22-TA-1537: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1145 "Noteikumi par uztura bagātinātāju reģistrācijas valsts nodevu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, lai noteiktu samazinātu valsts nodevas likmi par reģistrētu uztura bagātinātāju izmaiņu reģistrāciju, tā samazinot uzņēmēju finansiālo slogu, ja izmaiņu izdarīšanas pamats ir grozījumi normatīvajā regulējumā vai ja reģistrācijai nepieciešamie dokumenti tiek iesniegti elektroniski, kā arī atceltu valsts nodevu, ja izmaiņu izdarīšanas pamats ir saistīts ar administratīvo teritoriju pārveidošanu, robežu vai nosaukuma maiņu, kā arī ar ielas nosaukuma vai ēkas numerācijas maiņu Latvijas teritorijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 10. jūnija Direktīvas 2002/46/EK par dalībvalstu tiesību aktu tuvināšanu attiecībā uz uztura bagātinātājiem (turpmāk – Direktīva 2002/46/EK) 10. pantā noteikts: lai veicinātu uztura bagātinātāju efektīvu uzraudzību, dalībvalstis var noteikt, ka ražotājiem vai personām, kas to teritorijā produktu laiž tirgū, par to ir jāpaziņo kompetentajai iestādei. Paziņošana Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīs notiek atbilstoši katras dalībvalsts normatīvajiem aktiem. Direktīvas 2002/46/EK prasības ir pārņemtas Ministru kabineta 2015. gada 1. decembra noteikumos Nr. 685 "Prasības uztura bagātinātājiem" (turpmāk – noteikumi Nr. 685). Noteikumu Nr. 685 14. punktā noteikts, ka pirms paziņojuma par uztura bagātinātāja reģistrēšanu pirms tā izplatīšanas uzsākšanas un paziņojuma par izmaiņu reģistrēšanu jau reģistrētam uztura bagātinātājam iesniegšanas Pārtikas un veterinārajā dienestā (turpmāk – dienests), pārtikas uzņēmums samaksā valsts nodevu. Valsts nodevu apmērs un samaksas kārtība noteikta Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumos Nr. 1145 "Noteikumi par uztura bagātinātāju reģistrācijas valsts nodevu" (turpmāk – noteikumi Nr. 1145).
1. Saskaņā ar noteikumu Nr. 685 13. punktā noteikto par izdarītajām izmaiņām reģistrētā uztura bagātinātājā pārtikas uzņēmumam jāiesniedz dienestā paziņojums, norādot jebkuras izmaiņas, kas skar gan uztura bagātinātāju, gan informāciju par uzņēmumu (piemēram, uztura bagātinātāja un tā ražotāja nosaukumu, adresi, uzņēmuma nosaukumu, pagatavojuma veidu, ieteicamo dienas devu, sastāvdaļas un to daudzumu u.c.). Dienests izvērtē iesniegto paziņojumu, kā arī papildus iesniegto marķējuma paraugu (fotokopiju) un tekstu un pieņem lēmumu par izmaiņu izdarīšanu uztura bagātinātāju reģistrā vai par atteikumu izdarīt izmaiņas, ja produkts neatbilst pārtikas aprites jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām. Ja pieņemts lēmums reģistrēt izmaiņas, tās iekļauj dienesta izveidotajā publiski pieejamajā uztura bagātinātāju reģistrā.
Noteikumos Nr. 685 noteikts, ka valsts nodeva maksājama gan par uztura bagātinātāja pirmreizēju reģistrēšanu pirms tā izplatīšanas uzsākšanas, gan tad, ja tiek iesniegts paziņojums par izmaiņu reģistrēšanu jau reģistrētam uztura bagātinātājam.
Spēkā esošo noteikumu Nr. 1145 2.5.1. un 2.5.2. apakšpunktā noteikts atšķirīgs valsts nodevas apmērs par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam atkarībā no tā, vai izmaiņas skar uztura bagātinātāju (pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzumu) (valsts nodevas apmērs ir 100,00 euro) vai tikai tā marķējumu vai citu pievienoto informāciju (piemēram, lietošanas pamācību) (valsts nodevas apmērs ir 50,00 euro).
2. Informācijā par pārtikas produktu, tostarp uztura bagātinātāju, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2011. gada 25. oktobra Regulas (ES) Nr. 1169/2011 par pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem un par grozījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes Regulās (EK) Nr. 1924/2006 un (EK) Nr. 1925/2006, un par Komisijas Direktīvas 87/250/EEK, Padomes Direktīvas 90/496/EEK, Komisijas Direktīvas 1999/10/EK, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2000/13/EK, Komisijas Direktīvu 2002/67/EK un 2008/5/EK un Komisijas Regulas (EK) Nr. 608/2004 atcelšanu (turpmāk – Regula Nr.1169/2011) 9. panta 1. punkta "h" apakšpunktā noteikto obligāti jānorāda šīs regulas 8. panta 1. punktā minētā pārtikas apritē iesaistītā uzņēmuma nosaukums un adrese, t.i., informācija par uzņēmumu, kurš ir atbildīgs par patērētājam sniegto informāciju par produktu. Saskaņā ar noteikumiem Nr. 685 paziņojumā uztura bagātinātāja reģistrācijai jānorāda ražotāja, paziņojuma iesniedzēja un par produktu atbildīgā pārtikas uzņēmuma adrese (gan juridiskā, gan faktiskās atrašanās vietas adrese). Dienesta izveidotajā publiski pieejamajā uztura bagātinātāju reģistrā norāda gan ražotāja, gan par produktu atbildīgā pārtikas uzņēmuma adresi. Ievērojot minēto, ja mainās pārtikas uzņēmumam adrese, ir jāizdara izmaiņas uztura bagātinātāja marķējumā un jāiesniedz dienestā paziņojums par šo izmaiņu reģistrāciju.
Patlaban noteikumu Nr. 1145 2.5.2. apakšpunktā noteikts, ka, izdarot izmaiņas marķējumā vai citā pievienotajā informācijā (piemēram, lietošanas pamācībā), ja tās nav saistītas ar šo noteikumu 2.5.1. apakšpunktā minētajām izmaiņām, tātad arī par izmaiņām uzņēmuma adresē, valsts nodevas apmērs ir 50,00 euro.
3. Kārtība, kādā iesniedzams paziņojuma par uztura bagātinātāja vai tā izmaiņu reģistrāciju, ir noteikta noteikumos Nr. 685. Pārtikas uzņēmums paziņojumu un tam pievienojamos dokumentus var iesniegt papīra formā (klātienē vai pa pastu), elektroniski parakstītus dokumentus var nosūtīt pa e-pastu, kā arī ir pieejams e-pakalpojums, aizpildot speciālu tiešsaistes formu dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv.
1. Saskaņā ar noteikumu Nr. 685 13. punktā noteikto par izdarītajām izmaiņām reģistrētā uztura bagātinātājā pārtikas uzņēmumam jāiesniedz dienestā paziņojums, norādot jebkuras izmaiņas, kas skar gan uztura bagātinātāju, gan informāciju par uzņēmumu (piemēram, uztura bagātinātāja un tā ražotāja nosaukumu, adresi, uzņēmuma nosaukumu, pagatavojuma veidu, ieteicamo dienas devu, sastāvdaļas un to daudzumu u.c.). Dienests izvērtē iesniegto paziņojumu, kā arī papildus iesniegto marķējuma paraugu (fotokopiju) un tekstu un pieņem lēmumu par izmaiņu izdarīšanu uztura bagātinātāju reģistrā vai par atteikumu izdarīt izmaiņas, ja produkts neatbilst pārtikas aprites jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām. Ja pieņemts lēmums reģistrēt izmaiņas, tās iekļauj dienesta izveidotajā publiski pieejamajā uztura bagātinātāju reģistrā.
Noteikumos Nr. 685 noteikts, ka valsts nodeva maksājama gan par uztura bagātinātāja pirmreizēju reģistrēšanu pirms tā izplatīšanas uzsākšanas, gan tad, ja tiek iesniegts paziņojums par izmaiņu reģistrēšanu jau reģistrētam uztura bagātinātājam.
Spēkā esošo noteikumu Nr. 1145 2.5.1. un 2.5.2. apakšpunktā noteikts atšķirīgs valsts nodevas apmērs par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam atkarībā no tā, vai izmaiņas skar uztura bagātinātāju (pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzumu) (valsts nodevas apmērs ir 100,00 euro) vai tikai tā marķējumu vai citu pievienoto informāciju (piemēram, lietošanas pamācību) (valsts nodevas apmērs ir 50,00 euro).
2. Informācijā par pārtikas produktu, tostarp uztura bagātinātāju, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2011. gada 25. oktobra Regulas (ES) Nr. 1169/2011 par pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem un par grozījumiem Eiropas Parlamenta un Padomes Regulās (EK) Nr. 1924/2006 un (EK) Nr. 1925/2006, un par Komisijas Direktīvas 87/250/EEK, Padomes Direktīvas 90/496/EEK, Komisijas Direktīvas 1999/10/EK, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2000/13/EK, Komisijas Direktīvu 2002/67/EK un 2008/5/EK un Komisijas Regulas (EK) Nr. 608/2004 atcelšanu (turpmāk – Regula Nr.1169/2011) 9. panta 1. punkta "h" apakšpunktā noteikto obligāti jānorāda šīs regulas 8. panta 1. punktā minētā pārtikas apritē iesaistītā uzņēmuma nosaukums un adrese, t.i., informācija par uzņēmumu, kurš ir atbildīgs par patērētājam sniegto informāciju par produktu. Saskaņā ar noteikumiem Nr. 685 paziņojumā uztura bagātinātāja reģistrācijai jānorāda ražotāja, paziņojuma iesniedzēja un par produktu atbildīgā pārtikas uzņēmuma adrese (gan juridiskā, gan faktiskās atrašanās vietas adrese). Dienesta izveidotajā publiski pieejamajā uztura bagātinātāju reģistrā norāda gan ražotāja, gan par produktu atbildīgā pārtikas uzņēmuma adresi. Ievērojot minēto, ja mainās pārtikas uzņēmumam adrese, ir jāizdara izmaiņas uztura bagātinātāja marķējumā un jāiesniedz dienestā paziņojums par šo izmaiņu reģistrāciju.
Patlaban noteikumu Nr. 1145 2.5.2. apakšpunktā noteikts, ka, izdarot izmaiņas marķējumā vai citā pievienotajā informācijā (piemēram, lietošanas pamācībā), ja tās nav saistītas ar šo noteikumu 2.5.1. apakšpunktā minētajām izmaiņām, tātad arī par izmaiņām uzņēmuma adresē, valsts nodevas apmērs ir 50,00 euro.
3. Kārtība, kādā iesniedzams paziņojuma par uztura bagātinātāja vai tā izmaiņu reģistrāciju, ir noteikta noteikumos Nr. 685. Pārtikas uzņēmums paziņojumu un tam pievienojamos dokumentus var iesniegt papīra formā (klātienē vai pa pastu), elektroniski parakstītus dokumentus var nosūtīt pa e-pastu, kā arī ir pieejams e-pakalpojums, aizpildot speciālu tiešsaistes formu dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 1145 noteiktais valsts nodevas apmērs par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam atšķiras tikai atkarībā no tā, vai izmaiņas skar tieši uztura bagātinātāju vai tikai tā marķējumu un citu pievienoto informāciju (attiecīgi 100,00 un 50,00 euro).
Spēkā esošie noteikumi Nr. 1145 neparedz iespēju samazināt nodevu apmēru gadījumos, kad izmaiņas produktā vai tā marķējumā nav paša uzņēmuma iniciatīva un nav plānotas, bet ir obligāti jāievieš, jo tās ir saistītas ar jaunām Eiropas Savienības vai Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām, tāpēc uztura bagātinātājam ir jāatbilst reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.
Tā, piemēram, Komisijas 2022. gada 14. janvāra Regulā (ES) 2022/63, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 1333/2008 II un III pielikumu groza attiecībā uz pārtikas piedevu titāna dioksīds (E 171), ir noteikts, ka uzņēmumi turpmāk nedrīkst izmantot pārtikas piedevu E 171. Šī iemesla dēļ uzņēmums maina uztura bagātinātāja sastāvu un tā informāciju marķējumā. Titāna dioksīds (E171) ir atrodams 3045 Latvijā reģistrētu uztura bagātinātāju sastāvā (aptuveni 35 % no kopējo reģistrēto uztura bagātinātāju skaita). Šis skaitlis dinamikā mainās, jo uzņēmumi regulāri sniedz paziņojumus par sastāvdaļas svītrošanu.
Minētajā un līdzīgos gadījumos ražotājam ir jāmaina uztura bagātinātāja sastāvs, izņemot no tā attiecīgo piedevu un aizstājot vai neaizstājot to ar citu piedevu. Pirms šādu uztura bagātinātāja izmaiņu reģistrēšanas dienests vērtē izmaiņu atbilstību, t.i., vai izmainītais produkts ir nekaitīgs patērētājam lietošanai uzturā un produkts un tā marķējums atbilst normatīvo aktu prasībām pārtikas aprites jomā. Līdz ar izmaiņām produktā uzņēmējs var mainīt ne tikai izejvielu sastāvu, bet arī pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļu daudzumu –pēc būtības tas atšķiras no iepriekš reģistrētā produkta, un tās ir produkta satura izmaiņas.
Ievērojot minēto, ja šādas izmaiņas nosaka normatīvie akti, nav iespējams pārtikas uzņēmumus pilnībā atbrīvot no valsts nodevas nomaksas par uztura bagātinātāju izmaiņu reģistrēšanu. Dienesta ekspertiem ir jāizvērtē uztura bagātinātāja izmaiņas, un izdevumi šīs funkcijas īstenošanā tiek segti no iemaksātajām valsts nodevām.
Spēkā esošie noteikumi Nr. 1145 neparedz iespēju samazināt nodevu apmēru gadījumos, kad izmaiņas produktā vai tā marķējumā nav paša uzņēmuma iniciatīva un nav plānotas, bet ir obligāti jāievieš, jo tās ir saistītas ar jaunām Eiropas Savienības vai Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām, tāpēc uztura bagātinātājam ir jāatbilst reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.
Tā, piemēram, Komisijas 2022. gada 14. janvāra Regulā (ES) 2022/63, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr. 1333/2008 II un III pielikumu groza attiecībā uz pārtikas piedevu titāna dioksīds (E 171), ir noteikts, ka uzņēmumi turpmāk nedrīkst izmantot pārtikas piedevu E 171. Šī iemesla dēļ uzņēmums maina uztura bagātinātāja sastāvu un tā informāciju marķējumā. Titāna dioksīds (E171) ir atrodams 3045 Latvijā reģistrētu uztura bagātinātāju sastāvā (aptuveni 35 % no kopējo reģistrēto uztura bagātinātāju skaita). Šis skaitlis dinamikā mainās, jo uzņēmumi regulāri sniedz paziņojumus par sastāvdaļas svītrošanu.
Minētajā un līdzīgos gadījumos ražotājam ir jāmaina uztura bagātinātāja sastāvs, izņemot no tā attiecīgo piedevu un aizstājot vai neaizstājot to ar citu piedevu. Pirms šādu uztura bagātinātāja izmaiņu reģistrēšanas dienests vērtē izmaiņu atbilstību, t.i., vai izmainītais produkts ir nekaitīgs patērētājam lietošanai uzturā un produkts un tā marķējums atbilst normatīvo aktu prasībām pārtikas aprites jomā. Līdz ar izmaiņām produktā uzņēmējs var mainīt ne tikai izejvielu sastāvu, bet arī pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļu daudzumu –pēc būtības tas atšķiras no iepriekš reģistrētā produkta, un tās ir produkta satura izmaiņas.
Ievērojot minēto, ja šādas izmaiņas nosaka normatīvie akti, nav iespējams pārtikas uzņēmumus pilnībā atbrīvot no valsts nodevas nomaksas par uztura bagātinātāju izmaiņu reģistrēšanu. Dienesta ekspertiem ir jāizvērtē uztura bagātinātāja izmaiņas, un izdevumi šīs funkcijas īstenošanā tiek segti no iemaksātajām valsts nodevām.
Risinājuma apraksts
Tā kā minētās izmaiņas nav paša uzņēmuma iniciatīva un izvēle, lai samazinātu finansiālo slogu pārtikas uzņēmumam, būtu lietderīgi noteikt mazāku apmēru nodevai, kas maksājama noteiktos gadījumos, kad izmaiņu izdarīšana uztura bagātinātāja sastāvā vai marķējumā ir saistīta ar normatīvā regulējuma maiņu.
Noteikumu projekts paredz noteikt valsts nodevu 50 % apmērā no patlaban noteiktās nodevas likmes par šādu dienesta reģistrā esoša uztura bagātinātāja – pagatavojuma veida, fasējuma vienības lieluma, ieteicamās dienas (diennakts) devas, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzuma – izmaiņām, ja to izdarīšanas pamats ir grozījumi Eiropas Savienības vai Latvijas Republikas normatīvajā regulējumā.
Noteikumu projekts paredz noteikt valsts nodevu 50 % apmērā no patlaban noteiktās nodevas likmes par šādu dienesta reģistrā esoša uztura bagātinātāja – pagatavojuma veida, fasējuma vienības lieluma, ieteicamās dienas (diennakts) devas, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzuma – izmaiņām, ja to izdarīšanas pamats ir grozījumi Eiropas Savienības vai Latvijas Republikas normatīvajā regulējumā.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 1145 noteikts valsts nodevas apmērs 50,00 euro par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam, ja izmaiņas skar uztura bagātinātāja marķējumu un citu pievienoto informāciju. Šī prasība attiecas arī uz uzņēmuma un ražotāja adreses maiņu. Tas nozīmē, ka var būt nepieciešamas izmaiņas uztura bagātinātāja marķējumā arī tad, ja, pieņemot politisku vai administratīvu lēmumu, tiek mainīta uzņēmuma juridiskā vai faktiskās atrašanās vietas adrese (piemēram, administratīvās teritorijas vai ielas nosaukums). Problēma var kļūt īpaši aktuāla, ievērojot esošo politisko situāciju un sabiedrības vēlmi atbrīvoties no padomju laika simboliem un personu vārdiem ielu, laukumu u.c. nosaukumos. Uzņēmuma adreses norādīšana marķējumā ir obligāta, jo to nosaka Regula (ES) Nr. 1169/2011.
Šādas izmaiņas var vienlaikus attiekties uz vairākiem uzņēmuma reģistrētiem uztura bagātinātājiem. Uzņēmumam dienestā ir jāreģistrē izmaiņas par katru uztura bagātinātāju un jāsamaksā attiecīgā valsts nodeva, un tas ir liels finansiālais slogs uzņēmumam.
Patlaban noteiktais pienākums privātpersonai maksāt par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāja marķējumā, ja izmaiņu pamats ir publiskas personas rīcība, valsts vai pašvaldības institūcijai pieņemot lēmumu par adreses maiņu, ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā noteiktajiem valsts pārvaldes principiem, kā arī Administratīvā procesa likuma 4. pantā noteiktajiem administratīvā procesa principiem, kas paredz privātpersonas tiesību ievērošanu.
Šādas izmaiņas var vienlaikus attiekties uz vairākiem uzņēmuma reģistrētiem uztura bagātinātājiem. Uzņēmumam dienestā ir jāreģistrē izmaiņas par katru uztura bagātinātāju un jāsamaksā attiecīgā valsts nodeva, un tas ir liels finansiālais slogs uzņēmumam.
Patlaban noteiktais pienākums privātpersonai maksāt par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāja marķējumā, ja izmaiņu pamats ir publiskas personas rīcība, valsts vai pašvaldības institūcijai pieņemot lēmumu par adreses maiņu, ir pretrunā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā noteiktajiem valsts pārvaldes principiem, kā arī Administratīvā procesa likuma 4. pantā noteiktajiem administratīvā procesa principiem, kas paredz privātpersonas tiesību ievērošanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 1145 ir jānosaka, ka uzņēmumam valsts nodeva nav jāmaksā, ja tiek reģistrētas izmaiņas uztura bagātinātāja marķējumā vai citā pievienotajā informācijā, kas saistītas ar administratīvo teritoriju pārveidošanu, robežu vai nosaukuma maiņu, kā arī ar ielas nosaukuma vai ēkas numerācijas maiņu Latvijas teritorijā un šī ir vienīgā izmaiņa, par kuru pārtikas uzņēmums iesniedzis paziņojumu dienestā.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 685 nosaka jauna uztura bagātinātāja reģistrēšanas un izmaiņu izdarīšanas kārtību. Pārtikas uzņēmums dienestā iesniedz paziņojumu uztura bagātinātāja reģistrācijai vai paziņojumu par reģistrēta uztura bagātinātāja izmaiņām (turpmāk – paziņojums). Uzņēmums paziņojumu var iesniegt papīra formā (klātienē vai pa pastu), kā arī nosūtīt uz elektroniskā pasta adresi un aizpildīt tiešsaistes formu (e-pakalpojums).
Spēkā esošā noteikumu Nr. 1145 redakcija neparedz valsts nodevas atlaidi, ja pieteikums tiek iesniegts tiešsaistē un lēmums par reģistrēšanu saņemts elektroniski, lai gan tas samazina dienesta administratīvo slogu.
Spēkā esošā noteikumu Nr. 1145 redakcija neparedz valsts nodevas atlaidi, ja pieteikums tiek iesniegts tiešsaistē un lēmums par reģistrēšanu saņemts elektroniski, lai gan tas samazina dienesta administratīvo slogu.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 1145 ir jānosaka, ka valsts nodevu maksā 90 procentu apmērā no noteikumos noteiktajām valsts nodevas likmēm, ja dokumenti dienestā tiek iesniegti elektroniski, aizpildot speciālu tiešsaistes formu dienesta tīmekļvietnē.
Piemērojot atlaidi valsts nodevai, ja paziņojums un citi dokumenti tiek iesniegti dienestā, izmantojot tiešsaistes formu, tiktu veicināta e-pakalpojuma izmantošana. Tas būtiski atvieglotu dienesta darbu un iesniegumu apstrādi un nodrošinātu Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 402 "Valsts pārvaldes e-pakalpojumu noteikumi" normas īstenošanu par e-pakalpojumu ieviešanas veicināšanu.
Piemērojot atlaidi valsts nodevai, ja paziņojums un citi dokumenti tiek iesniegti dienestā, izmantojot tiešsaistes formu, tiktu veicināta e-pakalpojuma izmantošana. Tas būtiski atvieglotu dienesta darbu un iesniegumu apstrādi un nodrošinātu Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 402 "Valsts pārvaldes e-pakalpojumu noteikumi" normas īstenošanu par e-pakalpojumu ieviešanas veicināšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Uztura bagātinātāju ražošanas un izplatīšanas uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteiktos gadījumos uzņēmumiem būs samazināts finansiālais slogs, jo būs mazāka valsts nodevas likme.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
172 305
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
172 305
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
172 305
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
172 305
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Plānotais budžeta ieņēmumu un izdevumu apmērs atbilstoši spēkā esošajiem Ministru kabineta 2010. gada 21. decembra noteikumiem Nr. 1145 "Noteikumi par uztura bagātinātāju reģistrācijas valsts nodevu" ir 172 305 EUR.
Atbilstoši grozījumiem noteikumos plānotais budžeta ieņēmumu un izdevumu samazinājums ir 3651 EUR.
Plānotā ietekme uz valsts budžeta ieņēmumiem ir iesniegta Finanšu ministrijā likumprojekta "Par valsts budžetu 2023.gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" sagatavošanas procesā. Uztura bagātinātāju reģistrācijas valsts nodevas samazinājums 3651 EUR apmērā neradīs ietekmi uz valsts budžetu, un Pārtikas un veterinārā dienesta administrēto valsts budžeta nodevu plāns 2023. gadā un turpmāk paliks nemainīgs – 180 279 EUR ik gadu, jo, iesniedzot valsts budžeta ieņēmumu prognozes, kopējais budžeta ieņēmumu apmērs tika koriģēts saistībā ar vairāku iestādes administrēto nodevu ieņēmumu palielinājumu: nodeva par dzīvnieka pārvadātāja apliecības izsniegšanu – 1801 EUR, nodeva par atļaujas izsniegšanu transportlīdzeklim dzīvnieku pārvadāšanai – 1341 EUR, nodeva par savvaļas sugu dzīvnieku turēšanas vietas reģistrāciju – 26 EUR, nodeva par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem komercdarbības veidiem – 135 EUR, nodeva par aizsargātas ģeogrāfiskās izcelsmes norādes, aizsargāta cilmes vietas nosaukuma un garantētas tradicionālās īpatnības pieteikuma reģistrāciju – 14 EUR, nodeva par atļaujas izsniegšanu tādu pārtikas sastāvdaļu izmantošanai bioloģisko pārtikas produktu pārstrādē, kas nav iegūtas ar bioloģiskās lauksaimniecības ražošanas metodi, – 17 EUR, nodeva par atļaujas izsniegšanu dabīgā minerālūdens izplatīšanai tirgū – 213 EUR. Savukārt samazināta tika nodeva par dzīvnieku barības apritē iesaistītā uzņēmuma reģistrāciju – 104 EUR.
Lai aprēķinātu plānotos budžeta ieņēmumus, tika prognozēts, ka
1) no kopējā plānotā izsniedzamo nodevu objekta skaita par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā atbilstoši noteikumu Nr. 1145 2.5.1. apakšpunktam:
a) 80 % izmaiņu attieksies uz izmaiņu reģistrēšanu, uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam mainot tā pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzumu, t.sk. 5 % no izmaiņu pieteikumiem tiktu piemērota 10 % atlaide par pieteikuma iesniegšanu tiešsaistē un izteiktu vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski;
2) no kopējā plānotā izsniedzamo nodevu objekta skaita par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā atbilstoši noteikumu Nr. 1145 2.5.2. apakšpunktam, t.i., 95 % izmaiņu attieksies uz izmaiņu reģistrēšanu marķējumā vai citā pievienotajā informācijā (piemēram, lietošanas pamācībā), ja tās nav saistītas ar "a" apakšpunktā minētajām izmaiņām, un 5 % no izmaiņu pieteikumiem tiktu piemērota 10 % atlaide par pieteikuma iesniegšanu tiešsaistē un izteiktu vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski;
3) 10 % no saņemtajiem pieteikumiem par Eiropas Ekonomikas zonas valstīs ražota uztura bagātinātāja reģistrāciju, par ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm ražota uztura bagātinātāja reģistrāciju, ja tas jau iepriekš ir paziņots vai laists tirgū kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm un Pārtikas un veterinārajā dienestā tiek iesniegta attiecīgās dalībvalsts kompetentās iestādes izsniegta informācija par to, ka trešajā valstī ražots uztura bagātinātājs ir izplatīts kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm, vai šo faktu apliecinoša izdruka no publiski pieejama šīs dalībvalsts uztura bagātinātāju reģistra, saraksta vai datubāzes, par ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm ražota uztura bagātinātāja pirmreizēju reģistrāciju un par katra papildu uztura bagātinātāja ar atšķirīgām organoleptiskajām īpašībām (piemēram, garšu, smaržu) reģistrāciju tiktu piemērota 10 % atlaide par pieteikumu tiešsaistē un izteiktu vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski.
Detalizētu ieņēmumu aprēķinu pa nodevu objektu veidiem skatīt šīs sadaļas 6.1. apakšpunktā ievietotajā tabulā.
Atbilstoši grozījumiem noteikumos plānotais budžeta ieņēmumu un izdevumu samazinājums ir 3651 EUR.
Plānotā ietekme uz valsts budžeta ieņēmumiem ir iesniegta Finanšu ministrijā likumprojekta "Par valsts budžetu 2023.gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" sagatavošanas procesā. Uztura bagātinātāju reģistrācijas valsts nodevas samazinājums 3651 EUR apmērā neradīs ietekmi uz valsts budžetu, un Pārtikas un veterinārā dienesta administrēto valsts budžeta nodevu plāns 2023. gadā un turpmāk paliks nemainīgs – 180 279 EUR ik gadu, jo, iesniedzot valsts budžeta ieņēmumu prognozes, kopējais budžeta ieņēmumu apmērs tika koriģēts saistībā ar vairāku iestādes administrēto nodevu ieņēmumu palielinājumu: nodeva par dzīvnieka pārvadātāja apliecības izsniegšanu – 1801 EUR, nodeva par atļaujas izsniegšanu transportlīdzeklim dzīvnieku pārvadāšanai – 1341 EUR, nodeva par savvaļas sugu dzīvnieku turēšanas vietas reģistrāciju – 26 EUR, nodeva par speciālu atļauju (licenču) izsniegšanu atsevišķiem komercdarbības veidiem – 135 EUR, nodeva par aizsargātas ģeogrāfiskās izcelsmes norādes, aizsargāta cilmes vietas nosaukuma un garantētas tradicionālās īpatnības pieteikuma reģistrāciju – 14 EUR, nodeva par atļaujas izsniegšanu tādu pārtikas sastāvdaļu izmantošanai bioloģisko pārtikas produktu pārstrādē, kas nav iegūtas ar bioloģiskās lauksaimniecības ražošanas metodi, – 17 EUR, nodeva par atļaujas izsniegšanu dabīgā minerālūdens izplatīšanai tirgū – 213 EUR. Savukārt samazināta tika nodeva par dzīvnieku barības apritē iesaistītā uzņēmuma reģistrāciju – 104 EUR.
Lai aprēķinātu plānotos budžeta ieņēmumus, tika prognozēts, ka
1) no kopējā plānotā izsniedzamo nodevu objekta skaita par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā atbilstoši noteikumu Nr. 1145 2.5.1. apakšpunktam:
a) 80 % izmaiņu attieksies uz izmaiņu reģistrēšanu, uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam mainot tā pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzumu, t.sk. 5 % no izmaiņu pieteikumiem tiktu piemērota 10 % atlaide par pieteikuma iesniegšanu tiešsaistē un izteiktu vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski;
2) no kopējā plānotā izsniedzamo nodevu objekta skaita par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā atbilstoši noteikumu Nr. 1145 2.5.2. apakšpunktam, t.i., 95 % izmaiņu attieksies uz izmaiņu reģistrēšanu marķējumā vai citā pievienotajā informācijā (piemēram, lietošanas pamācībā), ja tās nav saistītas ar "a" apakšpunktā minētajām izmaiņām, un 5 % no izmaiņu pieteikumiem tiktu piemērota 10 % atlaide par pieteikuma iesniegšanu tiešsaistē un izteiktu vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski;
3) 10 % no saņemtajiem pieteikumiem par Eiropas Ekonomikas zonas valstīs ražota uztura bagātinātāja reģistrāciju, par ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm ražota uztura bagātinātāja reģistrāciju, ja tas jau iepriekš ir paziņots vai laists tirgū kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm un Pārtikas un veterinārajā dienestā tiek iesniegta attiecīgās dalībvalsts kompetentās iestādes izsniegta informācija par to, ka trešajā valstī ražots uztura bagātinātājs ir izplatīts kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm, vai šo faktu apliecinoša izdruka no publiski pieejama šīs dalībvalsts uztura bagātinātāju reģistra, saraksta vai datubāzes, par ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm ražota uztura bagātinātāja pirmreizēju reģistrāciju un par katra papildu uztura bagātinātāja ar atšķirīgām organoleptiskajām īpašībām (piemēram, garšu, smaržu) reģistrāciju tiktu piemērota 10 % atlaide par pieteikumu tiešsaistē un izteiktu vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski.
Detalizētu ieņēmumu aprēķinu pa nodevu objektu veidiem skatīt šīs sadaļas 6.1. apakšpunktā ievietotajā tabulā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Punkts noteikumu projektā | Nodevas objekta nosaukums | Kopējais nodevu objektu skaits, gab. | Nodevu objektu skaits atsevišķi pa pozīcijām, t.sk., piemērotajām atlaidēm, plāns | Cena, EUR | KOPĀ, EUR |
2.1. |
par Eiropas Ekonomikas zonas valstīs ražota uztura bagātinātāja reģistrāciju | 580 | 522 | 125,00 | 65 250,00 |
2.1.1. |
Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm | 58 | 112,50 | 6525,00 |
|
2.2. |
Par ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm ražota uztura bagātinātāja reģistrāciju, ja tas jau iepriekš ir paziņots vai laists tirgū kādā no Eiropas Ekonomikas zonas valstīm un Pārtikas un veterinārajā dienestā tiek iesniegta attiecīgās dalībvalsts kompetentās iestādes izsniegta informācija par to, ka trešajā valstī ražots uztura bagātinātājs ir izplatīts kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm, vai šo faktu apliecinoša izdruka no publiski pieejama šīs dalībvalsts uztura bagātinātāju reģistra, saraksta vai datubāzes | 173 | 156 | 210,00 | 32 760,00 |
2.2.1. |
Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm |
17 |
189,00 | 3213,00 | |
2.3. | Par ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm ražota uztura bagātinātāja pirmreizēju reģistrāciju | 80 |
72 |
380,00 | 27 360,00 |
2.3.1. | Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm | 8 | 342,00 | 2736,00 | |
2.4. | Par katra papildu uztura bagātinātāja ar atšķirīgām organoleptiskajām īpašībām (piemēram, garšu, smaržu) reģistrāciju | 45 | 40 | 35,00 | 1400,00 |
2.4.1. | Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm | 5 | 31,50 | 157,50 | |
2.5. | Par izmaiņu reģistrēšanu uztura bagātinātāju reģistrā esošam uztura bagātinātājam | ||||
2.5.1. | Mainot uztura bagātinātāja pagatavojuma veidu, fasējuma vienības lielumu, ieteicamo dienas (diennakts) devu, sastāvdaļas vai sastāvdaļu daudzumu | 173 |
133 |
100,00 | 13 300,00 |
Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm | 7 | 90,00 | 630,00 | ||
2.5.1.1. | Ja šo noteikumu 2.5.1. apakšpunktā minēto izmaiņu izdarīšanas pamats ir grozījumi Eiropas Savienības vai Latvijas Republikas normatīvajā regulējumā |
33 |
50,00 | 1650,00 | |
Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm | 2 | 45,00 | 90,00 | ||
2.5.2. | Izdarot izmaiņas marķējumā vai citā pievienotajā informācijā (piemēram, lietošanas pamācībā), ja tās nav saistītas ar šī tiesību akta 2.5.1. apakšpunktā minētajām izmaiņām | 273 | 259 | 50,00 | 12 952,00 |
Ja reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus iesniedz tiešsaistē, aizpildot speciālu tiešsaistes formu Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē www.pvd.gov.lv (e-pakalpojums), un izsaka vēlēšanos lēmumu par reģistrēšanu saņemt elektroniski, nodevu maksā 90 % apmērā no tiesību aktā noteiktajām nodevu likmēm | 14 | 45,00 | 630,00 |
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Jā6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Par TAP portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" ievietoto noteikumu projektu nav saņemti iebildumi vai priekšlikumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi