa nepieciešamību pārzināt specifiskus tiesību jautājumus. Lietu kategorijas tika noteiktas, ņemot vērā ekspertu viedokļus par tām lietu kategorijām, kuras potenciāli rada vislielāko ietekmi uz uzņēmējdarbības vides attīstību un investīciju piesaisti, tādējādi uzsverot šo lietu kvalitatīvas un ātras izskatīšanas nozīmību.
Jau veidojot ELT, kompetences noteikšanā pamatoti izvēlēta piesardzīga un pakāpeniska pieeja, paredzot tiesas kompetences pakāpenisku paplašināšanu līdztekus tiesas darba rādītāju un kapacitātes monitoringam. Uz šo brīdi, analizējot tiesas darba rādītājus, secināms, ka ELT kompetence ir paplašināma civillietās, tādejādi sabalansējot civillietu un krimināllietu attiecību. Kompetences paplašināšana primāri būtu aplūkojama attiecībā uz tām civillietu kategorijām, kas ir saistītas ar jau ELT piekritīgām lietām un kur nereti ir grūti nošķirt prasības priekšmetus vienu no otra.
Šobrīd ELT kompetencē ietilpst prasības, kas izriet no kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) savstarpējām tiesiskajām attiecībām, piemēram, daļā par kapitāldaļu piederību. Šīs prasības priekšmeta robeža ar prasību par kapitāldaļu atsavināšanu nereti var būt salīdzinoši šaura. Jāatzīmē, ka kapitāldaļu atsavināšanas darījumi ir augsta riska darījumi. Līdz ar to, lai pēc iespējas nodrošinātu tiesu prakses vienveidību prasībās, kas tieši vai netieši ir saistītas ar kapitāla daļu piederību un novērstu tiesu kompetenču sadrumstalotību šādu kategoriju lietās, būtu paplašināma ELT kompetence, nododot tās izskatīšanā arī prasības, kas izriet no kapitāla daļu atsavināšanas.
Tāpat ELT izskata prasības, kas izriet no kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) savstarpējām tiesiskajām attiecībām; prasības, kas izriet no kapitālsabiedrību darījumiem ar saistītajām personām Komerclikuma un Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē; prasības, kas izriet no uzņēmumu pārejas un sabiedrības reorganizācijas, izņemot darbinieku prasījumus; prasības par kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) sapulces lēmumiem. Minēto prasību priekšmetu robežas nereti robežojas ar valdes locekļa arī dibinātāju, padomes locekļa vai revidenta atbildību. Tā kā šādas kategorijas lietās risinājumam jābūt ekonomiski pārdomātam un pamatotam, tās atzīstamas par tādām, kur tiesnesim nepieciešamas specifiskas zināšanas ne tikai tiesību zinātnē, bet arī ekonomikā. Līdz ar to ELT būtu nododamas arī lietu kategorijas par prasībām pret dibinātājiem, dalībniekiem, valdes vai padomes locekļiem, prokūristu vai revidentu (Komerclikuma 166., 169. un 172. pants).


Līdz ar ko likumprojekts paredz ELT kompetencē nodot:

•         prasības par kapitālsabiedrību daļu vai akciju iegūšanu izskatīšanu, ņemot vērā, ka kapitālsabiedrību akciju un daļu atsavināšanas darījumi kļūst arvien apjomīgāki un sarežģītāki. Šādu prasību piekritība paplašinās jau esošo regulējumu CPL 5. punktā, kas šobrīd neaptver visus strīdus par daļu piederību. Tāpat esošais regulējums jau ietver uzņēmumu pārejas un sabiedrību reorganizācijas lietu izskatīšanu, kas parasti ir veids, kā tiek strukturēti darījumi un ir svarīgi, lai tie visi kopumā ietilpst ELT kompetencē. Prasības priekšmets šādās prasībās būs - īpašuma tiesību atzīšana uz daļām (ar atsevišķiem saistītajiem prasījumiem par samaksu, zaudējumiem, pienākuma uzlikšanu, u.tml.). Plānots, ka šīs kategorijas prasības neaptvers tādu kapitālsabiedrības daļu vai akciju piederības strīdus, kas izriet no ģimenes tiesībām, kopīpašuma sadales vai mantošanas tiesībām;
•         visas prasības pret valdes un padomes locekļiem, neierobežojot personu loku, kas var celt šāda veida prasības. Tā ir pati kapitālsabiedrība, kas vēršas pret dalībniekiem un tiek aptverti esošie un bijušie valdes locekļi;
•         paplašinātu regulējumu attiecībā uz Komerclikumā noteiktajiem gadījumiem, kad ar tiesas spriedumu pēc valdes vai padomes locekļa, jebkura akcionāra vai citas trešās personas, kuras likumiskās tiesības aizskartas, kā arī Uzņēmumu reģistra pieteikuma var prasīt izbeigt kapitālsabiedrības darbību, t.i., piespiedu likvidāciju. Proti, ar tiesas spriedumu kapitālsabiedrības darbību var izbeigt Komerclikumā noteiktajos gadījumos, piemēram, kad sabiedrība neiesniedz komercreģistra iestādei likumā paredzētās ziņas vai dokumentus;
•         komersantu prasības par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, jo apdrošināšanu arvien vairāk izmanto darījumu risku apdrošināšanai, īpašumu un dažādu ar komercdarbību saistītu risku apdrošināšanai. Šādas lietas mēdz būt sarežģītas un saistītas ar pamatdarījumiem. Tiek paredzēts, ka prasības  par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu varēs iesniegt tikai komersanti, tādējādi nošķirot subjektus. Tiek nošķirtas prasības, kas varētu rasties, piemēram, uz regresa, subrogācijas tiesību pamata ar prasījumu par izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības kā zaudējumu piedziņu, proti, tikai pret apdrošinātāju, kad komersantam ar to ir strīds, un tikai par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu;
•         prasības par informācijas izsniegšanu dalībniekiem un akcionāriem neatkarīgi no tā, vai ir notikusi dalībnieku sapulce vai ir pieejams dalībnieku sapulces lēmums, proti, neatkarīgi no tā vai ir dalībnieku strīds. Attiecīgi netiks ierobežotas tiesības iesniegt prasību atkarībā no tā vai ir bijusi dalībnieku (akcionāru) sapulce, dalībnieku sapulces lēmums un dalībnieku strīds, jo spēkā esošais regulējums paredz noteikt ELT kompetenci atkarībā no kritērija – ir vai nav apstrīdēts dalībnieku sapulces lēmums;
•         prasības, kurās ietvertos viss, kas izriet no finanšu instrumentiem, piemēram, piederība, starpniecība dividenžu izmaksās, noguldījums, rīkojuma pareiza izpilde u.c., tādējādi īstenojot ELT kompetences pakāpenisku paplašināšanu;
•         kolektīvās prasības pret patērētāju pakalpojuma sniedzējiem, kas ir salīdzinoši jauns un aktuāls mehānisms patērētāju tiesību aizsardzībā, kas paredz iesniegt prasības par pārkāpumiem plašā nozaru klāstā, ieskaitot, piemēram, finanšu pakalpojumus, datu aizsardzību, ceļojumus un tūrismu, enerģētiku vai telekomunikācijas – ciktāl runa ir par patērētāju tiesību aizsardzību. Kolektīvās prasības ir jauna tiesu lietu kategorija, kuru izskatīšanai tiek paredzēts atšķirīgs procesuālais mehānisms.
Ņemot vērā norādīto, atzīstams, ka ELT būtu nosakāma papildu kompetence šādās civillietu kategorijās, attiecīgi papildinot CPL 24. panta 1.1 daļu:

1) prasības par kapitālsabiedrības daļu vai akciju iegūšanu;
2) prasības par kapitālsabiedrības valdes un padomes locekļu, prokūristu, dibinātāju, revidentu un dalībnieku nodarītajiem zaudējumiem kapitālsabiedrībai;
3) prasības par kapitālsabiedrības darbības izbeigšanu;
4) komersantu prasības par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu;
5) prasības par informācijas izsniegšanu dalībniekiem un akcionāriem;
6) prasības, kas izriet no finanšu instrumentiem;
7) prasības, kas izriet no patērētāju kolektīvajām prasībām.

Tāpat vērtējot ELT darba rādītāju un kapacitātes monitoringu datu analīzi, paredzot tās kompetences paplašināšanu, secināms, ka ir nepieciešama ELT tiesnešu skaita palielināšana, lai samazinātu risku radīt tiesas pārslodzi.
Paplašinot ELT kompetenci, nepieciešams paredzēt ELT pakāpenisku slodzes palielināšanu, sākotnēji nosakot spēkā stāšanos normām, kas paredz piekritību prasībām, kas izriet no CPL 24. panta 1.1 daļas 13., 14., 17. un 19. punkta, secīgi pēc laika 15.,16., un 18. punktā noteiktās prasības. Vienlaikus, lai nodrošinātu tiesisko skaidrību lietu piekrītībā, ar pārejas noteikumiem tiek noteikts, ka tiesa, kurā saņemta lieta līdz grozījumu spēkā stāšanās brīdim, pabeidz skatīt attiecīgo lietu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Tiesneši, advokāti un citas personas, kurām būs nepieciešams piedalīties procesā ELT.
Ietekmes apraksts
Efektīvs tiesu process ir viens no būtiskiem faktoriem ekonomiskās izaugsmes attīstībā. Savukārt tiesību piemērotāju specializācija ir viens no rīkiem, kas var palīdzēt nodrošināt augstāku tiesas procesu kvalitāti un vienlaikus arī īsākus šo lietu izskatīšanas termiņus.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Likumprojekts veicina tautsaimniecības attīstību, padarot Latviju par uzņēmējdarbībai un investīcijām ekonomiski labvēlīgu valsti. Ar grozījumiem tiek palielināta ELT kompetence, kapacitāte un efektivitāte, attīstot godīgu konkurenci un veicinot investīciju aizsardzību.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Likumprojekts veicina tautsaimniecības attīstību, padarot Latviju par uzņēmējdarbībai un investīcijām ekonomiski labvēlīgu valsti. Ar grozījumiem tiek palielināta ELT kompetence, kapacitāte un efektivitāte, attīstot godīgu konkurenci un veicinot investīciju aizsardzību.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Likumprojekts veicina tautsaimniecības attīstību, padarot Latviju par uzņēmējdarbībai un investīcijām ekonomiski labvēlīgu valsti. Ar grozījumiem tiek palielināta ELT kompetence, kapacitāte un efektivitāte, attīstot godīgu konkurenci un veicinot investīciju aizsardzību.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa likumā"

Pamatojums un apraksts
Vienlaikus ar likumprojektu tiek virzīti grozījumi Kriminālprocesa likumā (Nr.25-TA-979), lai sabalansētu tiesas noslodzi civiltiesību un krimināltiesību jautājumos.
 
Atbildīgā institūcija
Tieslietu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomisko lietu tiesa
Nevalstiskās organizācijas
Ārvalstu investoru padome Latvijā, Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Finanšu nozares asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/cd463d38-7edc-45f8-a923-d198968fbef4/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi par likumprojektu no sabiedrības pārstāvju puses nav saņemti.
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ekonomisko lietu tiesa

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiek paplašināta ELT kompetence attiecībā uz izskatāmajām civillietu kategorijām. 
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi