Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
22-TA-2961: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 1. februāra rīkojumā Nr. 53 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk – Likums) 3.pants un 8.panta otrā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu energoresursu cenu ārkārtējā pieauguma seku ietekmi uz ģimenēm ar bērniem, nodrošināt atbalsta izmaksu 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022.gada 1.janvāra līdz 2022.gada 30.aprīlim un kompensēt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (turpmāk – VSAA) veiktos izdevumus informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanai, atbilstoši faktiski veiktajiem un prognozētajiem izdevumiem 2022.gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra rīkojumu Nr.53 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" Labklājības ministrijai (VSAA) ir piešķirts finansējums 79 610 795 euro, tai skaitā:
          1) 79 587 200 euro, lai Likuma 8. panta otrajā daļā noteiktajām personām izmaksātu atbalstu 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim;
          2) 23 595 euro, lai nodrošinātu VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu 1. punktā minētā atbalsta izmaksu veikšanai.

Saskaņā ar Likuma 8.panta otro daļu minēto atbalstu 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim izmaksā par katru bērnu personai, kura atbalsta izmaksas periodā ir:
1) tiesīga saņemt bērna kopšanas pabalstu par bērnu līdz viena gada vecumam vai ģimenes valsts pabalstu saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likumu vai kurai sakarā ar bērna piedzimšanu ir tiesības saņemt maternitātes pabalstu un bērns ir piedzimis līdz 2022. gada 30. aprīlim, vai kura audzina bērnu, kurš ir vecāks par 16 gadiem, bet nav sasniedzis 18 gadu vecumu, nemācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē, kā arī augstākās izglītības iestādē, tostarp koledžā;
2) bērna vecāks, aizbildnis, audžuģimene vai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vadītājs, ja atbalsta sniegšanas periodā bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, sociālās korekcijas izglītības iestādē vai ieslodzījuma vietā un atbalsts 50 euro mēnesī par bērnu nav izmaksāts atbilstoši citam pamatam, kā noteikts šajā daļā;
3) bērna vecāks, aizbildnis, audžuģimene vai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestādes vadītājs, ja atbalsta sniegšanas periodā bērnam ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss un atbalsts 50 euro mēnesī par bērnu nav izmaksāts atbilstoši citam pamatam, kā noteikts šajā daļā;
4) persona, kura mācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē vai studē augstākajā izglītības iestādē, tostarp koledžā, nav sasniegusi 24 gadu vecumu, un ja atbalsts 50 euro mēnesī par to nav izmaksāts atbilstoši citam pamatam, kā noteikts šajā daļā. Atbalstu 50 euro mēnesī piešķir pašam bērnam, ja viņš ir sasniedzis 18 gadu vecumu. Tiesību uz atbalstu 50 euro mēnesī nav šajā punktā minētajām personām, kuras Latvijā saņēmušas termiņuzturēšanās atļauju.
Atbalsta 50 euro mēnesī izmaksa tika uzsākta ar 2022. gada februāri, izmaksājot atbalstu par janvāri un februāri.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar VSAA izpildes datiem uz 2022.gada 25.septembri faktiski izdevumi atbalsta 50 euro mēnesī izmaksām ir veikti 80 925 180 euro apmērā. Savukārt faktiski veiktie izdevumi VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanai ir 54 363 euro apmērā.
Lai nodrošinātu atbalsta 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim izmaksas, papildus nepieciešamais finansējums 1 337 980 euro apmērā šobrīd ir segts no Labklājības ministrijas (turpmāk - LM) pamatbudžeta apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām.
Uz Likuma sagatavošanas brīdi LM prognozēja, ka atbalsta saņēmēju skaits varētu sasniegt 397 936 personas, t.i., veicot 1 591 744 maksājumus (397 936 x 4 mēn). Saskaņā ar VSAA izpildes datiem uz 25.09.2022. atbalsta 50 euro mēnesī maksājumu skaits ir sasniedzis 1 622 774 maksājumus, kas atbilst saņēmēju skaitam – 405 694 personām.
Jāņem vērā, ka atbilstoši Likuma 11.panta trīspadsmitajai daļai ir noteikts, ka iesniegums par atbalsta 50 euro mēnesī piešķiršanu par bērnu, kurš ir vecāks par 16 gadiem, bet nav sasniedzis 18 gadu vecumu, nemācās vispārējās izglītības vai profesionālās izglītības iestādē, kā arī augstākās izglītības iestādē, tostarp koledžā, kā arī par bērnu, kuram atbalsta piešķiršanas periodā ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss, un par šā likuma 8. panta otrās daļas 4. punktā minētajām personām VSAA iesniedzams sešu mēnešu laikā no:
1) šā likuma spēkā stāšanās dienas;
2) dienas, kad personai šā likuma 8. panta otrajā daļā minētajā laikposmā ir tiesības uz atbalstu 50 euro mēnesī.
Tādējādi pakalpojums ir piešķirts un izmaksāts pēc 30.04.2022., jo Likumā ir noteikts konkrēts maksimālais periods, kādā persona var iesniegt iesniegumu 50 euro energoresursu atbalsta pieprasīšanai, proti, 30.10.2022.

Turklāt saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma 18.panta (1.1 ) daļu ģimenes valsts pabalsts var tikt piešķirts par iepriekšējiem 24 mēnešiem no iesnieguma iesniegšanas dienas. Līdz ar to, ja pabalsts tiek pieprasīts tagad, bet tiesības uz ģimenes valsts pabalstu personai ir par iepriekšēju periodu, proti, arī par periodu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim, tad, piešķirot ģimenes valsts pabalstu par šo periodu, personām tiek piešķirts un izmaksāts arī 50 euro atbalsts. Bez tam vienlaikus arī notiek pārsūdzības, kā rezultātā tiek pieņemti VSAA lēmumi par atbalsta izmaksu.

VSAA izmaksāto pabalstu skaits un nepieciešamais finansējuma apjoms gadā tiek plānots atbilstoši iepriekšējo gadu faktiskajai izpildei, analizējot pieprasījuma izmaiņu tendences un prognozējot faktisko nepieciešamību. Finansējuma apjomu, kas izlietots, lai nodrošinātu pabalstu izmaksu 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim, atbilstoši Likuma 8.panta otrajā daļā noteiktajam, sagatavojot apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” prognozes 2022.gadam, kas apstiprinātas likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam”, LM nebija plānojusi.
LM šobrīd ir izvērtējusi, veikusi aprēķinus un prognozē  apakšprogrammas 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” ietvaros izdevumu ietaupījumu sociālajiem pabalstiem 5 567 835 euro apmērā, ko tiek plānots prioritāri virzīt apakšprogrammas 20.02.00 "Izdienas pensijas" izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām, lai nosegtu iztrūkumu izdienas pensijām, jo izdienas pensijas vidējais apmērs pārsniedz plānoto rādītāju gan saistībā ar jaunpiešķirto izdienas pensiju lielāku apmēru, gan plānotajiem izdevumiem pensijas indeksācijai no 2022.gada 1.augusta (saistībā ar 2 mēnešu agrāku pensiju indeksāciju nekā budžetā plānots un ievērojami lielākiem indeksācijas apmēra indeksiem).  2 mēnešu ātrāka indeksācija ir likumdošanas norma, kura ir jāizpilda un kurai LM budžetā nav plānots finansējums.  Saskaņā ar grozījumu likumā “Par valsts pensijām” (pieņemti Saeimā 2022. gada 14. jūlijā) anotācijā ietverto informāciju ir noteikts, ka  LM izvērtēs ar izdienas pensiju saistīto izdevumu pieaugumu nodrošināt LM pamatbudžeta programmas 20.00.00 “Valsts sociālie pabalsti un izdienas pensijas” ietvaros, veicot apropriācijas pārdali starp apakšprogrammām.
Līdz ar to, lai nodrošinātu minētās likumdošanas normas ieviešanu, VSAA izdevumus
1 337 980 euro apmērā pabalstu izmaksām 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim ir nepieciešams atjaunot LM pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti” pamatpakalpojumu nodrošināšanai.

Lai VSAA nodrošinātu informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu 50 euro atbalsta izmaksu veikšanai, VSAA tika piešķirts finansējums 23 595 euro (50 c/d * 471,90 euro). Tomēr, veicot izmaiņas sistēmu pielāgošanai, VSAA faktiski veiktās izmaksas sasniedza 54 362,88 euro (115,2 c/d  * 471,90 euro). Papildus nepieciešamos izdevumus 30 768 euro apmērā (noapaļojot līdz pilniem euro), VSAA šobrīd ir veikusi speciālā budžeta apakšprogrammai 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” 2022.gadam apstiprinātā finansējuma ietvaros.
VSAA šobrīd ir apzinājusi prognozēto līdzekļu ekonomiju speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” un plāno to novirzīt tādu neatliekamu pasākumu finansēšanai, kā VSAA strauji pieaugošo darba telpu apsaimniekošanas izdevumu un komunālo maksājumu sadārdzinājuma segšanai, likumā “Grozījumi likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” (pieņemts Saeimā 16.06.2022.) noteikto paternitātes un vecāku pabalsta tiesību normu grozījumu sakarā ar direktīvu (vecāku pabalstu pagarina priekšlaikus dzimušajiem bērniem par maternitātes periodu, bet paternitātes pabalstu piešķir par darba dienām un piešķir arī trešajām personām) ieviešanai, VSAA izmaksu apakšsistēmas pilnveidošanai operatīvu izmaksu veikšanai u.c. labklājības nozarē neatliekamu pasākumu nodrošināšanai.
Līdz ar to VSAA budžetā 2022.gadā nav resursu papildus izdevumu segšanai IT sistēmu pielāgošanai 50 euro atbalsta izmaksu veikšanai un papildus veiktos izdevumus 30 768 euro apmērā ir nepieciešams atjaunot speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” VSAA pamatfunkciju nodrošināšanai.
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Likuma 3.pantu, lai nodrošinātu Likumā noteikto terminētu atbalsta pasākumu īstenošanu (t.sk. atbalsta 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim), finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt LM (VSAA) papildus finansējumu, kas nepārsniedz 1 479 590 euro, lai segtu papildus izdevumus, kas radušies atbalsta 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim izmaksām līdz 2022.gada 25.septembrim (1 337 980 euro apmērā), kā arī prognozētos papildu izdevumus atbalsta izmaksām līdz 2022.gada beigām (141 610 euro apmērā). Detalizēts izdevumu aprēķins anotācijas 3.sadaļas 6.2. apakšpunktā.

Vienlaikus MK rīkojuma projekts MK rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt LM (VSAA) papildus finansējumu 30 768 euro, lai segtu faktiskos izdevumus, kas radušies VSAA informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanai 50 euro atbalsta izmaksu veikšanai.

Ņemot vērā iepriekš minēto, LM ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu “Grozījums Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra rīkojumā Nr.53 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, kas paredz rīkojuma 1.punktu izteikt šādā redakcijā:
“1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai) finansējumu, kas nepārsniedz 81 121 153 euro, tai skaitā:
          1.1. ne vairāk kā 81 066 790 euro, lai Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 8. panta otrajā daļā noteiktajām personām izmaksātu atbalstu 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim;
          1.2. 54 363 euro, lai nodrošinātu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu šā rīkojuma 1.1. apakšpunktā minētā atbalsta izmaksu veikšanai.”

Vienlaikus LM ir sagatavojusi un kopā ar MK rīkojuma projektu  iesniegs priekšlikumus grozījumiem Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra rīkojumā Nr.994 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, samazinot Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 74. panta pirmajā daļā noteiktajām personām pabalsta izmaksām 20 euro mēnesī laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. martam piešķirto finansējumu 1 510 358 euro apmērā.

Līdz ar to augstāk minētajiem Ministru kabineta rīkojumu projektiem kopumā nav papildus ietekmes uz valsts budžeta izdevumiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • pirmsskolas vecuma bērni skolēni studenti
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē personas, kuras audzina bērnu, kā arī jauniešus, kuri mācās, līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
79 610 795
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
79 610 795
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
79 610 795
1 510 358
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
79 610 795
1 510 358
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 510 358
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 510 358
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 510 358
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Atbalsts 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 1.februāra rīkojuma Nr.53 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” 1.1. apakšpunktu, lai  Likuma 8. panta otrajā daļā noteiktajām personām izmaksātu atbalstu 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim LM (VSAA) piešķirti 79 587 200 euro .
Saskaņā ar VSAA izpildes datiem uz 2022.gada 25.septembri, izdevumi atbalsta 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim izmaksām ir veikti 80 925 180 euro apmērā, t.i., par 1 337 980 euro vairāk nekā plānots.
Saskaņā ar VSAA statistikas datiem bērnu skaits, par kuriem tika izmaksāts atbalsts:
2022.gada februārī – par 263 645 bērniem
2022.gada martā – par 396 812 bērniem
2022.gada aprīlī – par 400 932 bērniem
2022.gada maijā – par 2 610 bērniem
2022.gada jūnijā – par 634 bērniem
2022.gada jūlijā – par  354 bērniem
2022.gada augustā – par 222 bērniem
Ņemot vērā pēdējo mēnešu bērnu skaita, par kuriem ticis izmaksāts atbalsts, samazinājuma tendences, LM prognozē, ka turpmākos mēnešus bērnu skaits, par kuriem tiks izmaksāts atbalsts nepārsniegs 200 bērnus mēnesī.
Līdz ar to 2022.gada septembrī – decembrī vēl papildu nepieciešamais finansējums atbalsta maksājumam tiek prognozēts: (200 bērni x4 mēn.x 50 euro x 4 mēn. = 160 000 euro jeb vidēji 40 000 euro mēnesī. Ņemot vērā VSAA izpildes datus no 2022.gada 1.septembra līdz 25.septembrim, izdevumi atbalsta maksājumam ir veikti 18 390 euro apmērā. Līdz ar to LM prognozē, ka līdz 2022.gada 31.decembrim atbalsta maksājumam papildus nepieciešamais finansējums būs 160 000 euro – 18 390 euro = 141 610 euro.
Kopējais papildus nepieciešamais finansējums atbalstam 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim tiek prognozēts 1 337 980 euro + 141 610 euro = 1 479 590 euro apmērā.

VSAA informācijas tehnoloģijas sistēmu pielāgošana
Lai VSAA nodrošinātu informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanu 50 euro atbalsta izmaksu veikšanai, tika veikti izdevumi 54 363 euro apmērā (sākotnēji tika plānots 23 595 euro) Izdevumu pieaugums 30 768 euro saistībā ar faktisko cilvēkdienu pārsniegumu pār plānoto: (115,2 c/d  (fakts) - 50 c/d (plāns))x 471,90 euro.
Pēc līdzekļu piešķiršanas LM programmā 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums" tiks veikta izdevumu atjaunošana speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets”.

LM finansējumu  pieprasīs pa daļām, sākotnēji pieprasot faktiski izlietotā finansējuma pārsniegumu pār plānoto:
1) veicot izdevumu atjaunošanu pamatbudžeta apakšprogrammā 20.01.00 “Valsts sociālie pabalsti”  un prognozētos izdevumus septembrī-oktobrī, t.i., 1 337 980 euro + (40 000 euro - 18 390 euro) + 40 000 euro = 1 399 590 euro;
2) veicot izdevumu atjaunošanu speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” 30 768 euro apmērā.

Atlikušo finansējumu LM pieprasīs atbilstoši nepieciešamībai. Ja piešķirtais finansējums netiks izlietots minētajam mērķim, LM iesniegs priekšlikumu apropriācijas samazinājumam LM pamatbudžeta programmā 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums”, attiecīgi vienlaikus tiks palielināta apropriācija 74.resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmai 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Vienlaikus finansējuma nodrošināšanai LM iesniedz priekšlikumus grozījumiem MK 2021.gada 21.decembra rīkojumā Nr.994 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, samazinot Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 74. panta pirmajā daļā noteiktajām personām pabalsta izmaksām 20 euro mēnesī laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. martam piešķirto finansējumu 1 510 358 euro apmērā.

Līdz ar to augstāk minētajiem MK rīkojumu projektiem kopumā nav papildus ietekmes uz valsts budžeta izdevumiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tik veiktas apropriācijas izmaiņas.

Izdevumi tiks veikti LM pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74. resora „Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

4.1.1. Grozījumi MK 2021.gada 21.decembra rīkojumā Nr.994 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”""

Pamatojums un apraksts
Ar MK rīkojumu projektu "Grozījumi MK 2021.gada 21.decembra rīkojumā Nr.994 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”"" paredzēts samazināt Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 74. panta pirmajā daļā noteiktajām personām pabalsta izmaksām 20 euro mēnesī laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. martam piešķirto finansējumu 1 510 358 euro apmērā, tajā skaitā saistībā ar papildus nepieciešamo finansējumu atbalstam 50 euro mēnesī par laikposmu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. aprīlim 1 479 590 euro apmērā un 30 768 euro apmērā, lai kompensētu VSAA veiktos izdevumus informācijas tehnoloģiju sistēmu pielāgošanai, atbilstoši faktiski veiktajiem izdevumiem.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi