22-TA-560: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” izstrādāts, pamatojoties uz:
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.
Informatīvais ziņojums "Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei" (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) 5. un 7.punktu;
Ministru kabineta rīkojums Nr. 2 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 5.janvāra prot. Nr.1. 10§);
Ministru kabineta rīkojums Nr. 81 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 11.februāra prot. Nr.14. 7§);
Ministru kabineta rīkojums Nr. 161 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 12.marta prot. Nr.25. 72§).
Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.
Informatīvais ziņojums "Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei" (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) 5. un 7.punktu;
Ministru kabineta rīkojums Nr. 2 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 5.janvāra prot. Nr.1. 10§);
Ministru kabineta rīkojums Nr. 81 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 11.februāra prot. Nr.14. 7§);
Ministru kabineta rīkojums Nr. 161 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 12.marta prot. Nr.25. 72§).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai 2022.gadā nodrošinātu 2021.gada decembrī faktiski apgūtā finansējuma apmaksu, kā arī veiktu gala norēķinus ar ārstniecības iestādēm par gultu izvēršanu un atbilstošu materiāltehnisko nodrošinājumu un slimnīcu infrastruktūras uzlabošanas darbiem, kā arī intensīvās terapijas gultu uzturēšanu kopā papildus ārstniecības iestādēm nepieciešami 5 194 939 euro.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pasaules Veselības organizācija 2020.gadā pasludināja Covid-19 uzliesmojumu par pandēmiju. Veselības ministrija sadarbībā ar padotības iestādēm un nozares ekspertiem jau 2020. gada vasarā, ņemot vērā Latvijas ekspertu un Pasaules Veselības organizācijas speciālistu prognozēto atkārtoto Covid-19 uzliesmojumu 2020. gada rudenī, kā arī, pamatojoties uz Eiropas Slimību profilakses un kontroles centra informāciju par novērotām tendencēm Covid-19 pandēmijas laikā un kumulatīvās incidences rādītājiem Eiropas valstīs, aprēķināja epidemioloģiskās situācijas iespējamo attīstību un izstrādāja informatīvo ziņojumu “Veselības nozares kapacitātes celšana un noturības stiprināšana Covid-19 apstākļos Latvijā” (apstiprināts Ministru kabineta 2020. gada 8. decembra sēdē (TA-1738)). Minētajā ziņojumā tika paredzēta rīcība, ja atkārtotā Covid-19 uzliesmojuma gadījumā valstī saslimtu 0,5% iedzīvotāju (0,5% scenārijs) un kopējais saslimušo skaits būtu 10 416, un no visiem saslimušajiem 20% (2 083) ārstētos slimnīcās, no kuriem – 15% gadījumu (312 pacientiem) būtu smaga klīniskā norise.
Realitātē, izvērtējot epidemioloģisko situāciju, saslimstības ar Covid-19 infekciju un stacionēto Covid-19 pacientu skaitu 2020. gada rudenī, tika secināts, ka minētie rādītāji ir lielāki par iepriekš prognozēto, tāpēc tika veikti slimnīcu kapacitātes celšanas pasākumi, pieprasot nepieciešamo finansējumu slimnīcām par kuriem ministrija ziņoja 20.oktobrī informatīvā ziņojumā “Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei”, lūdzot papildu finansējumu papildu Covid-19 gultu atvēršanai esošajā infrastruktūrā un reorganizētajā infrastruktūrā.
Reaģējot uz reālajiem Covid-19 saslimstības datiem un stacionēto Covid-19 pacientu skaita pieaugumu, Veselības ministrija veica pasākumus, lai stiprinātu veselības nozares, tai skaitā slimnīcu, kas veic Covid-19 pacientu ārstēšanu, kapacitāti un nodrošinātu nepieciešamo materiāltehnisko nodrošinājumu, kā arī medicīniskā aprīkojuma un medicīnisko ierīču pieejamību, pieprasot nepieciešamo finansējumu slimnīcām.
Finansējums tika pieprasīts ar mērķi palielināt slimnīcu kapacitāti, lai nodrošinātu visu pacientu, tai skaitā neatliekamo, akūto un Covid-19 pacientu ārstēšanu, pēc iespējas neierobežojot citu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu. Plānojot finansējuma apjomu, tika vērtētas saslimstības prognozes un hospitalizācijas prognozes.
Realitātē, izvērtējot epidemioloģisko situāciju, saslimstības ar Covid-19 infekciju un stacionēto Covid-19 pacientu skaitu 2020. gada rudenī, tika secināts, ka minētie rādītāji ir lielāki par iepriekš prognozēto, tāpēc tika veikti slimnīcu kapacitātes celšanas pasākumi, pieprasot nepieciešamo finansējumu slimnīcām par kuriem ministrija ziņoja 20.oktobrī informatīvā ziņojumā “Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei”, lūdzot papildu finansējumu papildu Covid-19 gultu atvēršanai esošajā infrastruktūrā un reorganizētajā infrastruktūrā.
Reaģējot uz reālajiem Covid-19 saslimstības datiem un stacionēto Covid-19 pacientu skaita pieaugumu, Veselības ministrija veica pasākumus, lai stiprinātu veselības nozares, tai skaitā slimnīcu, kas veic Covid-19 pacientu ārstēšanu, kapacitāti un nodrošinātu nepieciešamo materiāltehnisko nodrošinājumu, kā arī medicīniskā aprīkojuma un medicīnisko ierīču pieejamību, pieprasot nepieciešamo finansējumu slimnīcām.
Finansējums tika pieprasīts ar mērķi palielināt slimnīcu kapacitāti, lai nodrošinātu visu pacientu, tai skaitā neatliekamo, akūto un Covid-19 pacientu ārstēšanu, pēc iespējas neierobežojot citu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu. Plānojot finansējuma apjomu, tika vērtētas saslimstības prognozes un hospitalizācijas prognozes.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informatīvajā ziņojumā "Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei" (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) 7.punktā tika iekļauta indikatīvi prognozētā summa, kura tiks pieprasīta 2022. gadā, lai veiktu gala norēķinus ar slimnīcām par plānoto ieguldījumu veikšanu materiāltehniskajam nodrošinājumam, slimnīcu infrastruktūras uzlabošanas darbiem, kā arī veikt gala norēķinus par intensīvo terapijas gultu uzturēšanu (decembrī).
Risinājuma apraksts
Atbilstoši slimnīcu sniegtajai informācijai no papildus piešķirtajā finansējuma ir pārprofilētas, no jauna izveidotas (tai skaitā intensīvās terapijas gultas) 1613 gultas (detalizēti skatīt 2. pielikumu).
Papildu gultas Covid -19 pacientu ārstēšanai ir atvērtas gan klīniskās universitātes slimnīcās, gan reģionālajās slimnīcās, gan arī III, II un I līmeņa slimnīcās, gan arī specializētajās slimnīcās (atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai).
Veicot gultu izvēršanu un atbilstošu materiāltehniskā nodrošinājuma iegādi un slimnīcu infrastruktūras uzlabošanas darbiem, kā arī intensīvās terapijas gultu uzturēšanu kopā papildus nepieciešami 5 194 939 euro, tai skaitā:
1. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca" finansējumu 33 638 euro;
2. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Vidzemes slimnīca" finansējumu 1 292 468 euro;
3. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Jēkabpils reģionālā slimnīca" finansējumu 454 677 euro;
4. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes slimnīca" finansējumu 125 991 euro;
5. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rīgas 1. slimnīca" finansējumu 8 100 euro;
6. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Dobeles un apkārtnes slimnīca" finansējumu 11 737 euro;
7. Nacionālajam veselības dienestam finansējumu 3 268 328 euro, intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanai.
Papildus rīkojuma projektā ir iekļauts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca" papildus nepieciešamais finansējums, jo brīdī, kad tika gatavots Informatīvais ziņojums "Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei" (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) no minētās slimnīcas netika saņemta informācija par indikatīvi nepieciešamā finansējuma apmēru.
Papildu gultas Covid -19 pacientu ārstēšanai ir atvērtas gan klīniskās universitātes slimnīcās, gan reģionālajās slimnīcās, gan arī III, II un I līmeņa slimnīcās, gan arī specializētajās slimnīcās (atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai).
Veicot gultu izvēršanu un atbilstošu materiāltehniskā nodrošinājuma iegādi un slimnīcu infrastruktūras uzlabošanas darbiem, kā arī intensīvās terapijas gultu uzturēšanu kopā papildus nepieciešami 5 194 939 euro, tai skaitā:
1. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca" finansējumu 33 638 euro;
2. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Vidzemes slimnīca" finansējumu 1 292 468 euro;
3. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Jēkabpils reģionālā slimnīca" finansējumu 454 677 euro;
4. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes slimnīca" finansējumu 125 991 euro;
5. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rīgas 1. slimnīca" finansējumu 8 100 euro;
6. sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Dobeles un apkārtnes slimnīca" finansējumu 11 737 euro;
7. Nacionālajam veselības dienestam finansējumu 3 268 328 euro, intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanai.
Papildus rīkojuma projektā ir iekļauts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca" papildus nepieciešamais finansējums, jo brīdī, kad tika gatavots Informatīvais ziņojums "Par paveikto veselības aprūpes sistēmas kapacitātes stiprināšanai Covid-19 pacientu ārstēšanas nodrošināšanai un priekšlikumiem neizlietotā finansējuma apguvei" (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) no minētās slimnīcas netika saņemta informācija par indikatīvi nepieciešamā finansējuma apmēru.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
5 194 939
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
5 194 939
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-5 194 939
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-5 194 939
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
5 194 939
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai ārstniecības iestādes savlaicīgi varētu norēķināties par piegādātajām iekārtām, veiktajiem infrastruktūras uzlabošanas darbiem un intensīvās terapijas gultu uzturēšanu ir nepieciešams Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) piešķirt finansējumu, lai Nacionālais veselības dienests lai segtu izdevumus par 2021.gadā medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi, kā arī lai nodrošinātu intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu. Saņemot finansējumu no valsts budžeta programmas “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem” tiktu nodrošināta nepārtraukta naudas plūsma un savlaicīgi tiktu veikti norēķini ar ārstniecības iestādēm.
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam Nr. 161 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 12.marta prot. Nr.25. 72§) 1.punktā tika iezīmēts finansējums 4 172 321 euro, lai segtu izdevumus par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi (1. pielikums).
Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi laika periodā no 2020.gada 8.decembra līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 3 890 203 euro (3 885 435 euro (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 4 768 euro (papildu nepieciešamais finansējums par decembri) (1. un 1.1. pielikums).
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam Nr. 2 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 5.janvāra prot. Nr.1. 10§) 1.punktā tika iezīmēts finansējums 6 976 175 euro, lai segtu izdevumus par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi.
Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi laika periodā no 2021.gada 5.janvāra līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 5 956 467 euro (4 628 776 euro (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 1 327 691 euro (papildu nepieciešamais finansējums par decembri 1 186 363 euro un gala norēķiniem par oktobri 33 638 euro un novembri 107 690 euro = 1 327 691 euro) (1. un 1.2. pielikums).
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam Nr. 81 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 11.februāra prot. Nr.14. 7§) 1.punktā tika iezīmēts finansējums 40 254 832 euro, lai segtu izdevumus par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi, operatīvā datu paneļa izveidei, kā arī lai nodrošinātu observācijai (novērošanai) paredzēto gultu un intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu (1. un 1.3. pielikums).
Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi, operatīvā datu paneļa izveidei, kā arī lai nodrošinātu observācijai (novērošanai) paredzēto gultu un intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu laika periodā no 2021.gada 11.februāra līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 38 575 057 euro (34 712 578 euro, tai skaitā 22 236 860 euro intensīvās terapijas gultu uzturēšana (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 3 862 480 euro (papildu nepieciešamais finansējums par novembri un decembri (3 268 328 euro intensīvās terapijas gultu uzturēšanai decembrī un 594 152 euro medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādei (8 576 euro novembris un 585 576 euro decembris = 594 152 euro)) (1. un 1.3. pielikums).
Intensīvas terapijas gultu uzturēšanai saskaņā ar Ministru kabineta rīkojuma Nr.81 1.20.apakšpunktu - kopā tika piešķirti 24 384 220 euro, no kuriem uz 2021.gada 31.decembri izlietoti 25 505 188 euro. Papildus tika iezīmēts finansējums ar (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) 5. punktu, kas nepārsniedz 3 973 302 euro, daļējai norēķinu veikšanai par 2021.gada decembri par intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par intensīvo terapijas gultu uzturēšanu laika periodā no 2021.gada marta līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 25 505 188 euro (22 236 860 euro (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 3 268 328 euro (papildu nepieciešamais finansējums par decembri) (1. pielikums).
MK rīkojums 1.punkts paredz piešķirt finansējumu 5 194 939 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādei, kā arī intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanai decembrī un gala norēķiniem par oktobri un novembri.
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 5 194 939 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies 2021. gada oktobrī, novembrī un decembrī saistībā ar medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādei, kā arī intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu, tai skaitā:
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca" - finansējumu 33 638 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Vidzemes slimnīca" - finansējumu 1 292 468 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Jēkabpils reģionālā slimnīca" - finansējumu 454 677 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes slimnīca" - finansējumu 125 991 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rīgas 1. slimnīca" - finansējumu 8 100 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Dobeles un apkārtnes slimnīca" - finansējumu 11 737 euro;
Nacionālajam veselības dienestam - finansējumu 3 268 328 euro, intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanai.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam Nr. 161 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 12.marta prot. Nr.25. 72§) 1.punktā tika iezīmēts finansējums 4 172 321 euro, lai segtu izdevumus par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi (1. pielikums).
Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi laika periodā no 2020.gada 8.decembra līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 3 890 203 euro (3 885 435 euro (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 4 768 euro (papildu nepieciešamais finansējums par decembri) (1. un 1.1. pielikums).
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam Nr. 2 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 5.janvāra prot. Nr.1. 10§) 1.punktā tika iezīmēts finansējums 6 976 175 euro, lai segtu izdevumus par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi.
Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi laika periodā no 2021.gada 5.janvāra līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 5 956 467 euro (4 628 776 euro (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 1 327 691 euro (papildu nepieciešamais finansējums par decembri 1 186 363 euro un gala norēķiniem par oktobri 33 638 euro un novembri 107 690 euro = 1 327 691 euro) (1. un 1.2. pielikums).
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam Nr. 81 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (2021.gada 11.februāra prot. Nr.14. 7§) 1.punktā tika iezīmēts finansējums 40 254 832 euro, lai segtu izdevumus par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi, operatīvā datu paneļa izveidei, kā arī lai nodrošinātu observācijai (novērošanai) paredzēto gultu un intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu (1. un 1.3. pielikums).
Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādi, operatīvā datu paneļa izveidei, kā arī lai nodrošinātu observācijai (novērošanai) paredzēto gultu un intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu laika periodā no 2021.gada 11.februāra līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 38 575 057 euro (34 712 578 euro, tai skaitā 22 236 860 euro intensīvās terapijas gultu uzturēšana (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 3 862 480 euro (papildu nepieciešamais finansējums par novembri un decembri (3 268 328 euro intensīvās terapijas gultu uzturēšanai decembrī un 594 152 euro medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādei (8 576 euro novembris un 585 576 euro decembris = 594 152 euro)) (1. un 1.3. pielikums).
Intensīvas terapijas gultu uzturēšanai saskaņā ar Ministru kabineta rīkojuma Nr.81 1.20.apakšpunktu - kopā tika piešķirti 24 384 220 euro, no kuriem uz 2021.gada 31.decembri izlietoti 25 505 188 euro. Papildus tika iezīmēts finansējums ar (2021.gada 20.oktobra prot. Nr.71. 4§) 5. punktu, kas nepārsniedz 3 973 302 euro, daļējai norēķinu veikšanai par 2021.gada decembri par intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Atbilstoši 2021.gada iesniegtajiem faktiskajiem izdevumiem par intensīvo terapijas gultu uzturēšanu laika periodā no 2021.gada marta līdz 2021.gada decembrim faktiski ir izlietoti 25 505 188 euro (22 236 860 euro (kopējais pārdalītais finansējums ar FM rīkojumiem) + 3 268 328 euro (papildu nepieciešamais finansējums par decembri) (1. pielikums).
MK rīkojums 1.punkts paredz piešķirt finansējumu 5 194 939 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādei, kā arī intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanai decembrī un gala norēķiniem par oktobri un novembri.
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu 5 194 939 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas radušies 2021. gada oktobrī, novembrī un decembrī saistībā ar medicīnisko iekārtu un papildaprīkojuma iegādei, kā arī intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanu, tai skaitā:
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Daugavpils reģionālā slimnīca" - finansējumu 33 638 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Vidzemes slimnīca" - finansējumu 1 292 468 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Jēkabpils reģionālā slimnīca" - finansējumu 454 677 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes slimnīca" - finansējumu 125 991 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Rīgas 1. slimnīca" - finansējumu 8 100 euro;
sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Dobeles un apkārtnes slimnīca" - finansējumu 11 737 euro;
Nacionālajam veselības dienestam - finansējumu 3 268 328 euro, intensīvajai terapijai paredzēto gultu uzturēšanai.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1.punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts, ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) nosacījumus. Rīkojuma projektā atbalsts intensīvo terapijas gultu uzturēšanai noteikts NVD, kas ir galvenais vispārējās tautsaimniecības nozīmes pakalpojumu (turpmāk - VTNP) deleģētājs. Atbilstoši VTNP lēmumam, NVD slēdz (vai papildina esošos līgumus) ar slimnīcām, un šie līgumi atbildīs VTNP lēmumā noteiktajam.
Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts, ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) nosacījumus. Rīkojuma projektā atbalsts intensīvo terapijas gultu uzturēšanai noteikts NVD, kas ir galvenais vispārējās tautsaimniecības nozīmes pakalpojumu (turpmāk - VTNP) deleģētājs. Atbilstoši VTNP lēmumam, NVD slēdz (vai papildina esošos līgumus) ar slimnīcām, un šie līgumi atbildīs VTNP lēmumā noteiktajam.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi