Anotācija (ex-ante)

22-TA-2235: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 13.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veicināt komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos uzņēmumos, ļaujot tiem straujāk augt un attīstīties.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pēc divu gadu intensīva darba 2020. gada sākumā Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banku, Finanšu ministriju, kā arī kapitāla tirgus ekspertiem izstrādāja jaunu, ES fondu līdzfinansētu programmu uzņēmējiem "Atbalsts mazo, vidējo komersantu finansējuma piesaistei kapitāla tirgos” (turpmāk - Programma). Tās mērķis ir veicināt Latvijas uzņēmumu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot uzņēmumu vietējo un starptautisko konkurētspēju un vienlaikus attīstot kapitāla tirgu Latvijā. Programmai paredzētais finansējums sasniedza 1 miljonu eiro.

Programma tika īstenota četrās atlases kārtās, kuru ietvaros tika saņemti 24 pieteikumi. Atbalsta pretendenti pārstāv dažādas nozares, tostarp ražošanu, tirdzniecību un finanšu pakalpojumus.
Jāuzsver, ka uzņēmumu interese būtiski pārsniedz iesniegto pieteikumu skaitu, par ko liecina kopumā vairāk kā 600 uzņēmēju un interesentu dalība ar minēto Programmu saistītajos informatīvajos pasākumos un semināros, pat neskatoties uz nenoteiktību, kādā uzņēmumiem ir nācies strādāt pēdējo divu gadu laikā. Attiecīgi, vairāki uzņēmumi nogaida ar lēmuma pieņemšanu par dalību Programmā gan neskaidrās globālās situācijas, gan privātu iemeslu dēļ, vienlaikus cerot uz Programmas turpinājumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Finanšu sektora attīstības plānā 2021.-2023. gadam norādīts: Latvija ir starp tām valstīm, kur kapitāla tirgus attīstībā vēl ir liels potenciāls. Vērtējot pēc akciju tirgus kapitalizācijas pret IKP, Latvija ir pēdējā vietā starp ES valstīm, būtiski atpaliekot arī no kaimiņvalstīm. Tas parāda, ka Latvijas akciju tirgus attīstības jomā būtiski atpaliek no tā potenciāla, kas būtu atbilstošs mūsu ekonomikas attīstības līmenim. Lai veicinātu vietējo kapitāla tirgu, Programma būtu jāturpina, kas nodrošinātu Latvijas ekonomikas stiprināšanu un veicinātu uzņēmumu pieejamību diversificētiem finansējuma avotiem, ņemot vērā zemo uzņēmumu kapitalizācijas līmeni, kas ierobežo arī aizdevumu izsniegšanu tālākai attīstībai.

Vienlaikus jāņem vērā, ka finansējuma piesaiste kapitāla tirgos ir ilgtermiņa lēmums un realizācija aizņem salīdzinoši ilgu laiku, līdz ar to Programmai un tās ietvaros pieejamajam līdzfinansējumam būtu jānodrošina esošās programmas pēctecība, jābūt pieejamai pastāvīgi ilgstošā laika periodā, ļaujot uzņēmumiem pieņemt lēmumu, sagatavot nepieciešamo dokumentāciju, nodrošināt nepieciešamo prasību ievērošanu un to īstenošanu paredzētajā periodā.
Risinājuma apraksts
Lai veicinātu komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos uzņēmumos, ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem”1.2.1.3. pasākuma "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" īstenošanas noteikumu projektu tiek paredzēts pasākums "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgū" (turpmāk - pasākums). Pasākums izstrādāts līdzīgi kā 2014.-2020.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda programmai "Atbalsts mazo, vidējo komersantu finansējuma piesaistei kapitāla tirgos” uzlabojot dažus nosacījumus, ņemot vērā iepriekšējā programmā gūto pieredzi.

Atbalsta instrumenta dizains

Atbalsts plānots komersantiem, kas atbilstoši 2014. gada 17. jūnija Komisijas regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 1. pielikumam atbilst mazā un vidējā komersanta statusam, kā arī atbilst minētās regulas 2. panta 24. punktā noteiktajai lielā komersanta definīcijai. Atbalsta pasākums paredz, ka atbalstāmas būs mazās, vidējās un lielās Latvijā reģistrētas sabiedrības ar ierobežotu atbildību (turpmāk – SIA) vai akciju sabiedrības (turpmāk – AS), kuru darbība ir vērsta uz tehnoloģisko attīstību un izaugsmi, kā arī pētniecībā, attīstībā un inovācijām saistīto investīciju veikšanā.

Pasākumam pieejamais finansējums ir 2 000 000 euro un atbalsts pasākuma ietvaros tiek sniegts granta veidā saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013).


Pasākums paredz nodrošināt atbalstu gan akciju, gan parāda vērstpapīru (obligāciju) emisijai.
Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējiem ir jānodrošina sekmīga akciju iekļaušana AS “Nasdaq Riga” Baltijas Regulētajā tirgū (Baltijas Oficiālajā sarakstā vai Baltijas Otrajā sarakstā) vai Baltijas Alternatīvajā tirgū “First North” (First North Baltijas akciju saraksts) vai sekmīga parāda vērtspapīru iekļaušana AS “Nasdaq Riga” Baltijas Regulētajā tirgū – Baltijas parāda vērtspapīru sarakstā (Korporatīvie Parāda vērtspapīri) vai Alternatīvajā tirgū “First North” (First North Baltijas parāda vērtspapīru saraksts).

Par sekmīgu akciju emisiju uzskata akciju emisiju vismaz 500 000 euro apmērā, kas iekļauta jebkura AS “Nasdaq Riga” regulētā tirgus akciju sarakstā pēc projekta iesniedzēja izvēles, ja attiecīgā akciju iekļaušana regulētajā tirgū notiek ne vēlāk kā divu gadu laikā no sadarbības iestādes līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas. Sadarbība iestāde, kas slēdz līgumu par projekta īstenošanu, ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
Par sekmīgu parāda vērtspapīru emisiju uzskata emisiju bez minimālā kvantitatīvā sliekšņa iekļaušanu jebkura AS “Nasdaq Riga” regulētā tirgus parāda vērtspapīru sarakstā pēc projekta iesniedzēja izvēles, ja attiecīgo parāda vērtspapīru iekļaušana regulētajā tirgū notiek ne vēlāk kā divu gadu laikā no sadarbības iestādes līguma par pasākuma darbību īstenošanu noslēgšanas.

Pasākuma ietvaros tiek paredzēta iespēja iesniegt divus projekta iesniegumus uz abiem atbalstāmajiem pasākumiem, bet tikai tad, ja finansējuma saņēmējs ir sekmīgi iekļāvis parāda vērtspapīrus tirdzniecības vietā, tas var pieteikties uz atbalstu arī akciju iekļaušanai tirdzniecības vietā, un, ja netiek pārsniegts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktais maksimālais apmērs.Nav atbalstāms projekta iesniegums uz parāda vērtspapīru iekļaušanu, ja projekta iesniedzējs ir pieteicies  un saņem atbalstu akciju iekļaušanu tirdzniecības vietā.

Pasākuma ietvaros plānots akciju emisijas gadījumā atbalstāmi šādi tirdzniecības vietas iekļaušanas veidi: sākotnējais publiskais piedāvājums (initial public offering jeb IPO), privātā izvietošana, otrreizējs publiskais piedāvājums (secondary public offering jeb SPO), turpmākais publiskais piedāvājums (follow-on public offering jeb FPO), kā arī akciju iekļaušana tirdzniecības vietā bez publiskā piedāvājuma (technical listing) kopā ar otrreizēju publisku piedāvājumu.

Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas finansējuma saņēmējam sniegto ārējo konsultantu pakalpojumu izmaksas akciju vai parāda vērtspapīru iekļaušanai tirdzniecības vietā:

 - kapitāla piesaistīšanas (emisijas organizētāja pakalpojumu) izmaksas;
 - emisijas prospekta (vai reģistrācijas dokumenta, vērtspapīru apraksta un kopsavilkuma, ja emisijas prospekts sastāv no atsevišķiem dokumentiem); piedāvājuma dokumenta vai komersanta apraksta sagatavošanas, apstiprināšanas un publicēšanas izdevumi;
 - padziļinātās izpētes (Due diligence) un ar to saistītās izpētes izdevumi,
 - alternatīvā tirgus “First North” sertificētā konsultanta piesaistes un pakalpojumu izmaksas līdz vērtspapīru iekļaušanai Alternatīvajā tirgū “First North”;
 - jebkuras juridiskās, finanšu, nodokļu, auditoru, sertificētu konsultantu konsultāciju izmaksas.

Ievērojot līdzšinējo kārtību un pieredzi, lielākās izmaksas kā akciju, tā parāda vērtspapīru iekļaušanai tirdzniecības vietā galvenokārt sastāda juridisko, finanšu un nodokļu pakalpojumu izmaksas. Ņemot vērā, ka šīs izmaksas ir saistītas ar pasākuma ietvaros atbalstāmo darbību īstenošanu, tad šīs izmaksas nav uzskatāmas par pastāvīgām vai periodiskām, un tās nav saistītas ar komersanta parastajām darbības izmaksām, piemēram, kārtējiem nodokļu konsultāciju pakalpojumiem, regulāriem juridiskajiem pakalpojumiem vai reklāmas pakalpojumiem. Attiecināmas ir izmaksas, kas komersantam rodas projekta īstenošanas laikā, lai veiktu juridiskās struktūras maiņu, tas ir, mainot kapitālsabiedrības veida maiņu no sabiedrības ar ierobežotu atbildību uz akciju sabiedrību.

Pasākuma ietvaros netiek sniegts finansējums projekta iesniedzējiem, kas darbojas Komisijas regulas Nr. 651/2014 1.panta 3.punktā minētajās komercdarbības nozarēs. Lai gan regulas Nr. 651/2014 1.panta 3.punkta b) apakšpunktā nav noteikts aizliegums piešķirt atbalstu konsultācijām mazo un vidējo komersantu primārās lauksaimniecības nozarē, ņemot vērā, ka atbalsta pasākumu plānots finansēt no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem, atbalsta pasākuma ietvaros netiks sniegts atbalsts primārās lauksaimniecības nozarē strādājošiem komersantiem, kā arī ja tas nodarbojas ar ieroču un munīcijas ražošanu vai tirdzniecību, vai tā saimnieciskā darbība ir saistīta ar azartspēlēm. Tāpat atbalstam nevarēs kvalificēties komersanti, kas atbilstoši Komisijas regulai Nr. 651/2014 atbilst grūtībās nonākuša komersanta definīcijai.
Ņemot vērā, ka 3.1.1.3.pasākums ir vērsts uz finansējuma piesaistīšanu komersantiem kapitāla tirgos – akciju emisiju un parāda vērtspapīru emisiju, un līdz ar to, saņemot atbalstu, komersants nevar nodalīt izmaksas vai darbības tā, lai tā darbības kādā konkrētā nozarē negūst labumu piešķirtā atbalsta ietvaros. Tāpēc nav pieļaujams, ka projekta iesniedzējs darbojas kādā nozarē, kas minētas kā aizliegtās šo noteikumu ietvaros.

Tāpat arī pasākuma ietvaros netiek piešķirts atbalsts, ja projekta iesniedzējs:
 1) pēdējo 24 mēnešu laikā ir veicis kapitāla piesaisti, emitējot parāda vērtspapīrus par kopējo summu, kas pārsniedz 1 000 000 euro.
Atbalsta programma ir pieejama arī tiem komersantiem, kuri jau šobrīd ir veikuši tehnisko listingu, proti, ir iekļāvuši savas akcijas Tirdzniecības vietā bez kapitāla piesaistes. Šādi komersanti nākotnē var pieņemt lēmumu palielināt savu pamatkapitālu, emitējot jaunas akcijas, tādējādi piesaistot papildus līdzekļus komercdarbības attīstībai, ar šādu soli arī tiktu palielināts akciju skaits brīvā publiskā apgrozībā.
 2) projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī sadarbības iestādei tirdzniecības vietā nav emitējis visas spēkā esošās emisijas prospektā norādītās akcijas vai obligācijas. Tas nozīmē, ka tiek ļauts iesniegt pieteikumu tiem komersantiem, ja tie ir jau iepriekš kotējušies tirdzniecības vietā, tomēr uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi tiem nav spēkā esošs emisijas prospekts par akciju vai obligāciju emisiju tirdzniecības vietā.

Pasākuma ietvaros nav attiecināmas izmaksas par jebkura regulētā tirgus (AS “Nasdaq Riga” / Nasdaq centrālā vērtspapīru depozitārija Societas Europaea (turpmāk – Nasdaq CSD SE) emitentiem piemērojamām maksām, pievienošanās un gada maksām, maksām par AS “Nasdaq Riga” / Nasdaq CSD SE pakalpojumiem un citas regulārās maksas saistībā ar kotāciju un tirdzniecību), ar iekļaušanu regulētajā tirgū nesaistītām izmaksām un regulāriem maksājumiem ikdienas komercdarbības ietvaros. Tāpat nav attiecināmas projekta iesniedzēja iekšējās pārveides izmaksas, kas nav tieši saistītas ar iekļaušanu regulētajā tirgū un nepieciešamas šim mērķim (piemēram, izmaiņas finansējuma saņēmēja iekšējā organizatoriskajā struktūrā – nodaļu, departamentu u.tml. struktūrā) un izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti.

Vienam projekta iesniedzējam maksimālais publiskais finansējums ir 200 000 euro viena akciju emisijas iesnieguma gadījumā un 120 000 euro viena parādu vērtspapīru emisijas iesnieguma gadījumā, maksimālajai atbalsta intensitātei nepārsniedzot 50 procentus no pasākumam attiecināmajām izmaksām.

Pasākuma ietvaros finansējums tiek izmaksāts tikai pēc sekmīgas akciju vai parāda vērstpapīru iekļaušanās tirdzniecības vietā – proti, komersants vispirms iesniedz projekta iesnieguma dokumentāciju sadarbības iestādei – Centrālajai un finanšu līgumu aģentūrai (turpmāk – CFLA) – un finansējums tiek izmaksāts tikai pēc sekmīgas iekļaušanās tirdzniecības vietā ar mērķi nodrošināt finansējuma saņēmēju motivāciju sagatavot pēc iespējas kvalitatīvu projektu iesniegumu iesniegšanu. Atbalsts piešķiršanas brīdis ir diena, kad sadarbības iestāde pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai izdevusi atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi, ja iepriekš pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.

Sadarbības iestāde pēc šo noteikumu apstiprināšanas, izstrādās projektu iesniegumu atlases nolikumu, kurā tiks noteikts, ka atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad sadarbības iestāde ir pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai sniegusi atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi, ja iepriekš pieņemts lēmums projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. 

Pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet pirms līguma noslēgšanas, finansējuma saņēmējs var precizēt projekta iesniegumā norādīto informāciju, tajā skaitā, attiecināmo izmaksu pozīcijas, ja netiek mainīta projekta iesnieguma būtība un atbalsta apmērs.

Sadarbības iestāde lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem trīs mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.

Finansējuma saņēmējs zaudē tiesības uz finansējumu, ja nesasniedz mērķus, kuriem finansējums piešķirts, neuzsāk pasākuma darbības gada laikā no līguma noslēgšanas dienas vai nepilda noteikumu projektā vai līgumā ar sadarbības iestādi par pasākuma darbību īstenošanu noteiktos pienākumus.

Akciju emisijas atbalstāmo darbību ietvaros viena gada laikā no sadarbības iestādes līguma par pasākuma darbību īstenošanu noslēgšanas atbilstoši komersanta iesniegtajam darbības plānam un tā izpildes laika grafikam finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādei (CFLA) vienu no zemāk norādītajiem dokumentiem:
 1) Finanšu un kapitāla tirgus komisijas apstiprinātu emisijas prospektu (vai reģistrācijas dokumentu, vērtspapīru aprakstu un kopsavilkumu, ja emisijas prospekts sastāv no atsevišķiem dokumentiem), vai
2) prospektu (vai reģistrācijas dokumentu, vērtspapīru aprakstu un kopsavilkumu, ja prospekts sastāv no atsevišķiem dokumentiem), vai
3) piedāvājuma dokumentu vai AS “Nasdaq Riga” apstiprinātu komersanta aprakstu (ja saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likuma 16.pantu finansējuma saņēmējam nav pienākums sagatavot emisijas prospektu, prospektu vai piedāvājuma dokumentu).

Parāda vērtspapīru emisijas atbalstāmo darbību ietvaros viena gada laikā no sadarbības iestādes līguma par pasākuma darbību īstenošanu noslēgšanas atbilstoši komersanta iesniegtajam darbības plānam un tā izpildes laika grafikam finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādei:
1) Finanšu un kapitāla tirgus komisijas apstiprinātu emisijas prospektu (vai pamatprospektu, ja tas sagatavots emisijas prospekta vietā) vai piedāvājuma dokumentu (ja finansējuma saņēmējam tas jāgatavo un jāpublicē saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likumu), vai
 2)AS “Nasdaq Riga” apstiprinātu komersanta aprakstu vai vērtspapīru aprakstu (ja saskaņā ar Finanšu instrumentu tirgus likumu 16.pantu finansējuma saņēmējam nav pienākums sagatavot emisijas prospektu (pamatprospektu) vai piedāvājuma dokumentu).

Līdz 2023.gada 31.decembrim plānots atbalstīt vismaz 10 komersantus, kas saņem grantus un piesaistīt privāto finansējumu līdz 2 000 000 euro (ieskaita komersanta līdzfinansējumu un tirdzniecības vietā piesaistīto privāto finansējumu).

Projektu iesniegumu norise
Projektu iesnieguma iesniegšanu paziņo sadarbības iestāde ne vēlāk kā 3 mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā, un projektu iesniegumu izsniegšanu izsludina vienu reizi par visu pieejamo finansējumu. Komersants iesniegumus var iesniegt sākot ar iesniegumu atlases iesniegšanas dienu līdz 2026.gada 31.decembrim.

Lai nodrošinātu, ka pasākumā pieejamais finansējums tiek piešķirts pēc iespējas gatavākiem projektu iesniegumiem ar augstāku sekmības potenciālu tirdzniecības vietā, projektu iesniegumu vērtēšanas laikā var tikt piesaistīts tirdzniecības vietas eksperts, kā arī var tikt lūgts atsevišķs tirdzniecības vietas atzinums par konkrētā komersanta gatavību dalībai tirdzniecības vietā.

Vienkāršoto izmaksu metodikas
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 53. panta 2. punktu, darbības vai projekti, kas ir daļa no darbības, kuri saņem atbalstu no Kohēzijas fonda, Eiropas Reģionālās attīstības fonda vai Eiropas Sociālais fonds Plus un kuru kopējās izmaksas nepārsniedz 200 000 euro, visas izmaksas  tiek segtas ar vienu vienību, fiksētās summas maksājumu vai vienoto likmju veidā, izņemot darbības, kurām atbalsts kvalificējams kā komercdarbības (izņemot de minimis) atbalsts. 

Finansējuma saņēmēja vienkāršoto izmaksu metodika tiks izstrādāta un apstiprināta līdz projektu iesniegšanai sadarbības iestādē (CFLA).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • lielie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Veicināta komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaiste kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos komersantos.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ar tiesisko regulējumu mazajiem un vidējiem komersantiem tiek radīti labvēlīgi apstākļi ārējā finansējuma piesaistīšanai komercdarbības attīstīšanai, paplašināšanai, jaunu produktu vai pakalpojumu piedāvāšanai, izmantojot biržas pakalpojumus, līdz ar to kopējā ietekme uz tautsaimniecību ir vērtējama kā pozitīva.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Veicināta komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaiste kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
255 000
0
255 000
0
255 000
255 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
255 000
0
255 000
0
255 000
255 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
300 000
0
300 000
0
300 000
300 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
300 000
0
300 000
0
300 000
300 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-45 000
0
-45 000
0
-45 000
-45 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
-45 000
0
-45 000
0
-45 000
-45 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-45 000
-45 000
-45 000
-45 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1.2.1.3. pasākumam plānotais kopējais finansējums ir 2 000 000 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 1 700 000 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 268 133 euro) un valsts budžeta finansējums – 300 000 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 47 318 euro). Maksimālais attiecināmais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

Provizoriskais kopējā finansējuma izlietojums pa gadiem:
2023.g. – 300 000 euro
2024.g. – 300 000 euro
2025.g. – 300 000 euro
2026.g. – 300 000 euro
2027.g. – 300 000 euro
2028.g - 300 000 euro
2029.g - 300 000 euro
2030.g. - 200 000 euro
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Pasākuma īstenošanai Ekonomikas ministrija pieprasīs finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ.
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1407/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 24.punkts
2.1.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 2. panta 1. punkts
2.1.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1407/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam Dokuments attiecas uz EEZ
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1407/2013
11.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 1.pants
14.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkts
17.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 6. panta 4. punkts
27.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 
28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 
29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 
31.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 3. panta 2. punkts
32.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 2. panta 2. punkts
33.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1407/2013 
34.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 30. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regula (ES) Nr. 2021/1060 
21.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks norādīti pēc publiskās apspriedes

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi