Anotācija

24-TA-3102: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Ošlejas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamo īpašumu "Ošlejas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720010112) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 2 Rail Baltica projekta īstenošanai ir nekustamā īpašuma "Ošlejas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720010112) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010112) 20,75 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) daļa aptuveni 4,7904 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Zemes vienības atsavināmā daļa būs izmantojama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei un pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (ceļa nodalījuma josla).
Pēc Zemes vienības kadastrālās uzmērīšanas, sadalīšanas un atlikušās (neatsavināmās) daļas atdalīšanas Nekustamais īpašums sastāv no trim zemes vienībām 4,912 ha kopplatībā un Rail Baltica projekta vajadzībām ir atsavināms visā platībā.
Atsavināmo Nekustamo īpašumu veido:
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā,
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā,
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā.
Atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par Nekustamo īpašumu:
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu Institūcija (sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS") 2023. gada 30. novembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.4.N/2023-3839 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Ošlejas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720010112, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 4,7904 ha platībā atsavināšanas uzsākšanu sabiedrības vajadzībām Rail Baltica projekta īstenošanai.
2024. gada 22. martā Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1032, pamatojoties uz 2023. gada 20. decembra pirkuma līgumu Nr. 1727/23, īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas jaunam īpašniekam - juridiskai personai.
Ņemot vērā minēto, Institūcija 2024. gada 16. aprīlī nosūtīja Nekustamā īpašuma jaunajam īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-2030 "Paziņojums par nekustamā īpašuma “Ošlejas" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 6672 001 0112, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par nepieciešamību atsavināt Zemes vienības daļu aptuveni 4,7904 ha platībā sabiedrības vajadzībām Rail Baltica projekta īstenošanai.
2. Nekustamais īpašums pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas, realizējot zemes ierīcības projektu:
2.1.    Nekustamā īpašuma sastāvs:
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) – 0,8662 ha platībā;
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) – 3,12 ha platībā;
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) – 0,9258 ha platībā.
2.2.    Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas dati:
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1032, un īpašuma tiesības 2024. gada 22. martā nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks), pamatojoties uz 2023. gada 20. decembra pirkuma līgumu Nr. 1727/23.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas nomas tiesības, apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes.
2.3.    Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas dati:
2.3.1. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā;
2.3.1.1. apgrūtinājumi:
(7313030500) biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija - 0,8662 ha;
2.3.1.2. zemes platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 0,8662 ha, t.sk. jaunaudzes platība – 0,6 ha;
2.3.2. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā,
2.3.2.1. apgrūtinājumi:
(7313030500) biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 3,12 ha;
2.3.2.2. zemes platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 3,12 ha, t.sk. jaunaudzes platība – 2,78 ha;
2.3.3. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā
2.3.3.1. apgrūtinājumi:
(7313030500) biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija – 0,9258 ha;
2.3.3.2. Zemes platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
mežu platība – 0,9258 ha, t.sk. jaunaudzes platība – 0,81 ha.
2.3.4. Nekustamo īpašumu veidojošajām zemes vienībām visā platībā noteikts lietošanas mērķis: zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101).
Ņemot vērā, ka Nekustamais īpašums visā platībā atrodas Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas attiecībā uz tā turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr. 303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.
5. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai un saistītajai infrastruktūrai nepieciešamo Zemes vienības daļu aptuveni 4,7904 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļas 6,8606 ha un 9,099 ha platībā.
Saskaņā ar Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritoriālā plānojuma nodaļas 2023. gada 9. novembra atzinumu Nr. 8.2/23/1410 Zemes vienība atrodas teritorijā, kam pašvaldības teritorijas plānojumā noteikts funkcionālais zonējums "Meža teritorijas". Jaunveidojamas zemes vienības minimālā platība šajā teritorijā noteikta 2 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikušās (neatsavināmās) daļas 6,8606 ha un 9,099 ha ir veidojamas kā atsevišķas zemes vienības un izmantojamas atbilstoši vietējās pašvaldības teritoriālajam plānojumam.
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "LATĪPAŠUMS-MĒRNIECĪBAS BIROJS", pamatojoties uz pakalpojumu līgumu Nr. 4.2.IL/2024-103, izstrādāja zemes ierīcības projektu, lai nodalītu Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo Zemes vienības daļu aptuveni 4,7904 ha platībā.
Pēc Zemes vienības sadales un kadastrālās uzmērīšanas tika izveidotas piecas jaunas atsevišķas zemes vienības:
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010270) 9,52 ha platībā;
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010271) 6,31 ha platībā;
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā;
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā;
-    zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā.
Limbažu novada pašvaldība, pamatojoties uz Nekustamā īpašuma īpašnieka 2024. gada 3. septembra iesniegumu, 2024. gada 5. septembrī pieņēma lēmumu par zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010270 un 66720010271), kas nav nepieciešamas Rail Baltica projekta īstenošanai, atdalīšanu no Nekustamā īpašuma un jauna nekustamā īpašumā izveidošanu, kam piešķirts nosaukums "Mežlejas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720010391). 2024. gada 17. oktobrī tam atvērts jauns zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000918092.
Pēc Rail Baltica projekta realizācijas īpašumam "Mežlejas" tiek nodrošināta piekļūšana pa pašvaldības nozīmes ceļu.
6. Īpašnieks nav pieteicis prasījumus, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma atsavināšanu.

Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 19. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām – projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" – atsavināmo nekustamo īpašumu "Ošlejas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720010112) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, nosakot to atbilstoši kopējai tirgus vērtībai 20 514,80 EUR (divdesmit tūkstoši pieci simti četrpadsmit euro un 80 centi), ko veido:
1. atsavināmo zemes vienību tirgus vērtība 16 700,80 EUR, tai skaitā:
-    zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā tirgus vērtība - 2945,08 EUR jeb 0,34 EUR par zemes kvadrātmetru;
-    zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā tirgus vērtība -10 608 EUR jeb 0,34 EUR par zemes kvadrātmetru;
-    zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā tirgus vērtība - 3147,72 EUR jeb 0,34 EUR par zemes kvadrātmetru;
2. uz atsavināmajām zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272, 66720010273, 66720010274) augošās mežaudzes tirgus vērtība – 3814,00 EUR.

Institūcijā ir saņemta Īpašnieka piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram. 
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 3. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4014 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma atsavināšanu, nosakot to 20 514,80 EUR apmērā.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija patlaban strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu "Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā" (Projekta ID 22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
 
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamo īpašumu "Ošlejas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720010112) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010272) 0,8662 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010273) 3,12 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720010274) 0,9258 ha platībā – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts tiešā veidā ietekmē juridisko personu, no kuras tiek atsavināts Nekustamais īpašums.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus. 
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu, un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".

6.4. Cita informācija


Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija


Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi