Anotācija

25-TA-583: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 23. maija rīkojumā Nr. 308 "Par Banku augstskolas reorganizāciju"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 23. maija sēdes protokola Nr. 27 44. § 3. punktu, Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk - IZM) dots uzdevums izvērtēt tās valdījumā esošo divu valsts nekustamo īpašumu Skanstes ielā 43, Rīgā, turpmāku lietderīgāko izmantošanu izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai un sagatavot un izglītības un zinātnes ministram līdz 2025. gada 1. jūnijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā tiesību aktu projektu par valsts nekustamo īpašumu nodošanu bez atlīdzības īpašumā vai valdījumā vai informēt Ministru kabinetu par valsts nekustamo īpašumu saglabāšanu valsts īpašumā IZM valdījumā un nodošanu lietojumā, lai nodrošinātu izglītības un zinātnes funkciju īstenošanu.
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa un 43. pants.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz atļaut IZM nodot Latvijas Universitātes (turpmāk - LU) īpašumā divus valsts nekustamos īpašumus Skanstes ielā 43, Rīgā, izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai, kā arī grozīt termiņu, kādā LU pārņem īpašumā Banku augstskolas (turpmāk - BA) nekustamo īpašumu Krišjāņa Valdemāra ielā 161, Rīgā, vienlaikus redakcionāli precizējot Ministru kabineta 2023. gada 23. maija rīkojuma Nr. 308 "Par Banku augstskolas reorganizāciju" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 308) 2. punktu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
IZM valdījumā atrodas valsts nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 025 2026) - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 2026) 8982 m2 platībā - Skanstes ielā 43, Rīgā, kas ierakstīts Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000501463 uz valsts vārda IZM personā, un valsts nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 525 0062) - būve-skola (būves kadastra apzīmējums 0100 025 2026 001) un būve-garāža (būves kadastra apzīmējums 0100 025 0020 005) - Skanstes ielā 43, Rīgā, kas ierakstīts Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000531914 uz valsts vārda IZM personā (turpmāk kopā - Nekustamie īpašumi).
Pamatojoties uz Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem:
1. uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 2026) Skanstes ielā 43, Rīgā, atrodas būve (būves kadastra apzīmējums 0100 025 2026 001) Skanstes ielā 43, Rīgā, kas ietilpst IZM valdījumā esošā valsts nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 525 0062) Skanstes ielā 43, Rīgā, sastāvā;
2. uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 2026) Skanstes ielā 43, Rīgā, atrodas daļa no būves (būves kadastra apzīmējums 0100 025 0002 010) (bez adreses). Minētā būve tika uzbūvēta Rīgas Būvniecības vidusskolas (likvidēta 2014. gada 1. janvārī) mācību procesa ietvaros un LU pēc Nekustamo īpašumu pārņemšanas, pamatojoties uz likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" 14. panta ceturto daļu, sakārtos minētās būves piederības jautājumu un nodrošinās tās demontāžu;
3. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 2026) Skanstes ielā 43, Rīgā, fiskālā kadastrālā vērtība ir EUR 858 834, universālā kadastrālā vērtība ir EUR 862 272;
4. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 2026) Skanstes ielā 43, Rīgā, lietošanas mērķis - izglītības un zinātnes iestāžu apbūve (kods 0901, platība 0,8982 ha);
5. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 2026) Skanstes ielā 43, Rīgā, apgrūtinājumi:
* 7312040300 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektronisko sakaru tīklu radiosakaru līniju torni un antenu mastu 0,0017 ha platībā;
* 7312070202 - navigācijas tehniskā līdzekļa aviācijas gaisa kuģu lidojumu drošības nodrošināšanai tālās ietekmes zona 0,8982 ha platībā;
* 8317030100 - lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam 0,0024 ha platībā;
* 7312010300 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu 0,0240 ha platībā;
* 7312050201 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0,0070 ha platībā;
* 7312040200 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju 0,0024 ha platībā;
* 7312010101 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, 0,0015 ha platībā;
6. būves - skola (būves kadastra apzīmējums 0100 025 2026 001) Skanstes ielā 43, Rīgā, fiskālā kadastrālā vērtība ir EUR 1 449 152, universālā kadastrālā vērtība ir EUR 3 976 082;
7. būves - garāža (būves kadastra apzīmējums 0100 025 0020 005) Skanstes ielā 43, Rīgā, fiskālā kadastrālā vērtība ir EUR 35 956, universālā kadastrālā vērtība ir EUR 128 434;
8. valsts nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 525 0062) Skanstes ielā 43, Rīgā, ir saistīts ar fiziskām personām piederošām zemes vienībām - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 0017) (bez adrese) un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 025 0020) Skanstes ielā 43A, Rīgā. Piespiedu dalītā īpašuma tiesisko attiecību gadījumā pusēm nav nepieciešams slēgt līgumus, lai regulētu to starpā pastāvošās tiesiskās attiecības – šo attiecību regulācija notiek uz likuma pamata (likuma “Grozījumi likumā “Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937. gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību”” regulējums), līdz ar to pēc minētā valsts būvju nekustamā īpašuma pārņemšanas LU un zemes īpašnieku starpā turpinās pastāvēt piespiedu dalītā īpašuma tiesiskās attiecības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;
9. nekustamajam īpašumam (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 025 2026) Skanstes ielā 43, Rīgā, ierakstīta apgrūtinājuma atzīme – valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorija – Rīgas vēsturiskais centrs. Minētais apgrūtinājums noteikts visai zemes gabala teritorijai 8982 m2 platībā. Atbilstoši Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības likuma 5. panta pirmajai daļai Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā aizliegta jebkāda darbība, kas var izraisīt tajā esošo saglabājamo un aizsargājamo kultūrvēsturisko vērtību iznīcināšanu vai bojāšanu. Minētā likuma panta otrajā daļā sniegts uzskaitījums, kādas Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā esošās autentiskās kultūrvēsturiskās vērtības ir saglabājamas un aizsargājamas. Saskaņā ar minētā likuma 6. pantu Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorija tiek apbūvēta vai citādi pārveidota, ievērojot šā likuma noteikumus. Pārņemot norādīto nekustamo īpašumu, LU būs saistoši minētie nosacījumi. 
Nekustamos īpašumus šobrīd lieto un apsaimnieko BA. Pamatojoties uz MK rīkojuma Nr. 308 1. punktu, ar 2025. gada 31. augustu tiek reorganizēta BA un nodota LU. BA turpina pastāvēt kā LU iestāde "Banku augstskola". LU ir BA tiesību un saistību pārņēmēja. Nekustamie īpašumi LU nepieciešami izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai, primāri LU iestādes "Banku augstskola" darbības nodrošināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka uz MK rīkojuma Nr. 308 spēkā stāšanās dienu nebija pieņemts lēmums par Nekustamo īpašumu turpmāko lietderīgāko izmantošanas veidu, IZM tika dots uzdevums veikt attiecīgu izvērtējumu un par pieņemto lēmumu informēt Ministru kabinetu.
Risinājuma apraksts
IZM ir izvērtējusi Nekustamo īpašumu turpmākās izmantošanas iespējas un pieņēmusi lēmumu, ka lietderīgākais to turpmākās izmantošanas veids ir to nodošana LU īpašumā izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai, tajā skaitā sekmīgai LU iestādes "Banku augstskolas" darbības nodrošināšanai.
LU 2025. gada 28. februāra vēstulē Nr. 1-13/114 norāda, ka LU pārstāvji BA reorganizācijas ietvaros apsekoja BA rīcībā esošos nekustamos īpašumus, konstatējot nepieciešamību pēc būtiskiem kapitālieguldījumiem nekustamajā īpašumā Skanstes ielā 43, Rīgā, kā arī tehniskiem uzlabojumiem, tajā skaitā remontdarbiem dienesta viesnīcas telpās, inventāra un mēbeļu maiņas nekustamajā īpašumā Krišjāņa Valdemāra ielā 161, Rīgā, kurus ir būtiski veikt periodā, kad LU, tajā skaitā arī nekustamajos īpašumos, netiek nodrošināts studiju process, t.i. laika posmā no 2025. gada jūnija līdz 2025. gada augusta mēnesim. Vienlaikus LU informē, ka atbilstoši tās noteiktajai kārtībai, studējošiem savlaicīgi, pirms studiju procesa uzsākšanas katra gada 1. septembrī, tiek nodrošināta iespēja iepazīties ar tās rīcībā esošajām izmitināšanas iespējām, kā arī līgumi par guļvietu nodrošināšanu dienesta viesnīcās tiek noslēgti laika posmā līdz kārtējā gada 15. augustam. Lai LU varētu nodrošināt augstāk noteiktās darbības, kā arī Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likumā noteikto likumīgu rīcību ar tās finanšu līdzekļiem, finanšu līdzekļu izlietošanas brīdī BA rīcībā esošajiem nekustamajiem īpašumiem būtu jābūt LU īpašumā, pretējā gadījumā LU nav tiesiska pamata veikt finanšu līdzekļu ieguldījumus nekustamajos īpašumos, tajā skaitā veikt attiecīgus remontdarbu iepirkumus un nodibināt tiesiskas saistības attiecībā uz tādiem nekustamajiem īpašumiem, kas nav LU īpašumtiesību objekti. Papildus LU informē, ka BA atbalsta LU priekšlikumus par nekustamo īpašumu pārņemšanu laika posmā līdz 2025. gada 30. aprīlim.
LU Padome 2025. gada 2. aprīlī ir pieņēmusi lēmumu Nr. 1-48/12, kurā atbalstīta Nekustamo īpašumu pārņemšana LU īpašumā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, IZM ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz atļaut IZM līdz 2025. gada 30. aprīlim nodot bez atlīdzības LU īpašumā izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai Nekustamos īpašumus, kā arī grozīt termiņu, kādā LU pārņem īpašumā BA nekustamo īpašumu Krišjāņa Valdemāra ielā 161, Rīgā, nosakot 2025. gada 30. aprīli. Vienlaikus tiek redakcionāli precizēts MK rīkojuma Nr. 308 2. punkts.
Līgums, kas noslēgts starp IZM un BA par Nekustamo īpašumu lietošanu, tiks izbeigts ar dienu, kad Nekustamie īpašumi tiks nodoti LU īpašumā, un Rīgas pilsētas tiesas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000531914 III daļas 1. iedaļas ieraksts Nr. 1.1. tiks dzēsts.
Pēc Nekustamo īpašumu un nekustamā īpašuma Krišjāņa Valdemāra ielā 161, Rīgā, pārņemšanas starp LU un BA tiks noslēgts līgums par BA darbības nodrošināšanai nepieciešamo Nekustamo īpašumu un nekustamā īpašuma Krišjāņa Valdemāra ielā 161, Rīgā, daļu lietošanu līdz BA reorganizācijai.
LU, pārņemot Nekustamos īpašumus, būs saistoši normatīvajos aktos noteiktie nekustamā īpašuma lietošanas ierobežojumi, tajā skaitā Aizsargjoslu likumā noteiktie.
Eiropas Komisijas sagatavotā dokumenta “Komisijas paziņojums par valsts atbalsta jēdzienu saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktu” (turpmāk – Komisijas paziņojums) 28. punktā ir noteikts, ka saskaņā ar judikatūru valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisku darbību. Savukārt, Komisijas paziņojuma 203. punktā ir noteikts, ka, ja infrastruktūru nav paredzēts izmantot komerciāli, tās publiskajam finansējumam valsts atbalsta noteikumi principā nav piemērojami. Tas attiecas, piemēram, uz tādu vispārējo infrastruktūru, kura tiek izmantota darbībām, ko parasti veic valsts, īstenojot savu publisko varu, kas nav saistīta ar preču un pakalpojumu piedāvāšanu tirgū. Savukārt, Komisijas paziņojuma 205. punkts nosaka, ka, ja infrastruktūru izmanto gan saimnieciskajai, gan nesaimnieciskajai darbībai, valsts atbalsta noteikumi publiskajam finansējumam ir piemērojami tikai ciktāl, cik tas sedz ar saimniecisko darbību saistītās izmaksas. Vienlaikus Komisijas paziņojuma 207. punkts, paredz, ka, ja jaukta izmantojuma gadījumā infrastruktūru izmanto, galvenokārt, tikai nesaimnieciskajai darbībai, valsts atbalsta noteikumi uz attiecīgo finansējumu var vispār neattiekties ar nosacījumu, ka saimnieciskā darbība ir vienīgi papildinoša, tas ir, šī darbība ir tieši saistīta ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešama vai nesaraujami saistīta ar tās galveno nesaimniecisko izmantojumu, turklāt šis nosacījums būtu uzskatāms par izpildītu, ja saimnieciskajai darbībai patērē tos pašus resursus kā pamata nesaimnieciskajai darbībai, piemēram, tos pašus materiālus, iekārtas, darbaspēku vai pamatkapitālu.
Papildinošās saimnieciskās darbības apjomam ir jāpaliek ierobežotam attiecībā pret infrastruktūras jaudu un šajā kontekstā infrastruktūras saimniecisko izmantojumu var uzskatīt par papildinošu, ja šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nepārsniedz 20% no infrastruktūras kopējās gada jaudas platības vai laika, vai finanšu izteiksmē.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumu atbalsts infrastruktūrai, kuru izmanto, galvenokārt, tikai nesaimnieciskajai darbībai (piemēram, izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai), neietekmē tirdzniecību starp dalībvalstīm, ja infrastruktūrā tiek veikta papildinoša saimnieciska darbība ierobežotā apmērā. Eiropas Komisija arī skaidro, ka infrastruktūras saimniecisko izmantojumu var uzskatīt par papildinošu, ja šīs darbības ikgadējā jauda nepārsniedz 20 % no infrastruktūras kopējās gada jaudas.
Ievērojot to, ka Nekustamie īpašumi tiks izmantoti izglītības un zinātnes funkciju īstenošanai, kā arī to, ka papildinošā saimnieciskā darbība tiks realizēta ierobežotā apmērā, ar rīkojuma projektu plānotais pasākums nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un uz to nav attiecināms komercdarbības atbalsta regulējums (valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinot valsts izglītību, ko finansē un uzrauga valsts, studiju maksas un citi ieņēmumi no izglītības pakalpojumu sniegšanas (tajā skaitā ieņēmumi no papildinošās saimnieciskās darbības) nepārsniedz 50% robežvērtību no kopējiem izdevumiem). Visi ienākumi no LU īstenotās papildinošās saimnieciskās darbības, tajā skaitā, objektu iznomāšanas tiks novirzīti LU nesaimnieciskajai darbībai un īpašumā nodoto nekustamo īpašumu uzturēšanai.
LU finanšu uzskaite komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumu izpildes kontrolei notiks saskaņā ar LU Finanšu vadības un grāmatvedības politiku, kas paredz, ka saimnieciskās / nesaimnieciskās darbības attēlošanai LU nodrošina nodalīto uzskaiti. Finanšu uzskaite tiek kārtota ar Resursu vadības sistēmas “Horizon” palīdzību, kas nodrošina ieņēmumu un tiešo izmaksu nodalīšanu, izmantojot uzskaites dimensijas, kas ļauj konkrēto infrastruktūras objektu līmenī noteikt papildinošās saimnieciskās darbības ieņēmumu proporciju pret objekta finanšu kapacitāti. Saimniecisko darbību, kas neatbilst papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumiem, veikt nav paredzēts. LU jau šobrīd realizē līdzīgu komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumu izpildes kontroli. 
Rīkojuma projekts paredz pienākumu LU, īstenojot MK rīkojuma Nr. 308 7. punktā minētos uzdevumus, ievērot komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumus. Ja nekustamo īpašumu amortizācijas periodā tiek konstatēts, ka ir pārsniegts papildinošās saimnieciskās darbības 20 procentu apjoms no nekustamā īpašuma kopējās gada jaudas finanšu izteiksmē vai nekustamajā īpašumā tiek veikta cita veida saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildinošo saimniecisko darbību vai papildpakalpojumiem, LU ir pienākums proporcionāli šai nekustamā īpašuma daļai atmaksāt valstij (valsts budžetā) saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem par attiecīgo gadu, kurā pārsniegts noteiktais 20 procentu apjoms vai veikta cita veida saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildinošo saimniecisko darbību vai papildpakalpojumiem. Nelikumīgais komercdarbības atbalsts ir atgūstams kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu. Vienlaikus IZM dots uzdevums nekustamo īpašumu amortizācijas periodā katru gadu nodrošināt MK rīkojuma Nr. 308 12. punktā minēto nosacījumu uzraudzību.
IZM aicinās LU reizi gadā sniegt informāciju par papildinošās saimnieciskās darbības proporcijas (20%) ievērošanu, lai LU darbības amortizācijas periodā nepārvēršas par saimniecisko darbību, tādejādi nodrošinot komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu, un gadījumā, ja tiks konstatēta komercdarbības atbalsta nosacījumu neievērošana, IZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veiks nepieciešamās darbības.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu LU Nekustamos īpašumus bez atlīdzības nodot valstij, ja tie vairs netiek izmantoti MK rīkojuma Nr. 308 7. punktā minēto funkciju īstenošanai. Gadījumā ja šāds apstāklis iestāsies, LU būs pienākums Nekustamos īpašumus bez atlīdzības nodot atpakaļ valstij visā to sastāvā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
IZM ir izvērtējusi iespēju saglabāt Nekustamos īpašumus valsts īpašumā IZM valdījumā, tomēr secinājusi, ka tie nav piemēroti un nepieciešami IZM funkciju nodrošināšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • mācībspēki
Ietekmes apraksts
Tiesību akta projekta īstenošana pozitīvi ietekmēs studentus, augstskolas mācībspēkus, kā arī sabiedrību kopumā.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
LU esošā budžeta ietvaros segs izdevumus, kas saistīti ar īpašuma tiesību maiņas nostiprināšanu zemesgrāmatā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekta būtība skar Ministru kabineta kompetenci lemt par rīcību ar IZM valdījumā esošiem valsts nekustamajiem īpašumiem. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Universitāte

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi