Anotācija (ex-ante)

23-TA-1624: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
No valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai 520 000  euro pārskaitīšanai biedrībai "Latvijas Basketbola savienība" (turpmāk - LBS) un biedrībai "Latvijas Automobiļu federācija" (turpmāk - LAF), lai 2023. gadā segtu izdevumus, kas saistīti ar nacionālas nozīmes starptautisku sporta sacensību organizēšanu Latvijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra sēdē, izskatot Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) posma organizēšanu Latvijā 2024. gadā” (21-TA-1350) (turpmāk - WRC Kandidēšanas ziņojums), tika nolemts (prot. Nr. 81 96. §):
(1) atbalstīt FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) posma organizēšanu Latvijā 2024. gadā (protokollēmuma 2. punkts);
(2) pilnvarot izglītības un zinātnes ministru parakstīt garantiju vēstuli FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) starptautiskam organizatoram (WRC Promoter GmbH) atbilstoši informatīvā ziņojuma pielikumā pievienotai redakcijai. Noteikt, ka Ministru kabinets izpildīs saistības atbalstīt FIA WRC posma organizēšanu atbilstoši 2023. un 2024. gada valsts budžeta likumā šim mērķim paredzētajam finansējumam, savukārt atlikušās saistības atbilstoši nepieciešamībai, lai nodrošinātu FIA WRC posma organizēšanu, pilnā apmērā sedzamas no LAF un sabiedrības ar ierobežotu atbildību “RA Events” līdzekļiem (protokollēmuma 3. punkts);
(3) ja FIA WRC starptautiskais organizators (WRC Promoter GmbH) noslēdz līgumu ar SIA “RA Events” par FIA WRC posma organizēšanu Latvijā 2024. gadā, IZM sadarbībā ar LAF un SIA “RA Events” sagatavot un izglītības un zinātnes ministram sešu mēnešu laikā pēc attiecīga līguma noslēgšanas noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus par nepieciešamo turpmāko rīcību FIA WRC posma organizēšanai, kā arī par efektīvāko piedāvājumu nepieciešamā līdzfinansējuma nodrošināšanai, ņemot vērā, ka līdzfinansējums organizēšanai nepārsniedz 2 450 000 euro, kā arī 2024. gadā no valsts budžeta netiek līdzfinansēti citi ar LAF un tās sadarbības partneru organizēti nacionālas nozīmes starptautiski sporta pasākumi (protokollēmuma 4. punkts);
(4) jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu 2023. un 2024. gadam FIA WRC posma organizēšanai Latvijā 2024. gadā ir izskatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas laikā kopā ar visu nozaru ministriju iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem ņemot vērā valsts budžeta finansiālās iespējas (protokollēmuma 5. punkts).

Ministru kabineta 2021. gada 30. novembra sēdē, izskatot IZM sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par kandidēšanu uz 2025. gada Eiropas čempionāta finālturnīra basketbolā vīriešiem (FIBA EuroBasket 2025) organizēšanu Latvijā" (21-TA-1349) (turpmāk - FIBA EuroBasket 2025 Kandidēšanas ziņojums), tika nolemts (prot. Nr. 78 35. §):
(1) atbalstīt FIBA EuroBasket 2025 grupas turnīra un finālposma organizēšanu Latvijā (protokollēmuma 2. punkts);
(2) pilnvarot izglītības un zinātnes ministru parakstīt garantiju vēstuli Starptautiskās Basketbola federācijas Eiropas nodaļai (turpmāk - FIBA Europe) atbilstoši informatīvā ziņojuma pielikumā pievienotai redakcijai (protokollēmuma 3. punkts);
(3) ja FIBA Europe pieņem lēmumu par FIBA EuroBasket 2025 grupas turnīra vai grupas turnīra un finālposma organizēšanu Latvijā (Rīgā), IZM sadarbībā ar LBS jāsagatavo un izglītības un zinātnes ministram divu mēnešu laikā pēc attiecīga FIBA Europe lēmuma pieņemšanas noteiktā kārtībā jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumi par nepieciešamo turpmāko rīcību FIBA EuroBasket 2025 organizēšanai, kā arī par efektīvāko piedāvājumu nepieciešamā finansējuma nodrošināšanai, ņemot vērā, ka finansējums grupas turnīra gadījumā nepārsniedz 4 515 000 euro, savukārt grupas turnīra un finālposma organizēšanas gadījumā nepārsniedz 10 000 000 euro (protokollēmuma 4. punkts);
(4) jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu FIBA EuroBasket 2025 organizēšanai Latvijā ir izskatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas laikā kopā ar visu nozaru ministriju iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem ņemot vērā valsts budžeta finansiālās iespējas (protokollēmuma 5. punkts).

2021. gada 30. novembrī, ņemot vērā Ministru kabineta sniegto pilnvarojumu, IZM nosūtīja FIBA Europe valdības garantiju vēstuli, kurā tika norādīts, ka gadījumā, ja LBS tiks apstiprināta par vienu no FIBA EuroBasket 2025 rīkotājām, Latvijas Republika garantē, ka:
(1) tā pilnībā atbalstīs un veicinās FIBA EuroBasket 2025 organizēšanu un norisi Latvijā un klasificēs FIBA EuroBasket 2025 sagatavošanu un norisi kā kopējas ieinteresētības jautājumu;
(2) tā veiks visus pasākumus, tostarp vajadzīgo normatīvo aktu un/vai dekrētu pieņemšanu, kas nepieciešami, lai izpildītu federācijas līgumsaistības pret FIBA Europe saistībā ar FIBA EuroBasket 2025;
(3) tā veiks visus nepieciešamos pasākumus, lai izpildītu muitas un intelektuālā īpašuma nosacījumus, tostarp visus īpašos tiesību aktus, kas pieņemti, lai aizsargātu FIBA Europe intelektuālo īpašumu saistībā ar FIBA EuroBasket 2025, lai aizliegtu slēpto mārketingu, nelikumīgas darbības ar biļetēm, neoficiālu ielu tirdzniecību un neatļautu publisku sacensību vērošanu;
(4) pozitīva FIBA Europe lēmuma gadījumā IZM sagatavos priekšlikumu budžeta pieprasījumam saskaņā ar budžeta sagatavošanas grafiku, lai atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām un attiecīgā gada budžetā paredzētā finansējuma ietvaros atbalstītu FIBA EuroBasket 2025 sagatavošanu un norisi. Grupas turnīra gadījumā nepieciešamais finansējums nepārsniegs 4 515 000 euro, savukārt grupas turnīra un finālposma organizēšanas gadījumā finansējums nepārsniegs 10 000 000 euro. IZM sadarbībā ar LBS izstrādās efektīvāko piedāvājumu nepieciešamā finansējuma nodrošināšanai un iesniegs Ministru kabinetā.

2022. gada 29. martā FIBA Europe valdes sēdē tika nolemts, ka FIBA EuroBasket 2025  grupas turnīrs (viens no četriem) un finālposms norisināsies Latvijā (Rīgā), piešķirot šī nozīmīgā starptautiskā sporta pasākuma rīkošanas tiesības LBS. Uzreiz pēc šī lēmuma pieņemšanas (2022. gada 29. martā) tika parakstīts līgums starp LBS un FIBA Europe par FIBA EuroBasket 2025 rīkošanu (turpmāk - Organizēšanas līgums), nosakot pušu tiesības un pienākumus FIBA EuroBasket 2025  grupas turnīra un finālposma organizēšanā, tai skaitā juridiski nostiprinot arī LBS finansiālo saistību un sagatavošanās procesa izpildes kārtību un termiņus. Noslēgtais līgums ar FIBA Europe pievienots šā Ministru kabineta rīkojuma projekta paskaidrojošajiem materiāliem.

Atbilstoši FIBA EuroBasket 2025 Kandidēšanas ziņojumā iekļautam pieprasītā valsts līdzfinansējuma grafikam un tajā iekļautajām izdevumu pozīcijām, kā arī saskaņā ar Organizēšanas līgumā uzņemtajām saistībām FIBA EuroBasket 2025 organizēšanas 2023. gada izdevumu segšanai LBS piešķirami 1 820 000 euro, tai skaitā:
(1) 1 300 000 euro FIBA EuroBasket 2025 licences otrā un trešā maksājuma veikšanai FIBA Europe;
(2) 250 000 euro FIBA EuroBasket 2025 informācijas tehnoloģiju nodrošinājuma maksājuma veikšanai FIBA Europe.
(3) 270 000 euro LBS administratīvajiem izdevumiem 2023. gadam.

FIBA EuroBasket 2025 Kandidēšanas ziņojumā tika norādīts, ka gadījumā, ja FIBA Europe pieņems lēmumu par FIBA EuroBasket 2025 grupas turnīra vai grupas turnīra un finālposma organizēšanu Latvijā (Rīgā), tad jautājums par nepieciešamo līdzfinansējumu 2023. gadā (grupas turnīra un finālposma gadījumā līdz 1 820 000 euro), 2024. gadā (grupas turnīra un finālposma gadījumā līdz 2 020 000 euro) un 2025. gadā (grupas turnīra un finālposma gadījumā līdz 4 970 000 euro) izskatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas laikā kopā ar visu nozaru ministriju iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem ņemot vērā valsts budžeta finansiālās iespējas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas ietvaros nav apstiprināti līdzekļi FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) posma organizēšanas Latvijā 2024. gadā atbalstam.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu FIA WRC posma organizēšanu Latvijā 2024. gadā, no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM 2023. gadā nepieciešamo līdzfinansējumu 250 000 euro apmērā.
Problēmas apraksts
Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas ietvaros nav apstiprināti līdzekļi FIBA EuroBasket 2025 grupas turnīra un finālposma organizēšanas Latvijā atbalstam organizēšanas izdevumiem 2023. gadā.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu FIBA EuroBasket 2025 grupas turnīra un finālposma organizēšanu Latvijā, no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM 2023. gadā nepieciešamo līdzfinansējumu 270 000 euro apmērā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvs risinājums būtu līdzekļu piešķiršana no 2023. gada IZM valsts budžeta programmas 09.00.00 "Sports" apakšprogrammā 09.16.00 "Dotācija nacionālas nozīmes starptautisku sporta pasākumu organizēšanai Latvijā" šim mērķim paredzētajiem līdzekļiem, tomēr to apjoms (242 415 euro) ir nepietiekams, turklāt 2023. gadā Latvijā ir plānoti arī citi nacionālas nozīmes starptautiski sporta pasākumi.
2023. gada valsts budžeta programmas 09.00.00 "Sports" budžeta apakšprogrammas 09.16.00 "Dotācija nacionālas nozīmes starptautisku sporta pasākumu organizēšanai Latvijā" līdzekļi (242 415 euro) tika novirzīti trīs 2023. gada februārī paredzēto starptautisko sporta pasākumu (biedrības "Latvijas Biatlona federācija" Madonā notikušā 2023. gada IBU Eiropas Junioru čempionāta biatlonā [piešķirot 60 000 euro]; LBSF Siguldā notikušā IBSF BMW Pasaules kausa posma bobslejā un skeletonā [piešķirot 120 000 euro], kā arī biedrības "Latvijas Orientēšanās federācija" Madonā notikušā 2023. gada Eiropas čempionāta orientēšanās ar slēpēm (ESOC2023), 2023. gada Pasaules junioru čempionāta orientēšanās ar slēpēm (JWSOC2023) un 2023. gada Eiropas jauniešu čempionāta orientēšanās ar slēpēm (EYSOC) finansēšanai [piešķirot 22 415 euro]) atbalstam, papildus atbalstot arī biedrības "Latvijas Riteņbraukšanas federācija" 2023. gada augustā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā tradicionāli paredzēto daudzdienu velobraucienu "Baltic Chain Tour" [piešķirot 40 000 euro]).
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Finansējuma piešķiršana, lai līdzfinansētu attiecīgo nacionālas nozīmes sporta sacensību organizēšanu, sekmē Latvijas ekonomikas attīstību (ēdināšanas, pārtikas un degvielas mazumtirdzniecības, kā arī viesnīcu un restorānu servisa u.c. jomas), tādējādi daļēji vai pilnībā kompensējot ar sacensību organizēšanu saistītos valsts izdevumus, ko apliecina arī vairāki pētījumi par šāda veida sporta sacensību organizēšanas ekonomiskajiem ieguvumiem un ietekmi uz valsts budžeta ieņēmumiem.
Pamatojoties uz lielo sporta pasākumu rīkotāju līdzšinējo pieredzi un sniegto informāciju, kas balstīta uz iepriekšējo pasākumu aptaujām, kā arī saskaņā ar LIAA veiktajiem aprēķiniem par tūristu tēriņiem Pasaules hokeja čempionāta laikā Latvijā (aprēķins veikts pamatojoties uz Latvijas Bankas datiem par ārvalstu karšu norēķiniem ēdināšanas un izmitināšanas pozīcijās 30 000 ārvalstu faniem) un atbalsta programmas lielajiem starptautiskajiem kultūras, sporta pasākumiem un starptautiskajām izstādēm projekta ‘Starptautiskās konkurētspējas veicināšana tūrismā’ ietvaros veiktajām aplēsēm, tiek pieņemts, ka viena sporta pasākuma apmeklētāja izdevumi diennaktī sasniedz aptuveni 200 EUR, dalībnieks – 250 EUR. Izdevumu pozīcijas, kam pasākumu apmeklētāji tērē naudu, ir nakšņošana, ēdināšana, transports, pasākuma biļetes, izklaides un atpūtas pakalpojumi, ekskursijas, suvenīri, iepirkšanās, dažādi citi pakalpojumi, ko nepieciešams izmantot uzturēšanās laikā.
WRC.
Pamatojoties uz AR Events sniegto informāciju, WRC Latvijā piedalīsies ap 1050 Ārvalstu dalībnieki (50 ārvalstu komandas + 100 VIP viesi no dažādām valstīm) ar vidējo uzturēšanās ilgumu – 8 diennaktis, kā arī 4060 vietējie dalībnieki. Prognozēts, ka kopā klātienes apmeklētāju skaits sasniegs 45 000, no tiem ārvalstu fani – 25 000. Prognozētie biļešu tirdzniecības ieņēmumi – 675 000 EUR. Līdz ar to, var prognozēt, ka ieņēmumi no 2024. gada WRC Latvijas posma ārvalstu viesiem varētu būt vismaz 23 miljoni EUR (skatīt aprēķinu tabulu):

                                                                Fanu skaits               Uzturēšanās ilgums (dienās)                 Viena apmeklētāja izdevumi dienā, eiro             Ārvalstu viesu kopējie prognozētie ieņēmumi, eiro

Ārvalstu fani                                                  25.000                                     4                                                          >200                                                                >20.000.000

Ārvalstu tehniskais personāls                         1.500                                     8                                                          >250                                                                 >3.000.000

                                                                                                                                                               Kopējie prognozētie ieņēmumi no ārvalstu

                                                                                                                                                                    viesiem,
eiro                                                                     >23.000.000

Vietējie fani                                                   25.000                                    4                                                           >150                                                                 >15.000.000

                                                                                                                                                               Kopējie prognozētie ieņēmumi, eiro                                  >31.800.000


FIBA.
2022.gada FIBA tika organizēta Nīderlandē un, pamatojoties uz pēc pasākuma veikto ekonomisko analīzi, FIBA pavisam pulcēja 240 000 apmeklētājus (72% ārvalstu apmeklētāji) ar kopējo ekonomisko ietekmi uz valsti 227 mlj EUR apmērā. Saskaņā ar Latvijas Basketbola savienības sniegtajiem datiem, prognozēts, ka kopējo fanu skaits varētu sasniegt līdz pat 164 000, no kuriem, pamatojoties uz Nīderlandes piemēru, aptuveni 70% būtu ārvalstu viesi.

Ņemot vērā minēto, kā arī pamatojies uz organizatoru sniegto informāciju par prognozēto kopējo fanu skaitu un uzturēšanās ilgumu un pieņemot, ka viens ārvalstu fans diennaktī iztērē vidēji 200 EUR, kopējie prognozētie ieņēmumi FIBA 2025 varētu sastādīt līdz pat 161 mlj. EUR (skatīt aprēķinu tabulu).

                                          Komandu skaits          Fanu skaits          Kopējais fanu skaits    No tiem, ārvalstu fani      Uzturēšanās ilgums          Viena apmeklētāja vidējie        Ārvalstu viesu kopējie prognozētie ieņēmumi, eiro
                                                                       katrai komandai                                               (pieņēmums)                                                   izdevumi par nakti, eiro
                                                                                                                                          
Grupu turnīrs                              5                              4000                   20 000                       14 000                           8-9 naktis                           200                                          22 400 000

1/8 fināls                                  16                             4500                    72 000                       50 400                             3 naktis                            200                                          30 240 000

1/4 fināls                                   8                              5000                    40 000                       28 000                             3 naktis                            200                                          16 800 000

Pusfināli 
un fināli                                     4                              8000                   32 000                        22 400                            4 naktis                             200                                          17 920 000


                                                                                                                                                                                                                          KOPĀ                                        87 360 000


Uzsverams, ka papildus būtiskus ieņēmumus tautsaimniecībā radīs komandu un atbalsta/tehniskā personāla uzturēšanās izdevumi.

Jānorāda, ka veiktie prognožu aprēķini ir aptuveni, kopējos prognozētajos ieņēmumos var rasties novirzes, kas saistītas ar zemākiem vai augstākiem vidējiem vienas dienas tēriņiem, ja pasākuma apmeklētāji ierodas no valsts ar augstāku vai zemāku pirktspēju (atšķirīga izdevumu struktūra). 




 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu  līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.

IZM ieskatā FIBA EuroBasket 2025 organizēšana ir uzskatāma par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, tādēļ līdzekļu piešķiršana minētam mērķim no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ir atbilstoša tiesiskajam regulējumam. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu tas uzskatāms, jo Eiropas čempionāts (turklāt olimpiskajā sporta veidā) ir valstiski nozīmīgs notikums, kas turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem, kas atspoguļojami audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos" 2.10. apakšpunktu ir uzskatāms par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgu notikumu, kas atspoguļojams audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, turklāt FIBA EuroBasket 2025 būs nozīmīgākais sporta notikums Eiropā 2025. gadā. Atzīmējams, ka no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" līdzekļi FIBA EuroBasket 2025 organizēšanas izdevumu segšanai (FIBA Europe veicamajiem licences un citiem obligātajiem maksājumiem) 2022. gadā tika piešķirti ar Ministru kabineta 2022. gada 24. maija rīkojumu Nr. 361 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un Ministru kabineta 2022. gada 21. decembra rīkojumu Nr. 956 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"". Ievērojot minēto, IZM rosina arī FIBA EuroBasket 2025 organizēšanas 2023. gada izdevumu segšanai nepieciešamos līdzekļus 270 000 euro apmērā LBS piešķirt no 2023. gada valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Tāpat kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu IZM ieskatā var klasificēt arī atbalstu FIA Pasaules rallija čempionāta (WRC) posma organizēšanai Latvijā 2024. gadā, ko apliecina fakts, ka tās ir augstākā līmeņa sacensības rallijā, kas plaši tiek translētas pasaules sporta televīzijas kanālos un citos medijos un aptver ļoti plašu auditoriju daudzās pasaules valstīs.

Papildus norādāms, ka Ekonomikas ministrijai, Izglītības un zinātnes ministrijai un Finanšu ministrijai līdz 2023. gada 10. augustam izstrādāt un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem, t.sk. sporta pasākumiem, turpmākajos gados, piedāvājot kritērijus un metodiku ietekmes uz tautsaimniecību, t.sk. novērtējumu par prognozēto nodokļu ieņēmumu palielinājumu. Izpildot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 3. punktā noteikto uzdevumu, informatīvajā ziņojumā ietverams risinājums arī valsts dienestu tiešo izdevumu, kas saistīti ar pasākumu norises nodrošināšanu, segšanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
520 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
520 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-520 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-520 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
520 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējā piešķiramā summa ir 520 000 euro, no tiem LBS piešķirami 270 000 euro un LAF - 250 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi 520 000 euro apmērā tiks segti no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Basketbola savienība", biedrība "Latvijas Automobiļu federācija".
Cits
SIA "RA Events", Latvijas Nacionālā sporta padome

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Jautājums par 2023. gadā Latvijā plānotajiem  nacionālas nozīmes starptautiskajiem pasākumiem tika izskatīts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2023. gada 18. maija sēdē (prot. Nr.2 1. §), kur finansējums sadalīts citiem (iepriekš anotācijā norādītiem) mērķiem/pasākumiem.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Biedrība "Latvijas Basketbola savienība", biedrība "Latvijas Automobiļu federācija", SIA "RA Events".

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
[378] Ārvalstu vairākdienu ceļotāju Latvijā kopējie izdevumi, milj. EUR 2018 517 530 540 CSP
[379] Latvijā sarīkoto starptautisko sporta sacensību un dalībnieku skaits gadā skaits 2018 137/ 23 122 150/ 24 000 165/ 26 000 LSFP

[384] Kultūras, sporta un tūrisma pakalpojumu eksporta palielināšana, popularizējot Latvijas tēlu un veicinot kultūras un sporta pakalpojumu patērētāju un investīciju piesaisti KM, IZM, EM ĀM, NVO VB, ES fondi, citi finanšu avoti Eksporta daļa valsts kopējā kultūras preču apjomā Ārvalstu vairākdienu ceļotāju Latvijā kopējie izdevumi, milj. euro Latvijā sarīkoto starptautisko sporta sacensību un dalībnieku skaits gadā
 

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi